Fox Float 150mm Evolution - cvakání negativky

34 nepřečtených
  • mr.antik

    Řešil jste někdo cvakání ve Fox vidlici? Nejspíš to dělá negativka, která je z nějakého důvodu dvojitá. Při pružení nebo návratu to cvakne, buď jak se asi ty pružiny vzájemně dotknou nebo jak se ta kratší roztáhne do plné délky.

    Otázka je, zda třeba jednu z pružin nevyhodit nebo jak jinak zabránit cvakání.

    Jedná se o 150mm Float Evolution a jinak chodí krásně – fungovat by to mělo pod cca 50kg holkou.

    0 0
    • Janouch  

      nejsem znalec ale me cvakala ve vidli pruzina nechal jsem ji obalit pryzi a je klid coz asi neni tvuj pripad ze ? :)

      0 0
    • goofy  

      Dle mě je to tou konstrukcí dvou pružin v sobě. Pokud není ani jedna prasklá (což bys asi poznal), tak to bude asi bohužel vlastnost téhle vidle. Vyřešit by to mohlo narvání smršťovací bužírky mezi obě pružiny, pokud to jde.

      Ta druha pružina tam je pro doladění křivky. Pro 50kg holku a tudíž i nízké tlaky vzduchu by mohla být možná i zbytečná. Zkus nafoukat vidli na požadovaný tlak s dvěma pružinami a pak jednu vyndej, nafoukej a porovnej jak jsou vysunuté vnitřní nohy. Pokud ta jedna pružina nebude na dorazu, tak by tam mohla zůstat jenom ona, ale asi by pak byla vidle víc progresivní.

      0 0
    • Tomik :-))3  

      Jo mám stejný problém. – Info přímo s foxu bylo že to dělají ty pružiny a má to tak být. Na funkčnosti to asi nemá vliv. Ale jestli by pomohlo vyndat tu jednu pružinu tak dej vědět, taky jí zahodím.

      0 0
      • MirosPikos  

        Vím co pomůže 100%.

        0 0
        • Tomik :-))3  

          to by mě zajímalo:-)

          0 0
          • MirosPikos  

            Mě pomohlo Evolutiona prodat a koupit Aurona. Od tý doby řeším jen krávoviny :)

            0 0
            • mr.antik  

              tak jinak bych řekl ta vidle nemá konkurenci, pro lehkou babu… co udělá s křivkou když tu malou vyndám? Dostane se vůbec při nízkém tlaku k funkci a nezničí citlivost?

              0 0
              • goofy  

                No to by chtělo proměřit, jestli po vyndání té kratší pružiny (pokud to jde nějak jednoduše) a nafoukání se jenom ta jedna pružina nezmáčkne až na doraz… To by pak nebylo dobré. Nebo nějak zkusit tam narvat kus duše nebo bužírku.

                0 0
                • mr.antik  

                  no to mě nějak právě nedochází, jak se tohle dá změřit :-)

                  Resp. pokud se stlačí při nafoukání na patřičný tlak pouze do poloviny, je ta vnitřní pružina k ničemu?

                  Ve zdvihu už nehraje žádnou roli?

                  0 0
                  • goofy  

                    No já se bojím, že tam asi bude třeba, ale těžko říct.

                    Ta negativka tam je pro zvětšení citlivosti na začátku zdvihu a taky trochu ovlivňuje počáteční průběh tím, jak působí proti pozitivce. Tyhle dvojité dlouhé začal Fox dávat kvůli zmenšení progrese tuším a polazení negativky pro větší rozsah tlaků v pozitivce. V tom místě když cinkne, tak se asi úplně roztáhne a už přestává působit.

                    Změřit baj vočko by to šlo tak, ze změříš délku těch negativek, dáš je do vidle a roztáhneš nohy tak, aby bylo cítit, že delší negativka se právě opírá o vnitřní nohu. Změříš kolik jsou zasunuté vnitřní nohy (neboli kolik trčí) a pak nafoukáš na tlak, který vozí a změříš zasunutí. Tak uvidíš o kolik se negativka stlačí a zároveň jestli je vidla vysunutá v plném zdvihu. U některých vidlí s pružinovou negativkou byla vidle u lehčích lidí dost zasunutá oproti vyšším váhám. Pokud by se ukázalo, že je v akci výrazně i ta vnitřní pružina (což nejspíš asi bohužel bude), tak se nedá svítit, a třeba nějak vyřešit, ať o sebe nenaráží.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      ok to zkusim… akorát nevim jaký cca tlak na 50–60kg tam patří, netušíš?

                      0 0
                      • allrose  

                        kdysi jsem řešil cvakání negativky při návratu do zdvihu gumovou podložkou nebo o kroužkem pod dosedací plochy

                        0 0
                      • goofy  

                        Jo tak to netuším. Myslel jsem, že tlak už víte. :-)

                        Nevím, který ročník to máte, tak zkus mrknout tady ale jím ty tlaky nikdy moc neseděly.

                        0 0
    • kyl  

      To je jak z vidle za 2k.

      0 0
      • mr.antik  

        No tam by to bylo z ocele… ale těch 10tis rozdílu proti suntoru je skryto asi v tlumiči :-)

        0 0
        • kyl  

          Asi jo.Osobně bych to vyhodil a udělal si po svým.

          0 0
    • mr.antik  

      Takže pokus s vyndáním druhé pružiny dopadle neúspěně, resp. pružina opravdu cvaká hlavně o vnitřní nohu – čili jediné řešení je něčím měkčím pružinu obalit – bohužel mě napadá jedině ta bužírka (kterou netuším kde se kupuje).

      Co se týče ladění tak tak kratší negativka je nejspíš potřeba i cca na těch 50kg – ale to se bude muset pořešit až v reálném provozu. A při té příležitosti zkusit zvednout i na 160mm :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.