• pee.tr

    Nechtěl jsem zakládat omýlané téma, ale nakonec mi nic jiného nezbylo :-) Půl dne se vrtám v epiconu 2010 (2011?) v TT předělaný na olej. Už kdysi mi ubyl zdvih a upouštěl jsem trocha oleje. Následně se to však za čas opakovalo a já jen jezdil. Teď jsem si na to udělal čas, že to zkusím pořešit už jen proto, že vidle už téměř nechodí a potřebuje aspoň uvnitř očistit a nalít olej. Po rozberání a vyčištění mi však bez vyřešení té tlumící patrony nejde ani dát vnější novy zpět na místo, protože ta „tyčka“ je z tlumící patrony natolik venku a nejde ji víc zatlačit, že mi to brání v chycení závitu šroubu na druhé noze. Vnější nohy mám tedy dole a snažil jsem se vyšroubovat štelovátko odskoku pro upuštění oleje z tlumící patrony. Štelovátko je ovšem vytočené na max., ale žádný olej z ní nevytéká, ani když s tím zacvičím. Co mi poradíte? Rozebrat i tu patronu (asi by snesla olej vyměnit, má hodně přes 25tis. km)? Pokud ano, musím ji rozebrat celou i zhora? Děkuji.

    0 0
    • Carloss  

      Rozeber patronu a vymen tlumici olej.. z vrchu.. bacha za matice hlinikova je docela mekka, tak povolit nejakym kvalitnim gola klicem bez „zahloubeni“.. a pak tu vidlu predelat na vazelinu, kdyz to s olejem zjevne nefunguje.. ;)

      0 0
    • scota  

      Připrav si nějaký lavor, protože pak to jde raz, naráz ;-) Olej pak změř v odměrce, ať víš kolik ho tam máš dát. Ta patrona tam rozhodne má být zašroubovaná je to gola č.27 a vyndavá se shora.

      0 0
    • cerjo  

      Tlumící patrona nasává olej z vidlice. Je nutno upravit gufero. Na jednom vláknu bikefora je postup včetně typu gufera.

      0 0
      • pee.tr  

        Já vím, už jsem to tu četl. Ale to si asi nechám zase na jiné večery :-) Napoprvé mi stačí, že jsem se osobně seznámil s vnitřkem vidlice. Olej z patrony jsem lehce ulil. Následně jsem to začel strojit dohromady, ale nefungovalo zamykání. Resp. fungovalo až při úplném vytočení (nebo zatočení? teď už sám nevím) štelovátka odskoku. Tak jsem tam zase téměř všechne olej nalil zpět (ulito ve finále zůstalo odhadem tak 1–2ml) a všechno šlape. Olej v patroně byl hodně napěněnej, ale čistej a nejevil se nějak nefunkčně ani po těch cca 25tisících km a jízdách v rozmezí teplot určitě 50°C. Tak výměnu nechám na jindy, až budu mít po ruce adekvátní náhradu. Na pístek jsem taky trochu dolil (mám ještě z TT) a vidle po složení není sice nová, ale zdá se po projetí pár desítek metrů, že chodí znatelné lépe a v celém rozsahu.

        Jinak tu patronu jsem tam zase dotáhl jen rukou. Když tam takhle vydržela skoro 5 let, tak jí to nedotažení golou asi nevadí. Těžko říci proč ji v TT nedotáhl více, leda že by nějak seschlo to těsnění co je na závitu natočené.

        Díky všem zúčastněním za rady.

        0 0
        • scota  

          Není mi moc jasné proč jsi tedy tu patronu rozdělával.Na dolití oleje nad pístek stačí vyšroubovat ventilek.

          0 0
          • Carloss  

            na tlumici patrone ventilek neni ;)

            0 0
          • pee.tr  

            Ano, samozřejmě, tak jsem to i udělal. Ale to jsem zmínil jen navíc. Prvotní problém byl s tlumící patronou v druhé noze. :-)

            0 0
            • scota  

              Jenom aby jsi pak nezaložil vlákno v Epiconu něco cvaká ;-) Jestli chceš tlumičový olej můžeme se dohodnout.

              0 0
              • pee.tr  

                To můžeme, ale proč by mi tam mělo začít cvakat?

                EDIT: i když nějakej tlumičovej bych asi doma taky našel (nepátral jsem zatím po přesných hodnotách hustoty)

                0 0
                • scota  

                  Když je v tlumiči málo oleje může vidlice na doraze cvakat. Mimochodem při dolévání oleje je nutné tu páčku locku dát do pozice úplně otevřeno.

                  0 0
                  • pee.tr  

                    Tvou druhou větu jem si dneska ráno ověřil, protože jsem při druhém rozebírání nechal zamčeno a olej se chtěl začít rychle hrnout ven. Vidli jsem doufoukl, aby na doraz moc nešla dostat, tak až to pořádně někde propružím, budu poslouchat, jestli necvaká. Mimochodem jsem do včera jezdil na asi 65PSI a teď po očistě a výměně oleje v nohách chodí o tolik lépe, že jsem musel jít až na 110PSI.

                    0 0
                    • scota  

                      Právě jsi ověřil, že kapalina je nestlačitelná. Nevím sice kolik vážíš, ale 110 PSI je divná hodnota. Já jsem jezdil 65–75 PSI při cca 70 kg.

                      0 0
                • kyl  

                  Ona může cvakat i ta nedotažená matice.

                  0 0
    • Carloss  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.