DH brzdy - TRP DH-R Evo vs Hayes Dominion A4

191 nepřečtených
  • Woko_O

    Čest

    Momentálně mám Saint brzdy a ačkoli nějak brzdí, mám s nima pořád nějaký problémy. Moc mě to už neba a tak bych klidně zkusil něco novýho.

    V podstatě se v nějaký rozumný cenový kategorii nabízí tyto dvě varianty. Magury nechci.

    Pro TRP hraje víc do karet, že lze použít Shimano olej a desky, což by mi ze Saintů zůstalo. Hayes použivá DOT 5.1 a desky jsou trochu složitější k sehnání.

    Recenze obou brzd jsou tak 50 na 50, jako se všim.

    Nemáte někdo přímou zkušenost s oběma brzdama, nebo alespoň s jednou z nich? Co byste vybrali?

    0 0
    • Markusokus  

      Osobně bych šel do TRP DH-R Evo, hlavně kvůli kompatibilitě s Shimano olejem a deskami, které už máš. Toto ti umožní ušetřit nějaké náklady a čas s náhradními díly. Recenze jsou sice smíšené, ale kompatibilita je velké plus.

      0 0
    • MirosPikos  

      Jezdím rok a půl Hayes a nemusel jsem na ně sahat. Chtěl jsem na začátku sezony vyměnit DOTku ale asi už to nestihnu. Brzdy brzdí stále jako nové. Konzistentní, výkonné bez namačkávání/pro­padávání páky. Desky bych volil černé sinter. Buď obě nebo zadní a dopředu zelené. Tedy běžně sehnatelný. DOT naopak považuji za výhodu. Seženeš jí všude za pár korun. A nemusíš mít strach, že nějaká vyloženě brzdám nesedne. Nevím, jak jsou TRP háklivé na různý olej, ale shimana chtějí prostě ten jejich Shimano červený. TRP budou asi také fajn. Každá brzda je trochu jiná jak konstrukčně tak chodem. Abych vzal TRP, musela by vycházet výrazně levněji jak Hayes. Za stejnou cenu za mě jednoznačně Hayes.

      0 0
      • Woko_O  

        Jo, já proti DOT nic moc nemám, jen by to znamenalo koupit všechno nový navíc. Což bych ještě nějak zvládnul. Co vím tak TRP použivá Shimano olej, kterýho mám asi litr a stejný desky. I odvzdušnení je víceméně stejný, přes kališek.

        Jen nevím jakej je chod. Nemám moc rád když to brzdí až u gripu. Mám radši brzkej nástup. To má nabídnout Shimano, což se mi moc neděje. Kdyby to mělo bejt jak nějaký SRAM Code, tak mám problém

        0 0
    • Pepe72  

      Já bych zkusil ty TRP, ale mám dvoje sainty a ty fungují přesně.

      0 0
      • Woko_O  

        Nevím proč se mi tak nějak furt mění chod, teď začly až nechutně vřískat kotouče a ztrácely brzdnej účinek. Fajn, vyndal jsem kolo, vyčistil, dal jsem novej kotouč, nový desky, odvzdušnil, celý vyčistil, jeden run dobrý a druhej začlo to samý na jinejch komponentech. Přesně jak kdyby to někde teklo, ale na pohled je všechno suchý. Nerozumím tomu. Dřiv mi tekly odvzdušnováky, vlhnou páky, čim víc jim nakládam, protože to neumím, tim menší je na ně spoleh.. nebaví mě to.

        0 0
    • kajto  

      Nezkoušel někto instalovat Hayes dominion a4 na karbónový Stevo? Na netu jsou i úspěchy s origo 5.5 mm hadicí,ale většinou měnili hadici za užší. Díky

      0 0
    • george45  

      Nemáte náhodou někdo přebytečný šroub na uchycení pružinky a destiček do třmenu Hayes Dominion (A4)? Viz foto. Jeden jsem dnes ztratil.

      0 0
      • Atilla  

        Hehe já taky, musel jsem si koupit nové origo desky. Tam je. Není to moc dobrý systém.

        0 0
      • va-bo  

        Zatím tam můžeš dát závlačku.

        0 0
        • Atilla  

          Nemůžeš

          0 0
          • va-bo  

            Díra není průchozí?

            0 0
            • Atilla  

              Ne, proto ztratíš šroub. Není průchozí, tudíž tam nejde dát ségrovka.

              2 0
              • LM  

                Tak příště pojistit pomocí loctite.

                Že by první drobné mínus „nejlepších brzd na světě“? :-)

                1 0
                • Atilla  

                  Tak lepidlo samozřejmě na šroubu je, ale asi ho bylo málo a po výměně destiček jsem ho ztratil. Zase z výroby mi to skoro nešlo povolit ani po nahřátí.

                  0 0
                • Sistematicx  

                  Ja dirku mám durch. Vracime je tedy zpet na prvni místo. :D

                  1 0
              • va-bo  

                Tak to jo.

                0 0
              • george45  

                Ja to pruchozi skrz mam. Docasne jsem to vyresil tim, ze jsem tou dirou provlikl zip pasku, ktera drzi desticky a pruzinku na spravnem miste. Ale nebude to dostatecne trvanlive reseni, tak jsem si rikal, ze ma nekdo mozna plonkovni sroub navic.

                0 0
                • george45  

                  Desky Sinter maji dle obrazku v baleni zavlacku. Takze by to melo fungovat i timto zpusobem.

                  0 0
              • Sistematicx  

                Tak to mam asi nejakej lepsi model. Ale na vsech trech brzdach mam diru pruchozi.

                1 0
              • Atilla  

                Tak moje chyba, taky tam mám díru. Ale klasická závlačka z shimano 420 mi tam nedala. Zkusím si sehnat delší šroubek na který by šla dát ségrovka.

                0 0
                • Breakpain  

                  Pokud uspějete pane kolego, podělte se. Vůbec by mi to nevadilo …

                  0 0
    • LM  

      Technická: Jak blízko jdou ty Hayes Dominion A4 nastavit ke gripu?

      Mám rád, když to zabírá co nejblíž. Nebolej mě z toho pak ve sjezdech ruce (s pákama dál bolely).

      Proč se ptám: V USA nabízí Hayes variantu SRL (Short Reach Lever), která má jiný tvar brzdové páky, ale kterou jsem v Evropě neviděl :-/

      • SRL (Short Reach Lever) – ergonomically designed for the smaller hand or short reach level positioning.

      Foto: 1. Dominion A4, 2. Dominion A4 SRL

      1 0
      • kejda  

        A4 nemají contact point, takže si můžeš nastavit jen vzdálenost páky od gripu…

        0 0
      • TJK  

        na milimetry.. ja brzdim pakou temer na grip

        1 0
      • Atilla  

        SLR tady prodávají. Třeba Antik je má. Nevidím důvod si to kupovat pokud nejsi holka, nebo dítě

        1 0
        • mr.antik  

          Už jsem namotnoval standard. Nešlo ani tak až o to, že ta páčka jde víc ke gripu (i když ne uplně pod optimálním úhlem), ale profil páčky je užší a není tak hezky plochá jako standard.

          V kombinaci všeho dohromady to víc řeže do prstu, navíc jsem začal dost jezdit bez rukavic.

          1 0
      • benobiker  

        Mám klasickou páku, mám extra malé ruce (Mka rukavice) a taky rád brzdím blízko gripu – žádnej problém… SLR jsem zprvu taky koumal, ale je užší, bál jsem se, aby neřezala do prstu… Ale v ruce jsem ji neměl… Nastavit se dá klasicky vzdálenost páky od řidítek, nemám problém ji nastavit fakt dost blízko gripu blíž než vůbec požaduju… Contact point jde nastavit tím šroubkem, ale jak už tady Atilla zmínil, je nastaven na co nejkratší krok, kdy je břit těsnění hned za přepouštěcím otvorem a není žádnej důvod jej nastavovat dál. Pak to akorát může začít haprovat při rychlém namačkávání…

        2 0
    • RttB  

      Jen z zvědavosti – proč ne Magury?

      0 0
      • LM  

        Choulostivé „plastové“ brzdové páky? Nutnost woodo rituálů při odvzdušňování? :-)

        0 0
        • RttB  

          Ani jedno tebou napsané se TOP modelu netýká.. a pokud někdo chce nahradit Sainty, tak se předpokládám bavíme právě o tom.

          0 0
          • LM  

            TOP modelem myslíš GUSTAV PRO?

            0 0
            • RttB  

              JJ

              edit: Jo, teď koukám, že tělo páky je taky ten jejich „plast“ – to je zřejmě to, co jsi myslel. Nikoli páku jako takovou…

              0 0
              • LM  

                https://www.pinkbike.com/…-brakes.html:

                In its stock guise, the lever doesn't come close enough to the bar for my liking. Magura says there will be aftermarket lever blades available in due course and explains that the minimum reach point was set due to constraints provided by the ABS system.

                Takže nic pro mě. Já mám rád když to zabírá až kousek od gripu.

                0 0
                • RttB  

                  Ano, je to tak psáno i v českém popisu:

                  oproti rodině brzd MAGURA MT (např. modelu MT7 PRO) je koncová páčka je ve výchozím stavu o něco dále od říditek, což je vhodné pro osoby se středně dlouhými či delšími prsty.

                  Třeba ve mě to budí nedůvěru, když to bere blízku u gripu. Ale je to určitě jen věcí zvyku. Asi to tak ještě vyzkouším nastavit a zvyknout si…

                  0 0
                  • LM  

                    Pro nastavení na blízko nesmíš mít brzdy zavzdušněné nebo proměnný bite point (Shimano). Pak se může stát, že ti páka půjde až na grip bez toho aby to brzdilo. Pokud tohle brzda nedělá, tak je to v pohodě a nebolí z toho tolik ruce.

                    3 0
      • Woko_O  

        Měl jsem MT7, neseděly mi. Zvláštní feel, měl jsem všechno na Sainty na Magury nic. Než jsem vyzkoušel udělat z nich Shigury, tak jsem je prodal. Byl jsem zvyklej na Sainty, tak jsem je chtěl.

        0 0
    • Atilla  

      Zdar, nějaký typ jak se zbavit rachtání desek u Dominion A4? Zkusím roztáhnout víc pružinku, ale jak originál, tak galfer rachtají celkem dost.

      0 0
      • mirorek2  

        Mě A4 nerachtají ani s origo ani se sinter deskama. Klasicky trošku přihnutá pružinka, žádné drama…

        0 0
      • Sistematicx  

        Me teda nerachtali zatim zadne. Co jsem zatim mel tak vsechny klid -origo/goldfren/gal­fer/sinter. Sinter cervene ani rachtat nemohli. Barva na desce se zapekla do pistku a bylo to jak prilepene :DDD. Tak muzes zkusit ty.

        0 0
        • mirorek2  

          to zapíkání dělají všechny sinter barvy :-D taky řešení

          0 0
        • Atilla  

          Mám hromadu galfer pro, takže sinter se mi kupovat nechce. Půjdu to roztáhnout a snad to bude ok. Při nejhorším zkusím dát bužírku na šroubek

          0 0
      • TJK  

        to spis vypada jako prilis volny trmen.. moje A4 nevydaji ani tuk a vytahnout desku je docela kumst… jinak pruziny mam z vyroby napruzene opravdu hodne

        TJ

        0 0
      • benobiker  

        Heh:-D Řešil jsem to asi před půl rokem, kdy jsem přecházel z organických desek (podkladová destička je natřena černou barvou a pístky se do ní kousnou) na sintrované, kdy je podkladová destička čistej kov bez nátěru… Písky po ní kloužou a desky klepají… Natřel jsem desky ze zadní strany barvou, ale dal jsem silnější vrstvu, pístky se do ní kously až moc, vyloženě se tam přilepily :-) Stalo se mi pak jednou, že kapalina trochu prosákla kolem pístků a brzda začala pískat. Barvu ze zadní strany desek jsem trochu sundal na smirku, aby se pístky vyloženě nepřilepily a od té doby je to ok. Žádnej prosak, ani klepání.. Každopádně, tohle je trochu neduh těch brzd, zdá se mi, že je zbytečně moc velká vůle mezi deskami a třmenem, moc velkej pohyb destiček, alespoň teda originálního výrobce, alternativní jsem zatím nezkoušel. Třebas v trialovém světě bývá s tímhle občas problém. Člověk nechce poslouchat klepání destiček, tak je buď podlepí páskou, nebo natře tou barvou, pístky se pak zakousnou, jenže jak se brzdí a desky vyloženě neklouznou po destičce, tak mají tendenci se „páčit“ (zabrzdíš kolo jedním, ale i druhým směrem – při zabržněném kole, kdy jsi na hraně překážky a tahá tě to zpět) a pak to může prosakovat, stalo se to nejednomu borcovi… Na mtb se ti tohle většinou nestane, jezdíš z kopce a prostě brzdíš jedním směrem…

        0 0
    • Atilla  

      Nemá někdo náhodou přední hadici k dominionu na prodej?

      0 0
    • Woko_O  

      Nakonec jsem pořídil TRP DH-R, k tomu jsem nechal Saint hadice a teď jsem jim dodal OAK páky. 2.3mm kotouče z Aliexpress a sintrovaný Avid desky. V týhle kombinaci to funguje parádně.

      Jediný co tak jsem si musel koupit extra celou servisní sadu s olivama, kalíškem a střikačkama

      0 0
      • TJK  

        to je vylozene set aout of box :-D

        3 0
      • va-bo  

        Jen pro zajímavost. Které Avid destičky pasují do TRP DH-R? Myslel jsem doteď, že TRP má destičky stejné jako Shimano. Asi se pletu.

        1 0
      • RttB  

        Složitěji už to nešlo? :D

        0 0
        • Woko_O  

          Určitě by se ještě něco našlo. Třeba ty páky jsem měnil na Klínovci v dodávce, protože proč bych to měl dělat doma v dílně, že jo. Samozřejmě mi v sadě imbusů chyběl jedinej 1.5mm, který je potřeba. Takže jsem si ho šel půjčit nahoru do servisu. Do toho chcalo jak sviň a parkoval jsem úplně dole.

          4 0
    • Atilla  

      Zdar, hele jaká je nejlepší DOT 5.1? Asi teda koupím origo hayes, protože se zatím tváří dost dobře, ale cena za malé balení je šílená. Zatím jsem zkoušel brembo, Hope a v obou se dělají takové cucky i když jsem to měl jen chvilku otevřené. Nějaké typy? Díky

      0 0
    • benobiker  

      Heh:-) Tvl, kupuju v jakejkoliv mototechně, posledně jsem bral v AutoKelly Brembo 5.1 půllitrovku asi za 2 kila :-) Tohle mi přijde právě jako výhoda u brzd na DOTku, že nemusím kupovat drahej minerál jak lojza… Cucky jsem žádné neobjevil.

      2 0
      • Atilla  

        Tak minerál od shimana stojí litr 350kč a na rozdíl od DOT se nezkazí:)

        Teď když jsem řešil reklamaci Hayes, tak hned první otázka byla jakou používám DOT:)

        1 0
        • benobiker  

          Jasně no, pravda… Stejně je to takovej nesmyslnej alibismus od těch výrobců, aby jsi dodržoval jejich značku náplně… Máš dodržovat specifikaci, to jest DOT 5.1 a hotovo. CO se dělo s Hayesema? Jakej byl problém že reklamace?

          1 0
          • Atilla  

            Hele nešla odvzdušnit. Vadná páka, ale koupil jsem je skoro nové na bazaru za 4tis i s kotoučema, tak se to vyplatilo.

            0 0
            • Honza03  

              Mě přední dělá něco podobného, pumpuje při zahřátí, to jsi vyřešil koupí nové páky?

              0 0
              • Atilla  

                Po domluvě jsem to poslal na reklamaci na Slovensko a dostal novou páku a komplet odvzdušněnou brzdu. Vůbec jim nevadilo, že jsem měl fakturu z DE.

                Měl by jsi mít doživotní záruku.

                4 0
            • benobiker  

              Nešla odvzdušnit? Rozepiš se, co bylo s pákou. Mě jednou nešla protlačit kapalina ze třmenu do páky, v určitém momentě se to prostě „přicpalo“. Byl nějakej bordel u přepouštěcího kanálku, trochu jsem zahýbal s pístkem s mrtvým zdvihem, pořádně to proplách Brembem :-) a od té doby klep klep, mám klid… Ale třebas jednomu kolegovi, má myslím dva páry a tečou mu kolem pístků ve třmeni. Na mojich třmenech trochu bojuji s klepáním destiček, mají celkem velkou vůli ve třmenu. Ten kolega zase říkal, že se mu tam skoro nemohly vejít :-D Mno, trochu jim to lítá… Jinak mám stejně tyhle brzdy za ty prachy nejraději.:-)

              0 0
              • Atilla  

                Podle mě jim nějak ujela tolerance na čepu/táhle co tlačí píst v páce. Abych se dírka do expanzky otevřela, tak jsem musel úplně vytočit nastavovač. Páku jsem měl komplet rozebranou a žádný bordel tam nebyl.

                S klepáním mám na jednom třmenu taky problém. Zkusím tam nalepit takový filc. Desky mám galfer pro a ty jsou o trošku menší jak origo. Jinak mám tři páry a jsem spokojen. Na dvou kolech 2,3mm a na jednom origo 1,95mm kotouče.

                0 0
                • mirorek2  

                  Ty Galfer desky jsou o chlup menší..

                  0 0
                  • Atilla  

                    Pružinku už jsem roztáhl, tak, že jsem to pomalu nemohl strčit do třmenu a stejně to klepe. Nějaké rady?

                    0 0
                    • benobiker  

                      Já to řešil natřením zadní strany podkladové desky, pístky se víc kousnou, už to neklepe, psal jsem v příspěvku někde nahoře… Když to přeženeš, jako jsem to udělal prvně, přilepí se, pak hrozí průsaky kolem pístku.

                      0 0
                    • RttB  

                      … neřešit to.

                      0 0
                    • M@rkr  

                      Lepím na třmen malé proužky ppf folie v místě kde klepou desky, dost to pomůže. Klepaly mi slx 4 píst, klepou cury 4 i Hayesy. Přitom magura to vyřešila magnetem v pístku, který si desky elegantně přichytí.

                      1 0
                      • benobiker  

                        To mě zajímá! Pošli fotku, jak to vypadá.:-) To tedy lepíš předozadně uvnitř třmenu? Jestli jsem to teda dobře pochopil. Nemáš problém pak s tím, aby se to nějak neroztejkalo a nedostalo se ti to tam kam nemá? Když se to zahřeje. Neodlupovalo se to a tak :-) Jinak třmeny Magura – ty jsou super, nedávno jsem skládal Shigury, třmeny s magnetickými pístky jsou parádní žádné klepání, je to takové čisté… Vlastně jediná věc na Magurách, co je super je ten třmen:-D Kování a páky nic moc…

                        0 0
                        • M@rkr  

                          Ano předozadně lepím cca 3–4mm široké proužky, vždy mi stačilo dát to tam v jedné vrstvě, ale třeba být opartný při výměně desek aby to člověk nepomuchlal. Piplačka to teda je. Vozím cca 2 roky, nemám s tím problém.

                          1 0
                    • MirosPikos  

                      Bacha u toho roztahování aby pak desky šly hezky naplocho. Já se takhle trápil s neseřiditelným předním třmenem. Naladil jsem to, projel a začalo to šoupat, rezonovat a pískat. Tomáš by mohl vyprávět o té zoufalosti. Nakonec stačilo vhodně naohybat pružinku aby byly desky hezky v celé ploše na pístku. Od té doby zase starý dobrý Hayes.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Jsem víc a víc rád, že jsem ty nedodělky vrátil.

                        0 0
                        • Atilla  

                          No na druhou stranu na rozdíl od Hope Tech4 se tomu neroztahují třmeny, nejsou všude špatný těsnění a jednoduše se to odvzdušňuje.

                          Měl jsem doma zároveň TRP DHR Evo, Sram code RS, Hope T4 V4, Dominion A4 – vše stejné desky galfer pro a dominion A4 to s přehledem vyhrály.

                          2 0
                          • vaclaw  

                            Jako když tohle tady čtu, tak jsem skoro taky rád, že nakonec jsem se rozhodl ušetřit a jít do Cura 4 :) nicméně tam se určitě časem taky něco najde ;)

                            0 0
                          • suslos  

                            Tohle podepsat teda nemůžu :-D

                            A níže jak se pise o Cura 4 – to jsou za mě super brzdy do koše :-D sorry

                            0 0
                            • TJK  

                              na XC nahodou dobry :) Curry 4 mam na Tofuelu, Curry 2 mam na manzelcine XC a jedny Curry 2 na detsky 26 :) … na dospelacky kolo pro velky kluky mam poradny bzdy… hnusny hajesy :-D

                              0 0
                          • Pepe72  

                            Brembo už pro Tebe Chystá Brzdy :-)

                            0 0
                        • Radek Broz  

                          Podle mě velká chyba. Jsou super. To, že tam Atilla cpe přehypovaný desky špatnýho rozměru, s těma brzdama až tak nesouvisí:)

                          1 0
                          • Pepe72  

                            Právě že to dělá dobře, zkusí a ví a né: to bude asi takové!?

                            0 0
                    • Atilla  

                      Tak jsem pružinku vyměnil za tu z originálních desek a úplné ticho:)

                      1 0
    • Breakpain  

      Mám trošku problém – Hayes A4ky … nemůžu sehnat …

      • ví někdo, co tam jde dát za kompatibilní tvar desek? Sedly by tam Shimano/Hope, nemám to teď jak ověřit, jestli je stejná výška brzdné plochy ve třmenu jako originál …

      Případně děkuji ;)

      0 0
        • Breakpain  

          Tvarově ano, děkuji, ale já potřebuju metaliku, ne oraginku, proto mě zajímá tvarová kompatibilita … jestli to někdo už nezkoušel.

          Nicméně, teď mi naskočilo avízo, už byl skladem na B-D, tak jsem vzal 6 párů, takže dovolená zachráněna.

          Nicméně ten tvar bych rád proklepl, ať vím, jestli existuje i nějaká záloha :)

          0 0
          • mirorek2  

            6 párů na dovču hehe, vždy se chlamu, když měním na dovolené podruhé desky a mladý má furt půlku prvních

            0 0
          • Radek Broz  

            Aspoň už vím, kdo to vždycky vykoupí.

            0 0
            • Breakpain  

              očekávaná spotřeba, nic víc, nic míň ;-) …

              0 0
              • TJK  

                hele vy brzdovy guru :)

                jaka je top volba ocelovyho kotouce s klasickym upnutim, bez floatingu nebo hliniku… zatim se mi na hayesu nejvic osvedcily nejvic originaly ale popravde jsou tak drahy ze se zabty prachy da koupit uz cokoli :)

                0 0
                • Atilla  

                  Mě se je minule povedlo koupit po 750kč, teď bohužel přes 1000kč. Na dvou kolech je vozím s TRP 2,3mm nevidím v tom rozdíl:)

                  0 0
                • AleZ80  

                  Můžeš vyzkoušet třeba Hope Heavy Duty nebo Trickstuff Downhill a pak poreferovat.

                  0 0
                  • TJK  

                    pevnej kotouc od hope za 1400? to si za litr koupim v alci trickstuff z nemecka

                    1 0
                • benobiker  

                  Jezdil jsem na Dominionech obyč Magury Storm HC, pak jsem kvůli nižší rezonanci pořídil ty origo Hayesy. Brzdí to stejně, rezonuje to méně, ale za tu cenu, příště beru opět Magury kotouče…

                  0 0
                  • TJK  

                    ty ja testoval taky, Storm HC jezdim na vsemmu dlouhou (imho vybornej pomer cena/vykon/ vydrz) ale hayesy mi prisly ze s origo deskama jsou trosku vykonnejsi… mozna zlusim Storm HC s uplne novyma deskama

                    0 0
                    • benobiker  

                      Abych se přiznal, nikdy jsem nezpozoroval významný rozdíl ve výkonu s různými kotouči.:-D Spíš to přisuzuju těm destičkám… Jak to člověk zajede, jestli je pěkně sedlá plocha, jestli to není něčím trochu zadělaný,… Škoda, že skoro nikdo z výrobců neuvádí, z jakej ocele je ten kotouč dělanej… To si pak mohu vehnat do hlavy akorát nějaké placebo s drahým kotoučem, který bude nejspíš ze stejný ocele jako levnej Storm od Magury a další.:-) Ty jako místní melaturg to musíš znát, tuhle problematiku matrošů.:-)

                      1 0
                      • TJK  

                        hehe ja jsem houby metalurg… osobne si myslim ze u cyklo kotoucu bude rozdil mezi uplne zakladni radou obycejnych kotoucu ktere byvaji spis vyseknute z plechu.. ty lepsi uz byvaji palene taky z plechu ale imho nejspis nejake lepsi rady.. co si myslim, ze asi nejlepsi matros bude mit trickstuff nebo Intend.. kde si muzou nakoupit nesmysl material a nechaji si ho vypalit… vetsina beznych vyrobcu pojede nejakou beznou tridu oceli a bue to stejny.. jediny cim se budou lisit je brouseni a tepelny zpracovani.

                        Neni to odlitek jako kotouce u auta kde te n rozdil muze byt neuveritelne velky…

                        1 0
                        • Nr.4  

                          Trickstuff kotouče proti Magura Storm HC nebyly zase takový zázrak… Spíš bych si vsadil na to, že se bude lišit koeficient tření daný počtem a tvarem otvorů v kotouči. Rozdíl mezi Magura Storm HC kotouči a MDR-P v tom, jak to hryzne na začátku brzdění, je obrovský. Stejné MT7 brzdy s HC3 pákami.

                          0 0
                          • TJK  

                            jojo to bude urcite dalsi faktor

                            ohledne toho „zakusu“ na dotek desky.. ktery z tech kotoucu jsou teda kousavejsi? abych vedel ktery nebrat :-D

                            0 0
                            • Nr.4  

                              MDR-P jsou kousavé jako sviňa, musel jsem „snižovat výkon“ na páce na mokro a prach, na max nastavení se to nedalo vůbec modulovat. Na druhou stranu snad nejdou upéct.

                              0 0
                              • TJK  

                                diky.. to jsem potreboval vedet… tim padem naprosto vymazavam z vyberu

                                0 0
                                • Nr.4  

                                  Jde si na to zvyknout. Ale modulace jako Hope XCR + Magura Storm SL to fakt není.

                                  0 0
                                  • TJK  

                                    nechci :-) zvykat si znamena hodne padat na korenech a to fakt ja nerad… ja potrebuju modulaci na brzde, moje prsty ji moc nemaj a spis brzdim On Off… takze potrebuju aby mi tim brzda pomohla v technickych sekcich

                                    1 0
                                    • Nr.4  

                                      Zase pak tu brzdu jen lochtáš, míň brzdíš, protože máš strach, že se pod brzdou vyndáš a pak jezdíš vlastně rychleji :-D Kor s 220 MDR-P na předku :-D

                                      1 0
                                      • TJK  

                                        hele nekdo jinej asi jo.. ja ne :-D

                                        0 0
                                      • krabica  

                                        Mně přijdou MDR-P 220 na pohodu, takové akorát aby se člověk nenadřel. :-)

                                        0 0
                                        • goofy  

                                          Furt si říkám, že jsem měl do předu MDR-P 220 dát, ať to na tom mulletu nevypadá opticky tak divně… :-D Jinak mi 203 v pohodě stačí… :-)

                                          0 0
                                          • krabica  

                                            Mně taky stačili, ale v Nauders už mi, třeba po Bunkru, trochu povoloval bolestí úchop. :-D

                                            0 0
                                            • goofy  

                                              Jenom si říkám, jestli zrovna tam to bude velikostí kotouče, nebo místními technickými flow traily, které prověří připravenost pružících jednotek… :-D

                                              0 0
                                              • krabica  

                                                Obojím, ale teď už je to OK. :-)

                                                0 0
                                              • TJK  

                                                spis bude problem v rychlosti a pocasi.. my tam byli na castecny mokro a nektery trejly byly technicky fakt narocny.. jeli jsem ilegal co byl snad furt kolmo dolu na blate a korenech a tam nechces pustit brzdu ani na pikosekndu :-D

                                                0 0
                                          • Nr.4  

                                            Přesně kvůli optice mulletu jsem to dával, ale je to nesmysl :-D

                                            0 0
                          • benobiker  

                            Koeficient tření, když neberu v potaz teplotu, tak ten je dál prostě materiálem, ne? Nezávisí na ploše, je jedno, jestli je kotouč plnej, nebo je v něm děr jako v ementálu. V dírách bych viděl benefit hlavně co se chlazení týče. A pak v tej hmotnosti :-D Jestli to má význam i z hlediska toho, že se různé výřezy v kotouči jakoby zařezávají do desek? Nemám tucha…

                            0 0
                            • Nr.4  

                              Vycházím z aut – díry, důlky nebo drážky na kotoučích zvyšují tření mezi kotoučem a deskou. U kol to bude stejné.

                              0 0
                              • benobiker  

                                Tvl, já ti nevím, myslím si, že u aut je to tam z jiných důvodů, než ke zvýšení tření.:-) Chápu nějaké čištění, odvod vody a chlazení, ale asi ne zvýšení koeficientu tření.. Ale třebas mě někdo opraví.:-)

                                2 0
                            • RttB  

                              Ano, tření je jen tlak vs. koeficient tření materiálů. Ale ty díry zvýší br. účinnek, protože se desky o ně jakoby zadrhávají, ale jsou i důležité kvůli odvodu plynů, který by jinak byl mezi destičkou a kotoučem a tím se v důsledku odvání z kotouče i teplota. Nižší hmotnost neodpružené a rotační hmoty je jen malý (a v případě kola asi nepozorovatel­ný) bonus.

                              0 0
                              • benobiker  

                                Hmm, je to asi možný. Já tedy u hodně děravejch kotoučů vnímám rychlejší sjíždění, jak je tam málo materiálu, někdy to dost vibruje a u některých modelů značné nerovnoměrné sjíždění, kdy je uprostřed méně materiálu díky výraznému děrování – uprostřed je to po sjetí znatelně tenčí než u krajů. Musím tedy říct, že znatelně dobře mi brzdí kotouče Formula Cura. Tak nevím, jestli jsem tak nějak dobře napekl nějaké desky, nebo je to z nějaké fajné ocele, nebo ty frézlé drážky prostě pěkně koušou do desek.:-) No a ta hmotnost – ta mě jen hřeje u srdíčka, hehee:-D

                                0 0
                                • suslos  

                                  Podepisuji co píšeš.

                                  Jen s těmi kotouči od formule mám špatný zkušenosti :-D Ale to už jsme se někde bavili, měl jsem ještě ty tenčí a byly křivý jak horská dráha.

                                  0 0
                                  • benobiker  

                                    Jj, vím.:-) Já právě mám ty tenčí 1,8mm, ty silnější už jsou těžší a ty mě už u srdíčka nehřály! :-D Hehee:-D A s tou křivostí – já měl zrovna štěstí a byly krásně rovné. U Magury ty Stormy, měl jsem jich v ruce asi 10, nějaké krásně rovné, některé házely no…

                                    1 0
                      • RttB  

                        Ten rozdíl je znát hlavně vy chvíli, kdy nahodíš nějaký šit kotouč. V mém případě byla ta chyba u SMRT66 na pevňáku – ty půjdou hned z kola, nechám je mladýmu a já si dám zase Magury HC Storm 2mm. Na DH Mám Magury MDR-C z Německa za 10 EUR a pokaždé, když vidím někoho kdo dává za kotouče 1000,– a víc, tak jen nevěřícně kroutím hlavou – ale chápu to a respektuji – Je to otázka prestiže, vzhledu a pocitu. Osobně nevěřím, že by rozdíl byl u 90% jezdců znatelný (pokud nehoníš desetiny ve sjezdu a nejsi profík). Souhlasím s tebou, že je to hlavně o destičce (o odvzdušnění a zajetí se bavit nebudeme).

                        0 0
                        • LM  

                          Ad shit kotouč: Na kole byly 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, koupil jsem druhé záplety a tak jsem je vzal znova ať to mám stejné. Ale vypadá to, že ty kotouče sjedu stejně rychle jak Shimano organické destičky s chladičem. Resp. za dvoje destičky, protože střídám ty dvoje záplety. A to se vyplatí :-/

                          Nejkousavější kotouč, co jsem zatím zkoušel byl Tektro 203–24 (tím jsem „zachraňoval“ SRAM Guide RSC:-))

                          0 0
                          • TJK  

                            to tektri vypada jako Hope :) za me super

                            0 0
                          • RttB  

                            Tektro mě taky příjemně překvapilo. Já ho objednal mladýmu na 20" kvůli směšné ceně a když přišel, tak jsem si prohlížel zpracování a materiál a vypadalo to lépe než několikanásobně dražší Shimano, který je vystřižený s nějakého ocelového plechu …

                            1 0
                            • TJK  

                              podle fptky je to klasicky paleny kotouc a dodatecne brouseny… vypada dobre!

                              2 0
                            • TJK  

                              Maji dpokence i nejaky novejsi a ty teda vypadaji dobre! asi je objednam na test a uvidim jak chodej na Hayesu

                              0 0
                          • benobiker  

                            Tvl, nedrážděte mě s těma Tektrama! Nebo je budu muset zkusit! :-D Mě děsí ta hmotnost – sedí to těch 250g u 203mm kotouče při tloušťce 1,8mm? Magura Storm HC 203mm má 167g při tloušťce 2,0mm Hoď mi to Tektro na váhu! :-D

                            0 0
                            • TJK  

                              Hope floating ma 260g

                              Magura MDR-P ma 220g

                              chapu ten rozdil ale nejak bch to neresil

                              0 0
                            • LM  

                              „Ale prosím, beze všeho.“

                              • Velmi mírně jetý Tektro 203–24 váží 185 g.
                              0 0
                              • benobiker  

                                Hmm, to je ovšem zásadní! :-) Kurde, kdyby to byly 2,0mm, objednávám! :-D

                                0 0
                                • LM  

                                  Posuvkou jsem u těch mírně jetých Tektro naměřil 1,82 mm :-)

                                  Ale ještě tu mám tyhle čínské ZTTO 203 mm 2,3 mm obludy – 260 g :-D

                                  0 0
                                  • benobiker  

                                    Aaa, má oblíbená značka pedálů! Žito!:-D Tož kotouče jsou to festovní! Ty se do třmenů ani nevejdou, ne?:-D

                                    0 0
                                    • LM  

                                      TRP má 2,3 mm široké kotouče a se Shimano by to podle internetů mělo fungovat taky.

                                      Tak jsem je objednal, ale pak si vzpomenul, jak se mi posunula páka dál od řídítek, když jsem na zkoušku místo 1,8 mm kotouče dal 1,9 mm kotouč. Chci, aby mi páka zabírala kousek od gripu, takže to budu zkoušet leda s jetýma destičkama :-)

                                      0 0
                                      • TJK  

                                        to ale preci resi nastavitelny bod dotyku desek… nebo to shimano nema? Nevim.. shimano brzdy nevozim radu let

                                        0 0
                                        • benobiker  

                                          Furt nechápu, k čemu mi nastavení volného zdvihu je dobrý… Prostě ideální je to mít co nejkratší, vzdálenost páčky při brzdění řeším nastavením dosahu, tak aby mi vyhovovalo.

                                          4 0
                                          • LM  

                                            Shimano XT mají takový šroubek, kterým se dá trošičku zkrátit chod páky (během odvzdušňováni je povolený a pak se utáhne).

                                            Moje Shimano SLX 7120 tam má jen takovou „zátku“, kterou by asi šlo povolit „speciálním nástrojem“ – jsou tam jen dvě úzké dírky.

                                            Ad nastavení dosahu: mám obavu, že 2,3 mm kotouč s novýma destičkama by byl i při maximálním přiblížení páky stále moc daleko od gripu.

                                            0 0
                                            • benobiker  

                                              Mám taky dvoje Shimana páky, na obojím 2,0mm kotouče, i s novýma deskama od Sinteru jsem neměl problém, že bych měl při nejkratším nastavení dosahu páčku moc daleko od gripu (taky rád brzdím blízko gripu). Kdybych náááhodou měl s tím 2,3mm těžkým kotoučem extrémně krátkej chod, tak bych vzal desky trochu na smirku a je po problému…

                                              0 0
                                              • goofy  

                                                Shimana vs. MDR-P (2 mm) a s novými shimano metalic deskami je to tak na hraně. Dokázal bych si představit páku blíž u řídítek. Ale za chvíli si to sedne a pak už dlouho ok.

                                                1 0
                                                • scortis  

                                                  jinak jsem psal níž, 2mm se v pohodě vejde, desky bych určitě nešmirgloval. Jen prostě musíš provést stejný postup jako u odvzdušnění, jen místo bleedblock použít rovnou ty desky a kotouč na vymezení „výchozí hodnoty“

                                                  1 0
                                                  • goofy  

                                                    Ano vleze se, ale není to ideální. To jenom tak, ať to zazní…

                                                    Ono samozřejmě jde odvzdušnit na desky, pak třebas na blok, a pak třeba zase na sjeté desky že jo. Ale opravdu se tomu s tím chce někomu je**t? ;-)

                                                    1 0
                                            • scortis  

                                              Hele oni v tom lidi mají trochu bordel, ten freestroke nastavuje za jak dlouho zabírá páka od výchozí polohy, ale to kde se ti to zakousne řeší na shimanech ten plastový šroub (u deore inbus) na páce.

                                              Ale při výměně kotoučů za tlustší (dokud to třmen vezme) stačí odšroubovat odvzdušňovací šroub na páce a dát kelímek s olejem jako u klasického odvzdušňování. Pak sundat desky, zatlačit co nejvíc pístky (u 2,3 jestli to jde tak myslím že fakt hodně), nandat desky, kolo s kotoučem a párkrát promačkat brzdu, aby pístky vyjely do žádoucí polohy a zašroubovat odvzdušnovací šrou­b.

                                              Když to uděláš dobře tak by se ti vůbec neměl posunout ten bitepoint, nebo si ho pak prostě jen nastavíš tím plastovým šroubem aby ti to zabíralo u gripu. Já tohle řešil když jsem měnil na SH 7120 kotouče shimano za SRAM HS2 co mají 2mm vs 1,8mm. Tam ten dodávaný žlutý bleedblock od shimana nefunguje a musíš brzdu nastavit na desky co tam máš. Ideálně když máš nový kotouč a desky neboť třeba u sjetých desek, když je měníš za nové tak bys ten postup musíš dělat znova jelikož ty pístky nepůjdou roztáhnout do potřebné polohy, kdežto když to máš správně ze začátku, stačí při výměně desek jen roztáhnout pístky.

                                              1 0
                                          • TJK  

                                            nevim ale hafo lidi to tak chce

                                            0 0
      • Radek Broz  

        Nesedly.

        0 0
      • Sistematicx  

        Zee/Saint desky tam nedas.

        Zelena deska je Saint, černa Hayes. Velikostne vubec nedesi. To bude uplne mimo kotouč

        0 0
        • Breakpain  

          O to mi slo, diky … takze nezbyva nez si drzet zasoby :)…

          1 0
          • va-bo  

            https://www.pepebike.cz/…es-dominion/?…

            Já vím, že už to je s křížkem po funuse:-)

            0 0
            • Breakpain  

              Diky, ale na Koloshopu jsou o dost levnejsi, nicmene to jsou organiky mam je a jsou fajn.

              Ale ve FR jsem zvladl jen sintrovanymi. Brzdim, brzdim ;)

              0 0
              • va-bo  

                Modré jsou metal. Chce to pečíst popis až do konce.

                0 0
                • filipes  

                  všechny Sinter jsou organiky, ale zelené a modré co jsem zkoušel fungují fakt dobře, lépe než origo metaliky u Code nebo G2 nebo organiky u Cura. Zkusil jsem je na základě měření enduro-mtb a přijde mi, že nekecali.

                  1 0
          • Sistematicx  

            Ty zeleny ted vozim na Tuesu. A podle me velice dobre. Vytocil jsem s nima 4× za sebou sjezdovou na Koutech a spoko. Kamos s fialovejma bak bak galferama a saintem tak za mordorem brzdy kaput kazdou jizdu.

            I černej sinter je dobrej velice, hrozne ale smrdi jak se zacne vic brzdit.

            1 0
            • filipes  

              Zkus modrý, ty jsou více konzistentní maji lepší modulaci, ale potřebují zahřát. Kouzlo zelených je na XC, že brzdí i nezahřáté.

              0 0
              • Atilla  

                Modrý musím říct, že na gravelu super. Jinak Zelený galfer pro mi přijdou lepší jak zelený sinter

                0 0
      • benobiker  

        Teď jsem bral na triala desky od Goldfrenu – směs SW33. Dělaj tuhle směs i na Hayesy, je to sintrovaná neskutečně kousavá směs, brzdilo mi to hned, aniž bych to musel nějak výrazně zajíždět. Chci to zkusit i na ty Hayesy, jak se to bude chovat. Ale klidně můžeš testnout první :-) Bonus – stojí to pár korun a je to Made in Czech.:-)

        2 0
        • Sistematicx  

          Mel jsem loni tyhle goldfreny https://www.cykloprofi.cz/…zeni-p30201/?…

          Brzdi docela slusne za ty penize. Ale hrozne to dela bordel z toho obloženi. Jakoze trmen to dokazalo totalne zahnojit.

          0 0
          • benobiker  

            Tak to ale bude ta obyč směs DS. SW33 se běžně nenabízí, málo kdo ji má, musíš přímo k výrobci. Hlavně, oni ti jantaři v Cykloprofi a dalších eshopech ani neuvádí o jakou směs jde. Jak moc práší, nebo nepráší, nedokážu posoudit, na trialu to moc v rychlosti netavím. Každopádně jsou ale dost hlasitý, to někomu může vadit. Mno, prostě to na to endurko taky zkusím, ať mám porovnání s origo sintrama.. :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.