• yeseteer

    Zdravím,

    dostal jsem od sestry za úkol vybrat dámské kolo. Požadavky: kolo by mělo vyjít někde kolem 10000,–. Měl by to být cross s „vysokým rámem“ a dámskou geomterií. A ejhle, právě ten rám se jeví jako problém. Na MTB ji pravděpodobně neukecám. „dámský vysoký cross“ jsem našel od Authora:

    Author Stratos ASL

    jenže tuhle značku nemám rád :-)

    a hodně dobře vypadá taky:

    „Merida Crossway 60-V“

    Když se podívám po méně mainstreemových značkách, tak nedostanu vysokej rám:

    LeaderFox Šumava Lady

    Giant ROAM 2W

    Nějaké další tipy? Za každé poznatky či zkušenosti, o které se podělíte, budu rád :-)

    0 0
    • yeseteer  

      omlouvám se, odkaz na Meridu:

      Merida Crossway 60-V

      0 0
    • Azmir  

      Asi bych raději připlatil nebo zkusil najít nějaký poslední kus v nějakém vyprodeji, protože všechny tyhle modely mají hroznou výbavu i váhu a to jezdějí si pak dáma moc neužije.

      0 0
    • t29  

      už se to zase rozjíždí před sezonou :)

      1. odpružená nebo pevná vidlice?

      Odpružená vidlice na kole do 10 tisíc je drahé závaží, ale pokud plánuje jezdit taky po kostkovici a lesem, tak má smysl (pak je otázka, jestli přece jenom nezkusit přemluvit na MTB). Pevná vidlice je lehčí a kolo s ní je svižnější – jasná volba pro asfaltové cyklostezky.

      1. kde a jak s tím bude jezdit?

      Kolo na ježdění do práce, na nákupy, vození dětí do školky atd. bude místo odpružené vidlice a kotoučovek potřebovat dobře vyřešené uchycení nosičů a místo pro dětskou sedačku. Na kolo čistě pro sportování klidně odpruženou vidli a kotoučovky, ale v téhle ceně bude kvůli nim ošizený zbytek.

      1. jen „vysoký“ dámský rám nebo i pánský?

      Dámská geometrie je trochu kratší než pánská, ale je možné, že dámský model jednoho výrobce bude delší než pánský model jiného výrobce ve stejné velikosti. Takže pokud už chce trubku nahoře, hodí se popřemýšlet i o pánském rámu.

      1. kolik dotyčná měří?

      Dotaz na výšku hlavně kvůli odhadování vhodné velikosti a filtrování výprodejů. Kamarádka dostala od tatínka krásné nové kolo za 20 tisíc s 20" rámem, ovšem měří 160 cm a těžko vysvětluje, že chce menší, když „kolo za tolik peněz přece musí jezdit samo“ :)

      1. 24 nebo 27 převodů, řazení EasyFire, RapidFire, DualControl, Trigger

      nebo Gripshift? Jaké pláště, jaké sedlo?

      27 převodů = 9sp. kazeta, kdyby se to chtělo nějak moc tunit. Řazení je otázka, osobně nedám dopustit na Gripshift, EF a RF mi sedly celkem dobře, Dualy jsem ani nezkusil a Trigger mi nepasuje. Pláště jsou rychlé i pomalé, hladké i s MTB vzorkem. Sedlo je loterie, na sto prdelí sto sedel. Jsou to drobnosti, kdybys našel víc rovnocenných kandidátů.

      Vezměme třeba Bradského:

      Pěkný by byl tenhle pánský Trek 7300 pokud bude vyhovovat velikost 15" nebo 20" a větší. Nebo Amulet Route 55 v 18"

      Pak Pellsy – Demon Crono Elite Lady (zajímavé že 2010 je o 400 kč levnější a o 0,4 kg těžší než už vyprodaná 2009)

      0 0
      • yeseteer  

        ad 1) určitě odpruženou. Pokud se mi ji opravdu nepodaří přesvědčit na MTB, tak určitě odpruženou vidlici. (a z vlastní zkušenosti to nemusí být špičková vidle, stačí jenom v rámci možností funkční)

        ad2) Bude s tím jezdit všude :-) Letní dopravní prostředek, sportovní náčinní. Občas to ověsí báglama a pojede na třídenní výlet, nebo do toho nacpe věci na tenis a pojede na tenis. 80% asfalt, 20% polní / lesní cesty.

        ad3) Ta geometrie je právě otázka. Když sem si kupoval kolo sám, tak sem rám tvrdě netrefil (a to sem si kolo projel, jenže co člověk na 5km pozná), na novej nemám, takže teď musím trpět na vysoké pomalé koze. Tady bych uvítal nějaké osobní zkušenosti, případně rady. Navíc s crossovými koly nemám zkušenost vůbec žádnou.

        ad 4) dotyčná může měřit 170 – 175 cm, takže bych to v MTB měřítkách viděl na jasné M-ko. Jak je to v crossech opět nevím (pokud platí podobná pravidla jako pro MTB, tak bych sahal někam k 17 – 18").

        ad 5) tohle už sou většinou detaily, který bude řešit jenom profi nebo poloprofi cyklista, případně ten, kdo má opravdu vyhraněný názory a spíš si na něco z toho zvykl. Co se týče komponentů, tak vidlicím nerozumím (vyčetl jsem si, že NEX by měl být použitelný), u ostatních komponent bych nerad šel níž než Deore. Co se týče ostatních, to bych vůbec neřešil (možná vyjma toho sedla, to opravdu musí sednout, ale to se taky na 10km nepozná)

        0 0
        • Toutou  

          Body 1 a 2 spolu docela kolidují.

          0 0
          • nooski  

            ALe prd. právě, že na tohle je cross nejlepší. Krásný univerzál.

            0 0
            • Toutou  

              80% asfalt, někdy i s bagáží a na nějaký polofunkční vidli?

              To ti přijde logické?

              0 0
              • nooski  

                Máš recht. Na to stačí pevná.

                0 0
                • Toutou  

                  Teď nevím, jestli ta první nebo tahle reakce nejsou ironické.

                  Podle mě prostě 80% asfalt na těžké a nefunkční vidli nemá smysl.

                  Navíc těžká houpající vidle + těžká bagáž + ženská = námaha jako prase.

                  0 0
        • t29  

          Takže za etalon doporučím ten Pells Crono Elite Lady od Bradského v 18" a proti němu porovnávat zbytek.

          Co se týká geometrie, je jedno jestli řešíš cross nebo MTB, důležité jsou tělesné proporce, terén a styl jízdy.

          Dámské Crono v 18" má efektivní délku 585 mm. Pro srovnání, pánský Trek 8000 v 17,5" má 588 mm a v 18,5" má 607 mm, pánská Merida HFS XC má v 18" 590 mm.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.