• ondra123

    Ahoj, prosim o pomoc s výběrem kola. Hledám “do it all” trail bike.


    Chci aby mě to

    • minimálně omezovalo, když pojedu na celodenní projížďku s kámošema na XC
    • mělo hravou geometrii
    • přežilo točnou a podobný srandy

    
Rozpočet ideálně k 80k, max. 110k. Velikost na 27 kolech, měřím 170cm



    Díky za radu

    • novas752  

      Tam jsou hodně omezující 27" kola.

      Zadání by jinak odpovídalo něco s nižšim zdvihem okolo 120–130mm a agresivnější geometrií, ale taková kola jsou v podstatě jen 29". Osobně bych se na popisované použití 29" nebránil.

      • mpIII  

        To není úplně pravda ;0) 27,5”, 130mm, hlava nějakých 65,5 stupně. Schopné zvládnout celý den v bikeparku i 70km vyjížďku.

        • novas752  

          No jo, neříkám že nejsou, jen je větší výběr ve 29".

          A 70km „xc“ vyjížďku ujedeš na čemkoliv.

          • tonik666  

            ty tvoje nazory o 29 tak nejak poputaji ze mnoho let byly jen 26.

            XC vyjizdka-zalezi s kym jede a jak rychle jsou zvykli jezdit. ja jsem byl na xc vyjizdce tady s bajk forem kdyz se jeste jezdilo a odpadl jsem na 12kg karbonu s 2.4 nobby nic protoze jsem to tempo neutocil a kolo me moc omezovalo.

            • novas752  

              No jo, tak pokud by s kámošema drtil až takhle, omezovat ho bude skoro každý trailbike na patřičném obutí. V takovym případě by si musel nechat xc, protože na jinym kole by nestačil, a k tomu si pořídit klidně enduro na to prasení po Točné, Brdech atd.

            • Kanec  

              Já Ti vůbec nerozumím, co a jak píšeš. Tvůj text určitě spadne do místních perel.

    • Boby83  

      Požadavkům by mohl odpovídat třeba Neuron, ve velikosti S je i na tebou požadovaných 27,5" kolech. Pohledej v historii, řeší se tu každou chvíli.

      • novas752  

        Si ale myslim že S by mu bylo malé. Já bych se 178cm bral L.

        • Boby83  

          Píše, že měří 170.

          • novas752  

            No právě, jak se tak dívám na geo tak pokud nemá dost dlouhý nohy, S by mu asi bylo krátké.

            • Boby83  

              Jasan, omluva, jsem tě špatně pochopil..

            • Boby83  

              Ale jinak souhlasím, měřím 175–6cm, mám neurona ve velikosti M a délka rámu mi přijde na spodní hraně použitelnosti. Tzn. o chlup kratší bych rozhodně nesnes, o chlup delší by nevadil.

    • snas89  

      27 mrtvej rozmer:)

      Prejdi na 29 a idealni bike bude intense sniper:

      https://www.bikeradar.com/…rt-review-2/

    • theedge  

      Honit na celodenni vyjizdce kamose s XC na 27,5 trailbiku neni moc dobry.

      Pri 170cm se 29 vubec nemusis bat. Za mne takovej Canyon Neuron 29 v M bude OK. Dival bych se na podobnej typ kola – 29 na cca 130 mm zdvihu. Za 100k uz jde vybrat peknej stroj.

      • wilda81  

        29" pro všechny!

        • Kanec  

          Když jsem si kupoval svou první 29, tehdy přišly na trh a bylo jich hodně málo, tak si všichni klepali na čelo, co jsem to za exota a dost často se posmívali. No a teď? :-)))

          • tonik666  

            V te dobe to dost pravdepodobne melo nepouzitelnou geometrii a nebyl to zadny zazrak.

            A ted uz se to postupne vyrobci naucili, takze 29 umi byt obratnejsi bez byly drive 26.

          • wilda81  

            Klepaji si na čelo pořád. Aspoň pokud je řeč o 170cm jedincich a nezavodni použití.

            • mirorek2  

              Soused 170 cm měl treka 29" taky, nadával na to kudy chodil. Rovně dobré, ale jak začala technika, neukočíroval to.

              Teď lítá na 27,5" strereu 160, mimochodem s tlumením BOS od Tebe a je vysmátý :-)

    • va-bo  

      Když to kámoši na 29" XC napálej, tak ti ujedou vždycky. Na druhou stranu 29" v bikeparku taky nebude moc zářit. „Nikdo není perfektní“ – konec citátu.

    • Nutribird  

      Giant Trance, obout dle použití a máš to. Je to jezdivé a odolné kolo. Nebo nějaký Trek https://www.trekbikes.com/…x-8/p/29458/?…

      Remedy už bude asi kladivo

      https://www.trekbikes.com/…-xt/p/28510/?…

      Radon Jab už je enduro ale za tu cenu komplet karbon.

      https://www.bike-discount.de/…/marke-radon

      • novas752  

        Pokud chce aby to přežilo Točnou tak je Jab nesmysl, ten na tý Točný tak jako začíná. Remedy je taky už dost kovadlina na daný použití. Ale ideální rám by mohl být nový Trek TopFuel.

        • honzarb  

          Ja bych spis doporucil Treka Fuel Ex 2020, ten prvni karbon…

        • mirorek2  

          Rozveď prosím v čem je JAB špatně?

          • nomecz  

            Nic akorat je to kolo na mnohem vetsi teren, 160mm enduro fakt neni na nejaky smrdlani a univerzalni kolo na honeni xc km taky ne :)

          • novas752  

            ondra123 chce kolo které ho bude co nejméně omezovat na vyjížďkách s xc kámošema a přežije Točnou apod.

