• wraith

    Ahoj, domů mi dorazil Epicon a měl bych na vás zkušenější pár otázek…četl sem že při vyměně vidlice se musí na sloupek narazit nějaká miska či co, ale ja na své staré vidlici(RST gilla) nic takovýho nemám, a mám integrované hlávko, je možný že by se to u tohole typu hl. složení nenatloukalo?? a ještě jeden dotaz…Epicona mám doma a zkoušel sem lockout..jen sem vidlici zapřel o podlahu ale ať to bylo zamčený nebo ne tak se vidlice chovala pořád stejně, mám reklamovat??? jo a vidlici nemám nijak upravovanou…děkuju za rychlou odpověd:)

    0 0
    • martt  

      nafukaj ju.

      Lockout sice nesuvisi s tlakom ale u mna tiez nejak nefungoval lockout kym som ju nenafukal (zahada).

      Este jednu chybu som mal na novom epicone. Cez ventil utekal vzduch a bolo treba ho pritiahnut (ventil v tej zavitovej trubke).

      0 0
    • miche  

      Hlavne vse poradne vyzkousej a reklamaci nech jako posledni vec!!! Bo tady na foru zpusobis kolaps, Epicon ted frci a ty takhle :-))))))

      0 0
      • wraith  

        Ani nevíš jak mě to s***e , těšil sem se na něj jak malej kluk a on teď mrcha nejde lockout…ani nevím jestli to mám na to kolo montovat a jezdit, že by se třeba lockout nějak umoudřil

        0 0
        • Neil100  

          Jasně, zkus ho třeba pohladit.....

          ://

          0 0
        • Vilík  

          Jednoduchý recept......sundej zavírací páčku,ve směru hodinových ručiček zavři olejovej tlumič v zátce až do úplnýho zavření,nasaď zavírací páčku v poloze půl a otevři proti směru ručiček a máš nastavenej bod úplnýho zavření.60PSi je myslím dost málo,ale záleží kolik vážíš.Nastavil bych víc a ubrat můžeš vždycky.Každá vidlice potřebuje chvilku na zajetí.Pokud bude i potom problém tak bych ho řešil pak.

          0 0
        • pstasek  

          Lock mi u RLD epicona nefunguje, pokud mam kolo pověšený za přední kolo na zdi a chvilku potom, co ho sundám … asi musí stéct olej do správných míst a horizontální poloha mu nesvědčí. Zkus ho chvíli nechat postavenýho a vyzkoušej lock znovu ;-)

          0 0
    • Vilík  

      Pokud máš integrovanou hlavu.měl by být na vidlici nasazenej duralovej kroužek kterej sedne do spodního ložiska.Aspoň já to tak mám.Jestli to máš bez kroužku pak jsou dvě možnosti…nebyl a má to tak být nebo ho někdo zapomněl nasadit a jezdil bez něj.

      0 0
      • wraith  

        miska už je vyřešená, ale lockout ne a ne

        0 0
      • wraith  

        Takže jestli reklamovat nebo ne mi nikdo neřek…Zkusil bych asi tu vidlici normalne nasadit a zkusit ji pouzivat, treba ten lock začne chodit…ale chtěl bych vědět jestli když u vidlice zkrátím krk tak jestli mi uznají reklamaci(kupovaná na kupkolo.cz)

        0 0
        • martt  

          ak je ta vidla v spravnej polohe (zvisle), parkrat si ju prepumpoval aby bol olej v tlmici tam kde ma byt a ten lockout stale nejde, tak urcite nezacne chodit sam od seba.

          Je to ventil, ktory zatvara prietok oleja. Jediny pokus, ktory by som ja na novej vidle spravil, ze by som odmontoval ten regulacny kruzok hore (ak sa to da bez stop) a skusil krutit priamo hriadelkou.

          Este predtym by som skusil, ci kolecko na regulaciu spatneho utlmu (dole na tej istej nohe) funguje. Ak by ani to nefungovalo, tak by som uz nic neskusal a reklamoval. Ak by fungovalo, tak by to bol dokaz, ze je aspon olej v tlmici.

          Rozhodne by som tu vidlu nemontoval. Ak ju namontujes budes cakat bohvieako dlho kym ju opravia. Ak ju posles nedotknutu, pravdepodobne ti poslu dalsiu, takze za par dni ju budes mat doma.

          Hlavne im zavolaj, opis ten problem, a dohodni sa rovno s predajcom.

          0 0
          • wraith  

            Děkuju za rady, celej den sem ji měl svisle opřenou a nefungovalo to, a večer sem ho už rozhodlej že jim jí pošlu zpátky vyzkoušel a světe div se…ono to makalo, takže vidla funguje jak má, neska ji pojedu pořádně projet…jen už spíš takovej detail…když mám vidlici zamknutou a trošku se do ní za jízdy opřu tak se ozíva takový lehký cvakání, dělá vám to taky???

            0 0
    • nobody  

      jak rozeberu páčku lock-outu na vrchní korunce? dík

      0 0
      • nobody  

        a jak rozeberu odskok na pravé noze dole při rozebírání vidle? U levé nohy povolím imbus dole a u pravé nohy co? Abych stáhl vnější nohy od vnitřních. Je někde na netu návod, jak rozebrat epicona? A co měnit a po jaké době? Jde mi o

        • rozebrání a vyčištění (demontáž vnitřních – vnějších nohou)- kdy?
        • doplnění oleje do vzduch patrony – kdy a co?
        • výměna tlumičového oleje v tlumení – kdy?

        díky

        0 0
      • Polka  

        Toz to by me taky zajimalo. Ale rek bych, ze je tam jen „nacvaknuta“, takze nakym tenkym nozikem pujde ven.

        0 0
        • nobody  

          zkoušel jsem a šlo to vycvaknout, spodní odskok je taky nacvaknutý? Nerad bych to ulomil.

          0 0
          • la-da  

            Je tam taky jen nacvaknutý, drží ho tam O-kroužek, normálně za něj zatáhni a půjde ven. Pod ním už je imbus.

            0 0
            • nobody  

              máš k epiconu nějaký manual? co, kdy se má měnit + kolik se má foukat na jakou váhu? dík

              0 0
          • Polka  

            Imho jo, zkousel jsem to ted rukou a nic, ale zase nakym nozikem nebo sroubovakem to pujde. V navodu je neco s „Fixing bolt“ ale ten tam neni zvenku videt.

            0 0
            • Lišák  

              Jak píše la-da, je to tam nacvaknutý přes „O“ kroužek. Vezmi to kombinačkama (přes hadru, ať to nepoškrábeš) a zaber.

              0 0
              • nobody  

                všiml jsem si, že vidlím rozumíš, jaký je plán údržby u epicona? Kdy doplnit olej do vzduch.patrony (kolik a jaký), kdy měnit vazelínu/olej v nohách a kdy olej v tlumiči. dík

                0 0
                • Lišák  

                  Rozhodně se nepasuji na odborníka na vidlice. Od toho jsou tady jiní. Můžu napsat jenom pár rad, které jsem porůznu posbíral a podle nichž se řídím.

                  Olej ve vzduchové patroně je potřeba kontrolovat, aby tam stále nějaký byl. Stačí tak 5mm nad pístkem. Používal jsem motorový olej 10W-40, ale na radu Milana jsem pořídil RedRum od Rock Shox a dávám tam ten. Míchám ho i s motorovým olejem, který dávám do nohou vidlice. Je sice dost drahý, ale výsledky stojí za to. Protože mám Epicona i Blacka předělány na olejové mazání s „Evil Genius“, tak ten molitanový kroužek pod stíráky mažu taky RedRumem.

                  Olej v nohách měním jednou za sezónu-pokud třeba jako vloni nenajedu 1000km. To ho tam klidně nechám a vyměním až letos. Dávám ho tam tak 18ml do každé nohy.

                  V tlumiči by se měl měnit po záběhu vidlice, tzn. tak po 300–500km. To by bylo dobré vyměnit i mazací olej, protože je možné, že se do oleje dostanou nějaké drobné „špony“ způsobené záběhem. Další výměny v nohou dělám jak jsem psal a v tlumiči bych klidně ně nechal olej déle-je v uzavřené patroně a nedostane se do něho v podstatě žádná nečistota.

                  Když jsem měl vidlice mazané vazelínou, tak jsem ji měnil vždycky po sezóně.

                  Ještě je dobré vždycky po vyjížďce očistit vnitřní nohy a stíráky hadrem a na stíráky nastříkat silikonový olej. Udrží gumu měkkou po dlouhou dobu.

                  0 0
                  • nobody  

                    dík, jak často kontroluješ ten olej na vzduch. pístku?

                    0 0
                    • Lišák  

                      Tak 1× za 2 měsíce, ale nemám moc čas jezdit. Pokud jezdíš hodně tak bych se tam, být Tebou, podíval častěji.

                      0 0
                      • mm  

                        to je zbytecne casto. pokud nejsou problemy, jednou za rok staci :-)

                        0 0
                        • Lišák  

                          Až jsou problémy, může být už pozdě ;-) Není to žádná velká práce-vypustit vzduch, odšroubovat zátku, špejlí vyzkoušet hladinu, našroubovat zátku a napumpovat. 5 minut?

                          Navíc-mě baví se v kolech šťourat, tak proč to nedělat častěji, že? ;-)

                          0 0
                          • nobody  

                            takže abych si koupil i pumpu na vidli, jsem si myslel, že ji nebudu potřebovat, že tak 2× do roka zajdu do cyklo si to nechat dofouknout.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Pumpa se dá sehnat kolem pětikila a myslím, že pokud máš vzduchovou vidlici, není od věci ji doma mít. Můžeš si pak nastavovat tlaky podle teploty, nebo laborovat, jaký Ti bude vyhovovat na Tvůj styl jízdy… a nejsi vázán na otevírací dobu v servisu.

                              0 0
                      • wartburg  

                        Kazdej den? Proste super bezudrzbova vidlice.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Znáš nějakou bezúdržbovou vidlici, jejž funkce se provozem nemění? Pevné nepočítám.

                          0 0
                          • kudlanka32  

                            no treba marzochu z1/97 a pruzinovou foxku, lisaku…to neznas aspon foxe?

                            Z1 vyzadovala jednou za 3roky – jinymi slovy 3× sem menil tesneni a olej :P Foxka dostane 1–2× do roka novej olej…a foxi tesneni slo pryc, nebylo modry a lehce teklo…myslim ze splnujou slovo bezudrzbova…mozna kazna ktera neni mazana vazelinou je „bezudrzbova“ pokud do ni neprsi…

                            0 0
                            • Lišák  

                              A to, že funguje ta Foxka a Z1 stejně, jako nová je jenom Tvůj pocit, nebo to máš změřeno?

                              0 0
                  • nobody  

                    jak rozeberu tlumič, abych zkontroloval množství oleje? Při povolení té vrchní matice (27klíč) nebo musím ještě povolit zespodu ten imbus?

                    0 0
                    • Lišák  

                      Tlumič jsem ještě rozdělaný neměl, ale pokud je to ten stejný systém, jako u XC-PRO-SL tak by po odšroubování horní zátky měl být olej vidět. Kolik ho tam má být netuším. Zkus napsat Milanovi.

                      0 0
                      • nobody  

                        v manuálu jsem viděl 85cc, ale např dle návodu na ivelo.cz www.ivelo.cz/…c/sr-suntour píšou, že patrona nejde rozebrat (u starých verzí), jak je to u Epicona?

                        0 0
                        • Lišák  

                          Nevim, neměl jsem ji ještě rozdělanou, ale pokud vyšroubuješ horní víčko a uvidíš olej, tak patrona nebude nerozebiratelná :-) Pokud by tam byla, tak ji pod víčkem uvidíš.

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    ten RedRum je teda celkem dost drahej, proc nepouzivat ten 10W-40?
                    nebo co takhle 5W-40 nebo 0W-40?

                    0 0
                    • Lišák  

                      Protože to prostě bez RR funguje znatelně hůře. Taky jsem s tím laboroval, protože se mi nechtělo utrácet, ale nakonec jsem rád, že jsem ho koupil.

                      Koupil jsem ho tady. Mají i menší balení, ale starám se o více vidlí, tak jsem vzal tohle.

                      www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

                      0 0
                  • winprog15  

                    pozeral som videa na Suntourackej stranke,aky olej dat nad piestik;nezdalo sa mi,ze by tam mal ist 80–100W olej,ved to je husty prevodovkovy olej…zo suntouru mi odpisali toto:

                    The oil is just for additional sealing in this case, so as long as the oil doesn´t damage rubber a gearbox oil is totally OK for this purpose. A typical suspension oil is too thin for this. We recommend to use W80 as a minimum, but it also doesn´t matter if you have W 80 or W 100, so the gearbox oil you mentioned would be OK. takze podla nich,tam ma ist 6ml 80–100W oleja,ale podla mna RedRum nie je 80W olej…poradte prosim,aky olej tam dat :) dakujem

                    0 0
                    • hajda  

                      ahoj, ja jsem někde četl, že je tam stejný olej jako v tlumící patroně..takže něco jako 5W-40 nebo 7W-40..

                      0 0
                    • winprog15  

                      zatial som prisiel na to,ze 80W prevodovy olej ma podobnu viskozitu ako 10W motorovy olej…ak by niekoho zaujimalo,tak som nasiel jeden thread,kde je pisane o tom,ze Fox Fluid a RedRum su 80W synteticke oleje,mozno maju trosku odlisne vlastnosti,ale v podstate su to 80W prevodovkove oleje,takze dufam,ze s 80W nic nepokazim…ten thread http://forums.mtbr.com/showthread.php…

                      0 0
                    • winprog15  

                      takze som kupil klasicky 80W-90 prevodovy olej,dufam,ze je synteticky ;)

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Tohle je minerálka a zbytečně hustá, do vidlic se dává max 40W ale výrobci doporučují okolo 15W. spousta lidí tu lije do vidlice 10W40 to je plná syntetika – a k plné spokojenosti …

                        Pokud je olej moc hustý, nedostane se všude, pokud je moc tekutý, rychle steče …

                        0 0
                        • winprog15  

                          od suntouru mi toto odporucili,namiesto redrumu nad piestik…nemala by mineralka poskodit gumu,vsak?resp. piestik

                          0 0
                          • StuntJ  

                            To se mi nějak nezdá … REDRUM je sytentika a nevím proč by někdo měl doporučovat minerálku. Ale pokud to doporučí autorizovaný servisní technik, tak proč ne … Třeba ví co dělá :o)

                            0 0
                            • winprog15  

                              no praveze oni mi nedoporucili vyslovene mineralku,dopo­rucili mi 80W prevodovkovy olej a ja som zobral ten,co som nasiel na pumpe…nebolo na nom napisane,ci je synteticky alebo mineralny…len dufam,ze to neposkodi piestik

                              0 0
                              • StuntJ  

                                NEvím jestli je převodovkový olej dobrý pro vidlici, protože je plný různých aditiv, vhodné právě jen pro převodovky. Otázka co udělají aditiva s vnitřkem vidle, těsněním …

                                0 0
                                • winprog15  

                                  olej som dal len nad piestik,niekde inde…takze sa k tesneniam velmi nedostane…

                                  0 0
                          • kyl  

                            Já tam mám tohle,jak na mazání pístku tak i futer.

                            http://shop.berner.eu/…group/510813?…

                            0 0
                            • winprog15  

                              takze by ten olej co som kupil nemal poskodit piestik,ze?

                              0 0
                              • kyl  

                                Pístek je z plastu takže určitě ne a manžeta nevím,pokud chceš mít jistotu,nalej tam silikonovej.

                                0 0
                                • winprog15  

                                  skusim skocit naspat do shopu,ci mi ho vymenia,lebo na baleni nie je napisane,ci je to syntetika alebo mineralka…keby­ze,tak mam zobrat 10W-40 alebo 15W-40?

                                  0 0
                                  • StuntJ  

                                    Já vůbec nerozumím, proč někdo doporučuje převodovkový olej.Ten by ve vidlici neměl co dělat. Jedině snad bych tam dal motorovový, ale i ten by tam neměl být. RedRum má svůj důvod a ikdyž je to obyčejný olej, tak je jeho cena vysoká z důvodu mále výroby a spotřeby.

                                    Jinak převodovkový olej 80W má podobnou viskozitu jako motorový olej 15W-25W či obyčejná 20. Takže IMHO na mazaní vidle stačí 15W40, ale zas je plná aditiv a podobnných driáků …

                                    0 0
                                    • winprog15  

                                      ale musi to byt syntetika,vsak?

                                      0 0
                                      • StuntJ  

                                        15W40 se nevyrábí jako minerálka… To už je dáno specifikací SAE 15W, ani ani minerálka by nezvládala takové rozsahy teplot…

                                        0 0
                                        • winprog15  

                                          dobre,takze nemusi byt pri 15W-40 vyslovene napisane,ze je to syntetika,lebo to iste nebude mineralka…nemoze to potom byt polosyntetika?

                                          0 0
                                          • StuntJ  

                                            Tak kecám, 15W40 se dělá a prodává jako minerálka, 10W40 je jak syntetzika, tak i minerálka a vyskytuje se i jako semisyntetika … Takže nevím jestli 10W nebude už moc řídký. Chce to přesně zjisti co může a nemůže být za olej. Já vím že RockShox doporučuje 15WT Suspension Oil – tedy dle mého názoru něco takového :

                                            http://www.dkracing.cz/obchod/…

                                            či

                                            http://malyobchod.cz/…

                                            a lít tam něco jiného je asi blbost ..

                                            0 0
                                            • kafac  

                                              To je ale tlumicovej olej..

                                              0 0
                                              • StuntJ  

                                                To ano, a ten doporučuje i RockShox na mazaní vidle, je to v každém jejich manuálu …

                                                SID TEAM/WORLD CUP DUAL AIR LEFT LEG

                                                TOP VOLUME OIL WEIGHT BOTTOM VOLUME OIL WEIGHT

                                                3cc/ml 15 wt 10cc/ml 15 wt

                                                0 0
                                        • Pavouk88  

                                          Jako motorkar jsem tuhle problematiku resil, a mineral uz neexistuje. Jsou to vsechno umele vyrobeny zakladni oleje s primesi ruznejch aditiv, takze je to uplne fuk. A vec syntetika mineral vubec nema smyl resit. Syntetika je levnejsi na vyrobu, mineraly uz temer neexistuji…

                                          0 0
                                    • kafac  

                                      Cemu na tom nerozumis? Proste vyrobce asi vi kterej olej se tam ma lit…

                                      0 0
                                    • Nikola  

                                      Proč tam prostě nedáte nějaký dobrý hydraulický olej, má v tomto případě určitě lepší vlastnosti než motorový.

                                      0 0
                                      • StuntJ  

                                        Však to jsem psal výše, že by tam měl být RedRum či tlumičová 15W, ale tohle se děje z důvodu šetření … Redrum či 15WT motorex, Rockshox je o mnoho dražší než ostatní oleje

                                        0 0
                                        • winprog15  

                                          ano,je to aj z dovodu setrenia :) ale ak mi to poradil vyrobca a neposkodi to tesnenia,tak je mi to v podstate aj jedno :)

                                          0 0
                                        • Nikola  

                                          No nevím, dobrý syntetický hydraulický olej je za ± 200,–Kč, rafinovaný za méně než za polovinu. Zas tak velká cena se mi to být nezdá.

                                          0 0
                                          • winprog15  

                                            vyrobca argumentoval tym,ze hydraulicky olej nie je dost husty;tak som kupil prevodovy,ktory mi odporucal,chcel som kupit synteticky ale nakolko na baleni nebolo nic napisane,kupil som mineralny (nechtiac);ale nemalo by to poskodit piestik ktory je z plastu a dufam,ze to neposkodi ani tesnenia :)

                                            0 0
                                            • Nikola  

                                              No tady bys něco vybral: http://oleje.cz/eshop/index.php

                                              0 0
                                              • pepek  

                                                Nevybral, píše furt jen o utěsnění pístku, kupodivu ostatní mu furt vytrvale radí olej na něco jinýho.

                                                0 0
                                                • Nikola  

                                                  Řekla bych, že olejů, které nepoškozují umělé hmoty je dostatek.

                                                  0 0
                                                  • winprog15  

                                                    dufam,ze som si ja vybral prave ten,co gumu neposkodi :)

                                                    0 0
                                                  • Nikola  

                                                    Jsem přesvědčená, že nepoškodí.

                                                    0 0
                                                  • winprog15  

                                                    to dufam aj ja :) jedina vec,co ma trosku zaraza je to,ze nenapisu na balenie,ze co za typ oleja to je; je pravda,ze to nebol premiovy druh oleja,ale aspon napisat na flasku,ze ci je to synteticky,mi­neralny alebo polosyntetika by mohli :)

                                                    0 0
                                                  • Nikola  

                                                    Myslím, že s ohledem na použití, které pro něj máš, je to zcela jedno, zda jde o syntetiku nebo rafinovaný.

                                                    0 0
                                                  • winprog15  

                                                    no na MTBR fore mi striktne radili,nech je to syntetika,ale je pravda,ze sme sa bavili vo vlakne o FOXkach :) ale podla mna to bude lepsie ako vazelina na piestiku :)

                                                    0 0
                                                  • Nikola  

                                                    Ve skutečnosti je to lhostejné, oba typy jsou víceméně stejných vlastností.

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Je uplne jedno jestli je to synthetika nebo mineral. Dulezita je viskozita a mazaci schopnosti. Vzhledem k tomu ze vyrobce vidlice pise ze tlumicovej olej je moc ridkej na to aby udrzel olejovy film, bych to nezkousel, a vzhledem k tomu ze hydraulickej olej neni primarne urcenej jako mazivo, tak to s tim filmem asi nebude taky dobry.

                                                    Zjednodusene receno pokud das moc ridky olej, bude se trhat film, bude utikat vzduch a nicit se pistek.

                                                    Pokud das moc hustej, budou velky odpory.

                                                    Dej tam to co doporucuje vyrobce. Ten to vi asi nejlip…

                                                    0 0
                                              • winprog15  

                                                konkretne mam tento http://oleje.cz/…how_prod.php?… ,obrazok flasky sa zhoduje s modelom Mogul Trans 80W/90H ;) vazne mi ide len o mazanie piestika,do noh olej liat nebudem (aj keby urcite nie tento),ani v tlmici olej menit nebudem ;) moja jedina nadej je,ze tento olej neposkodi tesnenia,ale zatial mi vzduch neunika…namocil som do oleja kusok gumy aby som videl,ze co sa s tym udeje,ale zatial nic…takze mi len ostava dufat,ze je tneto olej setrny ku gume alebo ku piestiku a jeho tesneniu vseobecne…keby nie,tak budem musiet vymenit O-kruzok :)

                                                0 0
                                          • StuntJ  

                                            http://www.dkracing.cz/obchod/…

                                            http://www.kupkolo.cz/…tr_2280.html

                                            tlumičovky jsou tošku dražší. já to nějak neřeším, vzhledem k mé vidlici, to ani nemá cenu. Já jen se marně snažím zjitit informace co je to ten RedRum od RockShoxu zač, někde píšou aditivum, někde olej, a stránky výrobce mlčí, tam není památka po jejich výrobcích …

                                            0 0
                                            • winprog15  

                                              mozno ti pomoze tento thread http://forums.mtbr.com/showthread.php… :)

                                              0 0
                                              • StuntJ  

                                                Hmmm takže jestli je RedRum 80W syntetika, tak nejbližší co je v převodovkách a syntetické, tak je tuším 75W-90, ale jestli to té vidli není jedno, jestli má minerálku či syntetiku

                                                0 0
                                                • winprog15  

                                                  no mozno pri Epicone to je jedno (co pevne dufam),ale mozno pri FOXke to je nejaky rozdiel…ale asi pokial to neposkodi gumu tak to bude v pohode :)

                                                  0 0
                                  • kafac  

                                    Na strankach suntouru pisou ze tam ma byt 10ml prevodoveho oleje 80W.

                                    Suntour video

                                    Na prave strane pust video : Air leaking problems

                                    0 0
                                    • winprog15  

                                      prave preto som zobral ten prevodovy…ale skusim zajra skocit do shopu,ci mi ho vymenia za 15W syntetiku ak budu mat;ale ak nie,tak dufam,ze 80W mineralka neposkodi piestik,ak je z plastu :)

                                      0 0
                                      • StuntJ  

                                        15W40 je minerál, jsem se krapet sekl :o) viz víše ..

                                        0 0
                                        • winprog15  

                                          tak potom 10W?skusim pozriet,nech to je syntetika,ale od mogulu som nasiel syntetiku len 5W a o uz je asi dost riedky…

                                          0 0
                                          • StuntJ  

                                            Pokud ti ze Suntour napsali převodovková 80W, tak ji tam nech a jezdi. Oni sami musí vědět co tam lít a tak bych to neřešil … Jen je zajímavé, o výrobce, to jiný názor :o)

                                            0 0
                                          • Flegmatik  

                                            10W40 je polosyntetika. 5W40 a 0W40 je pak plná syntetika.

                                            0 0
                                            • pstasek  

                                              čísla značí viskozitu a ne způsob výroby. Může být i 0W40 minerál, stejně jako 15W40 syntetickej.

                                              0 0
                                              • Ruprt2  

                                                Mám pocit, že minerál pod 10W vůbec není.

                                                takže s číslem máš pravdu, ale druhotně platí to co napsal Flegmoš.

                                                0 0
                                    • StuntJ  

                                      hmm tak tomu nějak nerozumím … Tak tam tedy může být minerálka

                                      0 0
                                      • winprog15  

                                        toto mi odpisali zo suntouru

                                        You´re right, the very thick oils are typically gear oils, but that´s OK. The oil is just for additional sealing in this case, so as long as the oil doesn´t damage rubber a gearbox oil is totally OK for this purpose. A typical suspension oil is too thin for this. We recommend to use W80 as a minimum, but it also doesn´t matter if you have W 80 or W 100, so the gearbox oil you mentioned would be OK

                                        takze ak olej neposkodi piestik,malo by to byt v pohode…uz som do oleja namocil kusok gumy,ze ci to neposkodi,ale dufam,ze nie…

                                        0 0
                                        • kafac  

                                          Dyt ti to tam pisou jasne ze ten olej je OK. Naopak pisou ze tlumicovy olej ma moc tenky film pro mazani pistku.

                                          0 0
                                          • winprog15  

                                            takze ho mozem v pohode nechat na piestiku?

                                            0 0
                                            • StuntJ  

                                              nech to tam, pístek to určitě nesežere a těsnění stojí pár korun, kdby něco :o)

                                              0 0
                                              • winprog15  

                                                a jake tesnenie by to malo poskodit?tesnenie na matici s ventilom?

                                                0 0
                                                • StuntJ  

                                                  Buď, anebo to co těsní pístek. Ale byl bych v klidu …

                                                  0 0
                                                  • winprog15  

                                                    ale daju sa kupit dufam…na RS som uz videl,ze kupili O-kruzky bezne v obchode na to urcenom,nie u dilera RS :)

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    O-kroužky se dají sehnat skoro všude, v Brně mám jeden obchod, kde mají snad vše co se tohlodle týče, strašný kvanta O-kroužků, gufer a různých volovin z gumy. Já spíše teď řeším, kde do vidlice sehnat takový ty molitanový kroužky pod gufera. Bohužel moje TORA nimy nedisponuje a je to znát, Pokud vidle dlouho stojí a olej steče kamsi dolů, tak při propružení dost pocukává. Do cela mě to už žere, pokud je neseženu, vidle půjde do koše a koupím něco pořádného :o).

                                                    0 0
                                                  • winprog15  

                                                    zatial co som ich videl boli len pri ENDURO FORK SEAL ale to su kompletne sety prachoviek a molitanov…

                                                    0 0
                                                  • kyl  

                                                    Nebude jednodužší ty molitanové kroužky vystříhnout?

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    No každý máme vlohy pro něco jiného …

                                                    8o)

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Pasuji tam treba z Foxe – v americe stoji sada vcetne gufer (ty tam teda nepasujou) asi 15USD

                                                    0 0
                                                  • winprog15  

                                                    takze ten olej nebudem vracat a budem dufat,ze to bude OK ;) ale dakujem Vam za rady

                                                    0 0
                                    • obda  

                                      Nevite nekde, cim tesni to vicko? Nevsiml jsem si, ze by to tam zminili. Jenom „seal the top cap“. Predpokladam, ze jde o nejakou obyc vazelinu. Nebo se pletu?

                                      0 0
                        • nobody  

                          s minerálem vs syntetikou to není tak jednoduchý „:)“http://ole­je.cz/index.php?lef­t=main&page=clan­ky_mytus3

                          0 0
                          • Flegmatik  

                            Díky za odkaz, docela poučné :-)

                            0 0
                          • winprog15  

                            ten tvoj odkaz ma nejak nikam nezaviedol,myslim tym,ze na tej stranke nebolo nic…ale v diskusii tam bolo nieco zaujimave ;)

                            Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě(vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena,hlavně v zimě) a tepelně-oxidační stabilita(vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad-karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje.

                            0 0
                            • StuntJ  

                              No, já jsem se dnes bavil se servisním technikem RockShoxu a ten mi něco málo o mazaní vidle pověděl :

                              RockShox vidle, tlumáky se smí mazat pouze plnou syntetikou, z důvodu vyšší stability oleje, syntetický olej nevylučuje vodu a minerální látky, či aditiva. Tudíž je více stabilní a vidli nijak neovliní.

                              RedRum je plně syntetický olej hustoty 80W a používá se POUZE pro mazání vzduchového pístku. Musí být hustý, aby se udržel na kmitajícím pístku a vytvořil všude v komoře silný mastný film. Tvrdil že je to nejlepší co na mazání pístku může být, ale samozřejmě hájí svého chlebodárce, anebo ne ? … 100ml balení údajně vydrží cca 5let, pokud se dávkuje v množsví 3ml na píst(tech.doc. RockShox), tak vydrží 33mazání, tak snad tak dlouho vydrží.

                              Na otevřené olejové mazání se používá opět plná syntetika a to tlumičový olej hustoty 15W, musí být tekutý aby se dostal všudem, ale zároveň nesmí rychlé stéci – opět nejlepší RockShox, k Motorexu se nějak nevyjádřil.

                              Takže snad jsem trošku osvětlil tuto problematiku a snad to někomu pomůže .

                              0 0
                              • winprog15  

                                „tlumáky“ tým si myslel piestik?synteticky olej nevylucuje H2O ani mineralne latky,ale z toho nemusi vyplyvat,ze toto mineralny olej vylucuje…prinaj­horsom vymenim olej nad piestikom raz za 1–2 mesiace aby nevylucoval nieco,co nema ;)

                                k tomu oleju v nohach,niekto pouziva aj 7.5W alebo 5W,samozrejme obe „fork oil“ cize tlmicove,nie motorove :)

                                0 0
                                • blisterexist  

                                  já používám motorový 5w

                                  0 0
                                  • winprog15  

                                    ale cisto motorovy,alebo je to tlmicak?

                                    0 0
                                    • blisterexist  

                                      čistě motorový, co na to říkáš? mám v plánu to smíchat s 10w motorovým a 10w tlumičovým

                                      0 0
                                      • winprog15  

                                        neviem,ja som riesil olej nad piestik a tam bolo treba husty olej,najlepsie syntetiku,ale nedopatrenim som kupil mineral…ide o to,aby olej neposkodil gumu :) v tvojom pripade myslim ide o olej do noh,tam by som asi veril tlmicovemu oleju,cize niecomu,co ma na flasticke napisane „fork/suspension oil“,tie su povacsine synteticke,tu by nebolo zle ani ten RockShox Suspension Oil :) mas tam z neho rozne viskozity :) v nohach sa ti bude olej stykat s molitanom a semeringami (guferami),takze asi syntetika to isti,odbornik na oleje urcite nie som,ale tot moj nazor ;) bezny tlmicovy (fork) olej stoji okolo 2stovak,ten RS 3stovky :)

                                        0 0
                                        • blisterexist  

                                          všechny motorové co mám sou plná syntetika, a dou na mazání noh, na pístek mám RUM

                                          0 0
                                          • winprog15  

                                            ak viem,tak 0W a 5W su plna syntetika na isto :) ak aj ta 10W co mas je plna syntetika,tak to asi problem nebude ;)

                                            0 0
                                • winprog15  

                                  az teraz mi doslo,ze si myslel RS vidlice a tlmice :) pardon

                                  0 0
                                • StuntJ  

                                  tlumák myslel tlumiče co dělá RockShox.

