• Zerocool

    Aktualizoval jsem zimáka a nastavil hodnoty obvodu pláště do cyklopočítače. No, zdá se mi najednou, že jedu pomaleji a míň najedu:( Pokud měříte obvod pláště pomocí rysky a otočení pláště na zemi, tak o kolik zmenšujete tuto hodnotu z důvodu sploštění pláště důsledkem zatížení. Jinak by bylo fajn sem dát praktické měření ke konkrétním plášťům, ať to sladíme:)

    0 0
    • kubad  

      když na to kolo sedneš tak zjistíš přesnou míru, ale zase na druhou stranu – není to fuk :-)

      pokud přezuješ plláště, podhustíš nebo nafoukáš stejně to bude zase měřit jinak

      0 0
    • jIrI___  

      Neřeším, pro mě nepodstatná drobnost :)

      0 0
    • Blade  

      No pokud měříš pomocí rysky, tak není nic jednoduššího, než sednout na kolo, zaujmout klasickou jízdní polohu, tím se ti kolo zatíží a naměřená hodnota je nejpřesnější. Rozdíl u mě při zatíženým/neza­tíženým kole dělal asi 3cm (maxxis crossmark 2,1" drát)

      0 0
    • TheIF  

      Moc to neřeším a jezdím „2100“ na NN 2,25" což by +/- mělo odpovídat. Na většině radarech bývám o 1km/h pomalejší, tak nevím, že by to bylo moc nebo jim to měří blbě :-)

      0 0
      • hribik A1  

        radary mi tiez vzdy ukazovali o 1 menej alebo zaokruhlene na dolne cele cislo, ale oni tak ukazovavali aj v aute (o 1–2 menej), ked sa to porovnalo s gps-kou

        0 0
        • bagr84  

          to sebou vozite brasny a sombrera nebo co? Malo kdy projedu kolem radaru kterej me zmeri…

          0 0
          • kubad  

            hmm asi si moc rychlý že tě nazachytí. I když jedu na karbonové silnici, kde je kovu opravdu minimum tak radar funguje spolehlivě :-)

            0 0
    • Hejdik  

      Data z compu beru pouze jako orientační.

      0 0
    • MARIN  

      Tohle moc neresim a nastavuju podle tabulky kdysi prolozene u starickeho CATEYE.

      Zkus si to zmerit zatizene a nezatizene a pak spocitek chybu v % a zjistis ze vlastne vubec o nic nejde

      Navic praktické mereni konkretnich plastu by muselo jeste obsahovat typ rafku a konkretni tlak

      0 0
      • Krutor  

        Akorát že zrovna u Cateye mě rozesmáli (teda před lety, možná že pokrok to spravil), v origoš návodu a českým návodu byl rozdíl na obvodu gumy 4 cm. A pak se v tom orientuj. A pak se lidi divěj že jeden na 100 km závod ujede 102 a druhej 97 :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ty rozdíly na závodech budou ale i z jiných důvodů. Ne tak často se stane, že jedou všichni stejnou trasu :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Občas jedou i proti sobě. Jednou jsem se tak dostal i do čela balíku, když jsme otočili :-)

            0 0
    • Jenda  

      nastavuju kolem 208cm ta chyba pod 1% co mi vznikne oproti presnymu mereni me fakt nesere

      0 0
    • Skalamander  

      A nepřemýšlel jsi náhodou nad tím, že jedeš pomaleji a míň proto, že jedeš ve sněhu? :)

      0 0
      • Zerocool  

        ach, jo, to bude ono, nad tím jsem opravdu nepřemýšlel, díky za upozornění:) samozřejmě myšleno na stejném podkladu

        0 0
    • Wojtek  

      dej kolo tak aby ventilek byl u země,něčím si to místo na zami označ,ajed jednu otáčku,tak aby ventilek byl zase na zemi,označ a ty dvě označené místa změř a dej to do computeru v mm,a máš to nejpřesnější,mě to tak měří přesně na metry

      0 0
      • TheIF  

        :-) na metry ti to měří, ale určitě ne přesně…

        Pominem drobnost, že tímto měříš nezatížený plášť. Co třeba nepřesnost v měření při rozjezdu a zastavení kdy tacháč ještě chvili ukazuje např. 20km/h a ty už stojíš…

        0 0
        • dedasurovec  

          pásmo obtočím kolem kola a 1–2cm neřeším

          0 0
        • Wojtek  

          jednou sem si jeden úsek změřil na netu na mapy.cz a pak sem si to zajel kolem a pak sem se podíval na tacháč a na papírek na kterém sem tu vzdálenost měl napsanou a čísla se naprosto shodovaly v tisícinách KM

          0 0
          • dedasurovec  

            OMG

            tisícinách KM, to znamená na metr

             
            0 0
            • MlokCZ  

              To víš, z mapy odečetl vzdálenost s přesností na metr. A tachometr má seřízený s přesností taky na metr na kilometru, tedy před každým vyjetím musí dělat kontrolu vzorku a jeho výšku na desetinu milimetru a tlak v pneu foukat na setiny baru přesně, aby dle toho mohl pokaždé přesně zkalibrovat tacháč. No a pak už stačilo si obléct přesně těžké oblečení, odměřit do láhve 0,371l na dovážení, ověřit venkovní teplotu, že sedí pro kalibrované hodnoty a danou vzdálenost odjet naprosto přesně rovně bez mikrozatáčení předního kola. Jak prosté…

              0 0
              • Svět videa  

                ještě jsi zapoměl, že nesmí moc velkým obloukem objíždět díry :D

                0 0
                • Svět videa  

                  aha, nezapoměl, já nedočetl tu poslední větu, myslel jsi na vše :D

                  0 0
                • hribik A1  

                  ked ale nebudes obchadzat ani tie moc velke, ani pred nimi patricne spomalovat, tak si mozes namiesat do cestnej dopravy tiez dopravu letecku, ako sa to raz stalo mne na ziletke s pevnou vidlou, a nasledkom toho ti tiez vznikne nepresnost…

                  0 0
              • Wojtek  

                to víš proto se připravuju 5 hodin před vyjíždkou :-D

                0 0
          • karliner  

            kterej tacháč měří na tisíciny km?

            0 0
        • hribik A1  

          ved prave tym, ze je to pri rozjazde aj zastaveni, a ze ked zastavis, tak sa potom zase rozbehnes, tak sa tieto chyby vzajomne vyrovnaju…

          0 0
      • Zerocool  

        vím, jak se to měří:)

        0 0
    • MlokCZ  

      Pro pláště co jezdím znám přibližné obvody. Do detailů ale neřeším. Třeba na NN 2,25 jsem jezdil 210cm jak na dušovém, tak na UST verzi. A přitom UST verze je malinko nejen širší, ale i vyšší, ale neřešim to (správněji je těch 210cm asi pro tu UST verzi, ale kdo ví ±nějaký ten mm…).

      0 0
    • Yann  

      Ja to obcas (u novych plastu) delam tak, ze jednu figuru vzorku oznacim kridou nebo fixou „whiteboard marker“ (aby to slo vycistit) a projedu jednu otocku po podlaze. Odmerim vzdalenost mezi otisky a je to.

      0 0
    • Zerocool  

      Geax Mezcal 1,9 = 2025mm (5BAR)

      Kenda Karma 1,95 = 2035 mm (4BAR)

      (odečítám cca 0,5–1cm po změření)

       
      0 0
    • Krys  

      Veď si to exaktne odmeraj. „Mať pocit“ nie je presná hodnota. Nájdi si nejaký úsek o ktorom vieš aký je dlhý a pár krát ho prejdi. Ak tam budú nejaké veľké rozdiely, tak upravíš nastavený obvod kolesa. Ten meraný úsek by mal byť dostatočne dlhý. Aspoň kilometer. Alebo si nájdi ihrisko, kde majú 250-ku bežeckú dráhu. Tam môžeš natočiť kilometrov, koľko budeš potrebovať. :)

      0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.