• Leny4815162342

    Zdravím, mám doma rám favorit, jedná se o nějaký model, který prý byl určen na delší turistické vyjížďky s berany. Kupováno kolem roku 1972.

    Na rámu je vespod výrobní číslo 66f018292

    Kdyby mi mohl k tomuto modelu favoritky cokoliv říct, budu vděčný.

    0 0
    • maxtor  

      Nějak jsem nepochopil, co se chceš vlastně dozvědět, a jak má identifikaci kola vyrobeného před 40ti lety upřesňovat výrobní číslo rámu…

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Ze je z roku 1966. Z cisla nic nevyctes, dulezity jsou patky, mufny, mustky zadni stavby, prumer sedlovky. Uz se to tu probiralo. Pravdepodobne nejaka seriovka, ktera by v roce 66 mohla byt kvalitnejsi nez z 80. let. Mala sance je ze to muze byt zavodni model F1, delany rucne v ruzne kvalite.

      Bez fotek ti nikdo nic nerekne.

      0 0
      • Leny4815162342  

        Alspoň už vím, z kterého je roku. Přikládám nějaké fotky, třeba z toho půjde něco poznat. Osobně si myslím, že se jedná o sériovku, ale chtěl bych to od někoho potvrdit. Jinak kolo bylo udžováno, takže brzdy, kola, prehazovacka, paky…, to vse nemusi byt puvodni. Prumer sedlovky…, sedi tam jakekoliv jine sedlo, takze asi standart.

        0 0
        • Leny4815162342  

          jeste neco…

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            JJ nektery dily (brzdy, blatniky, svetla, jsou urcite mladsi.

            Mufny vypadaj OK, ale takhle stary je mely oboje podobny.

            Vyfot detail patek zadni stavby a vidlice.

            0 0
            • alinceb  

              Už z dálky poznám plech…:)

              0 0
            • Leny4815162342  

              ještě mě napadá co si myslíte, bude to hlavové řízení fungovat nebo se mám pokusit nějak vyrazit ty misky a dát tam něco jiného. Chtěl bych z toho mít krásné kolo na projížďky, takže mi nepište že se to nevyplatí, radši poraďte jak to udělat. Díky

              0 0
              • Deathwing  

                jestli to neni jiny nez u myho kola tak hlavovy slozeni je takovy ze dole na vidlici je venecek s kulickama, je to nasunuty do ramu a nahore sou kulicky samostatny a stahly 2matkama proti sobe (jedna rucni, jedna na ten divnej klic co ma jeden vystupek a de okolo matky)

                0 0
                • Leny4815162342  

                  jo, přesně tak to je. Jen by mě zajímal něčí nazor na funkčnost po 40 letech… Dráhy na kuličky jsou podle mě zachovalé, nejsou tam žádně hmatatelné důlky. Jde kdyžtak toto řízení vůbec nějak renovovat? díky

                  0 0
                  • Deathwing  

                    vymenis kulicky, kdyz se vysoupe tak sehnat vetsi kulicky :D

                    ja mam ram nekdy z roku 69±, jezdil na tom tata a ted ja a furt jede bez problemu

                    a celkove mi ten ram pride dost bytelnej (a taky tezkej)

                    0 0
                  • Kamikaze 591  

                    Jaký je problém koupit nové hlávko za 70kč?

                    0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Hmm, plechac, takze seriovka. Ale proc ne, mufny to ma pekny, kdyz si s tim pohrajes nadela spoustu parady. Ram sice neni extra lehkej ani tuhej, ale coz.

                Hlavko tam klidne nech, jestli nema vydreny drahy. Mozna kup novy kulicky, stojej par Kc. A chrom se zda OK.

                0 0
                • Kamikaze 591  

                  Kolik zhruba váží klasické fávo?

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Velmi odhadem, presne zvazeny to nemam- ram ke 2.5 kg, vidlice ca 3/4 kg, cele odstrojene bez blatniku ± 11. Velmi odhadem.

                    0 0
                    • alinceb  

                      11? To jako nemyslíš vážně…:) K 11 sahá moje F1ka s celkem lehkými a kvalitními komponenty. Konfekce osazená ocelí bude výrazně někde jinde…

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Dobre tak 11+. Mozna 12. Pisu odhadem, jezdil jsem na tom tak davno ze uz si to nepamatuju. Ale ono to o tolik tezsi uz nebude. Tezky jsou kliky a BB a siroky plaste, sedlo mas taky kozeny, na ostatnim to takovy rozdil nebude.

                        0 0
                      • javormartin  

                        Můj zimák na rámu Favorit váží 11 kg včetně blatníků. Viz. kolo v profilu.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Nj, jenže tvůj zimák nemá s konfekčním fávem téměř nic společného. Rám je F11ka (kované patky, ale dlouhá zadní stavba), komponenty jsou vesměs hliníkové (narozdíl od konfekce, kde je všechno z oceli nebo plechu)…

                          0 0
                      • JSt  

                        z toho si nic nedelej. my drahovy favo vazi rovnych 9kg a to tam neni nic jinyho nez dura nebo record :-D. tezkej je akorat ram a brooks.

                        0 0
                        • alinceb  

                          No tak Štěrba je na tom podobně – 9,3kg pokud se nepletu…

                          0 0
                        • michals1  

                          Hodil jsem ze zvědavosti na závěsnou váhu svou festku na rámu Gary Fisher Triton a ukázala mi 8,15kg. A je na tom těžké sedlo a kokpit.

                          0 0
                          • alinceb  

                            No já to vážil naposled těsně po sestavení. Od té doby má kolo lehčí pedály (PD-A515 místo původních PD-M505) a sedlovku (ocelová Zoom Superlite místo původní Rito Aero). Takže ta váha bude taky někde jinde… On Laser taky není žádné peříčko…:D

                            0 0
                            • michals1  

                              Ještě bych dodal, že kola vážím pouze bez pedálů. Beru to za takový standardizovaný postup. To abych nemátl tou udanou váhou.

                              0 0
                              • alinceb  

                                Vážit kolo bez pedálů je jako jako mýt si vlasy bez šampónu… taková váha o ničem nevypovídá…

                                0 0
                • Vilém  

                  Nesdilim tento nazor. Oprava podobnych stroju je mrhani casem a penezma. Ramy i soucastky staly za prd. Nejaka bazarovka za 2000,– na tom bude mnohem lip, jak toto.

                  Jediny duvod proc se do toho poustet jsou nejake nostalgicke duvody, jako ze je to rodinne deditstvi atp.

                  0 0
                  • alinceb  

                    +1 Favorita má cenu opravovat pouze pokud je to F1 nebo pokud má nějakou osobní hodnotu…

                    0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Zalezi jake mas plany. Na obcasne projizdky a pozing po meste, jako designovy pocin, proc ne. Natrit ram dle vkusu a vylestit chromy alobalem.

                    Na kazdodenniho pracanta- preplest zadni kolo na torpedo nebo festku, nebo rovnou vymenit kola tak aby mely slusny rafky, vymenit stred za kinex a nejaky ctyrhranovy kliky, slusny spalky do brzd a sedlovku s funkcnim zamkem.

                    Ale totez se pak da poridit mozna jednoduseji z bazaru.

                    Na zimak najizdak- radeji bazar.

                    Nejak jsem nabyl pocit ze jde o variantu a.

                    0 0
                    • alinceb  

                      V obou případech bych to viděl asi takhle ;)

                      0 0
                    • alinceb  

                      Jinak tohle mi asi nedá spát. Kovaříka doma ještě nemám (teda mám jen přední vidlici)…:)

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Nebylo by ti to velky?

                        0 0
                        • alinceb  

                          Rám je od oka 58ka a to je na mých 182–3cm ideální. Ta F1ka v 56ce mi je malá…

                          0 0
                          • Hroch obojzhivelnyj  

                            od oka 59, ma 188 a podivej jak ma sedlovku. i kdyz ten forbec je des, kdovi jak to mel nastaveny.

                            0 0
                          • alinceb  

                            Jen pro ilustraci – tenhle setup sem vozil minulý týden na dovče. Rám je 58ka Bareš, bo moje F1ka je ještě pořád na opravě právě u Bareše…

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              oki. Jsem mel za to ze jezdis 56–58. Coz mi na 182 sedi, ja mam 179 a jezdim 56×56 (ale idealne spis 55d x57h c-c)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Já mám asi celkem dlouhý nohy. Sedlo-střed mám 83cm. Jinak by mi i seděl kratší, ale vyšší rám. I na té 56ce se 110kou forbecem si připadám hrozně natažený…

                                0 0
                                • obda  

                                  Fakt sedlo-stred 83? Pri vysce 182? To hrozne moc. Ja mam na svoji vysku (180 cm) hodne dlouhy nohy (inseam 88cm), coz da tak 76 cm pro sedlo-stred.

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Se podívej na všechny moje kola. U všech mám celkem hodně vysunutý sedlo. Sehnat dost dlouhou aero-sedlovku na F1ku byl celkem porod. Všichni dělají tak 220 – 240mm dlouhé a tolik já potřebuju jen vysunutí…:D

                                    0 0
                                    • obda  

                                      Uff, a ja si stezuju, ze pokud sezenu dost vysoky ram, tak je uz moc dlouhy … To ti teda nezavidim.

                                      0 0
                                  • JSt  

                                    breta vozi opravdu hodne vysoko sedlo. navzdory tomu, ze jsem o par cm vyssi jsem se na jeho kole uplne necitil :-)).

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Si ani nepamatuju, kdy nebo kde sem ti půjčoval kolo…(?) Na Velasu?

                                      0 0
                                  • Hroch obojzhivelnyj  

                                    Chm, tak to mame uplne stejy miry. A stejny problemy. Ja to resim 56×56 a kratkej forbec 100 vysunutej na rysku.

                                    0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      . blbe zarazeno

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.