• skripik

    Mám na vás, zkušených, dotaz. Momentálne jazdím horský – Meridu. Ale priznám sa, že aj tak povetsine jazdím na spevnených cestách. Velmi výnimočne idem off trail. Jazdím na bicykli hlavne kvoli kondícii sem tam nejaký pretek, ale bez ambícií. Velmi ma láka silničná cyklistika, ale kvalita tunajších ciest ma odrádza od kúpy klasického cesťáku. Aký máte názor na kúpu cyklokrosového bicykla? Niekto mi poradil, že je jednoduché si kúpiť druhú sadu kolies a meniť ich podľa potreby.

    Čo vy na to? Máte nejakú skúsenosť? Ako sa jazdí na cyklokrosovom biku? Ako potom funguje, keď sa prehodia kolesá? Stojí to za to, alebo ako každé „univerzálne“ riešenie to nie je ani žaba ani rak?

    Inak rozmýšlam o tomto modeli:

    http://www.cannondalebikes.cz/…aadx-c13×r3c?…

    0 0
    • Pedro RB  

      Mám podobnou cyklokrosku jako sis vybral. Hlavně jsem s ní nahradil silničku, ale teď na podzim dám spátky CX pláště a zkusím hobbyCX projížďku, možná i závod. Na silnici jsem ocenil větší pohodlí díky možnosti širších plášťů (ale to jde dnes dosáhnout i na běžné silničce s bezdušáky).

      Moc nerozumím tomu prohazování kol. Myslíš 26´z bika? Páště přez 1,5´se stejně mezi stavbu nevejdou, to spíš na originál kola dej místo CX pláštů nějaké užší pro 29er (okolo 35mm by měli projít. Ale stejně to moc nevidím na závody co jsi jezdil na biku. Nad rámem je málo místa a při držení za dualy jsi hodně vepředu (pro prudší sjezd) a i když máš pomocné brzdové páčky, je zas hodně úzký rozestup dlaní pro manévrování..

      0 0
    • winter78  

      Cesťáku sa neboj. Tiež mi trvalo dlhé roky pokiaľ som sa dostal cez MTB a crossa až k cesťáku…bál som sa hlavne posedu a komfortu , ale zbytočne. A neľutujem ;-).

      0 0
    • Smazaný účet  

      Funguje to celkem dobře, buď mít dvě sady kol se stejnýma nábama, kvůli kotoučům. Nebo přehazovat pláště 23mm – 35, 37mm (měl jsem silniční plášťovky, nazutí a sejmutí asi za 2 min.).

      Chtělo by to klasický kompaktní převodníky 50/34.

      Jelikož nevíš, jestli ti to bude sedět, víc jak 30.000,– bych do toho nedával.

      0 0
    • Neunzikger  

      Když už vlastníš MTB a rozpočet nemáš tak napjatý (Cannon za 50k), je pohodlnější – než přehazovat kola v jednom uni rámu – mít 2 komplet kola MTB + silnici.

      Ad CX) ten Cannon má dost dlouhou (na CX) Chain stay. Pokud tě to láká k silnici tak spíš geo rámu bližší silničkám. Co nějakou stavbu na míru? Můžeš si vybrat pláště/galdy. Větší rozpětí převodů pro asfalt i terém Ti zajistí trojplacka. Podívej, co nabízí např. SPYDER http://www.bikeoutlet.cz/…igurator.php ; nebo http://www.on-one.co.uk/…ame_and_fork

      Totéž si najdeš i v Číně: http://www.alibaba.com/trade/search…

      0 0
      • skripik  

        To je tiez jedna z moznosti, nechat si MTB a dokupit k tomu cisty cestak. Jediny problem je miesto doma :-) 2 biky mi zena urcite nedovoli :-)

        Pozriem tie stavby

        0 0
      • skripik  

        a co geometrie vydlice? U krosov je vydlice trochu sirsia, nie to potom problem ked sa do toho da uzke cestne koleso?

        0 0
        • Smazaný účet  

          U CX, pokud není na kotouče, se používají silniční zapletená kola. Jakej plášť/galdu do max. šířky 37mm tam dáš, je na tobě…

          0 0
    • bt12  

      Ahoj,resil podobny problem.Mam RB IQ a prece jen po meste a okolnich sotolinkach+lehci teren je to celkem zbytecne jezdit na zdvihu 120.Nechal jsem si postavit cyklokrosku s rovnymi riditky a muzu toto reseni vrele doporucit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        CX rámy bývají hodně krátký na rovný rodla…

        0 0
        • John Tequila Lemon  

          ale simte … kde to psaly? ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Stačí se kouknout na geošku závodního CX rámu a srovnat to s kros/trekingem…

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Tak si porovnej geometri CX ramu a geometrii silnicky (ne turisticke), muj CX ma jen o 5mm delsi predstavec nez silnicka abych mel stejnej posed. Pravda je, ze to je spis „agresivni“ posed, ale nemuzes najizdet v tisicich rocne a sedet na kole jako kdyz jedes pro mliko a rohliky.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Však právě, je to podobné silničce.

                Já měl krosku dlouhou 565mm a HT mám 615mm.

                Seš tak zvyklý, tak to neřeš.

                0 0
                • John Tequila Lemon  

                  Asi jsem to puvodne nepochopil. Ja proste mezi tema ramama zadnej extra vyjimecnej rozdil nevidim, krome prostupnosti vidlici a zdani stavbou a navarkama na brzdy. Podle me je z pohledu funkce skoro jedno, zda jedes na tom ci onom. Rozdil je tedy u me krome OBRICH blatniku :-) ve zprevodovani, ale to mi taky vyhovuje neb na CX v zime spis jen najizdim, takze jsem ani nedaval jiny prevody. Znam lidi co maji CX od Treku (protoze jsou na to pridelat bez potozi blatniky, ma to demontovatelny uchyty blatniku – driv to mely i silnicky od GaryhoF, ty CX od Treku jsou z rady GF) a jezdi na tom celorocne jen na leto meni prevodniky a sundaji ty adaptery na blatniky … Navic CX kolo se da starsi poridit i lacino, neb jsou po sezone desne dobity :-) ale to je v pode (na silnici) pokud s tim clovek nechce jezdit nekolik let v Brdech po lese.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jen jsme se ti snažili vysvětlit, že posed při úchopu na rovných řidítkách bude o cca 30–50mm kratší, než na beranech za brzdové páky, které na krosku patří…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      kdyby ten kratší úchop tolik vadil, nedávaly by se na tu rovnou část beranů druhý páky :-)

                      0 0
                      • JSt  

                        vzhledem k tomu, ze se tam davaji brzdovy paky, da se predpokladat, ze budes brzdit, coz je nejcasteji z kopca, kde ti kratsi posez spis prospeje. ;-)

                        zas kdyz das rovny, tak budou bratru o 10+cm sirsi nez oblouky, coz taky posez natahne.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Řešíme délku rámu CX versus kros/trek/MTB, což může dělat i 5cm, to je celý.

                          0 0
                          • JSt  

                            ja neresim nic jinyho. ;-)

                            akorat zalezi jestli myslis cx vs. mtb ram na stejnyho cloveka nebo cx vs. mtb ram stejne vysky.

                            v tom prvnim pripade bych to videl jak pise scalar na ty 3cm, coz castecne vykompenzujes sirsima rodlama pri stejnym forbecu. pridat rohy a je to jeste delsi.

                            ve druhym pripade ten rozdil muze ten rozdil byt klidne i pres 10cm. ;-)

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        Přídavný páky vozí na CX asi 1% uživatelů a většinou ženský.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          jj, jsem ta nejvíc fešná cyklistka :-)

                          0 0
                          • fousac  

                            nene… ja sem fešnější… ;)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              takhle mu nabouráme statistiku :-)

                              0 0
                              • fousac  

                                nemusis se bat.. ;)

                                kolega na problem nahlizi z uplne opacnyho konce a je pravda ze v profi CX pridavny packy neuvidis..

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  no ta moje Moratka původně lítala za Budvar, a ty páčky tam borec měl, právě že mi to přišlo jako dobrý, tak jsem je chtěl taky :-) (kupoval jsem jen rám)

                                  ale je fakt, že to je už dááávno :-)

                                  0 0
                    • John Tequila Lemon  

                      Jo dobry, ja uz to chapu cis chtel rict … ze na CX kolo nejde dat rovny rodla, pokud to ma byt kolo na jezdeni a ne nakupni special. Ja to vzal nejak smahem a nejsiml jsem si ze komentujes to co komentujes. Pardon, souhlas. Neumim si predstavit ze na CX kolo dam rovny rodla. Pravda je, ze moje zena to se svoji silnickou udelat chtela, coz jasne hovori o tom, ze byla blbost vnucovat ji silnicku.

                      0 0
          • scalar  

            Holky to psaly ve Vlastě :-), my jsme to psali na BF už mockrát, je tam rozdíl 3–4 cm, takže buďto vzpříměný posed nebo dlouhatánský předtavec.

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Ale simte … ty taky ctes jen Vlastu a Pestry svet, co? Tak treba u me … zimak velikosti 58, starsi model, ale geometrii maji porad stejnou klik a kdyz zrovna neni nasolena silnice a nestoji na ni 5cm vody velikost L klik a jak by se zdalo, neni nutne mit vystudovsny MatFyz, abys zjistil ze rozdil jsou 2mm … takze tak. Nepiste bludy, kdyz votom jen ctete.

              0 0
              • scalar  

                Ať klikám, jak klikám, všude samé berany…A řešíme rozdíl v geometrii mezi rámy na berany a na rovná řidítka.

                0 0
        • ELx  

          tak asi mu to vyhovuje

          0 0
    • John Tequila Lemon  

      Tak rozbity cesty pobere i silnicka, v tom neni to problem. Ja mam starsi cyklokrosovy kolo jako zimak, a to jen proto, ze na to jdou lip nasadit blatniky – poradni blatniky, kdyby chtel nekdo diskutovat o tom ze jdou i na silnicku – nejdou, poradny ne :-). Takze jezdim v zime i kdyz leje a jsem relativne v klidku. Ale jinak silnicka v pohode i na tech nasich silnicich, pokud chces vetsi komfort tak dej nejakou vetsi gumu, ale to mi prijde mirne na hlavu. Posedy mam na obou kolech stejny, vono se to fakt moc nelisi v techdle vecech.

      0 0
    • fousac  

      CX kolo mam rok a porad sem rad, ze sem ho poridil..

      tak nejak me dost bavi delsi vejlety cestou necestou…

      a kdyz chci silnicarit, tak jenom prehodim gumy za 23mm silnicni a je to.. ;)

      pro me to bez problemu silnicku zastane, sice to ma mozna trochu nadvahu, ale porad je to lehci a jezdivejsi nez moje bejvala ocelova silnicka.. no a jelikoz sem na „poradny“ silnicce nikdy nejezdil, tak nevim o co prichazim a ani mi to nechybi.. ;)

      jinak paradi stroj na hladsi cesty vseho druhu, jezdivy lesni trailiky, cyklostezky, jako sviznej dojizdak do prace a vubec..

      jen v technickej pasazich to je horsi, zadny divoceni s tim extra nejde..

      diky uchytum na klasicky blatniky a urceni do blata a zimniho marastu idelani kandidat na zimaka

      0 0
    • raceman  

      muzes napsat tvuj mail nebo zapnout zobrazeni v profilu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.