• Smazaný účet

    Ahoj.

    Zvazuji upgrade zapletu u meho carbon ht superiora, za neco lehciho a tuzsiho nez jsou ty tezitka v nadpisu. Urcite nechci jit do vyssi rady DT, nebot nejsem z tech, kteri dobrovolne kazdou vyjizdku podstupuji lobotomii, ten hlasity cvrk mi docela vadi. U sveho druheho kola jsem loni upgradoval giant xct na Mavic XA Elite a razem se z tezkopadneho slona stal obratny svizny tank, nehlede na to, ze Mavic ma krasne tichy a kultivovany cvrk. DT rady 1900 na me pusobi svym vrezrenim i celkem lacinym dojmem, ale to je jasne u zakladni rady. Logicky mi po kladnych zkusenostech padly do oka zase mavic:

    https://www.koloshop.cz/…la-2021.html

    Jezdim na tom bezduse schwalbe 2,25 sire, takze vnitrni sire 25mm celkem ideal. Nekdo nejake zkusenost s temito Mavicy? Popr jiny vyrobce? Pozadavek tuhost, vaha kolem 1600g, tichy zadni naboj.. je to pevnak, jezdim s tim hlavne zpevnene cesty, max polnacka ci sotolina, na bagdad mam Trance a vazim 68km, takze prednost ma jezdivost pred neznicitelnosti.

    0 0
    • Gaper  

      DT 370 je hlasitější jak namazaná 350 co má rohatky. 350 bych řekl že je i tišší než ID360 od Mavicu. Takže mi to nějak nevychází s tím zvukem. Každopádně 18k za skoro 1600g kola resp. 18k za ušetřených 300g, nic moc.

      0 0
    • POC74  

      Resim stejny problem…mam ztr rapid z 2014 a chtel bych nove kola a tamty nechat na zimu. Chtel jsem X 1900 co mas a ted jsem nasel Dtswiss GR 1600 25 kola. Mam problem ze postavit kola ted nejde, nejsou 15*100 12 142 naby. Chtel bych novy jaro – podzimni kola a polepsit si a udelat radost. Vsude jsou jen boost.

      0 0
    • Gwaihir  

      Tohle mě zajímá, taky mám na můj vkus moc hlučné x1900.

      0 0
      • Cavendish  

        Protože X1900 mají náboje DT 370 a ty mají klasický praporkový ořech. A ten je hlučný téměř vždy.

        0 0
        • novas752  

          370 zrovna patří k těm tišším praporkovým nábojům. Spousta jiných dělá daleko větší bordel. Hope, Novatec, NS Bikes…

          0 0
          • Motyll  

            Při dnešním provozu na cyklostezkách a pěšinách v okolí měst je cvakající nába spíš plus :)

            0 0
            • MartyM  

              Presne, na kole s dt zvonim minimalne a to uz jsem slysel i hlucnejsi kusy. Jednou jsem zahakoval silnicare a ten pred sikanou kdyz prestal poprve slapat tak jsem se az lekl. 

              0 0
      • RUSH  

        Možná by stačilo to jinak namazat…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Tak uz jsem taky objevil stranky bikepart.. najednou se mi znacne rozsiril obzor.. nevite nekdo, jak jsou na tom naboje Tune a Panchowheels s hlasitosti cvrku, ve srovnani treba s tim urvanym Dt 370? Vazim 68kg, tak bych asi mohl jit s klidem i do zapletu s limitem 85kg..

      0 0
      • novas752  

        Tune je hlasitější, Pancho nevim.

        0 0
        • TK75  

          Pancho je stejně jak Bitex… plnější zvuk než Novatec

          0 0
      • plzakj  

        Hele DT370 je fakt hnus ve srovnani s DT350 se zakladni (18z) zubatkou. Rve akorat 36 nebo 54. Poslechni si to u nekoho nebo koukni na videa na YT.

        0 0
        • Atilla  

          36t není o moc hlasitější než 18t. Jen zvuk je jiný. Nejtišší je shimano a pak DT jinak je snad vše hlasitější.

          0 0
          • plzakj  

            Ja ten zvuk 36z zboznuju… na mtb. Na silnici/garvelu by mi to sralo. Tam mam 18z

            Mel jsem praporkovy aksia – ty byly tichoucky. Ale tezky. Ted mam na silnicni plaste praporkovy fulcrumy a ty cvakaj dost. Ale jde to. Urcite min, nez dt370.

            0 0
      • adam1  

        Pancho je takový jemnější /kultivovanější

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nakonec takhle: https://www.kupkolo.cz/…021_z110941/

      Dojdou asi v pondeli, budu je chtit co nejdriv projet, dam pak echo, ale cekam, ze to bude to same jako u XA Elite co mam na Trancu. Tzn proti DT: TICHO

      0 0
      • tonik666  

        Tak Mavic musel okopírovat zubatky od DT Swiss, aby jejich náboje za něco stály.

        Jejich předchozí náboje s ITS-4 ořechy byly hrozné.

        0 0
        • Smazaný účet  

          O tom vím prd, jen jsem se docetl, ze maji v tom svem naboji gumovy krouzek jako tesneni.. proto je ten cvrk takovy tlumeny..

          0 0
      • Gwaihir  

        A slibujes si od toho i něco jiného? Vahove to bude stejně, ne? Mě teda u x1900 vadí, že ten náboj nezabere hned, ale kousek šlapu jakoby naprázdno. Ale možná je to jen můj pocit, možná je to vlastnost.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Slibuji si od toho i vyssi tuhost, ty XA co uz mam maji taky rafek maxtal plus stejny naboj/orech jako ty crosmaxy, no a kdyz sednu na Trance s mavicama, tak mam proste vic pocit, ze to jede samo nez u superiora na dtckach.. pritom je to kolo allmountain/trail.. s tema Dtckama mam pak proti tomu pocit, ze mam pod sebou houbu, o kravalu nemluvě.. jako kdyz jezdim vic vyjizdek po sobe dt, tak si celkem zvyknu, ale jak projedu giant na mavicach a zase se pak vratim na dt, tak mi to rve usi a i pocit z jizdy je horsi. Muzou na tom mit podil i odlisne plaste, na trancu mam maxxis forekaster/rekon. Na supovi ted mam schwalbe racing ray/thunder burt. Oboji bezduse. Ale jsem presvedceny ze ten rozdilny pocit je zapletama.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jo a vahove s tim co jsem objednal je to asi 200–250g minus, coz neni zadna hitparada, ale aspon neco..

          0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, nejtišší systém má aktuálně Shimano to je za jízdy naprosté ticho (pokud náboj zrovna funguje ne vždy tomu tak je).

      Jak ID360 tak DT350/240/180 mají podobné systémy u mě vždy vyhrálo dt swiss jednoduchostí servisu a dostupností nahradních dílu to pro mě byl požadavek č.1

      S ID360 nemám zkušenost ale na silničním mám DT240 a na horském HT mám DT350 obojí 36zubů používám originální vazelínu DTSWISS. Po namazání jsou skoro neslyšitelné vždy velmi záleží v jakých podmínkách se budeš pohybovat u silnice mi to vydrží celou sezónu,na horském mažu 3–4×( hrubý odhad mazal jsem 2× a mám je půlrok cca) jedná se o práci cca na 15minut když už víš co dělat napoprvé to jistě bude nadéle. Jinak 18z systém vydrží namazaný (tzn neslyšitelný déle).Zde na fóru mi bylo doporučeno bikepart.cz a jedna velké spokojenost kola perfektně zapletena, 4000km a na kola nemusím sahat.

      Mám tyto (řekl jsem si když už investuji tak aspoň pořádně a byl to supr nákup=obrovský rozdíl a vím že kolo změním za pár let ale kola zůstanou)

      https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

      ale nebál bych se ani těchto

      https://www.bikepart.cz/…t-swiss-350/

      0 0
    • drahos  

      Ahoj, mám zapletená kola DT Swiss X1900 s XD ořechem a chtěl jsem se zeptat, jestli se tam dá nějak jednoduše vyměnit ořech na Shimano microspline. Bez výměny náboje. Díky :)

      0 0
      • novas752  

        Dá, jenom zatáhneš za starej ořech a dáš tam novej s novou koncovkou. Je to náboj DT 370.

        0 0
      • Atilla  

        Stačí koupit ořech. Nevím jestli už máš novou verzi s ratchet, nebo západkovou. Stačí zatáhnou za kazetu a poznáš hned co tam máš.

        0 0
        • Cavendish  

          370 mají normální praporky. Ratchet má až 350

          0 0
          • Atilla  

            nově mají ratchety i řady s 370

            0 0
            • Cavendish  

              Hustý :) Dík za info

              0 0
              • Markony  

                No ale dá se snad koupit set na přestavbu ale cena je vysoka . Někde sem to zahlídnul .

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Při přestavbě se používá jiný ořech než na normální ratchet náboje.

                  Ratchet má normálně těsnění na těle náboje, zatímco 3-pawl má těsnění na ořechu. Takže DT prodává jiný ořech pro tuto konverzi, který je na ratchet ale má na sobě těsnění.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          jo a taky jsou díky tomu ty na nový verzi pěkně tichý a maj lepší záběr, oproti předchůdci

          0 0
      • libisenuj  

        Kdyžtak mě někdo opraví. DT X 1900mám taky, měl sem je rozebrané, je tam 3 západkový systém, mělo by to být tohle…?

        https://www.koloshop.cz/…ncovkou.html

        0 0
        • kubad  

          jj je to tak, ale modely 2022 to prej mají jinak – nepotvrdím ještě sem neměl v ruce

          ale stačí ten ořech co tam má kousek stáhnout a mrknout co je uvnitř, každopádně pokud Ratchet je to na náboji napsané

          0 0
          • Atilla  

            Kámoš už to má na E1900 ratchet LN

            0 0
            • kubad  

              otázka je jestli jsou to 370 nebo tam dávají nově 350 – ale to je asi fuk, demontáž a zjištění co tam má je jednoduchá

              0 0
              • Atilla  

                Řekl bych, že to jsou staré 350, ty nové jsou víc odlehčené. Každopádně za to co se prodávají 1900 řady dostaneš teď solidní materiál a už stačí po zničení přeplést na vyšší řadu ráfku.

                0 0
              • novas752  

                Do kol s číslem 1900 vždycky dávali 370. Nové 370 jsou Ratchet s 18z rohatkama, nové 350 mají 36z rohatky, 240 mají tu novou verzi Ratchet EXP s 54 zuby

                0 0
        • drahos  

          Díky za info, až budu mít čas, tak to rozeberu a podívám se.

          0 0
    • NOxFEAR  

      Ahojte prosím vás mám na biku kola DT M1700 ale jsou tam náby Giant XC-1 29 Wheelset, náboje Giant Tracker Boost, pevné osy 15×110 / 12×148 mm, zapouzdřená ložiska. Kolo jsem kupoval z bazaru takže tam je HG ořech a mám kolo na Sram GX bohužel kazeta z NX (PG ) což mi dost kazí dojem z jízdy a proto by jsem chtěl upgrade a koukám na kola z bazaru a dost se prodávají DT X1900 tak se chci zeptat zda by to bylo lepší nebo šlápnutí dolů. Popřípadě jiná kola ? ( Já jsem tak nějak ujetý na DT aby to na tom ráfku každý viděl :-D ) Ještě jsem tam viděl nějaký Syncros XR2.5 nebo Bontrager Kovee TLR ( opět koukám na cyklobazaru ) Pak mě ještě napadlo vzít Microspline a přeskládat to komplet na XT vzhledem k tomu že GX je pak celkem drahá na servis a XT věci se dají teď krásně koupit v řadě 8100 , nebo zůstat u GX ? Díky.

      0 0
      • novas752  

        Řada X má méně odolné rafky než řada M. Takže bych koukal po M1900 nebo M1700.

        Šel bych cestou microspline ořechu, Shimano přehazky a řetězu (a možná Shimano 12spd kompatibilního převodníku), vše ostatní můžr zůstat Sram.

        0 0
        • NOxFEAR  

          Kola M1700 tam mám nicméně nechápu proč na nich jsou náby giant ( kolo mám Giant ale nepřijde mi že od výroby by tam byly kola DT s nabama giant, za mě tam byly kola i naby giant ) samozřejmě jsou s HG ořechem na kazetu NX eagle.

          Jinak myslíte že shimano je lepší jak eagle ? Jako koukal jsem na XT hazky a dají se sehnat o dost levněji jak GX , ale někde čtu to a někde ono takže nevím zda předělat na shimano nebo nechat sram ( bte kliky s plackou a středem mám shimano XT a v zadu je to na sramu GX krom té placky )

          Díky

          0 0
          • novas752  

            Imho má Shimano lepší kazety a řetěz. Neni to tak drahé a řadí to líp aniž by člověk musel vytáhnout dost přes 10k za tyhle 2 věci.

            Přehazku radši Sram. GX je sice dražší ale vydrží, takže ve výsledku až tak moc není. Řadící páčku podle preferece, řadit to bude jak se Shimano tak se Sramem.

            Nebyla by náhodou fotka toho zadního náboje? Aby to nebylo jen DT s jiným nápisem – pak by stačilo jen prohodit ořech. Nebo jiný výrobce který nabízí víc typů ořechu…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.