FAVORIT rozebrání klik a převodníku

41 nepřečtených
  • lukiwinchester

    Dobrý den nevíte jak mam rozebrat tento typ klik na starém favoritu ? děkuji.

    0 0
    • Bruca  

      Ahoj,

      Ze spodni strany kliky mas matku od toho klinku. Vysroubujes ji, pro jistotu do diry kapnes trochu oleje (jde to s nim lip), chvili pockas a pak po klinku tuknes kladivkem (ze strany matky) a on vypadne. :)

      Kdyz to nejde na poprve, vetsinou tuknu i z druhe strany, pak pridam olej, chvili pockam a tuknu znovu. Kdyz nepomuze ani to, vezmu vetsi kladivo a ten klinek s dulcikem vymlatim. Mezi atomy je mista dost :D

      0 0
      • lukiwinchester  

        má ten klínek vypadnout uplně ?on se zasekl v polovině

        a už se mu nechce .

        0 0
        • Bruca  

          Jo, potrebujes ho dostat ven uplne. Chytni jednu kliku napevno a druhou zkus parkrat zabrat nahoru a dolu, vetsinou se klinek uvolni. Kdyz ne, tak mu pomoz dulcikem nebo vetsim hrebikem ;)

          0 0
          • lukiwinchester  

            tak jeden klinek je venku ale ten druhej nejde vubec trochu se hnul ale asi tak o 3 milimetry tak …co s tim ?

            0 0
            • lidumil  

              pořádný kladivo

              0 0
            • Bruca  

              Zalit olejem a stridave do nej tukat z obou stran. Vetsinou to povoli :)

              0 0
              • lukiwinchester  

                ok tak to bych měl a další dotaz jak se sundá středová osa ?

                0 0
                • dvorák  

                  Vyšroubuj misky,pravá má zřejmě plošky na stranový klíč vel.36,na levé buď vyfrézované drážky,nebo dva otvory,nějakým průbojníkem bys ji měl v poho povolit. No a osu máš venku. Misky vymej,prstem nanes vazelínu a vsaď nejlépe samotné kuličky. Věneček dlouho nedrží,poškodí se plechová klec nebo jak to nazvat.

                  Našroubuj pravou misku a fest dotáhni,vlož osu,pozor zřejmě bude na pravé straně delší myšleno od konusu. Pak našroubul levou misku tak,aby osa nedrhla,ale ani neměla vůli. Poté ji zajisti tím kontrakroužkem. Po několika km zkontrolovat vůli.

                  0 0
                • Bruca  

                  Gratuluji k uspesne operaci.

                  Paklize je pacient stale nazivu, tak ze strany, na ktere NENI prevodnik, mas nasroubovanou do ramu misku a na ni pojistnou matku.

                  Pokud mas spravny klic (takovy pulobloucek se zobakem na konci), tak s jeho pomoci tu matku povol a vysroubuj.

                  Kdyz ho nemas, muzes pouzit dulcik ci treba sroubovak, ktery uz nebudes potrebovat, nasad do drazky matice a kladivkem tomu pomoz.

                  Na misce mas bud dve diry (pouzij dulcik) nebo tam byva drazka, na kterou se da s trochou sikovnosti pouzit klic, co jsi jim stahl matici. Kdyz ho nemas, vem to dulcikem taky.

                  Kdyz namates zavity olejem, pujde to snaze.

                  Z druhe strany mas jen misku, tak ji vysroubuj podobne, pokud potrebujes dostan ven obe.

                  jestli potrebujes jen vytahnout osu, tak staci ta jedna strana.

                  0 0
                  • capis  

                    Klíč- půloblouček, jak píšeš, se nazývá klíč hákový a označuje se rozměrem, např. 30–32 ap.

                    0 0
                    • Bruca  

                      Diky moc, zas jsem o něco chytrejsi. Nastesti jsem ho kupovat nemusel, ale „podedil“ jsem ho z tatkove brasny s naradim :)

                      Az budu shanet novy, tak vim, po cem se ptat

                      0 0
                  • lukiwinchester  

                    jo je to dole díky moc za rady .. a ještě poslední dotaz kterou novou středovou osu tam mužu dát? nějakej tip ?

                    0 0
                      • Rychlej turista  

                        Tohle zlo ještě existuje? Já to zahodil ještě jako žáček a to už je 35 let.

                        0 0
                        • Bruca  

                          Zlo? :D

                          No vidis, a ja je vozim dofcilku a nemam s nimi jediny problem :)

                          Dal bych si je i na kolobezku, tak jsem s klinkama spokojeny :)

                          i kdyz je pravda, ze ty, co jsem pouzival tak pred dvaceti let, staly za houby. Byly desne mekke. Ale s temi, co jsem kupoval tak pred 5 lety jsem doted nemel problemy :)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Já to mám spojené s těmi klikami na obrázku a to se opravdu nedalo. A to jsem neměl ani 60 kg.