                                  0 0
                              • akula  

                                Tak teda RedRum do nohou ne? Třeba tady zase říkaji že jo, čert aby se v tom vyznal…

                                0 0
                                • winprog15  

                                  RedRum by som do noh asi nedaval,nakolko ma viskozitu ako 80W olej a taky by si do noh asi nedaval ;) ked chces za kazdu cenu RS olej,tak RockShox Suspension na kupkole,mozes si vybrat aj viskozitu ako chces :)

                                  0 0
                                • blisterexist  

                                  mě zase mechanik rock shox ríkal, že když sou už víc obroušené šavle tak se tam musí dát rum, popřípadě u otevřeného tlumení přimíchat do tlumícího oleje

                                  0 0
                                • StuntJ  

                                  ne, Red Rum je údajně pouze pro vzduchové pístky. Pro mazání vidle je moc hustý a nemusel by se všude dostat. Já jsem taky narazil na netu, kde třeba doporučují namočit ty molitany do RedRumu a do vidle nalí 15W. Ale já bych se držel doporučení výrobce- tedy RedRum na vzduchí pístek a 15W-tlumičový olej na mazání celé vidle.

                                  0 0
                                  • winprog15  

                                    aj ja som za to,aby RR isiel na piestik a iny olej do noh…kazdemu vyhovuje nieco ine,plno ludi dava do noh 7.5W,niekto podla manualu 15W…kebyze olej od RS,tak tlmicovy 10W,niekomu bude mozno vyhovovat 15W…ale ak to menis 1× tak by som sa drzal manualu a dal 15W…mozno potom pri dalsich vymenach zacnes laborovat,ze co je vhodnejsie :)

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      No u mé levné vidle je vcelku co do toho liji, stejně mám chuť koupit si nějakou pořádnou vidli. Ale u dražší už bych se neodvážil experimentovat. Pouzdra noh se dají vyměnit, ale zničené vybroušené šavle, to už je drahý špás …

                                      0 0
                                      • winprog15  

                                        ja taktiez nemam FOXu,takze mineralny 80W olej mi dufam posluzi :) ani ja by som si uz nedovolil do Reby dat tento olej,to uz by som kupil RR ;)

                                        0 0
                                        • StuntJ  

                                          já pošilhávám po SIDovy, ceny jsou více než příjemné a vzhledově by se k mému kolu páčila :o). Asi si udělám předčasné vánoce :)

                                          0 0
                  • winprog15  

                    aku casto zvyknete doplnat olej na piestiku?jazdim skoro kazdy den a zda sa mi,ze olej steka dost rychlo…

                    0 0
                    • kyl  

                      Kontroloval sem po půl roce a prakticky beze změny.

                      0 0
                      • winprog15  

                        no tak ja tam mam sice prevodovy,ale doplnam tak asi kazdy 1–1,5 tyzdna :/

                        0 0
                        • Lada,s  

                          Jak se přesně kontroluje olej nad pístkem a kolik ho tam má být? Mám Epicon týden tak bych něco nerad podcenil :-)

                          0 0
                          • winprog15  

                            ak mas epicon netuneny,tak tam bude vazelina namiesto oleja…vypustis vzduch z komory,golou 27 odsrubujes maticu a skontrolujes…

                            0 0
                            • Lada,s  

                              Ted jsi mě trošku zmátl :-) Mám sériový tj. nohy mazané vazelínou, ale nad pístkem mám olej ne? Protože v manuálu je psáno „náplň levá 85 (ml?), viskozita 10W“

                              0 0
                              • bruco  

                                85 ml oleja je v tlmici v lavej nohe. Pokial dobre pamatam na vzduchovom piestiku v lavej nohe su 2 ml oleja.

                                0 0
                                • Lada,s  

                                  To jsem z toho jelen :-) Pístek je v levé, tlumič v pravé, ne?

                                  0 0
                                  • bruco  

                                    Odkial mas tu tabulku? Ja mam LOD 2008 a prava ma lock, lava sa fuka. Aby sme sa na to divali rovnako, prava a lava je z pohladu jazdca sediaceho na biku tvarou v smere jazdy. :-)

                                    Pripadne pozri na stranka Suntouru, su tam aj nakresy vidlic a budes mat jasno.

                                    0 0
                                    • Lada,s  

                                      Tabulka je odtud:

                                      http://www.kupkolo.cz/…_navod08.pdf

                                      Ano rozumíme si, sedím na kole a:

                                      • na pravé noze je lock a tlumič ve kterém je 85 ml oleje.
                                      • levá se fouká a v ní je pístek nad kterým kontroluje olej.

                                      Takže jen vypustit, odšroubovat ventilek a zkontrolovat zda je olej nad pístkem? :-)

                                      0 0
                                      • bruco  

                                        Presne tak. V najhorsom pripade budes mat Special Edition a na piestiku bude naozaj 85 ml oleja. :-)

                                        0 0
                                      • Martin11  

                                        Mrknul jsem na ten návod. Docela mně překvapilo, že se mají nohy po každé jízdě mazat teflonovým olejem. Zpravidla se doporučuje silikonový.

                                        0 0
                        • Luma  

                          Mám Epicon 09,předělaval jsem si ho na olej sám a olej nad pístkem doplňuji cca jednou za měsíc.Dvakrát až třikrát rozeberu celou vidlici a měním mazací olej.

                          0 0
                          • Luma  

                            Tu vidlici rozebírám tak dvakrát ,třikrát do roka podle používání-asi co 500km.

                            0 0
                          • McBlacky  

                            přidával jsi pod gufera molitanové kroužky nebo jsi tam jenom nalil olej a dotěsnil spodní šrouby?

                            0 0
                      • bruco  

                        6 mesiacov od zmeny zdvihu bez ubytku oleja.

                        0 0
                        • winprog15  

                          to pouzivate co za olej?ja mam 80W-90 prevodovy mineralny…

                          0 0
                          • Luma  

                            Na mazání(do nohou vidlice) motorový 5–40W a na pístek si míchám sám(neprozradím)… :-)

                            0 0
                  • winprog15  

                    Zatiaľ jediné dlhodobé pozorovanie,čo som zistil je,že 80W minerálny olej stekal pod piestik podstatne rýchlejšie ako SRAMácky Pitsop 10W :) Ten sa udrží aj mesiac :)

                    0 0
    • Smazaný účet  

      a nevite nekdo jak mazat epicona? respektive jaka je udrzba?

      0 0
      • wartburg  

        Ja bych ho udrzoval co nejdal od myho kola.

        0 0
        • wraith  

          Souhlas…ono by ti to změnilo geometrii kdybys ho dal místo tej RST se 63mm zdvihem :P

          0 0
        • Lišák  

          Njn, nálepka na vidlici je potvora…

          0 0
          • wartburg  

            Copak nalepka, ta se da sloupnout, ale co s tim zbytkem?

            0 0
            • Lišák  

              Má nějaký problém?

              0 0
              • wartburg  

                Na podepreni rajcat neni dost vysoka a hnuj se s ni kydat taky neda, jiny vyuziti me ted nenapada.

                0 0
                • Lišák  

                  Třeba odpružená vidlice na MTB. Zkoušel jsi ji někdy, nebo plácáš něco, co jsi někde zaslechnul?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na něj nemá smysl ani reagovat, ztráta času.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Nepočítám s tím, že by z něj vypadla nějaká konstruktivní kritika. Ale proč se neinformovat, od někoho zkušeného, na jakém šuntu to vlastně jezdím? Každopádně si tím rozšířím obzory, prozřu ze zaslepení a koupím si konečně pořádnou vidlici (nejspíš tu, jejíž firma má nejlépe zmáknutý marketing).

                      0 0
                      • Patar  

                        2-takt ať ve 2– válcovém, nebo 3-válcovém provedení bude vždy jen smrdět! Raidony i Epicony tento fenomén extrémní cyklistiky přece několk let testoval, než je firma zavedla do seriové výroby. A to nevíš, že Milan mu ukradl nápady?

                        0 0
                        • wartburg  

                          Vubec nevim co tu vy paka prede mnou melete, tak na to ani nebudu reagovat. Ale jinak ten suntour neni takova vzacnost jak si tu asi myslite.

                          0 0
                  • wartburg  

                    Nejakej drzej ne?

