• Nimrod

    a dost! tohle přeci není možné?! já tu vymýšlím půl roku, jak postavit cestovatelské pohodlné kolo, na které se můžu spolehnout až pojedu někam mimo civilizaci, takže pružina ve předu a v zadu, dělám si starosti s čepama, s pláštěma, se vším… a když přišel pravý čas na pravidelné kouknutí na svět outoodu, tak co nevidím… rudolf růžička si takhle jezdí v himalájích na zkurveném 4everu se vzduchem jakožto pružicím médiem a nezdá se, že by měl jakékoli vrásky z toho. jak je možné, že tomu, proboha, věří? a že se mu evidentně ještě nic nepodělalo? přece nedává vždycky všechno do servisu, než někam jede… však je cykloprůvodce, to by to měl v servise furt… nebo jestli ho baví měsíc co měsíc se hrabat v kole? rozumí tomu někdo? nebo si jen dělám zbytečné starosti a vzduch je konec konců relativně bezpečný ve vidlici a tlumiči…?

    jinak ta fotka je z ladakhu

    • McBlacky  

      v teplotách do –5 není moc co řešit, pak tuhnou těsnění a může dojít k uniku vzduchu. Ale bohužel i k uniku oleje, takže pružina to neřeší. I náplně v teplotách pod 0 mění chování a rozhodně se pak nedá mluvit o pořádným chodu.

      pokud tam jezdí v normálních podmínkách, tak si myslím, že pohoda. Já bych se víc bál toho, že praskne rám :)

      • Nimrod  

        s tou teplotou bych to zas neviděl tak černě já :-) vzduch jsem jezdil za celý život jen jeden, a to rs mag 21. –10 zvládala v pohodě, ušel mi vzduch asi před měsícem a teď v sobotu na mě udělala atentát horní zátka, takže je po ní, mršce patnáctileté. zkoušel jsem několik marun ve stejné teplotě a cajk, táta jezdí manitou mars comp coil a také v cajku. jde mi čistě jen o únik vzduchu, ať už z vidle, nebo z tlumiče. toho se bojím a vidím v tom potenciální riziko (nejsem z těch, kteří by měnili preventivně jednou za rok sadu těsnění a futer, to mi přijde trošku na hlavu, ale se vzduchem by to asi jinak nešlo, co? pokud jde o těsnění)

        • scret  

          mozna jsem to jen spatne pochopil, ale co by se melo vzduchoveho podelat na Marsu comp coil?:)

          • Nimrod  

            ááá, špatně jsem to napsal :-) všechny maruny, co jsem kdy měl, byly pružiny, reagoval jsem na to těsnění oleje. a chtěl jsem tim říct, že v našich podmínkách moc nehrozí únik oleje vlivem teploty. jak je to se vzduchem, to nejsem schopný říct, protože jsem měl jen mag 21, která bude konstrukčně asi maličko jiná, jak nový vzduch

            • scret  

              v dnesni dobe si myslim ze je vzduch spolehlivy, uz od r.04 jezdim vzduch a nikdy jsem nemel problem, pruzinu jsem davno zavrhnul… s citlivosti neni dnesni vzduch na tom nejak vylozene extra zle a clovek si to naladi presne podle vahy…

              ale pokud bych uvazoval nad expedicnim kolem, kde budu rad kdyz sezenu i blby lanko, tak bych volil mechanicky kotoucovky (vecka nemaji zadnou vyhodu) a pruzinovou vidli…

              ram bych nechal HT…

              pokud to chces na normalni jezdeni, jenom nejsi holt technik nebo te proste nebavi se o kolo starat, mame dobu kdyz si to za penize nechas udelat a nemusis se v tom hrabat sam… tak bych urcite bral fulla, nejlip 120/120, hydry, a komplet vzduch…

              • Nimrod  

                no, furt nějak nevím, no… zatím by to měl být takový univerzálek na všechno. teď poskládám co chci krom rámu (zkusím zatím sehnat staré ocelové khs team st, hrozně mi láká soft, vždycky jsem ho chtěl mít :-) a budu mít čas si ujasnit, co chci), jen vymýšlím, jakou vidlu…

                véčka jsou moje srdcovka, budou tam ať už je to jakkoli špatný nápad

                nerad se v kole hrabu, nebaví mi to, ale jsem schopný udělat všechno sám krom repase tlumiče, na ten se moc necítím, protože nevím, jak na něj. platit za servis nepřichází v úvahu, to se k tomu už dokopu (krom toho tlumiče, ale to u toho khs také odpadne)

                • scret  

                  no, to bude docela problem, moc jich nejezdi a novy snad uz nikde neni:( jeden byl ted na cyklobazaru…

                  tlumic neni problem, da se lehce rozebrat, ikdyz je na to potreba vic rukou:)

                  ja osobne bych rad nejakyho softaila z titanu:)

                  • Nimrod  

                    nový netřeba, však je to ocel :-)

                    můj sen je také titanový vysokozdvihový soft, ale pokud pominu cenu, tak se bojím, že bych mu dal moc velký kouř… přece jen jsem jezdíval trošku sjezd a jezdím trial a tak to podle toho občas vypadá… z kopce to rád pustim, rád se od něčeho mrňavýho odrazím a když se nudím, tak si dám pár příšlapů a nebo přejíždím přes klády… tak chci vyzkoušet, co to provede s khs, které bude ve všech směrech asi odolnější

                    • scret  

                      no, pokud se nebojis oceli, titanu bych se nebal vubec… Cena byva bohuzel astronomicka:(

                      ohledne khsa, abys nebyl zklamanej, pocitej ze tuhost oproti dnesnim top XC HT ramum je uplne jinde, bohuzel ne k lepsimu… na XC dobrej ram, ale na trail/AM jezdeni bych do nej nesel… na to je full proste lepsi skoro ve vsech ohledech…

                      • Nimrod  

                        tohle není ani tak otázka materiálu, jako dimenzování

                        pode mnou se nic nekroutí a když, tak mi to vadí jen málo kdy

                        jinak je to fakt, prostě asi je pro mě lepší ten full, ale furt nevím… třískají se ve mně 4 možnosti… nejdřív si říkám, že přece supr je celopevňák, lehočký, nemá se co zkurvit, prostě radost. pak si řeknu, že jsem se asi zbláznil a po 1/2 hodině v terénu bych asi vylít z kůže, takže aspoň vidlu. pak následuje to, že když už vidlu, tak i prdel, takže celobrko. ale mi se líbí moc soft, takže soft. no a furt se to ve mně točí a každou chvilku jsem pro něco jiného. takže tomu nechám čas… ono než postavím vůbec to khs, tak to bude minimálně léto… pak na něm budu drandit a snad se mi to v hlavě trošku srovná. ideální by bylo, kdybych se zklidnil, ale moc tomu nevěřím…

                        • DaSnail  

                          ocelový celopevňák 29ka, véčka alebo bb7, štvorhran, nexus alebo alfine, 2.55 gumy, dobré sedlo, možno sedlovka od suntoura… 8o)

                          • Nimrod  

                            a právě že takovéhle kolo by teprve bylo pro mě jednoúčelové a co víc, nepohodlné. ale něco takového mi občas napadne, ne že ne, jen to poměrně rychle zavrhnu

                            • maajkee  

                              jenže jednoúčelový věci bývaj právě ty nejlepší pro danej účel ;)

                              • Nimrod  

                                já neříkám že ne, ale tohle nechci, minimálně zatím. jsem zatím moc pohodlný

                • Smejči  

                  Hele s těma véčkama to nepřeháněj. Já je jezdil 10let a až teď si koupil nové kolo a samozřejmě s kotoučema. Podle mého názoru jsou kotoučovky (samozřejmě hydraulické) nejlepší technická vychytávka za posledních 10let (mám na mysli, přelomovou vychytávku).

                  • maajkee  

                    no to sice jo, ale na expedice do divočiny to je zbytečně moc techniky, maximálně tak mechaniky. u Véček si člověk vystačí s náhradním lankem a špalkama a to koupí i na ukrajině :)

                  • Nimrod  

                    když koukneš do mého profilu na kola, tak zjistíš, že jsem jezdil lecjaké hydry a dovolím si říct, že i vím, co dělám :-)

    • Singlespeed  

      Pokud teda cestuje v dalekých horách jen s podsedlovou brašničkou, tak je to bez diskuzí borec ;-)

      • Nimrod  

        :-D spíš mi šlo o to, že pokud vede nějakou cyklo výpravu, tak by asi bylo fajn, aby se mohl spolehnout na kolo… a zrovna v tom ladakhu se bude asi blbě cokoli shánět :-)

    • nox159  

      ja ti teda nevim jestli to neprehanis s tou starostlivosti…

      podle me to moc resis ja bych se na takove cestovani vzduchu nebal a nebal bych se ani hyder ( v pripade shiman zvladnes opravu s klapesnim nožíkem a trochou oleje – kdyz nepočitam urvanou hadici.. ;-)

      nechapu proc by se musel mesic co mesic hrabat v kole jak pises…

      jen muj nazor :)

      • miruš  

        myslím si úplně to stejné,pokud je o kolo postaráno přiměřeně tak není co řešit,navíc to není pak dobrodružství když je všechno 100 procentní a všechno jde jak po másle,je třeba improvizovat :-)kdo chce tak zajede do Ladaku i na vratech od chlíva :-P

        • Nimrod  

          :-D pokud se jedu projet na kole, tak bych rád jel a ne vedl v místech, kde bych raději jel :-)

          • miruš  

            jsem stejného názoru,také nerad tlačím :-) ,nicméně jednoduchá matyka,vzduch se zkurví určitě dřív (náročnější na údržbu)než pružina pokud ovšem neodejde tlumení,véčka souhlas s tebou,nějaký rám kde jsou krapet větší ložiska než obvykle,mám kolo asi 13 let staré na shimano STX a kromě výměny řetězu vše funguje i bez údržby,pro někoho jsem možná čuně,ale na druhou stranu když to né a né zničit :-)

            • Nimrod  

              právě že s tím vzduchem je to až moc jednoduchá matika, proto se divím, že se lidé nebojí… nebo jestli ten vzduch je an takové úrovni, že se není čeho bát…?

      • Nimrod  

        hydry nechci z toho důvodu, že mám rád véčka, narozdíl od hyder. nic moc jiného v to nehledej. sám jsem jezdil několik hyder a problém jsem míval jen s magurou…

        čeho se bojím u vzduchu jsem psal výše, krom toho jsem strašlivě líný na kolo sáhnout, když jde o servis, takže čim méně na něco budu sahat takhle, tím lépe :-)

        hrabat se v kole jsem myslel z toho důvodu, aby měl jistotu, že mu neodejde třeba těsnění a neuteče vzduch. to fakt nevím, co bych dělal, kdybych byl někde mimo civilizaci s nefungující vidlicí..

        • mr.antik  

          dáš do kapsy nějaký elastomery a v nouzi je tam strčíš misto vzduchu

          • lukas aka mitro  

            ja bych si spise mimo civilizaci vzal do krabicky nahradni tesnenicko a pumpu na vidli.

            Nicmene radeji bych volil pruziny, prtoze netlumici vidle se pri presunech prekousne lip, nez propadla…jenom fedra nesmi prasknout..;)

            • Nimrod  

              tak tak, vzduch prostě nemá u mě budoucnost, zase se to potvrdilo :-)

              • fousek  

                Zas na druhou stranu vzduch ma vyhodu ze ho muzes vic prizpusobit zatezi a ja uz nejakej ten patek mam vzduch na vsem a jediny u ceho byly problemy je Totem, ale u toho to bude taky tim ze je to prvni rocnik vyroby.

                Pumpu sebou nevozim.

              • mr.antik  

                nevim, no, možná to budeš muset někdy zkusit. Určitě jsem na tlumič nesahal po dobu a zátěž srovnatelnou s více než měsíční expedicí v těžkým terénu. A když už, tak jen proto abych poladil tvrdost pružení

                Btw s brašnama si prostě nezajezdíš na sebelepším kole, bude to jen přesun a terénu se rád vyhneš.

                • Nimrod  

                  já vás s fouskem chápu, ale vidím v tom potenciální riziko, v podstatě zbytečné. jediné plus, které bych ocenil, je přifouknutí na vyšší váhu, ale to snad nebude tak horké ani s pružinou…

                  tak je jasný, že s brašnama pojedu v poklídku a nebudu si vybírat úplně rozbité cesty, kde bych se bál, že se něco urve, nebo tak něco… ale jak moc to bude na hovno, to teprve musím pořádně vyzkoušet :-)

    • Foose  

      hele nevím co řešíš…já jsem na kolo celé prázdniny nešáhl, moc jsem toho za ty 3 měsíce nenajel (necelé 3000 km) ale s kolem jsem nic nedělal, jen kolo 2 krát umyl. A to jezdímě s kámošem ty nejtěžší terény co jsou, ostatní HT z party to nejraději vždy objedou.

      Jen teď mi trochu blbě řadí smyk.

      • Nimrod  

        prostě se bojím všeho a snažím se vyvarovat potencionálních rizik už z toho důvodu, abych se nemusel o nic starat a jen jezdit. já se v kolech nikdy moc často nehrabu, to je fakt, a všechno relativně i funguje, ale používám spíš komponenty, kde se nemá moc co rozbít. ale už jsem tu psal několikrát, že nemám se vzduchem v podstatě zkušenost, takže ten můj strach pramení z nezkušenosti s ním

        • JSt  

          vzduchu se bojis naprosto opravnene. revelation mne usel, fox rp – stuck down. videl jsem vyfoukly vinnetou, fox, rs – jak tlumice, tak vidlice.

          krom toho olej chcije ze vsech znacek, vinnetou a rs vedou :-)). pak nevim o problematictejsim komponentu nez jsou hydrobrzdy. jestli chces u kola eliminovat velke mnozstvi pomerne fatalnich zavad, musis se vyhnout tesnenim drzicim plyny a kapaliny. ;-)

          • Nimrod  

            a ideálně skončím na fixce řemenem :-)

          • black.horse  

            ale prdky, všechno tohle zlo vozím na několika kolech a nikde mi vzduch neuniká, ačkoliv jednou jedno těsnění u tlumiče a únik oleje jsem zaznamenal…

            • Darius  

              nj, ale nesmis zapominat na pana Murphyho… dokud jezdis doma kolem komina, nic se nestane, ale jakmile vyrazis nekam dal, tece vsechno, co lej ma

              • black.horse  

                pan murphy si může zasednou na každou součástku, spíš mi Jst občas přijde že zbytečně plaší:-)

            • JSt  

              vzal bys takovy kolo na nejakou expedici, kde bys vedel, ze pripadny defekt bude obtizne resitelny az neresitelny?

              kdyz na kole jezdis „kolem baraku“, tak je ti tohle vsecko fakt u paty ;-).

              • black.horse  

                Pro mě je strašidelná představa jet na delší štreku kde bych musel jet na pevňáku mimo asfalt… sice je hezká snaha eliminovat teoretická rizika, ale zase bych na tom kole musel být schopen dlouhodobě vydržet a fungovat, což si dovedu představit spíše na fullu. Lehký zdvihy a dobrý brzdy dle mě ulehčí dost energie.

          • pepek  

            Tak sundej aji gumy a natáhni si tam plný, ne? Aby ti náhodou neušla. Nejslabší článek je pohonné ústrojí a to musíš holt na biku nechat, když někam chceš dojet.

            • Nimrod  

              rohloff, alfine,… :-)

              • pepek  

                Myslel jsem pohon jako pohon a ne převodofku.

                • Nimrod  

                  tam jedině sázet na spolehlivé komponenty + náhradní díly, co se vejde

                  • DaSnail  

                    tak komponenty pohonu si moc nevybereš. čo tam je od výroby, to je nafurt. a každá zmena je v podstate proti origo stavu downgrade.

                    s tými náhradnými dielmi je to dobrý nápad, len treba nájsť machra ktorý ti ich tam nahodí ;o)

            • JSt  

              gumy? proc? dyt to opravis behem par minut ;-).

              orech je fatalnejsi. vsecka rizika nikdy neodstranis, snaha je o jejich minimalizaci. ;-)

              • pepek  

                Jak opravíš? Zeptej se Kopky, jak sháněl 29" plášť – a to bylo v USA. V Burundi-Urundi třeba Nobby Nica nejspíš v triple compound, DD a UST verzi ani neseženeš.

      • Singlespeed  

        Máš prostě štěstí. Já jsem loni pod Sassolungem urval ořech a byl jsem tak akorát namydlený. Letos mě v pohoří Carega prdla zadní špice na Crossmaxu, kolo se neprotočilo ve vidlici a byl jsem namydlený zase. Naštěstí jsem nejel sám, tak jsme si prohodili s kámošem pláště (měl užší, takže kolo se už jakžtakž ve vidlici protočilo), tak jsem se aspoň zachránil ;-).

    • martin_bakov  

      Jestli je to zadni tlumeni pro tebe rizikova vec, tak ho eliminuj – porid si odpruzenou sedlovku, siroky plast dozadu a jede se… Stejne kdyz budes mit smulu posere se neco jinyho.

      • fousek  

        Na expedycni kolo bych dal mech. kotouce, tak 2,4 pravy UST a celopevnaka.

        Pokud se ma jet nekam daleo tak bych asi jel co nejrychlejsi a nejsjizdnejsi cestou.

        • Nimrod  

          tvá teorie je naprosto rozumná, ale pro mě značně neuspokojivá. když už někam pojedu, tak mi nebudou zas tolik zajímat silnice… těch je tu dost a moc mi neuspokojují. ale ust bude :-)

      • Nimrod  

        odpruženou sedlovkou nemůžeš nahradit zadní odpružení… to se prostě nahradit tak úplně nedá. ale když je slušně udělaný jednočep, tak se není moc čeho bát. čepy jsou více méně vyřešené, takže ty se sem tahat nemusí :-)

        • Vilém  

          A bagaz planujes tahat jak?

          • Nimrod  

            šikovně :-)

            ne, ještě to úplně vymyšlené nemám, nicméně prozatím asi napasovat na zadní kyvku nosič, něco do rámu, něco pod sedlo, něco pod řídítka a snad to bude v cajku. pokud ne, tak ještě můžu na vidli…

            spíš mi jde o to, že by nebylo marné, když už bych někde byl, tak teda přenocovat někde v kempu (fuj, já vím, ale co se dá dělat, aspoň bych se pořádně umyl :-)), nechat tam věci a jet se projet po okolí…

            • Darius  

              ja myslis, ze se bude chovat odpruzeni, kdyz na kyvku pridas 20kg?

              za me cestovatelske kolo: 26/29" (dle vysky uzivatele) ocelove HT s pevnou vidli, brzdy BB7 nebo Vcka

              • Nimrod  

                jasně, že to nebude ono, ale furt tam bude nějaký zdvih… narozdíl od pevňáka

                • goofy  

                  Bude zdvih, ale totalne necitlivy a nereagujici. Kdyz bagly do zadu, tak jedine na sedlovku

                  • Nimrod  

                    to je o rám a sedlovku

                    • goofy  

                      to je otazka. Kdyz das trosku pevnejsi a vic zasunes. Si vem, ze 100kg macka sedlovka unese a tebe s baglama ne? Proste na zadni kolo na fullu je nesmysl cokoliv davat (uz i rolhoff :o))

                      • Nimrod  

                        já ti nevím, nelíbí se mi to ani trošku… stejně čim dál to dáš od sedlovky, tím větší páka na to půjde a pak už se to projevit může…

                        • goofy  

                          Me se to taky nelibi, ale pro mne jedina moznost, jak s brasnama na fullu jet. Na kyvku bych si to urcite nedal.

                          • Nimrod  

                            nejrozuměji vypadá ten vozík, kapsu do rámu a brašny pod sedlo a řídítka, no… konec konců ono se toho táhnout moc nemusí a asi by se dalo vystačit i s tím bazmektem na sedlovku, tam dát jen karimámu a bivakovací pytel, jídlo do rámu, nějaké nářadí kam se zrovna vejde, hadry do báglu, blbovinky do těch brašniček, petky do držáků na rámu (dělají se i takové, že je dáš kamkoli, nepotřebuješ díry v rámu) a je zbaleno na pár dní s přehledem, stačí jen jednou denně koupit někde pití…

              • maajkee  

                Ale jedině klasická hi-ten ocel, žádná zeslabovaná Cr-Mo, to se taky vaří dost blbě.

    • miruš  

      kdo se bojí nesmí do lesa…

    • maajkee  

      Tohle ale přece není cestovatelské kolo! :)

      Kde má přední a zadní nosič, kde má blatníky?

      • Nimrod  

        já vím :-) jde mi jen o ten vzduch… on dělá jen wiesmann kolo, které splňuje mé požadavky (celobrko, bez problémů zadní nosič a něco do rámu), jenže je brutálně drahý a dost hnusný, co si budeme nalhávat :-)

        • maajkee  

          na jekylla prodávaj přímo nosič i s blatníkem :)

          Ale neposílaj ho do světa, jinak bych ho už měl doma :)

          • Nimrod  

            to nenznám, dobrý :-) jen trošku nechápu, jak se to montuje

        • Nimrod  

          tohle je celkem slušný nápad :-) z mtbs

          • maajkee  

            To je na hovno :) brašny by byly srašně vysoko a kolo by se houpalo ze strany na stranu jak blázen. těžiště je potřeba dostat co nejníž, tudíž nosič co neblíž ke kolu.

            • Nimrod  

              bočnice by musely jít níž, to je jasný, ale nápad je to dobrý. wiesmann to dělá přes strašně hnusné navářky na rámu, ale asi toho unesou o dost víc jak tohle… zatím to furt vidím na bastl na zadní kyvku, furt to vychází asi nejrozuměji :-)

            • lukas aka mitro  

              no jo.ale jak ho pridelas na zadni kyvku, tak zase zabijes pruzeni desnou vahou:(

              • Nimrod  

                to je fakt, no… ale nevím jak moc, doufám, že jen přizabiju

                • lukas aka mitro  

                  krom toho ze cepy ti budou chtit vyskrabat oci, tak to proste moc pruzit nebude. Dobre, bude, ale o poznani hur, protze jedna vec je kdyz tlumic tlaci na sestavu zadni kolo+kyvka a vazi to rekneme 3Kg a kdyz tam bude 25Kg…F=m*a a zadni stavba bude lina…(a rymuje se to:))))

                  • Nimrod  

                    s omezením pružení počítám, to je jasné, ale s těma čepama máš pravdu… tak vozík? ale toho se trošku moc bojím… na druhou stranu někdo v jednom vlákně povídal, jak je supr…

                    • lukas aka mitro  

                      to neporadim…moc jsem nad moznostmi fulloidniho vandrovani nepremyslel…

                      • Nimrod  

                        on se jinak normálně dělá i nosič na fully, ale s těma čepama mi to moc nedošlo, že by asi dost trpěly (celkem by mi zajímalo jak moc). jinak bych v tom neviděl zas takový problém, cestovat zas tak často nebudu… http://www.groundeffect.co.nz/…-RCK-ACC.htm

                        • lukas aka mitro  

                          pokud je vestina bajku delana aby vydrzela bez problemu 100kg ziveho zatizeni, tka pokud vazis 70 a prihodis 20, tak to jeste kolo vydrzi…uz proto, ze na tom nebudes jezdit tak divoce:)

                          • Nimrod  

                            67 :-) jde spíš o to, že ta váha je jinde a bude asi jinak zatěžovat kyvku. ale zas na tom nebudu dračit, to je fakt… takže reálné to asi je…

                            • maajkee  

                              Tak to jseš jako pírko simtě, vůbec bych se toho v tom případě nebál.

                              Každopádně stejně nějak moc nechápu na co full na cestování s bagáží.

                              • Nimrod  

                                jsem , já vím :-) a frantovo čepu věřím víc než hodně :-)

                                kvuli pohodlí. ono být den co den od rána do večera v sedle a drncat někde po ne moc hezké cestě nebude moc příjemné a kochat se u toho také moc nedá…

                                • maajkee  

                                  A kam chceš jezdit? Ono stejně s plnou polní se nedaj jezdit žádný terénní cesty i když bys měl fulla a to hlavně kvůli hmotnosti celku.

                                  • martin_bakov  

                                    souhlas.

                                  • Nimrod  

                                    zatím nikam, kde by to byla moc velká divočina, hodně mi láká skandinávie a tak. rád bych se podíval také na island. až se nebudu bát o kolo, tak ukrajina a rumunsko

                                    • maajkee  

                                      Já už celkem dlouho plánuju cestuju přes rumunsko k černýmu moří, ale samotnýmu se mi nechce a souputníka jsme nějak nenašel :)

                                      Každopádně toho Rumunska bych se vůbec nebál, není to zas taková divočina, celkem civilizovaná země :)

                                      • Nimrod  

                                        za rok jedem, říkáš :-)

                                        • maajkee  

                                          No rád bych, ale příští rok bude asi plnej :) V červnu svatba, pak nějaká ta svatební cesta, práce na bydlení a tak vůbec, tak nevim kdy to uskutečním, každopádně by to chtělo do doby než bude dítě, pak už to bude vůbec v háji :))

                                        • goofy  

                                          Jedu s vama na IH-cku :o) A se vzduchem :-D

                                      • lukas aka mitro  

                                        Pokud opet budu v praci, kdyz banda pojede dovolenou na kolech, tak rumunsko bych zkusit mohl, jestli teda prekousnes me obludne 29":D

                                        • maajkee  

                                          no to asi překousnu, já bych jel taky asi na crossu :)

                                          Ještě bych možná mohl pak třeba někdy v srpnu, v září, až se situace trochu uklidní :)

        • fousek  

          Myslim ze neco takovyho jako je na prvni fotce by ti svaril Mrazek, pokud by neco varil

    • Nikiller  

      neni tohle to co hledáš?

    • kali222  

      jo rozumim. on jezdi, ty resis. ve vsem nejaka slozitost… to uz je diagnoza :)

      • kali222  

        jo a co tedy chces pouzit za vidlici,kdyz krom ramu mas jasno viz prispevek nekde vyse?

        • Nimrod  

          já řeším rád, když mám čas a chuť :-)

          však povídám, že nevím, jestli pružinu, nebo vzduch… ale asi pružinu, poladěnou toru, jen nevím, s jakým tlumením… to bude zas až další debata :-)

          • Foose  

            a kde s tím kolem chceš vůbec jezdit?

            • Nimrod  

              všude :-) kam mi cesta zavede…

              • Foose  

                aby tě to nepřešlo…

                všude se dá jet i na kole s pevnou.

                • Nimrod  

                  že se dá jet všude s pevnou mi nemusíš říkat, ale o to fakt nestojím. skoro ideální kolo na výlety byl pro mě starý sjezďák… jednou jsem měl naplánovaný hezký výlet po jedné turistické značce, kde jsem to ani trošku neznal. vyjedu, po chvilce bouřka a začíná kopec… tak hezky slezu, tlačím na kopec a ono na hovno značení, tak se hezky neustále ztrácím, chvilku jedu z kopce, chvilku do něj tlačím, je mi už celkem slušná zima, mám hlad, domov daleko, síly docházejí, kotoučovky jsou durch, tak už moc také nebrzdí… a přesně v takovémhle případě ocením pohodlí kola, protože pak už chceš jen sedět a vézt se, nechceš před každym podělanym kořenem stávat ze sedla, nechceš nedej bože zvedat přední kolo, nebo cokoli jiného… chceš jen sedět a nějak se dokodrcat domů…

                  v podobné situaci jsem se nedávno ocitl na ht authoru s rs mag 21 (měla cirka 40mm zdvihu) a fakt to je pak o moc horší než na něčem pohodlném

              • mr.antik  

                podle mě bys měl nejdřív nějakou takovou podobnou cestu absolvovat a pak teprv tunit kolo.

                • Foose  

                  to jsem mu chtěl taky tak nějak naznačit.

                • kali222  

                  jj, taky si myslim, ze tyhle cesty podnika clovek parkrat za zivot a vetsina na to bere neco levnyho s tim, ze tu jednu dovolenou prokodrcaji a do dalsi se zas vzpamtuji :). po akci kolo s klidnym srcem zahodi, nebo prodaji za par supu(neco na kratkou dobu= pro Nimroda nezajimave, ted bez usklebku,da se to vycist z jeho vlaken). pripad mi stavba takovyhleho bajku desne jednoucelova, nebo naopak pro nekoho, kdo takhle stravi nekolik let temer v kuse a bude psat cestopisy, ci kreslit mapy. jinak mi to pripada jako jezdit zahradnim trakturkem 100km denne do prace(tady spsie designove).

                  jinak ale chapu jak to mysli :)

                  • Nimrod  

                    tak něco napíšu, i když víš, jak to myslím :-)

                    je mi jasné, že nebudu jezdit měsíc co měsíc, to je nereálné z mnoha důvodů, ale jednou za rok se to stíhat dá celkem bez problémů.

                    nemám v úmyslu kupovat kvuli tomu něco jiného, chci kolo na svoje xc, na které můžu něco přidělat. nechci kodrcat na něčem nepohodlném, pak si to moc nevychutnám a akorát mi to kodrcání bude žrát síly.

                    a nějak nevidím furt tu jednoúčelovost takového kola. nějaký sportovní posed, na to si moc nepotrpím, váhu kola moc neřeším, pokud to je v únosných mezích… jediný rozdíl o proti normálnímu xc pro mě tam bude v tom, že bych měl vymyšleno kam co dát a měl bych tam kdyžtak pár navářek na nějaký nosič nebo něco jiného

                    • kali222  

                      ja myslel ty nadherny kola z prispevku 07.10.2010 12:27:05 jako jednoucelovky :)

                      • Nimrod  

                        jo ták :-) to jo, ten jeden to má nějak dost divně, ten druhý se dělá i tak, že se to dá oddělat, ale furt tam zůstanou nechutné navářky. tudy cesta nevede, jen jsem chtěl ukázat, jak se s tím wiesmann popral… jsem se nepřesně vyjídřil :-)

                        kdyžtak tady je maličko vidět, jaký způsobem je to tam přidělané, pokud to není ve verzi na pevno… ale jak říkám, furt to je dost nechutné a nechci to :-) http://www.wiesmann-bikes.de/…3/g2heba.htm

    • t29  

      rozdělil bych řešení na dvě části – jednak komponenty, zdvihy a jiné technické vymoženosti, jednak konstrukce rámu a možnosti umístění nákladu.

      Na komponenty už tady zaznělo dost, místo véček bych přemýšlel o mechanických BB-7, čepy pro V-brake na vidlici se dají využít pro montáž nosiče, něco ve stylu Kona Sutra

      Další úložné prostory – brašna na řidítka a velká brašna do rámu, čili to chce volný rámový trojúhelník, jako má Cube Stereo

      a dozadu nosič na sedlovku, případně s výztuhama k sedlové a horní rámové trubce. Sice bude výš než na zadní stavbě, ale počítám s tím, že tam budou lehké objemné věci a všechno „železo“ dáš do rámové brašny.

      • Nimrod  

        jde v podstatě jen o rám (na který si nechávám ještě čas a pořídím to khs) a o vidlici (pro tu toru jsem rozhodnutý na 99%. pružina, jen nevím, jestli motion control, nebo turnkey… nebo něco jiného z jiného rs)

        čepy na véčka se dají použít i když tam jsou véčka, v tom bych neviděl problém

        úplně volný rámový trojúhelník by nemusel ani být, stačí jen mít tlumič někde u strany (já ho chci nahoře), takže tak

        pak až bude to khs, tak to nějak všechno vymyslím jak a co bude, co by bylo dobré a co nemusí být

        přiznám se, že s cestováním na těžko na kole nemám zkušenosti, ale pěšky chodím rád, jen mi moc nebaví tahat všechno na ramenou a v porovnání s kolem se moc daleko nedostanu…

        • nox159  

          jako prvni bych zkusil vzit nejake kolo co doma mas nacpat na to nosic brasny najet na tom aspon 100km s plnou zatezi a pak se rozhodovat jak dal…

          s cestovanim na težko mam jen jednu zkušenost z tohoto leta a byla to kratka cesta kolo vypadalo takhle

          s tema brasnama se jede uplne jinak ( mozna to bylo tim ze jsem mel težiste tech brasen nad nebo az za zadnim nabojem kvuli toho abych neskrkal patou o brasnu…) ale kolo se stalo desne nestabilni, pri jizde ve stoje se to kroutilo a nedalo se tak poradne jet. mozna to byl nezvyk… ale na takovem kole bych jiste i kdyby melo zdvih do terenu nejel! i při sjizdeni patniku… to nebylo uplne idelani ( mozna to bylo ne moc pevnym nosicem..) ale i tak pokud bych chtel cestovat natezko ( predstavuju si pod tim ze vezu vsechno co potrebuju treba na tyden – mozna i maly stan spacak… tak bych jiste jen jen po cestach, vlitnout s tim do terenu tak bych se asi zabil – kolo se chova v terenu uplne odlišne…

          jen moje zkusenost :)

          ja bych na takove cestovani volil celopevnáka na 29" kolech ackoliv 29" rad nemam ;-)

          • Nimrod  

            no, sám jsem si pěšky ověřil, že nést s sebou vodu na víc jak den je naprostá kravina, pokud ji máš kde kopit, nebo načerpat. tím jde váha o dost dolů. stan brát s sebou nemusím, stačí žďarák. další věc je to, žes měl všechno hodně vzadu a to hodně zamává s těžištěm, no… ideální rozložení je maličko jinde :-) všechno těžké musí jít někam do rámu, nebo někam k němu… tohe jsou věci, s kterými počítám a nemám v plánu cpát nic těžkého na zadní nosič, pokud vůbec teda bude… tam bych napcal hlavně hadry, spacák, karimámu a bivakovací vak… to jsou vesměs lehké věci, které zabírají hodně místa. rozhodně nemám v plánu tam dávat nějakou brutální zátěž (voda, jídlo), ta půjde jinam

            • Volf  

              Hledej na netu. Najdeš spoustu rad od lidí, kteří opravdu jezdí expedice a sólo jízdy na dlouhé vzdálenosti. Nechci se zde nikoho dotknoput, ale nemyslím si, že zde najdeš dost lidí s těmito zkušenostmi.

              http://kolo.cz/…rubrika/rady

              • Nimrod  

                děkuju

                já se nebudu považovat za někoho, kdo jezdí dlouhé vzdálenosti, nebo nedej bože expedice, takže mi zdejší osazenstvo postačuje víc než dost (dokonce tu mám i jednoho cyklotrempa, který píše knížky, mimochodem moc dobré, ale kdo ví, jestli to tu ještě vůbec navštěvuje), ale je fakt, že bych se mohl kouknout i jinam a zkusit vyčíst nějaké rady

                • Nimrod  

                  přečetl jsem všechny články na které vedl odkaz o balení kola a tak a teda musím říct, že brát s sebou stan mi přešlo po prvním výlětě, nějaká mp3 je fakt k ničemu, deník mi také přijde pro většinu lidí zbytečný, hřeben je zbytečná blbost a brát bombu na vaření bych si vzal jen kdybych chtěl hodně trpět a ještě by se pár věcí našlo… naopak bych spíš kladl důraz na jídlo a pití, ale je to spíš tím, že mi neláká se stravovat v restaruracích a podobných zařízeních

                  • Volf  

                    To bylo na ukázku první co jsem našel když jsem dl do vyhledávače expedice na kole nbo tak něco. Deník si vedu i já a to jezdíl jen ,, kolem ,, baráku. Píšu si km, počasí, tepovku a čas.

                    • Nimrod  

                      ok :-) děda si psal normální deník z pěších výletů po švýcarsku, tak proč ne… ale mi osobně to nebaví a ani nemám na to vlohy

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.