Cross bike pro tezsiho (115 kg) jezdce okolo 30k

45 nepřečtených
  • martinus1828

    Mam MTB bike, ale chci neco jeste rychlejsiho na silnice ci lehky teren. Uvazoval jsem i o Gravel. Problemem je vsak moje vaha ~115 kg, takze carbon asi neprichazi v uvahu :/ Jaka je tedy dobra alternativa? Jezdim kratke i delsi vzdalenosti. Dik!

    0 0
    • Pikaču  

      Carbon neprichazi v uvahu hlavne kvuli rozpočtu!

      Jinak se kola bezne delaji do 120 kg( carbon)

      0 0
      • novas752  

        Včetně hmotnosti kola samotného.

        0 0
        • Pikaču  

          Ja ktery vyrobce. Tohle jsem nedavno hledal a nasel jsem tabulku a nekdo uvadel nosnost vcetne kola a nekdo pouze jezdce. Ale hledat znovu se mi to nechce.

          Na fahrrad xxl je článek pro uberhewichtige kde je nosnost kol kolem 160 kg.

          https://www.fahrrad-xxl.de/…ebergewicht/

          0 0
          • martinus1828  

            Jak pisete, s tou nosnosti je to tak tak…samozrejme idealni by bylo zhubnout :D na tom se pozvolne pracuje… jen u toho horaka co mam uz narazim na limit unosne rychlosti, takze chci neco rychlejsiho na rovinky a mirne kopce. Ale je to proste 115/120 kg jezdec, 10 pocitam na kolo a 5 nejake veci sebou…to uz je dost no :/

            0 0
            • Pikaču  

              115 kg je pohode na vetsinu kol. Zalezi pak co presne budes jezdit( dlouhe sjezdy by si zaslouzili lepsi brzdy) a pokud by ses tomu věnoval vic i lepsi zapletena kola.

              Jinak jsem mel 108 kg a obyc Force ebku MTB epigony s Rychloupinakama za levnejsi penize. Vydřželo, ale ježdění mě nebavilo jelikož furt nekde neco skrtalo.

              Takze bych se vůbec nebal ze by 115 kg bylo moc.

              Koukal bych tu na fóru je toho napsane vic o tezsich a větších a zaměřit se na pevné osy, lepší brzdy a zapletena kola.

              0 0
              • martinus1828  

                Na sjezdy mam to MTB, tohle chci vylozene na dojizdeni do prace a vikendove vylety coz jsou vetsinou cyklostezky a lehky teren. No skrz ty kola zapletena, to asi na eshopu nekoupim, to spis poskladat, ze?

                0 0
            • michomin  

              Že zvědavosti, na které rychlosti na MTB končíš a jakou bys chtěl jezdit?

              0 0
              • martinus1828  

                na rovinkach dlouhych uz jedu na nejvyssi prevod nejakych 28/32 ale uz se trapime ja i kolo :D

                0 0
                • Gwaihir  

                  Jaké tam máš převody?

                  0 0
                  • martinus1828  

                    stred tri, a vzadu sedmikolecko

                    0 0
                    • michomin  

                      To znamená kolik zubů? Jinak je ten údaj víceméně zbytečný. To kolo je starý krám 26", že?

                      Tohle všechno si mohl uvést hned na začátku, všechno by se zjednodušilo. Navíc, to kolo ti velikostí sedne?

                      0 0
                      • martinus1828  

                        nene 29", slozene na miru za 18k s shimano deore a jakomusim rict, ze slouzilo dobre, ale uz jeto deset let…velikosti je v poho, ale nechci prezouvat, nekdy jedu i do hor a do horsiho terenu, proto chci dve :) velikosti sedne, merim 183cm, takze standard..

                        0 0
                        • Pán z Dubu  

                          Na stávající kolo dej jezdivé pláště a máš hotové máloterénní kolo. Pořiď MTB dle soudobých parametrů pro Tvou váhu: pevné osy, vidle aspoň 120 mm zdvihu a 34 mm nohy, pláště kolem 2,35“ šíře na i27 mm ráfcích.

                          0 0
                          • martinus1828  

                            No, ja spise planuji ze do budoucna bude 80% jezdeni cesta + lehky teren, hory a sjezdy max 20%. proto chci nove spise rychlejsi a na cross

                            0 0
                            • michomin  

                              Zdá se, že konkrétní údaje z tebe nevypadnou tzn. kolik zubů na kazetě a na velkém na klikách. Soudím, že na trojtácu má velký převodník 44 zubů. Vezmeme-li kazetu 12 – 32 zubů (300,– na Koloshopu), tak nejtěžší převod bude 44/12, to je 3,67, na 29 to dělá při kadenci 80 kolem 40 km/h. To bys dal?

                              Tebe ale MTB už nezajímá, že? Prostě chceš nové kolo. Otázka ale je, jestli si krosovým kolem pomůžeš.

                              0 0
                              • martinus1828  

                                Sorry, nemam ted to kolo u sebe :) Tak jeste je treba zapocitat mou vahu :) Spis mi jde o to, ze ted jezdim spise cesty a lehky teren, tak at k tomu mam prizpusobene kolo propohodlnou jizdu i vyssi rychlost :)

                                0 0
                                • Janes  

                                  Di do háje s tou Tvojí váhou, když jsem vážil jako Ty, tak jsem ještě jezdil i na silničce. Všechny kola mám seriový a žádný problém, dokonce ani s mými momentálními 130 kg. Určitě ale stojí za to mít poctivé dvoustěnné ráfky s tak 32 dráty a přední kotouč 180–185 mm. No, a nesmíš jezdit jako žok, prdelí pořád na sedle i přes výmoly. To je tak všechno.

                                  0 0
                                  • martinus1828  

                                    Dik, dam si na to pozor :) no ja dalprave presdvacet kilo dolu, predtim jsem mel kvuli toho slozene :)

                                    0 0
                                    • Pikaču  

                                      Jak rikame, 115 kg vůbec neřeš nejaky limit. Zvedej prdel kdyz je ostra dira a předek o obrubník a vse bude cajk.

                                      0 0
                                      • jirkous3  

                                        Nejlepší by bylo si ta kola půjčit a zkusit. Silnička taky není pro každého. Já na ní jezdil spoustu let, ale po 50ce jsem zjistil, že už mě rychlost nezajímá a dávám přednost poklidné a pohodlné jízdě za každého počasí. Takže za sucha mi vyhovuje rychlejší fitness, za mokra nebo jízdě s přáteli trekové kolo s blatníky. Cyklistika není jen o bajcích a silničkách. 100 lidí 100 chutí. Stejně mi mnohem důležitější prijde správná velikost a geometrie než typ kola a čím je osazené.

                                        0 0
                                        • Pikaču  

                                          Souhlas-zkusit kolo. Ja si nikdy nemyslel.ze bude silnicka moje oblíbené kolo a ze na ni vůbec sednu.

                                          A zkusit kolo s 195 cm neni jen tak kdyz nemaji ani XL skladem k vyzkouseni a pod. :(

                                          0 0
    • Pán z Dubu  

      Ještě jedno MTB s převody a pneu adekvátními použití.

      0 0
      • Gwaihir  

        Možná klidně to stejné MTB, co má, ale s pneu pro silnici.

        0 0
    • Markony  

      CUBE CROSS Race PRO nebo NUROAD RACE, jam mam první a jsem max spokojený .

      0 0
      • martinus1828  

        Dik, ten cube vypada dobre, jen musim overit nosnost :/ 115 + 10 kg kolo + nejaka vybava ci batoh…no, to uz nevim nevim..

        0 0
        • Pikaču  

          To ze budes na hraně nebo mírně nad vůbec neřeš.

          Pokud vyrobce uvádí nosnost 120 kg neznamena to ze při 121kg se kolo rozpadne vejpůl.

          Kup si ktere se ti líbí, a hlavně pevné osy!

          0 0
        • novas752  

          Nesmysl to řešit, váha neni nijak extrémní (typu 150), při použití s citem je kolu celkem jedno jestli jezdec má 115 nebo 105. A některé komponenty se podělají i pod mnohem lehčim jezdcem (třeba 80kg), například velmi levné náboje nevydrží moc a ohne se osa.

          0 0
          • martinus1828  

            to je jasne :) ale tady se celkove dostavam na nejakcyh 140kg, coz je takove dost na hrane i s odchylkou, kdyz casto ukazuji limit 120kg, ale dik! Urcite dam prave prednost kvalite. Ono hlavne se na tom horaku nechci trapitna dlouhych rovinkach, kde uz na max prevod udrzet nejakych 32 je fakt narocne…

            0 0
            • novas752  

              No nepočítej s tim že krosové kolo bude o moc rychlejší. Jestli se ti průměrná rychlost při stejnym úsilí zvedne o 2km/h, bude to zázrak.

              Gravelbike ano, ale nevím jak dobře se s 115kg dá jezdit s beranama ve spodnim úchopu.

              0 0
              • Pikaču  

                Zalezi jakych 115 kg. Jestli basketbalovej pivot tak i 140 kg svalů je normalni postava. Ale jestli vozi soudek vepředu tak to bude horsi, ale i takove vidim jak si uzivaji na silnicce.

                0 0
              • AussigBiker  

                Mam pupek a OK, da se. Samozrejme, ze na tom asi vypadam smesne, ale co uz, taky nejezdim v lykre :)

                0 0
              • jirkous3  

                Rychlejší nebude. Mám vyzkoušeno osobně 26 ocelový horák s pevnou vidlicí a plášti 1,25 vs. trek Cube. Rozdíl v rychlosti na 100 km vyjížďce minimální. Pro horák bylo plusem: nezájem zlodějů, obratnost ve městě, nízké těžiště. Cube lépe brzdí a z kopce ve vyšší rychlosti je stabilnější.

                0 0
                • Pikaču  

                  Ja stále chápu že chce silnicku nebo gravel.

                  Jestli ne tak nesmysl.

                  0 0
        • maajkee  

          Nosnost nemůžeš počítat sebe plus kolo :)

          Udává se nosnost jezdce, tedy tebe a oblečení případně batoh.

          0 0
          • martinus1828  

            no to si nemyslim, vetsinou udavaji mximalni hmotnost vcetne kola a vybavy

            0 0
          • Gwaihir  

            Akurát se neudává nosnost. Třeba Trek uvádí:

            Hmotnostní limit: Kolo má maximální celkový hmotnostní limit (kombinovaná hmotnost kola, jezdce a nákladu) 136 kg (300 liber).

            0 0
    • AussigBiker  

      Trek Checkpoint, jezdim karbon a pohoda. Nosnost u Treka je 136 kg včetně kola a jezdce, ale ono je to všechno předimenzovaný :-). Bohužel díky zranění jsem najel tak do 1000 km.

      0 0
      • martinus1828  

        Urco mrknu, dik! Byt tech 136 kg je na hrane kdyz zapocitam hmnotnost kola a vybavy

        0 0
        • AussigBiker  

          Jasny, ale na okresce, hladky lesni ceste – to, co popisujes, na co to kolo chces, tak vydrzi.

          Karbnovy zapleteny kola od Bontrangeru – Trek uvadi, ze namji hmontnostni limit. Akorat jedno kolo stoji jak predni+zadni z Ciny :) Sem to trochu zkoumal :)

          0 0
    • jirkous3  

      Já mám jako druhé kolo trekové Cube Tonopah a je to takový traktůrek. Nebál bych se na něj posadit ani 150kilového pořízka. Jen dofoukat vidlici.

      0 0
    • Tom-T45  

      Připojuji se k ostatním s názorem, že 115 kg vůbec není potřeba řešit. Vyber si co se Ti líbí a na čem Ti budou vyhovovat převody (vzhledem ke hmotnosti, raději do lehka). Jediné čemu bych se vyhnul, je nákup levných karbonových doplňků z Ali nebo jiných pochybných zdrojů.

      0 0
    • Hormon  

      Trek dual Sport 4 pokud chceš crosku. Udávaný váhový limit 136 kg.

      0 0
      • martinus1828  

        to vypada dobre, zkusim nekde! :)

        0 0
        • michomin  

          Podle popisu je tam pružinová vidlice. No já nevím, nechtěl bych se 115 kily pružinovou vidlici. Samotný Trek radši blíže nepopisuje typ vidlice, takže je to ta pružina.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.