• kohonen

    rad by som vylepsil jazdne vlastnosti tohoto bicykla mimo asfaltovych ciest:

    http://www.mojekolo.cz/…-crono-elite

    nejde o jazdu v extremnom terene, nejake mensie kopce, lesne cesty, strkove cesty, male korene atd.

    napadaju mi 2 moznosti:

    1. vidlica – je tam NCX-D LO
    2. plaste – su tam tusim 622×38.

    nerad by som ale aby sa podstatne zhorsili jazdne vlastnosti na asfalte, momentalne to ide krasne ticho a lahko. aj ked do buducnosti nevylucujem 2 sady kolies, nejake 622×32? na cesty a potom 622×44? do terenu. otazka je, co riesit ako prve? plaste alebo vidlicu?

    0 0
    • kohonen  

      nikto?

      0 0
    • dancing dog  

      jako drivejsi krosar ti zkusim poradit- hlavne z krosu nechtej udlat bike, kros ma sve urceni a sve limity. Ovlivnit ale vlastnosti muzes- doporucil bych urcite vzduchovou vidlici,ktera ma lepsi moznost regulace pruzeni, mekkost vs tvrdost pri predpokladane vyprave vic v terenu ci po asfalte, osobne bych doporucil SR Suntour NRX E RL-R , ale urcite dobre poslouzi skvele i napr. Cross SR Suntour NCX-E RL LITE

      Sam jsem mel prave dvoje kola, vymena je mnohem rychlejsi komfortnejsi nez vymena plaste a ta investice se podle me urcite vyplati. Na „silnicnich“ kolech jsem mel nejake continetal 32 mm a na cestovnich mimosilnicnich jsem mel author rolling stone 42 mm, podle me skvele plaste na lesni a polni cesty a cesticky..

      0 0
      • kohonen  

        urcenie cross bicykla mi je jasne.

        mal som predtym klasicky mtb a s radostou som sa ho zbavil, prejst na nom 20–30km bolo na beznych cestach utrpenie.

        otazkou je ta vidlica NCX-E. je to naozaj taky rozdiel oproti aktualnej NCX-D? cenovo je to ± to iste, takze ani ta moja nie je uplny low cost. moja vaha je 75kg, co by malo byt pre nu prave take optimum.

        asi to najprv skusim tou vymenou plastov, mam pocit ze tym na zaciatok dosiahnem viac.

        0 0
        • scalar  

          Vidlice NCX E RL Ti v terénu moc nepomůže, to je klasická crossová vidlice, tedy nízký zdvih, tenké nohy, jenom ve vzduchové verzi. Na cesty a cyklostezky (zpevněný povrch, slušné polní a lesní cesty) postačuje, do terénu už potřebuješ zmiňovanou NRX E RL-R . Má širší korunku, silnější nohy, nastavitelné tlumení. Hlavně ale kvalitní chod, který plně využívá zdvihu + možnost zvýšení zdvihu na 75 mm.

          Dál určitě 42 mm pláště a ještě bych doporučil výměnu klik za MTB 22/32/44 – aspoň se zbavíš toho těžkého krámu, co je na kole sériově a získáš lehčí převody pro jízdu v terénu.

          Jeden čas jsem na rámu Pells Crono toto osazení a bylo to příjemné ješdění. Stačí Deore 590-ky.

          0 0
          • kohonen  

            ten truvativ fived je az taky smejd ze sa ho oplati po par mesiacoch vymenit? inac sa mi zda ze do dlheho kopca sa mi slape dost tazko. nepocital som pocet zubov, ale je mozne ze to nie je 22/32/44.

            0 0
            • scalar  

              Levná osa na čtyřhran, komplet ocelové převodníky, převody 26/36/48.

              0 0
              • Jauda  

                měl jsem podobný problém. Vidlici jsem dal NCX-E RL – zdvih dal na 75mm a hodil tam olej. Citlivost je teď někde jinde a stačilo to – chvilku.

                Pláště jsem měl Maxxis 42 Wormdrive

                Teď mám 120mm fulla a na krosu jezdím jen na šichtu :-D

                Vidlici jsem dal manželce – na těch jejich 45kg byl olej nutnost! :-D

                0 0
          • dancing dog  

            vsak jo, ale pokud chce cross pouzivat fakt jak cross, tak ta NCX E RL v pohode staci, jinak mas s tou vidlici samozrejme pravdu. Prevodniky bych teda ale nemenil, pokud fakt chce crossovy kolo jako cross, protoze pak by uz fakt bylo lepsi si poridit nejakou levnejsi 29…

            aspon ja jsem teda na asfalte a sterkovkach crossovy prevody ocenoal, vic to odsejpalo, v terenu jsem teda nestoupal, cross je cross a ne 29… :)

            0 0
            • scalar  

              Mně na crossce stačí MTB převodníky, jezdím na šotolinových rovinkách tak do těch 40 – 45km/hod, prostě na pohodu, víc to nehoním, stačí mi velký převodník 44 :-)

              0 0
              • dancing dog  

                :) tak to je jiná, slimáku, já na crossce jezdil v horách průměr ± 55km/hod.,chtěli abych jel na TdF, ale to by bylo trapný, vyhrát to na crossce ;)

                0 0
              • Mig_all  

                a ted tu o jeníčkovi a mařence prosíííím!

                0 0
                • metelesku  

                  s kterou casti mas problem? mam taky kros predelany na mtb. 50km/h na tom neni problem na tvrdym povrchu v rovine.

                  0 0
                  • maajkee  

                    hehe :) a ještě někdo další přihodí vyšší rychlost? :)

                    Jestli jezdíš po rovině na crossu 50km/h tak šupej oslovit nějakou stáj a příští rok vyhraješ zaručeně Tour! :)

                    0 0
                  • winter78  

                    Tak tomu neverím ani ja. Možno krátkodobo na nejakých pár sekúnd alebo na minútu to na tých 50 roztočíš, ale určite nie po rovine.

                    Na crosse som jazdil jeden rok dosť intenzívne, momentálne jazdím na cesťáku, mám MTB na slickoch, zimák na slickoch, takže jazdím len po tvrdom povrchu, ale 50km/hod nedám po rovine ani na cesťáku, maximálne za výdatnej pomoci vetra v chrbte, ale určite nie dlhodobo, možno na pár sekúnd. Mám tu v okolí dva také miesta, ktoré sa tvária ako rovinka, ale v skutočnosti je to mierny kopček dlhý cca 6km (druhý tiež do tých 5km ) a veľmi si to užívam keď na cesťáku prejdem tieto úseky aspoň s rýchlosťou nad 45km/hod, ale to musí byť úplne bezvetrie,alebo musím mať vietor v chrbte.

                    0 0
                  • Mig_all  

                    Hele jsou jenom dvě možnosti, bud ti budu ty rychlosti věřit a v tom případě jsi pěkný *****, protože by jsi to natřel většině profíků a nebo ti nebudu věřit a v tom případě jsi pěkný ***** protože si neumíš nastavit tachometr a ztrapňuješ se tady… A nebo jenom lžeš a provokuješ? Taky možnost…

                    0 0
                • scalar  

                  Pro ty, co to nepochopili – je to myšleno ironicky, chtěl jsem tím říct, že převodníky 22/32/44 běžnému uživateli stačí, dá se s nimi jet rychlostí 40 – 45,– km/hod (převod 44/11).

                  Mé vlasní crossy nejsou většinou typickými představiteli kategorie, mívají kolem 10 kg a pevné vidlice :-)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.