• jardaxy

    Zdravím, jsem zde nový, nicméně cca 14 dní to tu pročítám. Takže výška 175, váha aktuálně 97kg. 10 let jsem na kole pořádně neseděl, teď s dětma doufám ve zlepšení. Postavou kratší nohy – jak mám vyzkoušeno v obchodech na 29" kolech, tak na 19" rámu, stejně i na 17" mám pocit, že na nich sedím (žádná rezerva), pocitově se mi lépe drží říditka na 19" trochu jistěji.

    Dotaz: co byste mi doporučili – kolo cross 28, nebo mtb 29". do své váhy bych měl započítat sedátko pro dítě + dítě, tzn. dalších 10–20 kg. limit ale mám 12–13T Kč – víc mi doma neprojde. Jak mám pročteno, nutno počítat lepší vidlici – dá se vůbec v této cenové relaci 29" postavit? chtěl bych kolo i do terénu, byť 90% by asi byl asfalt či jinak zpevněná cesta. Vyjdu-li z toho, že ve výprodejích se začínají lowendy objevovat kolem 10T CZK, tak bych se rád poptal místních znalců, zda to vidí reálně – předpokládám, že marže na 29" v eshopech jsou značné. Dotaz pokládám z toho důvodu, že si nejsem jistý, zda takovou zátěž a požadavek na občasný terén cross zvládne a jelikož se mi do 26" horáka moc nechce (na eshopech jsou v zásadě 26" stejně těžké jako 29")

    díky

    0 0
    • oddie  

      Bazar 29 – notmou dávku trpělivosti, jestli se nějaká objeví…

      0 0
    • rj72  

      Podle toho co píšeš, tak je jedna věc s kterou úplně nepočítáš a to je ve většině případu úhel pod kterým je přední vidlice, který je u 29 výhodnější do terénu. Na zničení rámu crosse stačí i větší díra v silnici.29 s vět­ším úhlem přední vidlice je na tom lepší. Stejně pak i ve sjezdech o vyšších sklonech je 29 úplně někde jinde. (ale jsou i převlečené 28 na 29, které jsou na tom se sklonem skoro jako cross kola…) Určitě se dají sehnat i trochu vybavené 29,ale není to tak snadné. Něco i tu určitě nedávno proběhlo.

      0 0
      • rj72  

        …sklon vidlice nižší… Realita bude , že po prvním náročnějším terénu na crossu budeš chtět 29.

        0 0
    • Martin  

      scalar? nebo maajkee?

      0 0
      • scalar  

        97 kg a 12 – 13 tis…bohužel

        0 0
      • Mig_all  

        neni tohle uz trosku forma neplacené reklamy? Trosku me to zacina *****, kdykoliv kdokoliv prijde a zalozi vlakno typu „chci si koupit kolo“ okamzite na neho vsichni pálíte tyhle dva nicky a jejich emaily…

        0 0
        • Barberry.pha  

          Znas nekoho jineho? Pripadne lepsi alternativu v techto cenovych kategoriich?

          0 0
          • Mig_all  

            neznám cenové kategorie. Jenom mi prijde ze by bylo lepsi kdyby si zaplatili za reklamní banner na uvodní stránce a nemusí se porad dokola cpát do vláken odkaz na jejich kšeft…

            0 0
            • dancing dog  

              Ty jo,co to placas?

              0 0
            • Barberry.pha  

              Nejlepsi reklama je reklama kdy ti nekdo nekoho doporuci, a tady kluci nikoho neplati zato aby je nekdo doporucil, jsou doporucovani ostatnimy protoze dokazou lidem co tomu nerozumi a maji omezeny rozpocet, sestavit kolo k jejich spokojenosti.

              0 0
        • dancing dog  

          Me teda nikdo neplati,ale taky je rad doporucim a treba se i sam nekdy obratim. A vis proc? Protoze jsou proste dobry. To je cely. Skoc. Si do vlakna o konspiracnich teoriich ;)

          0 0
    • fousac  

      proc 29"?

      zadnej extra cahoun nejsi, aby to melo smysl a 26" za ty prachy bude asi o chlup lepsi a hlavne bude mit tuzsi kola, coz bude asi zasadni problem..

      jinak takhle z hlavy, kdyz 29" tak me napad Felt Nine Trail

      0 0
    • fousac  

      proc 29"?

      zadnej extra cahoun nejsi, aby to melo jedinej udajnej smysl a 26" za ty prachy bude asi o chlup lepsi a hlavne bude mit tuzsi kola, coz bude asi zasadni problem..

      jinak takhle z hlavy, kdyz 29" tak me napad Felt Nine Trail

      0 0
      • jardaxy  

        proč 29" … když si vzpomenu jakou setrvačnost měla stará eska oproti starému horáku … netřeba víc zdůvodňovat. Na kolo až tak nespěchám, klidně to nechám přes vánoce spát.

        asi takhle kdyby mi někdo nabídl, že na gt karakoram 4.0 nebo 3.0 14,5kg (akčně za desítku) mi vymění vidli za vzduchovou s rozumným doplatkem), tak bych o tom asi uvažoval. nej se mi pak pozdávala merida big nine za 13T, nicméně vidlice je asi problém … a já peníze potřebuju jinde než v kole.

        to scalar: je cross na moji váhu úplná blbost nebo je problém v limitu (jak se jinde píše 15 by to šlo – klidně SZ)- kolo musí vydržet aspoň dekádu :-) nebo se s takovou cenou dá vlézt max. do 26" s lepší váhou atd. ať vím co si na netu pročítat.

        0 0
        • saddik  

          Možná se zeptám blbě, ale jakou setrvačnost měla stará eska oproti starému horáku?

          0 0
          • jardaxy  

            lepší :-)) eska rok 1985 (cca) vs. olpran 1995 za 4–5 litrů – jsem šlapal jak blbec – 13 kilomterů na přehradu – rozdíl 5 minut ve prospěch esky a námaha nesrovnatelná.

            0 0
            • saddik  

              Lepší je větší nebo menší? Navíc setrvačnost kola závisí pouze na hmotnosti kol, nikoli na průměru (větší kola se při stejné rychlosti jízdy točí o to pomaleji, oč je větší jejich moment setrvačnosti a vyrovná se to). Problém je jen v tom, že 29 kola váhově a tuhostí srovnatelná s 26 jsou cenou úplně jinde.

              0 0
        • scalar  

          Nevidím ani tak problém v kategorii kola, jako nepoměru finanční limit/hmotnost (uživatel + dítě v sedačce)/po­žadavek na životnost. Takové kolo musí mít slušnou vzduchovou vidlici, kvalitní ráfky, náboje, střed, brzdy…

          U 29er jsme na částce cca 17 tis., u 26" MTB 15–16 tis., cross na tom bude podobně.

          Cross bych nevylučoval, ale musel by být se vzduchovou vidlicí NRX (zdvih až 75mm), nejlépe hydraulické kotoučovky, širší pláště…prostě by se hodně blížil 29er kolu, výhodou při jízdě převážně po cestách by byla nižší hmotnost díky lehčí vidlici.

          Když koupíš použité kolo, musíš si odpočítat opotřebení komponenů, takže taky to nemusí být oproti novému kolu výhodnější, navíc u hliníkového rámu nemáš jistotu další životnosti, ztrácí své vlastnosti, měkne, v extrémním případně praská.

          Tedy, pokud chceš kolo, které Ti bude sloužit dobře a dlouho, musíš se smířit s cenou nad 15 – 17 tis. Pak přijde na řadu řešit, na jaké platformě se bude kolo stavět.

          0 0
      • saddik  

        fousac ma pravdu

        0 0
        • jardaxy  

          ono, pokud rozdíl mezi 26" a 29" smaže třeba osazení o více zubech, alternativní volba pláště apod., tak bych s ním taky neměl problém – kdysi jsem měl kolo půjčené na túry po tyrolských alpách (kitzbuhel, mittersil) a to bylo něco mezi ok až bomba (postavené na chlapa o 140 kg a já měl tehdy 75 – to byl tak rok 2002). jen chci znát možnosti – pokud je 29" marketing, a některé výhody lze srovnat dobrým vybavením 26" pak i to je pro mě samozřejmě cesta …

          0 0
          • saddik  

            Nějaké rozdíly pro 29 opravdu hrát mohou, ale pokud jsi těžší a chceš kolo levně, tak máš u 29 řádově horší situaci s výběrem.

            0 0
    • Mark-H14  

      Jsem oproti zdejším zkušeným bikerům laik a začátečník, který si ve 40 pořídil 29", podobně jako ty po cca 10 letech neježdění. Shodou okolností mám 175cm a v lednu jsem vážil 88,5 a nyní 72kg.

      Nicméně jeden malý postřeh ti napíšu. Můj Stumpjumper 29" váží 10,3kg, ale nestál 13.000,– Můj 16let starý ocelový, celopevný 26" bike váží asi 10,6kg.

      Na kole jezdím občas do práce 24km po asfaltu (kopečky). Nedávno jsem měl 29" v servise asi týden a musel jsem jezdit na stařičké 26". A hele v práci jsem byl na chlup stejně jako na 29". Pokud tedy nebudeš jezdit terén, kde využiješ výhody 29" kol, tak si troufám tvrdit, že je zcela jedno jaký mají kola průměr, více dle mě udělá hmotnost, obutí atd.

      Osobně bych za 13tis. zvážil něco slušného z bazaru, než těžkou svi.. na 29", ale ber mě s rezervou.

      0 0
    • Barberry.pha  

      29 neni jenom marketing, ale vetsina lidi co si je pochvaluje, je ma v jine cenove a vahove relaci. Ty za ty penize dostanes tezkou linou 29, v kombinaci ze na ni chces jeste vozit dite a tvoje vaha, tak to budes mit co delat, na nejake bytelne 26 se ti muze jezdit ve finale daleko lepe. On je docela i rozdil jestli roztacis tezke nebo lehci kola ;)

      0 0
    • dancing dog  

      Klicova vec je to,co mas v planu jezdit. Pokud asfalt ,cesty a cesticky a nemass v planu teren,tak bych narozdil od ostatnich klidne doporucil cross. Co se nostnosti tyce,z vlastni zkusenosti muzu doporucit kola od authora,mel jsem stribrny airline,kt.najel se zatezi nad metrak fakt spoustu tunokilometru.. Za 12–13 bych koupil vyssi radu v bazaru,anebo bych trochu neco pritlacil a obratil se zdejsiho Scalara..

      A ted do me ;)

      0 0
    • krab007  

      Pěkně fousatý téma.. ale řeším teď něco podobného. Starý cross dosluhuje a řeším jestli opět crosse nebo 29er. Jezdím 50% silnice a asfaltové cyklostezky a 50 % zpevněné cesty různé kvality, žádný extrém.Ročně najezdím kolem 3000 km v budoucnu to bude asi o něco víc. Na rozbitých cestách je někdy cross dost tvrdý, na štěrkových a písečných cestách se boří, ale jinak zatím stačí. Vyjížďky mimo cesty nemám ani v plánu. Vážím 70 kg, měřím 180 cm, a vzhledem k mým potřebám nemusí jít nic extra pevného. Cenový limit mám 15 tis. a ani o korunu víc. Co byste na mém místě pořídili low-end cros nebo low-end 29? Z 29 se mi líbí např. http://www.cyklonemcik.cz/…don-deore-27 Mezi crossovými koly zatím nemám žádného favorita.

      0 0
      • maajkee  

        Já bych to viděl na 29 MTB s pevnou vidlicí. Za 15 už se dá něco vymyslet.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.