Epicon TAD 100-140: vyzkoušení systému ovládání zdvihu v Praze

20 nepřečtených
  • johnsa

    Zdravím,

    sháním někoho z Prahy a blízkého okolí, který má tuto vidlici a u nějž bych mohl vyzkoušet systém ovládání zdvihu (zda by mi vyhovoval; zvažuji před samotnou koupí).

    Ozvěte se mi, prosím.

    0 0
    • rexa  

      Sice nejsem z Prahy, ale aspoň se pokusím pomoct popisem. Mám Epicon TT TAD 110–150 mm nově na kole v profilu. Co se týče ovládání, je to pohoda.

      Pokud chceš snížit prostě za jízdy zmáčkneš páčku a vidle zajede. Pro důkladnější snížení je dobré vstát a trošku na předek navalit váhu.

      Pro roztažení za jízdy zvednu kolo na zadek (stačí na chvilku) a zase zmáčknout. Vidle poměrně rychle vyjede do plného zdvihu.

      Ale … po odzkoušení musím potvrdit, že po snížení se opravdu pocitově hůř jede. Což je způsobeno jedním z faktorů, které tu na fóru již byly diskutovány – změna geometrie a tím i posedu, kdy člověk šlape víc pod sebe nebo změnou vektorového rozložení sil kdy do kopce se při snížení asi zvýší podíl složky, která jakoby míří vodorovně proti kopci a tím i zvýší pocit většího odporu. Lidově bych to řekl asi tak, že po snížení míří kolo čumákem víc do země a jakoby do ní víc „tlačí“.

      Osobně to vnímám i do poměrně slušných stoupání. A podle mne je přínos snížení až v opravdu strmých stoupáních, kdy už člověk balancuje, aby se mu nezvedal předek. Jenže to je poměrně zřídka a to nejsem asi ani schopen takovou stojku dlouhodobě udýchat. Suma sumárum – snížení používám v minimu případů a klidně bych se bez něj příště obešel. Bohužel jsem chtěl HS expanzi a tu Milan Slanec dělá pouze do TAD verzí :(

      Dovedu si ale představit, že bych Epicon TT dal na kolo se 100–120 mm zdvihu, kde těch 110 mm bude optimální pro běžné ježdění a 150 mm bych dával ve sjezdech (někdo bude ale namítat velké zatížení rámu). Takhle bych tu využil daleko častěji.

      Další mínusem co u Epiconu TAD vnímám, že při plném zdvihu 150 mm jakoby nemám pocit přítomnosti negativní pružiny. Kydž třeba jedu rozbitej výjezd a nechám plný zdvih (což často) tak při odlehčení vidlice při expanzi natvrdo doráží proti něčemu pevnýmu. Je patrný jasný klepání, jakoby tam nebyla negativní pružina. Je to docela nepříjemný. Starej Epicon 140 mm mi to nedělal, nebyl ale TAD. Jinak měl i o něco málo jemnější a citlivější chod, to je ale asi způsobeno absencí přídavných těsnění.

      0 0
      • rexa  

        Je zde někdo kdo má také TAD verzi a vnímá to koncové klepání při expanzi? Zajímaly by mne zkušenosti jiných. Dík.

        0 0
        • kubad  

          po dohodě mě to Milan řešil nějakým pružným dorazem, až budeš posílat na servis tak se s ním domluv.

          0 0
          • rexa  

            Aha, super! Dík za info! A prosímtě ten doraz – nesnížil pak nějak výrazně zdvih?

            0 0
          • rexa  

            Tak mě ještě napadá, můj Epicon TAD má poměrně velkej počáteční odtrh, než se začne hejbat. To by mohlo být tou nepřítomností negativní pružiny. Když zatlačím na rodla tak nejdřív nic a pak lehce lup a už se zanořuje.

            Pozoruješ to prosímtě taky? Nebo je to možná specifikum mojeho kousku.

            0 0
    • doki  

      Kde nájdem návod ako znížiť chod Epicona TAD 2011 z 110–150 na 100–140

      0 0
    • Meduza  

      Prilepim to sem :)

      Mam Epicona TAD 2012

      A to snizovani zdvihu na korunce tim zatlacovanym velkym cudlem mi nevyhovuje… Dolu to jde celkem OK, ale nahoru musim zastavit zmacknout cudla odlehcit vidlici uplne, div ne az nadzvednout. Exituje (a kde to koupim?) vehement kterym to budu moci ovladat to packou z riditek?

      Defaultne jsem k vidli dostal remote na Lockout, coz mi prijde celkem k nicemu. Tam by mi stacil otaceci cudl na korunce kdyz uz…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.