• Filip111

    Ahoj,

    mám dotaz ohledně zapletených kol – mám kolo Specialized Diverge E5 Comp, kde jsou kola Axis Elite Disc. Pořád tady čtu jak jsou pevnější, lehčí kola super, ale nemám praktické srovnání. Můžete mi někdo poradit, nakolik jsou originál kola na tomhle divergi dobrá nebo špatná, případně jaký by byl rozdíl např. oproti G1800 SPLINE, popřípadě ještě vyššímu modelu GR1600 SPLINE?

    Má o tom vůbec smysl uvažovat?

    díky

    • novas752  

      Smysl to má, ne nadarmo se říká že kola dělají kolo. Ty Axis jsou obludně těžký, myslim okolo 2100g.

      G1800 maj nějakých 1850g a 1600 nějakých 1750g? To je velkej rozdíl, navíc to má daleko kvalitnější náboje, hlavně ten zadní Axis je dost zoufalá věc. Jestli s tim nejezdíš až tak mimo zpevněný cesty terénem a nevážíš metrák tak bys mohl zvážit i jinou řadu – například cyklokrosové CR1600, které maj čistě 1700g, 400g je na kolech už sakra rozdíl.

      Ale i tak mi to přijde docela dost, moje kola na enduro maj 1830g… Ale daly by se vymyslet kola na karbonových Nextie ráfcích a DT 350 straightpull nábách okolo 1500g za cca 25k… To by byla moje volba. Kola na enduro mám taky Nextie + 350. :)

      • Filip111  

        Až takhle těžký? Na netu se hmotnost moc dohledat nedá, ale zrovna tady někdo v inzerátu píše 1790g

        https://www.cyklobazar.cz/…s-elite-disc

        Nakolik se tomu dá věřit nevím. Pokud by to byla pravda, nedává mi výměna smysl.

        Terén je různý – od silnice po lesní cesty/necesty, ale v terénu většinou opatrně, žádnej trail na rychlost. Vážím kolem 80ti.

        Představu o ceně mám kolem 10–15tis. Pomalu se začínám orientovat v různých komponentách, ale náboje, ráfky a výplety jsou pro mě španělská vesnice – proto mě zaujal ten komplet od DT.

        • Filip111  

          Už se mi podařilo najít hmotnost na netu – borec to v r. 2018 vážil a došel u Axis Elite k váze 1750g.

          Pokud ty čísla pořád platí, jsou stejně těžký jako nový kola DT swiss GR1600 SPLINE a jen o něco málo než co jste posílali odkazy na Panchowheels. Zkusím asi orientačně převážit přední kolo pro srovnání a odečíst váhu pláště, duše a disku – jestli se přiblížím podobným číslům.

          • Vilém  

            A jak to chces odecitat? Podle vah, ktere nekde najdes na netu? :)

            • Filip111  

              Orientačně jsem to zkusil – sundal přední kolo, odmontoval kotouč, duši a plášť se mi nechtělo.

              Bez kotouče má přední 1530g (kotouč samotný 130g),

              náhradní duše od spešlu 128g (předpokládejme, že je tam stejná)

              hmotnost plášťě patfinder sport jsem bohužel nikde přesně nenašel, na jednom eshopu uváději cca 580g

              1530–128–580 je cca 820g

              Když to porovnám s odkazovaným článkem kde ty axisi borec před dvěma lety zvážil, tak mi na předním kole někde lítá navíc 60g, takže s těma číslama bych mu přibližně věřil.

              Front: 762 grams

              Rear: 984 grams

              Total: 1,746 grams

              To mi nepřijde tak špatný. Asi se tedy na kola vykašlu a půjdu nejdřív cestou lepších a lehčích, bezdušových pláštů.

              • Chlebovnik  

                Jen pro porovnání, verze Axis Sport:

                Přední: 878

                Zadní: 1189

                Celkem: 2067

                • TK75  

                  Vytáhnu trumf od Spešlu

                  Specialized Adventure Gear – Hayfield 622×26

                  Kola ze Sequoie

                  Přední: 1094

                  Zadní: 1304

                  Celkem: 2398

                  A to je vítěz o největší váhu :-D

                  I tak jsem měl pocit, že to jede, když jsem na nich začínal

          • andy97  

            Tak to zase není tak špatná hmotnost. Já měl na diverge trochu jiné zapletena kola (Axis Sport Disc) a ty měli přes 2 kg.

      • TK75  

        Ty Axis mi přijde že nejsou ani tubeless ready

        • Filip111  

          Oni je takhle neinzerují, ale jsou tu lidi co psali, že na nich jezdí bezduše.

          Já zatím bezduše nezkoušel…co do hmotnosti jsem pochopil, že to bude plus mínus podobný a tlaky jezdím spíš vyšší (cca 4bary na origo pláštích Pathfinder Sport 38mm)

          • Martinson  

            Těžký jsou hlavně ty pláště Pathfinder ve verzi Sport. Ty šly dolů okamžitě. Nahrazeny Conti Terra Speed a bez duší. Snadné odlehčení. Přehodil jsem je ze starýho gravelu.

            Oni ty levný pláště Sport dávají i na carbonovej model za 90 viz letošní modely, verzi Pro dávají až na Diverge Comp Carbon za 123.

            • Filip111  

              to mě nenapadlo – dík

              možná než se jich zbavím, natrénuju si na nich přechod na bezduše – nikdy jsem to nedělal a pak zkusím nějaký lehčí

        • novas752  

          Oficiálně nejsou ale bezduše na nich jdou dobře, tvar ráfku maj vhodnej, vhodnější než některý oficiálně bezdušový ráfky.

          • Petr L2  

            Bezduše z nich jdou, ale jinak jsou to kola nic moc, tedy především zadní náboj to je peklo

    • Bobbybike  

      Řešil jsem to samé co ty a zde na fóru dostal tip na kola Panchowheels z Bikepart.cz. Napsal jsem tam co jezdím, kolik vážím atd. Za 10K jsem získal úsporu 450g a hlavně rychlý a tuhý kola, už se těším až je na jaře zase nasadím…

      • TK75  

        Já bral pro změnu z Netbike.cz od pana Dadi

        Taky supr

      • Filip111  

        A po změně to kolo vnímáš jak? Je to poznat na jízdě – jede to snáz, rychleji nebo jak?

        Já jezdil do nedávna na 10let starým trek/cross kole co mělo 15kg a při přechodu na diverge to byl neskutečnej wow efekt. Proto mě zajímá jestli po změně kol může čekat alespoň částečně něco podobnýho, nebo to bude jen placebo efekt vzhledem k vydaným penězům.

      • Dave13  

        Kterou máš prosím tě variantu, je tam výběr ze 3 nábojů. Nemáš odkaz na ten plášť? Jakou vozíš šířku pláště?

    • andy97  

      Mám taky diverge E5 elite. Kupoval sem z bike-part. Tyto: https://www.bikepart.cz/…d-disc-1579g

      Sem maximálně spokojen. Mužů určitě doporučit, jedou líp pocitově.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.