• diwisek

    Oduvodneni nalepky 2000 liber?! Jake pouziva pruzeni? Zkusenosti?

    0 0
    • mr.antik  

      1700/2000 euro ne liber

      http://www.bike-mailorder.de/…s:.:364.html

      0 0
    • fousek  

      Me na tom neprijde nic zvlastniho az na to ze se musi kazdejch par hodin odvzdusnit. To samy mam na motorce a klidne bych se bez toho odvzdusnovani o­besel

      0 0
    • assassin  

      je tam pruzina, za tu cenu by mela bejt titanova. jinak nic prevratnyho co se tyka techniky (otevrena lazen) cena bude vysoka kvuli malejm seriim, preciznimu zpracovani a pouzitejm materialum.

      40ka fox je technicky na vyssi urovni podle me (uzavreny system tlumice)

      0 0
    • Atilla  

      Tak jsem konečně včera projel bráchovu Bos Ndee a zatím tedy bos opravdu nemá konkurenci. Tam kde je u jiných vidlic cítíte hranku než zajede do zdvihu není u téhle vidle nic. Prostě jenom žere. Na parkáči má totem lepší chod, ale v terénu je to přesně na opak. Chce si to pohrát s nastavením a vychytat kompresi, aby člověk furt nechodil po dorazech, ale díky velké šířce nastavení to není problém. Trochu mě zarazilo, jak komprese ovlivňuje odskok( dost citelně) Takže ladění je na dýl. Opravdu jsem ještě nejel nic lepšího. Polyká od malých kamínků po šutry jako by se nic nedělo. Ještě si jí hodím na mé kolo, aby bylo srovnání úplné, ale pak mu jí asi nebudu chtit vrátit:)

      0 0
      • gazman  

        Jak se to děje, že komprese ovlivňuje odskok?

        0 0
        • Smazaný účet  

          spekulace:

          kompresni ventil nema zpetnou cestu s minimalnim odporem pro prutok oleje?

          0 0
          • gazman  

            Napadlo mě to samé, ale konstruktér by musel být extra natvrdlý, aby tomu mohlo býti tak. Tuto eventualitu jsem ihned zavrhl.

            0 0
            • Atilla  

              Blbý být nemohl když to funguje, tak jak to funguje:)

              0 0
              • gazman  

                No jestli komprese ovlivňuje expanzi, tak to moc extra nefunguje, podle mě máš spíš jen ten pocit, nebo je to divná vidle.

                0 0
                • Atilla  

                  jak píšu dělájí to i marzocchi. Nevím co je na tom špatného. Utáhneš kompresi a trochu zrychlíš odskok a máš vyladěno. Co je na tom tak špatného?

                  0 0
                  • gazman  

                    Buď chci seřizovat jedno, nebo druhé, dost už mě sere, že se navzájem ovlivňuje HSE z LSE a to same u kompresí, natož, aby se to ještě jebalo všechno dohromady, to už je pak jako ladit piáno, nebo harfu:-)

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak nastavíš si tuhost a doladíš odskok není to tak hrozný třeba 2 kliknutí na kompresi namá žádný vliv, ale 10 kliknutí už znatelně omezuje rychlost vracení. Tak dole klikneš o 2 a je to zase v pohodě

                      0 0
        • Atilla  

          To nevím. Nikdy jsem jí neměl rozdělanou, ale u marzocch to dělá taky. Jen míň.

          0 0
          • gazman  

            Kura, hoši, jak vy to poznáte, rišpekt vám, já jak hrčím z kopce tak jsem rád že trochu vidím kudy mám jed a ještě abych stíhal nějaké drobné rozdíly v chování vidle, to nedám.

            0 0
            • Atilla  

              Cože? Jako, že nepoznáš, že když přitáhneš kompresi(u této vidle, dělala mi to i Z1 RC2), tak se ti vidlice vrací pomaleji a to i tak že to vidíš okem na parkáči.

              0 0
    • Elwing  

      Je nějaká možnost koupit v ČR oficiálně sjezdového BOSe? A servis bude možný asi jen v Německu, že? Ani nesháním tu jejich novou upside down, ale prostě klasiku, všechny ostatní sjezdové vidlice jsou beztak drahé a navíc škaredé :-(

      0 0
      • wilda81  

        V ČR jsem nesehnal, tak jsem bral přímo ve Francii. Kdybys chtěla skoro nového, tak se ozvi do SZ. Jezdil jsem na něm jeden prodloužený víkend než jsem sehnal FOX40.

        0 0
        • Elwing  

          A myslíš, že Fox je lepší? Já nejela samozřejmě ani na jedné, znám pouze boxxera. Bos neoservisuju nikde, Fox v Písku, kde už nemám na to, se s nimi dohadovat, tak asi to zase zůstane u boxxera, i když je teda pekelně šerednej s těma černýma nohama :-(

          0 0
          • wilda81  

            Jestli je lepší (zatím) netuším – teprve dnes ráno jsem foxe vyzvedával na poště, ale se všemi vidlicemi s RC2 patronou jsem byl spokojený. Na Boxxerovi mě štvala nemožnost nastavení HSC (měl jsem Charger + pružinu), jinak ale chodil moc pěkně.

            Každopádně servis si řeším sám a pokud je Idylle vevnitř stejný jako Deville, tak je servis ještě jednodušší než u Boxxera. De-facto jen vyliješ olej, namažeš a naliješ nový. Jediné co můžeš pokazit je množství oleje…

            0 0
            • Elwing  

              Aha, dík. No musím to probrat s manželem, já to servisovat nebudu :-)

              To nastavení HSC bych taky ráda zkusila, ono to pak chodí lépe na roletách, že? Na svém boxxerovi mám vzduchový kit a chodí moc pěkně, tentokrát bych objednala world cup a ten už by měl mít také lepší tlumič.

              0 0
              • wladeq  

                HSC „přitvrdí“ vidli při velké ráně, dropy…takže teoreticky bude na roletách vidle přítulnější, protože ji můžeš mít celkově měkčí, ale záleží spíš na nastavení LSC

                0 0
              • wilda81  

                Jj ovlivníš tím chování při rychlých rázech (kořeny, rolety, dropy…).

                World Cup má Charger Damper tj. jen nastavení LSC a odskoku.

                0 0
                • goofy  

                  No nastavení jenom LSC mi občas vadí i na té Maruně co mám, i když ta vidle jinak chodí moc pěkně.

                  0 0
                • wladeq  

                  Jestli ti HSC funguje už na kořenech a roletách tak děláš něco špatně, a strašně tě to musí mlátit přes pracky. Tohle se řeší právě naopak povolením LSC, za cenu toho, že se vidle více boří do zdvihu. Nevím, kdo by si dobrovolně dojebal vidli, ať jako ten bordel nežehlí

                  0 0
                  • wilda81  

                    Já netvrdím co má jak nastavit, jen kdy funkci HSC může pozorovat tzn. při rychlých rázech (i když to označení „rychlých“ je scestné, protože je to spíš o tlaku).

                    Roleta není úplně správný příklad pro ilustraci, ale může si to představit jako by vletěla ve velké rychlosti do obrubníku, kamenu nebo třeba kořenu. Ano, když bude mít LSC hodně povolenou a HSC naopak utaženou, tak se jí HSC na kořenech a roletách opravdu nezapojí. O tom kdy se HSC zapojí tedy rozhoduje nastavení obou kompresí v kombinaci s rychlostí nárazu. Třeba na Auronu utažení HSC už dost ovlivňovalo citlivost, takže jsem ji vozil jen pár kliků a na kořenech se zapojovala už poměrně často. Pak ale šla vidle relativně snadno na doraz na skocích, takže jsem ji musel utahovat i na úkor citlivosti.

                    Aspoň to jsou moje zkušenosti. Pokud je to blbě, tak se rád nechám poučit.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Podle teorie by se HSC mela zapojit pri vetsim narazu, ale dulezity je opacny okamzik. Kdyz vidle dostane mrdu (prejezd korenu), tak po tom, co korem prekonas (vidle se stlaci a HSC se otevre aby ti to neurvalo pazoury), tak samotny spodek vidle a predni kolo jeste muzou chvili pokracovat nahoru svou vlastni setrvacnosti. Kdyz nebude zadna komprese, tak to po chvili zastavi a pretlaci pruzeni. HSC rozumne nastavena zpusobi, ze v jisty okamzi samovolneho stlacovani setrvacnosti bude pohyb dostatecne pomaly na to, aby se okruh HSC ZAVREL a tim samovolny pohyb vidle zastavil a mohla se vracet do sagu.

                      Jinak je to o soucinnosti LSC a HSC a jejich ovlivnovani. S hodne povolenou LSC se HSC nemusi dostat moc casto do hry. S utazenou LSC to bude mlatit porad…

                      0 0
                      • goofy  

                        Je to tak… Pokud má vidlice perfektně kopírovat, terén, tak prostě bude trošku tvrdší, než plně otevřená vidlice, která bude hodně pohodlná, ale kolo už nebude tak ideálně kopírovat terén.

                        Je to jak říkáš, že při plně otevřené LSC a třeba k tomu i HSC prostě vidlice při rázu dál pokračuje setrvačnosti do zdvihu. Tím pádem místo, aby měla šanci přijít ke slovu expanze, tak vidlice putuje ještě opačným směrem. Tady k tomu přispívá HSC, která se díky zmizení přetlaku v systému zavře a vidlici přitlumí. Pokud je ovšem LSC moc otevřená, HSC v tomto případě má stejně mizivou funkci a vidlice jde dál do zdvihu. Pokud se rozumně přivře LSC, tak se citlivost zase moc ztratit nemusí, a zároveň se pomůže HSC v tlumení chodu vidlice za překážkou.

                        To, že spoléhat v tomto případě pouze na otevřenou HSC, která to celkem řeší, a zavřít LSC je špatně, taky moc netřeba vykládat. Ztratí se totiž schopnost HSC pomáhat tlumit velké rány na dopadech. Vidlice pak proletí celým zdvihem, aniž by HSC okruh měl tendenci se zavřít.

                        No a tady je pak právě ta věda, jak danou vidli na danou situaci nastavit a vyladit součinnost HSC a LSC… :-)

                        Na 36 se mi osvědčilo na XC vozit LSC úplně otevřenou a HSC na pár cvacích, ať to trochu potlumí případné skočky, ale do parku už jsem lehce přivíral i LSC, ať se HSC dostává do záběru častěji.

                        Teď na Maruně mi právě štelování HSC trochu chybí. Vidlice šlape docela dobře, ale pod plným plynem. Když se jenom tak vozím, tak bych si HSC poladil trochu jinak a využíval tak více zdvihu za cenu většího houpání.

                        0 0
            • Atilla  

              Jo ale nechat si vyměnit futra je trochu jiný vesmír:)

              0 0
              • wilda81  

                Jo, futra bych si nechal udělat. Ale zase je neděláš každý rok a popravdě většinou mi tak dlouho vidle/kolo doma nevydrží :)

                0 0
      • TJK  

        BOSe umi kluci v shock therapy… u vzduchovych s otevrenou lazni je to jednoduche.. jeno tevres.. vycistis.. nalijes olej.. a vice mene hotovo

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.