• A-n-i-m-a-l1

    Zdravím, mám malinkatou otázečku. Do dnešní doby jsem jezdil jenom bike ale jelikož nám opravili na okrese silnice, tak jsem se rozhodl pro silničku. Tu bych měl už i vybranou Šírer 501 na miragi, akorát nevím jestli tam nechat compact kliky nebo si raději dát trojpřevodník, přece jenom bydlím v dost kopcovitém terénu (Jeseníky) a bojím se že bych to v kopci neutáhl. Díky za rady

    0 0
    • Luma  

      Nechej compakt s kazetou 12–25 musíš vyjet všechno,pokuď né tak dej kazetu s max.27z.

      0 0
    • MlokCZ  

      Hodně záleží jaký potřebuješ nejtěžší převod. Já jsem oproti některým zdejším borcům dost nevýkonný a současně jezdím docela vysoké kadence. Dokud jsem měl silničku, tak jsem tam měl compakty 50/34 + desetikolo 13/29. Tím se pořešily lehké převody + pořád slušné odstuňování. 50/13 mě nejtěžší stačil, ale to už leckomu stačit nemusí. Pokud potřebuješ i větší rozsah do těžších převodů, tak už pak raději trojplacku.

      0 0
    • rasto  

      ja jezdim krivoklatske kopce + brdy. ct mi bohate staci i ze sjezdu.

      0 0
    • vt  

      zvol si to podle toho jakej potrebujes nejlehci prevod. Co mam okolo silnicni kolegy, tak vetsine vyhovuje Compact + 23 kazeta … mozna by jeste sla pouzit 25, jestli chces lehci prevod , tak jdi do trojplacky

      0 0
      • A-n-i-m-a-l1  

        díky za rady, moc výkonný ciklysta zase nejsem a jelikož v místě bydliště to mám na každou stranu do kopce, tak jsem raději přemýšlel o trojpřevodníku. Přece jenom jezdím víc na kadenci než na sílu

        0 0
        • MlokCZ  

          Zkus napsat, jakou potřebuješ orientačně nejnižší rychlost pro prudčí kopce, kde potřebuješ jet v sedě a nemůžeš to tahat delší dobu ve stoje. A k tomu odhadni kadenci a hned zjistíš ten nejlehčí převod.

          Jen pro zajímavost jedna konkrétní hodnota: převod 34/25 – kadence 70ot/min (nic ještě extra vysokého), rychlost pak bude 12km/h a pod tu se tedy bez lehčího převodu nedostaneš (a to můžeš jezdit ještě i kadence vyšší, pak o to hůře).

          0 0
    • Attila  

      Compact a vzadu 12–27 stačí i když se budeš do kopce ploužit 8km/h. Sám vozim 50/36 a 11–23 a vyjet se dá všechno!

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak to právě není vůbec pravda, pokud jezdší aspoň trošku rozumné kadence. Když vemu kompact 50/34 a k tomu kazetu 12/27 a budu chtít jet 8km/h, tak pojedeš kadencí 50ot./min. Pro někoho možná normální kadence, pro někoho ovšem hrozně malá kadence.

        0 0
        • Attila  

          Mám na mysli extémní případ a 50 kadence se dá ještě silově šlapat.

          0 0
          • MlokCZ  

            V extrémním případě ano, na chvilku. Ale pokud nemá moc výkonost, tak klidně může potřebovat jet rychlostí 10 i hodně dlouho a už je problém.

            0 0
      • Gorgov  

        no tak 8 už je fakt dost extrem, me prijde extrem i 14 na silnicce teda:) Je fakt, že kolem mě moc kopců neni, těch velkejch

        0 0
      • mr.antik  

        vpředu 34 vzadu 28 a vyjet na Dvoračky byl totální masakr

        0 0
        • nooski  

          Dvořačky v Krkonoších? Dle nějakých článků na netu to je údajně 5km a 500m UP, což je sice výživné, ale ne totální masakr. Jinak tak lehký převod nepoužívám ani na biku, pokud jedu po alespoň trochu zpevněné cestě, ale jsem spíše silový jezdec zvyklý na nízkou kadenci.

          0 0
          • mr.antik  

            no já jel kadencí asi tak otočka/5 vteřin (chtěl jsem to dát v kuse). Naštěstí ten kopec má odpočinková místa.

            Ale ber to tak, že nejsem nějaký trénovaný jezdec.

            0 0
            • mr.antik  

              samozřejmě masakr proti běžným kopcům jako ještěd nebo zlaté návrší to byl :-) Ještě horší to bylo cestou dolů…

              0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud jsi mladej, kdy image je rozhodující, tak kompakt, vyjedeš s tím všechno. Trojtác na silničce vypadá strašně :-D Jestli ti ale na vzhledu tolik nezáleží a navíc si to můžeš zdůvodnit věkem tak jednoznačně trojpacka. Já na svém Treku 5200 jezdím 52,40,30/11,1­2,13,14,15,16,17,19,21 a nemá to chybu. Naprosto všechny převody si stále vozím s sebou a hlavně až do 17 to mám po jednom zubu, což u silničky považuji za nezbytnost. To s kompaktem mít nikdy nebudeš.

      0 0
      • Ruprecht  

        pod tohle se podepíšu..:-)

        0 0
      • Gorgov  

        Ja to mam 53,39/12,13,1­4,15,16,17,18,19,21,23 a vyhovuje mi to. Je teda fakt že občas by se 11 vzadu hodila, ale před tim sem měl 11–23 a ta 18 je fakt super a hodne ji vyuzivam.

        0 0
        • petebike  

          někdo WATY někdo 3tac :-D

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já dřív jezdil 52/39 a devítkovou 11–21 a 11–23. Jenomže se mi to furt nechtělo přehazovat, tak jsem tam nechal 11–21 a brutus kopcům se začal vyhýbat. Takže jsem to na novém kole vyřešil tím trojtácem – v mém věku si to už můžu dovolit a navíc to má výhodu v tom, že kdo mě nezná, tak ho klamu nejen věkem, ale i kolem :-D

            0 0
    • Darkson  

      já vozim 3placku a jsem s ní spokojenej:-)

      0 0
    • orca  

      zajímavé počteníčko – www.nahoru.net/…ulatory.html pro výpočet kadence a nejen ji ale i tvé kopečky v Jeseníkách.

      0 0
    • petebike  

      troj tac patri na bajka a nebo pro rakve :-), taky sem resil jestli CT a nebo klasiku, nakonec vyhrala klasika 53/39 s 12–25 kazetou – na to kde bydlim to bohate staci, zatim sem nemel problem ani na Krivoklate ci v Krkonosich…

      ale jestli bydlis v jesenikach tak bych bral CT s 12–25 ci 27 zub.

      0 0
    • sportovni_biker  

      Taky bydlím v Jeseníku, mám Compacty, vzadu 25 zubů a úplně v poho :-). Nejtěžší je to na Svornost, jestli znáš, ale i tam to jde vytáhnout. Trojpřevodník není ani na silničkách pěknej.

      0 0
      • Cvoky  

        jj nahoru je to mazec :) – na kole jsem to nikdy nejel, ale stačí to jít pěšky :)

        0 0
    • dydy  

      Mam kompakt a vzadu 12/25 a zadny problem, i na Cernou horu v Krkonosich (a to zaver je peknej utahovak), na Zlaty navrsi nebo na Jested bez problemu. Uz bych nic jinyho nebral, jezdim hlavne sam, takze klasiku bych mel problem utahnout, v zavode mi staci co mam (s moji vykonnosti a vzhledem k tomu, ze ambice mam jenom v kopcich).

      0 0
    • kámen úrazu1  

      Mám trojtác a taky nemám žádný problém. :-)) Ale někteří jo. :-) Jsem lemra, mám malou sílu, bez trojtáce bych si i v malých kopcích zničila nízkou kadencí koleno. A názory, že to není košér, že to blbě vypadá, jsou sice možná pravidvý, ale pro pomalíka jako jsem já je důležitější vůbec dojet a hlavně bez bolesti. :-)

      0 0
    • Haryk  

      Jak píše Rychlý turista. Viva Compact!!! 3 – tác je fakt děs.

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Asi jsem četla od Rychlýho turisty jinej příspěvek. :-)

        0 0
        • Haryk  

          Ha! Četli jsme oba ten samej, ale já jsem četl jen tu první větu, protože jsem měl na spěch. Chyba na mé straně. Stále bych ale volil compact.

          0 0
    • Zbyněk  

      Na Praděd mi vždycky stačilo 39–26 (rychlost 12 v dobré formě). Závěrečnou rampu urvu ze sedla. A sílu v nohách moc velkou nemám. Teď mám compact a teda i lehčí převody, ale nesedí mi úplně to odstupňování. V tom bude trojtác asi lepší, takže bych ho úplně nezatracoval.

      0 0
    • Gorgov  

      makat a jezdit klasiku:) max teda CT no

      0 0
    • Sabbath  

      Na nové silničce mám dvojtác 53/39 a kazetu 12–25. Odstupňování mi sedí dobře, ale je pravdou, že ostrou zkoušku v horách jsem ještě nepodstoupil, tak nevím, zda bude ta 25ka stačit. Trojtác se mi na silničce nelíbí.

      0 0
      • A-n-i-m-a-l1  

        díky moc všem za rady, sice jsem tam kde jsem byl ale jelikož jsem posera tak asi půjdu do toho trojpřevodníku, vzhled mě nějak moc nebere a ortodoxní silničář se mi stejně bude smát tak i tak a jesli to má být pro trojplacku nebo neoholené nohy to je mi fuk. Jinak ještě jednou všem moc díky

        0 0
        • Rychlej turista  

          Určitě budeš spokojenej :-) Když ti to budou dělat, tak by to být samozřejmost, ale pro jistotu – patří k němu i šaltr a tak, aby ti nedali jen trojtác.

          0 0
          • A-n-i-m-a-l1  

            no doufám, že v servisu u šírera nebudou jelita, ale dělaj takových přestaveb dle jejich sdělení dost, jinak je mi jasné že přesmyk, řazení a myslím že i ramínko přehazovačky se bude muset předělat

            0 0
            • vt  

              u Sirera je to v pohode, to bud v klidu. Jen men jeste napada, jaky ma vliv trojprevodnik na retezovou linku ?? nevi nekdo ? neni nakonec lepsi dvojplacka ? ;-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Pohoda :-)

                0 0
                • vt  

                  jasne :-) Sou teda 2 velky placky nastaveny jako na 2placce nebo je prostredni na prostredku a 2 velky placky jsou posunuty jakoby na tezsi prevody ?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Na malý a prostřední převodník se dají pohodlně jezdit všechny pastorky, krom dvou nejmenších a to to ti stačí na rychlost od 0 do 40. Na velký převodník se dá v pohodě jet od třetího největšího pastorku, takže se převody hodně překrývají a velkou dávám jen když vím, že delší dobu nepojedu pod 30.

                    0 0
    • Tomisek17  

      Chtěl bych taky přiživit.. přítelkyně má silničku, má trojpřevodník 52/40/30 a vzadu 8 rychlostí, největší 24 zubů.. jako vánoční dárek plánuji předělání celého „pohonu“ pro ni.. do trojpředvodníku se mi moc nechce.. Kdybych použil dvojpřevodník compakt 50/34 a vzadu 27, nejmenší převod se bude zhruba rovnat ? ( možná budu za vola,ale risku to )

      0 0
      • scalar  

        neriskuj a chop se kalkulačky :-) nejlehčí převod bude stejný

        0 0
      • Pavel  

        30/24=1.25, 34/27=1.26; čím nižší číslo, tím lehčí je převod.

        0 0
    • Tomisek17  

      já si chtěl jen ověřit,jestli je moje teorie správná :D díky :)

      0 0
    • JakeF  

      Tohle by mě taky zajímalo… Na silničce jsem zatím jel jenom párkrát, takže o těch převodech moc přehled nemám. Ale dokáže někdo tipnout, jestli na mojí výkonnost (línýho hobby závodníka) stačí kompakty? Mám radši kopcovitější trasy, ale počítám kolem Prahy na tom budu jezdit i roviny…

      0 0
      • blisterexist  

        trojpila v dnešní době je už blbost:-)

        0 0
      • nooski  

        Pokud člověk není vyloženě něčím limitovaný nebo není úplná zdechlina, tak kompakty a 25 pastorek maximálně mu musí stačit na všechno v republice.

        0 0
        • JakeF  

          To jsem se možná trochu špatně vyjádřil :). Já myslel srovnání kompaktů proti 53/39, trojpilu fakt neuvažuju :D. Kazeta tam je standardně snad 11–28, ale to už bude menší problém, než měnit kliky…

          0 0
          • nooski  

            To záleží, jestli jsi kadenční nebo silový typ. 53×39 je o něco menší skok, než 50×34 a na kompaktech, které mám na zimáku, malou pilu používám prakticky jen při dlouhodobějším ustájení kola. Ta malá placka už na mě byla moc lehká.

            0 0
            • JakeF  

              Já myslím, že kadencí zhruba průměr. Rovinky tak těch 90–100, kopce cca 75–85, na bajku teda. Ale kopce jezdím celkem dost, takže asi vezmu ty kompakty a k tomu 11–25 kazetu. Ke klasice bych pak třeba tu 11–28 kazetu musel a takový odstupňování by mi na silnici asi vadilo víc, než absence převodu 53*11.

              0 0
              • nooski  

                Taky bych to viděl jako optimum. Na silnici se hodí jemné odstupňování.

                0 0
              • rasto  

                ct vozim jiz 6 let. do te doby 15 let pouze mtb.

                jsem spokojen, plne mi vyhovuje. pouze parkrat bych bral vetsi pilu, kvuli sjezdum. na druhou stranu, ziju :-)

                0 0
              • Payia  

                Si spocitej jakej prevod potrebujes na to, abys jel pri kadenci 70 15km/h a podle toho si to namixuj. Na silnici je malo kopcu kde jedes pod 15km/h a kdyz uz, tak proste jdes s kadenci niz nebo jedes ve stoje.

                Kazdopadne klasika kompakt 50/34 mi hrube nevyhovoval, ten skok je hrozne velkej a potreboval jsem pri shazovani pokazdy vzadu podradit, coz je fakt na hovno. Zaroven ale ta 50ka je dobra, protoze se na ni da vyjet i dost kopcu a clovek nemusi vepredu radit. Nakonec jsem tam dal malej prevodnik 40 zubu, takze je to 50/40 a vzadu 12–25 a je to ideal.

                Bral jsem ten kompakt kvuli tomu, ze na nej muzes dat jakykoliv prevodniky, na 53/39 muzes dat nejmensi 38ku, to je dobry si uvedomit.

                0 0
                • nooski  

                  Dobrá poznámka o možnosti použití různých převodníků, však taky nová dura používá jen kompaktní rozteč. BTW na dospělou Campu jde dát nejmenší jen 39-ka.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Na novou Duru kašlu, to radši elektronickou Ultegru. Ale nejspíš zůstanu u mechaniky, tolik se mi do toho vrážet nechce :). S těma převodníkama jsem to tak nějak tušil. Právě doufám, že s kompaktama budu moct jezdit většinu věcí na velkou a malou dávat akorát na dlouhý stoupání, kde mi nebude vadit ten větší skok. I když s 36kou by mi to asi sedělo líp, ale to už se pak může doladit časem.

                    0 0
          • Zbyněk  

            Pokusím se o srovnání. Vozím kompakty asi 5 let, předtím klasika 39/53 a rozdíly vidím takto: 50-ka je příjemná. Umožňuje mi to jezdit „vlny“, mírné nebo hodně krátké kopce na velkou bez nutnosti řazení vepředu. Sjezdy i roviny jsou taky OK (nejsem silový typ). S 34-z je to trochu horší. Ten skok je příliš velký a při přeřazení na malou člověk chvíli hledá optimální převod. Není tam zkrátka ta plynulost jako u klasiky. Dle mě není v našich podmínkách kompakt s 34 zuby velkým přínosem, pokud teda člověk nejezdí v hodně exponované lokalitě jako např. Krušné hory. Já to využiji, protože jezdím 2× ročně do Alp, ale pokud nemáš takové ambice, tak bych zůstal u klasiky nebo zkusil kombinaci 36–50.

            0 0
      • McBlacky  

        já dlouhou jezdil v ČR i na 53/42 (chyběla mi malá na 3pile) s 11–25 takže se vůbec neboj klasiky 53/39.

        nebo zauvažuj o 52/36 což mi přijde jako naprostý optimum a dneska bych do toho klidně šel na novým kole k tomu 11–23 na ČR a 12–28 na alpy.

        0 0
        • JakeF  

          Tak mně jde o to, jaký vzít kolo, nebudu to stavět. A kliky se mi moc měnit nechce… Ale tak hlavně, myslíš, že mi 50/11 jako nejtěžší nebude stačit? Mně přijde, že musí, stejně to na těch našich rozbitejch silnicích nemá cenu ve sjezdech hrotit, když jde jen o trénink… A vůbec, ti napíšu mail, potřebuju pořešit pár věcí a rozjet to příští sezónu ve velkým stylu :).

          0 0
          • karliner  

            Aneb – chci lepší podmínky a nějaký peníze :-)))

            0 0
            • JakeF  

              Vidíš, to jsem původně na mysli neměl, ale rada dobrá :D. Odkážu se na to, že jsi říkal, že bez platu a fasovanýho kola jim s tím mám seknout, na tebe Blacky dá :D.

              0 0
              • karliner  

                Bych to neřešil emailem, najal bych managera (jednoho fakt dobrého znám) a vyřešil to třeba někdy ke konci vánoční besídky :-)

                0 0
            • McBlacky  

              adekvátně mu navýším tréninkový plán a kvotu na podium placings :)

              0 0
          • Singlespeed  

            Mě stačí jednoplacka 42 zubů i na tréninky s prestižákama. V převodech to není, jen je třeba rychleji šlapat.

            0 0
          • Greyhound  

            Já myslím, že většině lidí musí kompakt stačit nejen v tréninku, ale i na závodech – letos jsem objel několik silničních maratonů s 50/12–27 a těžký převody mi nikdy nechyběly, narozdíl od těch lehkých předtím na klasice.

            0 0
    • vladaza  

      Já už jsem tak životem unavený :-), že jsem dokonce i na kompaktech vyměnil velký převodník a jezdím „cyklokrosovou“ kombinaci 46–34. Při sólo jízdě mi těžké převody nechybí. Je fakt, jak už bylo tady napsáno, že odskok 16 zubů mezi 50 a 34 je hodně velký a jízda ztrácí na plynulosti. Ostatně Campa dělá orig. cyklokros. kliky 46–36, ty by pro moje nohy byly s největším pastorkem 27 z. ideální. Ale ber mě s rezervou, Ty jsi jistě o nějaký pátek mladší.

      0 0
      • nooski  

        Mám stryka, který je o 2 roky starší a malou placku a 3 horní pastorky má čisté prakticky od koupě součástek a to jezdí 53/39×11–23. Není to až tak o věku :-) Jo a maká posledních asi 20 let na slévárně…

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Každej má jiný dispozice, takže bych takhle neargumentoval.

          0 0
          • nooski  

            Přesně tak, na věku proto nezáleží. Já budu rád, když v 50 budu moct na kole vůbec šlapat.

            0 0
          • Rychlej turista  

            Pašuje z od Ciencialy kolejnice, to mu to pak lítá, když je shodí :-)

            0 0
        • vladaza  

          Strejda má můj obdiv, každopádně si každý musí poskládat převody na svoje možnosti a to je přesně můj případ. Nemá smysl vozit těžký převody, když je prostě neutáhnu, jenom abych vypadal jako borec.

          0 0
          • ELx  

            Jedna věc, je co utáhnu a druhá jaká je efektivita tak těžkého převodu v kopci s nízkou kadencí.

            0 0
            • vladaza  

              Taky to tak beru. A to už se vůbec nechlubím tím, že mám kazetu od 13 zubů /13–26/. Mně ty těžký převody vůbec nechybí, naopak mi maximálně vyhovuje, že mám prvních 7 pastorků poskládaných po jednom zubu.

              0 0
    • Mark-H14  

      Jen čistě mimo téma – asi budou na prodej Dura Ace 52/39 viz. foto. Za kolik jsou prodejné?

      Potřebuji kompakty. Ideálně Sram Force 170mm, kdyby náhodou někdo měl na prodej či výměnu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.