• claid

    má někdo objednané tohle kolo r.2008??já ono a to od 10.9.2007 a stálé ho ještě nemám..a už je mi to nějaký divný.. proto se ptám..nebo jestli se už někde objevilo v prodejně?kde ty ams 125 jsou?? díky za každou informaci..

    0 0
    • goofy  

      Vyckej casu, jako husa klasu. Nove kola tady byvaji vetsinou az po novem roce…

      0 0
      • MlokCZ  

        To je jasné, loni třeba Cuby AMS 125ky byly až v dubnu.

        Ale důvod proč se ptá je ten, že objednávky ze stejné doby na Cuby Stereo a AMS Pro už jsou vyřízené a kola dorazila.

        0 0
        • goofy  

          No jo. mas echt. ja uplne zapomnel, ze uz mas Stereo… Ale tak stejne bych to nejake hrozne nevidel. Proste 125 jeste nejsou bohuzel hotove, no.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ve stejnou chvíli, co jsem Stereo vyzvedával tam někdo vyzvedával AMS Pro. Ale tragicky bych to taky neviděl. Já čekal na 125ku až do dubna a to snad nebude (a měl jsem ji loni předobjednanou také ze září/října).

            0 0
    • MlokCZ  

      Tady máš další čekajicí na 125ku www.mtb-news.de/…owthread.php?… Moc jsem to neluštil když je to v němčině, ale vypadá to, že 125ky ještě nedorazily nikomu.

      0 0
      • claid  

        díky za útěchu :-) ty příspěvky jsou už z konce listopadu a je 1/2 prosince.. a že prý nemají černé rámy AMS??proto ty kola v černý barvě a s K24 nejsou?co to tam ty němci dělají, takový důvody..dnes schválně zajdu do obchodu co mi řeknou..už jsem je skoro podezíral, že vzali zálohu a kolo stejně neobjednali…

        0 0
        • claid  

          tak prodejce říkal, že za spoždění může stávka v de, že se spozdily dodávky komponentů..??a že „tam“ jede 19.12. a uvidí jestli něco přiveze… tak uvidím taky..:-) to tady fakt nikdo nemá „políčeno“ na AMS 125 K24??

          0 0
          • skokan77  

            Já mám taky objednané to samé kolo jak ty tzn. Cube AMS 125 K 24 černá barva, a čekám jako všichni, nic jiného mi totiž nezbývá.Takže vydrž prťka vydrž.

            0 0
          • JohnyLi  

            Já mám také objednáno, termín potvrzen na březen-duden.:-( takže čekáme:-)

            0 0
            • MlokCZ  

              To už by ale mohlo stačit, už vás začíná být nějak hodně :-) Ještě se nám tu z AMS 125ky stane ještě větší masovka než Canyony :-)

              0 0
            • claid  

              nojo..ale já měl potvrzeno na konec listodadu..tak snad do toho dubna..:-) včera jsem si udělal další obrázek o cyklistice… zašel jsem na pivko, byl tam (mimo jiných) kluk co ho znám už spoustu let..a vídávám ho dost jezdit na kole..dali jsme řeč..jezdí tak 7–8 tis.km/rok, v podstatě žádné cyklistické „znalosti“ a informace, bez helmy, bez čepice, bez cyklistického oblečení, včetně rukavic, na kole za cca 10–12tis Kč, jo jen ty ruce že ho zebou..rychl. průměr cca 20km/hod..cestou nic nejí a ani nepije, nikde nestaví, pořád jen jede..jezdí sám, jezdí jen z domova a tedy v okolí, když s ním někdo vyjimečně jede, tak prý jen zdržovačka a taky jeho kolaps..jízda na kole je prej pro něj jako droga..kolo neopravuje a po 20 tis.km mění zase za nějakou „plečku“..kolo crosový, jezdí většinou malo frekventovaný asfalt a má to tady fakt dost projetý..dost samorost co..no a tak jsem si tak říkal..co já s mými 3 tis. km/rok na kole za nějakých 60tk?+oblečení + výbava atd..kdo si to asi víc užívá?? jak to tak vidíte??

              0 0
              • MlokCZ  

                To se takhle nedá říct, každému stačí ke spokojenosti něco jiného, každý je jinak odolný třeba vůči počasí, každý je na tom jinak fyzicky, zdravotně. Prostě spousta faktorů.

                Já třeba jezdil před 10–15 lety podobně jako on, tedy až na to, že jsem nejezdil sám a také to nebylo vždy pořád jet, celodenní výlety s pauzami byly tenkrát taky. Tenkrát pořádná kola nebyla nebo jsem neměl peníze. Jezdil jsem tenkrát převážně asfalt. A taky mě to tenkrát bavilo, ale i když jsem měl více času, tak jsem míval pravidelně každý rok 3tis. km.

                Teď mě to s pořádným fullem ale baví ještě mnohem více, nejen že si více vychutnám samotnou jízdu, ale jsem mnohem více v pěkné přírodě, žádná auta (je fakt, že před 15 lety to na silnicích vypadalo jinak). A i když mám mnohem méně času, zdraví není tak ideální jako tenkrát, tak přesto najedu více km než předtím (ale oproti ostatním tady taky žádné extra kilometrové výkony, letos mám např. necelých 5tis. km – na počet hodin je to ale o mnoho více než kdysi, protože teď je to téměř vše v terénu s celoročním průměrem pod 15km/h a dříve to bylo s převahou silnice s průměrem něco málo přes 20km/h). Ale teď je tu ten rozdíl, že přes teplejší část roku už jezdím v podstatně jen na kole a nejsou další sporty jako předtím. Teď to kolo je nejen poježdění, ale o víkendu i v rámci celodenních výletů i posezení s kamarády.

                0 0
                • claid  

                  tak to právě taky vidím..celodení výlet, na kopci počkat na holky, pokecat, dát si pivko a něco dobrýho..a hlavně když mě něco baví..tak se o to zajímám..jaká je technika..jak to pruží..co komponentyx atd..ale on neví co je LX, XT, sram adt..a celedení výlety taky nejezdí..prý v létě vyrazí v 5°° a v poledne je doma, nebo vyjíždí okolo poledne v 16–17°° je doma.. jezdí prý většinou 80km ale když ho to baví tak třeba 130km..no to jen kamínek pro mozaiku cyklistů…

                  z dostupných info bych to já viděl, že prostě se někde zdržely rámy ams černý, protože vše ostatní dodávají i 125 jen ne černý..

                  neměli by jsme udělat nějaký společný ams výlet???:-) tedy až budou…

                  0 0
                • bóďa  

                  Jo jo, mluvíš mi naprosto z duše. :-)))))))

                  0 0
              • chodec  

                kamarád objednával AMS 125 na začátku listopadu a má potvrzenou dodávku na první dekádu března. Tak buď to může být vodítko pro tebe, nebo to můj mámoš dostane v červenci ;-)) Ale skoro bych si tipnul, že prostě jednou postupně jednotlivé modely a až přijde řada na AMS125, tak to vyplivnou všechno a začátek sezóny si snad nedovolí prošvihnout.

                0 0
                • MlokCZ  

                  U nich člověk nikdy neví. Loni třeba to byla dost hrůza s termíny. Já měl první předběžný termín slíbený při předobjednávce na leden a kolo na konec bylo až v dubnu.

                  Letos naopak u Sterea příjemné překvapení, termín jsem měl na prosinec a bylo už v listopadu. Z toho se aspoň zdá, že nemají obecně celkové problémy s výrobou rámů (loni to vázlo na rámech) a že letos se to u 125ky zdržuje kvůli jiným faktorům a to snad nebude o takovou dobu.

                  0 0
                  • chodec  

                    snad – s tím klukem se tak trochu vzájemně hecujeme do ježdění a kdyby neměl na jaře pořádně na čem jezdit, tak by to byla škoda. Navíc bych si to vyčítal, protože jsem ho trochu ke Cubu pošťouchnul i já, když ho zvažoval jako jednu z alternativ.

                    0 0
    • Standa  

      Vloni jsem na 125 čekal do března.

      0 0
      • claid  

        tak právě mi volal prodejce, byl v DE a je prý opravdu problém s rámama, respektive s těma černýma, namají prý ty polepy co jsou pod sedlovkou a tak nejsou ani přelakovaný a budou to mít až prý někdy v únoru..ale volal mi, protože mají identické rámy ale s polepem r. 2007 ale osazené jsou už komponentama r. 2008 a že 20" prý tam mají asi 11ks tak prý jestli chci čekat na polep 2008, nebo vezmu kolo s polepem 2007 a komponenty 2008..tak jsem řekl, že je mi nějaký polep pod sedlovkou putna a tak budu mít kolo do vánoc..

        ještě pro Mloka..díval jsem se na tvoje kola a hlavně na ty rohy..a co jsi psal jak je držíš..fakt to vypadá, že ty kola jsou ti krátký..když je musíš „nastavovat“ tak položenýma rohama?? promiň, že ti do toho víceméně laik kecá..:-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Kola opravdu krátký nejsou, dokonce jsem chvíli zkoušel i na 125ce představec 9cm místo 10,5cm a dalo se to také (ale sedlo mi to nepatrně hůře, takže jsem se vrátil k 10,5cm). Rohy jsou stejně kratičký a vůbec moc posed neprodlužují, mám je tam kvůli změně úchopu, ne kvůli prodloužení posezu a používám je téměř výhradně na výjezdy (které jsou ale časově velká část z trasy).

          Už 10 let hledám tu nejlepší geometrii, která by mi vyhovovala a postupně s každým dalším kolem jsem se přibližoval, až u AMS 125ky a Sterea (kde mám teď geometrii posezu naprosto totožnou) je zcela ideální. A u Sterea mám 9cm představec (s tím to je přesně stejně dlouhý jako 125ka se 10,5cm představcem) a jen na chvíli jsem zkoušel 10,5cm představec pro zajímavost, jaké to bude a bylo to moc dlouhý.

          Ten jiný sklon rohů je kvůli jinému držení (ne kvůli natažení). A to jiné držení rohů má důvod jediný a to, že se mi tak drží lépe při té šířce řídítek. Tím jak je držím ještě jinak, tak je držím blíže k řídítkům a posez to natahuje ještě méně (téměř vůbec).

          Bez rohů jsem zkoušel jezdit už asi 5krát a nikdy jsem si nezvyknul na menší variabalitu úchopu.

          A ještě jeden zvláštní důvod mám pro vození rohů. Ve sjezdech držím gripy úplně u kraje a opírám se o rohy, což mi také skvěle vyhovaje nejen pro jistější úchop, ale také to paradoxně dovoluje úchop širší než bez rohů (i když přijdu o 1cm místa na řídítkách kvůli objímce rohům, tak bez rohů musím posunout úchop o výrazně více ke středu gripům). Takže bez rohů jsem musel mít 64cm řídítka pro stejný úchop ve sjezdech, jenže pak při výjezdech a rovinách to už bylo zase moc široké a chtěl jsem chvílemi přehmatávat více ke středu (což u rohů můžu, protože mám mnohem větší prostor na gripu k posunu rukou).

          Sory za delší elaborát, ale musel jsem to osvětlit :-) Posez mám dlouholetém hledání a ježdění x kol prostě pro moje potřeby zcela ideální (a možnost prodloužit ho bych zvlášť na Stereu kde mám kratší představec měl, ale nechci ani náhodou).

          0 0
          • claid  

            jasně rozumím, máš to „zmáknutý“, já to beru podle mojí vlastní zkušenosti..taky jsem jezdil s rohama a měnil úchop když mě bolely a brněly ruce, ale jak jsem změnil rám za větší, tak jsem si najednou všiml, že rohy vůbec nepoužívám, že mě ruce nebrní a že neměním úchop..tak jsem je dal dolů, nasadil tenký a tvrdý gripy a je to pořád v pohodě..

            jsem zvědavý, jak dlouhý bude představec na té 125, jestli bude 100mm, tak ho zkusím a uvidím, jestli bude víc, tak tam rovnou dám 90mm jako to mám teď, ale s rohama zase nepočítám, že bych je tam dával..řídítka mám teď 630mm a na 125 budou asi 640mm??

            0 0
            • MlokCZ  

              Ty EA50ky co tam standardně dávají low rise a jsou 635mm.

              0 0
              • claid  

                tak to je super, to mi bude vyhovovat.. a prosím tě, co ten představec? je to 100mm?díky..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Netušim, to se každý rok mění. Teda jediné je jisté, že není 100mm. Syntace se dělají 90, 105 a 120mm. Já tam myslim měl 120mm na Mku velikosti, ale hned jsem si nechal dávat 105mm. Na Stereu pak byl zase rovnou 90mm a tam jsem ho nechával. Ale jestli to letos není zase jinak u 125ky, to nevim.

                  0 0
                  • claid  

                    tak uvidíme, už to nebude dlouho trvat, počítám tak čt nebo pá a je kolo doma..moc ti díky za všechny rady, no možná ještě budu „plavat“ v nastavení vidlice a tlumiče, tak nejspíš ještě nějaká žádost o radu přijde..:-))

                    0 0
    • claid  

      tak kolo stále ještě nemám.. :-( mělo být do konce listopadu, pak do vánoc s polepkou roku 2007, to prý se zdrželo pro zahlcenou dopravu.. a dnes jsem volal prodejci kde je kolo a tak mi ozámil, že kola s nálepkou prý DE poslali jinam a tak že nic o kole neví!!Prý bude zjišťovat..a to má prý ještě jednu ams 125 dodat někam na Moravu a ten ho potřebuje na cestu někam za teplem a taky ho nemá..tak přemýšlím, jestli to nemám zrušit a jít třeba do nějakého canyonu AM…kdyby řekli rouvnou že kolo bude březnu, tak s tím člověk počítá ale takhle..

      0 0
      • JohnyLi  

        Já tě nechci strašit, ale já mám potvrzený termín na 15 týden…:-( Jenže u mě je to prý tou 22-kou..

        0 0
      • MlokCZ  

        Poslední příspěvek tady: www.mtb-news.de/…owthread.php?…

        Tam tvrdí, že by už první černé rámy měly být brzo k dispozici (a jestli to dobře chápu tak už ty 08 nové). V reálu to bude určitě o něco déle než mu řekli, ale už by nakonec nemuselo být tak tragické.

        U Canyonu AMka také stejně zatím ještě nejsou k mání, takže chvíli ještě můžeš v klidu čekat.

        0 0
        • JohnyLi  

          Tak jsem to četl a doopravdy to vypadá, že už by mohli být. Uvidíme, ale radši budu počítat s tím 15 týdnem.:-)

          0 0
        • claid  

          ale jo, na rozdíl od toho moraváka nikam za teplem nejedu, tak mi to tak nevadí, ale co mi vadí je, když mě někdo tahá na provázku…to jednání není moc seriozní, docela zneužívají situace, že kola prostě u nikoho nejsou..jinak bych si už dávno koupil jinde..no snad mi to kolo to čekání vynahradí tím, jak se mi na něm bude jezdit..

          0 0
    • claid  

      tak je to tady!!!dnes jsem se dočkal! odpo jsem si přivezl ams 125 k24 black anodized..už je dodávají, na de foru jsem se dočetl, že je někdo dostal už v pondělí no a dnes ráno volal můj prodejce že mám kolo připravené..a první dojmy..no kolo super..všechno do černa přesně podle katalogu..jen představec jsem si hned nechal dát 105mm byl tam asi 125 a kdyby měl 95 tak tam šel..takhle musím počkat..co mě zarazilo..štangli mám v rozkroku, žádná rezrva..auuu..a trošku jsem v rozpacích ze Sramu..žádná vizuelní kontrola zařazeného převodu!! na to nejsem zvyklej.. chudák řetěz..ten tedy zkusí..jinak ladím sagy a zkouším co s tím jde nastavovat..hezky tápu, hledám v historii jak to nejlíp naladit..jo ještě foto

      0 0
      • claid  

        jo foto bylo velký..

        0 0
        • Peslezedirou  

          Není ten rám na tebe krapet větší? Zdá se mi, že je to už na tebe moc velké, spíš bych to viděl na 18"…kolik měříš, že jsi vzal 20ku? Jak je dlouhá efektivní horní rámová trubka?

          0 0
          • claid  

            měřím cca 181–182, to kolo nezatížené vypadá samozřejmě větší, teprve když na něj sedneš a zapracuje sag, tak má normální rozměr..geo máš na www Cube, mám vyzkoušený že potřebuju celkem i s představcem 70 cm efekt. rám. délky, teď na něm mám 105 mm představec a to dělá 710 mm celkem, představec ještě chci měnit za 95mm a pak to bude OK..jo a ty vlaštovky mají docela dost oblouk, tak to zase zkracujína 70cm :-)..to víš že jsem taky přemýšlel o 18" ale doufám a myslím, že mi to bude dobře..ale kdybych si bral třeba canyona AM tak by to bylo M..no jak níže píšu, taky mě ta rámová trubka v rozkroku překvapila, když jsem Talase pustil na těch 140..

            0 0
            • kubad  

              podle fotky kola  je ti to veké

              0 0
            • kralovek  

              To me docela prekvapujete hosi.

              Ja mam 183cm, ram 20" a presto mam spis pocit ze je mi maly. Myslim ze bych potreboval spis 22".

              Vyresil jsem to otocenim predstavce tak aby smeroval smerem dolu, ten kompenzacni krouzek mezi predstavcem a hlavovym slozeni jsem dat nahoru a podstatne se to zlepsilo. Pred tim jsem si pripadal jak na harleyovi. Ted Stoupa celkem dobre a ve sjezdu jsem se taky citil celkem ovladatelne. Je jasny ze novy kolo vyzaduje zvyk.

              Uvidim jak si na tuhle geometrii zvyknu/nezvyknu … patrne jeste vyhodim vlastovky a dam rovna riditka – asi karbon, ale ty se delaj prevazne na prumer 31.8 tak to bude jeste chtit vymenit predstavecbudu muset vymenit predstavec protoze ten muj je 25.4. Tj. pockam jeste jestli to bude chtit zmenit jeho delku.

              0 0
      • MlokCZ  

        Taky nemám tu rezervu nějak velkou, když stojím na zemi a to jak na 125ce, tak na Stereu. U tebe je to dané tou 20kou velikostí, přeci jen na tohle by ta 18ka byla lepší.

        Přeci jen kombinace té konstrukce + zdvihu udělá své, asi jedna z mála nevýhod. Mě osobně to ale ještě nikdy nevadilo.

        Ale zase na druhou to budeš moct mít s kratším představcem. I já s krátkýma rukama mám 105mm na 125ce a kratší už by bylo moc. Stereo kupodivo vyšlo naprosto přesně stejně dlouhý (při seřízení sedla totožně vůči středu jak na 125ce) s 9cm představcem, i když dle geometrii je jen o 1mm delší (jenže díky tomu nestandardnímu úhlu sedlovky ten údaj délky je neporovnávatelný, což se také ukázalo).

        Sagy začni zkoušet někde na 20% tlumič a 20–25% vidlici.

        0 0
        • claid  

          tak nějak nahrubo jsem to snad nafoukal a naladil, další uvidíme jak to bude v terénu..tedy když vypustím těch 140mm na talasu..to je pěkná koza.. :-))no budu si zvykat, není to halt žádný HT.. co to řazení??dá se to rozumně zvyknout bez té indikace zařazeného převodu?? délka posezu je dobrá, možná i s tímhle představcem 105, ale ta štangle mezi nohama je zatím dost nezvyk a jsem lehce zvyklán jestli to neměla být přeci jen ta 18" ..no klasický problém..koupím si kolo a najednou se mi zdá jestli nemělo být větší nebo menší..ale řídil jsem se tou délkou posezu tak snad OK.. jak máš nastavené ostatní hejblata?

          0 0
          • MlokCZ  

            Mě indikace převodu nechybí, jezdil jsem xx střídavě s a bez, dle aktuálního řazení a vždy mě chyběla tak první 2, 3 vyjížďky a to ne že bych ji potřeboval, ale jsem kouknul a nic. U AMS Pro, když jsem rok jezdil s ukazately po předchozím období bez jsem si dokonce ani nezvyknul na ně znovu koukat.

            S dalších nastavení:

            • odskok na tlumiči jezdím 1–2 clicky od nejrychlejšího
            • propedal jsem teď nově přešel na 125 na polohu 3 (ale ty tlumiče 07 a 08 nebudou v tomhle ohledu úplně stejné, jsou i jinak značené jak už jsem tu někde psal), tedy na max, což se mi chová cca stejně jako poloha 2 na Stereu; tady jsem přešel z důvodu, že dříve jsem používal propedal někdy i v terénu a chtěl jsem aby to bylo i tak ještě trošku aktivní; teď propedal používám zcela ojediněle, v terénu vůbec (ani do výjezdů) a když už ho použiju, tak např. v delším asfaltovém stoupání když chci jít na delší chvíli ze sedla a to pak chci aby to bylo bližší locku
            • vidlici 08 nemám ještě moc otestovanou, pokud to vezmu dle Talasu 07, tak tam nemám nastavení low speed komprese, takže tam nic (na 08 budu jezdit něco mezi střední polohou a minimální low speed kompresí)
            • odskok na vidlici jak kdy, ale v rozmezí cca 4–8 clicků od minimálního odskoku; je možno i výrazně přitlumit, protože nastavuješ low speed expanzi a high je napevno, takže když to jde více do zdvihu, tak se to větší část vrací stejně rychle díky high speed expanzi; a zřejmě začnu občas štelovat odskok i za jízdy (na některé techničtější úseky přidávat low speed expanzi)
            • sílu otevření locku mám u 08 spíš na větší síle, lock používám opět jako propedal ojediněle a když už tak ve stejných situacích jako propedal (a tedy v tu chvíli nehrozí žádné velké rázy od terénu a chci aby to bylo opravdu zamčené)
            0 0
            • MlokCZ  

              A ještě při foukání v teple a pak vyjetí do 0 nebo mrazu je znát ten rozdíl teplot. V zimě foukám o 10% větší tlaky (měřeno vždy v teple). Po vyjetí se to pak venku chová cca stejně jako v létě, i když rozdíl tam pořád je, přeci jen ta zima má i vliv na tlumení a další věci. I když ne tak drastický jako třeba u vazelínou mazaných vidlic nebo elastomerů, tak stejně to znát trochu je.

              0 0
              • claid  

                super..díky moc..je to trošku alchymie aspon pro mě..nastavím podle tebe a pak eventuelně budu upravovat na mojí větší váhu..ještě nevím jak a co works na brzdě páčce ten čaplík v gumové krytce, dá se s ním otáčet o cca 180° nahoru a dolu a nepozoruji co se mění??

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mění mrtvý chod páky ale nemá to velký rozsah, já to mám nejkratší chod. Na páce je pak ještě šroubek pro štelování vzdálenosti páky od řídítek.

                  0 0
                  • claid  

                    dobrá, díky moc za všechny rady.. jen díky tady foru a hlavně tobě jsem se „dopracoval“ k takovému kolu..jinak bych na fulla asi ani nepomyslel..je až neskutečný co všechno okolo kol víš..ams 125 je super kolo a už se moc těším na ježdění..fakt moc díky a určitě ještě přijdu s nějakým dotazem..

                    0 0
                • claid  

                  v návodě formuly tomu říkají FCS pozice číslo 27??

                  0 0
    • claid  

      tak mám první dojmy z jízdy..to nejhlavnější.­.velikost je dobře!! i s tím předstacem 105 mm bych to mohl mít..s tím fakt není problém..kolo mi sedí super!!zadní tlumič a celá stavba IA žádné pohupování jsen ani neregistroval a lock vůbec nepoužíval!!ta­las..no trošku jsem pod dojmem tady vychvalovan ého žehlení možná očekával víc s porovnáním se stávajícím HT ale taky dobrý..jen trošku zvýšim sag..brzdy hned od začátku v pohodě, nepozoroval jsem rozdíl proti SH XT. ALE!!řazení SRAM!! je je tedy propadák!!sama přehazka ..to je bez problémů, ale ovládání a řazení proti SH XT dual..to je nebe a.dudy!!vůbec to nechápu..u SH dual vůbec nemusím měnit polohu dlaně při řazení ať nahoru nebo dolu..bez vynaložení sebemenší síly..jen klepnutím horních kloubů prstů do brzdící páčky a mám přeřazeno na lehčí převod..můžu řadit lehčí převod při brždění..nepřekáží řadící páčky..to je prostě takový propastný rozdíl, že to asi nerozdejchám!!Kdy­bych to věděl..tak jsem do Sramu nešel, chyba je, že SH má olej a ORO brzdovou kapalinu..tak se musí měnit všechno..řazení i brzdy včetně hadiček..ale takové super kolo..to si to řazením kazit asi nenechám..docela by mě zajímalo, jestli to někdo může taky porovnat..SH XT duál a Sram 9..specielně ovládání řazení..jinak přehazky SRAM chodí samo bez problémů..díky jestli někdo napíše vlasní zkušenosti..

      0 0
      • MlokCZ  

        Řazení je čistě subjektivní záležitost.

        Máš správně naštelovanou vzdálenost a úhel páček u toho Sramu? Třeba jestli tam je společná objímka na ORO + Sram jako je na Stereu, tak tu já nemůžu a kvůli pevné fixaci stejného úhlu řazení a páček to nemůžu naštelovat jak chci a nemůžu na tom jezdit. Společná objímka dovolí nastavit pouze vzdálenost od gripů (tam pokud nestačí rozsah těch dvou poloch do který se dá dát šroub na řazení, tak lze ještě prohodit objímku levou za pravou, čímž se to posune o hodně; tohle lze provádět i u samostatné objímky). Na ORO je samotná objímka běžně k sehnání, na Sram bohužel ne, takže to vypadá, že nakonec budu muset koupit jedno rezervní řazení navíc.

        No a pokud srovnám jednotlivá řazení z mojeho subjektivního pohledu (u X9 se samostatnou objímkou, kde to našteluju jak potřebuju), tak pro mě osobně XT dualy zdaleka nejhorší (rok jsem jezdil). A pak páčky Sram mě sedí více než páčky Shimano.

        Ale jezdit se dalo na všem i na těch dualech i když mi moc neseděly kvůli krátkým prstům a dlouhému kroku proti pružině a to především na přesmykači. Naopak dualy jsou jediné řazení, kde jsem musel při přehazovaní ruku pustit, jinak jsem nedosáhnul na celý krok (na přesmykači).

        Na Sram páčkách přehodím právě kdykoliv bez jakéhokoliv pohnutí celé ruky a můžu řadit bez problémů i když mám ukazováček na brzdě. Pouze pokud přehazuju o více převodů najednou, tak při třech převodech najednou už je to na hranici a jak mám krátké prsty, tak už musím lehce pohnout rukou (na dualech jsem ale o tři převody najednou nepřehodil téměř vůbec ani s lehkým pohnutím ruky, tam to bylo ještě horší).

        0 0
        • claid  

          to prostě nechápu!!každý vychvaluje SRAM!! mám to taky jak na Stereu vše na jedné objímce..a když chci řadit lehčí..tak mi v žádném případě palec nedosáhne na páčku..musím pusti dlaní grip a přeřadit!!jinak mám přesně konfekční postavu..ať koupím co koupím, jako by to šili na mě..:-) jen ty prsty asi budu mít tedy delší.. a ani krátké prsty při řazení XT duál si myslím by nevadily, protože jak říkám na lehký řadím jen mezi kloubama předposledních a posledních článků prstů a je to inverz, takže fakt stačí jen do toho klepnout..ale to ty víš..na těžší převod u přesmyku to je opravdu delší krok..to bych jim když už tak taky mohl vytknout, ale to je proti řazení přehazky Sram úplně kafíčko..no chvilku to budu jezdit a v nejhorším případě to celé přehodím z HT..to asi stejně jezdit už nebudu, protože s pohupováním AMS 125 nemám problém, tak HT zůstane asi jen na přejezy natěžko..s nosičem a brašnama..jo řadit s ukazovákem na brzdě můžeš ale jen na těšší převod.. no a na to mám vždy času dost, ale řadit při brzdě na lehký jak na duálech..to si tedy cením podstatně víc..ale jak říkám..to je ta jediná vada na kráse..to kolo je SUPER!!

          0 0
          • MlokCZ  

            Já pokud to nastavím na těch společných objímkách tak, abych měl řazení jak potřebuju, tak v tu chvíli mám brzdovou páku přesně kolmo k zemi a to už se nedá (brzdovou páku chci někde kolem 45–50st. od vodorovné roviny).

            0 0
            • claid  

              hmm máš pravdu..takhle spojený do jedný objímky je to naprd..ale chvilku to zkusím abych si udělal trošku objektivní názor a pak to budu řešit, ale zatím mi to jako jediný na tom kole nevyhovuje, fakt bych ani nepoznal na silnici, že jedu na fullu, vůbec jsem pohupování nevnímal, ale taky jsem šlapal dost frekvenčně, do kopce taky dobrý, jen si budu muset trošku sklonit sedlo na 120mm zdvihu, ktrý asi budu jezdit jako základ..teď jsem jen vyměnil sedlovku i se sedlem z HT a na tom jezdil a při Talas na 120mm a po rovině mi trošku mrtvěl rozkrok..když jsem jel na 100mm tak to bylo OK..zítra bude asi Kleť..no to se těším jak si sjedu..hlavně dolůůůů

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono by to na společné objímce nebylo špatné, kdyby pro mě nebyl ten úhel fixace vůči sobě tak blbej. Ale nedá se říct, že by to bylo špatně obecně, kamarád má na Canyonu XC4 taky tu společnou objímku a sedí mu to výborně. Ono pokud jsou ty objímky zvlášť, tak zase naopak nelze to nastavit tak blízko k sobě, protože si to vadí navzájem, takže někdo může být naopak nespokojený s těmi samostatnými (jsem to měl na chvíli před rokem s tím kamarádem vyměnění na test, protože mi už tenkrát ta společná zajímala a jemu to vyhovovalo s těmi samostatnými méně, takže jsme si to velmi rychle zase vyměnili zpět).

                0 0
                • claid  

                  hmm tak to je škoda, že mě to taky hned od začátku nevyhovuje, ale jak říkám, chvilku to vydržím a když to k tomu nebude buď prodám a koupím zase XT nabo vyměním s HT..a nejvíc mě na AMS překvapilo, že jsem snad vůbec neregistroval pohupování.. to má HT odzvoněno..

                  0 0
    • tachmude  

      Chci se zeptat vlastníků tohoto kola Cube AMS 125 2008.Řadící bowdeny jsou vedené po celé délce kola?Mohl by někdo napsat cca délku obou bowdenů?Díky za odpověď.

      0 0
      • tachmude  

        Claide, Mloku nemáte odpověď.Na Vás spoléhám.Díky.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já na to odpovědět nemůžu, protože u 08 je to vedeno trošku jinak než u 07. Jen tedy, že u obou jsou vedené v celku až na poslední úsek u přesmykače. Dále ta délka bude různá pro různé velikosti rámů, pro jinak široká a vysoká řídítka…

          0 0
      • claid  

        co je to za spešl dotaz? k čemu to potřebuješ vědět? k přehazce je celé lanko v bovdenu končí na přehazce.Sram 9, u SH to bude určitě jinak a délka cca 130mm. přesmyk pod sedlem bovden končí a délka cca 90mm. míry ale opravdu orientačně..

        0 0
        • claid  

          míry v cm a ne v mm :-)

          0 0
          • tachmude  

            Díky za odpověď.Objednal jsem si řadící sadu a je tam krátký bowden tak dozadu na šaltr v celé délce.Tak musím objednat další kousek na smyk.Bohatě stačí cca míry.Když něco zbyde tak nevadí.Mám tenhle rám objednaný a pomalu sháním co schází.Jasná věc , že záleží na velikosti rámu.A to , že mlok má 07 to jsem opomněl.Takže díky Vám všem cubánci.

            0 0
            • rmbike  

              Můžeš mi prosim tě řict, kde si ho objednával a jakou ti slíbili dodací lhůtu? Dik.

              0 0
              • tachmude  

                Shání to kolega z rajchu.Dodací lhůta ,,jen počkej zajac" Někdy koncem května nebo jak se zadaří.Je to tam dost na dlouhé lokte.

                0 0
                • rmbike  

                  Koukám, že je to všude stejný. Něco podobného mi řekli v prodejně kde jsem ho objednával taky.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Cube je s dodacími lhůtami dost tragický. Loni jsem čekal do půlky dubna na kolo, které bylo z října z předobjednávky (tedy dostal jsem kolo z těch úplně prvních).

                  Letos jsem u Sterea měl asi velké štěstí, když bylo dokonce už na konci listopadu, tedy ještě dříve než prvnís slibovaný termín (ten byl na prosinec).

                  0 0
    • Mistrpeca  

      Zdravím, nevíte jaký osazení je na Cube AMS 125 K18 2007?

      0 0
    • kralovek  

      Mloku a ted uz i Claide, zopakuju dotaz co jsem prave polozil ve vlakne " full – odpružení nezávislé na pohonu a brzdách"

      prosimte rekni mi jak se chova AMS 125 pri technickem stoupani … toto je pro me dost dulezite, protoze radsi stoupam nez sjezduju, neb to neumim. V mojem threadu ohledne Rush 3 jsem psal ze jsem jednou zkousel Lapierre X-Control 410 … moje jedina full zkusenost v zivote. Na tomhle kole mi vadilo ze pri opravdu hodne prudkem stoupani jsem musel doslova lezet na riditkach abych se neprevratil. Co mi v tomhle smeru nabidne AMS 125?

      A muzes prosimte srovnat i AMS PRO a AMS 125? Nejsem jeste pevne rozhodnut jestli 100mm nebo 120 mm. Ostatne verze AMS s rebou tech 120 skoro ma (115). Mozna by mi tech 100 vzadu stacilo.

      Diky

      Odpovědě

      0 0
      • Pedro RB  

        Čau, sice nejsem jedním z tázaných, ale taky jsem s Mlockem na podzim konzultoval výběr fulu pro pohodlé svižné ježdění bez větších skoků a ve výběru byli i AMS PRO a AMS 125. Nakonec jsem udělal kompromis mezi jejich zdvihy a šel do Stevense Fluent (vzadu 110 mm, vepředu Reba na 115) Zajeď si do Boleslavi k Pospíšilovi si ho vyzkoušet. To řekne nejvíc. Já jsem nad míru spokojenej (po výměně tlumiče za RP23)

        0 0
      • claid  

        hmmm nevím čemu říkáš technické stoupání…jezdím propedal s nastavením 1 a nezamykám ho..do kopce sedím 98% v sedle a nemám problém se zvedáním předku, samozřejmě že posunu těžiště na špičku sedla, ale jak říkám nemám problém, když už jdu ze sedla, tak to je jen třeba závěr prudšího výjezdu, pak to samo vzadu houpe..ale je to můj první full a tak nemám žádné srovnání..ams mi sedí jízdním projevem a i velikost L na 181cm. a bez těch zkušeností se mi jeví tlumič jako super (85kg) talas jsem měl možná trošku lepší představu, ale počítám že ho taky nechám u Milana upravit jako Mlok..jedině kdybych měl něco ams-ce vytknout je řazení přehazky Sram 9, měl jsem poslechnout Mloka hned z novýho kola sundat prodat a dát si tam SH dual control XT..to je prostě podle mě nesrovnatelný­..přesmyk mi ale zase vyhovuje, to je srovnatelný s Sh..

        0 0
        • kralovek  

          Technickym stoupanim mam namysli prudky sklon a spousta nerovnosti kameni, koreny, tj. kde potreba hodne menit drahu. Tady dost dulezite aby to kolo jelo preste tam kam chces ty a ne ono samo.

          Co se tyce razeni to ted nejak moc neresim. Nemam zadnou zkusenost se sramem, ale zas tak moc velky strah z toho nemam. Je jasny ze je to dost individualni … streba budu jednim z tech stastlivcu kterym to sedne (a nebo taky ne). Lae je fakt ze xt packy bych tam radsi.

          O jakou ze upravu te vidlice to pujde?

          0 0
          • MlokCZ  

            To srovnání jsem napsal už do toho druhé threadu.

            U Talase se jedná především o změnu nastavení komprese. Ta jejich „úžasná komprese“ přidává dle nastavení na korunce k odtrhu 5–15kg navíc. A tedy i když ji dáš na minimum, tak ti o 5kg zhoršuje citlivost.

            Řazení je individuální, mě zase XT dualy sedí ze všech řazení nejhůř (rok jsem je jezdil), i když jezdit se na nich dalo také slušně a sedí mi právě nejvíc Sram.

            0 0
            • kralovek  

              Takze jestli tomu rozumim, ta moznost zmeny zdvihu snizi citlivost v pocatku pohybu o 5kg…? Tj. ze blbe reaguje na drovne nerovnosti? … uffff

              0 0
              • vojta  

                Zmena zdvihu s tim nema co docineni. FOX se letos zhledl v „pritvrzovani“ jak u vidlic tak i u tlumicu a zvedl interni nastaveni komprese. Holt amici asi jezdi same brutality a pred maximalni citlivosti uprednostnuji „stabilitu“. Vcelku ale nachapu toto zvyseni u RLC verze, kde si kazdy muze nastavit uroven dle libosti (relativne)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jen dodám, že už Milan potvrdil, že to není změna u Talasu pro 08 verze, ale už 07 RLC to měl zcela totožně a už i tam to tak bylo.

                  Jak je to u 07 RL se brzo také ověří, teď mám zrovna znovu u Milana.

                  A já to trošku chápu, proč to tak je. Ono kdyby to šlo nastavit na 0kg jako to můžu po úpravě (možná to je 0,5kg, je to nezměřitelné, ale nepatrný odpor tam bude, pořád tam ta planžeta s pružinkou zůstala), tak je třeba výrazně slabší pružinka (což si myslim, že přesně tak to Milan upravoval) a tím se změní i to maximální nastavení, které mám teď 5kg. A tedy tím by to celé vlastně ztratilo zcela smysl, že to tam vůbec je (což ale podle mě smysl pro většinu lidí opravdu stejně nemá ani při rozsahu 5–15kg – protože k čemu je to nastavení 15kg?), když by to nešlo přitvrdit. A rozsah dejme tomu 0–20kg nelze pro jednu planžetu a tuhle konstrukci udělat. Lock, který má konstrukci také stejnou, jen je to druhý nezávislý okruh a má tam výrazně tvrdší pružinu má také jen určitý rozsha a to 20–60kg.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Možnost změny zdvihu vidlice citlivost samozřejmě také nepatrně snižuje kvůli více těsněním (což právě má být u 09 Talase zlepšeno), ale dle měření a porovnání v praxi s jinými vidlicemi to dělá tak 1–2kg k odtrhu navíc, víc rozhodně ne.

                Tedy upravené vduchové vidlice, které dokážou se dostat na těch magických 5kg odtrhu (jako třeba Epicon, Reba, R7 některé verze), tak jsou nepatrně citlivější než upravený Talas, což je daň za snižování zvihu. Ale rozdíl je fakt malinký a 5kg to není ani náhodou.

                0 0
    • rmbike  

      Zdravim, mel bych mensi „lama“ dotaz :o)

      Potrebuju sundat (a pak zase nandat) tlumic z vyse uvedeneho ramu a zajimalo by mne, zda je k tomu potreba nejaky spesl naradi nebo je to tak lehky jak to vypada a staci jen imbusovy klic? Dik.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.