Chcete si koupit nové kolo do 20 tisíc?

223 nepřečtených
  • Hejdik

    Zdravím,

    všiml jsem si,že na foru bylo,je a bude, dost dotazů na koupi nového kola cca do 15–20 tisíc.

    Vzhledem k běžným reakcím mě to přivedlo k založení toho tématu,kde bych rád sdělil svůj pohled na věc a trochu shrnul své myšlenkové pochody a třeba i někomu poradil.

    Jestli že se chystáte kopit nové kolo v této cenové relaci,tak s pravděpodobně budete začínající cyklista,kterého začalo ježdění bavit a rád by se odměnil novým pěkným kolem,nebu můžete být cyklista,který již nějakou dobu jezdí,ale radši než kvalitu kola řeší jízdu jako takovou a to co ho veze je mu jedno,ale kolo dosloužilo a je čas koupit nové,nebo jste jiný nespecifikovaný případ:-)

    Logicky vás to přivádí na cyklistické Bike-forum a přícházíte s dotazem ,či prosbou o radu zkušené bikery,jaké kolo koupit v této cenové relaci,aby jste neoprohloupili a nekoipli něco,co bude stát za houby.

    Dáte tedy dotaz s logicky jednoduchými požadavky,to proto že logicky nevíte co můžete očekávat a najednou se na vás začnout chrlit odpovědi,kde vám všichni radí,že kolo za 15 tisíc je na nic,že má vidlici,řazení,brzdy,kli­ky či kdoví co jiného naprd a že si máte radši kolo nechat poskládat,či nechat vyaměnit ten či onen komponet za jiný-lepší (dražší)

    Musíte si ale logicky uvědomit,že tyto rady dostávate povětšinou v lepším přípedě od již zkušených bikerů,kteří ví co chtějí a mají logicky jiné požadavky a zkušenosti než vy.

    V horším případě tyto info a rady dostanete od lidí,kteří moc nejezdí,ale radí podle toho,co jim jiní řekli,nebo si někde přečetli apod.

    Jenže vy jse začínající cyklista,který ví že existuje nějaké MTB,krosové či jiné kolo a že se na tom dá jezdit i v terénu či jinde a jinak.

    A zde musí přijít na řadu zdravá úvaha a rozum.

    Pokud chcete koupit kolo v této cenové relaci,tak musíte počítat s tím,že kolo je většinou postaveno z cenově odpovídajících komponentů,tudíž neočekávejte,že můžete v této ceně pořídit něco extra.

    Rady typu,že je lepší si takové kolo nechat poskládat,můžou být v jistých případech na místě,ale podle mě ne u kola do 20 tisíc Kč.

    Proč? Z jednoduchého důvodu,za tyto peníze dostanete kolo,které je komponetově vyvážené vzhledem k jeho finální ceně.

    Takže neočekávejte,že na kole budete mít nějakou lepší vidli za 7 tisíc a parádní brzdy či řadící systém.

    Kolo je prostě postaveno z komponetů,které jsou jako celek odpovídající a většinou kvalitativně vyvážené vzhledem k celkové ceně kola.

    Pokud vám někdo radí,aby jste si koupili radši jinou vidlici,tak jestli nechcete navyšovat rozpočet,tak to nedělejte.

    Jestli si kupíte o 2 tisíce dražší vidlici,tak věřte ,že to funkčně v praxi mnohdy nepoznáte.

    A to platí v podstě o všech komponetech.

    Skládat kolo,či hned měnit některé komponety nemá smysl,protože vy jste začínající jezdec ,který z praxe neví,co může od té či oné součásti očekávat.Tyto znalosti získáte prostě časem a hlavně ježděním.Postupně si vybudujete svůj pohled na věc a časem sami budete vědět co chcete a podle toho se zařídíte a zřejmě do toho budete chtít logicky investovat i více financí.

    Tato investice pak dáte tam,kde to pro vás bude mýt opravdový smysl.

    Tyto zkušenosti,za vás žádná teorie neudělá.

    Pokud můžu poradit,když začínáte s nákupem kola,projděte si obchody a vyzkoušejte si pár značek a rámů a zvolte takové,které vám nejlíp pocitově sedne a líbí se vám. Komponety moc neřeště,protože v této cenové relaci budou všechna kola osazena prakticky obdobně,nejroz­šířenějšími značkami komponetů.

    Čili základem je hlavně rám,jeho vhodná velikost a geometrie podle stylo ježdění,jaký hodláte provozovat.

    S tím by vám měl umět poradit „každý“ soudný prodejce.

    Nebo si najděte někoho,kdo už něco opravdu ví a sním se do obchodu vydejte.

    Bohužel je stále spousta vykutálených prodejců,co vám nakukají kde co,jen aby se zbavili neprodejného kola.

    A nebojte se,pokud kopíte kolo do 15–20 tisíc od tradiční značky,tak se to kolo pod vámi hned nerozsype.Už za tyto peníze kopíte schopný spolehlivý stroj.

    Jakmile začnete opravdu jezdit,tak vězte,že tohle kolo pro vás pravděpodobně nebude poslední a časem již sami budete vědět co vám sedí,či nesedí.

    Rada na závěr.

    Kupujte kolo od prověřené značky a vtomhle vám opravdu toto forum může dobře posloužit,aby jste se případně vyhnuly extrémům a značkám,kde se dosti platí jen za ten nápis a nebo na druhou stranu tzv. Tesco značkám,či jiným řetězcovým prodejcům,kteří nějak napálí cenu a je jim v podstě jedno ,zda se někdo mezi těma rohlíkama a kávou, chytně ,nebo ne.

    Ale nenechávejte se zbytečně vyklat na to že ten či onen kompent je na nic.Vy prostě od kola v této ceně o mnoho více neočekávejte.

    Co se týká skládání kola,tak význam to má až někde u kol od cca 30 tisíc nahoru,kdy s narůstající hodnotou kola narůstá i potenciál k tomu najít lepší komponent s za lepší peníz s opravdovým hmatatelným finančním efektem.

    Ale dle mě stále platí,že skládání kola má efekt spíše v tom,že chci pořídit speciálně komponent,který mi vyhovuje na míru,svým funkční projevem.Toto ovšem jako začínající jezdec bez zkušeností znát prostě nemůžete a jak jsem psal výše nikdo jiný vám v tom, co VY chcete, poradit nemůže.

    Přeji všem kdo si chtějí kopit nové kolo,šťastnou ruku ve výběru,tak aby vám dělalo radost z jízdy,ne z pocitu ,ře máte drahou vidlici,či něco jiného.

    Přepokládám vlnu nesouhlasných připomínek,ale tohle je prostě můj dlouhodobě vybudovaný pohled na věc.

    Kdysi jsem si taky myslel,že bez XT přehazovačky nemůžu žít,ale časem jsem přišel na něco jiného.Začal jsem používat zdravý rozum :-)

    Jistě by se o tomto dalo napsat daleko více,ale už by to asi bylo zbytečně detailní pro začínajícího a prakticky nweznalého člověka,kterému je ode mě můj přízpěvek určen.

    Biku zdar.

    • felix.org  

      Tak jo, přečetl jsem to i přes ty hrubky a prasácký nepoužívání mezer a doufám, že se tím „návodem“ nikdo řídit nebude.

    • alinceb  

      Bože, dočetl jsem půlku a je to jeden plk vedle druhého. To zas bude flame…:D

    • bucivoj  

      No přečetl jsem cca polovinu a jdu raději spát…

    • Pajas04  

      Jednoduše nemáš pravdu s tím skládáním až od 30tis.

      Velmi nepravdivá až vysloveně lživá a matoucí je informace, že vidlice o 2000,– dražší vpodstatě nemá lepší funkci. Absolutní nesmysl !

      Pro srovnání:

      http://www.kupkolo.cz/…3-hlo_z4550/

      a o 2 tis dražší

      http://www.kupkolo.cz/…disc_z89829/

      nefunkční držák předního kola vs. nastavitelná vzduchová vidlice se seřiditelným odskokem.

      Podívej se co tady dokáže scalar/majkee a další postavit kolem 15–20tis. Tato postavená kola jsou někde absolutně jinde, než ošizená kola na netu. Určitě jde najít i výjimky (Radon z Německa) a ruzné akce, obecně to tak ale je. Pokud potřebuješ příklad tak jeden za všechny: http://www.mojekolo.cz/…0-cerna-2012

      Tento Tvůj dlouhý text je pro mě pravdivý jen z části, z části je to nesmysl až lež.

