Favoritka, velikosti ráfku, kde sehnat pláště

6 nepřečtených
  • Faleš

    Dobrý den,

    dostala se mi pod ruky favoritka, která bude chtít seřídit a opravit. Rád bych několik rad a tipů, předem děkuji.

    1. Nové ráfky – jakou velikost? Ráfky jsem nesundal a naměřil cca 640mm

    na výšku a 25mm na šířku.

    (Ráfky mají pokročilou osmu, bojím se že jí už pomoci klíčem na niple nevrátím zpět. Nejraději bych tu samou velikost, ale četl jsem, že je problém sehnat na ně pláště)

    1. Pokud někdo víte kde sehnat pláště 630×25 v případě zachování

    velikosti ráfku

    1. řídítka mají vůli v místě kde jsou uchyceny na rám (nevím jak se

    tomu říká – jestli ořech? nechci mystifikovat)

    1. Je tu někdo kdo si renovoval i lak na kole? Jestli sám, tak čím a za

    kolik – děkuju

    0 0
    • Carloss  

      nejvýhodnější je ji odnést do sběrného dvora

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Já jen, že do rámu na ráfky 630 nedáš kola 622 tak, aby ses sešel s brzdovými špalíky, aniž bys měnil uchycení brzd nebo i brzdy.

      0 0
    • Deathwing  

      rafky 630 vyrabi treba remerx, plaste taky sezenes v pohode staci zadat do vyhledavace

      0 0
    • 123J  

      Pokud budeš kupovat jiná kola, kup rozměr 622. O brzdy se neboj, špalky jdou seřídit na oba rozměry kol.

      0 0
    • Otto96  

      Pláště se dělaly 2 průměrů 622 a 630. 622 se dají běžně sehnat v různé šíři. 630 musíš shánět přes internet, já je kupuji tady: http://www.nakupni-dum-praha.cz/…32–630-V18-c . Myslím že Pláště 630 25 se už nevyrábějí, mají je pouze v Cyklovrakovišti v Praze. Možná se mýlím, zkus pohledat na internetu. Ráfky 630 lze zaměnit za 622, s brzdami problém nebude. Pokud je Favorit hodně olítaný chce to většinou ráfky přplést, alespoň vzadu. Nebo lze koupit nějaké nové napletené nejlacinější 300–500Kč/ks, kvalitu však neznám, nikdy jsem nezkoušel a už to nebude historicky původní. Jinak bych doporučoval vyčistit všechna ložiska, případně vyměnit konusy, namazat, seřídit. Vůle v hlavovém složení se seřizuje maticí a zajišťuje se kontramaticí. Případně pokud se řídítka protáčejí do stran, musí se utáhnout šroub nahoře na představci. Je riziko že je hlavové složení vymlácené a již nepůjde dobře seřídit (pokud někdo jezdil s povoleným). Pokud nemáš kompresor, asi nemá smysl dělat lak doma sprejem (neodolný). Pokud ti nejde o dodržení dobových technologií, svěřil bych rám práškové lakovně, většinou si rám opískují, takže s ním nebude žádná práce. Ceny jsou různé 400–1000. Já dávám rámy do cyklolakovny k Barešovi, mohu vřele doporučit, na rozdíl od jiných lakoven se postará o zakrytí závitů a uložení sedlovky a hlavového složení. Přestože stříká práškem, připadá mi tenčí a nezalije tolik kontury mufen, takže vypadá jako lakovaný autolakem. Prášek je velice odolný. Umí i opravovat rámy, vyletovával mi jednu mufnu. Pokud bys chtěl i originální nálepky, dají se sehnat u Nakládala.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.