                            0 0
                            • Bruca  

                              Ja jsem měl taky tyto, jen jeste s plechem, aby mi nespadl retez na slapatka :)

                              A vcelku OK, i kdyz jsem na tom zacal jezdit se 130 kg, ted se 110.

                              Je to v podstate jedina cast favorita, kterou jsem za poslednich 10 let jeste nemusel vymenit. Jinak mi z toho puvodniho, co jsem z druhe ruky kupoval nezbylo vubec nic :)

                              Ale je mozne, ze jsem měl stesti na dobry kus, nebo ty jsi měl smulu na spatny. Anebo jsem skromny, a vystacim s malem (treba s novou Konou Dew Drop, ktera na me ceka :)

                              0 0
      • Anče1  

        Když už jste tu u toho rozebírání… Mám stejné kolo, chci ho poslat na opískování, nenapadá vás někoho, co s miskama nad vidlicí a pod řidítkama? Chrom se z nich opískuje taky. Nebo snad jdou nějak sundat? opískované je lakovat mi přijde nesmysl, když je uvnitř ložisko… nebo?

        Díky

        0 0
        • standoslav  

          Na opískování a lak se dávají nějaké staré misky středu, ať se do závitu nedostane barva a misky hlavové, tj. řízení se vyklepávají tenkou trubkou, co se strčí dovnitř hlavy a vyklepne se vždy ta miska vzdálenější. Před zpětnou montáží je nutno uvnitř barvu vybrousit a pak je důkladně naklepnout.

          0 0
        • ales-r2  

          Opatrně poklepávat a misky hlavového složení ti vypadnou.

          0 0
    • lidumil  

      Pokud ten klínek chceš ještě použít, je lepší matku lehce povolit a klepnout na něj přes ni.

      0 0
      • stavebnik  

        jen po tom klínku pořádně jebni, pokud nebyl dlouho venku, tak jen tak sám od sebe nevypadne…

        0 0
      • JSt  

        klinek znovu radej nikdy nepouzivat.

        0 0
        • pepek  

          prej se nový špatně shánějí. . .

          0 0
          • lidumil  

            Možná v Brně :-) Ale dneska asi všude.

            0 0
          • Bruca  

            V eshopech nevim, ale v kamennych prodejnach jsem zatim nikdy nemel problem.

            I tak neni problem ten klinek pouzit opakovane. Tedy pokud je v slusnem stavu :)

            0 0
            • pepek  

              kdosi tady psal, že na to stával frontu, několikrát

              0 0
              • Bruca  

                Tos ta se stavala i na banany :-D

                Zatim jsem nemel nikdy problem sehnat nove klinky.

                Ale je pravda, ze moc nenavstevuju ty hyper-moderni servisy, kde se cloveku spis snazi nacpat nove kolo… Do takovych vetsinou zavitam jen jednou a staci.

                V Kromerizi jsem nikdy nemel problem treba u pana Talase. Mistni mozna vedi… Je to jeden z mych oblibenych servisaku, o kterych vim, ze mi dobre poradi.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Sem ho pilníkem brousívával když nebyl novej náhradní…

              0 0
              • Vilém  

                Brousit pilnikem? To se dela jak?

                Jinak verim, ze na ty casy vzpominas se slzou v oku.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No když byl otlačenej. Tak se ta ploška trochu orovnala.

                  A taky pájení cínem lanek do válečků. :)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Jednu dobu klínky nebyly několik měsíců vůbec v prodeji. Srovnávala se jen otlačená část klínku.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mě to učil jako malýho caparta děda.

                    Jo. To byly časy.

                    Rozebírání torpéda.

                    Zapskávání kuličkama řídítek svářečkou aby se neprotáčely v předstaavci.

                    Cínování konců lanek místo alu čepičky.

                    Cínování roztřepenýho konce lanka do válečku do brzd.

                    Otáčení pastorků na tříkolečku.

                    Ale zas naopak si pamatuju jak měl jeden spolužák chvilku po revoluci nějakýho cyklouše kterej měl brzdy cantilever.

                    Tady to nikdo neznal, natož aby byl někdo připravenej na sílu s jakou to brzdí…

                    0 0
                  • Vilém  

                    Ano, pilovani, pripadne podkladani klinku pamatuju.

                    Ja spis narazel na slovni spojeni „brousit pilnikem“.

                    0 0
    • tomxxx  

      Kdybys potřeboval nějaký nahradní díly, tak dej vědět na mail.

      0 0
      • standoslav  

        Pro restaurátory: včera jsem viděl ve sběrně Favo, zaujalo mne z dálky kožené sedlo, kopie Brookse, tzv. český kamenáč a nerozpadlé pedály, lodičky, vhodné k rekonstrukci. Dále to bylo vše na tuším F 12ce, !dutá oska, nějaké z prvních klik (nebyly takové mohutné jako ty z 70tých let) a nějaký dělaný dvojtác na trojpatku. Vše vhodné pro nějakého nadšence.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.