            Enduro asi nebude to pravé ořechové pro takový účel. Kdyby to měl primárně na Točnou se všim všudy apod. tak klidně.

            No leda že by do trail/endura přesvědčil i ty kamarády na xc. :)

            • plzakj  

              Poslete nekdo nejaky video, jak vypada Tocna, at si udelam predstavu :-)

              • McBlacky  

                Par sotolinek a asfaltka v pulce ;)

              • novas752  

                Najdi si „Točná“ na Youtube.

                • plzakj  

                  Tam jsou nejaky cesticky v lese :-)

                  • novas752  

                    Kdo by to čekal, že, cestičky v lese.

                    Mě tam přijde ideální nějaký lehčí trailbike. Jsou tam místa kde člověk využije i enduro, ale není jich mnoho, na delší vyjížďku v té oblasti by to člověk tahal většinu času zbytečně.

                • Hadato  

                  Jak se na to tak dívám, tak se mi jeví nejlépe nějaký 120/100 full nebo HT, celkem nic tam není (nebo to z těch videí moc nejde vidět).

                  • AleZ80  

                    Jezdil jsem to na fullu s 26" koly a 120 mm zdvihy, ale více si to užiješ na něčem se 140 mm zdvihu, většími koly a moderní geometrií.

                    • novas752  

                      Já na hardtailu s V-brzdama a pružinovou Dartkou! :) Ale ne úplně vše co tam je a mnohem pomaleji než dnes.

                    • Hadato  

                      Ono video vždy klame, takže mě zajímají zkušenosti ostatních.

                  • McBlacky  

                    Prirodniho nic extra az na par skalek. Jsou tam ale lajny dropu, jedna velka, tam by trail bike umrel a druha lidska, kde by to se skilem asi i slo. Ono Tocna se casto mysli i sirsi okoli (M. Rokle, Zavost) kde sem tam narazis na vetsi skoky, prudky skalky a metr plus dropy. Ty prirodni traily tam driv slo jezdit na xc, zabava to nebyla a spis preziti.

                    • plzakj  

                      No vida, tazatel chce neco, co “prezije Tocnou” :-) Mi ten Neuron prijde idealni. S xcckama se sveze taky

                      • Hadato  

                        Ten Neuron v S by mohl celkem vyhovovat, pokud teda nějakou hotovku.

                        • lubosalbi  

                          Mám 170cm a jezdím Strive 29 v M, měl jsem i Strive 27,5 v S a to kolo bylo prostě malý.

                          Strive 29 v M má sedlovou trubku 440mm dlouhou a Neuron CF má 445mm. Se sedlovkou se 150mm zdvihu bych jí měl teda v Neuronu úplně na doraz zasunutou, ale velikost S bych nechtěl.

                          • lubosalbi  

                            Ještě koukám, že jsou na Neuronu 175mm dlouhý kliky o proti 165mm na Strive, tak to už bych se na M Neurona nevešel.

                    • Koli13  

                      Trail bike umře až na brutálních věcech. Rozhodně ne na skokách, který mají pod 10 metrů a pěkný dopady a ne na dropech kolem 3–4 metrů s prudkými dopady. Na XC fullu dáš většinu věcí, pokud máš skill a zajedeš i začínající enduráky, protože pojedeš mnohem rychleji, když umíš (to se mi potvrdilo ve Finale Ligure), jen víc bolí ruce a občas chybí zdvih, když posíláš metr plus dropy na placku :)

                      • honzarb  

                        Presne…zvlast kdyz mas k tomu vhodnou geo… mit takovej rozpocet, vybral novy Norco Optic C3.

                        • Koli13  

                          Opitc je nádhernej! Kdybych ještě neměl xc závodní ambice tak bych už ho měl asi doma :) Ještě se mi líbí ten povýšenej Revolver na 120/120 to vypadá taky jako pěkná mašina na většinu trailů a zároveň race ready na XCO závody a těší maratony nebo trilogy třeba. To bude zase rozmýšlení na příští rok :D

                          • Dejv0  

                            Nebo Sniper, už sis to měl koupit rovnou, místo Anthema. Měl bys kolo na obojí a ušetřil bys, stačí jen měnit gumy. :)

                            • Koli13  

                              Zase musím říct, že Anthem jede fakt dobře a je to mašina na závody, taky jsem ho měl za super peníze :) Intense neumím, Norco jo, tak se uvidí co bude na 2021. Nicméně jsem si musel pořídit sjezďáka, abych to XC nerozlámal :D

                      • mpIII  

                        +1 :0) Na špičáku jsem uvisel i holku na sjezďáku… a pak mě zesměšnil malý kluk na celoHT…

                      • Hadato  

                        Pravdu díš, otázka je, kolik to potom na takovém XC fullu bude zábavy (pro mě třeba dost, ale pro ostatní to tak být nemusí). Další otázka je, kolik toho pak ten XC full vydrží.

                        • honzarb  

                          To je pak prave vsechno o tom „skillsu“ :-)

                          • Hadato  

                            No, v některých případech to pak spíš hraničí se sadomasochizmem :-D

                        • Koli13  

                          Mě to na XC baví, hlavně v českých podmínkách. Přes Vánoce jsme, ale cestovali po Francii a Italii (San Remo, Sospel, Finale Ligure, atd..) a tam jsem si teda občas vytrpěl dost. Double Black traily, skály, prudký věci a já brečel proč jsem prodával enduro :D Jak píšu výš, docela zajímavej se mi zdá Norco Revolver 120/120 víc trailová geo, zároveň to pojede jak sviňa a bude to lehký. Tak možná příští rok :)

                          • ceo  

                            Tak tohle už jsou lokace, které požadavky na bytelnost dosahují k bikeparkům. Tam jen skutečná hrstka nízkozdvihů nebude trpět. Třeba Smuggler. Ale ten zase moc dobře nepojede a vážit bude jako to enduro.

                            • Koli13  

                              Finale Ligure je na XC v pohodě, San Remo je spíš na vysokozdvihové enduro skoro až na sjezďáka :D A Sospel taky docela šel, ale tak profíci tam trénují taky a má to svoje kouzlo, do kopce letíš a z kopce se bavíš, občas trpíš :D minimálně si příště vezmu volný kraťasy a chrániče na kolena :D

                              • theedge  

                                Finale na XC v pohodě ? Jasný všude je potřeba dělat machry :-) Předpokládám že na tříkolce je to taky v pohodě, bo skill že :-)

                                • ra.ma1  

                                  tak ono to asi taky nejvic o tom skillu je, ze;)?…a my co jsme si ho poctive hodinami nevybudovali/ne­vydreli, muzem tak maximalne slintat, zavidet, popripade vic trenovat a nebo vzit do rukou nami nikdy poradne nenakrmeny vysokozdvihovey kalibr :D

                                  • theedge  

                                    Nevim jestli chci závidět Finale na XC kole … ani moc ne. Nechci zpochybňovat něčí skill, ale X-krát sem do dizkuze napsat jak je Finale v pohodě na XC kole je pro mne pózerství.

                                    Jak už tu bylo napsáno: dneska jde sjet všechno na všem … záleží jen jakou míru pohodlí a zábavy od toho očekáváš.

                                    • Koli13  

                                      Tak si vem XC a jeď tam, nejezdil jsem tam vše, ale rozhodně se to dá a má to jinej rozměr. :) Za mě je pozérství si koupit enduro a jezdit pěšinky za barákem a pak tady řešit na b-f jaký vozit tlaky, pláště, apod.., A těch lidí, co jezdili gravity před 10–15 lety je tu určitě dost a jsou vyježdění, ale taky je tu dost lidí, kteří začali a vlezou na kolo jednou týdně, což není nic proti ničemu, ale proč pak mít doma kolo, který očividně nevyužiju? Sám jsem si tímhle dilematem prošel a dostal se od Reigna až po Anthema, s tím že teď mám doma ještě sjezďáka na prasení. Je hezký, si zajet 2× za měsíc na RZ a traily do Sušice, nebo někam, kde to má smysl, ale 4× týdně tu budu jezdit pěšinky, který jsou mnohem zábavnější na XC. Dneska je spousta skvělých trail biků co váží 13kg, pěkně jedou a většina lidí nedostane na limit, ale radši budou špekulovat nad tím, proč zrovna oni potřebujou enduro, když přece jezdí na Rychleby! Ať si každej jezdí na čem chce, ono to tak bude nejlepší :)

                                      • novas752  

                                        Zase proč se trápit na xc když si na stejný terén nevyježděný biker může vzít trailbike/enduro a zajezdit si podstatně lépe byť na předimenzovaném ko­le.

                                      • mirorek2  

                                        TVL představ si, že jsou třeba lidi starší, nebo prostě nemají sklil jako ty a nikdy mít nebudou. Proč by proboha nemohli mít enduro bez pozy jen jako jediné kolo?? Nemá to motor, za mě OK, zdvihy průměry a gumy jaké jen chceš, hlavně že na tom jezdíš tečka

                                        • Koli13  

                                          Nevím komu odpovídat dřív, takže tak nějak všem.., Právě, že mluvím o fun factoru, jakej fun factor bude na 15 –16 kilovým enduru na placatých pěšinkách? Vždyť to kolo tam nejede, stejně jako nejede sjezďák na placatých klidně obtížnější trailech. Naopak to bude velký trápení, dlouhej rozvor, těžkopádnost, celková neohrabanost kola a člověk ve výsledku musí třeba při zatáčení mít mnohem větší skill než na trail biku, kterej zatáčí mnohem ochotněji, protože není dělanej primárně na přímočarý ratata, i když s dnešní moderní geo už by se i o tom dalo polemizovat. Mě by taky ve Finale bavilo enduro víc, ale doma nebylo nic jiného než silnička a xcčko, takže nebylo moc o čem a výsledek? Modrý traily a i některý černý se dají jezdit v pohodě a je to zábava, jiná než na enduru, protože si za ten den vyjedu ten kopec klidně 3×. Není to o tom, že bych tady ze sebe dělal mistra světa amoleta, ale je to o tom vy chytráci, že i na tom trailovým kole se bude plácnu 70% lidí jezdit líp, než na moderním enduru a jestli nevíte proč, tak ty kola vyzkoušejte.

                                          • novas752  

                                            To už je na každym soudruhovi jak se k tomu postaví, vždy je to o nějakém kompromisu ať si vezmeš cokoliv.

                                      • ceo  

                                        Dnes to není o tom, kde a na čem, ale JAK a jak dlouho.

                                        Někdo dokáže dělat odpal z každýho kamínku, kořínku, pořád v manuálu apod. S takovou zátěží odpálí během krátké doby i Anthema a podobné XC na cestičkách k tomu určených, kde se jinak jezdí na HT. Naopak na Anthemovi se dá sjet BP. Jen to v obou případech dlouho nevydrží.

