• KORYTT

    Zdravím, na kole mám výše zmíněný tlumič, který má zdvih 50.8mm.

    Mám ho napumpovaný tak, aby při nasednutí měl ponor 30%. Po každé vyjížďce naměřím maximální ponor 50mm. Ptám se, je to v pořádku?

    Díky za odpovědi.

    0 0
    • antt  

      ahoj, jak si přišel na ten zdvih? Vypustil si tlumič a změřil?

      A jakým způsobem to měříš po té jízdě?

      0 0
    • KORYTT  

      Díval jsem se na tvoje příspěvky a viděl jsme, že jsi tu progresivitu taky řešil. Jak to dopadlo? funguje ona gumová vložka? :)

      0 0
      • antt  

        jestli se toho nebojíš, tak můžu jen doporučit. Rázem z toho bylo jiné kolo. Po sezoně jsem měnil v tlumiči ve vzduchové části veškeré těsnění a stíráky (spíš preventivně) a vložka byla neporušená, nenaleptaná, prostě bez problémů. Poskládal jsem to, doplnil fox fload fluid olej a jezdím bez problému dál.

        Jinak podobnou vložku (zřejmě ze silonu) koupíš i jako náhradní orig.díl od foxu, s tou ale zkušenosti nemám

        0 0
        • KORYTT  

          Nebojím se, nějaký zkušenosti za sebou už mám, takže by v tom neměl být problém. Jen se mi nechce vyhazovat nekřesťanský peníze za kousek osoustruženýho nylonu. Pokud by jsi měl výkres a prozradil mi i materiál, byl bych ti zavázán :) Nerad bych podstupoval časově náročnou fázi výzkumu :|

          0 0
          • antt  

            mrkni tady a tady . Jedná se o zátku do vany 1,1/2 (jeden a půl palce) a je akorát ořezaná, aby se s malou vůlí vešela do tlumiče.

            Třeba ale tohle vůbec nepotřebuješ, záleží na tom, kolik vážíš. Taky se může stát, že pak nafoukáš na ten sag 30% a tlumič ti bude využívát třeba jen 80% zdvihu.

            Samozřejmě by to šlo dolatit tloušťkou té vložky – snížením její výšky seříznutím. Chce to vyzkoušet, já se trefil asi hned na poprvé, protože to funguje parádně

            0 0
            • antt  

              znova druhý odkaz

              0 0
            • KORYTT  

              ještě mě napadá zmenšit onen prostor hydraulickou kapalinou… respektive doporučeným kapalným mazivem.

              0 0
              • antt  

                u vidlic se třeba takto progresivita mění běžně, můžeš vyzkoušet přes ventilek

                0 0
                • KORYTT  

                  Dobrá, vyzkouším. Ještě jedna věc… Do kolika procent zdvihu by měl tlumič maximálně jít? Je to vůbec nějak dáno nebo jsme jedinej kdo to řeší ? :D

                  0 0
                  • antt  

                    tak určitě je potřeba to řešit, měl by využívat téměř celý zdvih ale při tom nechodit po dorazu, takže ani tehdy, když to člověk přežene s nějakým skokem. Mě třeba chybí k dorazu necelých 5mm při takovém to mém ježdění, takže ještě nějaká rezerva tam je. Kolik to ale dělá procent, to netuším

                    0 0
                    • KORYTT  

                      Rozumím, tak vyzkouším olej a uvidíme ;) Díky za tvůj čas ;)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jinak…i ten tlumak je asi konstruovany s ohledem na to, jaky maximalni tlak tam muze vzniknout pri maximalnim stlaceni…nedejboze kdyby tam nalil oleje moc a vyrobil si hydraulicky doraz, to by tlumaku vyletely oci/oka z dulku…

                        0 0
                        • KORYTT  

                          Myslím,že tahle varianta nehrozí, protože díky progresivnějšímu chodu nebude potřeba tlumič tolik foukat a tím pádem nedojde k nějakým nedovoleným tlakům ne ?

                          0 0
                          • antt  

                            tak určitě tam toho nesmíš nalét hodně, kup si origo olej fluid, třeba tady a nalí to tam při stlačeném tlumiči. Bez problému by se to tam mělo vejít, víc bych raději nedával.

                            Jinak s tou mojí vložkou se to tam celé nevešlo, asi čtvrt mi zbylo (při stlačeném tlumiči)

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.