• pavel 8662

    Zdar všem, chci vyměnit brzdy SLX BR M7000 za čtyřpístové SLX BR M7120. Chci měnit pouze třmeny a nechci měnit páky, protože páky BL M7000 mají I Spec II a znamenalo by to koupit i nové řazení a novou páčku na sedlovku. Budou brzdy fungovat v kombinaci – třmeny SLX BR-M7120 a páky SLX BL-M7000? Máte s tím už někdo zkušenost? Díky

    0 0
    • novas752  

      Bude to fungovat bezproblému.

      0 0
    • pavel 8662  

      Tak jsem teda zkombinoval třmeny SLX BR-M7120 a páky SLX BL-M7000. Po zajetí destiček je opravdu poznat rozdíl mezi 2 písty a 4 písty. Jen mi trochu vadí delší chod páky (stejný jako předtím na M7000). Viděl jsem že se tomu dá pomoci šroubkem free stroku ( vyšroubuje se cca do 1/2 a odvzdušní se brzda, potom se šroubek opět dotáhne). Kde by se dal sehnat originál šroubek pro seřízení free stroku, nebo jaké má originál šroubek rozměry.

      0 0
      • Metrick  

        Zrovna toto ukazovali borci na MTBiker na YT. Prakticky by měl jít použít i ten org šroub jen je na to třeba mít speciální bit.

        0 0
        • pavel 8662  

          Teď jsem to dokoukal. Viděl jsem to naživo u XT-ečk. A ono to opravdu funguje

          0 0
      • novas752  

        Šroubek nepotřebuješ, stačí povyšroubovat ten záslepný šroubek a pak zase zašroubovat. Jde jen o tvar hlavičky.

        0 0
        • pavel 8662  

          Tak paráda, já myslel že je ten šroubek pouze zaslepovací. Pokud je ale normálně funkční, tím líp. Hned jde vyzkoušet ;-)

          0 0
          • novas752  

            Ne ne, akorát to má hlavičku na nářadí, který má doma nebo i v servisu v dílně fakt málokdo a tak se to tváří, že tam freestroke neni a on je. :)

            0 0
      • Smazaný účet  

        Máš odvzdušněné na 100%?

        0 0
        • pavel 8662  

          Jo, jo, brzdy odvzdušněné jsou

          0 0
          • benobiker  

            Ten dlouhej krok u pák M7000 zejména po sjetí destiček jsem ojebával tak, že jsem vyndal kolo, zmáčknul brzdovou páku ke gripu, vrátil kolo zpět a následně odvzdušnil, tak taky zkrátíš chod páky bez šroubování toho freestroku, když nemáš cajk. Jinak já jsem teď měnil pouze páky M7000 I-Spec II za M7100 I-Spec EV a řazení jsem nechával, je to kompatibilní, stačí vyndat z řazení plastovej bazmek co se dává původně pod brzd. páčku a řazení chytnout kratším šroubem přímo k brzdovej páce.

            0 0
            • kubad  

              ty odvdušnuješ s destičkama a kotoučem ? – slušný matroš teda

              0 0
              • Breakpain  

                Čemu to vadí? Získáš co nejmenší chod, ne?

                Já to dělám přes blok, ale pak v průběhu sjíždění desek dělám rychlý odvzdušnění přes páku a desky s kotoučem tam samozřejmě nechám.

                0 0
                • kubad  

                  stačí kapka a … znáš to lehce zasereš co nemáš a desky jsou v háji

                  jinak to ničemu nevadí,

                  0 0
                • kubad  

                  jinak stačí si upravit tloušťku toho bloku a můžeš simulovat i ojeté desky

                  0 0
              • MirosPikos  

                Takový to odvzdušnění v průběhu sezony jedině s destičkama a nasazeným kolem. Vezmu kalíšek, nalejtu trochu oleje, srovnám páku to vodorovný polohy,…a dál už to každý zná. Na bubliny v páce to stačí. A jinde obvykle nejsou, provozem vystoupají právě do páky.

                0 0
                • maroslaw123  

                  Já odvzdušňuji „normálně“, ale na tohle se stejně zeptám. To se dá kalíšek s kapalinou na páku a jenom se vymačkají bublinky opakovaným stiskem páky?

                  0 0
                  • benobiker  

                    Přesně tak…

                    0 0
                  • abel  

                    ano, ještě se jim pomůže poklepáním hadic aby se bublinky „rozpohybovaly“.

                    0 0
                    • maroslaw123  

                      Děkuji

                      Ještě se teda zeptám, mám SLXka kupovaná letos, takže asi loňský model? Nevím, teoreticky nepodstatné. Obě brzdy se dají „namačkat“ až se jim zkrátí chod. Obě jsem odvzdušnil už asi tak 10×, spíš už ze zoufalství a ironie a furt se dají napumpovat. Nikdy mi to brzdy nedělaly. Formule nic, starý Sainty nic, nový Sainty nic, dokonce i ten debilní Avid jsem krásně odvzdušnil po zkrácení hadice, ale tady, byť je ten systém nejjednodušší, nejsem schopný udělat brzdy tak, aby se nedaly namačkat a tím zkrátit chod. Není tam nějaký fígl?

                      0 0
                      • maroslaw123  

                        Vrchol zoufalství skončil tak, že jsem si koupil 50ml stříkačku a tím ze třmenu prohnal necelých 50ml minerálky (tím jsem vlastně několikrát vyměnil celý objem kapaliny v okruhu najednou) do páky do té nádržky a výsledek? Nic, stále namačkám páku jak prd…

                        0 0
                        • novas752  

                          Tohle se u brzd řady Mx000 projevovalo hodně a udělat s tim asi nic moc nejde, prostě konstrukční nedostatek, neni to chyba špatného odvzdušnění apod.

                          Ale napumpovat se dá jakákoliv páka, stačí mačkat opravdu velmi rychle (což se za jízdy nestane).

                          0 0
                          • maroslaw123  

                            Aha, takže to není v rukách, už jsem se lekl, že jsem úplné pako. Na druhou stranu, poznat to občas jde, v hodně pomalých až s trochou nadsázky trialových úsecích…

                            0 0
                            • novas752  

                              Jo, hlavně v nízkých teplotách to některé kusy dělají dost nepříjemně a stačí k tomu obyčejné přerušení brzdění. Někde tam je moc úzký průtok, píst v páce se vrací rychleji než to stihne vyrovnávat vracející se kapalina ze třmenu a páka si přisaje trochu kapaliny z expanzky. Při dalším stisku je okruh přeplněný a páka tuhne, zkrátí se chod.

                              0 0
                      • abel  

                        aktuální generace nemám, ale princip by měl být stejný. zkus odvzdušnit s nasazeným kotoučem a destičkama, tím se eliminuje vliv opotřebení. každej výrobce má kotouče a desky jinak tlustý už od novoty, natož pak ježděný.

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        U poslednich par generaci (posledni brzdy co to tak nemely u me byly M810) je potreba odvzdusnit perfektne aby to nepumpovalo kdyz je sjetej kotouc nebo trochu vic desky a paka je nastavena bliz u riditek. Kdyz je ale material ok a paka nastavena nejak rozumne, tak se mi to zatim vzdy nejak podarilo. Zkus stahnout paku a nechat system pres noc pod tlakem, idealne nejak tak aby bublinky vystoupaly nahoru. Vzdy kdyz odvzdusnim brzdu, udelam nakonec tohle (malokdy pres noc, ale aspon chvili) a nevzpominam si na Shimano co bych neodvzdusnil.

                        0 0
              • novas752  

                Na provozní odvzdušnění to většinou stačí, drtivá většina bublinek vždycky vystoupá do páky, je to velmi rychlé, čisté, dá se to udělat kdekoliv, klidně i uprostřed vyjížďky. :)

                Jednou za čas v rámci výměny kapaliny se to odvzdušní pořádně i přes třmen a nazdar.

                0 0
              • benobiker  

                Ne..:-) Když odvzdušňuji pořádně komplet, nebo měním kapalinu, zatlačím pístky, dám do třmenu rozpěrku, proženu to horem, spodem. Ale kvůli zkrácení chodu páky následně nasadím kolo s kotoučem, na páce mám nasazenej kelímek s kapalinou a pumpuji páku již takhle komplet.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Při správném odvzdušnění by měl být právě krátký krok páky.

                  0 0
                  • novas752  

                    Jo ale jsou lidi kterým to stále přijde moc dlouhé. Standartním odvzdušněním dle manuálu kroku tak krátkého, který mohl být na ráfkových brzdách, dosáhnout nelze. Aby to šlo, je potřeba brzdu přeplnit = odvzdušnit buď s destičkama a kotoučem, nebo využít toho fíglu s povyšroubovaným free strokem.

                    0 0
                  • benobiker  

                    Jo, on taky je. Když jsou desky nové..:-) Tenhle neduh mě prostě provázel s pákama M7000, obcházel jsem to výše zmíněným způsobem, kdy jsem máčknul páku bez kotouče ve třmenu ke gripu, následně nasadil zpět kolo s kotoučem, nasadil na páku kalíšek s kapalinou a jen dolil a napumpoval… Nicméně to nemění nic na faktu, že tyhle páky prostě pumpovaly, hlavně v zimě, hlavně zadní… problém jsem odstranil koupí nových pák M7100, tam se již tenhle problém v takové míře nekoná…

                    0 0
                    • BorisFR  

                      „problém jsem odstranil koupí nových pák M7100, tam se již tenhle problém v takové míře nekoná…“

                      Takže se to stále děje, byť v menší míře? Máš to už projeté nějak víc, jakože to třeba dělá jenom v pořádné zimě, nebo se s tím dá setkat i za tepla?

                      0 0
                      • benobiker  

                        Ono takhle… Nejprv kolega rozlámal starou M675 páku, koupil novou M7100, chodila skvěle, další kolega má komplet brzdy M7100 na novém kole, teď v zimě si krok chválil. Já se doma o nich tak trochu zmínil, no a dostal jsem je pod stromeček..:-) Jinak bych si je sám nekoupil a smířil bych se s pumpováním, dělají to víc prostě jen v zimě, v létě se s tím žít dá… Nové Páky M7100 se dají opravdu jen minimálně napumpovat, ale jen zadní, přední brzda má krok stabilní. A to při nynějších teplotách kolem nuly. V porovnání se starýma pákama je to docela markantní rozdíl. Navíc jsou nové páky tužší, mají příjemnější, širší profil samotné páčky. Jestli stojí za to kupovat kvůli tomu nové páky je na každém… Někdo pumpování neřeší, nevšimne si toho…

                        0 0
                        • BorisFR  

                          Díky za info. Já uvažuju komplet o nových brzdách a SLX 7120 docela zvažuju jako kandidáta. Navíc jsem v podstatě jinačí brzdy než Shimana nikdy neměl, když pominu Hayes HFX-9 před 10+ rokama a rád bych něco co se dá v pohodě servisovat doma a nebude se to/mě to *****.

                          0 0
                          • benobiker  

                            Jasná, komplet nové SLX čtyřpísty musí bejt pecka, ty by se mi líbily.. :-) Já si zkusil od Sramu Guide R, Code, jako nebrzdí zle, ale ten chod páky je takovej jinej prostě, nějak jsem se s tím nezžil, raději mám ty shimana, když teda pominu pumpování..:-) HFX-9 jsem před léty taky měl, na Agangu, byla to taková poctivá brzda, krásně tuhá, ale zrovna extra nebrzdila..:-) Ty Shimana jsou super na servis, navíc jsou cenově dostupné… Na trialu mám už několik let lankové Avidy bb7 a na ty nedám dopustit, prostě brzda která pekelně kotví, jednou za rok vyměním preventivně lanka a nehrábnu na ně..:-)

                            0 0
            • pavel 8662  

              Jo, dík to je dobrý tip s tím kolem. No, v každém případě jsem to dnes udělal s tím „kurvítkem“ na páce a výsledek je takový, že páka jde cca o 5mm výš při „plném stisku“ (páku jsem stiskl v obou případech gumičkou, aby to bylo měření trochu košer a změřil jsem výšku páky od grypu).

              S tím I-spec EV. Já mám řazení SLX a tam to asi dost dobře nejde. To co píšeš se týka XT a XTR, nehledě na to, že ovládání sedlovky mám ONE UP I-Spec II a asi víš, že zrovna tohle není zrovna nejlevnější. Ale i tak dík za tipy

              0 0
              • benobiker  

                Pravda s tím řazením, mám XT, co jsem měl SLX, to bylo chytlé jinak, to tam nedáš.. Vyzkoušej to s tím kolem, měj nasazenej kalíšek s olejem, vyndej kolo, máčkni jednou páku až ke gripu, nasaď kolo a vyzkoušej krok, když to bude málo, krok budeš chtít ještě kratší, akci zopakuj. Je to rychlý, čistý… Když to preženeš, musíš zatlačit pístky i s nasazeným kalíškem, aby přebytečný olej měl kam vytéct.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.