• Mrkevzeli

    Nazdar chlapáci, obracím se na Vás s dotazem ohledně Downhill kola a podobné téma jsem zde nenašel. Mám v plánu pořídit sjezdové kolo, převážně jen na sjezdy. Nikdy jsem nevlastnil tento druh kola , ale ani podobné např. Enduro, Freeride atd..

    Na kole jsem vlastně začátečník. Bavilo by mne párkrát měsíčně zajet do bikeparku a učit se sjezdům.

    Ale teď k věci. Jsem docela nařáchlej chlapák 21 let, 170 cm a 105–110 kg. Můj dotaz tedy směřuje k tomu, jestli má smysl kupovat sjezdaka, když nedosahnu na jeho limity a jestli nebude lepší koupit nějaké enduro. Tady se nabízí otázka, jestli je downhillove kolo postaveno robustněji a tedy pokud budu nějaký ten měsíc jezdit a zvolím enduro, tak se mi nepodlomi prdel z 2–3 metrového dropu? A celková životnost stavby?

    Kolo bych využil i k přesunu do práce, ale to nestojí za řeč. Budget je kolem 70k.

    Díky předem za rozvinutí konverzace na téma donwhillu, myslím si, že by byla škoda nemít zde vlákno věnující se downhillu a její kráse celkově.

    • adam320  

      Asi jsi malo hledal, jinak by jsi se tady ani neptal:D

      Tady je to vesmes antiDHforum, a pokud na to nemas alespon 2 kila tak dostanes kotel. Navic vetsina mistnich clenu sjede na gravelu skoro to samy co Aaron Gwin na sjezdaku takze odpovedi budou v duchu: ser na to nepotrebujes ho!

      Drzim palce

      • Mrkevzeli  

        Pokud to tak opravdu je a nechápu proč, když Downhill je tak krásná disciplína a co si tak čtu, tak i vymírá a to je škoda.

        Asi z důvodu, že to masové davy lidí odsuzují a ani neodzkousi a nedají šanci. Protože pro starší je to pakárna o zdraví a mladí lidé na to nemají finanční prostředky.

        Achjo co se dá dělat, každopádně pokud můžeš něčím přispět o downhillovych kolech, tak určitě neváhej.

        • JakeF  

          Hlavní důvod proti je ten, že dnešní endura zvládnou z kopce skoro to samý, ale jsou daleko univerzálnější a dostaneš se s nima na daleko víc trailů, kam nevede lano.

          Nicméně pokud plánuješ čistě lano a máš 110 kg, tak je DH rozumná volba hlavně z pohledu životnosti.

      • Tomcat  

        Hlavně tady je spousta XC exotů který mají čím víc bidonů tím víc adidas, městských aktivistů a důchodců co myslej že nám to ještě ukážou…

    • nomecz  

      Nejdriv si ujasni jestli chces na tom kole jezdit i jinde nez na lane , pokud ne kup sjezdaka (a k nemu nejakou plecku za 2 litry na bazaru na jezdeni do prace ) ale mozna bych zacal tim ze si do toho bikeparku zajedu a pujcim si jeden den sjezdaka a druhej den endurko …

      • Mrkevzeli  

        Ahoj, pouze na laně. Maximálně do hospody, do práce. Ale asi je lepší varianta koupit sjezda a pak něco na přibližování to je jasný.

        To půjčení je taky dobrá rada, určitě z jara zajedu. Máš něco ohledně výdrže rámů na moji váhu atd..??

        • nomecz  

          Tak tady je jedina rada, moc negramarit tzn zadny 2 kilovy ramy a zaplety co maj 1700gr … , DH bike bude v parku urcite min trpet jak enduro. Taky zalezi kam budes jezdit ono se rekne DH ale neco jineho to bude na Jestedu neco jineho v Koutech a na peklaku … jestli chces spis palbu v bordelu nebo spis nejaky air lajny …

    • HT Adam  

      Dh na ježdění do hospody, no nevím. Šlapat je do mírného kopce bude utrpením a taky bych se tam o něj bál.

      Dh určitě vydrží víc než enduro, o tom žádná. Jen je trochu hloupost chtít dh když jsi na něm ani nikdy nejel. Nejlepší bude si zajet do bikeparku a tam si vyzkoušet dh i enduro

    • wilda81  

      Jestli chceš jezdit sjezdy, kup si sjezdaka. A k tomu na ježdění do práce si kup z bazaru nějakou plecku za pár stovek.

