• MAJX

    Rád bych se společenstva velkých hlav zeptal – jestli někdo netuší – jestli má LockOut u EPICONA nějakou „ochranu“ proti „proražení“ v případě,že jej nechám zamklej a vymetu třeba velkou díru. Nebo se mě vnitřek vysype na hromádku plastu jako starý Manitou ? Dík.

    • MlokCZ  

      Funguje podobně jako motion control, tzn. při větší ráně se otevře. Jen je pevně nastavený a není možné štelovat velikost síly, která je třeba k jeho otevření.

    • Foose  

      využiji to tady a ještě jeden dotaz přidám.

      Dočetl jsem se, že Milan ten LO i nějak předělává ve smyslu ETY? Je to pravda? jak přesně to funguje?

      • MlokCZ  

        Tohle dělal na starší modely Suntouru. U Epiconu zatím ne.

        • Foose  

          aha tak to jsem asi někde přehlídl, takže to teda asi funguje jen jako normální LO?

          • MlokCZ  

            Nevím, co bys k tomu ještě chtěl slyšet, v tom mojem prvním příspěvku je napsané jak to funguje.

            • CharlieKotalik  

              Jestli se mohu na vlaknu tematu prizivit…

              Hledal jsem dlouho, na ofiko strankach suntour jsem nic nenasel, na google ceskem ani mezinarodnim take ne.

              Proto mam otazku…

              Jaka je sila, pri ktere se Epicon otvira? (rozumej pri funkci proti prurazi, tzv anti-blow-off-system)

              Meril jste to nekdo?

              • M13  

                Jednou jsem ho zapomněl odemknout na schodech (z řidítek) a neotevřel se, ale mám jen 65 kg.

                • BigKarel2  

                  já taky, taky se neotevřel a mám o 10kg víc…

                  • kubad  

                    podle čeho soudíš že se neodemkla? páčka zůstane samo v poloze zamčeno :D

                    mě to funguje, dnes sem zapomněl po průjezdu městěm zamknutou a zjistil sem to asi po 10km v terénu hehe fungovala jak měla jen páčka byla v poloze zamčeno :D

                    • BigKarel2  

                      Protože to byla prostě rána ten dopad…nic netlumilo…

                    • M13  

                      Třeba TT tu hranici odemknutí posunuje.

                      Poznal jsem to podle toho jak mě vyklepala, jestli někdo nepozná Epicona s lockem a bez měl by se sebou něco dělat ;) (to nemyslim nijak zle a už vůbec ne proti tobě).

                  • kubad  

                    podle čeho soudíš že se neodemkla? páčka zůstane samo v poloze zamčeno :D

                    mě to funguje, dnes sem zapomněl po průjezdu městěm zamknutou a zjistil sem to asi po 10km v terénu hehe fungovala jak měla jen páčka byla v poloze zamčeno :D

    • MarekF  

      Dobrý den, nebudu zbytečně zakládat nový topic, když to až tak OT není. Prošel jsem historii, ale odpověď jsem nenašel, tak snad se nebudete zlobit

      Jde o vidlici XCR LO (z korunky), když ji mám zamknutou, jak s ní mám zacházet? Třeba když sjíždím obrubník u cesty, můžu se běžně opřít do té vidle, nebo to mám tlumit, abych ji neprorazil? A má taky ochranu proti proražení, jak EPICON?

      Díky moc a sorry za mírné OT :)

      • kubad  

        kup si pevnou vidlici, nechápu k čemu je ti odpružená když ji máš pořád zamknutou, přes obrubník ji měj odemknutou!!!

        • MarekF  

          Nač tak ostrá reakce? Kde jsem psal, že ji mám pořád zamknutou? Tak samozřejmě, že ji zamykám jen do kopců nebo na dlouhých asfaltových rovinkách, ale už se mi asi dvakrát stalo, že jsem na to zapoměl a první překážku sem jel se zamknutou.. a nebo když třeba jedu po cetsě a ten obrubník tam je, tak to mám na ten jeden blbý obrubník odemykat vidli? Příště prosím mírnější reakci

          • kubad  

            reakce byla naprosto adekvátní dotazu na sjíždění obrubníku se zamčenou vidlicí, ale klidně pokračuj vidle ti brzo poděkuje

            • MarekF  

              Ptal jsem se, jak mám zacházet se zamčenou vidlí, obrubník jsem dal jako příklad.

