• kvip

    Vybírám si kolo a budu ráda za jakékoliv rady.

    Vím, že se tu hodně doporučuje postavení kola na míru, ale to je pro mě složitější, než si vybrat hotové kolo, proto si to nechávám až jako poslední možnost.

    Něco jsem se tu snažila nastudovat, přesto se moc v názvech neorientuji.

    V Helia mi nabízeli toto kolo http://www.heliasport.cz/…-tempt-2-ltd

    Přiznám se, že nevím, jestli jsem vůbec adept na horské kolo. Jezdím převážně asfalt a polňačky, ostatní terén velmi výjimečně, měsíčně tak 200km. Jelo se mi na něm dobře, ale po rovince. Bojím se, abych se s ním moc nenadřela. Dosud jsem měla krosové 28".

    Prodavač vypadal důvěryhodně, říkal, že jsou dobré brzdy a přehazovačka, zbytek jsem vyrozuměla, že je horší. Jak kvalitní je vidlice, já neposoudím. Pružila, možná až moc, ale to nevím, jestli nebylo tím, že nebyla správně natlakovaná. Ovšem prý se musí hydraulická dotlakovat co tři měsíce, to se bojím, že na to doma nebudou lidi a servis je daleko. I hydraulické brzdy zvažuji. Všichni mi je doporučují, ale prodavač říkal, že se nesmí ohnout deska. Kola skladujeme o sebe opřená na malém prostoru a silně pochybuji, že si dcera bude dávat pozor. Pokud je to hodně háklivé, nebo složité na údržbu, tak bych raději véčka.

    Další kolo, které se mi líbí, je http://cz.author.eu/…5-ua42833601, kdybych přes známého dostala slevu, tak i tohle http://cz.author.eu/…5-ua42833901. Známý tvrdí, že je to spolehlivé kolo, ale já jela na nižší třídě http://cz.author.eu/…5-ua42833201 a přišlo mi to trochu jako pojízdné železářství – poněkud vachrlaté. Myslíte, že by ty dražší mohly být festovnější?

    Dobře se mi jelo na tomto kole http://www.peksport.cz/…ort-disc-14/, ale vybavení vůbec posoudit nedokážu. Nepotřebuji super kvalitu, to je mi jasné, že za ty peníze nedostanu, ale zase to není tak málo, abych si z nevědomosti kupovala předem jasný aušus.

    Děkuji, pokud mi věnujete chvilku času a poradíte.

    • Erknold  

      Asi budeš muset v něčem udělat kompromis. Těžko půjde asi najít/vymyslet kolo, které bude na údržbu stejně nenáročné jako kolo s pevnou vidlicí a véčkama. A zároveň, aby bylo pohodlné jak celoodpružené kolo :)

      To jak moc snadno se dokáže ohnout brzdový kotouč, je otázka. Já to nikdy nezkoušel :) Švárovi se ho podařilo ohnout, když dal kolo do stojanu a nějaký dobrák mu ho povalil a kolo se kácelo přímo přes kotouč. Ale to se nechá srovnat. Že by se zase ohnul jen tím, že o kolo opře někdo jiný kolo, to asi ne.

      Je pravda, že na to co jezdíš by stačil kros. Ale ten se s použitelnou vidlicí dost blbě shání. A třeba ani nevím, jestli se ještě dělá nějaká rozumná pevná vidlice, která by k něčemu vypadala i vzhledově. A zároveň když už se najde se slušnou vidlicí, tak už má skoro vždy kotoučové brzdy.

      Na horských kolech 27,5 véčka určitě nikdy nebudou. Tam už se prostě s nima nepočítá.

      Jaký máš vlastně finanční limit na kolo? Jinak samozřejmně ten nejdražší author je z nich nejlepší, ale nejel jsem na něm. Vlastně poslední author na kterém jsem seděl byl asi 12 let starý :)

      • HUPÍK  

        Mám rám 27,5" na -V- ve vel.19"

        • alinceb  

          Kolik se dělá kvalitních 650b vidlic na véčka?

          • HUPÍK  

            kvalitní žádná ale jsou i nenároční jezdci přeci…

            • Erknold  

              a pro ně je zase zbytečné, aby tam měli(y) o dvě kila navíc v nefunkční zatuhlé vidli, pokud by existovala pevná varianta.

              Mimochodem už vidím třeba mojí mamču, jak jí vysvětluji, kam má na vidlici stříkat olej a kam ne. By mě poslal k šípku :)

              • HUPÍK  

                někteří si to nenechaj vysvětlit.hlavně mladej kluk chce 27,5 a chce mit vidli a je mu jedno jaka je

                • Erknold  

                  ale prostě nějaká stavba krosového kola s pevnou vidlí, lehkými koly na véčkách by byla prakticky bezúdržbová, vážilo by to 11 kg a na ježdění po stezkách by to bylo super.

                  Jinak se to chce přehoupnout k odpruženým vidlicím (funkční vzduchová) a pak buď krosový rám a držet se véček a nebo kotoučovky na jakýkoli rám.

                  Poslední dobou mi přijde, že je větší problém najít slušné kolo na stezku, než do terénu. Na stezku dávají všichni výrobci díly, co jim leta leží ve skladech a cenu nastřelí jak u super bajku.

      • kvip  

        Finanční limit mám 20tis. a i to mi příjde dost na to aby mi ho tady ukradli ;-)

        • alinceb  

          Za 20k už budeš mít solidní poskládané kolo imho s Epiconem (vzduchová vidlice), kombinací Shimano Deore/Alivio a rozumnýma kolama. 650b bych neřešil – 26" vyjde imho levněji.

    • Pán z Dubu  

      Píšeš Dosud jsem měla krosové 28". Které konkrétně to je? V čem už Ti nedostačuje, při čem už se dostáváš na jeho limit? Podle toho volit případné následující kolo. Uveď i svoji tělesnou výšku a hmotnost – ať je jasné kterých velikostí nejen celku, ale případně jednotlivých komponent se to bude týkat. Také další případné požadavky na kolo: montáž nosiče, trvale instalované blatníky….

      • kvip  

        Mám Heavy Tools tuším snad Ripper. Vyhovuje mi, i se mi líbí. Jen zlobí přehazovačka, přední kolečko nejde na nejmenší i po seřízení, ale s tím se dá jet, tady kolem nás mi to nevadí, takže jsem zatím ani neřešila výměnu. Potřebuji nové kolo pro dceru, která dorostla a moc nejezdí. Myslela jsem si, že si já dopřeji lepší a zjišťuji, že nevím, jestli si vůbec vyberu.

        Výška 163, váha 85. Určitě tam potřebuji nosič a blatníky jsem taky měla, tak ty bych též chtěla ponechat.

        • Pán z Dubu  

          Tzn. technicky nenáročná turistika, kterou kolo na limit nešponuješ. Jestli to je: http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#… , tak komponentově je obyč, ale pečlivější servisní zásah by měl vše zprovoznit. A nějaký ten rok a tisíc km by mělo sloužit. Jestli jste si s dcerou tělesnou výškou podobné, tak vybrat kolo pro ní s možností Tvého používání.

          • HUPÍK  

            Tohle udělat na pevný vidlici,hned by to jelo po stezce jako fík

          • kvip  

            Nad tím, že si vybere dcera a já si nechám svoje, už také začínám přemýšlet, bo mám pocit, že si nevyberu :-) Ona bude jistě mnohem méně náročnější, bude jí stačit, že se jí líbí :-)

            Ale u ní se bojím, že ještě vyroste a budu mít doma dvě „plečky“.

            • Pán z Dubu  

              Lépe jsem to měl vyjádřit tak, že si ke stávajícímu kolu vybereš další – třeba trochu víc sportovněji svižnější – a dcera si ho bude moci půjčovat, když tolik nejezdí.

              • kvip  

                Jenže to bych si musela vybrat a to mi nějak nejde :-)

                Ale jinak opravdu děkuji všem, co tu ztrácí čas s nerozhodnou a vybíravou babou ;-)

    • KoVero  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • ˘Ö˘ Krab  

      Píšeš po čem a na čem jezdíš, ale nepíšeš, jak jezdíš a proč jezdíš. Na kochání se krajinou je to celkem jedno, ale pokud se třeba pár kilometrů ráda svezeš rychle, budeš hledat něco jiného. Rozhodně se neboj kotoučových brzd, ba právě naopak. Dofoukat vzduchovou vidlici je asi podobně složité, jako dohuštění duší/plášťů – jen je na to potřeba jiná pumpička. Abych Ti to ještě zhoršil, tak bych Ti doporučil svézt se na silničním kole, stačí deset kilometrů. Je dost možné, že bys pak skončila zase u trekového kola, ale daleko sportovnějšího a s pevnou vidlicí. Nebo u cyklokrosky nebo nějakého hybridu. Pokud si nejsi horským kolem jistá, nic Tě nenutí si je kupovat.

      Myslím, podle toho, co jsi napsala, že jsi ideální adeptkou na stavbu lehkého rychlého krosového kola s pevnou vidlicí.

      • gerrard  

        Stacilo napsat jen posledni vetu a nedelat ji to slozite :).

        • Erknold  

          osobně netuším, jak by právě vypadalo dámské kolo s pevnou vidlicí. Co sem občas dal Scalár s pevnou, tak to bylo dost sportovní a nevím, zda by se to dámám líbilo.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Ale líbilo, hlavně je potřeba se na tom svézt.

            Každému jezdci na trekovém kole bych doporučoval alespoň krátce pojezdit na silničním i horském (odpovídajících kvalit / cenové hladiny), aby věděl kde jsou ty kompromisy.

            • Erknold  

              no ale komu se to poštěstí. Když bych chtěl zkusit silničku, tak jediní dva lidi co jí mají v mém okolí jsou o 20 cm větší než já. 29HT s dobrou sestavou má také buď švára, nebo kámoš a ti jsou jen o 10 cm větší, ale furt je to jedna velikost. 26 mají zase holky a ty jsou menší. Takže já bych buď zkoušel moc velké, nebo moc malé rámy. Velikost M v mém okolí je akorát na mém kole :)

              A když někdo hledá první slušné kolo a okolo něj jsou samé plečky, tak to má těžké. Musí to risknout. Případně si pak vhodně volit trasy.

              Nicméně věřm, že kdybych měl garáž a spoustu místa, tak si najdu trasy v okolí pro všechny typy kol a budu je střídat :)

              • Breakpain  

                Půjčit si testovačku :) …

                • Erknold  

                  v krámu mi nepůjčí kolo na odpolední výšlap. Projet se okolo krámu nic neřeší. A tahat se někam na testovací víkend, jsem lenoch :)

              • ˘Ö˘ Krab  

                Nebo bys měl cyklokrosku na kotoučích. Kdybych neměl místo, bylo by to jediné kolo, které bych si pořídil, k němu dva páry zápletů – jeden do terénu, jeden na silnici. Plus možnost přidělat blatníky a nosič. To píši se vzpomínkou na silniční projížďku mezi bikery ‚po žluté‘ s Kokoskou.

      • kvip  

        Jezdím hlavně pro radost. Vyložené kochání to není, ale rekordy taky netrhám a pochybuju, že někdy budu :-)

        Problém je, že je móda horáků a v krámech krosů moc nemají, proto už zvažuji i horáka, i když o něm přesvědčená nejsem.

        Jak zjistím, že je vidlice správně nafouklá, je na to nějaký měřák?

    • kvip  

      Jsou nějaké komponenty a vidlice, kterým se mám rozhodně vyhnout, protože z toho budu jen nešťastná?

    • Pán z Dubu  

      Nabídka kol je nepřeberná, jednotlivých komponent ještě rozsáhlejší v různých cenových a kvalitativních hladinách. Orientovat se v ní chce čas, úsilí a asi vášeň.

      Jestli tomu nehovíš, je nejsnazší přístup udělat si jasno ve svých požadavcích na kolo. Začni např. na Kolo.cz http://kolo.cz/…ady-pro-zeny , nebo takto https://www.google.cz/search?… . S tím obejít blízké obchody/servisy a u některého nakoupit. A tam pak jezdit na servis. Je to snadné a rychlé: Neřešit, jezdit.

      Pokud do toho chceš prohlédnout, nech dát do cajku současné kolo, ať máš zatím na čem jezdit. Protože nesourodé dotazy na todleto a pak hentamto a variantní odpovědi co člověk – to názor (tady to tak má být – je to Bike-Fórum) způsobí neznalému větší zmatení, je záhodno zvolit systematický sebevzdělávací přístup.

      Podívej se na strukturu nabídky některých e-shopů např.: http://www.kupkolo.cz , většina má názvy zboží s obrázky a popis funkce a vlastností. Tak lze poznat, co je co a jak se to nazývá.

      Jak se orientovat v sortimentu radí i producenti kol.

      Webové info mají i výrobci komponent např.: http://productinfo.shimano.com/#…

      A snad na úplně všechno existuje instruktážní video na YouTube např. https://www.youtube.com/watch?…

      • kvip  

        Ráda bych zvolila sebevzdělávací přístup, a pak si podle svého názoru vybrala kolo, které mi bude vyhovovat po všech stránkách. Dělám to vždy, když pořizuji dražší věc. Bohužel, jak píšeš, jednotlivých komponent je spousta, takže to jsou stovky hodin samostudia, které nemám, bo potřebuji kolo pro dceru. Navíc kola v krámech mizí rychlostí blesku, třeba v Helia už solidního krose nemají žádného a nové budou až na podzim. Proto bych to chtěla zkrátit tím, co rozhodně nekupovat. Už jsem tu zahlédla, že Altus a Acera jsou špatné, lepší je Deore. Vidlice mají tolik různých zkratek, že v tom se snad nemůžu orientovat nikdy :-( Jsou některé vyloženě špatné?

        Co říkáte na toto kolo? http://www.head-bike.com/…/trekking-ii Váha je tedy děs, nevím, jestli tolik může vážit, protože tam je nosič, blatníky a světla.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse