DT Swiss X 1600 - vyplatí se přechod od Mavic CrosRide 2011?

46 nepřečtených
  • choceň

    Zahlédl jsem kola DT Swiss X 1600 za zdá se atraktivní cenu 5 790,– ( http://www.kupkolo.cz/…1600_z92967/ ).

    Má smysl do nich jít jako do náhrady Mavic CrossRide z roku 2011? Jasně – váží o cca 250 gramů méně, ale poznám to i jinak? 6 tisíc za 250 gramů není zas tak dobrá koupě, řekl bych :).

    Mám cca 75 kilo, najezdím tak 3 000 km ročně, občas si střihnu jako amatér nějaký ten maraton (Podkrkonošák apod.).

    Kolo mám jinak na monokok rámu Torpado Mytho, pláště Continental X-King vpředy a RaceKing vzadu, přehazka, kliky a kazeta shimano XT, brzdy Hayes Stroker Trail, vidle Epicon z roku 2011… to jen tak pro představu.

    ???

    0 0
    • tonik666  

      Nejsou TLR. Budeš potřebovat kotouče na CL. Můžeš si odečíst, že ty Mavicy za pár stovek prodáš.

      Za 6k koupíš super kola se stejnou váhou – Superstar Tibots náboje, dráty Sapim, ráfky ZTR Crest, 200L + 12poštovný. Odkaz

      Já kupoval to samé na ZTR Flow a jsou super. Navolíš si redukce nábojů jaké potřebuješ, ještě nakoupíš levné destičky, atd..

      0 0
      • choceň  

        To vypadá celkem zajímavě, ale záruka apod. by se asi řešila dost obtížně… raději bych něco, co sem někdo vozí a komu to jde hodit na hlavu.

        Jinak ty DTčka na tom kup kole nabízejí v obou varinatách – 6 děr i centerlock… a já mám aktuálně centerlock…

        0 0
        • tonik666  

          Jasně, pak ale počítej s vyšší cenou nebo horšími koly. Tyhle kola jsou výborná, z ověřeného zdroje, a samozřejmě ti je zapletou i u nás, ale budou tak za devítku.

          Jinak záruku bych řešil tak, že bych jim to poslal. Ale právě protože jsou to naprosto standardní kola, tak jdou docentrovat nebo poravit kdekoliv.

          0 0
        • kubad  

          ber ty DT a neřeš lakavě vypadající nabídku toho Superstaru, která ale nijak zajímavá není

          0 0
          • tonik666  

            V čem jsou ty DT kola lepší než Superstary s Cresty? Podle mě jedině lepší utěsnení a náboje a zde CL, protože chocen má CL kotouče.

            Navíc mají doporučenou váhu jezdce do 90kg, ráfek jen 18mm a jsou jen na upínáky.

            Superstary jsou TLR, lehčí, servisovatelnější, širší ráfek, použitelní s různými osami atd…

            Podle mě jsou superstary dneska lepší. Až si choceň koupí novou vidli, bude si muset kupovat 9mm protože bude mít kola kde nelze náboj předělat…

            0 0
            • kubad  

              DT jdou úplně stejně konvertovat na všechny osy 15/12/10/9/QR

              o systému ořechu, kvalitě zatěsnění a ložisek je zbytečné se bavit.

              servisovatelnost naprosto stejná,

              je to otázka jeslti lepší ráfky, nebo lepší naboje, za mě jsou ty DT lepší

              0 0
              • tonik666  

                Psal jsi, že jsou to DT350. Ty konvertovat vpředu nejdou a vzadu omezeně. Mám je doma. Přední je jasně daný 5mm. Vzadu buď 5mm, nebo 10mm.

                0 0
                • kubad  

                  ty máš 350 CL?

                  ty se od 6 děr zásadně liší.

                  jinak zadek překopat jde u všech verzí, předek záleží která je to verze náboje

                  0 0
                  • tonik666  

                    Aha, rozumím. Mám 6 děr. Nevěděl jsem, že CL jdou překopávat, proto jsem se ptal.

                    0 0
                • Slavoš  

                  DT350 přední 6děr jdou konvertovat,dnes proběhla konverze na RWS 9mm, domácí výroba.

                  0 0
              • Netbike.cz  

                přední 350CL na upínák

                0 0
                • tonik666  

                  To moc konvertovatelně nevypadá. Zajímalo by mě teda, jestli v těch X1600 jsou standardní DT350, nebo nějaké speciální náboje, které jdou konvertovat.

                  Ale je to jedno, s těma DT swiss asi chybu neudělá. A pokud fungují na NoTubes stejně dobře jako ZTR, tak je rozdíl jen ve vnitřní šířce ráfku.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    no 15mm nebo 20mm osu tam asi nenarve, každopádně zas nabídka je za slušný prachy (prakticky cena nábojů plus něco) a pokud neplánuje výměnu vidle a kola opravdu potřebuje :-) šel bych do nich

                    0 0
            • Vilém  

              Hlavne jsou tam naby, ktery jsou leta osvedcene koncepce, sezenes na ne vse do posledniho sroubku. Coz o Superstar (novatec) rict nemuzes.

              0 0
        • Zerocool  

          ber dt, ale rychle dokud jsou:)

          0 0
      • kubad  

        srovnávat superstar(novatec) náby a DT350 je trochu mimo.

        jasné rafky asi budou lepší NoTubes, ale i ty DT jsou konvertovat.

        osobně bych z těchto vzal ty DT

        0 0
        • choceň  

          no, a vyplatí se to proti těm CrossRidům? V čem to konkrétně poznám? Díky…

          0 0
          • kubad  

            nevyplatí, ale rozdíl poznáš ve všem, jak velký je otázka jak si vnímavý

            0 0
        • choceň  

          no, a vyplatí se to proti těm CrossRidům? V čem to konkrétně poznám? Díky…

          0 0
          • Blahycz  

            No bude to třeba tužší? a proč je chceš měnit?

            0 0
            • choceň  

              No… přemýšlel jsem o dvou sadách kol – jedny s jemnějším vzorkem a druhé hrubé do bláta… aby když třeba člověk přijede na závody (no… jezdím tak na 4 ročně :)) tak mohl jen přehodit kola…

              a přijde mi to jako dobrá cena, tak by to mohl být výhodný nákup…

              0 0
              • Zerocool  

                myslím, že to vyhodne je, pokud bych potřeboval nové kola, tak bych do nich sel, klidne jako jednicky

                0 0
          • Zerocool  

            minimálně váhově, tuhost asi nepoznas, ale hlavne se kvalitativne posouvas o par levelu vys…

            0 0
          • Zerocool  

            minimálně váhově, tuhost asi nepoznas, ale hlavne se kvalitativne posouvas o par levelu vys…

            0 0
    • Reed  

      Přední nába konvertovat nelze ! Zadní lze předělat na 5/135 , 10/135, 12/135, 142/12mm. Tyto náby dnes lze už konvertovat z 15mm zpět na klasický 5mm upínák. Už je na to nová redukční osa, která se vsune do 15mm náby. Jinak zubatkový záběr náby DT a 4 ložiska v zadním náboje asi komentovat nemusím. Nelze tedy srovnávat s Novatec :-)

      0 0
    • Reed  

      Přední nába konvertovat nelze ! Zadní lze předělat na 5/135 , 10/135, 12/135, 142/12mm. Tyto náby dnes lze už konvertovat z 15mm zpět na klasický 5mm upínák. Už je na to nová redukční osa, která se vsune do 15mm náby. Jinak zubatkový záběr náby DT a 4 ložiska v zadním náboje asi komentovat nemusím. Nelze tedy srovnávat s Novatec :-)

      0 0
      • blisterexist  

        A 15mm na 9mm by šlo? Kdyby se vyvrtala větší díra do té osy?

        0 0
        • kubad  

          ta osa má 9mm tak co do ní chceš vrtat? u DT 350

          ono teda zaleží co vlastně přesně je za verzi naboje u těchto kol, protože 350 existují i na 15mm osu, ale ta verze má jiné vetší ložiska

          0 0
      • Slavoš  

        Přední jsem právě včera předělal na 9mm RWS,ale musí se vyměnit ložiska, udělat rozpěrka mezi ně a nový koncovky.Nemusel jsem ani seřizovat třmen.Na 15mm nejsou ložiska co by tam vešly.

        0 0
        • worlusho  

          Dobrá práce,ale kdo by se s tím dělal, když se to dá koupit a potom jenom doladit pár desetinek :)

          0 0
          • blisterexist  

            kde to koupíš?

            0 0
            • worlusho  

              Zkus hádat, nejspíš u někoho kdo tu dělá zastoupení nebo vozí díly DT. ;)

              0 0
              • blisterexist  

                já moc dobře vím kdo tu dělá zastoupení DT SWISS…:-D

                když Reed píše že to nejde tak to nejde!

                nebo mi ukaž jak předěláš přední nábu 370/350 z RU na 9mm osu

                jedině tak jak to udělal Slavoš

                0 0
                • worlusho  

                  Tak když Reed píše , že to nejde, tak to asi nejde. :(

                  Stavební rozsyp náboje DT 350/370 INTL je:

                  použitá ložiska jsou 10–26–8

                  L-koncovka 10mm, ložisko 8mm, vnitřní vzdálenost k druhému ložisku je 64mm, ložisko 8mm, P-koncovka 10mm , suma sumárum 100mm

                  Stavební rozsyp náboje DT 240 INTL je:

                  použitá ložiska jsou 15–28–7

                  L-koncovka 11,3mm, ložisko 7mm, vnitřní vzdálenost k deuhému ložisku je 63,4mm, ložisko 7mm, P-koncovka 11,3mm, suma sumárum 100mm

                  Nejdříve si pořídíš známá japonská ložiska s označením 1526 jejichž stavební rozměr je 15–26–7, potom si pořídíš vnitřní osu z DT 240 INTL včetně koncovek. A teď můžeš použít dvě řešení:

                  1/ Máš nábu na stole a necháš čelní frézou nebo na soustruhu upíchnout v náboji dosedací plochu pro ložisko z každé strany o 0,3mm a nasadíš osu. Vezmeš koncovky, necháš na soustruhu zmenšit vnější průměr z 28 na 26mm a sesadíš to.

                  2/ Máš nábu zapletenou, potom koupíš distanční podložky na průměr 15mm v síle 0,3mm v počtu dvou kusů a dáš je na hřídel na vnitřní stranu ložisek a sesadíš osu. Potom vezmeš koncovky, upravíš průměr jako v bodě jedna a zároveň upravíš jejich šířku na 11mm a sesadíš to. Upravit se dá jak z vnější strany tak z vnitřní, záleží na náladě, chuti a požadovaném výsledném řešení.

                  Teoreticky lze provést konverzi i na osu 15mm. Mezi ložiska 1526 uděláš rozpěrku 64mm a použiješ vnější koncovku z náboje DT 350/15 ale pouze tu kratší a to dvakrát. Vnější aretační kroužky koncovek se už musí vyrobit atypické pro tento náboj.

                  A přesto se točí :))

                  0 0
                  • blisterexist  

                    Myslím že bude problém s upnutím těch koncovek…

                    Btw mám centrlock a ten má každou koncovku jinou

                    0 0
                    • worlusho  

                      Já reagoval na Slavoše, předpokládal jsem , že se bavíme o INTL. Když mi zjistíš výšku té koncovky co je ze strany CL u náboje DT 350CL a DT 240s CL s ložisky 15–28–7, tak ti můžu potom říci, jestli jde i tento náboj konvertovat obdobným způsobem jako to je popsaný k náboji INTL.

                      0 0
    • waters  

      Cena za 6000,– mě hodně překvapila! Já jsem je ted prodal, jezdil jsem na nich jednu sezonu a jsou to dobrý lehký kola…

      jen jsem musel nechat vyměnit ložisko (viz jiné vlákno :), ale ok.

      za ty peníze je to dobrý kup!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.