Myslím, že o tomhle se tady ještě moc nediskutovalo:
Jaké používáte cyklokompy s výškoměrem a jaké jsou Vaše zkušenosti s přesností?
A co sklonoměr?
Myslím, že o tomhle se tady ještě moc nediskutovalo:
Jaké používáte cyklokompy s výškoměrem a jaké jsou Vaše zkušenosti s přesností?
A co sklonoměr?
Diskutovalo se tu na tohle téma tady poměrně hodně, stačí hledat… Třeba tady http://www.bike-forum.cz/…komerem.html Otázka za kolik bys ho chtěl, co všechno musí umět. Jako třeba přenos do PC nebo bezdrát s digitálním přenosem signálu atd. Stačí hledat, je tu toho hodně.
Zatím se chci jen zorientovat co se prodává a jaká je spokojenost uživatelů. Nemám vyhraněné požadavky.
obecně jsou lidi spokojení se staršíma VDO a nespokojení s novejma sigmama :) http://www.sigmasport.com/…/bc2006_mhr/?…
jo ale u Sigmy to nie je problem merania vysky…
takze hlavne, ze bude merit vysku. To ze bude delat jiny problemy je vlastne nepodstatny:)
Otazka bola na presnost merania vysky a tu meria Sigma slusne,mam ju na zeninom biku a zaroven mam Polar CS600…
Obcasne vypadky signalu Sigmy,to je uz druha vec,ale tak tragicke to nie je..
Sigma vylezla s novými modely 2010, takže tohle je už vlastně oldskůl! :-) U těch nových by to mohli/y mít pořešené snad lépe.
mam ROX 8.0 sice asi len mesiac ale zatial som snim problem nemal ani pri minusovych teplotach a to som toho najazdil uz pomerne dost, jedine co nepouzivam je meranie kadencie (na bajku pre mna nema vyznam)
Jam mam od kvetna ROX 9.0 a taky spokojenost maximalni, vyskomer junguje supr a pak si to muzes prohlidnout na pocitaci, jen s tepovym pasem je obcas ted kdyz je zima problem nez se zpotim (musi se trosku navlhcit predem) ale to myslim ze musi kazdej pas…
Polar by snad meril i pres svetr a ted co mam Garmin tak prestava merit kdyz zklouzne na bricho, jinak nabehnou oba uplne okamzite po upnuti. Sigma mi obcas vubec nenaskocila, obcas po zahrati a jednou za cas sem jezdil s prumernou tepovkou nad 180 a domu sem se vratil i nezpocenej. Ale vetsinou fungovala tak jak mela az na maly vypadky.
Dalo by se rict ze v tepaku byl u Sigmy nejvetsi problem.
Jojo souhlasim ze obcas sklouzne na bricho nebo ze se zasekne na nake tepove frekvenci ale to se mi stava ted v zime (no stava na poslednich dvou vyjizdkach) kdyz mam na sobe nekolik vrstev driv se mi to nestavalo…nevim polar je zas silene drahej a sigma ma hodne dobry ovladani takze zalezi…spis me stve ze ta sigma nefunguje mimo kolo treba kdyz si jdu zabehat nebo tak…:(
prave som sa vratil z vyjazdu, a pri teplote –10 s tepakom ziadny problem, mozno mam stastie na dobry kus, alebo mi zacne blbnut neskor :o)
Polar CS600, presnost velmi slusna,zalezi len na tom,ako velmi v ted den kolise atmosfericky tlak,ked napr. startujem z vysky 181mnm od garaze a koncim vo vyske 970mnm,tak to,ze mi comp ukaze napr 950mnm je v norme podla mna
Kdysi Cateye AT-100, ted HAC4 a CM414M. Presnost je zavisla na zmenach tlaku, tzn. kdyz vyjedes a zmeni se tlak, treba pred bourkou, tak to stejne totalne rozhodi.
používám POLAR CS 400, jsem s ním spokojen, měří dobře, užívám na kole, běhání i při pěších výletech na horách. Logicky stejně jako všechny barometrické výškoměry je závislý na tlaku vzduchu, ale nikdy jsem nepozoroval žádné extrémní výkyvy v měření.
Pres 5 let Ciclosport CM434 porad funguje, takze spokojenost: Pokud mereni neovlivni zmena tlaku, tak meri dost presne, u sklonu se mi nepodarilo zjistit jak to pocita (jestli odvesna/prepona nebo jestli to umi dopocitat druhou odvesnu) a prakticky se to tezko overuje.
Nemas prosimte tip, kde sehnat sadu na druhe kolo pro CM 434?
presne tak
Ha, diky!
Ted se nabizi otazka, koupit cely kit na druhe kolo:
http://pcshop.pells.cz/…-_d1828.html
nebo koupit sadu pro mereni kadente(prepdokladam, ze bude merit i rychlost)
http://pcshop.pells.cz/…k_d3659.html
a k tomu vysilac na vidlici:
http://pcshop.pells.cz/…6-_d737.html
a par stovek usetrit(magnet by se nasel). Jernom nevim, jak je to s analogovym prenosem, jestli se vysilac a prijimac domluvi.
Nebo tam dat dratovou kabelaz a mas to nejlevnejsi a navic bez starosti o baterky.
sice se opakuju, ale presne tak;)
jo, kdo vyzkoušel „výhody“ bezdrátu třeba v zimě, kdy nevíš kterou baterku dřív vyhodit… Odpovědně prohlašuju, že kabeláž je plně funkční náhradou, mám vyzkoušené na CM 434.
Nevím no. Já CM4.4 zkoušel teď projet v –10° a čidlo fungovalo dobře. A baterka tam nová není. Spíš u starého dráťáku sem měl problém, že při –5 tuhnul displej a reakce byly tak nějak pomalejší. Ale co sem urval 2× kabel, tak sem rád za bezdrát… I když první pokus se Sigmou mě málem odradil od bezdrátu. Přece jenom první bezdrát a na 70% vyjížděk minimálně jeden výpadek signálu je trochu silné kafe…
S tim, jestli tuhne displej, prece nema kabelaz co delat.
jj, to vím. To sem napsal jen tak, protože s čidlem sem neměl problém jak u drátu, tak bezdrátu. Tuhnutí displeje je čistě záležitost samotného kompu, to je mi jasné. Každopádně teď sem mnohem spokojenější.
Ja jsem za tech 5 let s kabelem na CM434 nemel problem, jako vyhodu beru, ze je tam jen jedna baterka proti 3 u bezdratu, vysilac i prijimac jsou u dratu mensi, takze kompjutr tak nevycniva a je min zranitelnej.
U bezdratu mi jeste vadilo, ze nez se nektera z baterek (vysilac/prijimac) vybije uplne a prestane to fungovat, tak to nejakou dobu ukazuje spatny hodnoty, u dratu to funguje spolehlive furt a slabnouci baterka se pozna predem podle „slabnoucich“ udaju na displeji.
Hlavně mně není jasný, jak se dá ten drát urvat-když ho nemám bordelářsky natažený prostorem, čidlo mám pěkně šikmo dopředu, drát omotaný kolem hadice, tak bych s tím asi musel urvat i hadici. I kdyby se to stalo, tak novej drát nebude dražší, než ta kopa baterek, co do toho nastrkají.
Vetsinou se to asi urve, kdyz clovek mezi hadici/bowdenem a kolibkou pro kompjutr nacha malou rezervu – tak se to vytrhne z kolibky.
Hlavni duvod pro bezdrat je u vetsiny lidi stejne asi esteticky.
V mým případě jsem ho vždycky urval při převozu v autě. Když dáváš kolo ven, za něco co čouhá z vedlejšího kola se zachytne a všimneš si toho až na vyjížďce…
Moje „šikovnost“ překonala i odolnou kabeláž Sigmy.
Rozhodně je to každýho věc co si pořídí.
mě ho kdysi překousal čokl :)
Ty musíš mít furt nějaký speciality.
dyž ti ještě řeknu že sem to zjistil až v lese, spravil sem to namístě elektrikářskou páskou a nožíkem, kterej sem tam samozřejmě nechal ve spěchu ležet a že ten nožík tam asi za hodinu našel Bob a dovez mi jej na B. tak řekneš že si fakt vymejšlím :)
Nevěřím, já bych tipnul, že ty se na tachometr podíváš tak možná na silvestra a ne že ho budeš spravovat v zimě v lese a eště před „mezipřistáním“. To je utopie. Leda žes už jel z Buku a „hladinka“ ti zpřeházela priority.
Baterky treba preventivne pred zimou vo vlastnom zaujme menit…
To by bylo reseni,ale dratovou variantu jsem nenasel:(
Osobne mam CM414M a na tu nejaka dratova kabelaz od jineho modelu pasuje. Akorat nevim od ktereho to je:( Oficialne se k temto tachometrum (414/434) dratova nedelala, takze na strankach Pellsu nic takoveho nesezenes. Bohuzel ted mam tacho v praci ve stole, ze bych to nejak overil.
Myslim, ze driv ji na e-shopu meli oznacenou jako sadu na druhe kolo CM4×x, podle obrazku by asi mela fungovat tato kdyz jsme tam kupovali kabelaz pro 434 naposled, tak prodavac vubec netusil, ze k tomu drat existuje (pokud vim, tak rozdil je jeste v tom, ze u dratu nejde pouzit cidlo na mereni kadence), kazdopadne je nejlepsi to na miste vyzkouset.
Garmin Forerunner 305 – přesnost závisí na čistotě signálu a schopnostech postprocesoru v softwaru :-D.
mati mela Cateye AT100 – po cca 4 letech prestal vyskomer fungovat, ja VDO M1.0+ bezdra analog – vyskomer v pohode, sklonomer – pocita to sklon z useku dlouhyho 20 s takze maxima to zaznamenava blbe ale zase nehrozi ze by to hazelo nejaky moc haluz hodnoty. Mel jsem na vidli s vyssim zdvihem problem s dosahem signalu, nakonec odesel uplne po asi 4 nebo 5 letech. Ted mam VDO Z1, vse funguje uspokojive akorat vydrz baterek byla jen 1/2 roku. Ma hur citelnej display ale nejaky zasadni vyhrady nemam – hlavne diky tomu ze je to digital tak je silnejsi vysilac a tedy neni problem ani v zime na vyssim zdvihu vidle.
ja mam starej AT ještě po Vojtiškovi a libi se mi na něm že lehce přidává vejšku :)
;D
no co, dokud na těch našich měřákách nemáme ty nálepky z ČMI, tak je strašně sporný která hodnota je ta správná, co když jinejm to ubírá :)
;DD
Jako „měřič“ z povolání bys něco takovýho neměl vůbec vypustit z huby!
tím chceš říct že máš přesnější výškoměr nebo co? :)
Jedině VDO MC1.0+…:)Po kalibraci funguje spolehlivě.Velmi spokojený.
to asi hocktory, otazka je ako dlho ta kalibracia vydrzi resp. nakolko inteligentny je ten soft vnutri a co vsetko dokaze zohladnit a skorigovat. konkretne ja mam hodinky suntoo a comp CM a pokial sucasne skalibrujem a su optimalne podmienky tak je to porovnatlene. pokial zacnu nejake anomalie(nahle zmenu tlaku, teploty) tak je suntoo radovo spolahlivejsie.
vdo mc 1.0
zkalibrovano za dobu me sluzby pouze jednou. a i to mozna zbytecne.
tachometr je presny. overeno v triglavu + v ceskych a rakouskych horach na stoupanich a vyskovych bodech.
samozrejme, pri prehance ci jinem atmosferickem pohybu tlaku.
doporucuji.
to se asi za dobu tvé služby neměnil barometrický tlak..
Jedině VDO MC1.0+:)
VDO MC sem tenkrtá vozil a pak sem o n´ěm něco málo napsal do Cykloservisu, recenzi bych ještě někde našel, možná je i na cykl.cz…byl sem s ním docela spokojenej co se týká funkcí a přesnosti…Horší už bylo až moc tlačítek a co mi na VDO vadí nejvíc, je ten bajonetovej držák…
Já to tenkrát taky řešil, pak sem si ale nakonec řek, že na řídítkách budu vozit klasickej tachák a k tomu sem dokoupil Polar AXN 300´, kerej toho má docela dost krom komunikace s PC…a navíc je univerzálnejší než jen čudl na řídítkách…
Já vozím Ciclosport CM4.4A+HR A nemůžu si stěžovat spíš naopak, měření dobře, výška občas uletí, ale tak když se změní rychle tlak, tak s tím člověk moc nenadělá u žádného compu. A hlavně nemá výpadky signálu od čidla rychlosti. Cena cca 2050kč. Bez tepáku asi o tři stovky levnější.
Měl sem Sigmu 2006DTS HMR, ta s těmi výpadky měla problémy skoro pořád. Tak sem se jí rychle zbavil. Cena sice pod 1800kč, ale už víckrát ne. Krom toho neumí počítat sklon kopce, a příjde mi že její tlačítka sou za jízdy podstatně hůř ovladatelná jak u CM4.4.
Jinak pokud nechceš tepák nebo máš nějaký sorttester, tak bych doporučil i to VDO 1.0+. Přenos signálu naprosto solehlivý, celý komp je udělaný dobře, ovládá se pohodlně, na displeji toho zobrazí víc najednou jak CM. Ale mě u něj zásadně chybí tepák… A nebo dokonce u titanového Suunta za 24k
No, ale další věc je, na co to vlastně chceš, hobík který se chce podívat na statistiky a nevede si v PC deník má o hodně jinší nároky než profík nebo nějaký nadšenec který potřebuje export dat do PC. Čemuž taky odpovídají ceny řádově vyšší o několik tisíc. Za nějaké ROXy, HACy, Polary atp. Takhle ti každý poradí ten svůj komp a rozptyl ceny od těch hobíkovských 2k až po nějaké profi za 10k a skončit můžeme u Garmina Edge 705 za nějakých 13k
„A nebo dokonce u titanového Suunta za 24k“… Tohle mělo být na konci, nějak se mi ten post pomotal. Ale to je detail.
Ako dlho mas ten CM4.4+ ? Kamos ma zaujem ho kupit, zatial som nepocul o nejakej nespolahlivosti.
Zhruba někdy od června/júna. A zatím sem maximálně spokojený. Žádné závady sem nepozoroval.
Fajn, snad za toho pol roka by sa uz nieco vyskytlo :-) blbne mu starsie VDO, tak sa rozhoduje pre nieco s viac funkciami.
Vozím už hodně let GPSku 60CSxko, která je už sice dnes v mnoha věcech překonaná (hlavně rychlost HW a displej), ale měla podle mě jeden z nejlepších algoritmů automatické korekce výšky. Tedy ideálně umí kombinovat barometrický výškoměr s korekcemi dle gps souřadnic (korekce jsou inteligentní a nikdy se nepřebírá výška přímo, záleží na síle signálu družic, na rozdílu obou výšek, prostě docela promakaný algoritmus, aby dle gps souřadnic získal co nejlepší korekce a ne naopak chybu, kterou gps výška může trpět).
V praxi ať už na počátku před barákem kalibruju ručně nebo ne, tak když dojíždím k baráku, tak mám chybu 0–3m (výšku před barákem vím přesně), většinou 1–2m. Více než 5m chybu jsem neměl nikdy a těch 5m jen asi 2× za skoro 4 roky co tu gpsku mám.
Tedy i v praxi ověřeno, že měří velmi přesně.
No a teď už pár měsíců vozím Polar CS600, i jsem ho měl na Korsice, kde jsem výšku, aktuální sklon a další blbinky docela sledoval, na asfaltu na to bylo hodně času. A vše jsem srovnál s gpskou.
Když pouze barometrický výškoměr, tak je základ na začátku kalibrovat. To jsem na Korsice dělal.
Při některých vyjíždkách byly poměrně velké změny počasí, zvlášť rozdíl u moře a v horách nad 1000m.
Chyba (aktuální výšky) barometrického byla párkrát až k 50m.
Povětšinou chyba byla do 30m.
Celkově nastoupané metry s gpskou celkem seděly, rozdíly do cca 5%, což v celku jde.
V úplném extrému při největší změně tlaku, co v praxi reálně může být dojde k chybě až 100m. To ale bývá zcela ojediněle.
Co jezdím doma, tak tady to bývá o něco lepší, mám nastavenou automatickou kalibraci u CS600 (tzn. domovská výška – při zapnutí se výška nastaví na předem nastavenou hodnotu), takže když vyjíždím, mám výšku ok.
A většinou při návratu zpět bývá chyba do 20m, poměrně často i menší.
Celkově to tedy je docela slušné i jen dle barometrického, gpska s baromtrickým výškoměrem + chytrými korekcemi z gps souřadnic je na tom ale mnohem lépe.
A co se týká sklonoměru, tak tady jsem čekal trošku více. Ukazování aktuálního sklonu je dost nepřesné, protože ho hrozně ovlivňuje každé fouknutí větru.
Třeba jedeš do kopce se sklonem 10%, kde sklon je poměrně stálý (třeba se mění 9–11%).
A když trošku fouká, tak na Polaru aktuální sklon lítá klidně od 3% do 17%.
V terénu v lesu, kde nefouká nebo když je náhodou úplné bezvětří v otevřené krajině, tak je to pak výrazně lepší a ukazuje i aktuální sklon docela slušně.
I tak je ten aktuální sklon docela zábavná hračka.
Z gpsky z grafu průběhu výšky je to ale poznat opět výrazně s větší přesností. Ovšem zase se to hůře odečítá, 60CSxko neumí ukázat sklon v %.
jedine naviion .. napr. http://petr.vaclavek.com/…yklocomputer :)) skoda ze to je mrtvy …
zaznam na kartu temer neomezene cest, logovani po 2s, export do csv .. pak se s tim daj delat veci graf
ale uz mne dosluhuje, fakt nevim cim ho nahradim:(
Jakoukoli GPS?