• Jagr99

    Ahoj, je tohle normalni u fungl novyho kola ?. Prebytek oleje co se zase perovanim vstřebá, nebo to blije víc nez je zdravo nejakym spatnym tesnenim ? Vrstva oleje nad tim dorazovym krouzkem, jen jsem parkrat zapruzil na místě a je to tam. Tlumic Fox performance float.

    • allrose  

      Foxy „blijou“ a když „neblijou“ tak jsou suchý!!

      Ne vážně,nevím jak nový s teflonem,ale pricip bude stejný (střeva jsou) a pokud je nový.tak tam bude i nějaký po složení..takže ok

      Jinak je tady i vlákno,sice starší model,princip stejný..

      • Jagr99  

        Vlakno jsem cetl a nebyl jsem z toho moudrej, zda to je neco prasklyho, nebo je to z vyroby přeplněné a sedne si to ☺️ Kolo jsem koupil v patek, je uplne novy. Nejsem si jistej, jestli jsem prave nezapomnel zamcenej tlumic, kdyz jsem s tim zkousel parkrat poskočit a koukal na predni vidlici jak to pruzi a tak si rikam, jestli nemohlo prasknout tesneni. Je to muj prvni full, tak nevim co je v pohode u toho tlumice a co uz ne. Jinak si myslim, ze i v zamceny poloze ten tlumic musi neco vydrzet, preci by to hned tahkle neprasklo, kdyz to zapomenete pei jizde v lese zapnout a prejedes teren, nebo něco skocis.

        • allrose  

          V pořádku není problém se zeptat

          Nebylo nutné zakládat nové,jsou tu „rychodotazy“,nebo vlákno.kde jsi četl..nechce plašit ;)

          Jen jsi zjisti,zda zamčení je na tvrdo,či jen poloha hodně „pevná“. .což se snad dělá jen na sportovní xc,aby jsi mu nepřitěžoval :))

          Kdo nemazal u starých.tak praskaly přepážky držící těsnění..

          • Jagr99  

            Bude to poloha hodne pevná. Kdyz se v zamcene poloze tlumice snazim o pohup, tak se tlumic tak cca o cm pohoupne, ale musim se snazit. Takze lehkou vuli to ma

            • allrose  

              Tak stejně,na prasení otevřeno,max firm..ale neměl by jsi mu ublížit ani na zavřeno jen ti nepoděkuje;))

        • Milan  

          No jeslti jde o jedno z prvních stlačení tlumiče u novýho kola, tak to taky může být jen přebytečný olej mezi teflonovýma kroužkama na komoře a stírákem a při prvním stlačení po sestavení tlumiče, který logicky není v komoře za kroužkama a tudíž vyleze přes stírák ven. Po jedné jízdě je to v poho. Při podezření ze je sucho to otevřeš a zjistíš že není…vyteče to na Tebe, takže bych byl v klidu a nebo udělal pro sychrprvní mazání vzduchovky, abych si byl jistej že není suchej od výroby.

    • plzakj  

      To neni olej ale fox fluid ze vzduchovy komory. Kdyz mi prestane vylejzat ven, tak je vevnitr sucho – rozeberu, vycistim a namazu znova.

      • Goob  

        Pokud je ten tlumič čistý, tak je na to rychlohack: vytáhnout vnitřek ventilku a stříknout olej do komory jím.

        • Jagr99  

          Ok. Takze ted utrit tlumic, a za par projizdek doplnit olej vrchem do tlumice ?

          • Goob  

            Čistý hlavně samozřejmě zevnitř v komoře, ne že je čistá pístnice (což samozřejmě musí být taky, jestli to budeš rozebírat).

            Co si pamatuju, tak je tam servisní interval na olej asi dvacet hodin?

          • plzakj  

            Jo utri. Po kazdy vyjizdce. A dopln/vymen jak pise Goob.

            • Jagr99  

              Diky za rady

              • Jagr99  

                Jeste se zeptam, kdyz se podivate na fotce kam az dolu dostanu tlumic pri propruzeni na miste, tak mam spatnej Sag ne ? Mel bych to dostat zhruba do stejny pozice, ale od shora. Takze malo vzduchu v tlumici ?

                • tonik666  

                  Napred zjisti kde je doraz na vypustenem tlumici. Pak ho nafoukej tak abys nechodil po dorazech

                • goofy  

                  SAG je statická hodnota. Měří se tak, že na kolo nasedneš, stáhneš gumičku k tlumiči a opatrně sesedneš. Když na kolo zatlačíš vší silou, tak je to nic neříkající.

                  • novas752  

                    A před tim staženim gumičky trošku pohoupat.

                    • Jagr99  

                      Jo, to uz je jina. Tlumic zajede do jedny tretiny, takze dobry. Diky. Ja se v tom kole nechci extra stourat, ale je tohle na závadu, nebo v pohode ? Dirka ve svaru kola.

                      • TJK  

                        porosita… kdybys vedel co je normovana porosita tak se zhrozis… tohle nic neni a na pevnost svaru to ma nulovy vliv… muzes byt v klidu

                        • Jagr99  

                          Jsem rad, ze to teda nevim :) Diky

                          • TJK  

                            podle specifikace ale muze to byt i 10–15% a to fakt vypada ze to je deravy jak resero :-D stale to ale neznamena zasadni oslabeni svaru… mnohem horsi jsou vnitrni trhliny nebo tepelne stazeniny apod. „ostre“ vady ktere muzou zacit sirit trhlinu

                            • Jagr99  

                              Uz jsem z toho novyho a myho prvniho celopera trochu mimo a zeptam se jak tatar. V lese, kdyz slapu do kopce tak skrtam slapkama o koreny. Sag tlumice pri nasednuti je cca 30%. Takze dofouknout tlumic, aby se tolik nenoril ?

                              • TJK  

                                to moc nepomuze… foukni tak na 25% ale tohle je dano geometrii resp. BBdropem / vyskou stredu … s tim nic moc neudelas… to je u modernich emduro kol bezne… je ro hlavne kvuli stabilite

                                • Jagr99  

                                  Ted mam 29 kola. Neumim si představit tam dat 27. To uz bych z toho mel pluh :)

                                  No a co kdyz jedes v terenu z kopce a potřebuješ slapat…Tak preci budu skrtat taky o koreny a hodime to k zemi nekde

                                  Tohle je to kolo

                                  https://www.focus-bikes.com/…am-6-9-seven

                                  • goofy  

                                    Musíš trošku přemýšlet kdy a jak šlapat…

                                  • novas752  

                                    27,5 kola – rámy ale mají BB drop menší. Výška středu od země na kolech srovnatelných kategorií bývá ± centimetr stejná.

                                    Prostě si musíš zautomatizovat kdy šlapat a jak šlapat.

                                  • atty  

                                    Dost lidí tohle na enduro kolech trochu řeší použitím kratších klik – někdy těch pár milimetrů rozdílu stačí. Ale primární je asi opravdu šlapat tam, kde to terén trochu dovolí.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.