              • kubad  

                v terénu nezamykat, lock využívat na asfaltové přesuny, nebo výjezdy do kopce :D

              • BigKarel2  

                Třeba jí před přejezdem nerovnosti odemknout :D

                • MarekF  

                  Dobře, díky, takže nějaké větší nerovnosti nejsou žádány.. A stačilo to v jedné větě :)

            • pustipav  

              Vzdyts ted kdesi psal, ze vidle je na to stavena (ta diskuse ohledne reby…)

              Hele ja si nemyslim, ze by ji obrubnik nejak zasadne ublizil, to by pak clovek nedelal nic jinyho, ze ze cvakal sem a tam… pro jizdu ve meste ji mam vesmes zavrenou, pokud treba jedu do kopce nebo sviznej, kdyz se clovek flaka tak je to asi jedno (jen nemam rad, kdyz stoupnu ze sedla a chci se rozjet a kolo se cely „zbori“ :)

              Jinak ji mivam casto zavrenou i v nekterych lehce terennich vyjezdech – tam kde nejsou moc velky prekazky ale obcas korinek nebo sutrik v tom nevidim problem, umozni ti to rychle stoupnout ze sedla a „popojet“ si sviznej a potom zas pokracovat (naprd prudsi pasaz)… ale to jsou specificky pripady a tezko popsat takhle slovy kdy jo a kdy ne..;)

              Kazdopadne zaverem: v obrubniku nevidim zadnej problem, kdyz nad tim premyslim tak se mi vlastne otevre sama, takze je to jednodussi nez resit rucne :)

      • Evilcleaner  

        takhle zničíš lock

        • mikrocz  

          mám epicona a locout z řídítek … má takto vypadat vnitřek (tj bez te plastové fičury s ozubeným kolečkem.) nějak se mi nezda že je to nakřivo

          • Vilém  

            Pokud se nepletu, tak po dotazeni sroubu se plisek se zavity zapre o tu segrovku, co je tam videt. Takze ve stavu bez sroubu je to normalni.

            • mikrocz  

              díky, d uz jsem na to prisel taky a vidím odpoved :) jen ted nevím proč mi z ničeho nic přestal chodit lockout… vidle je stále otevřená

              • Vilém  

                I kdyz bys na to nasadil to ozubene kolecko a rucnim otocenim ji zavrel?

                • mikrocz  

                  ani tak

                  • mikrocz  

                    s tím šroubem se dá volně točit sem a tam aniž by se něco dělo

                    • Vilém  

                      Tak potom nezbude, nez kouknout dovnitr.

                      Jinak jde vypustena vidle zatlacit do plneho zdvihu?

                      • mikrocz  

                        po vypoštění sjede dolů a zustane tak 5–8mm nad kroužkem

                        • mpIII  

                          Což u epiconu je normální, tvrdý doraz je 5mm pod korunkou… Pokud bys měl víc, třeba 2cm, tak by byl problém.

                          • balu-23  

                            Tak by mě zajímalo, jak toto dopadlo.Mám teď podobný problém.Měnil jsem mezi dvěma epicony zamykání locku.Na starší typ 2008 jsem dal zamykání z korunky a zamyká super.Na novější 2010 s 15 kou osou jsem dal mechanizmus na lock z řídítek a nezamyká.Když ji vypustím,sjede dolů.Když ji nechám přes noc v klidu tak po zamknutí drží,odemknu,pro­pružím a už nezamkne.V levé jsem měnil zdvih ze 100 na 140,má na to nějaký vliv?Že by v pravé noze bylo málo oleje?? Díky za radu.

                            • balu-23  

                              odpovím si sám, bylo tam málo oleje, asi 6 ml. teď už Lock out drží.

                              • Vilém  

                                6ml oleje v tlumici? To je fakt dost malo.

                                • balu-23  

                                  ne, špatně jsem to napsal, cca 6 ml jsem tam dolil. cca 3 cm. asi by to mělo být plný, že, byla tam vzduchová kapsa.

    • kyl  

      Dnes jsem se rozhodl,že Epicona sundám a rozeberu.Vytáhl jsem točítko odskoku,nasadil 8 inbusklíč.Povolit to šlo lehce asi 1 otáčku a konec.Takže jsem zas lehce přitáhl,povolil a furt dokola,trošku v tom luplo a šlo to vyšroubovat celé.Závit z pístnice zůstal natočenej na dutém šroubu,paráda­.Vidlici jsem vyčistil,dal novej mazací olej,z pístnice patrony vyšrouboval jehlu a dal normální šroub,akorát tak o 10mm delší jak původní dutej.Odskok je na nejrychlejší a tak zůstane a jezdit se bude dál.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.