      Prostě nerozumím tomu, proč je lepší koupit si kolo v hodnotě 17k v obchodě než dostat mnohem kvalitnější kolo od místních stavitelů.

      • Pajas04  

        Tak mě to rozezlilo, až jsem udělal kupu chyb :(. Na úpravu už je pozdě.

      • Hejdik  

        Možná že proto,že 99% lidí co si takové kolo chtějí NIKDY nebudou chtít kolo skládat a prostě si chtějí přijít do obchodu kopit nové kolo.

        Tak to prostě je.

        • nitraq  

          A nenapadla tě varianta si kolo nechat postavit? Úvodní post jsem nečetl, na to jsem moc línej, ale myslím, že kolem těch 15 tis. je prostě daleko lepší variantou stavba.

        • Hejdik  

          Těch 99% lidí.Nebude shánět po republice,někoho kdo jim kolo poskládá,nebudou trávit hodiny naa netu hledáním akcí za komponety,nebudou totiž ani vědět co chtějí.

          Oni totiž chtějí „pouze“ nové kolo,nic víc ani míň.

          Kdyby věděli,tak se neptají…

          • nitraq  

            Od toho tu je stavitel. Aby vyslechl požadavky na velikost, rozpočet, plánované použití kola, případně na barvu a pak už sám navrhl konkrétní řešení.

        • Vilém  

          A ti co chteji dat vic nez 30tKc uz do obchodu nechteji?

          • Hejdik  

            U člověka,který chce již věnovat vyšší částku do kola,lze předpokládat,že je to již zapálený biker,který ví co chce.

            Pak již většinou ví co chce a podle toho si kolo nechá postavit,věnovat tomu čas a energii.Peníze většinou již nehrají hlavní úlohu.

            Do 20.000 tisíc si kolo většinou kupují lidi,co našetřili nějaké peníze a chtějí si jen koupit kolo.

            • felix.org  

              Zase kecy…

            • Vilém  

              Pripada mi, ze si myslis, ze vsichni pripadni zajemci o kolo maji na vec stejny pohled jako ty.

              Je vsak spousta lidi, ktere stavba vubec nenapadne a koupi hotovku treba za 100tKc, stejne tak jako jsou lidi, kteri chteji kolo za 15–20tKc a stavba jim prijde jako nejrozummnejsi reseni.

              • Hejdik  

                To si můžeš ověřit.A třeba se velice pletu,to je možné.

                Zkus založit anketu a zeptej se v ní,kdo připuští při kopi kola řekněme tedy v ceně 15–20 tisíc,že by si ho nechal postavit.

                Pak budeš mít jasnou odpověď.

                Ale musíš se ptát určité skupiny nových lidíco s kolem chtějí začít,a pro které byl určen můj přízpěvek. Ne „zkušených bikerů“ kteří ví co chtějí.

                • nitraq  

                  Musíš vzít v potaz, že tito lidé o možnosti stavby v jejich rozpočtu často ani netuší. Ale jak jedno zjistí, že ta možnost tady je, tak nad ní začnou vážně uvažovat. A pokud si člověk sepíše pro a proti obou variant, tak sám vidí co mu z toho vyleze.

                  • ememem1  

                    ale ani moc ne, v tom ma pravdu. obcas sa ma na to pytaju a ked im to clovek nadhodi tak prve co zaruka a druhe a co servis. to prve im nevysvetlis a v tom druhom maju pravdu. potial je to pre nich z kamenkau naozaj vyhodnejsie.

                    (iba aby bolo jasne, ja biky nestaviam, len sa ma na to obcas pytaju ze co by som im odporucil)

                • alinceb  

                  Problém je, že díky takovým demagogům, jako jsi ty, se tahle sorta bikerů-začátečníků ani nedozví, že je i jiná možnost, než koupit předraženou hotovku…

                • Vilém  

                  Nj, ale ti nezkuseni vubec na zadny B-F neprijdou. I kdyz je tu lidi dost, tak je to mizive procento z tech kteri jezdi, nebo chteji neco koupit.

                  Proste kdo chce, tak si info najde.

                • pepek  

                  Chudák Svorada, dva kšefty postavil a teď aby se šel zastřelit, nikdo mu tam nepřijde, bo kolo pod 30 tam nenajdeš.

            • Breakpain  

              Koupil jsem si kolo za 60 000, o nějakých komponentech jsem neměla ani páru ;) …

              Dostávám se do toho teprve nyní ;) …

              Skládat kolo se vyplatí už kolem 15 000 (stavitel má zcela jiné ceny, má to i skladem většinou).

              ALE jednu pravdu máš – člověk, co si kupuje kolo za 15 000 většinou nemá přehled a neřeší to – viz moje první kolo (Merida asi za 16 …)

              Takže v něčem máš i nemáš pravdu ;) …

              Je pravda, pokud bych chtěl levné kolo – nechám si ho postavit, pokud dražší – beru ho od místního prodejce a pokusím se ukecat slevy a vyměnit komponenty. Protože pravděpodobně nebude mít ten rám, co chci já …

        • Chlebovnik  

          Jenže taková sorta lidí ve většině případů ani nezavítá na BF a nechá si vklidu nakukat blbosti od prodavače v kaměňáku a ještě bude žasnout nad 10% slevou na letošním modelu.

          Když už někdo vybírá kolo a přijde sem na BF, tak je podle mě slušné, nabídnout mu co nejvíc variant VČETNĚ stavby. Pak už je na každém, jak se rozhodne, souhlasíš?

          • Hejdik  

            Souhlasím,ale tečh lidí,co zavítá na nejen toto forum ,aby vznesly jediný dotaz na kolo,je zde mraky.

            • nitraq  

              Když už se chceš hádat, tak si aspoň dej pozor na shodu předmětu s přísudkem.

              • Hejdik  

                Pokud se mě snažíš shodit,přes pravopis,tak prosím.

                Nehádám se…diskutuju.

                • nitraq  

                  Nesnažím se tě shodit, ale i/y je základní věc. Když už nic jinýho z pravopisu, tak aspoň tohle.

        • alinceb  

          Ale takový člověk nepůjde na B-F žádat o radu, co si má koupit. Nakluše do kameňáku a nechá si od prodavače nacpat první kolo, co se mu bude od oka líbit a bude navoněné XT přehazovačkou, protože ta je přece „cool“…

          Když už někdo přijde sem s žádostí o radu, tak očekává, že mu někdo poradí koupi vhodného kola s dobrý poměrem cena/výbava. A ne, že mu nějaký Hejdik nasype hromadu nesmyslů o tom, že si má radši vybrat předraženej těžkej nefunkční krám, protože tomu nerozumí a vlastně mu to na jeho „ježdění“ stačí…

        • Pajas04  

          Přijít do obchodu a koupit si nové kolo. Pokud by prodavači povětšinou nebyli hajzlíci, co tomu často ani nerozumí a výrobci by nerýžovali na nevědomosti zákazníků, tak by to bylo fajn.

          Stále jsi ale neobjasnil důvod lhaní v prvním příspěvku. Ohledně vidlice s rozdílem ceny do 2k a údajně stejnou funkcí.

          • Hejdik  

            A v čem bude vidlice za 2.000 tak strašně zásadně jiná,než za 4000? V lockoutu na řídítkách? Většinou to bude zřejmě nějaká vzduchovka,nebo pružinovka,elas­tomerových na kole za 15–20K asi moc nebude.

            Asi bude o trochu lepší,možná v jiném materiálu,ale jak to v praxi pozná člověk,co si pooprvé koupí kolo s odpruženou vidlici?

            Ale vycházej s faktu,že ten člověk prostě chce kopit komplet kolo,se kterým nemá ambice nic měnit.

            • maajkee  

              Ty jsi uplně mimo člověče :) vidlice za 2000 nebo 4000 už může být dost podstatnej rozdíl přes 2kg pružinovka nebo pod dvě kila vzduchovka.

            • Vilém  

              To si delas srandu s tou vidlici?

              Myslim, ze sis dal zbytecnou praci se sepisovanim dlouhatanskeho prispevku, protoze tohle skonci stejne jako totalni flame, ktery bud zamknes, nebo stejne nikdo nebude mit chut to cist.

              Uz jen ten uvodni jsem cetl asi na 3×, nez jsem se tim prokousel, natoz se nekdy v budoucnu prokousavat hromadou balastu.

        • Hedus  

          Nechápu, kde bereš čas na takové myšlenkové pochody a jejich smolení. Jsou to opradu hlouposti a nonsensy. Příkladem je moje včerejší objednávka na lehké krosové kolo u Scalara. Naše vzdálenost je ca. 450 km, která byla anulována výměnou 2 e-mailů a dvou osobních telefonátů, sorry tří, neboť jsme si ještě doupřesnili kliky. A teď už jenom čekat až zaklepe na dveře Toptrans. Naprosto dokonalá komunikace a možnost postavení kola dle své vlastní specifikace a finančních možností. Už se těším na raketu postavenou na letošním rámu MRX. Hned sem prdnu fotečky ať můžeš být nasraný a ostatní motivovaní. Jediná chybka je v tom, že Scalar staví v současnosti asi 20 kol a musím prostě počkat.

          • Hejdik  

            Fajn,

            tak ještě napiš cenu kola a včem je o o mnoho lepší,než seriovka.Váhy,kom­ponenty apod.

            Předpokládám,že jsi ovšem asi věděl co chceš na základě vlastních zkušeností získaných jízdou na kole.

            • roman 3D  

              proti tomu ghostu cos doporučil ve všem:-)

            • ememem1  

              ako teraz u znaozaj prehanas a zacinas byt smiesny. pozri napr. sem a naslednu diskusiu. nieco take proste za dane prachy v kamenaku nekupis ani omylom. na nete pri troche stastia aj hej (canyon, radon a pod. ). nicmenej jak pisem ja tie cinske ramy moc menusim a proste im neverim a bol by to u mna hlavny argument preco by som nad tym vahal. uprimne na pohlad sa mi aj geometria zda dost cudna ale mozno je to len optika. taktiez pre danu kategoriu ludi je aj servis argument a nie maly. ale operovat komponentami a hmotnstou to snad nemyslis vazne, tam su skladacky na tom isto lepsie, prave ale za cenu toho lacneho cinskeho ramu. to si asi kazdy musi zvazit co mu za co stoji.

            • Breakpain  

              Pochop, Scalar tomu rozumí a hlavně má jiné ceny, než když jdeš do obchodu a koupíš si to sám …

              Kdybys kupoval za plnou cenu, tak jsi samozřejmě cenou jinde ;-) … ale zrovna tady mi přijde, že jsi trošinku vedle.

              • Hejdik  

                Doporučuji přečíst zakládající přízpěvek znovu a pořádně.

            • Hedus  

              Pokud s tím bude souhlasit Scalar, tak to kromě "chlubivých fotek velmi rád udělám. Asi budeš dost překvapen. Takhle prostě funguje trh, jeho nabídka a poptávka. Uplně stejně, jako když jsem renovoval koupelnu, od velkých firem živících celý aparát a nabízené ceny 120 000,– kč až po řemeslníka, živícího sám sebe s cenou 35 000,– kč, kde myslíš, že jsem to objednal a nechal udělat? Jediné nagativum byl termín o 14 dní delší. Pravdou je, že jsem přesně věděl jaké kolo chci a že mi ho nikde v obchodě nenabídnou, případně neadekvátně dráž. Myslím, že stejně jako v případě stavby kola jde o to nebýt líný, poptat se, informovat a pak s někým začít komunikovat. Navíc by člověk musel být absolutní trotl, kdyby na tomto letitém fóru nenašel adekvátní informace, byť je naprostý začátečník. Myslím, že bychom Tě všichni ocenili, v případě minimálního uznání přestřelení daného tématu.

              • Hejdik  

                Připouštím,že téma je kontroverzní,ale v zásadě si za celkovým smyslem stojím.

                Celé je to o tom,že více něž řešit detaily,které začínajícímu jezdci nic neříkají a ze kterých je akorát zmatenej,je lepší jezdit a cené zkušenosti získávat vlastní praxí.

                Bohužel celé forum je většinou o balastu,který začátečníkovi nic neřekne.

                • Breakpain  

                  To je tak vždy na fóru … je pravda, že ze začátku jsem se skoro nedokázal zorientovat tady …

                • Hedus  

                  To je právě ta blbost, co je na tom složitého a pokud ano mluvíš o mizivém procentu lidí. Základní požadavky na co kolo chci, jak moc se tomu budu věnovat, chci kolo lehké, hravé, na slnici, do terénu a nebo Tesco. Pak už jenom nějakou řadu řazení (dva dodavatelé), kliky a pokud neřeším vidli tak hotovo. To jsou ty detaily o kterých mluvíš. A ten balast, o kterém mluvíš mě celkem baví, samozřejmě kromě příspěvků jako jsou ty tvoje. Takže tady taky končím veškerou komunikaci k tomuto příspěvku.

                • Kosta  

                  To získávání zkušeností, jak píšeš, může stát v řádu tisíců v dalších investicích.. Nebo se tomu dá vyhnout a kupovat kolo s někým, kdo tomu rozumí.

                  Tvůj příspěvek šíří další bludy, například dvoutisícový rozdíl v ceně vidlice. Je sakr rozdíl kupovat vidlici za 2000 nebo za 4000.

                  Další nesmysl je ten o skládání kol. Skládané kola, řekněme v ceně kolem 15000, mně přijdou daleko vyváženější a o třídu lepší například od scalara, než kupované sériovky. Samozřejmě jsou i výjimky.

                  Tvůj příspěvek má absolutně dezinformační hodnotu, o formě psaní nemluvě, je dlouhý, nudný. Doufejme, že se jím bude řídit co nejmíň lidí při koupi nového kola.

                  P.S. mně osobně nevadí nové témata o koupi kola, protože za Á to není offtopic a za Bé kolikrát se objeví nové pěkné kola, které v tom starém příspěvku nebyly.

                  • scret  

                    tak pod tohle se podepíšu:)

    • roman 3D  

      :-))))) už se nedívím že jsi kolegyni z práce potrestal radou koupi těžítka s blbou výbavou http://www.ghost-bikes.cz/…y-green-2013

    • maajkee  

      To snad ne tohle! :)

    • bleach  

      sepište nekdo v bodech výtah, na tohle nemam mentálně číst to celý

    • Dorsiflex  

      Podívej, ty si neuvědomuješ co určuje klíčové jízdní vlastnosti biku. Je to:

      1. rám
      2. odpružení
      3. kola

      Ostatní je skutečně spotřebák, co buď bude fungovat lépe nebo hůře. Je to i odpověď na zmínku o XT přehazce.

      Pakliže si koupíš bika od místních stavitelů (za např. 20000kč), bude mít alespoň první dvě položky ok. Když tě tedy bikování chytne, nebudeš muset za rok či dva kupovat zbytečně nové, protože budeš mít dobrý základ (který má např. smysl upgradovat).

      • Hejdik  

        Vycházím z faktu,že valná většina lidí,co si kupují kolo do 20 tisím o tom takto vůbec neopřemýšlí.

        Takovému člověku opravdu ať se to líbí nebo ne takové sériové kolo funkčně bohatě stačí.

        • Dorsiflex  

          Vím jak to myslíš, ale nemohu souhlasit. Od toho tu přeci jsou ti zkušenější, aby poradili těm ostatním.

          A bohatě mu bude stačit třeba první sezónu (u mě to tak bylo) – pak začnou zjišťovat, že kamarádovi funguje vidlice lépe, bike má přesnější řízení atd..

          Předpokládám tady, že se bude člověk rozvíjet. Jestli si dotyční kupuje kolo na cestu k rybníku nebo do krámu, tak je opravdu úplně jedno co si koupí. Rozhodně na to ale nepotřebuje kolo za 20000kč.

        • maajkee  

          Mylíš se, moje první horksý kolo, kupovaný cca před 10–11 lety, byl RM za nějkých 13 tisíc. Byly to těžce vydělaný peníze na brigádě a šel jsem do krámu, věřil prodavači a koupil hned první kolo co se mi líbilo.

          Začal jsem jezdit, každý den tak 70km a zjistil jsem po roce, že kolo je totálně vyrychtrovaný a začal do něj jen cpát prachy. Byl bych rádf kdyby tenkrát bylo nějaký fórum, kde by mi někdo řekl a poradil jak zíáskat za svoje peníze co nejlepší kolo, třeba radši počkat a ještě 2 tisíc pošetřit.

      • ememem1  

        no tak zrovna pri tych ramoch by som bol u stavitelov v danej cenovej kategorii docela opatrny. ja osobne by som uprednostnil nemecky brand pred cinskym nonamemom s mozno lepsimi komponentami.

        • Dorsiflex  

          Jasně, máš samozřejmě pravdu – myslím v rámci možností v poměru cena/výkon.

    • Hejdik  

      A jen tak mimochodem,kolik z Vás tak těžce nesouhlasících si nechalo svoje 1.schpně kolo poskládat?

      • Kynio  

        moje první kolo kdy sem chtěl opravdu začít jezdit bylo kolo z Hervisu za 2300Kč. Za měsíc sem ho vracel a pak se pořídila Dema za 12000.. O skládání sem ani trochu nepřemýšlel..to přišlo až po Demě ;) a jsem tam, kde teď jsem, spokojenej a vím na čem jezdím, poskládal sem si sám

        • Kynio  

          ale já sem reagoval na příspěvek nad tímhle trapným svěrákem :-/

      • Pajas04  

        Já ne :), první jsem totiž dostal. Další jsem koupil za 10k a během dvou let vylepšil za stejné prachy. Ten základ za 10k byl v akci 2 roky starý model v poslední velikosti S a bylo to pořád lepší kolo, než ten Felt za 17k, který jsem uvedl v první odpovědi na Tvůj úvodní příspěvek.

      • ememem1  

        ono mas aspon z mojho pohladu aj v niecom pravdu nicmenej ju podporujes podla man nespravnymi argumentami.

      • alinceb  

        Já sem si svoje první schopné kolo poskládal sám. Pravda, stálo mě to sice víc než hotovka, ale posbíral sem spoustu zkušeností a vědomostí.

      • scret  

        ja:)

      • Peewit  

        No něco na tom bude, všichni zarytě mlčí :-)

      • Bafoon  

        třeba já

        • Hejdik  

          fajn,pochlub se jaké.

          Díky.

          • Bafoon  

            rám author traciton, lx kliky brzdy smyk kazeta řetěz, x.9 hazka řazení, xcr vidle, kola lx náby, dt, dragon ráfky, železo asi od ritchey nebo authora, stavěno někdy cca 2005–6

            • Hejdik  

              No pravda je to trošku hystorie kdy kola.za tu cenu za moc nestála a opravdu spolehlivé kolo stálo majlant.

              Myslím,že dnes za stejné peníze koupíš spolehlivé funkční kolo,které vydrží mnohem více.

              Ovšem neznám cenu tvého 1 kola.

              • Bafoon  

                hystorie?!

                cenovka byla tuším 16–17tis, směru tvé úvahy nerozumím – co chceš říct?

                • Hejdik  

                  Promiň ,to to nemělo být na tebe,myslel jsem že je to reakce z jiného postu.Trošku jsem se v tom teď ztratil.

    • Člověk a jeho svět  

      S pozdravem nepište mi, pokud možno nepište vůbec…

      (Svěrák, Smoljak: Záskok, úvodní seminář)

    • Symetric  

      Tak já když kupoval v roce 2007 po opravdu dlouhé době neježdění moje první MTB, tak mi bike-forum při výběru hodně pomohlo se zorientovat a díky tomu jsem si nakonec podstatně připlatil a s kolem jsem dodnes naprosto spokojený. (kvalitní vzduchová vidle, lepší hydraulické brzdy, váha pod 12kg).

      Jde o to nalézt jakýsi zlatý střed. Do určité cenové úrovně stoupá s cenou poměrně dobře kvalita a klesá váha. Od určité úrovně pak už jen pomalu klesá váha, platíte za nápisy a komponenty mají nižší životnost kvůli odlehčení + stoupá cena servisních nákladů.

      Nejvíc záleží na tom k čemu to kolo potřebujete a co od něj očekáváte. Pokud víte že vás to bude bavit a bude to pravděpodobně vaše hlavní zájmová aktivita, vyplatí se připlatit si rovnou při prvním nákupu, než pak třeba po roce či dvou kolo se značnou ztrátou prodávat a kupovat lepší či složitě měnit komponenty.

      Myslím si také, že je obtížné sestavit kolo ve střední cenové relaci levněji z komponent než když ho koupíte hotové (pokud nemáte možnost nákupu komponent za extrémě výhodné ceny).

      Pokud se někdo na kole sveze jen párkrát během léta nebo má hluboko do kapsy, pak to člověk asi opravdu nemusí řešit vůbec a stačí mu i kolo z nižších cenových hladin. Cokoli je lepší než nic (s výjimkou supermarketových šmejdů).

      Taky je důležitý si uvědomit, že pokud člověk začíná musí počítat i s nákupem dalšího nepostradatelnýho vybavení – což je taky pořádnej balík.

      • Symetric  

        Ještě doplním, že koupit kolo v kvalitní prodejně za rohem, má jednu obrovskou výhodu – o to dobře dostupný servis (hodně prodejců ho poskytuje během prvního roku či dvou zdarma) a kdykoli je potřeba s čímkoli poradí. To je pro začátečníka který v lecčems tápe obrovská výhoda, která víc než kompenzuje rozdíl v ceně mezi skládáním/inter­netovým nákupem a nákupem v prodejně.

        • maajkee  

          A ty myslíš, že když někomu složím kolo, tak mu pak neporadím nebo neposkytnu servis? Praktikuju to nyní spíš tak, že stavím kola převážně těm co jsou v dostupný vzdálenosti, právě kvůli následnýmu servisu, doštelování apod.

          • Hejdik  

            Jenomže se musíš odprostit od toho,že jsi specifický příklad.

            Sposta lidí chce prostě jen poradit kolo jako celek.

            Nechtějí investovat čas a čekat,až jim to někde,někdo, někdy, poskládá.

            • alinceb  

              Čistá demagogie – toto je cyklistické fórum. Když se tady někdo ptá na radu, tak už vážněji řeší, co si koupí a proč. Jinak by sem dotyčný nechodil…

            • Člověk a jeho svět  

              Odprostit nééé…

              • alinceb  

                To je podobné jako odprstit nebo odprsit?

          • Symetric  

            Jasně máš pravdu,

            jenže kolik začátečníků má v okolí někoho jako jsi ty a ví o něm?

            Prodejna má otevřeno většinou 6 dní v týdnu, leckdy do večera, kolik času na to máš ty?

            Jinak nic proti, tvůj přístup je velmi zajímavá alternativa pro určitý typ zákazníků. Asi těžko ovšem budeš schopen něco podobného provozovat ve velkém.

            Je to podobný rozdíl jako produkce potravin malým šikovným farmářem od kterýho nakoupíš vysokou kvalitu omezenou sezonou jednou týdně na tržišti a nabídkou 24 hodin denně otevřeného hypermarketu, který má širší sortiment, snadnou dostupnost ale samozřejmě horší a někdy doslova bídnou kvalitu. Přesto dá většina zákazníků z lenosti přednost tomu hypermarketu.

            Hodně cykloprodejen má ale přeci jen blíž spíš k malé prodejně s prodvačem, který sortiment pečlivě vybírá a umí poradit. Je ale fakt, že když občas zavítám do některé prodejny v Praze, tak je to často spíš blíž tomu hypermarketu.

      • Hejdik  

        Ano s cenou vzrůstá kvalita a je vždy lepší si připlatit.

        Pro mnohé ,v této cenové kategorii je jimi udaná cena většinou stropová a již na hraně finanční únosnosti.

        Člověk co kolem žije,je schopen říznout do rve a ví proč to chce a za co to chce.

    • maajkee  

      Takže neočekávejte,že na kole budete mít nějakou lepší vidli za 7 tisíc a parádní brzdy či řadící systém.

      Aha, tak teď si představ, že pro známýho alinceba teď třeba stavím kolo co se vejde do 20 tisíc na poměrně lehkým rámu, s vidlic Reba, která stojí přes 7 tisíc, kolama s nábojema X9 na prům. ložiskách, s Deore hydraulikama, Deore HTII klikama, SLX osazením.

      Ten člověk se na tom sveze sakra lépe než na nějakým těžkým spešlu s pružinovkou s osazením alivio/deore.

      • nitraq  

        Slušný:) Takže třeba s Epiconem na komplet Deore včetně brzd, případně mix Deore/Alivio se dá dostat na nějakejch 15 až 16 tis?

        • alinceb  

          Kouzlo téhle stavby je ve velice výhodném setu rám+Reba. Individualbike má ale teď i jiné poměrně levné rámy, na kterých by se dalo stavět s Epiconem…

      • alinceb  

        To zas bude flejm…ach jo…

      • ememem1  

        co konkretne je to slusny ram?

        • alinceb  

          Spyder Oxygen – tapered hlava, slušná geometrie, CNC konstrukční prvky, PM úchyt třmenu, custom design laku…

        • maajkee  

          3× zeslabovaný, CNC můstek zadních vzpěr, možnost výběru libobovolný barvy, hmotnost cca 1650g. Stačí? :)

          • ememem1  

            nieco taketo ?

            http://www.facebook.com/media/set/…

            ako za 800E fakt slusne.

            ja mam stale len trocha problem pri tomto type skladaciek s tymi cinskymi noname ramami.

            p.s. plati aj pre alinceba vyssie.

            • maajkee  

              Přesně něco takovýho. Ty Spyder rámy se dělaj ve stejný fabrice jako rámy Ridley, takže bych se toho nebál.

            • alinceb  

              Upřímně řečeno nemám iluzi, že třeba Spešl nebo Mrdida budou mít v téhle cenové kategorii lepší rám, než je tahle no-name Čína. To kolo bude pro 15ti letýho kluka. Je fakt, že Spyder asi nebude mít takový „cool-efekt“ jako třeba Hardrock atp., ale rozhodně bude funkčnější…

              • ememem1  

                cely problem je len to ze u tej ciny nikdy nevies.

                ale inak je fakt ze za 800E by som asi tiez nerozmyslal.

                • alinceb  

                  Jak psal Michal – on je to v podstatě přelakovaný Ridley. Dokonce některé jejich rámy mají Ridley ještě frézované na CNC dílech… třeba fadrův ex-Spydley :)

                  • ememem1  

                    no ved prave. kedze som v cine k svoje znacnej nelibobsti nejaky cas stravil tak viem jak tieto cinske „znacky“ vznikaju. :a preto tomu neverim":http://www.bike-forum.cz/…ramy-cz.html#…

                    • maajkee  

                      Tak ono jde o to, že těch rámu mi prošlo rukama už několik, všem drží, všichni jsou spokojeni, takže nemám důvod je nenabízet dál. Čili, zkušenosti z praxe ani milionem teoretických řečí nikdy nenahradíš :)

      • Ruprt2  

        Nojo, ale ne každý má tvoje nákupní ceny :-D

      • Hejdik  

        Předpokládám,že se na tom rámu svezl a že mu perfektně sedí.

        Asi myslíš zřejmě tenhle rám???

        http://www.primeshop.cz/…ucove-brzdy/

        No to je opravdu super kauf,kam se hrabe nějakej GHOST.

        Mám trošilinku pocit,že zde bylo něco ošizeno,že by základ kola-rám?

        Nebo že bych se v zásadě hodně pletl?

        • alinceb  

          Předpokládám,že se na tom rámu svezl a že mu perfektně sedí. – jak začátečník pozná, že mu rám perfektně sedí?

          • Hejdik  

            Když vyzkouší sednout na více kol.

            To na kterém se cítí nejpřirozeněji a pocitově nejlépe.

            • alinceb  

              Neptám se na celé kolo, ale na rám…

        • maajkee  

          V zásadě se pleteš opravdu hodně. Upřímně Ghost je něco jako německej Author. Rámy z číny s nálepkou Ghost, alespoň u levných HT určitě.

          • ememem1  

            pre zmenu taras ty.

            • maajkee  

              Sakra, nevím co je taras. Zkus omezit tu maďarštinu :)

              • ememem1  

                ?

                • alinceb  

                  Ghost, stejně jako všichni velcí výrobci, samozřejmě vyrábí v Asii. Konkrétně na Thajwanu mají i takové druhé sídlo…viz. článek…

                  • ememem1  

                    skus si precitat ten link co som dal. nema zmysel stale dokola tocit aky je rozdiel medzi serioznym brandom vyrabajucim v cine a „cinskou znackou“.

                    • Vilém  

                      Jaky link mas konkretne na mysli?

                      Ten o tvych zkusenostech s cinskymi vyrobci?

                        • Vilém  

                          A nac tim narazis? Na toho ghosta, nebo na spyder (ridley), nebo na neco uplne jineho?

                          • ememem1  

                            na oboje.

                            ghost je nemecky brand vyrabajuci v azii (cize rovnako ako spesl, trek atd.) a spyder cinska znacka ktora vznikla popisovanym sposobom. preto je pre mna radovo doveryhodnejsi ghost aj ked samozrejme su veci ktore by som od nich nekupil.

                            p.s. – debata o tom ci je ghost naozaj nemecky v zmysle kto vlastni jeho akcie je v tomto kontexte bezpredmetna.

                            • alinceb  

                              Spyder je český brand e-shopu individualbike.cz (resp. individual-bike.sk). Kupují rámy (např. ty Ridley) v Asii a tady je následně stříkají a strojí. Stejně, jako třeba Author, NoSaint, MRX, Radon a další…

                              • ememem1  

                                sorry ale nakup v cinskom katalogu a nasledny nastrek znacky je sice vyroba ale nie brand. neni som si celkom isty ci aj spominany author alebo radon to pri vsetkych modeloch takto robi. pri tych lacnejsich mozno.

                                a uz to nechajme, tato debata tu bola asi 10× – vsetko je v historii :-)

          • roman 3D  

            jestli tohle čte majitelka doporučeného ghosta tak musí být pěkně nasraná že má číñana a né německý rám vařený Helmutem:-)

      • karliner  

        Díly jsou od známého z hospody nebo je někde kupuješ?

        • Pajas04  

          Slušná podpásovka, kvůli jednomu rámu jehož příběh byl nakonec vysvětlen. To máš opravdu pocit, že je to třeba znova vytahovat?

    • Schoscha  

      Možná jsem to v tom dlouhým elaborátu přehlídl, ale myslím, že ti tam chybí dost podstatná věc.

      Hodně začátečníků řeší poměr ceny a funkčnosti (kvality) a nenapadne je řešit váhu kola.

      Znám ze svého okolí ty názory typu „je to levný, to bude blbě řadit“ a ono je to spíš levný, řadí to ale je to kurevsky těžký.

      • Hejdik  

        Ano,jenomže u kola za 15 tisíc,nikde váhu moc nepošetříš.

        Ta bude +/- vrpodstě stejná.

        To bys musel řešit lehčím rámem,koly,pláš­ti,zkrátka komponety,které mají na váhu kola a jízdní projev podstatný vliv.

        Jenže když chceš toto pořídit,tak aby to mělo opravdu efekt,za což považuju tak min –1,5 až 2 kila,tak musíš sáhnout o dost víc hloub do kapsy.

        • alinceb  

          Další demagogie – za 16,5k bylo 12ti kilové kolo. Za 15k se při použití slušné vidle pořád vejdeš do 12,5kg i když na některých dílech pošetříš…

    • Senoy  

      Mám na to jiný pohled. Právě, když jsem s cyklistikou začínal, byl jsem zaměřený hlavně na značku komponentů (hlavně přehazovačky).

      Moje první kolo bylo kupováno jako celek. S najetými kilometry a nekončícími problémy s nefunkční vidlicí, pak brzdami a nakonec i náboji (a spoustou utracených peněz za opravy a postupný upgrade) bych byl vděčný za rady erudovaných bike builderů.

      Další kolo jsem již dával dohromady s pomocí rad kolegy, který se vyznal (a jeho zkušenosti ho taky stály nemalé peníze) a pokročil jsem o více levelů nahoru. Bike byl mnohem vyváženější a v konečném součtu nevyšel dráže, než původní kolo s postupnými investicemi. Odměnou byl funkční!!! celek.

      V případě stavby posledního kola byl výběr většiny komponentů jasný a přesto jsem uvítal zkušenosti zkušenějších builderů. Budu dokonce jmenovat, byl a je to Kubad. Pro mě jeden z nejzkušenějších a nejrespektova­nějších stavitelů na tomto fóru, ale stavbu do dvacky po něm nechtějte :-)

      Pokud bych to měl shrnout, nezavrhuji koupi kompletního kola, dá se v akci pořídit za velmi zajímavé peníze. Smutné je, že v ČR většinou ne, pokud se neznáte s dovozcem nebo někým, kdo s ním má nadstandardní vztahy. Hotovky pak většinou kupují lidé, kteří se prostě rozhodnou, že budou jezdit a koupí, co je zaujme. Většinou to bývají kola do 10 tisíc. Tito, podle mě, nebudou shánět informace na B-F. Méně pak už od 10–20 tisíc, to se zdá laikům spousta peněz za kolo.

      Začínající jezdec by si měl připravit základní údaje o své postavě (výška, váha, délka nohou, rukou), zkušenosti, od rekreačního po závodní styl, počet kilometrů, které hodlá na kole ročně najet, terén, ve kterém se bude nejvíce pohybovat a v neposlední řadě samozřejmě rozpočet (samozřejmě, že do dvaceti se závodní stroj neposkládá). S těmito daty může hromadně oslovit místní stavitele. Kteří budou mít čas a zájem, rádi nabídnou svou vyváženou stavbu s ohledem na vhodnou geometrii, která je u mě asi to nejdůležitější.

      Špatně zvolená velikost nebo proporce rámu může pokazit a dokonce i znemožnit četnější (a hlavně) déletrvající vyjížďky. Další důležitou položkou výběru je přední odpružená vidlice a kola. Toto tvoží hlavní funkční celek a je důležité jim věnovat při výběru kola pozornost. Bývají to právě tyto 2 hlavní komponenty, které jsou na kompletních kolech v prodejnách nejvíce šizeny. Ostatní komponenty jsou o pohodlí, výbavě, životnosti a hmotnosti. Jejich výměna ale není tak finančně náročná a je tu velký prostor pro případný budoucí upgrade.

      Velký důraz bych věnoval při výběru sedla, to bude téměř vždy alchymie a co sedí jednomu, nemusí druhému. Ideálně odzkoušet při delší vyjížďce, lépe však aspoň víkend. Chvíli trvá, než si zadek zvykne (někdo sedne a ani neví, že má pod zadkem sedlo, někdo nevydrží ani 5 minut).

      To by bylo asi vše. Chtěl jsem být stručný, ale nedokážu to. Je to hodně informací. Takže začínající cyklisti, nebojte se a ptejte se. Každý z nás na fóru jsme začínali a znalosti nám nenalezly do hlavy přes noc. Není žádná ostuda zeptat se, když nečemu nerozumíte. Taky jsem se ptal. A hodně. Konečné rozhodnutí pak stejně bude na vás a s větším množstvím informací to bude snazší.

      Text jsem vytvářel podle svých zkušeností a znalostí. Rozhodně nevím vše a budu rád, když mě doplníte. Klidně mě můžete opravit nebo doplnit, diskuzi se nebráním :-)

      • had_zachau  

        pekne shrnuti, klidne se pod to podepisu

      • Hejdik  

        Ano souhlasím,

        bylo by dobré,ještě napsat, ojaké první kolo se jednalo.

        Jinak co pro tebe mělo větší váhu,vlastní získané zkušenosti,nebo to co ti někdo řekl?

        • Senoy  

          To první byl Superior XC 840. Myslím, že tak ročník 2006? Upgradované pak byly brzdy (Hayes MX2, vidlice Suntour XCM-mechanický lock, a poslendí třešničkou na dortu vysypané náboje-možná slabší kousek Quanda).

          Důležitost zkušeností a informacemi, to nedokážu srovnat. Co budu jezdit, jsem si musel uvědomit sám. Tam rady pomohou leda v posunu v technice ježdění nebo zvýšení strachu. Informace od jiných jsem se většinou snažil porovnat, hledal jsem v nich logiku. Proč to je zrovna tak a ne jinak. To mi pomohlo při pozdějších nákupech. Vyhnul jsem se zbytečným nákupům a ušetřil nemalé finance. Samozřejmě jsem sem tam podlehnul a udělal si radost koupí nějaké té fajnovky :-)

    • rj72  

      …to, že 90% lidí se zachová jak ty píšeš, neznamená, že udělá správně. Ve skutečnosti s 90% pravděpodobností udělají chybu, protože do 20tis. se dají postavit velmi slušný kola ať už z nových a nebo z rozprodávaných dílů ze seriovek z vyšší relace a potencionální riziko na záruku se prostě vyplácí…

      V současnosti mám známého,který chce z 26 přejít na něco jiného v této relaci a mám vážný strach, že si nakonec stejně koupí 29 ze seriovky a že to co jezdíme přestaneme jezdit (dlouhý výjezdy), protože on to kolo prostě už pak předělávat nebude…

    • maajkee  

      Poslední věc, protože celá diskuze je zbytečná. Oteplilo se, je jaro a mám zájemců, že se z toho můžu zesrat a absolutně nestíhám ani odpovídat na všechny maily. Takže ono těch lidí, co nechtějí jít do krámu a koupit sériovku opravdu nebude taková drtivá většina. Lidi začínají mít rozum, peněz nemají nazbyt a učej se utrácet rozumně.

      PS: Omlouvám se, pokud to četě třeba někdo komu jsem ještě neodpověděl. Nejlepší recept, poslat mi mail kdyžtak znovu :)

      • Ruprt2  

        Podle tohoto příspěvku to spíš vypadá, že nemáš do čeho píchnout, než že toho máš dost :-)))))

    • Hejdik  

      Jenom poznámka.

      Podívejte se prosím na forum,kolik je zde odkazů a doporučení na koupi komletních kol z obchodu…

      • Vilém  

        Zas tak moc ne. Stale se omila totez, ghost, canyon, stavba.

        • alinceb  

          …spíš radon, canyon, stavba :)

          • Vilém  

            pravda, popletl jsem to, proste germani.

            • ememem1  

              co objektiven je jedzno z najlepsieho ak nie ovbec najlepsie v pomere cena/kvalita/vykon co vobec mozes kupit. a neplati len pre bicykle.

        • Ruprt2  

          Buďte na něho trochu hodní, nebo se zase urazí a odejde.

          • Vilém  

            To je ten co demonstrativne odchazel a nezapomnel nas vsechny informovat?

            • Hejdik  

              Možná,že přesně tenhle typ reakcí mě tenkrát vedl k tomuto kroku.

              O co jde nyní?

              Prozradíš mi důvod proč to vytahuješ?

              Rád si to přečtu.

              • felix.org  

                Se za to stydíš nebo co, že se nemůžou vytahovat starší vlákna?

                • Hejdik  

                  A co mám na tohle dál napsat?

                  čekáš ,že mě to naštve a začnu kolem sebe kopat?

                  Proč-nemám důvod.

                  Spíš nechápu smysl…

              • Hejdik  

                Víš co,radši ani neodpovídej,nějak v tom postrádám smysl.

                Budu radši za připomínky k tématu.

                Tohle je příliš dětinské,než aby to stálo za další debatu.

              • Vilém  

                Co bych vytahoval? Nekdo tu neco nastinil, tak jsem se podival do historie a narazil na tve narky. Tak jsem se chtel jem ujistit, zda mysli totez.

                Snad se stydis za to cos tenkrat napsal? Nebo proc tu zase jsi? Doba, nebo neco na foru se zmenilo? Nebos to tu chtel zmenit ty, timto postem?

                • Ruprt2  

                  Aha, ty jsi to chtěl potvrdit, já myslel, že šlo jenom o řečnickou otázku.

                  Takže potvrzuji :-)

          • Hejdik  

            :-)

            Poravdě myslíš ,že jsem čekal jiné reakce?

        • Dave-geo  

          Nojo, ale ono nic lepšího (bohužel) prostě nevymyslíš. pokud honíš čistě poměr cena/výkon…

    • raceman  

      to je ale tapeta :)

    • scret  

      Hejdik znovu zasahuje…:)

    • Hejdik  

      Budu rád,když sem někdo napíše zcela konkrétní případ stavby kola,která by v cenové hladině do 20 tisíc.

      S porovnáním s běžnou dobrou seriovkou.

      Tudíž jste mě zatím nedokázali přesvdčit o opaku mého tvrzení.

      Jediné čeho jsem se dočkal,je akorát spousty přízpěvků o tom jak píšu lživé informace a nesmysli.

      Tak už mě konečně někdo přesvědčte.

      Napiště něco konkrétního co jak jste skládali a za kolik.

      • Kosta  

        bazar → hledat „scalar“, pak se vrať a hoď sem odpovídající sériovku..

      • Kosta  

        bazar, hledat „scalar“, pak se vrať a ukaž odpovídající sériovku…

      • Vilém  

        Zacinas byt nervozni, pocty hrubek rostou:)

        Ty spydery vyse ti nestaci?

        • Hejdik  

          Všechno píšu dost rychle a ve spěchu.

          Začínám ovšem ztrácet naději na konstruktivní debatu.

          • alinceb  

            Protože to s tebou nejde…;)

          • Kosta  

            zatím to zahráváš do autu ty, ale z toho už se nevyvlečeš ;)

      • ememem1  

        ako moj pposledny prispevok k debate lebo to s tebou nema zmysel – si fakt slepy alebo ta pretocilo uz uplne? mas ich tu niekolko napr.

        http://www.facebook.com/media/set/…

        a len pripominam a je to dufam z toho co pisem vyssie zrejme ze mam voci podobnym stavbam vyhrady a ze by som stale asi skor isiel do seriovky z netu typu canyon a pod. ale tvrdit, ze by ta ako fakt zaujimalo ci je to vobec mozne…zacinas byt smiesny aj ked s niektorymi tvojimi tvrdeniami by som aj suhlasil (argument servisu pre ludi z danej kategorie a pod.).

      • alinceb  

        Rámový set: Spyder Oxygen 3× zeslabovaný barva dle přání

        Vidlice: Rock Shox Reba RL zdvih 100mm (černá)

        Kola: Ráfky RMX 7325; dráty Sapim Race; náby Sram X.9 Disc 6děr přední + zadní 32 děr

        Pláště: Hutchinson Python kevlar 26×2,0

        Kotoučová brzdy: Shimano Deore BLM596

        Řadící páčky: Shimano SLX SL-M670

        Přehazovačka: Shimano SLX RD-M670 SGS

        Přesmykač: Shimano SLX FD-M661 Down-swing

        Kazeta: Shimano Deore CS-HG62 10kolo 11–34

        Řetěz: KMC X10–93

        Sedlovka: Cannondale C3 Alu 31,6mm

        Řídítka: Cannondale C3 Rizer-rizer 645mm

        Představec: Cannondal C3 OS, délka 100mm

        Sedlo: Cannondale barva černá ližiny Cr-Mo

        Cena do 20k.

        Podobné sestavy do 20k sem už objednával 4…

      • zdenny  

        kolo pro holku:

        rám maxbike 71MB

        vidlice epicon, doma předělaný na olej

        kola red metal 5

        kliky slx

        kazeta řetěz shimano už nevím co

        řazení alivio

        přesmykač měnič xt

        brzdy deore br-m595

        pláště Continental Race King PROTECTION 26×2,0 – kevlar

        řidítka představec sedlovka ritchey

        sedlo měkčí pohodlný co si holka vybrala v obchodě do začátku na zkoušku za 300,– , jezdí na něm už druhým rokem…

        cena myslím že byla trochu přes 16k, v krámě bych koupil všechno na aliviu, vážilo by to o dvě kila víc. Proč kupovat něco horšího, když v té ceně můžu získat něco lepšího…

        • Hejdik  

          Mrám maxbike 71 MB.

          že by opět nejlevnější low end co jsi koupil použitý za 2.000 Kč?

          Ani to mě bohužel nepřesvědčilo

          • alinceb  

            Mě třeba nepřesvědčil ten „tvůj“ Ghost Miss… a nebo sem postni nějakou jinou hotovku do 20k, která bude mít kvalitní rám…;)

            • Hejdik  

              A co si představuješ pod pojmem kvalitní?

              Když se ti nezdá dost kvalitní,proč si kupovat kola ověřených značek a nejezdí se na Spiderech a podobných LOW – endech?

              Není zbytečný kupovat Marina,když máš SPYDERA?

              • Kosta  

                kdo na to má, koupí Marina, kdo ne, koupí Spydera a jezdí taky, proč si lidi kupujou auta v ceně X mega, když je třeba u nás pořádně nevyužijou? Prestiž voe :D

                • Hejdik  

                  Teď jsi mi to vysvětlil.

                  Omlouvám se začínám být lehce asertivní.

            • Hejdik  

              Ten Ghost byl za 15.000 Kč.Což je v poměru ke 20 jedna čtvrtina,což dělá nemalý podíl s tebou porovnávanou cenou.

              Kdyby měla na kolo 20.000,vybrali by jsme něco jiného.

              • Azmir  

                Taky něco na rebě SLX a slušných kolech na průmyslech? Pochybuju.

              • alinceb  

                OK, beru. První Ghost Miss, který se k mnou uvedené sestavě blíží, je Miss 8000 – ale jen blíží. Pořád má horší brzdy, kola a vidli. Opravdu si myslíš, že se pak vyplatí si připlatit těch 8k za tebou vychvalovaný „superkvalitní“ rám?

                • Hejdik  

                  Přijde mi to vyváženější,než mít low end rám a na něj napasovat dražší komponenty.

                  Je to o tom co tady furt melu,…zbytečně.

                  • alinceb  

                    No ještě jsi ale neosvětlil ten kvalitativní rozdíl mezi Ghostem Miss a Spyderem Oxygen, o který se tady pořád opíráš…

                  • Ruprt2  

                    proč si myslíš, že ten rám na Ghostu je lepší?

                  • maajkee  

                    A ty myslíš, že ten Ghost není low-end rám? Samozřejmě že je a ještě na něm jsou navěšený srajdy.

                    Předloni – loni – letos – za čím dál víc peněz dostaneš čím dál hůř ustrojený kolo.

          • worlusho  

            Já jsem na stavbu použil rámy Apache Hawk 2009 U6 SuperLite (váha v 19" 1,55kg)- nový za 3600,– a Galaxy Proteus 2007 Al 7005 Ultralight (váha v 19" 1,63kg) – nový za 2900,–. Zdají se ti tyto rámy jako nedostačující?

            • alinceb  

              Jsou to čínský šmejdy, to je přece už každýmu jasný…

              Z bezpečnostních důvodů je radši odstroj, odvez do šmelcu a začni shánět Ghosta…;)

            • Hejdik  

              No mám obavu,že jsou to furt vzhledem k ceně Low-endové rámy.

              Zajímalo by mě jak by jste stavěli kola do 20 tis.třeba na slušnějším rámu který může stát cca kolem 10 tis.?

              • alinceb  

                Já už sen na to přišel…ty si z nás děláš celou dobu srandu, že jo? ;)

                • felix.org  

                  Já mám spíš pocit, že byl po tom demonstrativním odchodu někde zavřenej, ale léčba nebyla dokončena…

              • Vilém  

                Kde beres cenu Ghostu?

                V cem je lepsi?

                Prijde ti 7005 DB lepsi nez 7005 TB? Pripadne proc.

                • MlokCZ  

                  Zařadím to třeba sem.

                  Jsem několikrát více zkoumal u Ghostu rámy SE řady, kde nejlepší model je přes 30tis. Kč. Tuhle řadu jsem zkoumal proto, že jsem pro někoho hledal rám s co nejmenším standover (bylo to pro jezdce, co má proklatě krátké nohy) a to je věc, kterou ten rám splňuje (a nabídka na trhu je v tomhle dost malá).

                  Na celé řadě je rám stejný rám.

                  A ten rám je to úplně nejzákladnější co je na trhu. Větší velikosti toho rámu mají přes 2kg.

                  Co tady byly uvedeny některé levné rámy, tak jsou o třídu jinde (lepší) než SE od Ghostu.

                  • alinceb  

                    Nemáš pravdu. Počkej, až se vrátí Hejdik – on ti to vysvětlí…;)

              • maajkee  

                Vždyť i i handmade, opravdu kvalitní rám jako je RB CRR stojí 6 tisíc a to je mnohem kvalitnější než ty levný ghosty z čajny.

              • worlusho  

                Když podle tebe slušnější rám stojí cca 10k, kolik stojí slušný rám? Já jen abych si rozšířil obzory, apropo kolik z té částky dělá cena rámu a kolik ten nápis co je na té spodní rámové trubce?

          • zdenny  

            Jenže celý kolo stálo 16k :) kdybych teda dosáhl hranice 20k, tak mám na rám rozpočet 6 tisíc, kdybych u nás obešel krámy a vybíral z kol do 20k, tak na tom budou vždycky horší komponenty včetně rámu, než když si to postavím sám, bajker co chce kolo z obchodu za 15k zajde do obchodu a koupí kolo za 15k, bajker, kterej už umí napsat na b-f dotaz, by měl být trochu zdatnej v tom, aby uměl hledat, trošičku specifikoval své požadavky, chvíli strávil tím, aby to zde pročet, a takovej bajker si už asi v krámě kolo za 15k nevybere, tisíc mužů, tisíc názorů…,

      • maajkee  

        Já jsem to tady už ale psal, co se dá do 20 tisíc postavit.

        • Archik  

          Zdravím Maajkee je na Tebe prosím nějakej kontakt, ICQ, mail nebo něco takového. Kdyžtak napiš na mail díky.

          • Vilém  

            Klikni mu na jmeno.

            • Archik  

              na ten mail jsem psal ale nebyla žádná reakce

              • Vilém  

                Zrovna dnes tu psal, jak je na roztrhani a nema cas ani na maily odpovidat. Hlavne ze prokecal pul dne na B-F:)

    • Hejdik  

      Fajn to je pěkné,už mě začínáš přesvědčovat.

      Nicméně pořád se nemůžu ubránit dojmu,že všechny tyto fajn komponenty jsou napasované na v podstatě nebojím se to nazvat LOW-END hliníkovej rám.

      To mi moc vyvážené nepřijde,když v podstatě hlavní část kola je v podstatě z célého komletu ta nejslabší.

      http://www.primeshop.cz/…ucove-brzdy/

      • Hejdik  

        Nějak jsem to blbě připojil:

        edit-reakce na Alincebovu setavu.

      • felix.org  

        A když se vrátíme k tomu Ghostu, co jsi doporučil kolegyni, tak v čem se od toho Spyderu liší?

        • Hejdik  

          hmm,zajímavá otázka?

          má to stejné trubky ,je to hliník no asi se neliší nijak.

          Myslím,že by to stálo za nějakej dopis Ghostu,proč nepoužívají rámy spyder…

      • Azmir  

        A tak nám ukážeš nějaký top rám co osazují výrobci u kol do 20 tis.

      • Vilém  

        Podle ceho soudis, ze je nejslabsi? Z ceho soudis, ze to cos tu uvadel, nebo doporucoval jinym, ma ram vyrazne lepsi?

        • Hejdik  

          V kvalitě.

          • Azmir  

            Konkrétně? Lepší materiál? Lepší lak? Lepší hmotnost? V čem podle tebe bude lepší, nechcu se hádat ale tvůj postnutý ghost bude možná ještě o dost horší než ten spyder.

            • Hejdik  

              Tak to je fakt dobrej argument a to máš podloženo čím,že se tak směle ptám.

              Myslím,že tomu sám nevěříš…a nebo fakt jo?

          • alinceb  

            Tys na něm jel? Vážil jsi ho? Držel si ho v ruce? Nebo aspoň naživo viděl?

            • Hejdik  

              Jo pár jsem jih už viděl.

              Docela pěknej LOW end rám.

              • pendergast  

                Že ty máš iPhone?

              • alinceb  

                Tak fajn. To mi určitě můžeš pospat, jakej je zásadní kvalitativní rozdíl mezi tím Spyderem a např. tím Ghostem Miss 2000…;)

                • Hejdik  

                  To to exaktně neumím a ty mi dokážeš říct jakej je přesně rozdíl mezi hliníkovým rámem od spydera a kupř. SCOTTA?

                  Ale dávat je na stejnou úroveň nechceš,že ne ?

                  Nebo jo?

                  • Vilém  

                    Pri stejne cene ramu si troufnu rict, ze na tom bude spyder o dost lip.

                    • Ruprt2  

                      +1

                    • MlokCZ  

                      Klidně bych si dovolil srovnávat svůj Scale 29 s tím Spiderem. V tomhle srovnání je ten Scale o něco lepší rám, ovšem cena je trojnásobná (a to ještě při dovozu rámu z Německa, jinak ještě větší rozdíl).

                      Já ho tenkrát kupoval cíleně kvůli geometrii, výběr byl před časem ve 29" velmi malý pro rámy s kratší zadní stavbou.

                      Dnes je v téhle kategorii výběr mnohem větší a už bych ty prachy za ten rám nedal. Špatný není ani dnes, ale cena je neadekvátně vysoká.

          • Vilém  

            Ceho?

            Stale opakujes neco o lowend ramech, ale treba ten tvuj oblibeny ghost, radon ap, se prodavaji v nemecku kolem 2000–2500,– Kc a vubec me nenapada, v cem by jako mel predkladane ramy prevysovat. Naopak bych rekl, ze treba u toho Spyderu se jedna o podstatne lepsi ram.

      • maajkee  

        Viděl jsi ten rám, měl jsi ho v ruce? Ani náhodou, tak nemel kraviny, už začínáš bejt fakt trapnej. Ten Spyder Oxygen je zpracováním možná na vyšší úrovni než kdejakej ghost rám na kole za 20 tisíc. Když něco posuzuješ, chce to mít osobní zkušenost, jinak jen vaříš z vody.

      • MlokCZ  

        Tenhle rám je naopak daleko lepší než rámy některých řad od Ghostu (konkrétně teď hodnotím rámy SE řady co jsem psal i výše, protože ty jsem více studoval a hledal o nich info kde se dalo).

    • hovanec  

      V první řadě tam měla zaznít rada, že dotyčný kupující má být podroben výslechu na co kolo bude používat. Navíc skládání se vyplatí vždy, protože se dají pokrýt potřeby každého. Není vyloučeno, že výsledný bajk bude za 15–20 tis poskládaný z lehce použitých dílů nebo v kombinaci s novými. Už jsem tak poskládal několik kol ke spokojenosti dotyčných bajkerů. :)

    • pepek  

      Tady je důkaz, že nutkání psát na BF se v těle kumuluje a pak to prostě musí ven za každou cenu.

    • Hejdik  

      Bohužel již už musím tuhle debatu pro dnešek ukončit.

      Ne opravdu neutíkám,zrovna mě to začalo pořádně bavit.

      Děkuji vám za zajímavou diskusi,své jsem napsal a mám obavu,že už se jenom opakuju a motám dokola.

      Všem děkuji za příspěvky.

      Kdo chce můj názor si v debatě najde.

      • Fran-tic  

        jo no, pořád opakuješ stejné kraviny. když se tě někdo zeptal detailněji, uměl si napsat jen low-end, cnc, 2000, Německo, Čína a ještě s hrubkama :)

    • Hejdik  

      tak nějak

      • Ruprt2  

        :)

        • pepek  

          Tak co, musí si to pochválit sám, nikdo to tady za něho neudělá.

    • Luk02  

      Hele já bych to vlákno asi zamknul, než si uděláš ještě větší ostudu a pomateš dalším x-lidí. A jinak Ghosty moc teď nejdou co?:)

      • scalar  

        Taky mi to připomíná Polygon kamikadze marketing :-)

    • zdenny  

      Ono je to v podstatě bajker od bajkera, jen hejdik tady popsal jen jednu část lidí co jezdí, od holky maminka měla starý trekový kolo, vidlice co nepruží, řazení ale řadilo, kola se točili, chtěla nový kolo, mám doma na novatec průmyslech a remerx ráfkách na véčka zapletený kola, ty bych jí nechal zdarma, a na mrx rámu a rozumné trekové vidlici jsem jí nabídl že jí poskládám kolo za cca 13k, ukázal jsem jí komponenty, rám, vysvětlil, bez nějakýho echa nebo rady si za pár týdnů koupila v obchodě trekový kolo s vidlicí co nepruží, řazením acera stejným jako na jejím starým kole, asi z nostalgie, těžkým rámu, trekový kolo na véčkách co má cca 14kg! nenechala si poradit, a o takovejch uživatelých beru že psal hejdik, jinak si to nedokážu vysvětlit :)

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce