• citroen15

    Dobrý den,prosím o názory.

    Mám možnost koupit od známého nové kolo-nejetéinfo

    Cena by byla cca 50t.Má to smysl? /myšleno osazení,kompo­nenty,převody­...../.Nevím co mám „čekat“ od těch převodů 34–24 /klika/ a 11–42 /kazeta/.Osobně se trochu toho bojím,raději bych tam viděl 36–26.

    Jak to vidíte vy?

    • plzakj  

      Tak podle me na tom kole neni, krome 34z prevodniku nic spatne :-) Ale ten za 500,– vymenis za 36 a bude to OK. BTW zrovna ho skoro nejetej prodavam. Ja totiz menil 36 na 38 na XC fullu. Kdyztak napis. Mam ho v inzeratech.

    • atty  

      Převody jsou jasný – na silnici a ve sjezdech Ti může chybět převod do rychla a to u tohohle kola (jako lehkého a rychlého HT XC) může být trošku kontraproduktivní. Nicméně to jde vyřešit koupí nových převodníků (v řadě XT za cca. 1500,– oba – 36/26 nebo 38/28).

      Cena je taková jaká je, protože je to Scott – za 75k najdeš daleko více lépe vybavených kol vůči ceně, za 50k taky, ale nebudou mít „značkovej“ rám.

      Pokud Ti jde o design a značku, tak je cena za NOVÉ a nejeté kolo slušná, pokud Ti jde o maximální poměr výkon/cena a máš na to těch cca. 50t, dá se asi dát dohromady něco lepšího.

      V případě bazaru se dá za 50k najít ještě daleko lepší kolo (záplety, osazení, váha…)

      • citroen15  

        Děkuji za info.Mohu požádat o další info/foto „… dá se asi dát dohromady něco lepšího.“Rozumím tomu,že je to věc názoru a preferencí každého jedince,ale vzhledem k faktu ,že jsem toto ješte nejezdil /převody + materiál/nechám si poradit.Na něčem jsem se krátce svezl,něco vyhovuje méně/více,ale zkušenosti a praxi ostatních si rád vyslechnu

        Děkuji..

    • palo7  

      Smysl to má, ale jen pokud chceš 2×11. Jinak je kolo celkem těžký, přes 11kg mají Al kola. A když to porovnáš třeba s 2019, tak ta je bez slevy (kterou by jsi nějakou dostal) na netu za 62.000 a má Eagle a je o půl kila lehčí, jen ma zase horší brzdy. Za těch 45 jak píše Kubad by to bylo ok a jen vyměnit převodník za 36. Přesmykač 36–24 pobere

      • Davidakta  

        Taky bych to tak viděl, 2019 tu mám po slevě za 54500,–

        • citroen15  

          …u těch převodů 1/11 popř.1/12 se docela "bojím"zda to bude stačit.U 2×11/12 je toho přeci jenom více na výběr

          • atty  

            Tak rozsah u 1×12 orla nebo nového Shimana XTR je podobný, jako se dá u 2×11, skoky mezi převody ale můžou chybět – pokud jezdíš kadenčně, jseš zvyklý na silnici a míníš se i takovýmhle kolem občas pohybovat na silnici, nebo v rovnějším terénu, pak se u 1×12 může stát, že optimálně bys potřeboval převod někde „mezi“, než můžeš řadit. 1×12 je optimální do terénu, kde chceš jednoduchej systém na jeden palec a nevadí větší skoky mezi některejma převodama.

            Někdo si u 1×12 chrochtá blahem, jak je to jednoduchý řadit jednou rukou a nemuset přemýšlet nad kombinacema převodů, někdo zůstává na 2×10/2×11 protože při vhodných převodnících a kazetě tam jsou menší díry.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse