Epicon - problém s olejovým mazáním

32 nepřečtených
  • benobiker

    Ahoj, nikde v rozsáhlých vláknech o Epiconu a podobných vidlí od Suntouru jsem nenašel odpověď, tak zakládám nové vlákno… Mám Epicona, předělán na olej (10W40 – 10 až 15ml do spodních nohou, molitánky pod stírákama napuštěny olejem), chod je znatelně lepší od vazelíny, ale… Už se mi to stalo na předchozím kole kde jsem měl Raidona s identickou vzduchovou pružinou, teď i na Epiconu… Po chvíli se mi sníží vzdálenost korunka – stíráky asi o 5mm, když silou povytáhnu nohy ven na původní zdvih, je slyšet odfouknutíz negativky do spodních nohou… Mám za to, že tento problém vzniká tím, že prostor mezi spodkem nohou a negativní komorou s pružinou, kdy prochází pístnice našroubovaným víkem kluzáků není dokonale utěsněn. Při kompresi se tak do tohoto prostoru najebe olej a poté při dekompresi je v negativní komoře vlivem najebaného oleje kterej dotěsňuje mezeru mezi pístnicí a víkem větší tlak, takže díky takto posilněné negativce se mi snižuje zdvih. Pomůže, až když vytáhnu kluzáky rukou, to se přebytečnej olej cákne zpátky do spodku nohou. Někde jsem tady viděl fotografii, kde je právě to víčko negativní komory s pružinou zespoda navrtané, asi právě kvůli snadnějšímu odtoku oleje. Zajimalo by mne, jak vypadá vnitřek vidle upravené od Milana? Nevrtá právě on takhle to víko? A má někdo stejnou zkušenost? Díky dík a přikládám fotky, ať je jasné, co myslím… Vidli teď provozuji s olejem tak napůl, futra maži jemnou silikonovou vazelínou a molitánky napouštím olejem… To je takovej kompromis, kdy se vidle nejebe a chodí lépe než se samotnou vazelínou… Ale rád bych v tom měl jasno…

    0 0
    • hrota  

      Negativní pružina není vzduchová, tvá teze je zajímavá, nicméně tyhle vidle upravené na olej mívají spíš problém s nasátím oleje do tlumící patrony a následném snižování zdvihu.

      Osobně jsem měl Raidona překopaného na olej, nic takového se nedělo a imho moc nevěřím tomu, že mezi shaftem a víkem nohy je tak malá vůle, aby následný tlak pretlačil pozitivku. Nejsi jen moc lehký a na tu ocelovou negativní pružinu?

      0 0
    • Mereck  

      Mám Epicon od Milana, už jsem ho 2× rozebíral kvůli očistě a nikde jsem si žádného vrtání apod. nevšiml. Vidle chodí přes rok výborně a o zdvih nepřicházím. Takže asi jak píše hrota.

      0 0
    • kyl  

      Měl jsem i 60ml oleje na mazání a tohle se mi nedělo,chod vidlice byl ale daleko lepší jak s nějakým plivancem u dna.Máš olej (nějaká hustý) i nad pístem??Spíš to vypadá že ti propouští z pozitivky vzduch do spodních nohou.Ta dírka v šroubovací zátce by spíš byla účinnější pro větší rychlost návratu vidlice ze stlačené polohy.Stejně tak při stlačení vidlice,by šla snadněji do zdvihu,díky rychlejšímu přepouštění vzduchu mezi negativní částí vnitřní nohy a vnější nohy.

      0 0
      • benobiker  

        Do spodku nohou leju motorovej 10W40, to samé nad pístek.. Vidle mi trochu vzduchu pod píst propouští, budu muset dát nad pístek něco husčího, nebo sehnat nové gufero… Ale jak říkám, tohle se mi děje jen a pouze, když mám v nohou olej.. Na vazelíně je vše ok…

        0 0
        • kyl  

          Tak do toho víčka tu dírku udělej a uvidíš,nic tím nepokazíš.

          0 0
          • benobiker  

            Asi jo..:-D Teď mi tak docvaklo… Ono to bude mít asi souvislost s tím, že když jsem si toho s tím zdvihem všiml, bylo to v moment, kdy mi ve vidli něco začalo cvakat.. Po rozdělání jsem zjistil, že byla negativní pružina uvolněná od toho plastového bazmeku, kterej ji drží nahoře u pístku, takže tam prostě poletovala a byla furt dole u víka, kterej tak neustále dotěsňovala… Možná kvůli tomu byla negativní komora s pružinou trochu víc natlakovaná a přišla o 5mm zdvihu a jak jsem natáhl za nohy, odfoukla si a a bylo to zase ok… Jinak si to už nedokážu vysvětlit… No nic… Dneska ji zase rozdělám, vytřu vazelínu, naliju olej, na díru ve víku zatím prdím, když to všem faká bez toho a uvidím, jak se bude chovat…

            0 0
        • Radus  

          Pokud dáš řídký olej nad pístek . Tak se stane to že se ti dostane do negativky a pak do spodní části nohou . Prostě proteče dolů a s ním i trošku vzduchu z pozitivky . Nad pístek 1ml já používám fox float fluid nebo hustý převodový . A do spodních noh 15 ml třeba tvůj 10w40 není potřeba dávat více . Ba naopak pod olejovou patronu jsem u raidona dával 10ml větší množství nasála patrona . U aurona jsem to měl stejně .