                                        Myslím, že Edge narážel na to, že Finale samozřejmě na XC jde, ale není to v pohodě, kolo dostane na frak a je to jiný, ale omezený zážitek, který by člověk nedoporučil. Ostatně sám jsi psal, že jsi brečel po enduru.

                                        • mirorek2  

                                          mám divný pocit, že chci do Finale čím dál víc, zvláště když se podívám z okna jo a bral bys si enduro :-)

                                        • honzarb  

                                          Tak je celkem jasný, že cokoliv se dá sjet na čemkoliv, otázka je, jaký je u toho fun factor a nevím, o co jinýho by nám při ježdění na kole mělo jít, pokud se tím teda neživíme.:) Nicméně můj pohled na věc je takový, že v době 29" trailových kol, s agresivní geometrií, mi takové kolo pro běžného jezdce, který nehoní každou vteřinu a který chce stačit kámošům na xc kolech a zároveň se netrápit v těžším terénu na nějakém připruženém xc kole, přijde ideální…

                                        • theedge  

                                          Souhlas. Ve Finále jsem byl ( tak jako spousta lidí tady ) a dost lidí tam jezdí i na DH kole, bytelný enduro naprostej standard. Vyhlášená světová enduro lokalita a spousta trailů je samozřejmě úplně jinde než Rychleby.

                                          Ale samozřejmě jsou všichni úplně blbí a vůbec neumí jezdit, protože čecháček Koli13 má zrovna životní XC záchvat a všichni kolem jsou blbci a neumí jezdit – vždyť on je přece velkej drsňák a všechno ví nejlíp, protože patřil ke gravity scéně :-) Je zrovna na vlně, protože jezdí 4× týdně a když má někdo rodinu, náročnou práci a na kolo se dostane „jen“ 2× týdně, tak nemá nárok na slušný kolo a enduro už vůbec ! Úplně nejlíp ví jaký si kdo má koupit kolo – protože kdo má kolo nad své limity tak si ho nezaslouží :-) A jasně – enduro ( ve světě nejuniverzálnější bike ) je zlo a kdo má enduro je pozér … jasně, jasně.

                                          • mirorek2  

                                            Klíd :-) dyť s tebou souhlasím/e

                                            kdybys to Finale přirovnal k něčemu, jak to vypadá ty tratě? Znám Saalbach/Leogang a nějakou tu naši kotlinu, po Evropě jsem toho moc nenajel

                                            videa znám :-)

                                            • theedge  

                                              Já tyhle mistry světa moc nemusím :-)

                                              Hele jsou tam různý traily. Byl jsem tam jen jednou, tak nejsem žádnej velkej znalec ( letos na podzim chceme znovu ). Určitě se jich tam dá na slušným XC fullu dost sjet ( třeba slavnej Rollecoaster). Ale černý traily jsou prostě světově černý. Kolikrát to není tak že by celej trail nešel jet, ale je v něm pár hodně těžkých technických míst který jsou buď hodně prudký, rozbitý koryta, skalky. Bacha na to, videa z Gopro dost klamou – v reále to je prudší a víc rozbitý :-)

                                              Některý místa jsem snášel ( Madonna della Guardia – pak jsem zjistil že to je DoubleBlack ) . V čechách z legálních trailů neznám nic co by se tomu vyrovnalo – snad Whistler sekce na TT, ale ta už je dost trialová ( tu samozřejmě nedávám ). Nicméně některý místa tam k tomu nemají daleko. Bikeparky v ČR moc zmapovaný nemám ( moc mne nebaví jezdit z klopky do klopky ). Zkušenost s takovými traily člověk nabere hlavně venku.

                                              Jezdil jsem tam na půjčeným kole ( Jekyll ) a byl jsem fakt rád za zdvihy – trpím na ramena a některý traily jsou docela sbíječky. Na takový DH Men jsme ani nejeli, protože dle videa to vypadá jen jako sypačka kolmo dolu ve velkým bordelu. Dolmen jsme taky vynechali.

                                              V Saalbachu jsou buďto takový hodně upravený věci s klopkama a nebo pak pár DH tratí. Nicméně ty rozbitější věci bych určitě přirovnal k Brgstadlu a to na XC kole fakt jet nechceš. Finale je ale jinej charakter než Saalbach.

                                              • mirorek2  

                                                No Bergstadel si já teda neužiju, nevím jak ho jet a ne místy jít

                                                • lubosalbi  

                                                  Bergstadel jen nejlepší trail co tam mají, ten mě fakt bavil a jel jsem ho jen za mokra několik dní po sobě :-)

                                              • Atilla  

                                                Zase whistler sekce na TT není nic hroznýho. Na HT mi to chvilku trvalo a to to bylo ze začátku těžší, ale na fullu to jde v klidu i za mokra. A jsou lidi co to tam dají, ale úplně s prstem v nose po předním. Na trial biku sjedu DH ve špindlu a třeba takový Frenk ho tam rve na enduru, tak že ani na DH mu nebudu stačit ani prd.

                                                A musím s kolim souhlasit, že na Enduro tady toho hlavně ofiko v ČR moc není a když se podíváš co se jezdí v EWS nebo třeba co se jezdí v Kanadě na Enduru, tak to je sakra daleko od TT, nebo RS.

                                                Na TT bude zajímavý ten nový, trail, tam jsem kus jel a to budu konečně něco s obtížností. A hlavně já nejsem nějak dobrý jezdec, spousta lidí mi tady naloží nesmysl na HT, takže bych se na to podíval i z té druhé stránky věci.

                                                • Baba-Ji  

                                                  i na Rychlebách se má letos otevírat jedna novota a zatím co jsem viděl, tak je to obtížností o jeden level dál, než co tam doposavaď OFIKO na trailech bylo.

                                                  • Atilla  

                                                    Já tam od doby co se nejezdí ilegály nebyl. A kvůli jednomu trailu se tam asi taky nepotáhnu:( Je to daleko, to už radši vezmu DH a pojedu někam jinam.

                                                  • Baba-Ji  

                                                    Tomu rozumim. Na druhou stranu hned za kopcem jsou Kouty, takze neni treba furt slapat v Koutech.

                                                    Jinak to co byly kdysi ilegaly, tak se prave letos stanou soucasti ofiko trailu :).

                                          • Koli13  

                                            Uklidni se a normálně diskutuj :) A enduro mi nepřijde pro většinu jako univerzál, ale spíš když už tak nějaký AM. No to je jedno. To, že to otáčíš do nějakého útoku vůči mně je fakt úsměvný a snažím se spíš jen ukázat, že není nutný mít doma enduro – bavíme se o moderním enduru, ne 3–5 let starým, které byly spíš jako letošní AM kola. Možná se blbě chápeme, ale nebudu se snižovat k tomu, abych tě urážel :) Když někdo bude obrážet Saalbach a jiný Alpský Trail centra atd.., pro něj je enduro skvělá volba, ale ruku na srdce, kolikrát tam z nás kdo jede? A zdvih není záruka všeho, takový AM 140/140 na podvozku, co opravdu funguje bude na většinu trailů ve Finale dostačující. Třeba takovej DH men je jen prudkej sjezd v sypkým matroši a zdvih tam vlastně až zas tak nutně nepotřebuješ. Na Madonně taky byly spíš věci o hlavě, jsou tam těžší double black traily. To takovej Saalbach je na enduro mnohem víc, protože traily jsou o dost rychlejší a rozbitý, vybržděný, té pomalé techniky tam zas tolik není.

                                            • mirorek2  

                                              kolik je ti let?

                                            • theedge  

                                              No to už mluvíš jnak :-) Na to co jsem reagoval bylo jak tu vehementně vychvaluješ XC kolo do Finale Ligure, což je prostě blbost. Když se náhodou ve Finale ocitnu s XC kolem tak tam něco pojezdím, budu nasrarnej že jsem neměl enduro, ale nebudu furt dokola doporučovat jak to bylo super. Tím bych ukončil Finale.

                                              Jaký kolo si kdo koupí na svoje běžný ježdění je složitá věc, která se tu řeší furt dokola a nikdy se nevyřeší :-) Já osobně k tomu mám přístup takovej že enduro traily jezdit chci a i ty skutečné venku. Kolikrát se tam kdo dostane je individuální, ale já se s tím kolem 4× za rok do zahraničí určitě dostanu ( možná i víckrát ) a tam je hlavně to co chci jezdit, co mne nejvíc baví a na to jsem si koupil kolo. To že s ním pak courám kolem baráku mi nijak nevadí – v tom jsou taky RS a TT a podobné. Nevím proč by někomu mělo vadit že se jezdí na RS s enduro kolem … Navíc mám rád trošku předimenzovaný věci – počítám s nějakým vývojem a přílišná akurátnost se mi už nekolikrát nevyplatila ( nejn u kola )

                                              Furt lepší než mít kolo dimenzovaný na český pěšinky a pak když příjde to hlavní na co se nejvíc těšíš, tak tam pak s tím kolem trpíš. Půjčování kola pro mne není řešení – víme v jakým ty kola v těch půjčovnách jsou, nejsi na to zvyklej a často to musíš dost brzo vrátit. na spoustě míst kolo nejde půjčit vůbec.

                                              Takže záleží co kdo chce, jak to chce mít pohodlný, jak moc v jakým terénu honí vteřiny … to je tak individuální že to nejde vyřešit :-)

                                              • Koli13  

                                                Tak já byl nasranej spíš v San Remu, oproti tomu je ježdění ve Finale pohoda – máš víc výběr co jezdit., Nicméně San Remo a okolí doporučuju, klidně na sjezďáka :) A není to blbost, když nejedeš jen drtit traily, ale třeba i najíždět objem, jako já :) Nicméně jsme diskutovali na téma XC vyjížďka s kámošema a aby to přežilo točnou. Pak je úhel pohledu, co je ježdění na Točné a co je pro daného XC vyjížďka. Takže ti stejně každej poradí ze svého úhlu pohledu. A jak jsem psal i v jiným vlákně, nejlepší je jít a koupit si něco, o čem si myslím, že bude dobrý. Člověk si musí přijít sám na to, co ho baví a na čem ho to baví. A my mu tu můžeme nástinit svoje úhly pohledu a já třeba i to, co vídám tady u starších chlapíků, kteří si koupili endura a postupně přecházejí na trail biky, protože jim to na jejich styl ježdění sedí víc. Ale nic proti nikomu, cyklistika je jen jedna – ta dobrá!

                                                • theedge  

                                                  Jaký je to San Remo ? Vím že tam často testujou těžký endura ( třeba Enduro magazin to tam má rád ) a dost často s o to vyajdřují jako že to je destrukce kola :-D Něco v tom smyslu psal i Matěj Charvát. Nevím jestli to je úplně to co chci. Nicméně od Finale je to kousek a na jeden den by se tam dalo zajet podívat.

                                                  • Koli13  

                                                    Je to hezký ježdění, hodně technický, ale v dá se to v pohodě jezdit, jen se otrkat na místní terén, hlavně přímo nad Sam Remem, jsou to vše black nebo double black traily v podstatě. Potom jsme druhý den byli na trailech nad San Romolo, což je asi 10km dál v horách, tam je stará DH trať (m*danice strašná, ale na enduru se ti to bude líbit) a z té jsme se napojili na Scoggli Rossi, což je asi nejvíc double black co jsem jel, ale na xc kole a v elasťákách fakt špatný, takže jsem sjel tak 2/3 :D Je to všechno na skále, hodně kamenitý, ale pro někoho, kdo má rád technický ježdění na skalách tak opravdu nádherný a rozhodně na enduro a klidně i sjezďáka – klucí z Německa tam byli na sjezďákách. Pak doporučuju u vesničky Lucéram (Francie) trail Disneyland, dá se to spojit ještě s ježděním v Sospelu a třeba v Peille. Pak jsme byli poslední den ve Varazze, to je kousek za Finale druhým směrem a tam je to taky zajímavý, myslím, že tam na těch trailech budou i teď makat aby na sezonu byly víc ready.

                              • mirorek2  

                                Finále je nej na jednokolce…

              • mirorek2  

                :-)

    • krabica  

      Třeba Santa Cruz 5010 v hliníku, nebo i karbonu na GX.

      • mpIII  

        +1

        Ale se 150 vidlí!

      • wilda81  

        A nebo Recluse z bazaru (je tam jedno Mko) a postavit. S tímhle rozpočtem to bude mit komplet v karbonu i s koly.

        • krabica  

          Nebo tak. :-)

        • Hadato  

          Souhlas, Intense Recluse/Spider je super kolo. Pěkně hravé (krátká zadní stavba) a vcelku stabilní díky položenější vidlici. Váhově je ten rám kolem 2400g, což je celkem přijatelné. Za 100 kKč to už bude pořádná raketa!

          • mpIII  

            S tlumičem?? :-O

            • Hadato  

              Samozřejmě bez. Není to peříčko, ale je to pořád méně, než většina trailových 29".

              • mpIII  

                Stejně pořád hodně dobrá váha. Moje 5010 má teda víc.

                • Hadato  

                  Pokud se nepletu, tak nová generace 5010 je už váhově níže, ale za tu cenu Recluse na bazaru je to dle mě fajn volba – pokud chce 27,5" kola. Za zbytek peněz pak může sehnat TOP komponenty + karbonová kola. Váhově to pak může být podobně jako nějaké nízkozdvihové trailové 29" kolo. S rozdílem, že to kolo přežije i nějaké těžší zacházení.

          • krabica  

            Spider SL XL s pevnou osou a tlumákem Fox Float DPS 2860g.

    • AleZ80  

      Zkusil bych někde sehnat testovačku GT Sensor a vyzkoušel ho. Loňský carbon expert se doprodává za 73, případně carbon pro za 80.

    • mirage  

      podívej se na Stevens Jura ES a možná by to mohlo splnovat to, co ty chceš. Najdeš na Cyklošvec i si tam muže o něm něco přečíst, dobře ho hodnotí v testech.

      • mirage  

        ted se dívám že máš až 110 000,– tak se podívej i na Jura ES Carbon

    • tonik666  

      Me se ted libi Ibis Rimo AF.

      Geoska rozumna, cena relativne taky, vyrobce overeny co di kvality odpruzeni, ramu a zakaznicke podpory.

    • Pedro404  

      Koukni po zastavárnách, teď by někde moh bejt za dobře Yeti SB130.

    • milan.v  

      Oblečený/neoble­čený, jet/nejet…

    • dzolo  

      Jezdil jsem starého Neurona 27, a musím říct, že je to přesně to co chceš. Kup nového a neprohloupíš ;-).

    • plzakj  

      Ja myslim, ze na xc projizdce te nejvic budou omezovat plaste / kola. Vybral bych neco na 29” a poridil druhy lehci zaplety, kam das lehky xc plaste.

    • Davidakta  

      Hlavně když někomu nestiháš, tak je dobré se ozvat :)

    • mr.antik  

      největší procento ztráty výkonu proti xc raketám bude o gumách. Tak zásadní, že je skoro jedno co vezmeš za rám.

      • mpIII  

        No a systém je taky důležitý. Třeba Maestro proti VPP zoufale nejede.

        • mr.antik  

          to už je dnes v podstatě tak zanedbatelný rozdíl…

          i kdyby ten daný rám byl nastaven víc na houpání, tak předpokldám nějaký tlumič s „páčkou“.

        • McBlacky  

          Pokud nevyberes uplnou experimentalni jebku, tak v kategorii am/trail je to fakt nejvic o obuti. Dva ralfy 2,2 pojedou na 140/140 lip jak dva nobby 2,4 na 100/100

    • ceo  

      Praskal v CF

    • Atilla  

      Norco fluid 2020 velikost M 130/120 zdvihu 27,5" celkem progresivní rám hlava 66 reach 440, zadní stavba 431. Je pravda, že 29" je v tomhle segmentu víc.

      Já bych si přál Norco Optic, ale je jen v carbonu a 29". Podle mě ideální bike do ČR.

    • Marek.Kv  

      Jak už bylo napsáno, tvým ideálním kandidátem je Spider…

    • Hadato  

      Pokud jsi ještě nevybral, tak mě ještě napadá Whyte T-130. Ten by se měl dát i vyzkoušet v Beskydech (Whyte tam má servis a měli tam i testovačky).

