• ampler

    Ahoj, klasický problém na novém řetězu pro 1/12, po výměně a nastavení hazky mírně chrastil v záběru, asi 400km, pak téměř ticho. Hlídal jsem pečlivě natažení 1.řetězu více způsoby měření (0.6–0.7 při 1.800km !!) přesto chyba.

    Originál je Shimano CN-M6100, dal jsem M8100 a řekl bych, že je jinak zbroušený, v servisu mi tvrdili, že se jedná jen o typové označení, ale nevěřím, našel jsem tabulku Shimano, kde dle komponentů vyjde typ řetězu od M6100 po M9100. Dokoupil jsem další M6100 a budu střídat 2× řetěz M6100 po cca 200–300km ?? dle terénu a míry ušpinění, snad u 12s nebude problém s jemným nastavením hazky zvlášť pro každý řetěz. Když zkušebně vrátím originál, nebesa.

    Zkušenosti? díky předem.

    0 0
    • novas752  

      Délky řetězů jsou stejné? M8100 je typově stejný jako M6100, akorát má lepší povrchovku.

      1 0
    • Jáchym 1  

      Nový řetěz chrastí na všech pastorcích?

      Řekl bych,že už máš načatou kazetu.

      0 0
      • ampler  

        Právě na všech, ale po 400km to skoro mizí, což se asi logicky natahuje řetěz, jako ten původní. Velké 10–12 vůbec nepoužívám.

        0 0
        • Jáchym 1  

          Ano,srovnává se s kazetou,což znamená,že se rychleji opotřebovává.

          0 0
      • osobne  

        To bych spíš řekl, že má načatý převodník.

        0 0
        • novas752  

          Opotřebovaný převodník se pozná velmi snadno – „lepí řetěz“ = odmítá ho dole pouštět a vtahuje ho nahoru = obvykle mezi převodník a řetězobvou vzpěru. Čim víc je opotřebený tim víc.

          0 0
          • osobne  

            No mně jen chrastí s novým řetězem.

            0 0
            • ampler  

              taky „jen“ chrastí v záběru chvilku po rozjezdu, pak nic a nikde nepřeskakuje, mám přední 38t a bohužel mám obavy, že je to tak, ale moje chyba, kdybych nepřemýšlel jako amatér, točil bych 2–3 řetězy po max 300–400km od novoty, jak jsem to dělal vždycky. Mám celkem sílu v nohách a navíc jezdím razantně, prostě mě to baví, tak nakonec co se divím, jen se mi potvrdilo staré pravidlo u střídání řetězů, žel pozdě, co už, jeden už jsem roztahal, tak zkusím další a budu čekat co přijde

              0 0
    • Dvojan1  

      Na éčku je 12s jen pro zlost. Řetěz je tak slabej, že ho musíš měnit po 1000km jinak načneš kazetu a převodník. Ideální je 10s.

      1 1
      • osobne  

        Ale jen když je elektromotor u klik, když je na předním nebo zadním kole, tak to nevadí.

        0 0
      • Kouba_2005  

        Nepaušalizoval bych. Jsou éčka a éčka a jsou cyklisti a cyklisti. Jak jsou různé výkony elektromotorů, tak jsou různé výkony a styl jízdy i samotných cyklistů.

        0 0
        • novas752  

          To sice ano, ale 12spd na elektrokole vážně nemá smysl – na klasickém elektru se středovym motorem neni takový rozsah převodů potřeba a na drahých řetězech a kazetách uživatel protopí majlant, pokud jde o nějaké cargo kolo tak tim spíš a na nějakém levném elektru s motorem vzadu neni drahých 12 převodů potřeba, s nutností dokonalého seřízení spíš jen pro zlost.

          0 1
          • MlokCZ  

            Jak pro koho. Já tedy využívám celý rozsah 12sp. a o ničem jiném bych ani neuvažoval. Tím netvrdím, že to je vhodné pro každého na éčku, ale rozhodně nejde napsat, co jsi napsal (že to nemá smysl).

            0 0
            • kesu  

              presne tak, navic u axs sem neprisel na to jak to rozchodit ma 11s

              0 0
            • novas752  

              99% uživatelů elektrokol s 12spd řazením (a nejen s tím) používá valnou většinu času nejmenší 3–5 pastorků a hrozně se diví tomu, že mají řetěz i s kazetou K.O. po 700km. Vlastně by pro ně byla nejlepší nějaká silniční kukuřice 11–25 zubů, tam by to opotřebení pěkně roznesli na dvojnásobek pastorků. Snad se to víceméně vyřeší nástupem automatického řazení – viz. nové sady a motory Shimano, něco se proslíchá o motorech Sram.

              2 1
              • MlokCZ  

                Ale tady jsme na BF a tady většina jezdí něco úplně jiného a jiným stylem než ti o kterých píšeš.

                A i když vůbec nerozporuju, že je takových hodně, tak určitě jich není 99% uživatelů éček. V mojem okolí už mám další 3 éčka, která se sem tam připojí na vyjížďku a takhle nejezdí nikdo z nich.

                0 0
                • novas752  

                  No, 99 to asi nebude, ale přes 90 určitě. Opotřebení kazety nelže a diagnostika taky nepotřebuje příliš přemlouvat aby leccos na uživatele prozradila.

                  1 0
          • Kouba_2005  

            Jak říkám, nepaušalizoval bych. Sám mám mimo jiné Spešla SL a bez velkého rozsahu si provoz neumím představit. To kolo je stavěno vyloženě pro kadenční jízdu, motor je slabej, takže ideálně držet stále stejnou celkem vysokou kadenci, jinak inteligentní pohon odmítá pomáhat. Ale jo, tohle není pro drtivou většinu uživatelů ekol to správné kolo, protože se i na tomhle člověk nadře :-) A cenová stránka … to je v případě AXS asi lepší nezmiňovat :-)

            0 0
          • tomfree  

            Taky si myslím,že to nemá smysl, 11ka stačí a největší výhoda je kratší přehazka,takže je daleko méně na ráně,než 12,k tomu levnější řetězy a kazety,pokud nechci používat výpomoc, tak si vezmu normální kolo a netahám závaží navíc.

            0 0
            • kesu  

              jenze axs to posouva uplne nekam jinam, uz jen kvuli tomu

              0 0
              • tomfree  

                Mám axs na enduru i grevlu a je to fajn,ale na ečko to nechci.

                0 0
              • novas752  

                Úplně jinam to bude axs posouvat možná až to bude spolu s motorem umět automatické řazení.

                Sram 11spd řadí naprosto luxusně, je o dost méně citlivé na rovnou patku, precizní seřízení a čistotu. Když jsme se 4 různými ebiky loni v zimě jak ve středních Čechách napadlo 10+ čísel sněhu jeli projet do lesa a já jediný měl ještě 11spd řazení, já jediný jsem neřešil zalepenou kazetu a přehazku sněhem, prostě to řadilo i skrz to. Ostatní museli dříve nebo později řešit rozpuštění onoho nánosu. (Což se dá v zasněženym lese rychle vyřešit jen jedním způsobem… Ano, správně.)

                0 0
                • petyn  

                  Myslis fen na baterii?? :) :)

                  0 0
                • kesu  

                  11s jsem na levu mel pred axs a nejak to chodilo, jen co je pravda. Ale rozsah a hlavne to jak to axs chodi bez serizovani je nekde jinde. Nasadis, seridis a nesahnes na to nikdy to s lankem fakt nejde.

                  Navic mikro serizovani kazdyho pastorku. Uz bych tam 11s zpet fakt nedal

                  0 0
            • Chlebovnik  

              Nesmysl. Zařadit si 50 – 52 na elektrokole a roztočit tam kašpárka je nejvíc. Kdo nevyzkoušel, nepochopí.

              Argument s kratším ramínkem beru.

              0 0
      • MlokCZ  

        Přesně jak už psal Kouba. To co píšeš bude někde problém ve stylu ježdění. Nejčastěji drcení nízkých kadencí na malých pastorkách. To, že to tak drtí hodně jezdců na éčkách, tak to neznamená, že to tak má každý.

        Už jsem to tu psal. 12sp. na éčku bude nejspíš může rekord výdrže, co jsem vůbec kdy měl. Aktuálně už je to na druhém místě, tedy za 8čkou na klasice (co jsem jezdil před lety). Ale to jen zatím, protože reálnou výdrž zatím na éčku ještě ani neznám.

