• Vilém  

      Jo, to musi byt v pohode, prohanet se az 160 km/h jen s predni brzdou.

      O tezisti pan konstrukter asi taky moc nepremyslel.

      0 0
      • tromboonen  

        Co chces, podle popisku fotky je to elektrobivykel, na ty se fyzikalni zakony nevztahujou a kdyz mu jej podepsala manzelka, fixou, tak se nic nemuze stat :)

        0 0
      • Čipera  

        Tady jde spíš jen o to, že to tak nějak dokázal dát dohromady a o to jak to funguje ta propojitelnost s mobilem atd.....Jinak naprostá zbytečnost.

        0 0
        • Smazaný účet  

          No…a ta je od vyrobce…ram ve stylu ‚jednou jsem videl kolo, nejake uhly mne nezajimaji‘. Hlavne lesteny nerez:)

          0 0
          • kyl  

            Víš že mě nikdy nějaká geo u rámu nezajímala.Prostě jsem si koupil rám,postavil kolo a jezdil.

            0 0
        • Vilém  

          Ten borecek to akorat poskladal a vytvoril si k tomu ram, u navrhovani kteryho zrovna moc nepremyslel.

          Pominu nesmysly o vykonu atd., ktere s v clanku vyskytuji, to muze byt prace autora clanku.

          0 0
    • lukyn280  

      za 4000 euro by měl solidní motorku :D

      0 0
    • Martin  

      to fakt neuvěřím

      0 0
    • Tomcat  

      jojo vlastníma rukama… …rám a kryt aku. Chápu, že na slovenské vesnici s průměrným vzděláním mezním k gramotnosti, někdo kdo umí objednat komponenty na Internetu je borec. :-D

      Hlavně podle všeho ocelový rám takže výsledek má 60kg ROFL To je slušné na to že elektro scooter pro dva s dojezdem taky cca 50–60km má 67kg .

      A třešničkou na dortu je cena uvedená ve článku… …za kterou máte cca 4 elektroscootery :-D

      0 0
      • Ricci  

        Tento ma vraj dojazd 700 km :-D

        0 0
        • Vilém  

          …pri spotrebe 5W. To by mu tak mozna stacilo na roztoceni samotneho kola a stojanu:)

          0 0
          • jenda95  

            Moment – to je jinak, tam prece je Spotreba: 5 W/km :-)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Výkon jedne watt je práce jednoho joule za jednu sekundu.

              Joule je definován jako práce, kterou koná síla 1 N působící po dráze 1 m ve směru pohybu.

              Jeden watt na jeden metr znamená, že tato síla tělesem pohybovala po dráze jednoho metru rovnoměrným pohybem právě 1 s.

              Chybí tam časové určení, ne že by hrálo nějakou roli, dosadím tak, aby to bylo reálné a dobře se počítalo. Jednotka watt/km se stane etalonem úspornosti. Pro nás hlupáky si to otrocky převedeme do SI a kostrbatých osidel standardní fyziky. Abychom dosáhli výkonu 5 W/km, např. při rychlosti 36 km/hod ( 10 m.s−1 ), tak by to vycházelo … chvíle napětí … na čistou pětku z fyziky.

              Děj by trval 100 sekund, při celkové práci 500 J (0,05 J za sekundu) jsme tedy na kýžených 5W. Pokud tedy motor vyvine po dobu 100 s závratný „tah“ 0,05 N a stačí mu to k udržení stroje o m=60 kg + jezdce o m=80 kg na rychlosti 36 km/hod, tak všechny motocykly budoucnosti budou poháněny výhradně hodinovým strojkem.

              Ať žije IG Nobel.

              0 0
              • Tomcat  

                Jasně jenže ten suchý vzoreček je na zvednutí jednoduchého tělesa ve vakuu… …nikoliv na valivý, smykový, aerodynamický a podobně. Odpor takovéhle ho příšerného vehiklu. Které je soustavou těles a „strojů“ a né jen jednoduchým strojem ( kladka) bude větší než 5W

                Pochybuji, že na cca udržení třeba 20km/h v hodině bude potřeba méně než 20–25W u obyčejného kola a lehkého jezdce nikoliv tohodle krápu s koupeným motorem a řídící elektronikou z Aliexpressu.

                0 0
              • mvd  

                Nemůže tam být spíš chyba (vypadlé písmenko) v jednotce? Vzhledem k tomu, že uvádí „spotřebu“ = objem energie / km, možná to mělo být 5 Wh/km. Při rychlosti 30 km/hod by počítal s potřebným výkonem 150 W.

                0 0
                • Tomcat  

                  150W je moc málo. Z jiného měření …Přesná vzdálenost byla 10,09 km, dosažený čas 15 minut a 12 vteřin, průměrný výkon 303 watty (závodník o hmotnosti 58 kg dosáhl výkonu 5,22 wattu na kilogram), průměrná rychlost byla 39,8 km/h, průměrný tep 183… to se jednalo o lehounké časovkářské kolo, s málý jak valivým odporem tak aerodinamický odporem. Nikoliv tehle 60kilový „zemědělský“ křáp.

                  0 0
                  • mvd  

                    Možná vypadlo ještě nějaké číslo a mělo tam být něco úplně jiného :o) Úroveň článku odpovídá úrovni konstruktéra :o)

                    0 0
    • Yura  

      Strasnej střep. Zlata Jawa 350.. Jede to pekne, nic to nezere a opravit se na tom da skoro všechno sroubovakem u silnice..

      0 0
    • fliicek  

      Počkat, takže on to ovládá přes mobil, takže když začne brzdit, tak motor chce pořád jet? A když pojede rychleji, tak musí ťukat do mobilu aby cokoliv ovládal? To je hodně bezpečný :)

      0 0
      • mr.antik  

        při těch 5 wattech na kilometr to asi nebude moc nebezpečný výkon :-)

        0 0
        • fliicek  

          Tak já pochopil, že když někdo napíše max. rychlost 160 km/h, tak to asi nejezdí jen na 5W/km

          0 0
          • Tomcat  

            Jasně že jsou to tři věci

            • může dojet až 700km ( nepotvrzeno)
            • může jet i se odběrem spotřebou 5Wh ( je v W se spotřeba neudává)
            • může jet i 160–170 km/h (nepotvrzeno)

            To že by to ujelo 700km rychlostí 160km/h a tak malou spotřebou je scifi…

            Jedná se o novinařinu a si na úrovni „tv noha“ či intelektuální noviny „Plesk“ tedy ohromující novinky a kuriozity pro občany, kteří sotva prolezli základní školou.

            0 0
          • Vilém  

            Ono i ta maximalka je podle me naprostej nesmysl. I kdyby ten motor mel 3kw, o cemz silne pochybuju (tipuju 1,5kW max), tak na tu rychlost by to muselo byt komplet zakapotovany vajicko, s minimalnim aerodynamickym odporem.

            0 0
            • kyl  

              A vyvážený kola…

              0 0
              • Vilém  

                Tak mi to nedalo, koukal jsem po motorech na 144V a neco existuje. To co cinani nabizeji, ma udajne pri 144V 8kW. I s tema 8kW je ta rychlost ze rise snu.

                0 0
                • mr.antik  

                  kapotovaný kolo dává 140kmh na rovině, nevim přesně při jakým výkonu jezdce, ale reálné to je, je ne na tomhle bastlu

                  0 0
    • -b-n-x-  

      Tam došlo k chybě v textu. Neměly být watty, ale kilowatty, ne 5 ale 50, a dojezd není 700km, ale 700m

      0 0
      • mr.antik  

        a nebo možná uplně něco jinýho, jediný, čemu bych věřil, že to po svaření týden leštil.

        0 0
        • Tomcat  

          Jo taky sem si všim úhledného zpracování ocelových profilů.

          0 0
    • Vilém  

      Jinak kouknete na diskusi pod clankem, „konstrukter“ tam osvetluje jak dosel ke svym cislum :)

      0 0
    • Vašur  

      Musel jsem se podívat na kalednář, jestli není 1. dubna. Měl by s tím zajet do Pelhřimova, aby mu to změřili do muzea rekordů. A taky přečíst učebnici fyziky, snad pro 7. třídu ZŠ.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.