• Dada96

    Ahoj, chci se zeptat jestli jste už někdy řešili podobnou situaci, popřípadě nějaké rady…

    Letos začátkem srpna jsem měl dopravní nehodu kde jsem jel po Hlavní silnici z kopce a slečna vyjížděla z vedlejší silnice a nedala mi přednost a nabrala mě na kapotu. Při nehodě jsem si zlomil stehenní kost a odvezla mě záchranka do nemocnice. Když jsem se vrátil z nemocnice tak se u mě zastavili policajti kteří tu nehodu řešili a sepsali se mnou protokol, kde se mě ptali i mimo jiné Jakou rychlostí jsem v té křižovatce jel Uvedl jsem max 40km/h (byla tam 30 které jsem si samozřejmě nevsimnul)) stím že to nevím přesně protože nemám tachometr a prostě nepoznám kolik jedu… Slečna mi chce přičíst spoluúčast kde řekla že jsem tam jel rychle… A jelikož z nemocenské zaplatím tak akorát nájem a veškeré finanční zásoby které jsem měl tak jsem vyčerpal. Tak jsem se obrátil na její pojišťovnu pr. Ta mi sdělila že mi nemůžou vyplatit ani zálohu dokud nebude určen viník nehody. (Podle mýho je stoprocentním viníkem ona ale prostě to neuzná) … Otázka zní jak dlouho to přibližně bude trvat, než dojde k soudu (od nehody to je cca 3 měsíce) a jakou šanci mám na to aby mě nepřišli spoluvinu, tudíž bych měl po ptakach a nic nedostal.

    • exBURN  

      Proč si jim řekl žes jel 40km/h? Teď se to bude blbě vyvracet. No těžko radit – já bych si vzal raději právníka páč to je přesně ta situace kdy ses napráskal a teď už se bude těžko měnit výpověď

      • jIrI___  

        Opravdu si myslíš, že člověk, který vyčerpal během nějakých třech měsíců finanční rezervu, si bude moci dovolit služby právníka? :)

        • Carpathia  

          Bohuzel o tom to je. Pokud budes dokonale neznaly svych skutecnych prav, odbudou te pojistovny nejakou almuznou, i kdyz tvuj opravdovy narok muze byt radove vyssi.

          • hekynen  

            Existuje právní poradenství zdarma.

            • Carpathia  

              To sice existuje, ale ten pravnik z poradny zdarma s tebou na jednani na policii nebo na pojistovnu asi nepujde.

              • hekynen  

                Nevím, nemám zkušenost. Já zatím byl buď s právníkem, případně mi právník poradil co a jak (pravda, zdarma ten právník nebyl), anebo jsem si to před tím naštudoval a tvrdil, že mi to poradil dotyčný právník.

        • exBURN  

          Jenže jinou možnost nemá, když nezná elementární zásady práva.

    • jannk  

      Kdo je vinik pochopitelne od pocitace nikdo nerekne, ale nema cenu rikat jak rychle jsi jel, nejsi povinny to vedet. Kdyz uz jsi nejake cislo rekl, tak ho zpochybni jako svuj hruby odhad (coz je nakonec pravda) a ze sis uvedomil, ze takhle rychle se jezdi na Tour de France, takze ses musel seknout.

      • YuraOlomouc  

        No rychle asi jel, kdyz nestacil reagovat na auto z vedlejsi.. Ja si tenhle scenar furt nejak nedokazu predstavit, abych fakt vletel do auta co vyjede z vedlejsi. To bych nesmel znat tu cestu(nevedet, ze tam nejaka vedlejsi je). Muselo by to auto byt schovane za necim a musel by to byt fakt kopec, abych opravdu jel rychle.. Protoze jinak to fakt nechapu..

        • jannk  

          Mi se uz stalo, ze mi auto zdanlive dalo prednost, tj zastavilo pred hlavni … a kdyz jsem se blizil, tak se proste rozjelo jako by me ridic nevidel. Tj bud se dival fakt jen po autech nebo si myslel, ze ‚to stihne‘

          • Cemik  

            Presne tak. Vcera se mi to stalo, chlapec zastavil a koukl zleva doprava a rozjel se, ja stim tak nejak pocital takze jsem pribrzdil a zastavil nez by me sundal. Kdybych pokracoval puvodni rychlosti tak me dal jak mouchu placackou

          • drood  

            Někteří to totiž dělají schválně. Už se mi to párkrát stalo. Jedu po hlavní, pěkně rozjetej, řidič na mě kouká, já na něj, svítím i ve dne a když jsem skoro u něj, lážo plážo mi tam vjede. Udělal mi to i pekař s Avií… Známý, který jezdí každý týden do Německa mi radil kopnout jim do dveří, prý je to v Německu takový folklór…

            • atty  

              Vem si příklad z Onucehu – na řídítka nějaké rakety, uříznutou brokovnici či granátomet a kdo Ti nedá přednost, tan dojezdil… :))

            • Drobeczech  

              Nebo urazit zrcátka.

        • gerrard  

          30km/h to je velmi zhruba 8m/s. Kdyz tam to auto bude stat a najednou vyrazi ve spravny okamzik, tak to ani nebude aaaaaaaaaaa bum, ale bum aaaaaa.

        • mr.antik  

          Do auta z vedlejší jsem narazil a 40km jsem rozhodně nejel. Ono tvému scenáři chybí ta situce. Kdy tě prostě přehlídne a vjede tam 10m před tebou

          • YuraOlomouc  

            No muj „problem“ bude hlavne to, ze ikdyz jsu na hlavni, tak proste pribrzdim a ikdyby se to auto skutecne predemnou rozjelo, tak ubrzdim a nebo proste spadnu. Rozhodne do neho nevletim v takove rychlosti ze si dolamu tak velkou a pevnkou kost jako je steheni.. Proste ja su ten zranitelnej na tom kole, tak se tak chovam. Kdybych jel v hamru, tak je jasny, ze mam vsechny u prdele a jedu po hlavni jako bos.. :D

            • mr.antik  

              mě se to stalo tak, že jsem jel z kopce, v pravo vedlejši taky z kopce, na rohu barák, bylo to ve městě. Takže auto uplně přirozeně zabrzdilo, skoro stálo, vypadalo to že zastaví ale najednou to tam pustil.

              Samozřejmě dneska jezdim o dost opatrnějc, ale to jsou holt roky praxe i v autě, takže vim že když se mi dokáže za sloupek schovat celá fábie, tak cyklista se tam schová dvakrát.

            • Rychlej turista  

              Pokud se řidič rozhodne sejmout tě, tak tě sejme a neuděláš nic. Že cyklistu přehlídl, řekne vždy, protože jinak by se musel přiznat, že si myslel, že to stihne, ale nestihl. A když je pod vlivem, odhad je ještě horší. Mě takto „neviděl“, když se na mě před odbočením podíval a sejmul mě na rovné široké silnici z protisměru při odbočení vlevo.

              Kdybych jel v hamru, tak je jasny, ze mam vsechny u prdele a jedu po hlavni jako bos.. :D Toto je přesně ten důvod, proč řidiči aut cyklisty „nevidi“. Nepředstavují totiž pro ně žádné nebezpečí.

            • zdenek  

              No, jen abys na tenhle scénář nedojel. Až si takhle jednou na hlavní přibrzdíš a řidič nalepený metr za tebou to nebude čekat, tak hádej, co se stane…

              • nooski  

                Treba naprosto bezne nedani prednosti na kruhaci. Clovek se muze snazit jak chce, muze davat bacha ale kdyz za volantem sedi blbec tak je pruser.

        • Jezevec70  

          Chytrolíne, že ty se něco neumíš představit, neznamená to, že se to nemůže stát.

          Mě se třeba stalo, že jsem jel po rovině max 25, a paní co mi dávala přednost, se najednou rozjela, když jsem byl od ní asi metr.

          Takže jsem ji napálil do předního kola.

        • nooski  

          Ty toho nechapes tuny… Zatim me nikdo nenabral ale casto jen diky nahode. Je tolik scenaru, ktere neovlivnis. Kor kdyz za volantem sedi baba nebo duchodce to se muze stat naprosto cokoliv.

          • YuraOlomouc  

            Ale muzes ovlivnit to zasadni a to je tvoje rychlost. Sorry, ale jestli jedes 25km/h nebo 50km/h muze byt ten rozdil mezi odreninama a zmrzacenim nebo smrti. Zeptej se Scarponyho nebo Niky Hejdna..

            • Karlos009  

              Takže mám jezdit pořád 25km/h, nebo mám před každou vedlejší kde někdo stojí a mohl by mne možná ohrozit zpomalit na 25km/h, nebo jak? A nebude těch 25 taky moc? Nemám to kolo raději vést?

              • YuraOlomouc  

                Ne porad, ale jezdit ve meste rychle je proste o drzku. Jak pise IndyCZ vetsina lidi nepredpoklada, ze pojedes rychlosti skutru a ikdyz te uvidi, tak ti tam prsote vleti, protoze si bude myslet, ze to stihne. Ja jak jedu nad 30km/h po meste, tak se bezpecne opravdu necitim a tech situaci, kdy me nedaji ostatni prednost je mnohem vic nez kdyz jedu 20… Mimo mesto to vetsinou problem neni, ale stejne je potreba na krizovatkach davat bacha..

                • bezdratova.sprcha  

                  No s tímhle souhlas. Já se teda dopředu dívám na potenciální idioty a raději přibržďuji. Řidiči fakt nečumí dostatečně dlouho, aby odhadli rychlost, takže vidí kolo a předpokládají, že jedeš max 15kmh.

                  No a pak pro hobíky je problém akcelerace, protože v těch stísněných prostorách jsou rychlejší než auta a rozjet ze zastavení se umí také podstatně rychleji. Nikdo nepočítá, že kolo vystřelí z křižovatky nebo kraje silnice a během pár vteřin překročí městský limit.

              • Drobeczech  

                Ne ale správný řidič předvídá. Já také nezenu na křižovatce maximum ale lehce zpomalim a sleduji co řidič dělá.

                • Karlos009  

                  Tak to tě musejí všichni milovat. Jezdím denně (někdy na kole častěji autem) po dlouhé ulici na kterou co 150m (přibližně) ústí vedlejší. Je rovná mírně z kopce a frekventovaná. Takže mám jet 25km/hod nebo před každou z těch křižovatek mírně zpomalit, protože ten na vedlejší může být blbec? Ti za mnou budou určitě štěstím bez sebe. Já se taky dívám co dělají ostatní, ale určitě nebudu zpomalovat před každou křižovatkou, nebo nepojedu krokem, protože „co kdyby“. Obviňovat někoho že jel moc rychle když narazil do toho co mu nedal přednost je prostě blbost. Obzvláště když o té situaci nevíme vůbec nic.

            • nooski  

              Pokud budoz na druhe strane kokoti jako tenhle https://cycling.today/…n-his-phone/ tak nepomuze nic. A v posledni dobe pozoruju, ze se procento tocitelu volantem, kteri cumi do mobilu, nebezpecne zvysuje.

        • IndyCZ  

          Že se mi řidič vsere do cesty, protože myslí, že má čas, se holt občas stane. Někteří lidi totiž nečekají, že se cyklista může pohybovat i vyšší než 15 kilometrovou rychlostí.

        • Glum  

          Auto na vedlejší stojí a čeká, já jedu na hlavní do kopce, rychlost max dvacet. Oční kontakt, vidíme se. V okamžiku, kdy vjíždím do křižovatky, borka slápne na plyn a vskočí mi do cesty.

      • Vilém  

        Jak nejsi povinen to vedet? To nikoho nezajima, zda mas tacho nebo ne, ty proste musis dodrzet rychlost a jak to udelas, to je tvuj problem.

        • Jezevec70  

          Ano, v tom okamžiku to vím.

          Ale mám povinnost vědět za několik dní, jakou jsem jel kde rychlostí?

          • Vilém  

            :) No to uz je jina. Jeho problem je ten, ze nevedel o te tricitce a uvedl co uvedl. Ted uz to tezko bude brat zpet, kdyz je to zaprotokolovany.

          • kubad  

            když něco nevím tak nic neříkám, teď máš problém a těžko se vykroutíš budeš mít část viny

    • JendaH  

      Nj, když se úplně zbytečně sám přiznáš k porušení předpisů, tak je to těžké… Ani u soudu bych tomu moc šancí nedával, ale zkus si najít nějaký podobný případ na https://www.30kmh.cz/.

      • hrota  

        ¨Tím bych si nebyl tak jistý, tady tohle doporučuji přečíst, není to tak jednoznačné, nicméně viníka nehody bude muset určit soud. Samozřejmě pokud si něco uvedl do protokolu, tak to není dobré a zpochybnit to dá určitou práci. Imho, pokud tam ta 30 není přesně kvůli tomu, že je to nějaké mega nepřehledné místo je šance, že rychlost nebude problém. Nicméně, jak víš, že jsi jel 40, máš nějaký záznam z GPS a nebo si to fakt jen plácnul.

        • kubad  

          vinu nedostane, ale možná částečně spoluúčast

          • hrota  

            Toť otázka, pokud se prokáže, že jeho „překročení rychlosti“, kdy sám sebe naprášil a rychlost byla měřena okometricky, nemělo vliv na to, jestli k nehodě dojde nebo ne, tak by neměla být ani spoluúčast ne? Samozřejmě je otázka jak si tyhle věci vyloží pojišťovna…

            • scalar  

              Subjektivní odhad rychlosti váhu nemá, spíš se musí brát výsledky vyšetřování jako brzdná dráha, deformace…

              • hrota  

                Taky si myslím, že by to nemělo mít váhu, každopádně pojišťovna nevyplatí nejspíš nic do doby, než se vše neuzavře.

                • kubad  

                  tak tak a pokud bude na druhé straně dobrý právník bude to složité

                  • hrota  

                    Čím dál tím víc si říkám, že měl brácha sakra štěstí, když zmuchlal auto vlastní vinou na totálku a pojišťovna nekrátila ani o korunu…

              • Dada96  

                No kolo je na sracky uplne a právě na to mi řekl policajt že jsem musel jet mnohem ale mnohem rychleji… Porovnával to s nějakým ciklistou co jo smetl kamion prokazatelně v 90 a že to kolo dopadlo líp… To jsem argumentoval tím že nevím co měl on za kolo ale že já měl prostě činu za 15tisic (decatlon)

        • Dada96  

          Fakt sem to jen placnul protože to že mě vymáhal a já mu furt říkal že fakt nevím kolik že nemám tachometr v očích ale že zhruba těch 40 ale že fakt nevim

          • Jezevec70  

            Zpochybnil bych to s tím, že jsem při výslechu byl pod vlivem silných léků proti bolesti a tudíš jsem špatně pochopil, co po mě policie vlastně chce.

            Ale líp by ti určitě poradil právník.

            • Bubaaak  

              by mohl říct „jsem myslel že myslí její rychlost, ale nejel jsem víc jak 20… nebo rychlost v součtu mou a její…“

              • IndyCZ  

                Jako i kdyby tam byla třicítka, tak se bere tolerance 5 km/h, takže mohl legálně jet až 35. A naslepo určit, jestli jedu 35 nebo 40… ale vyřčené se pak blbě vyvrací no.

                Jinak ten argument s poškozením kola… může být smrťák, kde se kolu nestane lautr nic a může být nehoda, kdy je z kola kupka šrotu a dotyčný nemá ani škrábanec… Tam vstupuje tolik faktorů, že ten policajtův argument byl pěkně mimo. I když zkušenosti jsou zkušenosti… :-)

                • Bubaaak  

                  V patek jsem položil kolo, na kole jen zas jen odlítlá krytka duálu, sedřená omotávka a ztracený světlo…

                  Já nemužu chodit, dýchat, ruka na kaši, u pc sedím na jedný půlce a mám pocit, že jsem v alternativní realitě, protože to co se řeší na B-F a děje mimo internet nemuže být pravda :D

                  To jsem jel třicet.

                  Když jsem onehdá poslal kolo proti zdi ve třicítce, přední kolo místo zadního, řídítka na kaši, zadní stavba na kaší a sedlo nad řídítkama… Jen naštíplá ruka

                  Tím chci říct, poškození kola můžou být i ve dvou stejný rychlostech naprosto jiná, navíc, když to auto ti to kolo napálí a následně přejede.. ti zbudou použitelný jen destičky z brzd

    • Fran7  

      No jo ženská, co neodhadne vzdálenost a rychlost přijíždějcího vozidla/kola je každá 9,5 z 10. Rychlost vyšetřování naší policie je buď velmi rychlá nebo neúměrně dlouhá, vzhledem k tomu, že už je to 3 měsíce, tak určitě čekají až budeš OK a můžou mít doklady o délce trvání neschopenky o následcích zranění = trvalé poškození nebo ne. Právník tě dokáže ochránit, to, že jsi odhadl rychlost neznamená, že je to pravda, jen tvrzení to dokáže každý právník smést a důkaz, že ona jela z vedlejší a musí ti dát přednost je jasný, že tě neviděla nikoho neomlouvá.

    • Světloslav  

      no jen tak odhadem..tahle slečna má dobrýho přítele-právníka. takže asi budeš taky muset nějakýho sehnat! a řeknu ti-je to terno mít v rodině právníka-zvláště dnes…

      Mám obavu, že bez profíka se dál nehneš! Na to jsem já dojel taky-v naivní naději „prostě budu říkat pravdu“ -obhájce jsem odmítl…no a dostal jsem lekci!

      • Dada96  

        Ale dá se pak odvolat ne nebo prostě když s tim nesouhlasím tak se odvolat a příště přijít s nějakým dobrým právníkem

    • BB  

      a v jakým stavu jsi byl, když se u tebe zastavili policajti. Nebyl jsi ještě nějak psychicky rozhozený z té havarie a z návratu z nemocnice. Tachometr na kole není povinná výbava a vlastní odhad rychlosti je ošemetná věc. Z vlastní zkušenosti vím, že když to někde pustím z kopce a už se mi to zdá hodně rychlé, tak odhaduji 50 km/h a když se po dojezdu domů podívám na maximálně dosaženou rychlost, tak tam není 50, ale okolo 45. A to je fakt a potvrdilo mě to i několik kamarádů, tak až bude soud, tak o tohle bych opřel svoji výpověď.

      • Smazaný účet  

        už se to tady řešilo – tachometr mít nemusíš, ale rychlost dodržovat musíš…jak si to zajistíš je čistě věc tvého svobodného rozhodnutí

        ale v tomto případě když sám doznal do protokolu (imho neprokazatelné) pochybení už asi není co řešit – je to jednou zapsané a protistrana se po tom bude vozit…

        • sis  

          Pokud tam není uvedeno, že jel 40, tak max 40 znamená, že mohl jet i 20… No by neměl být problém. A to kolik opravdu jel není k dokazování na něm, ale právník nejsem.

        • BB  

          ale o tom jsem nemluvil že nemusí dodržovat rychlost, když nemá tacháč. Jeho šance je v tom, že zpochybní svůj odhad rychlosti. Prostě rychlost dodržel, ale když se ho zeptali policajti, tak jako vždy měl trochy velké oči, jako naprostá většina cyklistů, rybářů, …

          • lukas aka mitro  

            Pruser je, ze se nabonzoval sam. Kdyby neopovedel, je na policajtech, aby mu dokazali, ze jel rychle.....a to vpodstate nemaji jak..kdyz se prokecl, je na nem, aby to vyvaratil…to je cele…

            • DoomHammer  

              S polucisty se zásadně nebavíme :)

            • BB  

              tak, tak a já se snažím podiskutovat o tom, jak zpochybnit vlastní první odhad a to tak, že rybář vždycky ukáže, že chytil větší rybu, cyklista vždy řekne, že jel rychleji než ve skutečnosti jel. Má jinou šanci ?

      • Dada96  

        Byly za mnou po 14 dnech a nemohl jsem si přesně vybavit jak se to stalo … Ano byl jsem z toho všeho ještě rozhozenej

      • Dada96  

        Byly u mě po 14 dnech a já přesně nevěděl ani jak se to stalo byl sem z toho rozhozenej.

    • sis  

      Soused kdysi takhle ‚sundal‘ motorkáře. Vjížděl autem na hlavní a borec na mašině se přiřítil zpoza horizontu (bylo to na kopci). Soud byl a nikoho nezajímalo, že ten motorkář překročil rychlost (a nebylo to o pár km/h jako tady). Prostě nedal přednost, tečka.

    • Fran7  

      Tak jsem se zeptal kamaráda policajta a ten říkal, že tvůj odhad rychlosti není právně podložitelný, podstatné, že ona jela z vedlejší, ale záleží kterej kokot to bude vyšetřovat, pokud bude chtít mít rychle uzavřeno, budeš v klidu, pokud to bude rejpal a bude se chytat každé skulinky pořád máš šanci, ale bude to trvat dlouho.

    • Světloslav  

      a zařiď si „urázovku“…!

    • Carpathia  

      Co nejrychleji si vezmi pravnika, nejlepe specialistu na podobne pripady (dopravni pravo, spravni rizeni). Bez konzultace s pravnikem uz nepodnikej zadne kroky, nic nepodepisuj, neodpovidej na dopisy, bez pravnika nechod na zadne jednani. I kdyz za pravni zastoupeni zaplatis nemalou sumu, porad se Ti to vyplati. Kdyz bude pravnik schopny, zaplati Ti i naklady na nej vinik nehody.

      • jannk  

        Moc se díváš na televizi

        • Carpathia  

          Vice nez 20 let pracuji ve statni sprave a trochu vim jak to v pripade jednani na PCR chodi. Pokud prijdes jako obycejny obcan, poslou te policajti i s tvymi predem pripravenymi argumenty klidne s usmevem do prdele. Pokud si privedes „Pana doktora“ daji si sakra pozor, asi si sami neprivodili nejake tezkosti. Navic proste musis predpokladat, ze protistrana si to u dopravaku nejak osefovala. Vzhledem k tomu, kolik je u nas policajtu na 1000 obyvatel, by nebylo nic divneho, kdyby tam „nekoho znala“.

          Pokud vim z povineho ruceni vinika by mely byt uhrazeny vsechny oduvodnene naklady poskozeneho.

      • AussigBiker  

        Kdyz tvrdis, ze mu vinik zaplati naklady na pravnika, mas sajn jak to funguje?

    • Barak  

      Vina pujde za ni, pojistovna ti ale nic neda, dokud to nebude soudne uzavrene. Pokud jsi v protokolu uvedl max. 40, drzel bych se toho, ze to spis bylo min. Jako argument bych pouzil treba to, ze kus pres tebou jelo auto, ty jsi jel stejnou rychlosti, tak predpokladas, ze to bylo spis ke 30. Pravnika bych zvazil.

      Pokud jsi to tam ale smazil hlava nehlava, tak bud chlap a prijmi svou cast viny.

      Jo a udělej si urazovku. Par stovek mesicne te nezabije a ted by ti to asi dost pomohlo predpokladam.

    • Georrge  

      Že nemáš tacho je podle mě docela průser, teď to bude tvrzení proti tvrzení, ty řekneš že těch 40 byl špatný odhad, že to bylo do 30, ona řekne, že jí přišlo žes jel jak šílený a zjevil ses tam z ničeho nic. Právník by to asi dokázal nějak přeformulovat na tvou stranu.

      A taky dost záleží, co to bylo za třicítku a jaký tam má důvod, můžeš to omezení rychlosti zpochybnit, že tam nemá význam, nebo že nemá význam pro tvůj případ (třeba pokud je tam kvůli stavbě a v ten čas se tam nic nestavělo a úsek je normálně přehledný). Prostě hodně záleží na situaci a daném místě, kde se to stalo. Pak si myslím, že bys tu spoluúčast nemusel dostat.

      • Barak  

        30 je porad 30.

        • Georrge  

          Tak ještě jednou – smysl omezení rychlosti v daném místě můžeš u soudu zpochybnit, jestli ti to projde nebo ne, to záleží na soudu a konkrétní situaci.

          • Barak  

            O tom slysim prvne a dost pochybuju, ze bys mel sanci. Neni na ridici, aby posuzoval opravnenost znacky, je-li umistena v souladu se zakonem.

            Ale nejsem pravnik, takze to kategoricky vyvratit nemohu.

            • Georrge  

              Nežijeme v diktatuře, můžeš zpochybnit libovolný zákon či omezení. Ale taky nejsem právník, takže přesné podmínky nebo šance na úspěch ti neřeknu. Ale od toho máme soudy, přestupkové řízení, rozptyly v pokutách a podobné věci, aby posoudily každou situaci zvlášť a neřekli jen – takhle to stojí v zákoně, hotovo tečka. Samozřejmě nikdo nechce, aby řidiči brali zákon do vlastních rukou a vysvětlovali si dopravní omezení po svém. Pokud tam ale ta třicítka je primárně z jiného důvodu, než kvůli nepřehledné křižovatce (např kvůli přechodu, kvůli stavbě, nebo prostě kvůli něčemu jinému), což by měli doložit dopraváci, proč tam to omezení dali, tak jistou šanci na úspěch podle mě má (zvlášť pokud je překročení rychlosti malé, třeba o 5–10km/h).

              • Barak  

                Podle me science fiction, ale evidentne to tu nerozlousknem. Peace.:)

                • Georrge  

                  možná je, možná není, ale kdyby to náhodou řešil s právníkem, tak je podle mě lepší s ním probrat i takovouhle možnost, byť je třeba nereálná :)

                  • Barak  

                    Tak to kazdopadne.:) Jeste bych zkusil argumentaci, ze kdyz tam jel, znacka tam nebyla.:)

                    • Georrge  

                      třeba :D a jak to vlastně je s nečitelnýma značkama? Když je třeba ohnutá, nebo ji někdo vytočí do boku, nebo je přes půlku strom, či další takové…

                      • Barak  

                        Tak to nevim, ale tahle varianta by uz byla asi slibnejsi.:)

                        • Dada96  

                          Zrovna na tohle bych nesazel určitě to měli obehany policajti po nehodě a předpokládám i vyfocené…

          • bezdratova.sprcha  

            Problém ale je, že ten co vyjížděl z vedlejší bude argumentovat, že pokud by sražený jel v limitu, tak k nehodě nedojde. Zkrátka že sražený nebyl v dosahu, kdy by řidič na vedlejší potřeboval zastavit a dát přednost, za předpokladu že je dodržena povolená rychlost.

            • novas752  

              By mě zajímalo jestli by tak argumentoval, i kdyby po hlavní jela echt rozjetá Tatra. :)

            • Carpathia  

              To by mozna mohl argumentovat, kdyby jel prokazatelne na 50 150 km/h a ne na 30 imaginarnich 40.

              • bezdratova.sprcha  

                Neplést kozy s vozy.

                Místa, kde je hlavní silnice omezena na 30kmh nebývají dobře přehledná a ty rozdíly v rychlostech tam jsou hodně znatelné. Rozdíl mezi 30 a 40 kmh je tři metry každou vteřinu. Tzn. kdyby jel v daném limitu, bude po té době, co autu trvá najet do silnice, minimálně 15 metrů vzadu. Samozřejmě hypoteticky. Nevím, jak vypadala daná situace,

                • novas752  

                  Vis jaka to musi byt slupka aby sis zlomil stehno?

                  Kdyby jel o 10 min narazil by do toho auta taky.

                  • Dada96  

                    I kdybych jel 30 a ona 30 tak v místě střetu by to bylo 60 jelikož mě nabrala na čumák nako a ke zlomení tě nohy došlo právě při tom nárazu ne při pádu až po tom co jsem letěl to jsem pristal na druhou stranu a spíš na prdel

                • Kubajsu  

                  To jako že tobě trvá rozjetí od posledního podívání 5 vteřin? No potěš koště.

                  • Dada96  

                    Ona v té křižovatce nezastavila což sem předpokládal že zastaví…až po tom ve nezastavila tak sem začal reagovat ale dalo by se říct že jsem. Byl dost v šoku protože jela přímo na mě :/ (při nehodě mi říkala že jela 50 nevím co řekla pojišťovně ani co řekla policajtum, ale todle si moc dobře pomatuju a v moment kdy to říkala tak u mě byla řidička už jiného auta a ujala se me takže ta to musela taky slyšet. Myslíte že je možnost nahlédnout do výpovědi té slečny co mě srazila a kdyby tam uvedla že jela 30 tak to pomocí toho svědka vyvrátit? Ta paní co se mě ujala je ze stejného sídliště takže se sní občas potkam)

                    • Kubajsu  

                      Takže ani nepřibrzdila a nabrala tě předkem z boku? Tak pak je tvoje rychlost naprosto irelevantní. Tvoje případné překročení rychlosti by mohlo být bráno jako spoluvina (u všech rozsudků to zatím tak bylo) jen v případě, že řidič z vedlejší dával přednost a pak se rozjel. A až poté do něj narazil rychle jedoucí motorkář, jehož extrémně vyšší rychlost nebylo možné podle soudu předpokládat.

                      Obecně u případů o kterých jsem se dočetl se zjednodušeně bere, že náraz do přední části je jednoznačné nedání přednosti, do zadní části možná spoluvina…

            • lukas aka mitro  

              No…ale jeden prestupek nejde omlouat druhy,…

              Viz nedavna kauza, kdy dobroser chtel napsasit kamion predjizdejici pres olnouv protismeru na vyjedzu z tunelu…a sam odesel s flastrem pro nedodrzeni prednosti:)

              • bezdratova.sprcha  

                Já ale narážím na to, že přednost nedáváš tak, že se podíváš a když vidíš jakýkoli dopravní prostředek, čekáš libovolnou dobu než projede.

                Podíváš se, jestli něco jede, a pokud vidíš, že jsou dostatečně daleko, tak tam vjedeš. No a právě tady je ta spornost, kdy v nějakém takovém stísněném úseku kdy třeba vyjížděla z dej přednost v jízdě, tam najede v domnění, že přednost dávat nemusí, protože neví, že tam někdo překračuje povolený limit.

                • Dada96  

                  Já jen doplním že ta slečna do křižovatky vjela ani nezastavila ani nezpomalila. A já když sem ji viděl jak tam vlitla tam sem začal brzdit a když jsem viděl že se řítí na mě tak jsem ji chtěl obet protože jsem myslel že si mě všimne dupne na brzdu což kdyby udělala tak ji stihnu obet . K té zlomenině jsem přišel při nárazu nikoliv při pádu na zem protože na zem sem spadl úplně na druhou stranu.

                  • Rychlej turista  

                    Takže se jednalo o přehledné místo. Proto by ses mohl maximálně teoreticky dopustit přestupku, pokud ti dokážou, žes jel rychleji než 30 km/h. Pokud jsi viděl ty ji, jak valí do křižovatky a měl čas při spatření, jak jede a že tě ignoruje, brzdit a provádět úhybný manévr (obojí najednou jde na kole dělat velice těžko, takže na intenzívní brzdění a změnu směru je třeba opravdu čas), musela v tu samou dobu (při vjíždění do křižovatky) vidět i ona tebe a v tom případě ti nedala přednost. Šetřením by tak mělo vyjít najevo, že měla dost času dát ti přednost, protože tě viděla včas, a neudělala to a tvoje rychlost na její rozhodnutí vjet do křižovatky i přesto, že tě musela vidět, nemohla mít vliv.. A v tom případě není co řešit. A jak tě nabrala? Zepředu nebo jsi jí vrazil do boku, do dveří?

                    Při výpovědi bych se držel toho tučného.

                    Něco jiného by bylo v nepřehledném místě, kdy ona by nikoho neviděla, vjela proto do křižovatky a ty do ní kvůli své vysoké rychlosti vrazil dříve, než stačila křižovtku opustit. Řekl bych, že právě toto je případ, kdy by byla vina přičtena tobě.

                  • IndyCZ  

                    Hoď sem odkaz na StreetView nebo Panorama z mapy.cz, a popiš, jak k té nehodě přesně došlo, ať si to umíme pořádně představit. :-)

              • gerrard  

                To myslis tu Jihlavu? Jestli jo, tak to je ulet dokazujici jaky je tu kocourkov. Protoze davat prednost necemu co vyjede z tunelu do ktereho nevidis proste nejde.

            • Georrge  

              To by samozřejmě mohl, ale v tomto případě je to myslím irelevantní. Pokud nestihl zareagovat ve 40km/h a vlítnul do auta ve skoro plné rychlosti, nestihl by zabrzdit ani kdyby jel 30, prostě to tam dotyčný z vedlejší poslal přímo před něho a výsledek nehody by změna rychlosti asi neovlivnila. Navíc ten co jede z vedlejší nesmí ani ohrozit, ani omezit, čili pokud by jel 30, tak by se před něho musel zařadit tak, aby z těch 30 nemusel ani trošičku brzdit. Navýšení rychlosti o 10km/h z toho neudělá situaci, že nestihne dobrzdit a vlítne do něho takovým stylem, že si zlomí stehenní kost. Takže to podle mě u soudu nemůže projít.

              • Kubajsu  

                Omezit můžeš. Dát přednost znamená neohrozit (tj. nutnost výrazně měnit směr nebo rychlost jízdy).

                • plzakj  

                  Ne „vyrazne“, ale „nahle“.

                  • Kubajsu  

                    Věděl jsem, že to nemám správně, ale nechtělo se mi hledat v zákoně správný slovíčko :-)

            • Barak  

              Kamarad motorkar mi rikal, ze uz byly vynesene rozsudky v neprospech motorkaru, kterym nedalo auto prednost s oduvodnenim, ze byla ze strany motorkare porusena rychlost o tolik, ze ridic vozu nemohl predpokladat, ze dojde ke stretu.

              Asi by to slo vygooglovat. N

              Pokud je to tak, nemyslim, ze v tomto pripade prekroceni o 10 km/ hod nelze predpokladat. Kdyz uvidis blizici se auto, tezko odhadnes, jestli jede 30 nebo 40.

              • Jezevec70  

                Taky znám takový případ.

                Motorkář jel v obci přes horizont prý přes kilo a napálil do auta, které mu „nedalo přednost“.

                Řidič ho absolutně nemohl vidět. Vidět je tam tak na 40 metrů. Nakonec řidiče auta osvobodili.

            • gersa  

              Tohle by velmi jednoduše mohla prokázat/vyvratit simulace dané situace.

              Třeba by se pak prokázalo, že ani poloviční rychlost cyklisty by nezabránila srážce, protože tam dotyčný vjel ve chvíli, kdy už nešlo nijak reagovat nebo zastavit

              Pak je IMHO jedno, jestli jel 30 nebo 40km/h

    • marasan  

      Nezapomen, ze vycislenou skodu od pojistovny nemas sanci dostat celou (pokud se s pojistovnou nebudes soudit), takze doporucuju veskery i minimalni naklady zauctovat. Ja mel 2 roky stary kolo, coz je vlastne novy a amortizaci mi napocitali 30%, nechutna zlodejna.

    • Delkim  

      Doporučuji přečíst tento článek, nedávno se na některé rozhodnutí soudů z této kauzy odvolal nejvyšší soud a bere se to jako precedens.

      Kdy je na vině za nehodu řidič jedoucí po hlavní silnici?

      • Světloslav  

        Velmi důležité a zajímavé!

        :" já jsem nemohl doržet zákon , protože ty jsi mně to svým vlastním porušením (i jiného) zákona znemožnil" !

        to je teda dost na hraně..to se dá zneužít …Dle mého je nakonec rozhodující skutečný záměr-motivace.

        Viz třeba případ..cyklista je neosvětlený..tak ho naschvál a vědomě sejmu (i když ho vidím), přitlačím do příkopa, abych mu dal „za vyučenou“ nebo prostě mám blbou náladu a nemám rád cyklisty…:-(

        Nikdo samozřejmě nedokáže , že to byl úmysl, pokud řidič bude tvrdit, že ho neviděl a přehlédl !

        PS: v každým případě je jistě lepší samozřejmě zákony (pravdidla provozu, předpisy) dodržovat a nedávat „zbraň“ do rukou psychopatům, který mají potřebu „vychovávat“ i takovým brutálním způsobem..

    • Sunshine 29  

      Ty kecy níže (komentáře) jsem nečetl, ale pokud se budou točit na rychlosti, tak bych řekl těch cca „do 30ti“ co je povoleno a těch 40 bych „zalhal“, nikdo to nedokáže a kdyby svedl bych to na šok.

      Jel jsi po hlavní s tečka. Zbytek je následek nedání přednosti.

    • hmm  

      Záznam trasy na Stravě nemáš? Kameru nevozíš, tachometr taky ne, povinnou výbavu na kole jsi měl? Reflexní prvky vozíš? Cyklista na silnici je hmyz který tam nemá co dělat. To mi řeklo mnoho řidičů a tak to mám vždy na paměti. Držím palce

    • Vrci  

      Bylo to ve městě nebo mimo obec? Mimo obec je rychlost stanovena/omezena pouze pro motorová vozidla a dopravním značením lze pouze upravit tuto rychlost, ne ji stanovit.

      • Dada96  

        Bylo to ve městě :( ale do protokolu jsem uvedl abych byl přesný: asi 40 přesnou rychlost nedovedu určit.

        • BikeClubKovacek  

          Jako …je to sice podvod,ale neni problem tim mistem projet znovu se Sport Trackerem…a namerit tech 30km/h…a jen upravit datum a cas.Nikdo nic nepozna ,ale jestli oni berou v potaz tvuj odhad,ktery se jim hodi,tak nevidim problem ani v tomhle…,jelikoz oni taky argumentuji necim co treba ani nebylo.:-)

          • BikeClubKovacek  

            Nejvetsi problem bude proc si s tim prisel az ted…v nejhorsim rekni,ze si porad doufal,ze se nejak domluvite…maximalne naznac,ze mas v ruce taky neco… ;-)

      • Vašur  

        Pokud se jedná o rychlost upravenou značkou B20a, tak ta říká podle vyhlášky 294 „značka zakazuje řidiči překročit…“. Platí tedy jak pro řidiče motorových, tak i nemotorových vozidel. To znamená i pro cyklisty. A nerozlišuje, jestli je to v obci nebo mimo obec.

        • Vrci  

          Ale to je pouze vyhláška, která je právně slabší než zákon, který v paragrafu 18, odstavci 3 definuje rychlost mimo obec jen pro motorová vozidla. Stejný paragraf odstavec 6 říká, že místní úpravou je možné rychlost snížit. Neříká, že místní upravou je možné omezení rozšířit na jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích.

          Pokud jsou v rozporu právní normy o různé sile,vždy vítězí ta silnější. Ústava nad zákonem, zákon nad vyhláškou.

    • Kuba78  

      pouceni pro priste. s policajty se nebavime, vsechno co muze tez bude pouzito proti vam. uvedomte si ze policie pujde cestou nejmensiho odporu a co nejrychlejsiho vysetreni pripadne odlozeni pripadu.

      a jak tu vymyslite konstrukce o otoceni znacek, zfalsovani zaznamu.. to je prece smesne. prece sam rikal ze uvedl „max 40“ a ze nema tachometr ani jine zarizeni na mereni, navic byl dobity a v soku. tohle neni zadne priznani nebo dukaz, pokud se to protistrana pokusi pouzit tak to rozbije u soudu i pravnicky elev. navic „max 40“ je jakykoliv interval od nuly do 40.

      vem si dobreho a hlavne spolehliveho pravnika a soustred se na to, at to policie uzavre v tvuj prospech co nejdrive a potom se priprav na tahanice o odskodne v obcanskoprav­nim sporu.

      • Barak  

        Kdyby sis to poradne precetl, zjistil bys, ze do protokolu nevypovidal v zadnem soku, ale az po propusteni ze spitalu.

        Jinak s ostatnim souhlas a podle me neni sance, ze by soud prohral a pojistovna mu nezaplatila.

      • Rychlej turista  

        Pokud řidička auta bude shedána vinnou, žádného právníka stran odškodného potřebovat nebude. Bude mít rozsudek soudu a zdravotní dokumentaci o úrazu. Na základě těchto dvou lejster bude pojišťovna bez problémů plnit:

        1. Ušlou mzdu (doplatí rozdíl mezi nemocenskou a jeho průměrnou mzdou)
        2. Způsobenou materální škodu
        3. Bolestné
        4. Trvalé následky (po roce od úrazu bude pozván k doktorovi, který posoudí, zda jsou, či nikoli)

        Howgh

        • Carpathia  

          Dulezite je to „pokud bude ridicka shledana vinnou“. Bohuzel, podle toho, co psal Dada96 v uvodnim prispevku, zde hrozi, ze castecne zavineni muze spadnout i nej a pak uz to nemusi byt s tim hrazenim skod tak jednoznace.

          • Barak  

            Kvuli tomu, ze podepsal protokol, kde je napsano, ze jel max. 40? To tezko.

    • Zdyn  

      Tak nejsem právník, ale jak už tady bylo psáno, tak překročení rychlosti o 10km/h (40 místo 30) a to ještě bez jistého stanovení této rychlosti, nemůže způsobit spoluvinu cyklisty. Ten rozdíl v rychlosti je zanedbatelný.

      Teprve v poslední době (podle pár kauz, co jsem zachytil) se začala řešit spoluvina (či plná vina) rychle jedoucího řidiče na hlavní, na jehož rychlóst nemohl šofér z vedlejší reagovat. Ale vždy šlo o velice výrazné překročení povolené rychlosti.

      Takže myslím, že tady moc není o čem se bavit, ale je to pouze můj názor.

    • Picino  

      Omlouvám se že to cpu sem, ale zajímal by mě názor jak by jste řešili tuto drobnou kolizi.

      Manželka dnes na parkovišti před obchoďákem při odjezdu lehce škrtla při couvání o odjíždějící auto.

      Poškrábání viz foto. Černé je naše, zelené je paní. Pravděpodobně půjde jednoduše rozleštit. Byla to chyba manželky. S paní se jednalo v pohodě. Vzali se na sebe kontakt na dořešení.

      Otázka je, má to cenu řešit přes pojišťovnu tzn. sepsat protokol a odeslat na pojišťovnu nebo jí zaplatit např 500,– je to málo nebo hodně?

      Za 20 let jsem nikdy nic podobného neřešil. Asi by to šlo a mělo se řešit přes tu pojišťovnu, ale nemám ponětí jestli i s takovou drobností se zabývají. Měli by, že?

      Díky a omlouvám se za blbý dotaz.

      • DoomHammer  

        No nejsem si jistý, jestli je pětikilo optimální částka.

      • hekynen  

        U odhadu výše škody ti chybí nula, ne? Nevím teda, co to zelenisko je za auto, ale lakování jedné části karoserie už před mnoha lety mě na Oktávce vyšlo na 5 tisíc (pravda, byla to metla; byl jsem šikovný a „pražákovi“ jsem při couvání sundal sloupek :-D). Myslím samozřejmě v autorizovaném servisu, což je jediný způsob, pokud by to mělo jít přes pojišťovnu.

        Pokud nechceš přijít o bonusy, tak bych to přes pojišťovnu neřešil, paní bych zaplatil/zařídil opravu ze svého. Pokud ji bude stačit jen rozleštění, tím lépe pro tebe. Nicméně, poškozená samozřejmě může trvat na důkladné opravě, tj. přelak blatníku a dveří.

      • Espen  

        Když někoho odřu já, snažím se to vyřešit bez pojišťovny, když někdo mě, vždy pojišťovna.

        Nabídl bych tak 2–3 tis.

      • mykovec  

        Tvl, to mě teda udivuje, že takovou kokotinu má někdo chuť a čas řešit…barvy je tam ještě dost, plechy vypadají nehnutě, rozleštit filcákem, pro lepší pocit možno použít nějakou rozlešťovací chemii a sral bych na to.. ať už v roli poškozeného nebo viníka

        • sodek  

          Máš káru na operativní leasing, jsi poškozený a při vracení tě sedřou z kůže, pokud to neopravíš. Oprava na vlastní triko víceméně nepřichází v úvahu. To znamená, buď sepíšete protokol o nehodě, nebo to musíš vzít na sebe přes neznámého viníka. Soukromé vlastnictví záleží na dohodě.

      • Picino  

        aha, takže 500,– je asi úlet :) ok.

        Jednalo se o Nissan Micra tuším. Rok nevím, paní to auto měla odřený lehce prakticky z každé strany. Asi to vezmu přes tu pojišťovnu. o bonusy bych přijít neměl. Auto jsem kupoval před 1/2 rokem nové a měl jsem tam něco jako první pojistná událost je odpuštěna, nebo tak něco.

        • hekynen  

          Paní bych dal dva litry na ruku (kdyby se škubala, tak tři) a tím to považoval za uzavřené. Pojišťovnu bych do toho netahal, to „první pojistná událost je odpuštěna“ bych si nechal v záloze na něco většího.

      • racek_chechtavy  

        500,– je doufám špatný vtip.

        Já být zeleným autem, trval bych na řešení přes pojišťovnu. To je škoda minimálně 5 tisíc, to asi nedáte, když se podle Vás jedná o drobnost :-(

        • mykovec  

          Můžu se zeptat proč, na tom Renaultu není objektivně žádná škoda. Pak se divíme, že povinné ručení je drahé, protože se najdou kokoti, kteří potřebují „opravit“ každej škrábanec

          • racek_chechtavy  

            Budu dělat že jsem ty tvoje „kokoty“ neviděl a odpovím ti.

            1. Vyhnu se potenciálně dražší opravě, která reálně hrozí když je škoda větší, než na první pohled vypadá.

              To ale v tomto případě asi nehrozí, to spíš u klasickýho nedobrždění zezadu a hnutých nosníků např., když to na první pohled vypadá jenom na „odřenej nárazník“.

            2. Kvůli tomu přece pojištění je, nechápu proč bych měl mít podrápaný auto, cizím zaviněním, jenom proto aby mě nějaký Mykovec, nenazval „KOKOTEM“
            • mykovec  

              Bod 1. – nechápu co myslíš slovním spojením: „Vyhnu se potenciálně dražší opravě“. Neřešil se žádný náraz nedobržděním ani odřený nárazník, ale na100% kosmetika..

              Bod 2. – Tak kvůli tomuhle tady pojištění určitě není, zbytečný výdaj za zbytečnou, naprosto nic neřešící opravu. Takové výdaje musí někde chybět. Závěrem: potrefená husa vždycky zakejhá, asi jsem se s tím označením moc neminul, byť jsem nikoho konkrétního nemyslel, pasoval ses do té role sám, doufám, že Ti nepraskne cévka

              • racek_chechtavy  

                Mam na mysli to, ze si od nekoho vezmes par penez za to ze nebudete resit pojistovnu, ale ve finale zjistis ze je oprava drazsi nez ti onen vinik zaplatil.

                K cene pojisteni, to vám povinný ručení prijde drahý? Asi ziju v jine zemi. ;-)

                • hekynen  

                  Myslíš jako, že v tomto konkrétním případě je/může být hnutá kastla?

                • mykovec  

                  Momentálně mi drahý nepřijde, protože mám maximální možný bonus, takže pokud dám za pojištění 7mi místého MPV s 2literm ± 3500Kč, přijde mi to ješte celkem rozumný. Otázka je, co by platila moje za chvíli 18letá dcera nebo manželka, která jezdí 20let s autem, který je psaný na mě. Z toho pojištění by se měly hradit věci, který jsou fakt nezbytný, což určitě není tento případ. Pokud se Ti hne nosník, nemyslím držák nárazníku ke kastli, tak to musí být náraz v rychlosti 15km/h+ a pak je pojišťovna na místě. Ohnutý plechy, polámaný plasty beru, to rozhodně snižuje hodnotu věci, ale tento konkrétní případ kosmetické vady bych jako poškozený neřešil

                  • hekynen  

                    Bez těch bonusů je to docela pálka. Prodával jsem před doslova pár měsíci svou „starou“ Oktu a nový majitel (mlaďas a nikdy neměl auto) platí cca 2,5 x víc než já (a to jsem letos nedělal „přecenění“).

            • hekynen  

              No a přesně kvůli takovým, jako jsi ty, je to pojištění tak drahé. Je to stejné jako proplácení „paralenů“…

              • kycis  

                Pletes si trochu jak pojisteni funguje, pojistovna nabizi produkt bez spoluucasti a lide si to za tu cenu koupi. Je to moje smlouva s pojistovnou a nema vliv na to, kolik bude stat pojisteni tebe. Ty, kdyz chces usetrit, muzes si sehnat pojisteni se spoluucasti, pokud to teda jeste nekdo nabizi. Driv to mela CPP. S proplacenim paralenu a tim vysokymi odvody to nema nic spolecneho, pletes verejne pojisteni, kde podminky udava stat s komercim.

          • kycis  

            Zadna skoda? By me zajimalo, jestli bys byl tak shovivavej, kdybych orval tvoje auto ;-)

            • hekynen  

              Kdyby mi někdo takhle ORVAL moje staré auto (vorvané už ze všech stran), tak bych shrábl nabízené tři litry a nic bych dál neřešil.. ;-)

            • mykovec  

              Neboj, byl. Už se mi to párkrát stalo. Jednou mi auto někdo škrábl, poškrábanej nárazník a blatník, blatník i zmáčklej. Za stěračem nic, no nadšenej jsem nebyl…, za týden/dva mě na ulici oslovil neznámej týpek, že je rád, že mě vidí a že to auto, ze kterýho jsem zrovna vylezl mě naťukla jeho panímáma. Ptal se mě, co bych za to chtěl. Řekl jsem si o 5tistovku, co mě stál blatník, co jsem mezitím vzal na vrakáči. Borec evidentně zaskočen snad ještě víc než já mi chtěl dát víc, ale já to nechal tak. Blatník mám 5 let ve sklepě, auto sic nevypadá jak ze salonu, ale na to dlabu, hlavně, že spolehlivě jezdí. Navíc tyhle škrábance jsou docela fajn mimikri, kdo by kradl takovej vrak. O to větší překvápko je potom pro techniky na STK: WTF, jsem si myslel, že to nemůže projít, ale to nemá chybu…máte to bez závad, to jsme tu dlouho neměli…

              Jednou mi to ohlodal zase z druhý strany autobusák, protože se chudák nemohl vytočit před školou, když bral děcka na školní výlet, nárazník trochu nakřivo, ale to jsem neřešil vůbec, byť šofér to chtěl dát na pojišťovnu, ale říkám, je to kosmetika, serte na to… zbytečný papírování, ještš budete mít problémy v práci…tož tak.

              • Morchella  

                Stalo se mi to také a mám to odřené víc, než je na fotce, ale měl jsem od paní lístek za stěračem s tel. číslem. Tak jsem napsal SMS, ať se na to vybodne. S odřeným kolem také člověk hned neběhá na přelakování, tak proč lidi s těma plechovkama tak vyšilujou? :-)

                • MatS  

                  Tak ono je rozdil, kdyz ti nekdo odre nove auto, na ktere si setril par let a kdyz ti odre auto jiz odrene, jehoz cena je jiz mala.

                  A je pekne videt pristup lidi, co jezdi „vrakem“ a normalnim autem. Staci pozorovat je pri parkovani a otvirani dveri u auta. To ze ti oboucha blatnik je mu treba sumak, vzdyt on to ma omlacene.

                  Schvalne, jaka je vykupni cena auta, ktere neni dobouchane a prelakovane na rozdil od opravovaneho auta?

                  Bohuzel mi taky jedna takova ridicka nabourala auto zezadu, nevesla se na silnici. Jeji auto na odpis a na mem skoda 25t kc. Bohuzel ackoliv to opravoval autorizak, tak pri vykupu jsem dostal pozdeji o dost nizsi cenu s oduvodnenim, ze bylo bourane.

                  Takze si nemyslim, ze jde jen o par skrabancu, nad kterymi lze mavnout rukou. Zalezi na poskozenem, jestli mu to bude fuk nebo ne. Navic vy mu date petikilo a jemu se to doma rozlezi v hlave a protoze to ma zdokumentovane a jeste ma treba svedka, da to k soudu. Nedejboze ma znameho lekare, ktery mu napise ze doslo k ujme na zdravi a to pak calujes jak mourovatej.

                  • Morchella  

                    Šetřit pár let na nové auto… už v té první větě je něco, co já nikdy nepochopím. Pak s tím všichni ještě neustále jezdí k myčce na to věčné piglování a zdržují mě, když si chci odbahnit kolo :-)

                  • hekynen  

                    „Šetřit pár let na nové auto“?!? Auto je spotřebka! :-)))

                    Auto je stroj, který má sloužit a ne modla..

                    • DoomHammer  

                      Možná v civilizované zemi, ne tady u knedlovepřů, kde soused závidí sousedovi cokoliv :)

                      • hekynen  

                        To máš vlastně pravdu. Bohužel..

                    • MatS  

                      To klidne je spotrebka. Taky nemeju auto co je rok dloihy, ale mam rad nejaky komfort a to neco stoji. A ackoliv mam prijem lepsi nez prumerna mzda, tak na auto musim chvili vydelavat.

                      Ale je mi jasne, ze na BF jsou vsichni ve vate a maji kola za150t kc a vic a auto o jeden rad drazsi.

                      • kejda  

                        Dražší o jeden řád než co, než to kolo? Nevím no, mít kolo za stopade a Fábku? :)

                        • losik_p  

                          o jeden rad je krát 10, ne krát 2 :)

                          • kejda  

                            Myslel jsem, že řád je proměnná veličina víceméně pro délku a hmotnost. No, rád jsem se poučil. Dík

                      • Japhy  

                        Hehe, můj daily car je asi tak za polovinu ceny kola. A to jezdím na dost pravěký vykopávce, viz profil. Jestli dobře počítám, na ekvivalentní auto, které mi slouží už dvanáctým rokem, bych vydělával asi tak 3–4 dny. :-D

                        Vlastnictví a nedejbože dluhy svazují a zavazují. Jediná výjimka bydlení

                    • 2. Bóďa  

                      Mít za dva roky na nové auto, tak asi jo. Ale orvat mi někdo auto se slovy „to je jen kosmetika“, tak buď burnout na hlavě, nebo ho svézt kousek na laně za tažným. :D

                      Protože https://m.youtube.com/watch?…

      • Adar77  

        Pětikilo :)))

        Když to dá do lakovny, tak zaplatí kolem pěti tisíc, takže můžeš nabídnout třeba tři.......tisíce ))

        • hekynen  

          Být tou majitelkou, tak bych bral tři tisíce na ruku, stejně je ta popelnice omlácená ze všech stran. A pokud by mne to moc sralo, tak bych to nechal(a) za to pětikilo rozleštit…

          • Adar77  

            Vzal bych si i dvojku, ale přijít za mnou s pětikilem, tak mi nasere víc než při nehodě.

            • DoomHammer  

              Pětikilo je tak na poslání do kosočtverce…

              • hekynen  

                Přesně. Bych se zasmál a zavolal poldy, aby mu dali fouknout, protože musí být sjetý.. :-D

    • hmm  

      Mě teď vletěl náklaďák na parkovišti do auta a ujel žádný záznam svědci ani něco podobného, škoda by něměla přesáhnout 100tis. Jenom úpřesním že pokud nemáte havarijko nikdo vám nic nedá a vše je ze svého což je opravdu napikaču

      • Pikaču  

        No na me to neni.

        :)

      • mykovec  

        No, to je blbý, když něco poseru, měl bych se k tomu umět nějak rozumně postavit…

        • Maka123  

          Lidi jsou dnes koko…, to vidím v práci, kdo to rozbil – já to nebyl, já taky ne,takže nakonec nikdo. Málokdo se dnes dokáže k něčemu přiznat i k banalitám.

      • MatS  

        Predpokladam, ze vzhledem k vysi skody si volal policii. Dnes maji policajti na kazdem rohu kamery a a ni o tom nevis. Mohli projet kamerove zaznamy a treba by byl v zaberu.

        Ja mel stesti, ze kdyz mne borka naborila na parkovisti v praci, tak mela auto jiz nepojizdne a navic tam byla nase kamera, takze byl i zaznam. Az ze zaznamu jsem zjistil co se stalo a dodnes nikdo nepochopil, co to melo byt. Napalila do meho auta takovou rychlosti, ze ackoliv byla zatazena rucka a zarazena rychlost, posunula ho o celou jednu delku. A to mela Yaris a ja Oktu.

        • Kubajsu  

          Takhle jsem měl „nabořené“ auto v Mnichově. Ještě za stěračem liebesbriefe, že jsem při parkování poškodil auto přede mnou; zezadu asi někdo přilítl tak, že mě šoupnul ještě dopředu. Takže policajti, ten vepředu prý průser, ujetí od nehody, ale jinak nikdo nic, takže vyrozumění o odložení… Po půl roce. Zřejmě funkčnost jako u nás.

          Škoda by teoreticky mohla být kolem 30 tis (zadní, přední nárazník, spasování kolem světel)… Prdím na to, na lak auto nejezdí… A to mám havarijní, ale nechce se mi takovou prkotinu řešit u 9 let starého auta…

          • Pikaču  

            Ja prijel z dovolené s rodinou unavený a sel spat. V nocí venku hluk, krik a bouchani. No spal jsem. Rano jdu k autu. Auto naborene a vzkaz od policie. Naboural me soused ( dvě dveře dál v stejném patře bydli) ozraly co ujel. Resp. Jeho přítelkyně ozrala co nemela ridicak.

            Sousede to viděli proto ten kraval. Jeho pojistovna mi nic neproplatila do te doby nez byl uznan viníkem u soudu. Dostal jsem 20 tisic a skoda byla za 30. Chtel jsem mu rozbit hubu ale nestalo mi to za to. Uz bydlim jinde. A navíc od te doby mam garazove stani tak jsem v klidu.

            • MatS  

              Tak neco podobne se stalo otci. Prodaval feldu, tak ji cely den pucoval a lestil. V noci zvoni policajti, ze nam ho naboril opilec. Cely bok auta ojety. Takto objel asi sest aut v ulici, protoze nebyl schopen drzet rovny smer.

              • bodlak2  

                U nás cigoši v noci šlohli autobus a hezky s ním porovnali zaparkovaná auta v ulici. Holt si vzali velký sousto.

    • Tom-T45  

      https://www.idnes.cz/…e-zpravy_zdo

      Hodně smutné. Přitom na silnici s evidentně minimálním provozem, kde by to člověk čekal nejmíň: https://mapy.cz/s/hopuboguha

      • Fazzy  

        Achjo..

      • hmm  

        Teď jsem na to koukal děsný. Přitom takový klidný úsek a dobrá viditelnost. Přesně to si říkal ten řidič určitě.

      • iron.hide  

        A sup do basy, nech si to uzije

        • Tom-T45  

          Do basy? Jistě, pokud byl nalitej, tak bezpochyby ano, ale pokud ne, tak může normálně makat a splácet pozůstalým odškodnění. Byla to nehoda, ne vražda.

          • HonzaRez  

            Život tě poučí…

          • Barak  

            Jak ti do téhle úvahy, se kterou bych asi za jiných okolností souhlasil, zapadá informace, že to auto bylo na letních gumách? Není podobné, jako by měl ten řidič něco v žíle?

            Tohle není nehoda, která se při blbé konstelaci náhod může přihodit každému z nás. Ten řidič tomu šel naproti (pokud to bylo jeho auto), předem věděl, že to může mít tyto následky a mohl to ovlivnit.

            • babkanakole  

              Já sice souhlasím, že to je blb a šel tomu naproti, ale ty letní gumy v tom hrály roli helmy na kolo, když tě sejme kamion.

              Protože ve chvíli nehody tu byly silnice bez sněhu, suché, a venkovní teplota nad 12 stupňů.

              • Barak  

                Ok, tenhle argument beru.

                Nicméně, i tak to ilustruje přístup toho jedince k zodpovědnosti, kterou by měl mít, když sedne za volant.

                • Meduza  

                  A podle ceho soudis, ze s tim autem jezdil pred tydnem, kdyz ty zimaky byly potreba? Fakt me vytaceji ty Vzívači zimnich gum.

                  • Fazzy  

                    ?? Ano. Týpek jezdil vždy jen za sucha při teplotách nad 5 stupňů.. Vyloučit to samozřejmě nelze, ale mám s podobnýma „závodníkama“ bohatý zkušenosti.

                  • venkovan  

                    To tě teda vytáčí každá kravina. S tím něco dělej, nebo jednou praskne žilka a budem si tě tady sdílet v nějakém článku z Blesku a ofňukávat.

      • bara2  

        Mě tam zaráží, že píšou o protijedoucím náklaďáku, který se VYHÝBAL cyklistům.

        Auto přece na silnici cyklisty PŘEDJÍŽDÍ a může tak činit jen v případě, že nikoho neohrozí, ani ty cyklisty, ani protijedoucí vozidla…

        Ten náklaďák nikde dál nefiguruje, to odjel a nikdo ho nehledá?

        • babkanakole  

          Nechci nikomu ublížit, ale podle mě tam žádný nebyl.

          Z větších aut se tam vyskytuje maximálně traktor, pokud něco nevezou do jedné z těch vsí, mezi kterými se to stalo. Z té silnice se nedá nikam uhnout, náklaďák v protisměru by musel projet Zalinama, kde by ho rozhodně někdo viděl. Za pěkného počasí tam je na návsi a na zahradách kolem té silnice spousta lidí na to, co je to za díru. Ještě se mi tudy nepodařilo projet, abych někoho neviděla a on mě. Vzhledem k tomu, co se kolem dělo, těch „nepřímých“ svědků, co dokážou říct, kdo tudy projel během hodiny, bude hromada. Předpokládám, že odsud je ten osobák, co hledají jako možného svědka.

          • bara2  

            Tak vzhledem k tomu, že mě tak čtyřikrát do týdne předjíždí náklaďák v zatáčce, do které nevidí, bych tu variantu brala v potaz. A ne jednou mi bylo protijedoucího osobáku líto, nechtěla bych v něm sedět.

            • babkanakole  

              Já to beru, ale jezdím tam pravidelně, za pěkného počasí několikrát týdně na kole, zbytek času tam občas projedu autem. Za 20 let jsem tam nic jiného, než občasný osobák nebo ten traktor ještě nepotkala.

              Samozřejmě že tam být mohl, jen nevěřím tomu, že by ho nikdo nepotvrdil. Průjezd nákladního auta těmi dvěma vesnicemi o víkendu by nutně někdo musel zaznamenat, vzhledem k tomu, jaká je to rarita. Loni, když byly uzavírky všude okolo, bych to možná ještě chápala – ale stejně tam nic velkého nejezdilo. Podívej se, co by musel projet kousek vedle – https://mapy.cz/s/redaregefo – tam se nikdo s velkým autem nebude hrnout, pokud nebude muset. Měl jet v protisměru, ještě mohl odbočit na Ortvínovice těsně za tou nehodou. V Kalištích, kde pořád ještě o víkendech funguje hřiště a okénko těsně vedle silnice, by ho vidělo takových 20 lidí, schází se tam celá ves a k tomu cyklisté z širokého okolí.

              Podle těch fotek se to stalo tady.

              • bara2  

                Třeba dodávku PPL bych taky označila za nákladní auto… Každopádně bych si netroufla tvrdit, že někudy nejezdí občas nějaké nákladní auto, a už vůbec ne, proč někdo někde vrazil do stromu. Ale mě je to jedno, tohle si vyšetří policie, od toho ju platíme.

    • Pessinger  

      Taky jsem to četl na novinkách.cz…tam však byla informace s obsahem 0. Je to hodně smutný, když vcházel do funkce novej policejní prezident tak sliboval že se na tohle zaměří, vím že je to selhání jedince, ale prostě se musí zvýšit pokuty tak jak je to v zahraničí a dále řešit ty mladé řidiče, člověk aby se bál pomale projet městem…

      • Slavik  

        To slibuje každý nový nový prezident. Na omluvu, má svázáný ruce zákonem.

      • Tom-T45  

        Tam se to asi všechno blbě sešlo. Úzká silnice, spěchal s náklaďákem, který nemohl na chvíli přibrzdit a předjíždět až za zatáčkou a nevyježděný mladý řidič, který to tam asi pálil co to dalo.

        Člověk může jezdit podle předpisů a sebe víc opatrněji, ale někdy to prostě nedokáže ovlivnit.

        Já aspoň, když vyjedu na silnici, tak se snažím být co nejvíc vidět. Přední i zadní blikačka i přes den a horní část oblečení včetně helmy si kupuju programově ve výrazných barvách. Říkám si, že těch pár vteřin, o které mě řidič uvidí dřív, než když bych měl něco tmavého, může zabránit krizové situaci.

        • babkanakole  

          Podle místních informací nikde žádný náklaďák nebyl, i když se to na idnes doteď uvádí. Deník to podává jinak. Na silničce, kde za pěkného počasí jezdí víc cyklistů než aut to švihal mlaďas, co ty cyklisty zahlédl na poslední chvíli. Lekl se, strhnul auto do stromu, odrazil se od něj a smetl ty dva.

          Nebýt toho, že jsem potřebovala dnes dělat věci do práce, mohla jsem tam tou dobou jet taky. Bylo krásně slunečno a teplo, silnice suché a je to na trase, kterou pravidelně jezdím. Blbě se to v tom místě sejde pokaždé, když tam jede někdo jak bezmozek. Tak předloni tam byl smrťák taky, jen tam někdo smetl auto.

    • Jano86  

      Neskúsený vodič a plus silné auto to je pruser… :/

      • Fazzy  

        Silný auto bych do toho netahal. Rychle se dá jet úplně s čímkoliv a silný auto může mít naopak jistou výhodu v obvykle lepších brzdných i jízdních vlastnostech. Problém bývá spíš nezkušený řidič a hodně sebevědomí. Jako zřejmě v tomhle případě..

        • Jezevec70  

          „auto mělo letní pneumatiky a bylo tuningově upraveno“

          Zdroj: https://ceskobudejovicky.denik.cz/…0210220.html

          Mladý nezkušený frajer, co si myslí, že je mistr světa.

          • Jano86  

            Takých som zažil kde namna trubil a ukazoval fuck a keď mu kyvnem aby zastal tak se poserie a utečie.. Hrdinovia

          • Fazzy  

            Jo, to je přesně ono.. ale s tím se těžko bojuje.

            • Delkim  

              Jedno z kol

              • babkanakole  

                Lepší popis od policajtů.

                Mimo jiné, podle té aktualizované zprávy ten šofér zase nebyl takové ucho, bylo mu 24.

                Ta fotka vypadá z Blesku, takže jen dodám, že ten nadpis „na frekventované silnici“ je blbost, pokud tím nemyslí frekventovanou cyklisty. V tomhle koutě není silnice s menším provozem aut, speciálně o víkendu. I na souběžné z Hlincovy Hory na Domanín je větší provoz (tedy mám šanci, že místo jednoho auta tam potkám dvě nebo tři). Tady (speciálně o víkendu) zpravidla jezdí jen místní. Jediný důvod tudy jet je mezi vesnicemi, z Dobré Vody „zadem“ do Třeboně a obráceně, případně jen do Ledenic. I tak autem pojede polovina lidí po I/157. Na to, aby se jelo do lesa na borůvky nebo houby to počasí skutečně ještě nebylo.

                • mantis  

                  „Při ohledání vozidla vyšetřovatelé zjistili, že je obuto na letních pneumatikách a je v tuningové úpravě.“

                  Nic víc není třeba vědět. Zavřít a zahodit klíč.

                  • kubad  

                    Dle §40a zákona 361/2000 Sb. mají řidiči povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud:

                    Je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.

                    Lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.

                    něco z toho bylo splněno? nic tím neobhajuju, jen to není o zimních gumách

                    • Fazzy  

                      Jak už tu zaznělo, nejde o to, že by to způsobilo nehodu nebo tím byl porušen zákon. Jen to tak nějak ukazuje na přístup majitele vozidla..

                      • lumyr  

                        Na jaký přístup to ukazuje Columbo? Že autem vyjel na letních gumách v počasí, které to umožňuje? Tak to je teda úkaz :) Dokonce ten den byly podmínky takové, že ty letní gumy měly lepší vlastnosti, než kdyby zimní.

                        • Fazzy  

                          Ano, rozhodně budu spíš věřit tomu, že vyjel jen díky tomu krásnýmu počasí, a proto to omotal o první strom. Kdyby bylo nedejbože náledí, tak radši nikam nepojede nebo před jízdou to auto přezuje na zimní. Je přece zodpovědnej řidič.

                          Kdybych frajerů s genama fittipaldiho, co ví přesně nejlíp co je nutný a co je zbytečný, a jak se který auto kdy a na čem chová, neznal mraky, tak to neříkám. Ale jestli chceš věřit tomu prvnímu odstavci ja ti to brát nehodlám, na to nemám čas ani náladu. Důkaz, že do něj nepatří nemám, než se zeptáš.

                          • lumyr  

                            Jeden článek v Blesku a tys to hned vyřešil. Seš fakt dobrej

                            • Fazzy  

                              Článek v Blesku jsem nečet a už vůbec se nesnažím něco vyřešit. Ale díky za uznání.

                              • lumyr  

                                Co jsi četl nebo nečetl je spekulace, ale jak je vidět, už si to vyřešil (podle druhu obutí) a kluka odsoudil. Gratuluju.

                        • Jano86  

                          Takže ty sa ho ešte zástavas.. Neskutočne…

                          • lumyr  

                            Asi jazyková bariéra. Jinak bys takový nesmysl nemohl napsat

                    • mantis  

                      Ano, není to jen o zimních gumách. Pokud si ze všech dostupných informacích vybereme jen tuto a soustředíme se na ní samostatně, pak není o čem diskutovat.

                      Ovšem pokud se podíváme na všechny dílky skládačky dohromady, pak také není moc o čem diskutovat, protože obrázek o řidiči máme se slušnou pravděpodobností také docela jasný.

                      1. mladej týpek s votuněnym pažoutem
                      2. v únoru na letních gumách
                      3. musel jet takovou rychlostí, že dokonce po odrazu auta od stromu ty lidi bez šance sestřelil

                      Takže pokud tady někteří přesně ví jaké podmínky tam v tu hodinu panovaly a že byly zcela krásné pro letní gumy, pak ok, já takovou informaci nemám. Ale pokud je tomu tak a za těchto ideálních podmínek dostal týpek smyk s uvedenými následky na místě popsaném jako „velmi mírná levotočivá zatáčka“, pak asi není moc pochyb o tom, jakým stylem ten člověk jel.

                      • rasto  

                        1

                      • kubad  

                        Tys tam byl to se pozná a všechno s viděl?

                        Asi mas pravdu, ale osobně bych si to bez důkazu nedovolil napsat.

                      • Meduza  

                        Tak ja ty „tunice“ nejak taky moc nemusim, ale vzal jste nekdo v uvahu, jakou roli v tom hral ten protijedouci nakladak? Vzdyt on v tom mohl byt v podstate nevinne. Stacilo se uhybat nakladaku s tim, ze ho to zacalo tahnout do skarpy a pak se mu to urvalo na druhou stranu. A ani nemusel jet zadnej randal, stacilo tech povolenejch 90. A najednou se proti nemu sune castecne v protismeru nakladak…

                        • Fazzy  

                          To bezesporu mohl. Pokud tam ten náklaďák byl. Deník ani správa policie už ho nezmiňuje. Taky nechci toho člověka od monitoru odsuzovat. Jen to prostě až příliš připomíná obvyklý scénář, který se tu zmínil. Nic víc, nic míň.

                      • Tom-T45  

                        Jistě, obhajoba je součástí obžaloby soudruhu lidový komisaři a ještě by chtělo doplnit, že borec měl na pravé ruce tetování, v levém uchu náušnici, neupravené vlasy a černé tričko, což jasně ukazuje na jeho morální prohnilost.

                        Takže:

                        1. Mít 24 let se v životě poštěstí většině lidí a nelze na to nahlížet jako na přitěžující okolnost. Tunning pažouta naopak může znamenat, že se o něj majitel staral. Na policejní fotce vidím vzadu nálepku WRC, u předního blatníku nálepku TOYO, černé lakované disky a možná laděný výfuk. Nevidím tam nic, co by zhoršovalo jízdní vlastnosti.
                        2. Informace o teplotě se dá snadno zjistit, např. zde: https://www.in-pocasi.cz/…_budejovice/?… Není skutečně důvod na suché silnici při slunečném počasí a při teplotě 11°C vyžadovat zimní pneu a na fotce je vidět, že zadní guma má dokonce nějaký vzorek.
                        3. Samotné odražení od stromu nevypovídá vůbec nic o rychlosti. Mohlo to být klidně výrazně méně než předpisových 90 km/h

                        Pokud bych si zahrál na ďáblova advokáta, tak co když třeba byli ti cyklisté roztažení přes půl silnice, on vyjel ze zatáčky, chtěl jim uhnout, najel na krajnici, lekl se, šlápl na brzdu a už se vezl.

                        Nehody se bohužel stávají, ale ani v takto smutném případě není možné bez vyšetření a důkazů pořádat lidové soudy s domnělým viníkem.

                        • psbiker  

                          To auto je na sračky, spíš to bude výrazně více. Ale lidové soudy fakt ne.

                        • mantis  

                          Jakmile někdo začne tahat hity jako „soudruh lidový komisař“, „lidové soudy“, tak je jasno :)

                          Logika typu tuning je vlastně důkaz, že se člověk stará o auto, wow…

                          OK, case closed, zde je diskuza marná. Nejspíš máš pravdu, byla to chyba cyklistů a slušnej týpek, co se vzorně stará o auto, jel jen v krásnym počasí kolem předpisovou rychlostí a spíš ještě nižší.

                          • Tom-T45  

                            Proč si vlastně vůbec platíme, policajty, vyšetřovatele, soudce, advokáty atd. Stačilo by 4 – 5 takových mantisů a v ČR bychom měli komplet pořešeno vyšetřování dopravních nehod včetně odsouzení viníků.

                            • Barak  

                              Daňoví poplatníci nejsou evidentně jediní, kdo si ty soudce a vyšetřovatele platí. Podle toho to tady taky tak vypadá.

                            • Fazzy  

                              Nepochopils. Ale to nevadí, nejsi tu jedinej. Nikdo tady nikoho nesoudí, nikdo nepopisuje co se přesně stalo. Jen si někdo dovolil na základě dostupných informací zvolit, jestli mu přijde pravděpodobnější scénář se zodpovědným řidičem, kterého semlela souhra nešťastných náhod nebo jestli šlo spíš o člověka, který tomu šel vlastním jednáním a přístupem naproti.

                              Dovolím si tvrdit, že na takový výběr má každej právo, aniž by tím kohokoliv odsoudil nebo něco „vyřešil“ jak se tu rádo cpe.

                              • Tom-T45  

                                Reaguji na kolegu mantise, který naopak vynáší soudy poměrně rychle a razantně a s logikou podobnou normalizačním prokurátorům.

                                • Delkim  

                                  Můj názor i jako účastníka desítek tuningových srazů je, že tomu určitě naproti šel.

                                  Kdyby jel „normálně“, tak ti dva cyklisté mohli žít…

                                  Při normální jízdě nikdo auto o strom nerozstřelí.

                                  • mantis  

                                    Tak tos přehnal, že Ty jsi taky normalizační prokurátor?

                                  • Tom-T45  

                                    Já si taky myslím, že to byla, s velkou pravděpodobností, chyba řidiče, vyjádřil jsem se především k tomu, že pokud si někdo přečte „letní gumy a tuning“ (což v podání policajtů může být cokoli mezi nálepkou na kapotě a komplet přestavěným autem), tak má jasno a víc nepotřebuje vědět

                                    • dolomiti  

                                      A? Je to jeho názor, ať už je jakejkoliv ;-) Kvůli tomu z něj ještě nemusíš Rudýho komisaře :-)

                                      Jsi na BF, nejsi u soudu ;-)

                                      • Tom-T45  

                                        Názor vypadá trochu jinak.

                                        • dolomiti  

                                          Aha :-D Je jinej než tvůj ;-) Chápu :-D

                                          • Tom-T45  

                                            Ne s tímto fakt problém nemám. Bylo by ale fajn rozlišovat mezi názorem, tvrzením a případně odsudkem.

                                            • dolomiti  

                                              Je to druh nazoru ;-) Někdo se při tvorbě názoru řídí pocitem, emocemi, někdo bere v potaz nějaká dostupna fakta ;-) Vyhoda obou je, že nejsou ani prokurátoři, ani soudci a proto nepotřebuji průkazná fakta ;-) Je to diskuze na BF a kvuli tomu nemusiś nikoho dehonestovat, ovšem pokud nemáš s jiným názorem problém ;-)

                                              • Tom-T45  

                                                Nikoli, názor se od tvrzení liší tím, že ho autor předkládá jako subjektivní pohled o kterém připouští, že nemusí být univerzálně platný nebo pravdivý. Tvrzení naopak autor předkládá jako platné a pravdivé. Např. oblíbené klišé různých dezinformátorů je, že své lži (tvrzení) obhajují tím, že přece mají právo na svůj názor. O názorech lze diskutovat, tvrzení lze pouze vyvrátit.

                                                A ano, souhlasím, jsme na internetovém fóru, kde až zas tak o moc nejde.

                                                • dolomiti  

                                                  „A ano, souhlasím, jsme na internetovém fóru, kde až zas tak o moc nejde.“

                                                  Proto byla ta dehonestace zbytečná ;-)

                                                  • Tom-T45  

                                                    Dobře, omlouvám se a slibuji, že až se zde zase objeví nějaký samozvaný lidový soudce, tak se ovládnu a hezky v klidu mu vysvětlím, jak se mýlí :-) Věřím, že se to nemine účinkem.

                                                  • dolomiti  

                                                    Pokud máš potřebu někoho vychovávat?! ;-)

                                                  • Fazzy  

                                                    Jen jestli sis ty lidový soudce sám nevytvořil, abys s nima mohl bojovat :) Sice to tu nečtu bůhvíjak podrobně, ale nejsem si jistej jestli jsem tu zaznamenal někoho, na koho by ta definice pasovala.

                                    • xtonda  

                                      Zabil dva lidi, víc opravdu nepotřebuji vědět.

                                • dolomiti  

                                  No ty woe :-D

                                • rasto  

                                  neměl bys být na jiném fóru? smajlíka nedávám, myslím to vážně!

                                  • Tom-T45  

                                    Důvod? Jako že jsem se na základě novinového článku nepřipojil k verbálnímu lynči účastníka dopravní nehody?

                        • Kuba78  

                          Prave ze spousta lidi mela v zivote 24 tak si tak nejak pamatuje, jak se clovek choval a jaky dokaze byt tele v takovem veku.

                          Ja bych to klidne mohl napsat obracene, 20 let stary pazout s wrc nalepkama asi uplne neznamena ze by to byl opecovavany veteran.. takze proste takove ten vesnicky tuzing asi. Coz ale neznamena vubec nic. Letni gumy neznamenaji tez nic, pokud tak bylo nad 10 stupnu jsk tu nekdo psal tak dokonce i mohly mit lepsi vlastnosti nez zimni. Pokud teda mely nejaky vzorek a nebyly to slupky, tady bych mozna videl zakopanejsiho pejska. To jestli na nich jezdil predtim na snehu nebo ne je irelevantni k teto nehode, klidne to mohlo byt jako s motorkari, prvni jarni slunicko a teplo je laka aby vytahli svoje stroje ze stodoly a jeli se rozvesit na jarni stromy.

                          Podstatny je jak jel, jak si daval nebo nedaval pozor a tam je asi celkem jedno v jakym aute jel.. mohl je minout i kdyby jel v kamionu nebo i zabit trabantem. Auto za to nemuze, muze za to ten clen mezi volantem a sedackou. A jak jel a co tomu predchazelo, jestli tam byl kamion nebo je to jen vymluva to je zalezitost policie.. a pravnika toho mladika. Informaci je malo, vse jsou jen spekulace. Kazdopadne jednim okamzikem nepozornosti znicil nebo vyrazne poskodil zivoty moha lidi, nejen tech dvou mrtvych.

                          • Fazzy  

                            Letní gumy tuhle nehodu pravděpodobně nezavinily, ale přesto něco znamenají.

                            Pokud má někdo v únoru letňáky, zpravidla jsou tři možnosti. Buď je to sváteční řidič co vyjede jen když jsou vhodný podmínky nebo je to svátečně provozovaný auto (obvykle garážovaná lakovka), která vyjede taktéž jen za vhodných podmínek, nebo je to sobec a ignorant co kvůli pár dnům v roce přece nebude do zimáků investovat. Lidi co v zimě ráno přezouvaj auto podle aktuálních podmínek ani nezmiňuju. Nikoho takovýho neznám ani z doslechu.

                            Do těch prvních dvou možností obvykle nepatří mladý kluci se starou polepenou vránou na epesních liťákách. Čímž opět neříkám, že to tak nutně muselo bejt v tomhle případě, než mě zas někdo obviní z odsuzování.

                            • Tom-T45  

                              Ještě je tam další možnost, dvě auta v rodině (což je na venkově normální), kdy se jedno auto poctivě přezuje na zimní a druhé se nechá na letních s tím, že když bude sníh nebo námraza, tak se s ním jezdit nebude. Taky jsme to tak pár zim měli a nebyl s tím problém.

                            • sodek  

                              Letní gumy ve vztahu k této nehodě nemají na nic vliv. Guma je maximálně řidič, to tušíme, a tam už to hraje se spoustou naznačených věcí, které těžko říct, zda u soudu bude někdo posuzovat.

                              Záleží hlavně na advokátech, zda za něj budou bojovat jako za Weisse, gumy negumy, nebo zda ho hodí na druhý břeh.

                            • Jezevec70  

                              Klidně mohl být na silnici zbytek posypu po zimě. Ale s tím musí řidič počítat

                        • mikub  

                          Nechci ti do toho kecat, ale 90 je maximální povolená rychlost. Ale rozhodně není předpisová, protože jako řidič máš povinnost přizpůsobit rychlost stavu vozovky, povětrnostním podmínkám, stavu vozidla atd.

                          A asi si nemusíme vyprávět o tom, že na značné části silniční sítě (skoro bych řekl na většině) je 90 až moc.

                          V případě maléru se samozřejmě řeší rychlost vozidla a znalec může dojít k závěru, že i rychlost výrazně pod 90 km/h byla vlastně nepřiměřená.

                        • mr.garisson  

                          Tak nám popiš podmínky provozu, za jakých dostane auto na rovném úseku smyk a vyjede mimo vozovku.

                  • HonzaRez  

                    Tuzink je diagnóza sama o sobě a nemá daleko k léčbě za vysokým plotem…

                • psbiker  

                  Takže samozvaný mistr volantu předvádí možnosti svého votunidla na domněle prázdné silnici a nezvládne byť lehkou zatáčku.. Tohle bych normální nehodou nenazýval.

                • Meduza  

                  Jejda, ja jsem to info o protijedoucim nakladaku bral jako hotovou vec. V pripade, ze si ho chlapci vymysleli, se silne priklanim ke kolegum Lynchum ;)

                  Ale fakt vidim rude, kdyz nekde ctu zvasty o zimnich gumach, ktery predchozich cca 8 zim nebyly v nizinach v podstate potreba.

                  • Barak  

                    Jasně, nebyly potřeba, protože posledních 8 zim vlastně v nížinách vůbec nemrzlo, nesněžilo, nebylo na silnici náledí ani sníh nebo sněhová břečka. Možná by se měly úplně zrušit, protože je to akorát buzerace…

                    • Kubajsu  

                      Přesně tak. Za posledních pár let by se daly dny, kdy byly zimní gumy přínosem oproti letním, daly v nížině spočítat na prstech… Letošní 2 týdny sněhu a mrazu jsou dost výjimka.

                      • Barak  

                        Tak předně, 8 zim, jak píše Meduza, není pár, jak píšeš ty.

                        Potom, na to, aby se hodily zimní gumy nemusí být ještě nutně sníh. Stačí nižší teploty, což je i v nížinách nezanedbatelnou část zimy nebo mokro, námraza. A nemluvíme tady snad o zimákách jenom v kontextu něco vyjet/nevyjet, ale o lepší přilnavosti, kratší brzdné dráze.

                        A v neposlední řadě, jsou jistě lidé, kteří jezdí autem jenom do obchodu. Ale mnoho řidičů čas od času vyjede i na hory, Vysočinu nebo obecně vyšších poloh.

                        • kubad  

                          i při –10st.C pokud je sucho jsou letní lepší, na mokru až námraza je problém pro letní

                          ke na to dost měření už na nettu k dohledání.

                          tím ale nijak nezpochybňuji zimní gumy

                          • Fazzy  

                            Tohle je diskutabilní a rozhodně bych nedoporučoval se tim řídit.

                            • kubad  

                              co je na tom diskutabilního?

                              zákon jasně definuje kdy je potřeba mít zimní a sedí to s tím co vychází v testech.

                              • Fazzy  

                                To mělo bejt spíš pod Toma. Diskutabilní jsou ty testy. Řada lidí se na ty testy koukne a řekne si hele, letní fungujou i v mínus pěti, tak na to jebu. Ale ono pak dramaticky záleží na momentálním stavu gum, nehledě na to, že i když je někde sucho neznamená, že někde pod stromem nebo na mostě nebude námraza. A když takovej člověk způsobí nehodu, tak bys mu dal korunu.

                                Celej ten zákon je napsanej kokotsky. Má to bejt natvrdo povinný od-do a veškerý tyhle diskuze co by kdyby by nemusely existovat.

                                • kubad  

                                  poručíme větru dešti?

                                • Tom-T45  

                                  Zase naopak, spousta lidí si řekne, mám zimní gumy, mě se nemůže nic stát. Je fakt, že jak se rozšiřuje nabídka celoročních gum, tak to zimní ojíždění letňáků přestává být zajímavé. Pořizoval jsem si teď sadu celoročních a docela mě překvapilo, jak dobře fungují, hlavně v takových těch podzimních plískanicích, kdy jsou silnice mokré a špinavé, případně ještě zabahněné od zemědělců. Pak je potřeba si akorát hlídat hloubku dezénu a pod 4 mm ideálně dojíždět v létě.

                                  • Fazzy  

                                    Byl jsem dlouhodobým kritikem celoročních gum, protože jen kombinovaly horší stránky letňáků a zimáků. Ale uznávám, že to co se objevuje v poslední době už jsou celkem solidní gumy, který i v zimě docela fungujou (samozřejmě to neplatí obecně, je třeba vybírat), takže už to toleruju. Pokud jak říkáš to nejsou nějaký starý sjetý puky.

                          • danis7  

                            Sorry jako, ale tohle je úplná blbost. Zimní gumy nejsou jen o vzorku, ale hlavně o směsi. A ta směs má lepší přilnavost od cca 7st než u letních gum. Zkus i opačný test, dej si zimní gumy na auto v létě a uvidíš rozdíl.

                            • kubad  

                              pleteš se není to blbost, blbost je 7stC

                              pěkný test je dole, najdi si oficielní stanovisko od Michelin k problematice a je toho kopec na nettu.

                            • Kubajsu  

                              Je to tak, že na suchu je letní lepší vždy. Na mokru je to za nízkých teplot víceméně remíza. Na sněhu a ledu je bez debat lepší zimní (ale co se týče např. zpomalení, tak jen o nějakých 20%).

                              Ale o stejných 20% je zimní horší v létě – tam to ale není tak markantní, protože 20% z 30 metrů brzdné dráhy se nezdá zas tolik oproti zimním 20% ze 150m…

                              Další málo známá věc se týká sjetých gum; na suchu mají gumy ojeté na zákonné minimum cca 103% přilnavosti nových gum. Samozřejmě za mokra se to diametrálně mění…

                              • Kubajsu  

                                Samozřejmě další faktor je stáří; tam občas dochází k degradaci neuvěřitelným způsobem. Na firemním teréňáčku máme letní obutí, které pod 5°klouže i na suchu dost…

                        • Tom-T45  

                          Při nízkých teplotách na suché a i mokré silnici mají kupodivu kratší brzdnou dráhu letní gumy.

                          https://www.auto.cz/…horsi-127713

                          • Barak  

                            Díky za odkaz. Myslím, že tohle dobře řeší zákon, jehož zásadní část je v článku zmíněna. Je v zimě hezky? Ok, jeď si klidně na letních. Jsou podmínky na zimní? Musíš je mít.

                            • kubad  

                              přesně tak

                              • Pessinger  

                                Dokud tady bude pár blbcu co se budou zastávat lehkomyslných řidičů, potencionálních vrahů, ne empatickych hovad, situace bude furt stejná, klidně mě za to lynčujte :D

                                • kubad  

                                  nevím že by se tu někdo někoho zastával, každopádně bych to nechal na Policii co se tam vlastně stalo

    • Phantasma  

      Proto je nejlepší mít dnes pojistku na blbost. Já taky platil, ale z jiného důvodu – nedal jsem na kole přednost a trefil jsem auto.

      Nahlásil jsem ihned na místě škodu, poslal naskenovaný prorokol o nehodě a o nic se už nestaral. Pojišťovna si vše vyřídila s poškozeným.

      Haluz bylo to, že kolem šel svědek, který dělá u PČR a měl doma tyhle protokoly. Ale jelikož jsem u sebe neměl občanku a nemohli jsme nijak ověřit moji totožnost, tak se museli volat policajti ve službě. Tak jsem kvůli tomu ještě musel zaplatit 4000 za nedání přednosti.

      • Jano86  

        A zdravotné si vyviazol ok?

        • Phantasma  

          Naštěstí já a nikdo jiný nepřišel k žádnému zranění. Jezdil jsem tama denně, pak už jen po paměti, ale jednoho dne tam změnili značení a náhle jsem nebyl na hlavní. V tom místě, jak mi pak řekl ten policajt, se to značení mění neustále a nebyl jsem první, co tam boural. No, v rychlosti 45km/h jsem trefil kapotu auta, které už bylo první polovinou v komunikaci a letěl jsem hodně daleko – Garmin mi to detekoval jako skok o délce asi 9m, ale já byl ještě pár metrů před kolem. Jen prasklá helma a odřené rameno, na zadním kole osmice. Já v pohodě, ještě jsem těch 20km jel na kole domů. Pro mě velké ponaučení, kdybych trefil to auto do dveří, tak nejspíš zraním řidiče a nebo jsem mohl sejmout a zabít jiného cyklistu, který by třeba jel v protisměru … já v tom vzduchu musel letět jako raketa. Strašná rána, v takové rychlosti to na místě zastavit. Čas na reakci nebyl žádný. Všiml jsem si auta a za takových 0,2s jsem už letěl …

          Já už párkrát boural na kole a vždycky jen odřeniny, ale teď si dávám sakra majzla, protože všechny životy jsem už určitě vyčerpal …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.