        A konkrétně:

        • první řetěz jsem vyměnil teď nedávno, ale bylo to předčasné, jen někde na 0,3–0,35% protažení. Preventivně jsem ho už podruhé sundal pro přeměření (zavěšení s novým řetězem), protože jsem až tak velkou výdrž nečekal (jinak bych ho tak brzo nesundaval ani na měření) a ještě jsem neměl zkalibrováno, kolik by měl měřit šuplérou a pravítkem na 19 článkách se mi to nedařil přesně odečíst (protože už přestávám tak dobře vidět jako před lety)
        • a vydržel 4000km
        • druhý řetěz samozřejmě sendnul bez jakéhkoliv problému, když byl vyměněný ten první ještě předčasně
        • moje očekávaná výdrž je tedy zatím někde na 6000km, uvidíme u druhého řetězu
        • základem je, že jezdím rozumné kadence

        10sp. řetěz nevydrží vůbec více. Poslední širší řetěz se skvělou výdrží byla osmička. Pak devítka nejdhorší a postupně se to lepšilo až ke 12sp.

        0 0
        • Dvojan1  

          Já mám e-gravel 11s a měním řetěz cca co 4tis. Rozsah 11–28. Budu měnit kazetu na 11–34, protože moje kadence v kopcích na eco je pod 70.

          0 0
      • kesu  

        po 1000 km menim retezy uz dvacet let plus minus par set. Na ebiku mam axs a retez nevydrzi o moc min nez co mam na druhym desitku. Porovnani sram 11 a 12 je skoro totez. Akorat 12 retez kupuju ten odporne drahej. Jinak smysl to pro me rozhodne ma, umoznuje mi to pouzivat i vypnuty, to s 10–42 neslo

        0 0
        • MlokCZ  

          A jak si na tom s motorem? Máš stále první nebo už odešel?

          Já mám tedy už s přepracovaným řemenem, tak doufám, že vydrží (i když tedy tam kde jsem Rotwild bral, tak by nebyl s reklamací motoru problém, ale dovolenou by to mohlo zkazit).

          0 0
      • Cavendish  

        Já ho na 9sp měním po 800km :)

        0 0
      • roman 3D  

        naprostý souhlas, potvrzeno od více servisáků

        0 0
    • ampler  

      Tak jsem dnes nasadil další nový řetěz, stejný typ co originál, přišel mi v pátek

      60km a super, zarachtání téměř vůbec, ticho, snad při 5km/hod vždy když jsem projížděl kolem skupinky s dětmi. Takže asi jsou na našem trhu opravdu různé kvality různých výrobců, uff takže mám 2 řetězy a můžu v klidu točit. Jsem zvědavý, co budu psát za pár měsíců

      takže zatím díky moc za reakce

      0 0
    • roman 3D  

      a právě proto mám éčka s 1×10, 1×12 na éčku je na zlost což mi opakovaně potvrdili v mém oblíbeném servisu

      0 1
      • kesu  

        jj v servisu umi vzdycky poradit nejlip…

        0 0
        • roman 3D  

          tak tam kde tomu rozumí a mají s tím zkušenosti tak určitě, mě odradili od brose a jsem tomu rád že mě přesvědčili

          0 1
          • kesu  

            Brose je nejlepší pohon Ebiku vůbec. Kompletně nastavitelné reakce, od 2019 700Wh baterie a v mém podání jedna servisní prohlídka (v ceně kola) při které měnili soft. Víc nevím, problémy žádné. Mám doma i Bosch a něco naježděno na Shimanu a Brose je nejvíc, poradili ti blbě, skoro jako vždycky v servisu!

            1 0
            • tomfree  

              Ten software se dá aktualizovat z apky v mobilu a teđ nedávno byla zase nějaká aktualizace, tak na to koukni.

              0 0
              • roman 3D  

                kuk

                0 1
                • tomfree  

                  To samozřejmě nebylo na tebe,ty mazej do servisu,kde tomu rozumí.

                  0 0
              • kesu  

                Tenkrát mi trvdili, že tomu musí firmwarem snížit ráz, kterej to v nejvyšším výkonu při nasteveným co největším pedal responsu nebo jak se to jmenuje dělá. Jestli to jde přes apku nevím, je mi to jedno, kolo funguje.

                0 0
                • roman 3D  

                  kuk 2 https://www.youtube.com/watch?…

                  pár prodejců už kola s brose raději ani neprodábá, kolega z práce zrovna čeká na záruční opravu po 2 tis. km, na podzim to kolo koupil a prodejce brose už na jaře nenabízel, hlavně máte apku na hraní:-)))

                  0 1
                  • kesu  

                    Tohle je do 2018, od 2019 s Smag problémů minimum, krom toho to předělali. Opět, měl jsem s kolama problémů hromadu a Levo funguje (až na zatracenýho a naštěstí hned prodanýho Pika) úplně bez problémů. Ale já vím, servisák radí… Otázkou je, jestli umí jezdit na kole..

                    0 0
                    • roman 3D  

                      ale on má kolo model 21, snad tvůj vydrží

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je ještě před fyzickým přepracováním řemenu. A otázka jestli měl aspoň ten SW update nebo neměl.

                        0 0
                      • kesu  

                        kuk2 je ale prvni kenevo roky se uz nedela. Nebo te nechapu

                        0 0
            • roman 3D  

              to že nemáš ty problím neznamená že tam problém je:-)))

              0 0
              • kesu  

                To ti právě poradili v servisu blbě, levo mi normálně funguje. Co vím ze Spešlu tak pár problémů měli, ale fakt málo. Co je víc problém jsou kabelový svazky a padání do nouze po zapnutí. Ale to mění při prohlídkách a navíc to není horší než Shimano, který pořádně za jízdy zapnout ani nejde.

                0 0
            • MlokCZ  

              Baterky (ohledně kapacity) už Bosch konečně dohnal v letošním roce, ale nějak se mu pořád nedaří s jejich hmotností. Mám 750Wh baterku, která má reálných 3,5kg (převáženo). U Bosche je to o kilo více pro stejnou kapacitu.

              Jinak souhlas, Brose mám také cíleně po pořádném testování všech motorů. A kupovat teď, tak volím stejně.

              U Brose musím uznat, že starší motory byly trochu nadměrně poruchové (ještě před 2.1 verzí), ale samozřejmě i tak spousta lidí byla bez problémů. Od 2.1 verze je to už slušné a zůstal v podstatě už jen ten řemen, se kterým občas měl někdo problém (a kvůli kterému se před fyzickým přepracováním řemenu dělal update SW, aby to snížilo množství problémů s tou původní verzí řemenu). A ten je u 2.2 také už přepracovaný (a ta se prodává už poměrně dlouho).

              Já mám aktuálně 4,5tis. km a problém jsem také neměl žádný.

              Jinak sem tam se pokazí jakýkoliv motor, tam na tom asi žádná značka není aktuálně nijak výrazně lépe a u žádné není žádný výrazný problém, že se kazí nějak přehnaně.

              U Bosche může někomu vyhovovat ty jejich nelineární průběhy (eMTB, eTour). Já je naopak nemám rád, ale to je otázka vkusu a potřeba každého.

              A pak také žádný odpor vypnutého motoru je u Brose super. Uvnitř motoru jsou dvě volnoběžky (jedna pro overdrive, tu má z dnešních motorů každý, bez toho by to bylo opravdu téměř nepoužitelné a druhou právě pro opačný případ šlapání s vypnutým motorem, což už každý motor nemá).

              0 0
              • kesu  

                To je právě nejlepší, na Brose jde jet s vypnutým motorem. A já to tak občas používám, navíc když chci někam dojet (100km terénem), tak potřebuju rozsah 12s, abych to vůbec utočil do kopce. Pokud to někdo ale má jako odblokovaný kolo do města na 40km/h a dojezd 40km max tak chápu, že mu stačí spodní 3 pastorky.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak rozsah se hodí i bez vypnutého motoru na ECO. Výjezdy s vypnutým motorem nejezdím, abych šetřil tu mojí blbou šlachu.

                  Na 115km/2000m up a poměrně hodně terénu jsem ještě zdalek nemusel jet celé na ECO (jen lehce přes polovinu a žádné Turbo, samozřejmě záleží jak to má kdo přesně nastavené, to jsem měl ECO na 15%).

                  Pak jsem ale rád i na ECO za dostatečné lehké převody.

                  Jezdím ale ne tak málo roviny nad hranici přípomoci. Mám tam na éčko hodně rychlé pláště (29×2,4" NN supertrail speedgrip/27,5×2,6" Rock Razor supertrail speedgrip), takže se to dá kolem 28km/h a někdy i mírně více, když to někdo odtáhne.

                  0 0
                  • kesu  

                    urcite hodi, mel jsem 10–42 11s a tech 12 je mnohem lepsi. A muzes dat vetsi prevodnik kdyz se to nekomu hodi

                    0 0
        • Breakpain  

          Zasadni je, aby byl oblibeny ;)

          0 0
        • novas752  

          No kdbyby mu „poradili“ že musí mít 1×12 tak z něj budou mít větší vejvar…

          0 0
      • ampler  

        souhlas 1×12 už bych nebral, všimněte si schválně u e-kol jak mají poslední velké pastorky úplně lesklé čisté a ostatní úplně tmavé od maziva

        to je bohužel i můj případ, až použiju 11–12, dám vědět

        0 1
        • MilanT  

          No nevím,nevím.

          Já mám éčko sice jen chvíli (cca 700km),ale zatím kromě nejmenšího pastorku používám všechny.Řadím úplně stejně jako na MTB a jinak si to ani nedovedu představit.

          Minulý týden jsem například vyjížděl na Smrk v Jizerkách a takový prase, abych třeba ten závěr jel na těžké převody,to tedy nejsem.

          A jest-li má někdo pastorky od maziva,tak potěš koště.

          Namazaný má být řetěz a pastorky čisté,ne?

          Jo a k té nevhodnosti 1×12 na éčku,jak se zde občas objeví,to je úplná blbost.

          Víc převodů,více si vyhovíš,nerveš to na sílu motoru a systému to dělá jen dobře.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ale na Smrk to není zase tak prudké. A v tom závěru je lepší mít rychlost pro ten povrch. Tam jezdím většinou 3 největší pastorek (kadence dost vysoká, tedy žádné drcení příliš těžkých převodů).

            Smrk je sklonem a náročností ještě hodně nízko, ten vyjedu (zatím jsem vždy vyjel) i na klasice a těžší je jen ten závěr (ale ne kvůli sklonu, ale že potřebuje aspoň nějakou rychlost a nejde jet úplně pomalu). Zajímavé to pro ebike začíná být tam, kde si na klasice ani neškrtnu.

            0 0
            • kesu  

              Přesně, technický výjezdy jsou na tom dost zábava…

              0 0
            • MilanT  

              No,není to tak prudké.

              To sice není,ale ten závěr je dost kamenitý marast a nic moc pohodlného to není :-)

              Když to vezmeš zezdola z Libverdy tak toho stoupání je požehnaně a taky je mi o dvacet let víc než Tobě :-)

              Takže na mě je Smrk terénem dobrý krpál.

              0 0
        • MlokCZ  

          Změň mazivo a budeš mít čisté všechny pastorky…

          A zkoušel jsi už nějaký opravdu prudký kopec? Tím myslím minimálně 20%+, ale opravdu minimálně. Na éčku se dají zkoušet mnohem prudší.

          0 0
    • ampler  

      mažu Finish-Line červeným někdy zeleným, je hustší, ale po 50km mívám pastorky šedé, pokud něco neznám, vyzkouším rád lepší mazivo, řetěz mažu vždy mimo kolo svisle, pokud teda nestačí jen otřít od prachu do hadru, prostě dle trasy a míry ušpinění

      co se týká kopců, měl jsem minimálně a krátkodobě max 8–9, na skály a nějaký hard už nemám věk ani kolo, je fakt že 1×12 vypadá cool

      0 0
      • roman 3D  

        cook vypadá věcí, někdy jenom problematický a drahý pozlátko

        0 1
        • ampler  

          to jo, ale při koupi těžko odhadnout i u auta všechna negativa hned, tady je problém hlavně ten řetěz 12s

          tak snad moje zkušenost bude přínosem pro další kupující, za mě pro trénované a běžné trasy 1×10 max

          1 0
          • roman 3D  

            souhlas, stejně jako s motory, každý má své mouchy, bafangy krásně kámošům šlapají dokud nevyjedou ve 30+ teolotách a kapacita klesne k 20%, brose i když se zdá že funguje jako novej tak ho v servisu pro jistotu po pár set km rozdělají a někdy je až z podivem kolik ožvekaný hmoty z toho vypadne, samozřejmě že zákazníkovi to neřeknou, určitě to výrobce řeší, možná už vyřešil,pár motorů a převodů jsem už okoušel a skončil u obou ekol+manželky u posledního Bosche a 1×10 11–46

            0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.