          0 0
          • benobiker  

            Včera jsem Epicona dával zpět komplet na olej a bylo to fakt tou uvolněnou negativkou, teď vidle zdvih drží, chod je fajn, jen si čvachtá… V nohou mám tak těch 10ml 10W40 a nad pístek jsem lupnul prozatímní kejdu ze silikon. vazelíny a toho motoráku.. Převodovej, nebo jinej hustej olej zrovna teď nemám… Nacucnutí oleje do tlumící patrony v tomhle množství zatím nepozoruji, nevím, jestli to je tím, že tam oleje nemám moc, nebo tím, že patrona už je vychytanější (Epicon LO-R 2013) Na Raidonu mi olej patrona nacucla, tam byl provar, že byla nerozebíratelná a musel jsem pořídit novou za nemalej peníz, už jsem ji zpátky na olej nedal… No, celkově se mi střeva Suntouru moc nelíbí, měl jsem teď doma na servis od RS Revelation Solo Air a vnitřek se mi líbil, jak vzduchová část se vzduchovou negativkou, tak tlumící část motion control. Všecko jde krásně rozebrat, tlumení šlape hladce, pořádné molitany pod stírákama nacucané olejem, chod měla krásnej a je tichoučká… Po Epiconovi jsem chtěl pořídit v budoucnu Aurona, ale když jsem viděl, že má střeva vzduchové části totožné s Epiconem, jen má 34mm nohy, asi si připlatím za Revelationa…

            0 0
            • Radus  

              Patrona na Raidonu jde upustit pomocí planžet použij jsem tu nejslabší 0,05 . Přiložil jsem ji k pístnici a opatrně zasunul a stlačováním vypustil přebytečný olej . Do tlumicí nohy jsem pak dal jenom 8ml a je po přisátí . Jinak ani rock shox není žádný zázrak ba naopak třeba přestavba zdvihu je na suntouru jednoduchá . Teď jsem přestavoval lyrika na 180 mm a kit debonair stál 900 ,– kč

              0 0
              • benobiker  

                No to s planžetou mě nenapadlo, to je dobrej nápad, když se to dělá opatrně a nepoškodí se těsnění, proč ne.. Já tenkrát kupoval novou patronu…

                Mám teď v nohou na Epiconu něco málo přes 10ml oleje, zdvih na 140mm (to jsem musel o pár mm vejš vrtat novou dírku kvůli silnej negativce), celej token ve vzduchovce a chodí to fajně, ta ztráta zdvihu byla tou uvolněnou negativkou, není tam zrovna moc šťastně uchycená…

                Co se týče RockShoxu, měl jsem čest otestovat akorát před barákem na chodníku, hrabal jsem se vyloženě ve střevech Solo Airu. U tohodle provedení je trochu provar s tou změnou zdvihu, kdy se musí kupovat nová ta pístnice s jinou délkou, potom ten mrtvý chod na přepouštěcím kanálku, potom co jsem četl občas to podfukuje do negativky, ale to je asi případ všech… Co se mi ale rozhodně líbilo, je chod tlumení, jde to prostě hladčeji a bez pazvuků… Uvidím, co po Epiconovi pořídím, až doslouží.. :-)

                0 0
              • bingamon  

                Ahoj, sice nemám Raidona ale SF16-EPIXON XC RL-R 29", ale patrona tam je stejná (FUN071–10). I při střízlivé olejové lázni okolo 6–8 ml, mně od září už druhá nasála olej, sice zamyká, ale netlumí a zdvih je snížen o 20 mm. Vzpomínám na Epicona s rozebiratelnou patronou, kde se to odpustilo, ti šikovnější si přidali těsnění směrem dovnitř. Tahle rozebrat nelze, uživatel BF, na kterého svůj dotaz lepím, abych neotvíral zbytečné vlákno, tu měsíc nebyl a tak se ptám, kdo má zkušenosti s odpouštěním oleje z nerozebiratelné patrony, jakou planžetu použil a s jakým výsledkem. Dík.

                Pro mne ponaučení ve vzduchové noze olej, v tlumící nějakou řídkou vazelínu.

                0 0
                • kyl  

                  A nejde odpustit přes jehlu štelování odskoku?

                  0 0
                  • bingamon  

                    Absolutně ne, zkoušel. Díky

                    0 0
                    • kyl  

                      A vytáhl jsi ji celou ven.Nevím teda jestli u nerozebíratelné to jde.

                      0 0
                      • bingamon  

                        Trubička (táhlo), zůstává trvale připojena k tělu patrony, ale regulačním červeným točítkem, co čumí dole z vidlice, lze z ní vytočit a vyjmout tyčinku se dvěma gumovými kolečky, a tím celá rozborka končí.

                        0 0
                • Vilém  

                  A to co psal Radus ti nestaci? Zkusil jsi to? Nebo to chces potvrdit od vice lidi?

                  0 0
                  • bingamon  

                    Rád bych, při poškození těsnění jsou skoro 2 tácy pryč. Takhle to funguje sice blbě ale přece jenom

                    0 0
                    • Vilém  

                      Nevim jak to tam presne maji, ale tipoval bych, ze kdyz tesni gufero smerem od tlumice, tak tou planzetou bys sel po smeru tesneni, takze poskozeni by nemelo moc hrozit. Nebo to ma navic prachovku ve smeru od vnejsich nohou?

                      0 0
                      • bingamon  

                        Viléme, netuším, co je vevnitř, asi někde bude mít Suntour nějaký výkres. Vzal jsem žiletku, tl. cca 0,05 vybrousím úzkou kulatou špičku a začnu. Díky za zájem.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ziletka bude tlustejsi nez 0,05mm. Ta sparova merka, kterou zminoval, je na konci zakulacena a muzes ji pekne vytvatovat podle pistnice.

                          At se dari.

                          0 0
                          • bingamon  

                            Měrku koupím, bude se líp držet i tvarovat. Díky.

                            0 0
                            • pepek  

                              Mně se pro podobný účel osvědčilo kulaté párátko. (Přiložit šikno a jemně tlačit za současného otáčení. ( ve smyslu nadzvednutí břitu)

                              0 0
                              • matbiker  

                                Měl by tam jít natlačit třeba i kousek filmu apod. Nicméně výše zmíněné párátko, případně ještě na brusce více zašpičatělé, používám k takovýmto věcem – dostat se pod gufero- celkem běžně.

                                0 0
                    • allrose  

                      Sice XCR tlumící patrona,ale stejný problém,normálně navrtal mimo dosah pístu a „odlil“ potřebné množství a „uzavřel“ šroubem M3 s velkou hlavičkou s těsněním

                      Normálně je ta patrona přetlakovaná plynem ,časem dojde k úniku plynu,zhoršení zatěsnění a následnému snadnému přisátí z venku..ta patrona je už mrtvá..

                      0 0
                      • bingamon  

                        máš můj obdiv, vrtat bych si to toho netroufl kvůli cedulce „high pressure“. Jinak obě ty patrony jsou úplně nové, přisávat by neměly. Je divné, že SR v manuálu nabízí převod na olejové mazání, přitom zjevně tlumící patrony mají asi stále jednostranné těsnění, směrem ven, jestli to dobře chápu..

                        0 0
                        • allrose  

                          Ten přetlak by i měl bránit průniku dovnitř,tak té pohádce o vysokém tlaku už moc nevěřím,ale opatrnost je na místě..

                          dělal jsem 2 patrony od SR a obě jeté delší dobu,tak se únik dal čekat

                          0 0
    • benobiker  

      Vím, že negativní pružina není vzduchová..:-) Ale když jde do zdvihu, nacucne si do prostoru s pružinou olej, poté při dekompresi, kdy se negativní pružina stlačí, to olej dotěsní a dělá to prostě bordel.. Lehký nejsem, mám cca 80Kg, vidli foukám na 80 psů, děje se mi to jen a pouze, když tam mám nalitej olej, na vazelíně všecko šlape tak, jak má, vidle nepřichází o zdvih. O nasátí oleje do tlumící patrony vím, ta s tím ale v tomto případě nemá nic společného… Olej mi nasála patrona na Raidonu, tam jsem to řešil výměnou. Na Epiconu mám jinou patronu, navíc rozebíratelnou, v případě provozu na oleji nic nenasála, šlapala v celém rozsahu dobře.

      0 0
    • va-bo  

      Pokud do spodních nohou naleješ cca 15 kubíků oleje, vznikne tam hladinka výšky tak asi 2 cm. Na kolik bys musel stlačit vidli, aby se olej nasál do horní nohy? Kolik máš SAG , když řešíš 0,5 cm zdvihu? Když silou povytáhneš nohy a přemůžeš ten „podtlak“ , tak to určitě za provozu zvládne i tlak vzduchu v pozitivní komoře… a není potřeba to řešit. Za provozu se z hladinky na spodku nohou vytvoří aerosol (pokud ne, je tam ten olej nanic, dole nemá co mazat) a také to není třeba řešit.

      0 0
      • benobiker  

        Díky tomu, že za jízdy vznikne ve vnitřních nohách aerosol, se to právě najebe všude, včetně prostoru s negativní pružinou, aniž by musela jít vidle nadoraz. Výše jsem psal, že to bylo tím, že byla negativka uvolněná, byla dole u víka, které dotěsnila a pak se nevracela do plného zdvihu… Jop, je to blbej půl cenťák, ale prostě mě to štvalo:-) SAG mám něco málo přes 20%…

        0 0
        • novas752  

          Hele buď v klidu, SoloAir vidlice od RockShoxu to dělají taky, posleení půl centimetr většinou nevyjedou.

          0 0
    • Rubi  

      Sorry za error, mobil to nejak nezvladl

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.