• krabak

    Zdravim.

    Vozim tuhle vidli Suntour XCR AIR LO-R. Za 2 roky bez servisu spodních noh. Před každým švihem jsem pouze máznul kluzáky silikonem + nadzevdnul stíráky a stříknul silikon. Poslední dobou si všímám, že vidlice je na začátku trasy/závodu citlivá, ale s časem se její citlivost zhoršuje a je tužší. Čím to je ?

    • Dotaz k servisu této vidlice, dává se do této vidle mazací olej ?

    Díky za odpověďi

    • Pentaroth  

      Vyhoď ji..

    • Tomas_82  

      Vidlice je mazaná vazelínou, ale pokud tam často vstřikuješ olej, je možné že už máš spodní nohy plné oleje. Rozeber ji, vyčisti od maziv a znova namaž vazelínou, nebo dolej olej mezi futra a do vzduchové komory (pokud tam máš molitanové stírací kroužky) Nebo jí dej do servisu.

    • MatS  
      1. se nediv, kdyz ji nedoprejes servis
      2. silikon neslouzi na mazani, ale na to, aby vytahl s pod gufer bordel a pak se ma otrit. Takze strikat ho dovnitr vidle je blbost
      3. ta vidle je tezitko, ktere drzi predni kolo. Od tohoto modelu nelze ocekavat funkci.
    • krabak  

      Nuu tak nějak jsem čekal, ze mi někdo napíše jake je to těžítko. Takže zaminka na pořízení nove vidle jasná .

      Tudíž jakou vidli byste vybrali, cenově do 8 000 kč, 29°,RU.

      • slavekRM  

        Zdvih? A sloupek?

      • MatS  

        Pokud mas rychloupinak, tak to budes mit znacne omezeny vyber. Vsechny lepsi vidle se dnes delaji na pevnou osu.

        V te cene treba SR Suntour Raidon a lepsi nebo RS Recon a lepsi. Co se ti podari sehnat. Nebranil bych se ani bazarove, ale tam pocitej hned se servisem, at mas jistotu, ze se na to puvodni majitel nevykaslal a nezanedbal.

        Treba tento Epixon je fajnova vidle

        https://www.kupkolo.cz/…erna_z99203/

        • krabak  

          Já vím že RU se mi zmenšuje výběr … :/ Popř. přeplést nábu na pevnou. To je tak značný rozdíl mezi RU a pevnou. Jsem fakt jenom hoby.

          • MatS  

            Jedna vec je vyssi tuhost, coz se hodi v terenu a taky kdyz vazis vic. Vidle se tolik nekrouti, necinka kotouc v zatacce, kolo lepe drzi.

            Druha vec je, ze pri sundavani a nandavani kola nemusis centrovat brzdu.

          • HT Adam  

            Rozebrat, očistit a zkontrolovat, kup sram butter/slick kick a namaž to. Mělo by se to zlepšit. Pokud se nazadaří, tak prodat/vyhodit a koupit jinou. Příště se o ní už ale radši starej.

      • Hrabex1  

        nekupuj uz vidli na RU. predni kolo na pevnou osu sezenes za par stovek. I mne se doma jedno vali.

    • Markony  

      Osa pruměr kolo ?

    • dvoris  

      Do vidle s mazáním vazelínou bych už nešel, za zhoršených podmínek okamžitě ztrácí funkci, jelikož olej ve vnitřních nohou, které mají dražší vidlice, neustále mažou a čistí, čili tyto vidle mají relativně pořád stejnou funkci za všech podmínek. Pokud jezdíš závody, opravdu to ber v úvahu. Čili raidon, epixon atd nebrat. Výjimkou je vytuneny epixon z Tuning-test či test-tuning, kde je vidlice předělaná na olejové mazání a celkově má vyladenou citlivost, opravdový polštář. TT je zde na fóru známý a cenově velice dostupný. Od Rockshox pak brát asi judy, Recon, rebu, … cenově od 7 tis výše. Co se týče RU, priklanim se zainvestovat do prepleteni na náboj s pevnou osou, zvýší se tuhost, obzvlášť u 29". Ať to jezdí, Honza.

      • krabak  

        Díky za odpovědi.

        Noo k tomu předelání na RU. Jaká je cca cenova investice na prepleteni ? Našel jsme tuto nabu https://www.mojekolo.cz/…2d-stribrny/. Šlo by pouze vyndat starou nabu (tx-505) a prepest na novou ? Nebo koupit i nove niple rafek a dráty ?

        • šlapatko  

          Když bude stejná velikost přírub, můžeš vyměnit jen náboj. Vyplatí se to jen když vše uděláš sám. V servisu zaplatíš za rozpletení a zapletení. To už je lepší vystříhat a dát nové dráty a niple. Při přeplétání je vhodné označit dráty, měly by se zaplést zase stejně. Nehrozí tolik následované praskání drátů.

          • Esi  

            No já bych řekl že přelezení se nevyplatí snad nikdy, nechat zaplést nová a stará prodat.

        • prito  

          Jestli nechceš měnit ráfek tak to jenom přepleť, taky jse to tak udělal a bez problémů to drží. Jenom bacha na ty dráty aby si je do nového náboje ukládal stejně, já to jenom lehce dotáhl a pak odnesl do servisu nechat vycentrovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.