Dura-ace převodníky 53x39 a Tiagra přesmykač

13 nepřečtených
  • nobody12

    Zdravím,

    Pořídil jsem větší převodníky 53×39, které jsem nahodil na kolo, kde je přesmyk Tiagra FD-4700.

    Ten jsem kvůli tomu posunul cca o 3mm výše, aby korespondoval s novým převodníkem, znovu nastavil lanko, aby byla správná délka.

    Jenže díky posunutí přesmyku se změnil i úhel, pod kterým se nyní lanko tahá dolů a je to hodně na kolmo, takže se snížil boční tah na páku přesmyku a jde to hodně ztuha. Na netu jsem ovšem našel, že tenhle přesmyk by měl takové převodníky zvládat.

    Napadá někoho, kde je chyba?

    • novas752  

      Tahle konstrukce přesmykačů je úplně kreténská, nic moc s tim nejde dělat. Pod upínacim šroubem lanka je takový prohazovací čep ale ten tomu taky moc nepomůže.

    • Marskatin  

      Podívej se do manuálu, pravděpodobně je třeba otočit konvertor (takový pin pod šroubkem kde se uchycuje lanko), a vést lanko přes něj.

    • nobody12  

      Konvertor jsem zkoušel otočit.

      • v jedné pozici to řadí dost ztuha (aktualne pouzivam)
      • v druhé se už nedalo ani zařadit
      • Marskatin  

        Tak tady je každa rada drahá. Nemohlo se podelat někde neco jinde, např. ve vedení nebo v páce, nezdá se mi, že by tři milimetry udělaly až tak fatální rozdíl. Můžeš to vyfotit?

        Jestli si to dobře představuji, páka by se zvetšila, kdybys vedl lanko pod šroub zleva. Já bych to zkusil, není co zkazit.

        • Vilém  

          A spolu s pakou by se zmenil i pomer mezi razenim a smykem. No ale zkusit to muze.

          • Marskatin  

            Jo te je mi jasné, ale někdy fungují i výrobcem nedoporučené kombinace. Přesmykače taky měnily poměr mezi např. 5700 a 5800 a nové fungují se starým. Rozdíl nebude příliš velký, ten konvertor to taky posunuje hodně doleva.

            Mě spíš pořád překvapuje, že 3 mm udělaly takový rozdíl. Možná má takovou smůlu, že se to na jeho kole tak sešlo, ale je to divné.

            Jedině, že by použil nějaké jiné než originální převodníky a ty byly blíže ke středu než původní, tím by se posunula i spodní poloha blíže k rámu a páka by se ještě znevýhodnila.

            • novas752  

              Na některých rámech to tak prostě je vždy, když je lanko vyvedené pod středem zprava a jde (obvykle u karbonu) skrz začátek řetězové vzpěry, přesmykač pak tahá přes mrtvou polohu v ose otáčení té kyvky přesmykače, je tam vpodstatě nulová páka, obvykle skoro nejde používat trim na spodnim převodníku a na velkej převodník to chce dost síly. S instalací větších převodníků a přesmykače výš se to ještě zvýrazní.

          • nobody12  

            Tohle jsem taky zkusil, když jsem s tím laboroval. Ale opravdu se změnil poměr, takže se s tím řadit nedalo.

        • nobody12  

          Jinou závadu nepozoruji, jakmile tomu trošičku pomůžu (např nohou za jízdy) tak lanko i páka bez problému chodí.

          Foto přikládám, pokud tam něco půjde vidět.

          Jo a s převodníky jsem měnil i kliky, je to komplet nějaké Dura-Ace (typ přesně tedka nvm), asi jsem to předtím nenapsal úplně, omluva.

          • Marskatin  

            Hm, tak to fakt vyšlo hodně blbě.

            • nobody12  

              Ještě zvažuju si udělat vlastní konvertor, který by posunul linii lanka blíže středu rámu.

              Mám možnost použít soustruh/frézu atd takže vyrobit by to neměl být problém.

              Třeba to nakonec rozchodím.

    • nobody12  

      Takže kdyby měl někdo podobný problém, tak rozuzlení následující:

      • povytáhnout přesmyk o něco výše
      • potáhnout spodní doraz na nejvyšší možnou polohu, kde to ještě nebude dřít o převodník
      • opravdu pečlivě napnout lanko

      Tímhle se podařilo to srovnat do stavu, že se dá pohodlně řadit, bez nějakého přetahování.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse