• hans75

    Ahoj, jak funguje spolehlivě výškoměr u computeru? Rád bych k ujeté vzdálenosti (denní) měl ještě informaci o převýšení, jaké jsem na té trase udělal. Funguje to nějak přijatelně přesně? Funguje přijatelně toto?:

    http://www.kupkolo.cz/…bila_z93742/

    nebo je to k ničemu a když už, tak třeba toto (aby to šlo kalibrovat):

    http://www.kupkolo.cz/…-sts_z95115/

    • Vendys76  

      Ahoj, já mám Garmin Edge 500 – funguje na principu měření barometrického tlaku. S přesností jsem spokojenej, pokud jedu opakovaně stejnou trasu, tak mi comp měří výšku na vrcholech stoupání velmi podobně jako v přechozích případech (± nějaký metr). Pro cyklistiku si myslím, že je tato odchylka víc než přijatelná.

      • Jakobo  

        Tak ten se mi hodne libi, hlavne diky te turn by turn funkci, uz jsem se na nej dival. Sympaticka je jeho jednoduchost, nevyhodou je podle recenzi nizka vydrz akumulatoru. Jak dlouho ti prosim te vydrzi na jedno nabiti?

        • Amoondre  

          Muj ma rok a pul (aby sis udelal obraz o stari akumulatoru), dohromady najezdeno 600hodin – 8hodin trackovani sezere 60% baterky. Rekl bych, ze pro drtivou vetsinu postacujici

        • Vendys76  

          vydří mi odhadem tak 15hodin. Přesně jsem to neměřil. Dobíjím každé 4 vyjížďky, když si stahuju data do PC. Kapacitu baterky jako nevýhodu nevnímám. Jsem přesvědčenej, že s tímto computerem budeš spokojenej.

      • ememem1  

        tak to si teda spokojny hodne s malom lebo zrovna vyska resp. prevysenie z garminu je docela tragedia, obycajny tachac z lidla na tom nebude horsie skor naopak.

        skoda tu zacina debatu odznova, staci pozriet do thredov s keywordom garmin, grmin 500 a pod.

        • Vendys76  

          ty toho Garmina máš?

        • saxanajam  

          Mám Egdge 800 a můžu potvrdit, že to s přesností nastoupaných metrů není žádná sláva. I když, dá se říct, že se můžu celkem spolehnout na to, že mám nastoupáno cca o 30% víc než přístroj aktuálně ukazuje. Když si naplánuju trasu a BaseCamp udává třeba 1500 m nastoupaných, tak Garmin na konci švihu ukazuje „pouze“ 1000 m nastoupáno. Ze začátku jsem chvíli přemýšlel jestli je chyba v plánovači trasy nebo v navigaci i proto, že po kalibraci jinak ukazuje aktuální výšku celkem přesně, ale chyba bude asi opravdu v Garminu. Třeba letos po dlouhým Králi Šumavy ukazoval pouhých 2000 m nastoupáno a pořadatel přitom udává 3000 a ti to musí vědět přesně ne :-), i když je pravda že jim to taky spočítal BaseCamp.

          • jonti  

            Právě že ten garmin s barometrem je přesnější než výpočet podle mapy, kde výška ani trasa nikdy není na 100%. Navíc ze stejné trasy každý sw spočítá převýšení výrazně odlišně.

            • saxanajam  

              Myslíš? Osobně to nemůžu posoudit, pro plánování trasy používám pouze BaseCamp. Čekal bych právě, že to SW spočítá celkem spolehlivě, a to díky trasou protnutým vrstevnicím, teda pokud mám kvalitní mapový podklad, kde je síť vrstevnic dostatečně hustá. Na druhou stranu, pokud by dostatečně hustá nebyla, tak by právě SW měl logicky ukázat menší převýšení.

              Pravdou také je, že mám např. stažený „něčí“ GPX záznam trasy AKŠ z roku 2012, tuším, že je to dokonce od někoho odtud z BF a ten udává 3074 nastoupáno. Byť ta trasa oproti letošku není úplně stejná, tak mezi nimi určitě nebude rozdíl 1000 m převýšení.

              • Amoondre  

                najdi si poradne dlouhy kopec bez klesani, podivej se do turistickych map na vrstevnice, zapis si zacatek a konec a pak to srovnej. Za me Edge 500 ukazuje docela dost presne (rozdil 1%)

    • Vilém  

      Kdyz se nezmeni tlak, tak to meri presne.

    • Singlespeed  

      Funguje to vcelku solidně. Ve vedru to podměřuje, v chladu trochu nadměřuje, ale to je dáno vlastnostmi vzduchu při různých teplotách.

      • ememem1  

        su aj take ktore maju toto softom pomerne slusne vykorigovane napr suntoo (aj ked teda to nie je typicky bikovy tachac)

        • Singlespeed  

          Právě Suunto to obvykle korigované nemá. Např. v návodu kdysi topmodelu X6 je uvedeno, že výškoměr nejpřesněji měří při teplotě 15 stupňů u hladiny moře (s tím, že se počítá s poklesem teploty 0,7 st každých 100 metrů výšky) a je uveden přibližný vzorec pro dodatečnou korekci.

          • Vilém  

            Standardne se ale korekce teploty pouziva, melo ji uz prehistoricke Cateye AT100.

            • Singlespeed  

              Prehistorické Cateye si pamatuju. A mám dojem, že to byl a taky doposud je jediný tacháč, který aktuálně změřenou teplotu používal při výpočtu změny nadmořské výšky. Ostatní všechny, co jsem měl – Suunto, Garmin, Polar, VDO, BBB, Giant v horku podměřují a chladu přeměřují.

              • Vilém  

                Tak to koukam, ze jsem mel stesti jen na tachometry, ktere to mely:) Napred ten AT100, pak CM436, pak HAC4. Povazoval jsem to za samozrejmou vec, pokud tacho soucasne meri teplotu.Pochopil bych to u nejakych sportovnich hodinek, kde se teplota vyrazne nemeni, pokud to ma clovek na ruce.

                • Mikikuba  

                  polar 725…dvojnásobná korekce teplota i tlak vede k daleko přesnějším výsledkům.

                  • ememem1  

                    co je to korekcia tlaku?

                    • Mikikuba  

                      nepíši korekce tlaku.ale nadmořská výška je vztažená či korigovaná jednak s teplotou a jednak s tlakem.prostě na dvě veličiny a ne jen s tlakem.

          • ememem1  

            tak ja neviem jak ktore ale ja mam 15 rocneho vectora a ten to ma a funguje to velmi dobre, az som prekvapeny.

            http://ns.suunto.com/…guide_EN.pdf kapitola 7.7

            • Singlespeed  

              Ten to právě nemá. Přímo v kapitole 7.7 je to uvedeno. Je tam úplně stejný dodatečný propočet jako u X6, dokonce i stejná tabulka. Dokonce i referenční teplota 15 stupňů je stejná :-). Takže podměřuje a přeměřuje dle návodu :-).

              • ememem1  

                ja ti neviem, nehovorime inymi slovami o tom istom?

                • Singlespeed  

                  Takže bych to shrnul. V teple podměřuje, v zimě přeměřuje. Tabulka teplot, kdy ani nepřeměřuje ani nepodměřuje je uvedena v návodu. Pokud chce člověk přesnější měření, musí si změřit reálnou teplotu vzduchu a použít výpočet uvedený v návodu. Vliv vlhkosti vzduchu se zanedbává.

    • camlost  

      měl jsem sice jiné Sigmy, ale měřily s přijatelnou přesností. čili předpokládám, že i ta v odkazu bude měřit podobně.

      teorie o podměřování a nadměřování v závislosti na teplotě (viz výše) je … odvážná.

    • tromboonen  

      Tak ciste fyzikalne pokud to meri tlak, tak denni prevyseni by to melo plus minus zmerit celkem spolehlive..

      Pokud pred vyjizdkou nekalibrujes, da Ti to chybnou/jinou hodnotu okamzite vysky, ale odchylka bude podobna u vsech vysek ten den, takze celkove prevyseni bude vice mene OK.. Jasne, i behem dne se treba v techto dnech tlak meni, treba o dost kdyz prijde bourka, taky se meni v ruznych oblastech pokud jedes dal, ale pro ucely hrube predstavy o tom, kolik si nastoupal, to asi staci i se vsemi temito odchylkami.. v ramci dennich zmen se to bude lisit max o par desitek metru.

      Jinak me to vsechno na compu rozptyluje, takze to merim pomoci GPS v telefonu (strava a jine aplikace)… tam to sice vidis az po natazeni do compu, zato vidis jasne, kde bylo jake stoupani, jak rychle si tam jel (i kdo vsechno tam jezdi rychlejc) atd.. pro ucely sledovani formy/vykonu i jen tak pro zabavu idealni.. akorat obcas Te to prekvapi, kdyz zjistis, ze jsi na silnicce vyjel 49% stoupani, ale kdyz nebudes jezdit na Gardu nebo jinam do extremu, tak tohle nehrozi :)

    • hans75  

      ten Garmin je na mě už moc, to si rovnou můžu dát na řidítka mobil, což nechci. Ale teď jsem si uvědomil, že vlastně ta levnější sigma mi bude k ničemu, protože zřejmě jen měří aktuální výšku. Ale ta druhá, dražší, měří i převýšení, což by mělo být to, co chci. Čili potřeboval bych něco takového.

      • parduba  

        Mám ji a měří i denní nastoupané metry.

      • jonti  

        14.12 měří i nastoupané metry a funguje docela dobře.

        Kdybys jí chtěl, tak mám doma asi tři měsíce využívanou, už nepotřebnou, koupil jsem Garmina. za 2/3 kupkolo ceny plus 30Kč pošta je tvoje.

    • Jenda  

      V zásadě je většina měřáků na stejném principu, tedy barometrických, je to výrazně přesnější než GPS. Fce hezky popsal tromboonen. Garmin 500 je ještě relativně malej, nevýhoda je, že v lese systematicky podměřuje a v případě horšího signálu přestává ukazovat aktuální sklon, což je třeba pro mě poměrně zajímavá hodnota.

      Jinak celkem dobrý zkušenosti mám s VDO, teď jsem koupil manželce Blackburn, naopak se Sigmou obecně mám zkušenosti jen ty nejhorší.

      • Jakobo  

        Kupoval jsem letos na jare dratove VDO MC 2.0 WR za 40 eur z Nemecka ve vyprodeji, to je dobra masina, ale v dnesni dobe nebude spouste lidi dostacovat. Jednak je dratovy ikdyz existuje i bezdrat a jednak treba nema kadenci a puls dohromady, GPS apod. Mam to na expedicni kolo, kde potrebuju spis dlouhou vydrz baterky nez kadenci a bezdrat. Za tu cenu (proti puvodni) super.

    • THORX  

      Kellys Track 30. Jel jsem trasu na jehož cíli ukazoval tachometr 575m na druhý den ta stejná trasa a ukázal 585m pak jsem vyjel na místo kde bylo napsáno 590m tak tachometr ukazoval 563m

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.