cyklokrosové brzdy, nebo mini V ?

67 nepřečtených
  • vinca

    Pro přestavbu trekingového kola na něco jako vejletní cyklokrosku sháním nějaký lepší brzdy.

    Už jsem vyměnil rovný řidítka za berany a řazení za Shimano ST-2303 3×8 . Zatím tam jsou původní brzdy alivio cantilever ale aspoň se špalkama coolstop. Když držím páky za vršek,tak ale ubrzdím prd. Rozhoduju se mezi nějakejma klasickejma cyklokrosovejma cantilever brzdama a mezi modermějšíma mini V brzdama. Je mi jasný , že mini V půjdou lépe seřídit, ale cyklokrosový se mi líběj o dost víc. A pokud při dobrým seřízení brzděj obdobně , tak bych šel do mich. Má s jejich porovnáním někdo zkušenosti ? Jo, a chtěl bych se pohybovat venově tak někde cca 1000–1500 kč. Můžete mi něco doporučit ? Předem dík

    • FL  

      řeším teď ten samý problém, vyzkoušel jsem na kole canty, ale nebyl jsem spokojenej.Nad malými véčky jsem přemýšlel taky, ale pod ně většinou nedáš blatník,takže pro mě taky krok zpět. Takže jsem tam nakonec nechal deorky véčka s koolstopama a teď si budu objednávat tenhle nárychtuňk http://problemsolversbike.com/…avel_agents/. Přeji hodně štestí při výběru brzd.

      • vinca  

        Tak nakonec jsem dal mini V. A brzdí to super.

        Co jsem koukal po netu , tak se pod ně blaní i vejde :-)

        http://www.kamaro.cz/index.php…

        .

      • tromboonen  

        Ahoj, nevim jestli si to FL jeste precte, ale mate nekdo zkusenosti s temihle udelatky (travel agent)? Stavim CX, paky Ultegra 6700 a brzdy mini-v XLC BR-v04 (plus pridavne CX paky) a i kdyz jsou to mini brzdy (no maji 85 mm ramena, nektere miniV jsou i kratsi) a ty 6700 paky by mely mit delsi krok, tak se mi zatim zda ze aby to jakz takz fungovalo tak spalky musi byt blize k rafku nez na silnice (a i tak zaber az skoro u riditek)..

        ne ze bych se chystal nejak moc blatovat, ale prekvapuje me to – jak funguje ten agent a hlavne funguje? Pouziva se to pry i na kombinaci normalni Vecka plus silnicni paky… ma s tim nekdo zkusenosti?

    • p@X  

      Z trekingu nikdy krosku neuděláš díky geometrii, bude to dlouhá mrcha s dlouhou zadní stavbou…

      • vinca  

        Já vím , bude to dlouhýýýý… taky to bude jen na vejlety , ale douhýýýý :-)

        • scalar  

          A co tím získáš, kromě problémů s brzdama? :-)

          • vinca  

            No základ toho kola jsem koupil v hospodě za 6 piv. Chvíli jsem na tom zkoušel jezdit, ale vždycky , když jsem to rozdupal, tak jsem si začal připadat jako plachetnice. Takže jsem potřeboval trochu zlepšit aerodynamiku . A to se mi podařilo . Teď ještě vyřešit, jak to zastavit :-)

    • Vilém  

      Asi bych radsi zkusil mini-V. Jednou jsem si pujsil kamosovu cyklocrosku a pri prvnim brzdeni me cekalo velke prekvapeni, ono to vubec nebrzdilo. Mel tam klasicke cyklocrosove Frog legs a to nebrdilo vubec.

      • kubad  

        tak tak, taky s tim bojuju :-)

        mini V brzdi vyrazne lip

        • p@X  

          Já měl cantíky Avid Shorty 5 a trojbarevný špalky BBB a dalo se brzdit i při držení za páky.

          Pravda, kotoučovky jsem poznal až posléze :-)

          • kubad  

            ty ZG co mam na Alu rafku v pohode, maji MTB dlouhe botky,

            s carbonem bojuju, posledni pokus budou korkove spalky :-( jinak Spinergy jdou

            • p@X  

              Korkový 4ZA se za mokra nechytaly, ale kdos chválil žlutý SwissStopy…

              • kubad  

                ty sem zrovna zavrhl, silnicni i bajkove problem s vybracema vidle :-(

          • fousac  

            hmmm… vcerejsi sesup z Ripu sem mel co delat i s BB5… ;)

            doufam, ze uz napresrok vylezou nejaky slusny hydry..

            • kubad  

              hope uz sou :-)

              • fousac  

                hm… zajimavej system… ovsem otazka je, brzdi to?

                • kubad  

                  brzdice sou bajkove, tak snad jo :-)

                  • fousac  

                    tak sem rychle prolit net a lidi si stezujou, ze to jde dost ztuha.. takze si s klidnym svedomim necham avidy, maximalne jim dopreju nejaky min gumovy vedeni..

            • Janes  

              Před 3 lety jsem byl nucen dát Říp dolů jen na přední BB5–160mm, protože zadní byla mimo provoz. Celou cestu dolů jsem řval na lidi jako tur ať uhnou, kotouč modrej, ruka v křeči, ale povedlo se.Bylo to na 29" a měl jsem v tý době cca 120 kg, a pak že jsou to brzdy naprd :-)). Pravda ale je, že nedlouho potom jsem přesedlal na BB7–185mm.

    • pohy  

      máte někdo zkušenost s cyklokrosovýma brzdovýma čelistma FSA SLK nebo s tektro cr720 které vypadají na pohled hodně stejně ale cena je podstaně nižší?

      už jsem měl na cyklokrosce shimana 550 ty šly pryč, že nebrzdí, ted tam mám obyč tektro véčka…samozřejmě krok není optimální… špalky musí být úplně natěsno ráfku a a stejně páka zabere pořádně až u řídítek

      a ty SLK jsem jen tak nasucho zkusil u kolegy na kole a hodně se mně líbily … s nimi objel krkonošské kopce :-) co já na 29 to on na krosce (on sjezdy umí já vůbec)

      • michals1  

        Mám Tektra CR720 a řekl bych, že brzdí určitě hůř než Shimana BR 550. Ale kvůli vzhledu jsem chtěl pouze wide profile.

      • p@X  

        Zkusil bych mini-V (V s krátkými ramínky). Záleží taky na gumičkách. Starší Avid Shorty 4 mi brzdily obstojně.

        Ono v CX nejde o to, aby kolo šlo hned do smyku.

        Pokud s tím budeš mít problém, řešení jsou kotouče, což ale znamená nový bike:(

      • česílko  

        Tektro cr720 jsou osazeny v základu na GT-CX2.A v této kobinaci to jsou naprosto neúčínné brzdy.Brutálně gumové a pojem brzda ztrácí svůj význam.Takové cyklo-ABS na ledovku.Do běžného provozu sebevražda!

        • pohy  

          no já už si objednal ty FSA SLK tak doufám, že nebudu litovat – přecejen 2200,– není málo, ptám se dost pozdě, když počítám, že zítra přijdou :-)

          má je někdo další na kole?

          • p@X  

            Já se obávám, že styl brzd tzv. „L“ brzdí úplně nejmíň…

            • p@X  

              U nastavitelných Avid Shorty Ultimate píšou:

              úzké nastavení pro výkon,

              široké pro lepší propustnost bláta…

          • kubad  

            CX brzdy brzdí +/- všechny stejně špatně. jsou tak navržené

            pokud chceš aby to brzdilo kup mini V

    • Tina  

      poradí niekto kde zohnať takýto doraz bowdenu prednej canti brzdy na CX bajk? Montáž na vidlu. Dík.

    • petryk  

      Recyklace vlákna. Mám dotaz – chci přehodit klasický CX brzdy za mini V. Je k nim třeba nějaké udělátko nebo mi to bude brzdit s SH dualama bez problémů? Díky

      • Delkim  

        měnil jsem je před měsícem, šlo to bez problémů, resp. měl jsem krátký lanko, jinak ok

        rozdíl propastný, absolutně o něčem jiném, za těch pár korun dramatický rozdíl

        např:

        http://www.axitbikes.eu/index.php…

        • petryk  

          Budu dávat Tektra, díky za info, bude na tom jezdit holka, tak mi to příjde jako vhodné to přehodit na něco brzdícího…

      • Jezevec70  

        Taky se chystím vyměnit brzdy na cyklokrosce.

        Původní Tektra RC-720 – tragédie. Když jsem vyměnil původní silniční botky za véčkové s BBB trojbarevnými špalky, tak se to o trochu zlepšilo. Ale pořád je to slabota.

        Takže co radíte? Tektra RX5 (uvádí délku ramínek 85mm) nebo stačí za polovic XLC BR-V04 mini (délka ramínek 70mm)?

        Bohužel budu muset vyměnit nejen lanko, ale i bowden (bude krátký) a kvůli tomu i omotávku.

        • petryk  

          Podle mě ty XLC stačí s přehledem, brzdí to moc pěkně.

        • jendelin.i  

          Hrozně jsem si lámal hlavu, jací jsou tu kouzelníci, že nacpou krosový plášť i s blatníkem do 70mm mini V brzdy XLC, včetně toho odkazu na Kamaro ve 3. příspěvku, detailní fotka, v textu zdůrazněno 70mm.

          Pak jsem se kouknul na web XLC, u čelistí BR-V04 píšou že 70mm je dlouhý ŠPALEK, ramínko je zkráceno na 85mm. Takže délka ramínka je u XLC BR-V04 i u TEKTRa RX-5 stejná = 85mm!

      • jendelin.i  

        Cantilevery se dají poštelovat tak, aby slušně brzdily. Je potřeba maximalizovat úhel alfa a zároveň maximalizovat kolmou vzdálenost l, viz obrázek. To se hezky řekne, ale u širokoprofilových kantíků (s "dolním ramínkem) je to prakticky nemožné, ramínko by muselo být strašně dlouhé (naznačeno čárkovaně vpravo). U středněprofi­lových se tomu dá trochu pomoci vysunutím špalíků s delší tyčkou.

        Dosažení ideální geometrie se ale vzhledem k plášti a blatníku nemusí podařit.

        A pokud se podaří nastavit velký úhel alfa>>90°, při zatažení za lanko se ten úhel rychle zmenšuje, takže když se špalíky začínají přibližovat, mám velkou sílu na delším tahu a když dosednou na ráfek, mám menší sílu na kratším tahu, tedy přesně obráceně, než potřebuju. Toť nevýhoda kantíků.

      • jendelin.i  

        Máte někdo praktickou zkušenost s mini-V 85mm se silničníma pákama? Nepochybuju, že to bude brzdit dobře, ale jestli se špalky dost oddálí od ráfku.

        Do 85 s odřenýma ušima nacpu i blatník, 70 by mi nejspíš už brousily gumu…

        • nooski  

          Mám 85mm Tektra a v kombinace se starší verzí pák Campagnolo je vzdálenost od ráfku docela malá, ale nezpůsobje žádné problémy. Při použití Shimano pák nebo nových od Campy by měly být špalky od ráfku dále díky jinému přepákování.

          • jendelin.i  

            nezpůsobje žádné problémy asi máš dobře vycentrovaná kola :-)

            A vyhákneš hrazdičku u čelistí, aniž bys u Campy uvolnil kolík? Já mám SH Tiagru asi 2–3 roky starou (samozřejmě bez kolíku).

            • nooski  

              Místa je tam dost. Kolík samozřejmě vyhazuju, protože zase mají taloši něco vymyšleno lépe, než rybáři ;-)

              • jendelin.i  

                Nepochybuju, že radši vymáčkneš kolík, když ho tam máš :-)

                Myslel jsem dotaz tak, jestli lze vyháknout hrazdu na čelistech, když kolík není.

                Jinak měřil jsem svoji vysloužilou plastikovou Campu Mirage cca 2006 a aktuální Tiagru 2010, v obou případech je mezi čepem a lankem 20mm, takže stejné „pákování“.

    • Johnnyxjr  

      Čus chci Vás požádat o radu původní kantíky budu dávat na novou rámovou sadu a tak na dělníka jsem pořídil mini v zadek sedí dobře ale vepředu to drhne o vidlici neznáte nějakej forichtung jak docílit odálení brzdy aby to nedřelo pokusím se to nějak vyvložkovat ale třeba máte lepší zkušenosti díky moc za rady.

      • tromboonen  

        Máš to nějak moc závoďácký.. já mám ty navářky (včetně těch vepředu v karbonu) vystupující z vidle a teprv na nich je čep, takže ty stejný brzdy mi choděj cca 5mm od vidle.. jestli je na to něco hotovýho netuším, nějaké podložky asi pomůžou..

      • Rubi  

        tak to jsem rad, ze jsem dopredu mini V neporidil, tam ten kantik docela brzdi, ale vzadu to byla tragedie, tak jsem ho na zkousku poridil jen dozadu…mam taky 2012 cruxe…

        • Johnnyxjr  

          Já jsem dneska koupil novou rámovou sadu příjde v útery a tu původní posílám do světa zůstanu u kantíků dám akorát lepší špalky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.