Čím je která značka specifická

113 nepřečtených
  • Požid

    Zdravím!

    Už pár týdnů mi hlavou vrtá takový problém, tak mě napadlo se zeptat zkušenějších. Zakládám toto vlákno s prosbou o věcnou diskuzi, bez hejtů atd., jsem si vědom, že nelze jednoznačně odpovědět......

    o co jde:

    Když člověk s koly začíná, nebo si ojezdí své první (tzn. z nějakých entry-lvl 10 tisíc kolo stylu „uvidím, jestli mě to bude bavit“) a pokukuje po něčem dalším, lepším, řekněme do 30 tisíc, najednou nastává onen, alespoň pro mě na první pohled neřešitelný problém. Jak se sakra v tom obrovském množství „velkých a zaběhlých“ značek zorientovat a zjistit, po kterém biku sáhnout. Jen doplním, a zároveň je to prosba, aby se vlákno věnovalo jen MTB s pevnou stavbou (což odpovídá i té ceně…).

    Když to vezmu postupně, abych tento „problém“ nějak uchopil, tak jsem si položil otázku, co vlastně odlišuje ty jednotlivé značky od sebe navzájem. A rovnou můžeme vyloučit osazení a komponenty jiných stran, které se na kolo montují. Když si odmyslíme toto osazení, tak prakticky jediný rozdíl vidím ve vyvinutých technologiích a geometriích rámů, a to je také jakési jádro, na které můj dotaz směřuje.

    Máme tedy velké množství zaběhnutých značek, velká jména, Specialized, Trek, Scott, Giant, Cannondale, GT, české Apache, Amulet atd. mohl bych pokračovat. Jde mi o to, pokusit se i pro budoucí čtenáře a zájemce, co budou řešit podobný problém, vytvořit vlákno kde budou přehledně popsány jednotlivé technologické vychytávky jednotlivých značek, které je odlišují od ostatních a jsou díky tomu unikátní a jedinečné, a na které mají např. patent. Příklad: GT = triple triangle – co to je, atd. Cannondale – save micro-suspension, co to je, atd.

    Nerad bych, aby se diskuze proměnila v místo kde se budou diskutující vzájemně hejtit a neobjektivně hájit jen svůj brand, věřím že „téměř všechna“ kola od těchto velkých značek jsou skvělá a s žádnou z nich nejde udělat vyloženě chyba (alespoň takto to začátečník jako jsem já vnímá).

    Jak jsem zmínil na začátku, je mi jasné, že nejde jednoznačně odpovědět, která značka „je lepši“, proto jsem se vydal touto cestou, kdy ptám „čím je která značka specifická“. Je to jako s telefony a s auty, čím je specifické LG, huawei, HTC, SOny atd, rozdíly jsou, ale účelu slouží všechny stejnému. S auty rovněž, jaký je rozdíl v Renaultu, vw, audi, škoda atd, opět, jsou, ale „kola se točí“ u všech. Jsem si tohoto vědom, přesto mě tento problém zajímá a zajímá mne váš názor.

    Tak co myslíte, čím je technologicky, inovačně a unikátním řešením nějakého prvku na kole, zrovna váš brand specifický? Má speciální slitinu rámu? Zvláštní geometrii? atp.

    Požid

    #nohateplease :-)

    • novas752  

      RB má velmi zajímavou technologii, lidově se tomu říká lešenářský trubky. :)

      Ne vážně, většina těhle „technologií“ je jen marketingová omáčka pro ztenčovaný profilovaný hydroformovaný trubky a zabrušovaný svary. Ve výsledku zjistíš že všichni dělaj v principu totéž ale každej tomu dá jinou pohádku. A navíc spousta těhle značek ty rámy ani nevyrábí, jen je navrhuje a zadává výrobu. A někdy ani to ne, jen si nechaj potisknout katalogovou čínu hustejma nápisama. Na kole okolo 30k je to nesmysl řešit.

      • Požid  

        Díky za reakci, klidně sem sázejte ty marketingové kecy :) ten triangl co sem tak četl u GT je taky hlavně marketing prý, ale když se to dá vše na jedno místo a příspěvky budou od lidí, co to kolo vlastní (nebo vlastnili), tak tu svou značku maj najetou a rozumí jí. Kdyby to člověk měl hledat z gruntu, zabere mu to mnohem víc času. Díky +1

      • scota  

        Asi věří že v jednoduchosti je síla ;-) Jo a taky to opravdu svařují ručně v ČR!

      • DoomHammer  

        Ještě mají „nadčasový design“ :)

        Různé hipsterské barokní krucánky se okoukají, ale jednoduchá rovná elegantní trubka zůstane.

        • MlokCZ  

          U krucánků ale nemusíš řešit, jaká 2,25" guma se vejde s dostatečnou rezervou u HT do zadní stavby…

          • DoomHammer  

            To u CRR 290 taky ne :)

            • MlokCZ  

              A co se asi řeší v RB vláknu? Já bych si tam na základě fotek + šířek plášťů tedy ani objemnější kusy 2,25" Schwalbe nedal…

              O těch trochu přerostlých 2,25" na fotce, co se tam nevešly vůbec ani nemluvě.

              • DoomHammer  

                Nezájem. Vozím 2,1.

                • atty  

                  Nojo, to ti všichni, co si to koupili, původně s vidinou instalace balónových 2.25, musej taky (ač možná nechtěli :) ). Ale za přednost bych to moc nepovažoval – oni asi ty lešenářský trubky chtěj mít co nejvíc aero, že je víc neroztáhnou – do jejich CX rámů se taky nevešly ani některé UCI gumy 33mm, do starších silniček nic přes 23mm.

                  Ale když je miluješ, není co řešit… :)

                  Takže abych nebyl úplně OT – RB charakterizují hlavně úzké zadní stavby a vidlice, kam se nedají dát gumy, co by člověk předpokládal, že by neměl být problém je používat :)

                  • DoomHammer  

                    Ale božínku, to zavání skoro až podvodem ze strany výrobce. Průměrně inteligentní běloch si zjistí, co jde do daného rámu osadit, než se nechá zlákat vidinou.

                    CX rámy od RB neznám, do RX 2015 lze dát 36mm pneu bez problémů.

                    Do RR1100 šla dát 25mm guma.

                    • MlokCZ  

                      Tak já se přiznám, že jsem o CRR 290 loni uvažoval. Geometrie pro mě ok, BSA + vnější vedení pro mě jednoznačně plus, drobné minus za pevnou osu (mám raději X-12 verzi) a za patku (nelíbí se mi ten typ patky). Ale, že by mohl být problém už s 2,25" pláštěm (i když jen u těch poctivých 57mm+, takové ale některé kusy vozím) by mi opravdu nenapadlo.

                      Takže jsem teď oravdu rád, že jsem ho nakonec nevzal.

                      • DoomHammer  

                        Njn, smůla, nejsi cílová skupina.

                        • Libores  

                          No, přinejmenším to nepříjmně překvapí, po tom co na IQ290 jezdíš ráfky i25 a gumy 2,35. XC jako XC, no ne?

                        • maajkee  

                          Hele, upřímně mám RB taky moc rád, ale proč obhajujes něco co je vyloženě průser tomu nerozumím. Trochu soudnosti predsedo :)

                          Jinak hlasim že ve starém bílém RR viz profil mi skrtal 24mm contik. V současném brutal finish od pana Heinika je i 25mm s rezervou :)

                          U CRR jsem vzadu vozík Ikon 2.2 a tak nějak se to vešlo, ale ideál to samozřejmě nebyl.

                          Plášť 2.1 je dneska fakt už celkem retro.

                          Jinak kulatý trubky na RB miluju a vždycky budu :)

                          • DoomHammer  

                            Já nic neobhajuju, mně je to šumák. Nemám potřebu jezdit víc než 2,2, tak to neřeším. Kdo chce vozit tlustší pláště, tak si koupí MRX :)

                            • Barak  

                              Ty RB vůbec nikdy neobhajujes a necpes každýmu do zblbnuti.:)

                            • maajkee  

                              Tak jasný, ale je nesmysl hodnotit kolo jen pozitivně protože tobě zrovna vyhovuje vozit užší pláště. Chce to se kouknout na to z nadhledu a trochu opustit ten zalaskovanej pohled :) alespoň občas :)

                              MRX je nesmysl s RB srovnávat, to jsou dvě zcela odlišný filozofie.

                              • DoomHammer  

                                Ale prd, to není zaláskovaný pohled. Prostě nepotřebuju víc než 2,2", tak to neřeším, protože je to pod mou rozlišovací schopnost… Až budu potřebovat 2,5" gumy, tak přejdu jinam.

