Existuje nějaký PM nebo IS úchyt na rám, kde není návarek?

20 nepřečtených
  • choceň

    Ahojte, po nějaké té obnově mi zbyly jedny komplet kotoučovky a mne napadla myšlenka, že bych si je mohl hodit na staršího crossáka (Amulet Travel – http://www.e-kola.cz/…t-travel.htm) – za kterým jsem začal vozit vozík s děckem, takže účinnější brzdy se šiknou… ale běda, na vidli sice PM úchyty jsou, na rámu samotném však ne :(. Takže zadní třmen není kam přimontovat…

    Nevíte někdo o nějakém způsobu (adaptéru apod.), jak by to šlo vyřešit?

    0 0
    • Amaranth  

      Třeba tady: http://www.cyklo.cz/…ml/brzdy.htm. Cena se Ti ale asi moc líbit nebude.

      0 0
    • Lišák  

      Vozík vozím od února 2008, na kole mám na předku „V“ (to jsem letos doplnil podkovou-je to hodně znát!) a na zadku starý cantík (špalky šedý kool-stop). Nikdy jsem neměl nejmenší problém soupravu bezpečně zastavit.

      Počítám, že na crossu nebudeš s vozíkem dávat žádná pekla a na silničních sjezdech to taky nepohrneš 60–70km/h. Ta véčka budou dostatečná, pokud dáš nějaké rozumné špalky (trojbarevné BBB se mi osvedčily).

      0 0
    • vasek80  

      Předně kvalitní Véčka na suchu brzdí jako kotouče. Mám čelisti Deore, 3 barevné špalky BBB a hlavně Aviďácké páky.

      A za druhé. Brzdí hlavně přední kolo, tak dej kotouč jen na předek. Stejně je za tím vozík, tak se na vzhled nehraje.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Na starém biku jsem měl naprosto stejnou konfiguraci (deorky čelisti, špalky bbb tři barvy, páky Avid – nastavitelné, takové šedo černé), na současném biku mám kotouče. Rozdíl opravdu markantní. Leda, že bych měl nějaký blbý povrch na ráfkách…

        0 0
        • kubad  

          markantní rozdíl je jen v síle kterou potřebuješ na páce, pokud za to pořádně vemeš brzdí i véčka dobře

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nechci to tady zasírat offtopic plkáním, ale o tom to snad je ne? Když to přeženu: je jasné, že když dám páku u véček do svěráku, že s tim kolem taky nic nehne…

            0 0
            • kubad  

              když to vidíš takhle, tak je další debata zbytečná

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak jak jinak bych to měl vidět? K čemu je mi brzda, za kterou musim rvát jak blázen abych dosáhl stejného brzdného účinku jako když u kotoučovky beru jednim prstem? Jak potom můžu říct, že to brzdí stejně, když potřebuju vyvinout třeba dvakrát větší sílu na páce? Já tomu možná nerozumim, ale jdu na to selským rozumem. Takže naprosto chápu člověka, který nechce drtit véčko s vozíkem a dítětem za zadkem, když může brzdit menší silou na páce. Mě další diskuze zbytečná nepřijde. Naopak, v horším případě se poučim v teorii jen já, v tom lepším i někdo další. Asi nemá cenu řešit nějakou dávkovatelnost, vadnutí, atp. To může být u různých brzd různé.

                0 0
                • Georrge  

                  máš pravdu.

                  Jinak možná jsi měl mastný ráfky. A supr odladěné véčka se možná za určitých podmínek vyrovnají levným kotoučům, ale obecně jsou hydry lepší.

                  0 0
                • kubad  

                  Ta síla není 2× větší,

                  Pak sou tady zvlášť u vozíku dalsi faktory jako přehřívání

                  Pak je potřeba řešit náklady na přestavbu.

                  A ver tomu že slušně V cka s kvalitním bovdenem

                  Brzdí líp než spousta levných hyder které má navíc spousta lidí v katastrofál­ním stavu

                  0 0
                  • vasek80  

                    Řekl bych, že ta síla potřebnná je max 1,5 x a u běžných kotoučovek se 160mm kotoučem vs. krosovej ráfek to bude plychta.

                    Já příští kolo také budu mít na kotoučích, protože chci brzdit jedním prstev v terénu. Ohledně ubrždění vozíku bych to absolutně neřešil, to bych musel na každé vyjížďce sjíždět kopec kde sklesám 500m výškových a klesání má 10st. a více.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tyhle dohady bez cisel jsou uplne nahovno…

                      0 0
                      • Georrge  

                        tak tak, stejne jako ty srovnani super vymazlene V vs. dojebane hydry. Kdo vozi rozjebane hydry, bude vozit i rozjebane vecka. Kdo si vymazlil vecka, vymazli si i hydry a bude se o ne starat.

                        Lidem co se neumi o brzdy starat bych doporucil vecka, aspon nebudou kydat do hyder ze to jsou na hovno brzdy a ze to nebrzdi :)

                        0 0
                        • kubad  

                          Dat do kupu Večka je výrazně levnější než prezbtojut na kotouče a o tam tohle vlákno jesi uvedom

                          Nikdo tu nikomu necpe že sou vecka lepší.

                          Jen že můžou stačit

                          0 0
        • vasek80  

          Jsem odmastil ráfky a špalky a stavělo se to na přední okamžitě. Půjčil jsem to kamarádovi co má Demu Ferrara 9,0 (29" za 50) a byl z toho jak to brzdí hotovej. Jezdíme spolu a pořád mi to brzdí za sucha lépe jak jemu.

          Každopádně Véčka už jsou pryč, je doba kotoučová. Já za ně nebojuju, jen trochu nechápu že na vozíku s děckem mohou být nedostatečné.

          Ale pokud jde o to, že je más doma a chceš použít, tak jasné.

          PS: na krosu a větších kolech kvalitní véčka brzdí ještě lépe jak na 26" a nedokážu si představit co tam máš za pláště, že mají větší trakci než véčka brzdnou sílu. To se musí flekovat maximálně 2 prstama.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.