    • petaRides  

      Ahoj, jednoduchý, ježdění do práce podle mě je na enduru nebo sjezďáku úplně z cesty. Řeknu ti hned, že 70tis není moc, ale dá se sehnat solidní bike. Za tu cenu spíš ale bude nějaký ojebávkový enduro se shit brzdama než kladivo na dh tratě, když koupíš sjezďáka za tuhle cenu, bude na tom líp. Myslím že by jsi byl na takovým dropu schopnej rozbít oboje ale to asi výš, samozřejmě sjezďák robustnější je a na dh i lepší. Rozhodni se podle toho, zda se chystáš na rychleby a prostě kamkoliv kde se musí šlapat, pokud ano – enduro, pokud ne tak sjezďák, mě sice vyhovuje pocit endura i na českých černých dh tratích protože jsem lehkej a mám to v ruce. Myslím, že pokud se jedná o víkendovou zábavu a nechystáš se šlapat, určitě dává vetsi smysl sjezďák, už jen proto, že se svojí vahou by jsi třeba v koutech měl problém brzdit na brzdách kola za 70tis, u kterého je třeba brát ohled na sedlovku, hazku a tak, u sjezďáka hlavně brzdy a tlumení, za mě sjezďák má smysl pokud jde o dropy, černý a červený tratě Klínovec Špičák kouty, na peklák kopřivnou a takový stačí to enduro… za tvoji cenu je tohle kolo https://www.teamsport.cz/…kost-ramu-m/?…

      Bral bych dokud je, model 2021 už má SRAM brzdy a řazení.

      Přeju hodně zábavy a ať to lítá.

      • novas752  

        Na enduru dojíždění oproti sjezďáku úplně v pohodě. Samozřejmě to neni zdaleka nejlepší dopravní prostředek, ale aspoň to jde aniž by u toho člověk trpěl jak pes.

        • marosh16v  

          Vzdyt vubec nenapsal,jak daleko od baraku pracuje a jestli je to rovne nebo pres pul republiky :) . Ja jsem do prace 1km rovne, taky jezdil na sjezdaku :)

        • petaRides  

          U tohoto příspěvku zcela nepochopitelná debata o dojíždění do práce… kilák, pět ujedeš i na sjezďáku, 20 a víc se ti ani na tom enduru nebude chtít šlapat, s gumou na bikepark to nejede, stejně tak nikdy úplně nezamčeš odpružení, k tomu problémy kam ten bike za 70 píchnout aby nezůstaly jen gripy a sedlo a k tomu stejně v dešti asi nepojedeš, stejně tak v zimě, takže listopad-březen naprosto nepoužitelné, čer-srp muže zas být horko a ne každý má v práci sprchu, horské kolo nad 120mm rozhodně není vhodný dopravní prostředek a proto bych tohle vynechal, na endurko dojedeš do hospody, ale tam se dá dojít i pěšky.

          • JakeF  

            To je hezký, že to vysvětluješ zrovna novasovi, kterej na endurku do práce dojíždí :)).

          • novas752  

            Kilák jo, 5km taky, 20 taky když by byla nouze, ale ani těch 5 už pravidelně jezdit fakt nechceš.

            Enduro zamkneš pro potřebu klidné jízdy z A do B úplně bez problému. Enduro pláště moc nejedou, to je fakt. Ale jde to, na ednurku jezdim do práce 10km přes kopec poslední dobou docela často. Jasně že je to na silničce pohodlnější a rychlejší, ale co už. Včera večer jsem se vracel podél vody s kolegou, který jel na dráhovce s převodem 53×15 a i na obutí Assegai + Butcher s pružinovym tlumičem. :-)

            • petaRides  

              Ale jo, já vím, že to jde, není to zkrátka ale něco na co by jsi měl brát ohled při vyberu bikeparkovýho kola. Nevím jak ty, ale mě tlumič i vidlice při úplném nastavení komprese na nejtužší stále při dupání pohupuje. Když k tomu přidáš počasí, jak to kolo uschováš a to jak nevoňvavej nebo zablacenej dojedeš tak nemyslím že to má jakoukoliv cenu a smysl místo jízdy autem. Do prace autem a pak na kolo. Nevidim důvod to míchat. K tomu vidím že máš jeffsy se starším (“nižším”)zdvihem, zkoušel jsem to takže vím že jede a šlape dobře, ale už to podle mýho není na řádění v bikeparku

              • novas752  

                No aktuálně to mám na 160mm (tlumič 230×65), tlumič DVO Jade X – zamyká fakt dost na tvrdo, pohupování nulové i při poměrně silovém šlapání v sedě. Vidlici nijak nezamykám, to na jízdu stylem „jedu do práce“ fakt neni potřeba.

                Ale souhlas, pokud to aspoň trochu jde tak na čistý dojíždění z A do B radši nějaké obyčejné levné kolo. Bude to lepší i levnější na provoz a ne tolik do očí bijící.

                • -b-n-x-  

                  „nějaké obyčejné levné kolo“ – jo. Jenze pokud travis nejaky cas na BF, tak se ti i z tohoto „levneho a obycejneho kola“ stava docela solidni vec.

                  Anebo to je jenom moje vlastnost, ze se uz na puvodnim starem ocelaku objevuji karbonova riditka, xtr presmyk, a podobne „bazary“? :-)

          • wilda81  

            Nechceš mi těch 5km někdy předvést?

            • petaRides  

              Nemám zájem cokoliv předvádět, není to nic pravidelnýho a pochybuju že někdo na kole na bikeparky bude pravidelně jezdit do práce, ale když jsme někde ubytování, da se šlapat, 3 tam 3 zpět i do mírného kopce, jasně nejede to, ale dá se to, když jezdíš do práce na takovým kole (enduro i sjezďák) jsi už debil každopádně, tak proč si to ještě nevylepšit

              • marosh16v  

                Bingo,souhlas

              • Esi  

                tak jde ledacos, já se ve 20 letech vsadil s kámošem o pivo a ujel jsem na skládačce 60km, ne že by to nešlo, ale pravidelně to fakt nechceš, trvalo mi to 4 hodiny :-) skoro jsem u toho zdechnul ono co si pamatuju tak na skládačce jsi nedal pro jezdce který má 190cm ani dostatečně vysoko sedlo a k tomu tam bylo takové echt pružinové :-)

              • wilda81  

                Takže na sjezďáku s koleny u brady 3km do mírného kopce, jo? Tohle bych ale opravdu rád viděl!

                • adam320  

                  Co Ti brani si vytahnout sedlo?

                  • marosh16v  

                    Psssst,nerikej jim,ze jsou i dlouhe sedlovky. To je tajemstvi :)

                    • wilda81  

                      Takže náhradní sedlovku a sedlo s sebou. Jasně, to dává smysl.

                      • marosh16v  

                        proč? Nejde mít louhou sedlovku a jedno sedlo?

                        • wilda81  

                          Bude to vám dvěma stačit jako odpověď?

                          • krabica  

                            A v čem vidíš problém? Prostě ji v parku řízneš a pak zase dovaříš…

                          • Breakpain  

                            že nato vůbec reaguejš ;-) …

                          • marosh16v  

                            Když ty máš kolo na kterém to nejde, tak já mám kolo na kterém to jde – myslíš, že to je jediný sjezďák na světě?

                            • novas752  

                              Jenže ono to na většině sjezdových kol nejde, sjezďák kde to jde dostatečně zasunout je docela rarita.

                              • adam320  

                                Dostatecne to nejde pravdepodobne nikde, ale vzdycky to jde alespon trochu

                                • wilda81  

                                  .

                                  • adam320  

                                    Kdo chce psa bit, hul si najde. Ty jsi ji nasel, uznavam:)

                                  • lukas aka mitro  

                                    Simte, porad hledas problemy…prece si tam muze dat „teleskop“ trubka v trubce…a je to:D

                                    • wilda81  

                                      No na tebe jsem si hned vzpomněl, ale chtěl jsem vědět s čím přijdou kluci :))

                                      • marosh16v  

                                        Kluci říkají, že existují sjezďáky s rovnou trubkou…ale na to ty nechceš odpovídat, tak sem cpeš tohle…

                                        • wilda81  

                                          Vím jen o jednom – Orange. Kdo další?

                                          Mrázky a retro bajky bych do diskuze o výběru nového DH vůbec netahal.

                                          • novas752  

                                            Nicolai, Liteville. Ale to jsou všechno prostě malosériové „garážovky“, klasický značky to většinou neumožňujou.

                                            • marosh16v  

                                              Upravuju: nemůže se Orange, Litewill, Nicolai, Mrázek, a retro. A jestli ěco najdeš dalšího, tak se taky nemůže :)

                                              • wilda81  

                                                Takže co doporučuješ tazateli?

                                                • Orange, Nicolai – nesplňují rozpočet. Za ty prachy bude rád za rám a sním pak může mezi nohama pobíhat po trati.
                                                • LV 901 vypadá, že už není v nabídce, 601 není sjezďák (+ zase rozpočet)
                                                • Mrázek – sám víš jak je to s Frantou (kontakt, chuť mu to svařit, termín…)
                                                • retro – pro staromilce možná, jinak fakt nechceš

                                                Nebude lepší se vykašlat na sedlovku a koupit si něco „normálního“ a do práce jezdit na něčem jiném?

                                                • marosh16v  

                                                  Jasněže bude – ale chce sjezďáka. Podle mě by měl koupit basu piv, měli byste si spolu sednout někam pod strom a než to vypijete, tak mu to rozmluvíš ;)

                                                • vojtechposmourny  

                                                  Ještě by mohl tohle. Ale s tím rozpočtem to asi neklapne :-)

                                          • marosh16v  

                                            A kde psal, že to musí být nové? Četl jsem si ten příspěvek 2× a nenašel jsem to.

                                        • Pedro404  

                                          Existujou s tou rovnou sedlovkou nějaký produkční sjezďáky z posledních pěti let? Nic mě nenapadá.

                                      • lukas aka mitro  

                                        :))) Tak je jeste nechame chvili snit…nakonec bude hlavnim parametrem vyberu DH kola mozna mira zasunuti sedlovky…a nasleduje tema…teleskop na DH a jak opravit protoceny reverb…

                                        Jinak ja na tom FRku jezdim tu a tam do prace…10Km...­..s vytazenym sedlem se to da, ale i tak je to oprc…jezdit i pulku na plnohodnotem DH by mne ani nenapadlo…ne ze by se to nedalo, ale ze by mne po dojezdu bolelo uplne vsechno…

                                        • wilda81  

                                          Já bych s tím jebnul do škarpy a šel raději pěšky. :)

                                          • -b-n-x-  

                                            Hosi, ale zase moc dobry trenink!

                                            JA jednu sezonu jezdil na kamaradove (ted uz retro) DH kole po Beskydech. Vyjet s tim nahoru z Reky na Sindelnou teda nebyl uplne nejlip nejlepsi zazitek, ale po hrebenu na Slavic a vlastne vsude, uz to bylo nakopak super :-). Ale on to vlastne nebyl DH bike z dnesniho pohledu. Melo to 3×8 prevody, ale zase boxxera a Benest tlumic. A kolem 20kg :-)

                                            • wilda81  

                                              Pár ročníků nazpět jel nějaký blázen Drtiče na zeleném FR Scottu. Dodnes nevím jestli ten úsměv ve tváři při stoupání na Pustevny byl od radosti nebo křeč :))

                                              • lukas aka mitro  

                                                To muselo byt neco jako ‚boze ja su kokot, ja adi zdechnu‘…:D ale jak mu muselo chutnat pivo:)

                                              • Tomcat  

                                                Krále Šumavy i Jizerskou padesátku jelo i pár lidi na opravdu DH nebo domado tandemu. Né jen lehkém FR škyt-ovi…

                                                • Esi  

                                                  a dojel to na tom někdo ? mě přijde jet marathon na DH kole i když s dlouhou sedlovkou a nějakou civilní polohou sedla jako naprostý masochismus, to bych to jel snad raději na trekovém kole a všechnu techniku šel pěšky :)

                                                  • Tomcat  

                                                    Dojeli a v lepším čase než někteří cyklocomputerový nebo bidonovy pacienti. Matně vzpominam i na borce s jednou nohou co jel nějaký maraton na FR RBéčku.

                                                    Rozhodně si dokážu představit jezdit po městě na déhačku než nějaký aktivistických parodii na kolo.

                                                  • Esi  

                                                    FR ještě ale DH na DH gumách to si teda představit neumím

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Ale tohle fr rb je namile daleko dnesnim dh…

                                                  • Tomcat  

                                                    To jo bylo těžší a s primitivním tlumičem a tedy choupaci kůň co se blokoval při brzděním… …Jenže co tou dobou tu bylo.

                                                    Proti tomu dnešní dh jsou lehký maratonsky fully :o) ono problém jsou vlastně měkký pláště kterej je na takový trati škoda a zbytečný odjíždět.

                                                  • Mr.Duck  

                                                    Jenze stara DH geometrie je mnohem pouzitelnejsi na slapani nez dnesni. Ma to daleko vetsi vliv nez tech par kilo o kolik jsou dneska kola lehci :) Treba moje Demo je vahove hodne podobny mymu RB, ale na RB vyslapnu skoro cokoliv, na Demu vubec nic :)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Frko dragstera mam neco se na tom uslapat da. Na poctivy dh se na to muzes akorat tak vysrat…

                              • kubad  

                                Nebo starší ocel s rovnou trubkou a tlumičem v rámovém trojúhelníku

                                • Georrge  

                                  Tady se porad pise, jak se geo novych kol posunulo a nevyplati se kupovat stare kola. A ted mu tu doporucime stary mrdka DH bike jen proto, aby si mohl zasunout sedlovku :)

                                  At si koupi EN, je to univerzalnejsi a z kopce to mozna bude i lepsi, nez stare DH. Pise ze je zacatecnik, treba ho bude bavit se obcas nekam projet a k tomu se mu EN bude hodit vic.

                                  Pokud vi, ze na tom kole nikdy nepojede jinak, nez z kopce, tak at si veme DH, ale do prace a hospody si pak bude muset poridit neco jineho.

                  • -b-n-x-  

                    Anebo se postavit. Jet 3 km ve stoje neni nic co by mi pripadalo jako raketova veda :-)

                    Kdysi jsem jel jednu vyjizdku cca 50k po kopcich selou ve stoje. Ne, nebudu psat proc :-)

            • adam320  

              Ja klidne. Prijed na poradny hory a uvidis na cem tady slapeme do kopce po asfaltu. Nikdo u toho nebreci jako tady na bf. Vsichni honite rekordy pres aplikace a pak nevyjedete kopec na celoperu:)

              Kdyz nejezdi vlaky nebo se do nich nevejdeme tak dupeme z bikeparku domu i 13km s prevysenim 300m. Ano na DH kolech. Nerikam ze to je extra zabava nebo ze to kdoliv vyhledava, ale neujet to by byla jednodusse ostuda

              • novas752  

                A vis co je to dojizdeni, jezdil bys na tom tech 13km 2× denne treba 3× tydne?

                • adam320  

                  Urcite ne, ani by to nevychazelo casove. Zaroven i pochybuju ze bych to ustal fyzicky. Ale treba vloni v lete jsem jezdil do prace: 7 km rano pouze dolu a zaver dlouha rovina, odpoledne zpet, trikrat tydne. 80% mimo asfalt. Nekdy mne teda hodil domu kolega pickupem abych nekecal, ale zdaleka ne vzdy

                  Jasny sprcha po prijezdu nutna, ale tu v praci nastesti mam

                  Horsi vliv ma tohle spise na kolena a zada, ten posed je samozrejmne spatne, ikdyz clovek jede vetsinu ve stoje kdyz dupe

      • AussigBiker  

        Tak jestli ma to ma kousek, treba 20–30 km do prace, tak se da. Jestli ma cestou nejakou peknou cestu lesem, tak nazpatek se projede v terenu, kdyz to bude jedno kolo na vsechno.

        No ja se projel na DH kole ani ne 10 metru, takze muj nazor je

        bez zkusnosti s DH kolem (bylo to nejaky Norco). Ale prijde mi, ze vubec neni delany na normalni jezdeni. Jezdit na tom nedelni zevl po dortikach, kafickach a hospodoach a do prace mi prijde jako nesmysl. To spis poradny enduro. No ale to zas nebude DH a pokud bude jezdit jenom lanovkou, tak spis DH teda :)

    • Mr.Duck  

      DH vydrzi dyl pri DH jezdeni, rekl bych v bikeparku mnohem dyl. Ale to je jediny co umi, slapat se na tom jak pisou ostatni neda ani po rovine, ani kdyz mas hodne lehky DH kolo za mnohem vic nez 70k. Dnesni Enduro kola jsou super a vydrzi taky hodne, ale jde hlavne o DH gumy, vyplety, dvojkorunku a sjezdova hazka co je mene na rane.

      Druha vec je rychlost – i kdyz nejsi nejzkusenejsi tak DH kolo je proste rychlejsi z kopce. Na druhou stranu na EN kole si muzes v mensi rychlosti pripadat rychlejsi a to je zabava taky :)

    • marosh16v  

      Určitě doporučuju a nenech si to vymluvit ;) . Kolo kup starší a klidně levněji. Myslím, že za 30 koupíš opravdu slušnou mašinu, která bude kilometry před tvýma možnostma. Takže buď úplně v klidnu a plň si sny.

      Při koupi bazarového kola dej pozor na ložiska, vůle, atd. . Repas tlumiče i vidlice hned po koupi bych také doporučil.

      Jo a bacha, taky se dá ušetřit na tom, když koupíš 26". Jen pozor tady na odborníky. Oni ti řeknou, že to je mrtvý rozměr, apod. . Toho se drž, je fajn, že tu jsou samí odborníci, díky tomu jsou 26" levné a pořád si to skvěle užiješ ;)

      • pitos  

        Jo 26" na bude opravdu výhodný kup. Jen doufám že si uvědomuješ, že na tento rozměr už v dnešní době bude problém sehnat slušné DH gumy?

        • marosh16v  

          Jasny,nekoupis gumy… Jeste,ze si to lidi mysli a pak ty 26" prodavaji levne ;) … Vidis Mrkevzeli? Tady mas hned potvrzeno,co jsem psal.

          Rikam – koukni i po 26" ;)

          • pitos  

            Nepsal jsem že nekoupíš, jen že je problém sehnat v tomto rozměru něco slušného a bude hůř bo se nic nového nevyrábí. A zrovna u dh jsou nároky na gumy celkem vysoké.

        • marosh16v  

          Az budes shanet 24" sjezdove plaste,pis o problemu shaneni. 26" jsou porad uplne v klidu ;)

      • novas752  

        Jo jo, za 30 koupíš slušnou mašinu a nasypeš do ní dalších 20 jen aby to bylo v jezditelném sta­vu.

        Čim starší tim lepší, servisní sady na prastarý tlumiče a vidlice se bezvadně sháněj.

        • marosh16v  

          Ale no tak. Za co das 20? Repas tlumice 1500,vidle to same… Neprehanej ;)

          • kubad  

            a pořád máš starý šrot – dobrá rada nad zlato

            • marosh16v  

              Protoze je tam napsany rok vyroby 2010? Tak to jo,podle toho poznas srot :D

              • kubad  

                protože na to 10 let někdo jezdil z kopce a házel do šutrů a riziko že to rupne obrovské

                To už je lepší si to kolo několikrát v BP půjčit na naučení a pak koupit nové

                za ty peníze co má už to jde

                • marosh16v  

                  Koukal jsem ti na profil. Jak to neni moderni,neni to IN :)

                  • TJK  

                    kazdy dalsi prispevek je vetsi nesmysl nez ten predchozi… sory ale placas hlouposti, bud trochu soudny

                  • kubad  

                    a teď meleš o čem zase? co to s tím má společného? jinak tam mám i starší kousky :D

                    ty pokud vím sis radši profil vymazal,

                    • marosh16v  

                      Ale vždyť tam fotky vidíš, ne? Nepoznáš co mám za kolo?

                      Vidím, že jdeš s dobou, musíš být „IN“ :)

          • novas752  

            Repas vidlice spíš 2000+ (včetně servisního kitu). Tlumič to samé. celkově 4000 minimálně, spíš okolo 5. Značné riziko že uvnitř bude něco poškozené = může se prodražit.

            Dále středové složení 250–1500Kč dle typu, ložiska v hlavě asi 500–1000, většinou 6 ložisek v nábojích a těžko říct kolik v zadní stavbě (mohou být 2, může být i 14+). Ložisko za ± 200, atypická i výrazně dražší. Takže zase nějakých 4–5000.

            Gripy, pláště, lanko a bowden, brzdový destičky a už jseš v tom skoro za 15 jenom za spotřebák. Práce na generálce 2500+.

            • kubad  

              prostě všechno a doufat že rám nepraskne :D

            • marosh16v  

              Repas tlumice JC bike,myslim komplet vymenu vseho – 1600 i s fakturou. Vidlice Boxxer,celkovy repas,vymena tesneni i oleje 1500. Vidlice mi delal 2×,pokazde boxxerservis a pokazde faktura (aneo,vzdy podle druhu,tak tam nedavej nejvyssi ceny)

              Loziska – ano,pokud budou vsechny v prdeli – a ty rikas,ze budou.

              S tim,zes to toalne prepalil a menil bys to co pises,tak porad nejsi na 20. A dale,tyhle sjezdaky se pohybuji i za 10–15–20. Takze rikam – za 30 koupis slusne,vem s sebou klidne nekoho na kontrolu ;)

      • -b-n-x-  

        26 levnejsi jo? JA uz nekolik let pokukuju po nejakych vyprodejich „top“ veci na 26 (kola hlavne), ale porad nemuzu nic kloudneho za poradnou slevu objevit. Spise mam pocit, ze vice akci je na 27,5 a 29.

    • novas752  

      Nevíš o čem mluvíš, sjezďák pro přesun do práce je čistý masochismus i kdyby to bylo jen po rovině. Odpružení se na tom nedá zamknout, DH pláště mají odpor jako kráva, nedá se na šlapat jinak než ve stoje, na smysluplnou jízdu do kopce to nemá převody…

      Ano, sjezďáky jsou robustnější, mají větší ložiska v zadní stavbě, celkově těžší rám, obvykle i výplety a pláště. Když se to nepovede, na 3m dropu zrušíš i DH, zase tak nezničitelné ty kola oproti enduru nejsou aby to stálo za to ostatní utrpení mimo bikepark.

    • jeniiiik  

      Upravil jsem komentář, nabídku máš v soukromé zprávě…

    • Breakpain  

      odkud jsi – zkus najít někoho v okolí ;) …

    • Tomcat  
      • Půjčit si a ujasnit si co chceš.
      • práci odvede i ojetina za 30
      • ale na to .....tak se mi nepodlomí prdel z 2–3 metrového dropu? A celková životnost stavby?… fakt máš odpověď jen ty a tvůj jízdní styl. Pokud myslíš že DH kolo nemůže prasknout tak seš vedle. Někdo kdo má čistej styl to může dát samo i na enduru.
    • hatchet  

      Kámo nechci Ti do toho kecat, ale co tu píšeš, je slušný guláš. Jsi vlastně začátečník, ale budeš dávat 3m dropy? Koupíš DH kolo a budeš na něm jezdit do práce? Nic ve zlém, ale doporučuju Ti udělat si v tom trošku jasněji – jen a pouze kvůli Tobě samému, abys nakonec nebyl zklamaný z toho, ze máš doma něco, co vlastně vůbec neužiješ, nebo se na tom trápíš. Každopádně Ti přeju hodně zdaru při výběru, ať už se rozhodneš jakkoliv.

      • Esi  

        asi tak, ze 3 metrů bych skočil tak maximálně do vody a to raději bez kola, přece jen přízemní dům má ve 3 metrech okapy. Nakonec přijde na to že mu bude stačit HT se 120mm vidlí :-)

    • Dave13  

      Mé zkušenosti. Enduro YT Capra a DH Yt Tues carbon v mé garáži. Stejná váha, ale na DH fakt nechceš šlapat ani 100m, na enduru jsem jezdil 80km vyjížďky. Jezdil jsem lano na enduru hodně Kouty a uvažoval o dh a poslouchal názory, že na enduru sjedeš všechno, že je dh blbost. Blbost, na dh je to prostě úplně o něčem jiném. Na enduru motorce taky projedeš motokrosovou trať, ale motokros to určitě nebude. Pokud chceš jezdit dh kup dh, pokud ale koupíš starou mrdku tak moderní enduro bude mít více sjezdovou geo než 10 let starý dh. Měl jsem chvilku author ninja a hrozné. Za 40 koupíš slušnou bazarovku a za 2000 kup nějakou blbost do práce. Jo a nezapomeň, že výbava jako helma, chrániče, boty budou taky něco stát.

      • HT Adam  

        Tesat do kamene, první užitečný příspěvek

      • -b-n-x-  

        Me by stejně zajímalo jaký je skutečný rozdíl mezi 10 let starým dh a dnešním dh. To už přece nemůže být moc rozdílné, ne? Největší rozdíl budou kola (26 vs. Větší).

        • wladeq  

          Na 26 sere pes, to není univerzálně horší rozměr… hlavně úhly a délky…+ Každá komponenta prošla deseti lety vývoje

          • -b-n-x-  

            No, já to vnímám tak, že sice je pořád nějaký progress, ale ten není pořád stejný. Spíše jde v takových vlnách. Chápu, že se tyhle kola hodně vyvíjely před 15–20 lety. Ale rozdíl mezi dh koly 2010 a 2020 mi přijde mnohem menší než 2010 a 2000.

            Kde ovšem bude rozdíl hodně velký, jsou endura.

        • kesu  

          Hele přesedl jsem z V10C 2013 na současnou 27,5 V10 a rozdíl to je, ale že bych na tý nový byl rychlejší nebo skákal vejš a dál, to určitě ne. Nová je lepší v extra rozbitým terénu a líp skáče, ale zase hůř žehlí a potřebuje ještě větší rychlost. Ale určitě to není tak, že bych se nedokázal na tu starou vrátit.

        • Carloss  

          Skutečný rozdíl je tak 15–25 cm na rozvoru kol. Jak moc velký rozdíl to je poznáš, když se podíváš jak vypadal WC downhill před deseti lety a jak vypadá teď.

      • JBC  

        S Ninjou souhlas, měl jsem to půjčené v Rokytnici na jeden den a nemohl se dočkat až to vrátím a sednu zpět na enduro (Cube Stereo). Jako zdvihy 200mm jsou znát, ale to bylo tak všechno.

    • wladeq  

      https://www.vitalmtb.com/…Cruz/V10,132

      https://www.vitalmtb.com/…C-S-29,24604

      Rozdíl 9 let

      Dopr…špatně zařazeno, sorry, pro b-n-x

    • mr.antik  

      Kup si co chceš a nauč se na tom. A pak sám uvidíš časem.

    • adam320  

      Netusim jak jsi se rozhodl, ale tohle by Te mohlo zajimat(nevim kolik meris). Prodejce neznam, kolo taky ne, ale za ty penize mi pripada adekvatni

      https://dolekop.com/…danny-hart/l

      Co si o tom mysli ostatni? Krom XCckaru, jejich nazor zname:)

      • vaclaw  

        Já ti nevím, mě ta cena přijde spíš skoro podezřelé nízká, na dva roky jetý kolo v karbonu a se slušnou výbavou. Ale pravda dh kola tolik v oku nnemám. Jinak to kolo vypadá dost slušně.

      • Carloss  

        ty mondrakery jsou kratší, takže to Lko by mohlo být v pohodě. Zadní stavbu si taky může na začátek zkrátit. Za mě dobrý, cena mi přijde taky až podezřele nízká

        • wilda81  

          Marco je zdejší člen, napište mu ať zdraží :)

          • Carloss  

            Rozhodně neříkám že to bude nějaká šmelina :) Jen když uvážím kolik jsem dal za Pulse s uplně mizerným osazením, tak mi to připadá jako až moc levné (ale já ho bral kvůli rámu)

      • jeniiiik  

        To nazývaní vidlic Marzocchi jako Fox mě baví…ano, vím že je to ,,jedna" firma. Prodávat fabii a tak asi napíšu že je to Volkswagen.

        • Tomcat  

          Až to bude i jedny vlastnosti, jedna kvalita tak bych to řešil.

        • JakeF  

          A ono to stejný není? Žiju v tom, že používaj GRIP vnitřnosti, stejně jako Performance řada od Foxu.

          • wilda81  

            Jo, vnitřnosti jsou stejné. Rozdíl je vicemene jen ve spodních nohách a MZ se nedela (nebo aspon ze startu nedělala) ve 29.

            • jeniiiik  

              Tak to do inzerátu napíšu takhle. A ne že prodávám FOX Marzocchi…

              • Mr.Duck  

                Tak Marzocchi je na tom bohuzel uz jen napis, je to proste Fox vidle takze to nejak moc zavadejici neni. Jako samozrejme je to furt Marzocchi ale to jen proto ze to zni lip nez Low end Fox :)

        • adam320  

          Aha ja si myslel ze nabizi dve varianty, ta Danny Hart verze totiz byla na Foxu co jsem videl, ted uz to chapu:)) diky za vyjasneni. Apropo, tenhle ram je asi 2017/18 verze nebo ne? Tim to neshazuju, klidne bych si to koupil.

          Dotaz na zkusennost, kvalita Marzzochi myslite ze je v tomhle v necem horsi? Netusim neznam, ja jezdil kdysi akorat Juniorku na stary Stinkyne a letos jsem prodal m6 na pruzinovy 40 rc2, ta chodila krasne. Mozna tomu kolu udelam v profilu pomnik:)

          • wilda81  

            Vnitřnosti jsou stejné jako u levnější verze FOX, jen spodní nohy by měly být masivnejsi. U MZ proti plnotucne 40 přijdeš o štelováni HSC/HSR.

            Osobně když jsem přešel z pružinovky na vzduchove vidlice (BOS a pak 40 RC2), tak jsem byl rád za štelováni HSC, ale zklamaný z citlivosti. Teď mám novou 40 GRIP2, citlivost je lepší než u minulého modelu, ale pružina je pořád někde jinde.

    • Atilla  

      Já bych taky začal s tím, že bych si kolo půjčil a vyzkoušel. Určitě to není sport pro každého. Navíc s tvojí váhou budeš mít dost problém s odpružením, když i mě co má skoro o 20kg míň kolikrát dochází volba pružin.

      Okolo mě pár lidí zainvestovalo do kola na tvrdší ježdění pak spadli, nebo ujistili, že je to poměrně dřina a kola prodali.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.