    • Kaire  

      Spark, Epic EVO

    • ondra123  

      Díky všem za rady, dost jsem nad tím přemýšlel a dospěl jsem k závěru, že pro mne budou lepší dvě kola. Jedno 29 XC/Trail na projížďky (na tohle asi vážně bude lepší 29), druhý enduro (idealně mullet 29/27, ale to budu muset sezonu počkat než to začne někdo dělat nebo to postavit) na prasení. Budu muset trochu zvednout budget, ale zase s druhým kolem můžu počkat.

      Jako první chci vyřešit to 29 XC/Trail

      Chci aby to nemělo nějakej prušvih v geometrii pro šlapání do kopce, rozumě to jezdilo po rovině a bylo zábavný při lehkých cestách z kopce. Dám na to lehký gumy.

      Padli mi do oka tyhle tři

      Canyon Neuron

      https://www.canyon.com/….0/2471.html?…

      Cube Stereo 120

      https://www.cube.eu/…orange-2020/

      Radon Skeen Trail CF

      https://www.radon-bikes.de/…cf-100-2020/

      Hlavne o těch posledních dvou není moc recenzí. Tušíte někdo co z toho je dobrý a co špatný a proč?

      • snas89  

        Mullet 29/27 ma v nabidce intense:)

        No a zase pripominam svuj tip na intense sniper/primer:)

        • Hadato  

          Taky hlasuji pro Intense. Často se dají koupit rámy za hubičku, a tedy se dá za daný budget postavit solidní kolo přesně podle představ.

      • Pavlos_S1  

        Jestli chceš Neurona a měříš 170 cm, tak dostaneš kola 27.5 velikost S. Určitě nohy mít tak dlouhé nebudeš, aby tě tabulka doporučila kola 29 s velikostí M.

        • novas752  

          Na Mko by mu stačily nohy cca 81cm a delší, to by při 170cm mohl mít.

          • Pavlos_S1  

            Já mám 175 a přitom nohy jen 78. Tak jsem si vzal dle jejich doporučení S, ale M bych asi taky zvládnul.

            Když tak bych si to s ním vymněnil :-))))

            • novas752  

              Bys musel dát menší zdvih sedlovky nebo trochu uříznout sedlovou trubku.

              • Pavlos_S1  

                Mám to vyzkoušeno na AL6 a jsem přesně na hranicích obojeho. Když jsem to poměřoval metrem, k tomu jak to mám na CF u velikosti S, tak by mi stačilo sedlovku povysunout jen o 1cm. Takže bych to měl akorát. A tady je vidět (i dle jejich tabulek), že AL s CF nejde porovnávat. Takže mi vychází, že můžu mít S i M. Ale ideální je si to na M vyzkoušet.

      • Baba-Ji  

        Nevsiml jsem si, ze by to tady bylo nekde popsano, ale jak vypada ta XC vyjizdka s kamosema ve tvem/vasem pojeti?

        • Baba-Ji  

          Ptam se proto, ze ja bych asi nesnes mit doma dve kola, protoze bych kazdou chvilku „resil“, ze jsem si na vyjizdku vzal zrovna to nevhodne :D.

          Takze jestli to mas/muzes mit podobne a vase XC vyjizdky jsou spis celodenni toulacka krajinou v nechrtim nebo spis light tempu, tak by ti mozna stacilo JEDEN vhodne vhodne vybrany FULL (se zamykanim minimalne na tlumici) a k nemu mit dve sady zapletu – jednu hodne do gripu a druhou hodne na hmotnost a rychlost. A pocitej, ze prave rozdil v kolech, potazmo pouzitych plastich ti zdela na „jezdivosti“ nejvic.

          • mastihuba  

            u mne vsechny pokusy s rychlejma kolama na fullu skončily s rozbitejma žebrama, je to prostě nevhodný a vzdy si vemeš ty špatný :) u celýho kola s tím pocitás a na fullovi ti to z kopce podrazi nohy :)

          • novas752  

            Kamarád má kol doma 8. :)

      • Blahycz  

        Já tohle vyřešil Xc/ht právě na ty vyjíždky, a endurko na blbnutí. Buď jedu jezdit,, rychle s tim že něco zvládnu ukočírovat,, a nebo jedu do težšího terénu. Dva fully by mě štvaly.

      • MichaelSimek  

        Porid si endurko co slape a nebudes potrebovat xc pokud nezavodis. Muj Carbine zvladne celodenni vyjizdky s chrtama i rozmlacenej bejkpárek a zábavný je to všude!

        • Baba-Ji  

          Carbine ale neni uplne cistokrevne endurko, ale spis trailbike, zdvihem. Samo to muzes komponentove okopnout jako endurko :).

          Vicemene se ale za tuhle variantu taky prumlouvam – poridit nejaky (ostrejsi?) „trail“ bike. Treba to Ripmo by myslim mohlo vyhovovat, Ibisy jsou na efektivitu slapani dobre i bez pouziti zamykani tlumice.

          • MichaelSimek  

            To jsem asi uz zaspal dobu, ja si myslel ze carbine je celkem endurko :) Ale co uz, ja si na tom uzivam vse a vo to tu bezi !

        • Blahycz  

          No pokavad bych chtěl jezdit xc vyjíždky tak mu doporučit endurko,, mi přijde blbost. Nevím jestli to byla reakce na mě,, ale srovnávat karbonový ht a i jezdivý endurko,, mi prijde slušnej rozdíl.

          • Baba-Ji  

            Jak jsem psal vys, tazatel by mel specifikovat, co je to XC v jeho (party) podani. Plnotucne enduro je podle zadani zbytecny overkill, nejaky vhodny trail bike bude podle mne nejlepsi.

          • MichaelSimek  

            Ja na nikoho nereagoval, tak se nečerti. Prostě jsem napsal co si myslim. Jestli se ti to libi nebo ne je dalsi vec, kazdej vidime to bajkovani jinak ze

        • ceo  

          https://www.youtube.com/watch?… zajímavé srovnání a ještě zajímavější čísla

          • honzarb  

            Ve videu jsou zajimave ty casy jednotlivych jizd, ze kterych je videt, ze kazdemu svedci neco jineho :-)

            • Hadato  

              No, moc vypovídající hodnoty to nemá při jedné jízdě na jednom kole. Chtělo by to více jízd na tom samém kole, případně s úplně stejným obutím.

            • novas752  

              Všechny tyhle srovnávací měření času, to je tak hrozně o náhodě. Jedou to jen jednou, rozdíly několik málo sekund, to stačí jedno nebo dvě ne úplně ideálně projetý místa a z rychlejší jízdy je hned pomalejší. To by chtělo aspoň 5× na každym kole a střídat jejich pořadí aby se eliminoval vliv únavy i „načtenosti“ tratě.

              A je zvláštní, že na flow měl jeden z nich rozdíly dost malé a ten druhý větší a na tom technickém sjezdu opačně

              • ceo  

                Pointa je právě v tom, že u dnešních geo se dá sjet docela všechno na všem. Jde jen o to, jestli jezdec preferuje rychlost, stabilitu a polštář na chyby, nevadí mu si víc máknout do kopce , z kopce se víc veze (pak si vezme vyšší zdvihy), nebo mu o rychlost z kopce tak moc nejde, chce víc ovladatelnosti a hravosti a aby o líp jelo do kopce, bude muset víc makat z kopce (nižší zdvihy).

                Rozdíly u nezávodního použití jsou dost malé.

                Takže je to, jak se ptal Baba -Ji – jestli jezdí XC, backcountry a občas techniku, nejezdí BP, pak Trail je lepší volba. Jestli občas navštíví BP, nasere to tam, ať nakrmí zdvihy, pak enduro bude lepší volba. A nemastný neslaný všeuměl je AM.

    • ondra123  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • moncco  

      Měřím taky rovných 170, mám 29" kola a no problém. Rozhodně bych neměnil. Tohle bych určitě ještě zvážil.

    • Lynch  

      Co takova 301? To je slusny univerzal.

    • boo-beek  

      Podívej se na Scotty, Spark nebo Genius. Podle testů ten Nude systém fakt funguje, já měl Genia půjčenýho na půlden a fakt fajn, ale neměl jsem ho úplně moc v terénu…

      • Tomcuska  

        Ahoj, mám Génia 740 (enduro) se systémem Nude a jsem fakt spokojeně, funguje to výborně. Jezdím klidně i 70km a dá se to.

      • Hadato  

        Jel jsem jak Sparka, tak Genia a ano, ten systém funguje, ale mohla by se ovládat vidlice a tlumič zvláště, popřípadě jenom tlumič.

        Vzadu na tlumiči to snižuje zdvih, to je super, ale vepředu to zároveň zavře kompresi vidlice a ta se tak stane neskutečně necitlivá. V jakémkoli trochu rozbitějším výjezdu se to tak moc nedalo použít. Na Sparku budiž, ale na Geniovi to bylo hodně omezující. Tam bych tu vidlici odpojil. Celý systém navíc zabíjí citlivost vidlice i v otevřeném režimu (což bylo zjevně patrné na tom Geniovi).

        Jinak jsou to ale super kola. Lehká, dobře ovladatelná, prostě jsem jenom nasedl a jel (na rozdíl od jiných zkušebních kol). Spark má chování XC rakety, ale je o mnoho klidnější a pohodlnější, ale dá se s ním pustit i do většího terénu při troše skillu. Genius je pak už klasický trail bike, který ale pořád dobře jede.

      • Baba-Ji  

        To omezování zdvihu je featura k prdu, zamknutí tlumiče z řidítek je dle mně lepší. Úplně ideální kombinace, z mého pohledu, je vzít rám s DW linkem a dát na něj tlumič se zamykáním od Cane Creeku, ať je to posychrované. Nejen podle mého názoru mají nejlíp vyřešený lockout (přiškrcuje se nejen komprese – pomalá, ale i odskok, takže se tlumič i v zamknutém stavu chová fakt dobře) a i při „zamčeném“ tlumiči ti zadek kritický bordel docela solidně vyžere.

        • snas89  

          Vtipný docela je, že když sem kupoval kolo (s dw linkem), tak sem docela řešil, že nemá lockout z řidítek. Jezdím nonstop s otevřeným tlumičem a neřeším:)

          Ale jo, chápu, že pro někoho, kdo jezdí na bednu a orpavdu závodí to smysl má dávat i na tohle.

          • plzakj  

            Ja ho na bmc mam a premejslim, ze ho sundam. Stacila by vidle, kdyz se v asfaltovym stoupani zvednu ze sedla, jenze to u foxu nejde jednoduse zmenit.

          • novas752  

            Spousta lidí je na dálkové lockouty z xc kol úplně ujetá. Tlumič na nějaké houpavější platformě budiž, ale jinak…

    • Baba-Ji  

      BTW, ještě tady nikdo nezmínil inovované Banshee, taký Prime nebo Spitfire budou taky hodně někde …v cajku! :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.