• bikerR

    Zdravím,

    je to tak 3 dny, co jsem si všiml „cinkání“ a různých pazvuků řetězu. Prvně jsem mysel, že to jde o přesmyk, ale po poštelování na řazení nic.

    Přišel jsem na to že to cinká o převodník a spodní linie řetězu se nějak „vrtí“.Dělá to jak na prostředním tak i na největším převodníku.

    A tak se ptám, je možné, že je o 2–3 články delší řetěz a chce pokrátit?

    Ještě mě napadla ohlá patka u hazky, ale řadí to přesně.

    Řetěz je jetý cca 500km a je vyměněný společně z kazetou (SRAM oboje).

    Díky za rady a postřehy ;)

    0 0
    • bikerR  

      Jedná se o MTB, 3×8, jeté převážně v terénu.

      0 0
    • mr.antik  

      jak moc je natažený na převodu velká-velká?

      0 0
      • pee.tr  

        U mě až až :-)

        0 0
      • bikerR  

        teď nevím jak to myslíš, ale jestli jsi měl na mysli velký převodník a první převod na kazetě tak zjistím.Jinak když dám střední převodník, a první převod na kazetě ta je řetěz volnější (bez problému přitlačím prstem vrchní linii na rám)

        0 0
        • pee.tr  

          Myslel, když zařadíš velkou vpředu i vzadu.

          0 0
          • bikerR  

            vyzkouším takový převod jsem ještě nejel :)

            0 0
            • pee.tr  

              Ani já ne, ale bylo mi tu vyzvětleno, že při závodech se to jezdí (všiml jsem si), a prý to dělá řetězu líp, než jezdění na menších kolečkách, což mi tedy přijde zcestný, ale každý jezdíme, co chceme a řešit to nechci. Pro tu délku je to spíš důležitý z hlediska krátkého řetězu, abys to mohl teoreticky zařadit a neutrhls při tom přehazku. Jinak pokud nemáš nějaký extra velký pastorky, tak by ti mohla postačit i kontrola, jestli když dáš vepředu velkou a vzadu nejmenší převodník (někde uvádějí, nevím proč, třetí od spodu), tak by ti měla pomyslená linie protažená osami koleček v ramínku přehazovažky svírat se zemí úhel cca 90°. Určitě to zas někdo bude vyvracet, ale na běžný MTB s běžnými velikostmi ozubených koleček by tahle poučka měla dostačovat.

              0 0
    • pee.tr  

      Zrovna mě se*e totéž na novém kole. Je to jak kdyz se sype nádobí, když jedu v nějakým rozbitým sjezdu. A přitom na starším kole to je potichu. Už jsem upustil vidlici i kola a nic nepomáhá. Bude to znít divně, ale řekl bych, že je to hodně tím, že je čistej vypláchnutej řetěz (snažím se ho na novým kole udržovat a vyplachovat). Když se zamastí a částečně zalepí prachem, asi to pak tolik nezvoní. Stejně tak když se zadělají převodníky. Matně si vzpomínám, že když jsem na starým kole vyměnil kliky a řetěz, že to mě taky překvapila větší hlučnost v terénu. Osobně určitě dlouhej řetěz nemám a všechno chodí, jak má.

      0 0
      • bikerR  

        Já si právě myslel opak, že je řetěz zas*aný :)

        Dělá to práve 3 poslední dny, což je divné.Sice v terénu to slyšet nejde, to je mi jedno, ale jak přejiždím tak mimo valivého odporu Schwalbů je slyšet to cinkání…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.