                                Stejně tak jsem roky nepotřeboval jednu nebo dvě placky, protože mi tři seděly. Vyhodnotil jsem, že chci zkusit jednu placku, tak čekám na XT 8100 a pak přejdu. Dokud to nepotřebuju, tak to jde mimo mě, to je čirý pragmatismus.

                                • rb  

                                  :o) sorry nedá mi to.

                                  Já si můžu zašukat kdy chcu!Třeba loni se mi nechtělo vůbec.

                                  Nic k tématu,jenom mi to prostě připomnělo.....

                              • Tom-T45  

                                Čtu dobře? Slovo filozofie bylo použito v souvislosti se značkou MRX?

                    • atty  

                      Tak konkrétně u CX rámu bych předpokládal (logicky asi správně), že rozměr gumy je UCI stanovenej a že tedy ta limitní velikost (kterou na tom předpokládám chce každej jezdit kvůli gripu) bude možno osadit. No, nelze… Podvod to není, ale za mne celkem hloupost ze strany výrobce ano – a jak je vidno i kvůli tomuhle problému s prostupností gum, které by většina lidí očekávala u příslušného typu kola, asi přicházejí o zákazníky. Jejich boj, jejich problém.

                      Nicméně RB (jak už jsem psal) buď miluješ, nebo přehlížíš nebo nechceš – já jsem původně taky chtěl podpořit českého výrobce, ale zjistil jsem, že omezení plánovaného rozměru gum mi za to nestojí. Chápu, že jsou lidi, co nekriticky přehlíží problémy, protože prostě RB, těžko to však ordinovat a přát si po všech…

                      • DoomHammer  

                        A RB má cyklokrosový rám?

                        • atty  

                          Nevím, asi oficiálně ne, i když co je třeba CR 1100 pak taky nevím…

                          Ale i kdyby tohle byl fail a neznalost z mé strany, tak problém širších 2.25 gum u novejch XC rámů přetrvává – RB rámy beru jako etalon pevných a tuhých, relativně nezničitelných rámů, které si nepořizují lidi na projíždky polabskou cyklostezkou, ale skutečně jako „pracanta“ do terénu. A 2.25 gumy (i širší balónové modely) jako etalon gumy pro HTčko do slušného terénu. Pokud se s rozumnou rezervou na bordel prostě nevejdou (v roce 2019), pak to nevidím zrovna jako „výhodu“… :)

                          Ale je fakt, že nejsem cílovka (skoro by se dalo říct, slovy reklamštiny – náš fail je to nejlepší pro vás, my totiž víme, co vy vlastně chcete a široké gumy to nejsou, to nám věřte…:) )

                          • DoomHammer  

                            Fail je takové silné až skoro arogantní slovo.

                            2,2" pláště jsem jezdil naprosto v pohodě. Halt je potřeba podívat se i jinde, třeba u technologických leaderů, trendsetterů a inovátorů typu MRX, Force a podobných.

                            RB asi není pro tendleten moderní tvrdej a nekompromisní balónovej hustorejsink pravou volbou. Jedou si svou produkci a buď ber nebo si polib preference.

                            • atty  

                              To já nerozporuju – RB mají a budou mít své zákazníky, protože RB, protože česká značka a protože poctivé lešenářské trubky. Jen jsem tím chtěl říct, že pokud by opravili některé „chybky“, jako třeba tu prostupnost zadní stavby, vaklající se patky (u nových rámů), chybějící úchyty na vidlicích (jak se probíralo v dětských kolech), tak by třeba zákazníků bylo ještě více. Za mne prostě škoda. Nikdo asi zrovna pro RB neočekává a nechce zásadní inovace (ty lešenářský trubky v celkem stejném a oldschool stylu si jedou léta a asi dobře), ale nějaké základní reakce na (už celkem léty) nastavené trendy by dle mého neškodilo občas promyslet.

              • p@X  

                To je tedy v době boostové dost velký fail, měl jsem to tak na Arturovi.

                • MlokCZ  

                  Tohle ale není problém pořešit ani bez boost osy. Jak jsem psal v sousedním RB vláknu, tak u obou HT co jezdím mám pro ty zmíněné 2,25" Schwalbe i u nejobjemnějších kusů na každé straně v nejhorším místě 8–9mm rezervu na jednom rámu a na druhém celý 1cm. Ani jeden z těch rámů přitom není boost.

