• Senoy

    Zdarec, vozím DHX Air 2011 a docela mě trápí jeho citlivost. Vzduchovou pružinu mám nafoukanou na 220PSI (na mé kg to hodí asi 20% a něco SAG) a pozičněsenzitivní ventil na 160 a poté utažený o 2 kroužky (cca polovina rozsahu). Co se týče progrese, tu mám vychytanou, ale trápí mě jeho citlivost.

    Při jízdě z kopce (v Beskydech, takže šutry a šutry a bordel) moc nebere, nežehlí jako vidle (Totem Solo Air, žádná supr žehlička). Jakoby byla utažená komprese (samozřejmě při zapnutí ProPedalu se utlumí, jak má). Na necelých 180mm zdvihu jednočepu je to docela tvrdé, předchozí 150ka virtuál brala mnohem lépe. Taky při drobných dropech ála patník dává po dopadu docela zabrat rámu, hlína se docela ozývá. Jinak kontrolně při propružení jde do zdvihu dobře, není suchý (stále nepatrně kroužkuje). Co s tím? Zkoušel jsem i vyšší tlak na expanzce, a nejmenší omezení Bottom Out, ale už to bylo moc lineární. Vím, že Fox má na tomto typu znatelný ProPedal i při otevření, ale přece to nemůže být takový koza, když už má ty zdvihy.

    Má s tímto tlumičem někdo tyhle zkušenosti? Snažím se jít cestou nejmenšího odporu, tj. napřed to zkusit upravit, než vyměnit. Hodně jezdím i traily a s pružinou bych se v kombinaci s jednočepem a hmotností biku pos.al. (bike v profilu)

    Uvažoval jsem aspoň o testu pružiny pro vyloučení geometrie rámu, ale sehnat v tom rozměru na půjčení tlumič co by měl pružinu na 90kg jezdce bez bagáže není med. Navíc Bullit by měl žehlit dobře.

    Uvítám praktické rady, teorie jsem si vyčetl dost.

    0 0
    • ClAyD  

      A nemáš nastavený compression tune nebo propedal tune na max?

      0 0
      • Senoy  

        a jak bych ho měl nastavit? Pozičně senzitivní ventil jsem zkoušel od žádného (úplně odtažený) po cca 75% omezení, ale už to bylo moc progresivní. To mám vychytané, zhruba na polovic při tlaku 160PSI. Tak mi jde na měkký doraz jen při špatně doskočeném dropu apod. Citlivost v první polovině to ale nemá ovlivnit, nebo se mýlím?

        0 0
        • logoman  

          Ja ten tlumic zkousel na reignu X a taky se mi to nelibilo, ale pak tam nekdo psal, ze kdyz se ten tlumic upravi tak je to dobry. Myslim, ze to byl uzivatel Vegan.

          0 0
          • Senoy  

            Slyšel jsem něco o poslání do Bikelive pro snížení komprese ProPedalu, z min a míň, ale i tak to prý bylo stále dost tupé. A odstranění ProPedalu pro mě nepřichází v úvahu.

            0 0
          • Vegan  

            U 2011 tlumice je to jine nez u 2010.

            Jinac Propedal se nevykucha nikdy uplne u techto tlumaku to ani nejde, ale otevre se naplno ventil comprese coz nic men vede k tomu, ze packa propedalu je tam pak spise do poctu, jeji vliv je tak 10%, ale je to bud a nebo. Neboli bud Tlumic chodi a umi chodit fakt dobre ( ale jen s lehkym jezdcem ) a nefunguje Propedal jako klasicky Propedal a nebo Propedal funguje a tlumic je fakt tupej. Jeste na citlivost ma vliv omezeni ostatnich odporu tedy vymena pouzder v hornim oku za jehlickove lozisko.

            Dale je dulezite mit v expanzce co nejnizsi tlak coz, ale take omezuje funkci propedalu.

            0 0
        • ClAyD  

          Compression/Pro­pedal (nebo co je to tam všechno za tune) se musí nastavit vnitřně, takže bude asi třeba to poslat na úpravu…

          0 0
          • Senoy  

            A to právě potřebuji někoho, kdo to má za sebou, do jaké míry to omezí ProPedal při zapnuté poloze. Nechci to posílat do Bikelive, a pak zjistit, že je to sice o něco citlivější, ale pořád ne dost a navíc s téměř vypnutým ProPedalem, pak mi ten tlumič bude k ničemu. A k tomu ještě obětovat záruku. Rád bych na open opravdu open a ProPedal aby víceméně zůstal stále funkční. Holt je to jednočep a aby z toho nebyla jen houpačka, musí tam nějaká nízkorychlostka zůstat. To jsem mohl jít rovnou do Van Rka a nepřiplácet za vzduch.

            Takže má ho někdo tuněný a do jaké míry to ovlivnilo citlivost a ProPedal?

            0 0
            • Japaha  

              Při Compression tune na min se ti účinost ProPedalu zaručeně sníží! Nafoukni přetlakovou nádobku na min. tlak 125 psi. To je vše co můžeš pro větší citlivost udělat. Samozřejmě tlak v expanzce ovlivňuje i úroveň ProPedalu, tak že musíš udělat určitý kompromis.

              0 0
              • Senoy  

                To mi možná částečně vyřeší citlivost, ale pak rapidně zvýší linearitu, takže budu chodit na doraz a tlumič nebo rám půjde do kytek. Tudy cesta nevede.

                0 0
                • Japaha  

                  Pak by mělo stačit doraz na expanzce dotáhnou na max, pokud ani to nepomůže, tak už jedině vnitřní nastavení v servise.

                  0 0
                  • Senoy  

                    To taky nic neřeší, protože tlak v expanzce se stejně zvýší, když nastavím Bottom out na max, jen to zmenšuje komoru. Takže když snížím tlak v expanzce, stejně ho musím dorovnat zašroubováním té matice.

                    0 0
                    • Vegan  

                      Tlak na minimum s maximalne zasroubovanou expanzkou, konec zdvihu bude dostatecne progresivni a to klidne vice jako s maximalnim tlakem a maximalne vysroubovanou expanzkou. Zatimco tlak ovlivnuje predevsim zacatek prubehu tak zasroubovani tedy velikost prostoru kde se stlacuje onen vzduch predevsim onen konec zdvihu.

                      0 0
                      • Senoy  

                        To už jsem zkoušel, při nižším tlaku jsem chodil často na doraz, po zvýšení na 160 PSI už to bylo lepší, ale nebyla tam žádná rezerva pro nenadálé případy. Proto jsem utáhnul na polovic a je to akorát.

                        0 0
                        • goofy  

                          No jo. Tys mel ale maly tlak, a maximalne vysroubovany botom out. Zkus maximalne zasroubovat a fouknout minimalni tlak

                          0 0
                          • Senoy  

                            Měl jsem zašroubováno, tj. zmenšenou komoru a tím zvýšený tlak. S malým tlakem to nebylo ono ani na max utažení, po zvýšení tlaku jsem postupně zvyšoval utažení z min do poloviny, tam bylo nastavení optimální. Zkusím to ložisko místo bushingu a uvidím.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              nevim jestli ložisko nějak extra pomůže, při pružení se to v okách tlumiče nijak extra netočí

                              0 0
                              • gazman  

                                Dovolím si tvrdit, že na Ironhorsu jsem ten lágr na chodu poznal, ale vhodným mazivem namazané polymerové pouzdra od TFtuned šlapou taky pěkně.

                                0 0
                                • goofy  

                                  Ono bude taky zalezet na ramu/prepakovani. Zrovna u IH se to tam otaci celkem fest

                                  0 0
                            • soap  

                              píšeš " zmenšenou komoru

                              a tím zvýšený tlak. " ? to moc nechápu změnšiš komoru a fouknes menší tlak,nastavovami komory musíš dělat při tlaku menším než 125psi

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jak píše soap – vypusť úplně tlak z expanzky, pak zmenši její objem úplným dotažením bottom out a až potom nafoukej 125 PSI.

                              0 0
                              • Vegan  

                                Jestli mu i tak pak prijde tlumic prilis lineralni tak jeste muze zmensit obem hlavni komory

                                0 0
                              • Senoy  

                                Dělal jsem to nafoukáním při max. vyšroubování, pak jsem postupně dotahoval. Zkusím tedy uvolnit, fouknout 125 psů, a pak našroubovat na max. Předpokládám, že pokud to nebude stačit, postup bude stejný, ale se zvyšováním tlaku v expanzce.

                                Dík všem za rady, snad to pomůže.

                                0 0
                                • gazman  

                                  Nebo ten buttom dotáhni a pak upust na 125 :-))

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    To upouštěním zrovna moc nepomůže, protože je ta expanzka tak malá, že jakmile připojím pumpu, tak tlak klesne na polovic. Takže spíš dofukovat, než upouštět :0)

                                    0 0
                                • kOmE  

                                  S tou velikosti komory si hraj jen kdyz ji vyfouknes. Ale ta s citlivosti moc nepomuze. Nastav ji napred na vejvetsi objem a nafoukej 125–150 a pokud se to zlepsi ,tak ji potom zase vyfoukni zmensi objem a opet nafoukni na 125–150, tak jak potrebujes aby jsi nechodil do dorazu. U nekterych ramu ta velikost komory moc znat nejde.

                                  0 0
    • kOmE  

      Tehle tlumic zadnym běžným nastavením nezlepšíš. Podle tlaku jaky tam foukáš máš zřejmě vetší poměr mezi zdvihem zadniho kola a tlumičem a tim se to ještě zhoršuje. Já šel raději do Vivida Air, kterej by na tom měl být o poznání lépe s citlivostí. To ale uvidím až příští týden. Zkus sag tak 30% a vyvložkovat hv komoru. Ten začátek zdvihu by se tím měl zlepšit a to vyvložkování udělatlumič progresivnější.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.