                    0 0
      • kafac  

        tady se tak maximalne dozvis ze Epicon je nej vidle, ale co do ni nalit je prisne strezene tajemstvi, pacto z toho nekteri maji zivnost :)

        Pisni do jakyhokoliv servisu Suntour, vetsinou ochotne poradi ;)

        0 0
        •  

          možná že nejlepší by bylo do vidle se nesrat a nechat ji tak jak je, krom úpravy od Milana za cenu častější údržby při zachování záruky,pár pokustónů s Epiconama kolem mě bylo a furt s něčím laborovali,scháněli a vrtali se v tom,sám mám druhou neupravenou,třetí má manželka a nemám žádný důvod tuhle vidli nějak upravovat,stačí mi jak chodí v orig.stavu,čas­tější intervaly údržby by mě sra…,spokojím se s občasným otřením kluzáků sil. olejem a jednou za měsíc kontrola tlaku vzduchu

          0 0
          • kafac  

            Tim ze vidlu predelas na olej nic nerozhasis.

            Castejsi udrzba se tyka spis tech Milanovych vidlic, a je to zrejme dan za vyssi citlivost

            To co se tady resi je olej do vzduchove komory, a to se tyka i neupravenyho Epicona

            0 0
            •  

              ale jak to tady tak čtu,tak to není moc ujednocený a nějakej jednoznačnej jednoduchej funkční návod asi není a každej to řeší po svým

              0 0
              • kafac  

                Navod je jednoduchej, jen neni jasno jakej kam olej.

                Ja osobne na mazani nohou motorovou synthetiku, na pistek prevodovej 80W, pod stiraky molitany z FOXky…

                0 0
                • winprog15  

                  ak vas zaujima olej nad piestikom,tak pozrite o trosku vyssie,prave tam sa riesilo,ze ci syntetiku alebo mineral…ja som dal mineral,dufam,ze to gumu neposkodi,co by nemalo.

                  funkcnost otestujem v terene o par dni,ale nemyslim si,ze to bude horsie,ako vazelina,ktora bola na piestiku,skor si myslim,ze to bude lepsie :)

                  kafac/ pouzivas synteticky alebo mineralny prevodovy olej?

                  0 0
                  • DaSnail  

                    prečo si nekúpiš ten RedRum? za 360,–czk máš 450ml

                    3ml ťa stoja cca 10centov…

                    0 0
                    • kafac  

                      Tady maji trosku jiny ceny ;)

                      0 0
                      • DaSnail  

                        jj, tam je to o polovicu drahšie. sú to parchanti ;o)

                        na kpkl stojí tých 360,–

                        0 0
                        • winprog15  

                          360CZK+200CZK postovne to je 560CZK a to je 22,4€…a ja som za svoj olej dal 5€ :)

                          0 0
                          • DaSnail  

                            v SR sa dá kúpiť za 15,90+3,– poštovné. 3ml vyjde na menej ako 13centov. tá flaša je asi 157 dávok.

                            ano, tvoj olej je lacnejší… 8o)

                            0 0
                            • winprog15  

                              ano,mozno pri rebe alebo pri sidovi by som uz iste dal RR ale na Epicona a tod este netuneneho to bude asi dufam jedno :)

                              0 0
                  • nobody  

                    myslíš, že minerální olej do aut tu gumu rozežere, že v motoru není nic gumového?

                    Moc to kombinujete, stačí použít nad pístek a na mazání noh motorový olej 10W/40 (ideální mazivo a hustota) a do tlumení tlumičový olej (jakoukoliv značku, jde o nepěnivost, rychlý průtok ventily,…) 10w (můžeš i 5w nebo 15w podle toho, jestli chceš řidší nebo hustější).

                    A k syntetice/mi­nerálu asi tak, dneska nepoznáš co je syntetika a co minerál, resp. obyčejné levné oleje do starých aut jsou minerální, ale další mot. oleje jsou různé směsi olejů a aditiv (ty jsou v každém oleji) a jsou míchány ze syntetických částí a minerálních olejů v různém poměru. Takže některý „syntetický“ olej je více syntetický a některý více minerální. Ještě k kvalitě, některé „minerální“ oleje jsou kvalitnější než „syntetické“.

                    rozdělení typu 15W/40 – minerál

                    10W/40 – polosyntetika

                    5W/40 – plná syntetika už dávno neplatí

                    0 0
                    • winprog15  

                      ved prave preto,ze ked neposkodi gumu,tak by to malo byt v pohode…ako tu pisal StuntJ,ide o to,aby olej vytvoril neroztrhnutelny hruby olejovy film nad piestikom a aby ho stale mazal…

                      takze ked uz sme pri tom poskodeni gumy,ak som to spravne pochopil,tak ani 80W prevodovy ani 10W motorovy olej gumu neposkodi,spravne?

                      0 0
                      • nobody  

                        jo správně :)

                        ten olejový film v vzduchové komoře nemusí být silný (snížilo by to citlivost), ale nesmí se trhat a to zabezpečí dostatečně např. motorový olej, určitě ne tlumičový. Ty tlaky, tření atd jsou v motoru několikanásobně větší než u vidlice, a tam (v motoru) by roztržení olejového filmu způsobilo nenávratné škody (tření píst. kroužky/válec, ojnice/klik. hřídel,…)

                        0 0
                        • StuntJ  

                          Dříve RS dopručovalo tlumičový olej, ale pak RS pochopilo že to není ideál a stovřilo RedRum :o).

                          0 0
                          • winprog15  

                            no skor prevzalo ako stvorilo :) RedRum je Torco,ale uz si nepamatam,kolko W

                            0 0
                            • obda  

                              Traduje se, ze RedRum je Torco MPZ engine assembly lube, a u toho se W nedoctes.

                              0 0
                              • winprog15  

                                este skusim pojazdit v terene,ale ocakavam dobre vysledky :) keby bolo nieco s tesneniami,tak to zistim,ked mi zacne unikat vzduch :) aj keby s nimi nieco bolo,tak su to len o-kruzky ;) ale dakujem vam vsetkym za pomoc,dufam,ze tato nasa diskusia pomoze aj inym :)

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Nechci Tě zklamat, ale těsnění pístku u Epicona má do „O“ kroužku dost daleko. Na fotce je to sice špatně vidět a sundávat se mi to nechce, protože to jde blbě zpět, ale pro představu to snad postačí.

                                  0 0
                                  • winprog15  

                                    ale snad sa to bude dat kupit,alebo popripade nahradit o-kruzkom…nerad by som,ak by sa mi to znicilo od oleja

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Co se furt bojíš? :-) Na převodovce jsou taky gumový věci a nerozpadnou se ani za 20 let

                                      0 0
                                  • winprog15  

                                    nasiel som nieco taketo,je tu plno takychto kruzkov,mozno ten prvy sa podoba asi najviac sa mi zda…z neho je milion rozmerov :)

                                    0 0
                                  • winprog15  

                                    menil uz niekto to tesnenie,alebo dokazali ste ho niekde kupit?

                                    0 0
                                    • kafac  

                                      Proc porad resis to tesneni? IMHO se da sehnat v kazdym Suntour servisu

                                      0 0
                                      • winprog15  

                                        neriesim to len preto,lebo som tam dal ten olej;ale nahodicka je svina a priatelovi sa rozpadol Raidon…no rozpadol tym sposobom,ze fukame vzduch a nic,stale nic…tak som to rozobral a bolo roztrhnute tesnenie,nemam ponatia,ako sa toto mohlo stat,ale stalo sa…takze mi treba zohnat nove…bol som vo vodarenskych potrebach,co mame nedaleko,ale tam mali len o-kruzky co neboli vhodne

                                        0 0
                                  • winprog15  

                                    diskutoval som na MTBR fore a odpisali mi toto

                                    you have to measure the seal seat in the piston whith a caliper minus 1 mm that is the o ring id that you need, than measure the inside of the fork leg minus the id +20 % compersion set of the o ring then devide by 2 and thats the cs (width)of the o ring.

                                    to znamena,ze odmerat priemer piestiku v mieste,kde bolo stare tesnenie minus 1mm a tym dostanem vnutorny priemer o-kruzku; a potom priemer vnutornej nohy zvnutra minus vnutorny priemer o-kruzku a plus nejakych 20% co nechapem :/

                                    0 0
                                    • winprog15  

                                      vie niekto vypocitat ten 20% compression set?

                                      0 0
                                      • obda  

                                        Proste mas k rozdil vnejsku a vnitrku vynasobit 1,2 – tak to alespon chapu ja.

                                        0 0
                                      • winprog15  

                                        uz som dostal odpoved

                                        to make it simple you need to callculate the o ring width and add to it 15–20%

                                        takze mi treba vypocitat hrubku steny o-kruzku a pridat k nej 15–20% cize vynasobit 1,15 – 1,2 :) tak ako pisal obda ;)

                                        0 0
    • nobody  

      to bych taky rád věděl, na starou manitou jsem našel plno manualů, ale na epicona nic.

      0 0
      • Patar  

        Každý oficielní prodejce SR SUNTOUR dodává záruční list s návodem na údržbu,kde podmínkou záruky je také potvrzení značkového servisu o provedení montáže vyškoleným mechanikem.Tento dokument je formátu A 6 o několika stránkách a k tomu jako příloha je jeden list formátu A4. Všechny tyto instrukce jsou v češtině.
        Seznam autorizovaných servisů je v katalogu SR SUNTOUR 2K8 NEWS.

        0 0
        • nobody  

          jenže já dostal epicona už namontovaného na kole a nic k tomu

          0 0
    • Smazaný účet  

      nevite jestli by sel Epicon afoukat pumpickou na Rebu? Ma ji znami, vyzkousel bych to ael je to dost z ruky

      0 0
      • MlokCZ  

        Pupmičky na vidlici jsou všechny stejný. Žádná speciální pumpička na Rebu není (maximálně to mohla být pumpička dodaná s Rebou). Jediný rozdíl je ten, že většina pumpiček má rozsah do 300psi a méně detailní rozsah a hůře se s nimi foukají menší tlaky (kolem 50psi a méně to už skoro nejde).

        A pak se dělá pár pumpiček jen do 150–175psi s jemnějším rozsahem, kde se dají dobře i tlaky kolem 40–50psi.

        0 0
        • ivaneck  

          staci pouzit digitalni manometr pro auta a tyto tlaky se daji nafoukat s presnosti cca 1.5–2 psi.

          0 0
      • la-da  

        Před několika rokama měl RS svůj typ ventilku, ale naštěstí už dostali rozum a používají autoventilek jako všichni.

        0 0
    • nobody  

      všiml jsem si, že se mi tvoří kapka oleje z vrchu levé nohy, když bike parkuju kolmo k zemi (na zdi) vidlicí dolů. Vrch levé nohy, kolem matice vzduch. pružiny se rosí olejem, je to normální? Vzduch mi asi neutíká, sice nemám pumpu, ale pocitově mi nepřijde, že je vidle měkká. Vidlice je stará cca měsíc.

      0 0
      • Soptík  

        To tyhle vidle v této poloze dělají a je to olej z mazání vnitř. nohy. Neb pod zátkou není žádné těsnění.Odstraníš to tak že vyšroubuješ zátku a závit zátky omotáš teflonovou páskou ( instalatérské těsnění,dříve koudel) Musíš vypustit vzduch, nebo budeš mít vymalováno:o)

        0 0
        • nobody  

          díky, udělám to ale nechápu, že kolem zátky uniká olej, ale vzduch ne, ten tam přece taky je?

          0 0
          • Lišák  

            Vzduch je v patroně, která má těsnění. pokud máš Epicona předělaného na olej, je možné, že trochu prosakuje, protože je tato vidlice navržena jako mazaná vazelínou.

            0 0
            • nobody  

              zatím je na vazelínu, proto mě zajímá, proč tam teče olej

              0 0
              • Lišák  

                Tak to je divný. otevři to a podívej se, jestli není něco s těsněním, ale pokud neuchází vzduch, tak je to divný.

                0 0
      • Kublaj  

        mě tohle dělá netuněnej epicon09 LOD jen u druhý nohy než tobě

        0 0
    • cpecen  

      vytáhni tu modrou páčku nahoru až ju sundáš,pak to ozubené kolečko dotáhi na doraz,vrať ho o 3/4 otáčky nasaď páčku a vyzkoušej.Kdyby nic,tak je patrona v p… Se vzduchem to nemá nic společného ten je v jiné noze

      0 0
    • maajkee  

      Nemáte někdo nějakou tabulku s údajema na kolik tak zhruba foukat vidlici dle hmotnosti bajkera?

      Já mám teĎ po vánocích tak 95kg :)

      0 0
      • kyl  

        Jo,to by mě taky zajímalo a hlavně to na jakou hmotnost je negativka v neupraveném Epiconu 09.

        0 0
      • Flegmatik  

        To snad najdeš v návodu, ne?

        0 0
      • Kawka  

        Já k tomu měl toto:

        Hmotnost jezdce (kg)| Tlak v levé noze (psi)

        36 | 51

        45 | 64

        54 | 77

        64 | 91

        73 | 104

        82 | 117

        91 | 130

        100 | 143

        0 0
        • maajkee  

          Super díky, já k tomu nedostal nic :(

          0 0
          • Kawka  

            Nemáš zač, ale já to nafoukal podle své váhy (64) na těch 91 psi a bylo mi to málo. Takže tam mám 100.

            0 0
            • Lišák  

              100PSI na 64kg? Já taky foukám 100 a vážím skoro 80kg bez oblečení a batohu… Kolik chodíš standardně do zdvihu?

              0 0
              • Martin11  

                Sakra, jak to děláte? Já mám Epicona 2009 z TT a foukám 90psi, vážím 98kg. Takhle využívám cca. 95% zdvihu, a na doraz jsem snad byl jenom jednou…

                0 0
                • milan1  

                  Ty i lišák máte vidlice ode mne a přesto nejsou stejné.

                  Lišák má starší provedení, ty máš 2009 a tam se budou tlaky takto lišit. Oba máte na sebe jistě nastaveno správně.

                  0 0
                • Chiron  

                  Dává k té vidli Milan nějakou tabulku na kolik to foukat? Do objednávky chce uvést váhu jezdce, tak předpokládám že to už pošle nahuštěné na nějaký odpovídající tlak. Ale hlavně mi jde o tu tabulku, přece jenom někdy se váha může změnit.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Proč proboha pořád řešíte ty tabulky?? Fouká se podle SAGu a ne podle tabulky. Například já foukám epicon TT 140 na 60–65 PSI a na svoji váhu 80kg mám od Milana doporučených 80 PSI. Ale to je tlak od kterého se máš odrazit a nastavit podle sebe, podle geometrie kola, podle využití zdvihu, podle pocitu. A ne podle tabulek!

                    0 0
              • Kawka  

                Epicona jsem dostal pod stromeček, takže jsem ještě neměl pořádně ho vyzkoušet. Foukal mi to kámoš, který o tom taky něco ví. Vyzkouším a pak kdyžtak uberu.

                0 0
                • kyl  

                  Vážím o 2kila míň jak ty a foukám na 70psi,vidle na doraz nechodí,zůstává tak 5–10mm,nastavená je na 120mm.

                  0 0
                  • Kawka  

                    Aha, no říkám, vyzkouším to v terénu a až potom si to nastavím. :)

                    0 0
      • Honzee  

        Tady je uzivatelska brozura, kde pisou, ze mas tlakovat jenom podle sagu.

        Tady je starsi verze manualu, kde je i tabulka s hmotnosti jezdce – jsou v ni stejne hodnoty jako pise Kawka. V manualu jsem nenasel nikde datum vebo verzi, ale tipuji ze plati pro vidle do r.2008

        Tady je novejsi verze manualu, kde je jsou o neco vyssi tlaky na stejnou hmotnost. Mozna plati pro modely 2009?

        Ja bych nastavil sag pole uzivatelske brozury pak bych pripadne doladil pocitove…

        0 0
    • Ondra 575  

      Nevíte v čem zpočívá a co to vůbec je ,,úprava od Milana´´???

      0 0
    • winprog15  

      takze zatial nikto neprisiel na riesenie ako odstranit to cvakanie pri zamknutej vidle?asi to bude treba zajazdit,zevraj to zmizne „samo od seba“,tak dufam ;)

      0 0
      • winprog15  

        vsimol som si,ze ked jazdim,tak to uz necvaka,ako keby sa olej trochu zohrial a tym padom trosku zriedne a necvaka…mozno je to potom husty olej alebo ja uz neviem…dufam,ze casom sa ten olej trochu zriedi…btw ako sa dolieva olej do tlmiacej patrony?

        0 0
        • Kublaj  

          Pořád nějak nechápu jak ti to cvaká ;) je to kovový cvaknutí nebo jiný? v pravý noze mi to normálně při stlačení vydává takovej zvuk nevím jak bych ho nazval, mělo by to dělat to tlumení odskoku nebo tak něco myslím, zase tomu nějak extra nerozumím tak nechci dělat chytrýho :)

          0 0
          • winprog15  

            http://www.youtube.com/watch… tu je ten zvuk ;) uz riesim reklamacku,tak dufam,ze dostanem spat funkcny kus…zatial dost ludi,co maju epicona takyto problem nemaju,tak mozno to bude chybny kus..

            0 0
            • Kublaj  

              aha tak to by se mi taky moc nelíbilo kdyby mi epicon tak cvakal

              0 0
              • winprog15  

                tak prave preto to riesim reklamaciou…sam to opravit neviem a kebyze rozoberiem tlmiacu patronu tak asi by som to opraivt nevedel a zlozit naspat uz toboz nie ;)

                0 0
                • winprog15  

                  tak uz konecne vyreklamovany Epiconik :D 4.1 odoslane,7­.1 prijate v kupkole,12.1 pri­praveno k expedici ;) opraveno – vymena lockout patrony…zatial najrychlejsie vybavena reklamacka co som doteraz zazil :) ked pride,uvidim,ci je v poriadku,ale na 99,99% verim ze ano :)

                  0 0
    • ronin  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat na označení EPICON rl http://www.kupkolo.cz/…09_4694.html EPICON rld je cca o 1000 kč dražší, včem je háček?

      0 0
      • Kublaj  

        RL nemá oproti RLD možnost nastavení tlumení odskoku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak tak, jedině verzi s D na konci, ať je to RLD nebo LOD

          0 0
          • kyl  

            Žádné štelovátko na spodu pravé nohy nemám a vůbec mi nechybí,z plného zdvihu se vrací pomaleji než když zapruží třeba jen 5cm.Zdvid má 120mm.

            0 0
    • Automat_1  

      Chtěl bych se zeptat na něco z trochu jinýho soudku.

      Nevíte, jestli se dělají kovový krytky na ventilek a lockout na Epicona a nejlépe v eloxu?

      Předpokládam, že ve velkým množství se to dělat nebude, ale někdo doma „na koleni“ by mohl..

      Nevíte o tom něco?:)

      Popřípadě někdo šikovný, kdo by mi to vysoustružil a nezruinoval mě?

      0 0
      • Vegan  

        Zkus BikeHazard.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj jestli budeš zkoušet ten bike-hazard tak pak napiš jak jsi dopadl :0) zajímalo by mě to také

        0 0
        • Automat_1  

          No v nabídce jsem to nenašel a mám obavu, že kdyby mi to dělali na zakázku tak se nedoplatím. Krytka ventilku je ještě docela jednoduchá konstrukce (tam stačí vysoustružit závit), ale lockout je zevnitř velmi složitý.

          Ještě zkusím známého co dělá s kovy, ale opravdu za to nechci dát víc jak 400.

          0 0
          • McBlacky  

            vymontuj to a nech si naeloxovat tu současnou. Já si v BHazard nechal dělat lock páčku k R7 a stálo mě to 70kč + pošta tam a zpět.

            0 0
            • kubad  

              je to plastove to nepude

              0 0
              • Automat_1  

                Tak tak. Čistě teoreticky, nedokázal by to někdo odlitkem udělat z kovu levněji?

                0 0
                • kubad  

                  pokud chceš znásobit cenu vidle tak si to nech na CNC vyfrezovat a pak eloxnout :-)

                  nebo můžeš hodně hodin ručně pilovat

                  0 0
              • McBlacky  

                ted už to vím taky, dal jsem E na zimáka :)

                0 0
    • Jenda  

      tak cerstva zkusenost s epiconem 2008 TAD – po cca 10kkm zacala reznout prava vnitrni noha – je tam divnej dulek jako by tam byla nejaka vada materialu ale mozna to dostalo nekde jenom ranu od sutru. I pres mazani a udrzbu to ma vidle asi zvolna spocitany. nastesti je uz jenom na dojizdecim kole do prace tak me to nechava klidnym ale cekal jsem o neco vic. Ze je noha nacata je videt i na tom ze stirak po vymene po cca 2kkm zacal opet silne propoustet olej, pouzdra jsou OK.

      Na obranu vidle musim rict ze jsem ji jezdil celorocne a myslim ze zejmena situace kdy na nohach namrzala mlha a pres stiraky se s kluzakem rvala dovnitr jeste cca 0.5 mm silna vrstva ledu ji jiste neprospely.

      0 0
    • mawrhis  

      vozíte někdo na epiconu 203 mm kotouč? Vim, že je epicon dělanej max na 185, zajímalo by mě jak výraznej dopad bude mít na životnost vidlice když budu vozit 203 mm

      0 0
      • Smazaný účet  

        na modelu 2007 jsem vozil 203 mm kotouč 2 sezony a pohoda, k žádnému poškození nedošlo, žádnej vakl, nic. Jen se vidle při brzdeni asi trochu víc kroutí. Na funkci to nemá vliv.

        0 0
        • kravjec  

          Já taky vozil 203 ale na modelu 07 čili nohy ocel letos jsem koupil nový epicon a šel jsem jen do 185 ale spíše z důvodu že to na HT bylo zbytečně předimenzované

          0 0
    • zipoman  

      Přiživim se tu, kdyby jste měli rock shox tora 302 a měli možnost jí vyměnit za SR Suntour EPICON LOD 100mm DISC, 2010 bez doplatku, udělali by jste to? Bude pružit stejně a s tím že ušetřim spoustu gramů. Díky

      0 0
      •  

        ano

        0 0
      • Evilcleaner  

        těžko říct jakou verzi te tory máš, možná máš plastová pouzdra, možná ne. možná máš molitany pod stíráky… prostě pokud máš pocit že ta vidlice funguje skoro dokonale, tak si s epiconem pohoršíš. pokud se ti chod nezdá zrovna hladký tak je možné že si mírně polepšíš. (mluvím jen o funkci)

        0 0
    • vasek80  

      Koupil jsem Epicona RLD rok 2010. Dnes náhodou koukám na fotky a napadá mě jestli jsem za cenu modelu 2010 nedostal letošní 2011.

      Jakej je rozdíl mezi 2010 a 2011. Koukal jsem, že 2011 je dražší, je tam jen rozdíl v polepech, nebo i něco v konstrukci?

      0 0
      • kubad  

        jj bude to 2011 podle toho kovového štělovátka, odzkoku, ale uvnitř žádná podstatná změna není takže je to fuk,

        0 0
      • BigKarel2  

        Je tomu tak…

        0 0
    • shark.jd  

      Zdravím, nechtěl jsem zakládat další téma o této vidlici, tak se přiživím tady.

      Uvažuju o výměně stávající vidlice Suntour XCM (asi netřeba obhajovat výměnu :D) a pokoukávám právě po Epiconu. Jen se chci zeptat, či stačí pořídit nějakého starého Epicona 2008, nového Epicona 2010(11), nebo dokonce Epicona TT. Ten Epicon 2008 se dá sehnat za supr ceny. Bude fungovat dobře, nebo je lepší si připlatit za lepší model? Doteďka jsem jezdit na tom XCM, takže zase tak veliký nároky nemám, když jsem to vydržel přes rok.

      Díky

      0 0
      • kubad  

        pokud chceš opravdu dobře fungující vidlu ber verzi TT, pokud ti stačí průměr ber obyč

        0 0
      • vasek80  

        Ačkoli uznávám, že tuning vidli posune podstatně dál, tak i neupravenej Epicon pracuje perfektně. Na jednom kole mám několikanásobně držšího Foxe a na druhém neupraveného Epicona a ve funkci nedokážu říci, která vidle je lepší.

        0 0
    • Concorde  

      300. :)

      0 0
    • blisterexist  

      nemáte někdo sepsané jaké všechny těsnění do epicona patří?

      0 0
    • svářeč  

      chtěl bych se optat,zda je v tomto modelu SUNTOUR EPICON RLD stejná negativní pružina jako v této SR Suntour EPICON X1 RL-RC

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.