                  • p@X  

                    Tak určitě, takže vlastně pro blátomily je to krosové kolo :)

                    • atty  

                      No je to spíš tak, že asi nenajdeš výrobce současných rámů u kola „střední třídy“, kde by někdo musel řešit problém s objemnějšími 2.25 plášti – vejdou se prostě všude i s rezervou na bláto. Jen ne do RB, což mi nějak napovídá, že je to minimálně divné … :)

                      • onuce  

                        Je to hodně divné, neuvěřitelné. Kdybych to kolo koupil a zjistil to, šlo by pryč za každou cenu. To jsem zas tedy o vous unikl starostem…

                        • AussigBiker  

                          No vidite, a to jste nemel Vas ted uz zanovni Kellys rad a kolik parady ted nadela :).

                          • onuce  

                            Ano, děkuji. A hlavně je to kupodivu držák, myslím zadní stavbu. Nijak ji nešetřím, bahno, voda, ředidlo, barva… a žádné vůle v ložiskách.

                          • DoomHammer  

                            No ještěže si to RB nekoupil, kdyby krom předsazené trubky musel řešit ještě průchodnost pláště, asi by ho pánové Heinik s Bartošem měli na svědomí.

                            • onuce  

                              Průchodnost pláště se řešit nedá, to je jednoduché. Řešil bych jen za kolik prodat…

                              • DoomHammer  

                                Jen pro zajímavost, je nějaký opravdu brutální rozdíl mezi gumou 2,2 s 2,25? Krom 0,05 palce?

                                • atty  

                                  Když se dělá „oblíbená“ a ověřená guma jen v rozměrech třeba 2.0 a pak 2.25, tak celkem velkej :) (pokud chceš jezdit konkrétní značku a typ gumy, co třeba dlouhodobě maximálně vyhovuje)

                        • Zdendyš  

                          V RB crr 290 jsem vozil s dostatecnou rezervou 2.25" TB Schvalbe.

                      • Libores  

                        celý se to nějak přifukuje. To, že se mi nevešel plášť 2,35 na ráfku i25 bylo zklamání, ale RB se normálně prodívá s nějakými na XC poměrně širokými Remerxy i27 a pláští WTB 2,25.

                        • MlokCZ  

                          Vycházím z téhle fotky

                          https://www.bike-forum.cz/…atelu-2.html#…

                          reálná šířka 61,7mm toho pláště na fotce i když je to jen 2,25".

                          Od situace na fotce bych chtěl minimálně o 0,5cm na každé straně navíc. To sice nebude chtít o celý 1cm užší plášť, protože o něco užší bude i o to nižší, ale o 6–7mm užší bude chtít minimálně.

                          Tzn. 57mm pláště se vzorkem, který také nepatrně přesahuje objem pláště bych tam zkoušet opravdu nechtěl, ten by sice už určitě těsně prošel, ale rezerva by byla malá i jen na kroucení zadního kola/rámu za sucha, o blátě ani nemluvě.

                          A přesně tak to mám jak u nového Ray (ten bude ale jen na předním), tak u nového RaR. Oba dle konkrétního kusu 56–58mm na 23mm ráfku a u obou boční vzorek mírně přesahuje objem do stran objem samotného pláště. Ty nejužší kusy možná by použít na hraně šlo, ty širší už určitě ne.

                          Některé z více kusů TB mám také až těch 58mm (nejužší 56mm, všechny šířky jsou po 2 měsících plus, nově nahozený má vždy o 1–2mm méně). Tam by to možná nějak ještě vyšlo, protože tak nepřesahuje vzorek objem pláště.

                          Nějaké podvyživené 2,25" se tam ještě vejdou.

      • AussigBiker  

        A taky jejich fully jezdej jako silnicka. Ja jeste bych dodal, ze je jedno jakou velikost koupis, vsechny velikosti sednou vsem, neco o tom vim. Az nafotim, dam do nasich biku a napisu :)

    • Bubaaak  

      Většina značek nedělá jedno MTB a i od jedné značky se jednotlivé MTB můžou lišit (spíš se liší) materiály, geometrii..... Takže je docela bláznovství říct, že RB má geometrii lepší na silnice, než MTB od Kellyse.......

      Navíc Kellys můžeš mít jak v carbonu tak v hliníku.

      Takže nejde říct že Spešl je slavný tím, že děla předražený sračky, který nestojí ani za odvoz do sběrného dvoru, protože i tam se najdou kola, který za hřích stojí.

      Navíc většina, i zvučných, výrobců bastlej na čínskej katalog

    • venkovan  

      Určitě bych to řešil protože i na levných kolech najdeš technologycké rozdíly. Protože třeba můj starý Olpran měl cejch testování státní strojírenskou zkušebnou a žádné další kolo super zvučných značek který jsem měl se tím chlubit nemůžou.

    • venkovan  

      Třeba Merida má úplně nadčasovou technologi zadního trojůhelníku BOOST, která tě přímo vystřelí při každém šlápnutí dopředu.

      • Požid  

        tak když koukám sem https://www.merida-bikes.com/…ies-195.html tak Merida těch „technologií“ má spoustu. A máš porovnání s jinými koly? Třeba čím je specifická oproti jiným kolům než jsi měl, ne jen ten boost.

        • venkovan  

          Měl jsem nespočet kol a mám zkušenosti, takže ty tochnologie ovládám. Mohu doporučit kolo na akceleraci, rychlost nebo klopené zatáčky.

      • onuce  

        Možná měl zakladatel na mysli nejen hejtováni, ale i trolení.

      • Goob  

        Přímo vystřelí: konečně někdo překonal zákony balistiky!

        Jestli's tohle vlákno nezaložil rovnou jako trolící, Požide, připrav se na to, že jiné nebude.

        Já teda na svým dirtu… eeeeeee… Rocky Mountain je charakteristické svým devítipolohovým flipchipem nazvaným Ride-9.

        • Požid  

          Kouknu na to, díky :)

          edit: koukám, že to je full suspension :D

    • Sgt Pepper  

      tady je originálních konstrukcí…

    • Phantasma  

      Mé první takové „lepší“ kolo bylo GT Avalanche, tehdy v roce 2013 za nějakých 16 000. Jednak rozhodovala cena, jednak specifická konstrukce rámu, trošku historie značky (USA). Byla to startovací konfigurace na takové to ježdění a jestli mě to vůbec bude bavit. Jezdil sem stále častěji a delší trasy. Bylo jasné, že budu muset koupit něco lepšího. Navíc semnse tehdy jako totální neznalec napálil. Šel sem pro jiný GT původně, ale prodejce mě přesvědčil na toto a tuto velikost. Místo „L“ sem koupil velikost „M“ a po čase bylo jasné, že je mi kolo malé. Prodejce se chtěl zbavit rok starého modelu a já byl blbej …

      Druhé kolo bylo Cube LTD Pro 2015. Za mě posledni Cube s nejlepším poměrem cena/výbava a navíc hezky barevně udělaný. Druhá meta už měla končit u cenovky někde kolem 35k.

      Borci tady na fóru mi poradili tehdy model Race One, což je limitovaná edice, vše v XT osazení. Bohužel sem ho už nesehnal a hlavně sem preferoval koupit osobně na prodejně abych se zase vyhnul špatné velikosti. Cube mě hned zaujal, protože poměr cena/výbava byl totálně bezkonkurenční a navíc to nebyla žádná „no name značka“

      Takže na tvoji otázku odpovídám – Cube – dobrý poměr ceny a výbavy, což už neplatí tak jako v minulosti, ale stále si myslím, že má Cube stále co nabídnout. Jen v minulosti davali Rebu i do kola pod 30k …

    • venkovan  

      Do tohoto tematu jsem jse pohroužil. Připravím na to analízu.

    • venkovan  

      Je třeba si uvědomit, že všechny značky kol osázejí vždy svá kola komponentami od dodavatelských výrobců že jo. Simano, Sram, Tekro, KMC, Sunrace, pokud jde o převody, řažení, brzdy atp., ale i používají i sedlovky, sedla, řidítka a představce od jiných výrobců a ne od sebe.

      Jo a taky vydlice mají od jiných.

      Takže z výše uvedené úvodní, s problematikou seznamovací kapitoly vyplívá, že knouhaw značek je víceméně v rámu a tvarech. Tedy takzvané geometrogii rámu.

      Protože ti jde o analizování kol do 30000ti tisíc korun,– tak nebudu se zaobírati rámami z karbonů. Ale jen z hliníků. Ani železné nebudu řešit a jiné výjímky.

      Takže – kapitola 3. – materiál

      Materiál: se používá Hliník (Al) a to buĎ typ 7005 a nebo 6061, rozdíl je jen ve složení chemických prvků.

      7005: 93,35% Al, 0,13% Cr, 1,4% Mg, 0,45% Mn, 0,03% Ti, 4,5% Zn, 0,14% Zr

      6061: 98,1% Al, 0,020% Cr, 1%Mg, 0,28% Mn, 0,6% S

      Všechny ty písmenka chemie neznám co jsou, ale rozdíl je patrný. Rozdíl v chování těch dvou materiálů ty jako jezdec nemáš šanci detekovat. Prostě je to jedno. Obecně je 7005 pevnější, nemusí se tepelně upravovat a je složitější na svařování. 6061 se musí vždy upravit tepelně, lépe se svařuje a lépe se tvaruje, takže se dnes asi používá víc v době, kdy se výrobci snaží zaujmout různě tvarovanými trubkami a tak.

      Tohle je první tzv. technologie značek. Ať výrobci své materiály pojmenují jakkoliv a dávají za číslo slitiny různé dovětky, vždy jde o jeden z výše uvedených.

      Kapitola 4. – tvarování

      K tvarování trubek se používají různé metody. Buď se prostě jen svařují hliníkové trubky nebo se tvarují různě mechanicky nebo se tvarují tlakem oleje – tzv.hydroforming. Trubky jsou také několikrát zeslabovány pro dosažení nižších hmotností.

      I když ani zde není prakticky co řešit, co výrobce, to jiný pompéznější název pro totéž. Takže různé technologie rámů TFS, HFS (Merida), smartform alloy (Canondal) atp. jsou jenom různí názvy pro totéž. Rozklíčovat lze na stránkách výrobce někdy. Pokud je za technologií zpracování rámu i číslovka, často jde o stupeň zeslabování. Třeba u canondálu je to C1, C2, C3. A u jedné řady kol (Trail) se najdou všechny 3. Ty výbavově nejlepvnější Canondali Trail mají C1 až po ty nejdrašží Canondale Trail, které mají C3 zeslabování, přitom rám tvarově a materiálově identický že.

      No a co má tahle kapitola vliv? Jen na tvar, jak se ti bude kolo líbit a na hmotnost rámu. Ale je základem pro různé další tzv.technologie! Které mají na výsledné vlastnosti mnohem menší vliv, než třeba uhel hlavové trobky.

      Výrobci stačí nějak zvláštně natvarovat jednu tyčku zadní stavby a hned tomu dá nějaký epesní název, který prodává. Samozřejmě, že v počítačové simulaci dokazují, že zrovna tento tvar má vliv na lepší tlumení rázů od zadního kola do stavby a přitom že dokáže kolo lépe reagovat na šlápnutí, ale jsou to prostě jen takové slovní hříčky.

      Pokračování příště…

      • Bubaaak  

        Takovejch písmenek a přitom stačilo napsat, vím o tom stále houby :)

        • Goob  

          sedlovky, sedla, řidítka a představce od jiných výrobců a ne od sebe


          Jak bych ti to tak řekl, Listere… nebudeš hvězda, protože umíš hovno

      • MiKED  

        Ano, nemá smysl řešit kola nad 30 milionů…

      • Cavendish  

        vYdlice…

        • Vilém  

          Pridej.

          • MartyM  

            přesně tak, vydlice je to nejmenší, to už jsem si zde zvykl. Já tu obsáhlou stať, pravděpodobně i tak obsahově o ničem, vzdal po „vyplívá“ a hlavně hned následujícímu obzvláště vydařenému „knouhaw“!!! O „schodném výskumu“ v příspěvku níže už netřeba mluvit… Myslíte si, že on si z češtiny dělá vážně jen kozy jako někteří v jiném vláknu s číslovkama, nebo je to normální blbec, protože toto fakt není snad ani možné… :-)

            • DoomHammer  

              Já pořád doufám, že je to zvrhlý trolling, věřím v lepší zítřky…

      • Iron Maiden Man  

        Zajímavé je, že u Cannondale komponenty C1 jsou na dražších kolech než C3. Takže to asi nesouvisí se zeslabováním :-D. Ale jinak tak nějak souhlas. Celá technologie většiny kol do 30 tisíc (často i u výrazně dražších) je v tom, od jakého číňana vezmou rám a jak sofistikovaně okecaj složitost a důmyslnost výroby a jaké low end komponenty na to navěsej.

    • Pikaču  

      Kámoš říká že Cannondale dělá nebo vyvíjí pro NASU nebo americkou armádu. Mysli to vážně a ostatní značky jsou pro něj NO GO.

      Takže pro me je Cannondale=NASA

      Hahahahahahah­hahahahaha

      • venkovan  

        Já zas četl že snad ukradnul NASE karbonové technologie nebo tak něco a takže dělá ty karbónové rámy schodné s kosmickým výskumem.

      • AussigBiker  

        No maj ten balisteckej karbon ci co, tak to je minimalne armadni technologie.

        • venkovan  

          Armadni nebo kosmicky, canondale jsou proste nejlepsi kola. To je zrejme.

      • černápole  

        Litespeed taky dělá pro NASA, tak to asi nebude úplně špatný

      • Iron Maiden Man  

        Používají ballistec carbon, jakože používaný „armádou“ a mají proto přísně kontrolovaný příděl. Prostě hrozně zajímavý kecy :-D

    • maajkee  

      Ve výsledku je to celkem buřt, důležitý je jezdit a učit se, mít taky občas s kým jezdit. Čím jsme starší, tím víc řešíme píčoviny a min jezdíme :)

      Jinak Cannondale Lefty, GT krypl triangl, Specialized brain a nejlepší reklamu, Trek toho chlápka s knírem, Rocky Mountain a Santa Cruz cenu, Liteville a Ibis pseudo nádech něčeho luxusnějšího, Lapiere, Merida, Scott a podobný jsou takový ty mrdky co útocej cenou a vždycky jsou o krok pozadu, pak jsou tu pseudocesky mrdky jako Rock Machine, Apache, Author a pseudoslovensky mrdky Kellys a CTM, pak pár značek kol jejich portfolio jsou hlavně motorky nebo sekačky, pak Direct Sale nenápadný neurazí nenadchne Canyon, YT atd.

      No a že všechno ční echt český RB, SingleBe a další a pár zoufalců jako Spyder, Force, MRX.

      Je toho daleko víc ale takhle z patra u mobilu všechno z hlavy nedám :)

      PS: Jo ještě Giant, výrobce hajzlu a kol který si všichni kupujou na enduro protože prej je to nejlepší poměr cena: výkon

      • venkovan  

        Kolego děkuji, že jste napsal skoro celou druhou část za mě.

      • Gwaihir  

        Z celé analýzy jsou nejdůležitější první dva řádky. ;)

        Jinak na značky kol má každý člověk vesměs jiný názor. Vždycky najdeš někoho, kdo nadává, dalšího, kdo je spokojený a tak to má být.

    • venkovan  

      Pokračování analízy kterou za mě ale dokončil již částečně již majkeee. Takže vyjmenuju vždy značku a technologie které používá

      TOP světové značky:

      Cannondale – asimetrická zadní stavba, lefty vydlice, je třeba si zvyknout, protože kolo bude táhnout k jedné straně, když je na jednu stranu těžší

      GT – triple triangle – podle mě nejznatelnější rozdíl v provedení zadní stavby od všech ostatních. Kolo jakoby víc kope do zadku, ale zas mám pocit vyšší tuhosti a reakcí

      Scott – Scott asi nemá nic speciálního ale je TOP

      Specialized – neznám

      Trek – ten je dost ošklivej a američani nejsou moc progresivní, stačí se podívat na ty jejich trapný auta.

      Merida – ta je nejlepší

      České značky:

      RB – retrokola ze železa.

      Olpran – jedinej je testován státní strojírenskou zkušebnou

      Superior – praskací rámy

      Rock Machine – jezdí Trailhunter, takže dobrý asi

      author, apache, leaderfox, 4ever atakové nebrat – normální masová čína toje

      !!!!!!čobolské značky nebrat.!!!!!!!

      Německé značky:

      Ghost – Forged yoke – Kovaná spojka řetězových vzpěr se středovým složením pro větší tuhost zadní stavby.

      Canyon – prodává se bez prodejců

      Focus – takovej supermarket

    • Archer  

      Nicolai – „Quadratisch. Praktisch. Gut.“ Ten proste poznáš hned na pohled.

      Open (https://opencycle.com/) – takový Apple ve světe karbonových rámu pro gravel. Krásný, dráhy, nikdo nerozumí proč za to chtěj tak šílené prachy, ale sní o tom :)

      Novak – krásný kulatý tenký retro trubky

    • Archer  

      Turner – kdysi byli jedni z mala, kdo do čepu dával klouzna ložiska (journal bearing). Konzervativní design.

    • krabica  

      Intense-barvičky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse