• lucky bastard

    Ahoj, jaké jsou vaše zkušenosti když vám kolo převáží v zavazadlovém vagonu mimo vaše oči, chovají se k němu ohleduplně? máte někdo náké negativa? jak je to s rezervacema? atd…

    0 0
    • DND  

      Využil jsem zatím jen jednou. Viděl jsem jak kolo nakládají (a normálně ho jen opřeli o stěnu vagónu), nicméně zda na něm během přepravy štíplístek nejezdil to nevím;-)

      Co se týče rezervace tak bych ji asi spíš doporučil, protože tři cyklocestující kteří přišli po mě měli smůlu…

      0 0
      • Sunshine 29  

        Moje zkušenost je veskrze pozitivni v momentě, kdy si bike ukládám sám a necestuji s dalšími „bikery“.

        Zažil jsem naházené kola na moje, dětské koloběžky atd. Když jsem se ohradil, že to není úplně OK, většinou nechápavá reakce, jednou mi bylo doporučeno, že si nemám kupovat drahé kolo (nicméně po odpovědi, že by pán mohl dostat přes tlamu, byl klid). Bikeři s rezervací neskutečný boj o místa, my netušíce, že držáky jsou v rezervaci jsme měli co dělat, abychom vyklidili místo v daném limitu (hned). Vlaky jsou fajn, lidi v nich ********, nepříjemný hovada… Pokud to někdo z Vás čte, na cizí věci se nesahá

        0 0
        • -b-n-x-  

          Ty jsi nekdy vezl Chilcotina ve vlaku?

          0 0
          • Sunshine 29  

            Pořád…

            0 0
            • -b-n-x-  

              To ja bych mel strach uz jen o to ze se tam nekde poskrabe. I kdyz je fakt, ze tohle ty zrovna resit nemusis, protoze raw. To ta moje cerna je v tomhle pekne na hovno.

              0 0
    • skorpion  

      bud ho opru, alebo zavesia. Nemyslim si, ze by si tam s nim pocas cesty hadzali :) Niektore vlaky maju rezervaicu povinnu. NIektore nie, ale ak ides vo vychytenej dobe (napr. sobota doobeda – vikendy asi vseobecne), tak je istejsie si ju spravit… Tusim to stalo 10–15kc, nema zmysel cakat kvoli tomu na dalsi vlak aj x hodin.

      0 0
      • lucky bastard  

        nějak jsem po té rezervaci u ČD ještě nepátral, kolik dní dopředu se musí udělat?

        0 0
      • lucky bastard  

        nějak jsem po té rezervaci u ČD ještě nepátral, kolik dní dopředu se musí udělat?

        0 0
        • Martin  

          když jsem jel naposled, dělal jsem to 2 dny dopředu. rezervační systém ukazuje volná místa, takže víš na čem jsi.

          0 0
        • Petr.T.M  

          Kupuju si rezrvaci s jízdenkou bezprostředně před jízdou. Samozřejmě tím riskuji, že už bude plno. Ale jedu-li ve všední den mimo špičku, neměl jsem problém. Jak v pátky a neděle odpoledne nevím.

          0 0
          • Martin  

            v rychlíku Olomouc – Uherské Hradiště bylo v neděli dopoledne volno (jel jsem 27. dubna). takže ono to bude vlak od vlaku, že jo :)

            0 0
    • Kouba_2005  

      co se podívat sem?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kolo převážím ve vlaku hodně často a je to fajn záležitost. V normálních osobácích, spěšných vlacích a často i v rychlících není rezervace třeba, po příjezdu najdu na některém z vozů piktogram kola = prostor pro kola u těchto dveří. Pokud někam chcete jet vlakem kategorie EC/IC/Ex, tak tam je třeba rezervace, stojí 35 kč a je v ní zahrnuta i místenka pro cyklistu. Pokud kolo nemám na očích, tak se nebojím zaměstnanců ČD, ale samotných cestujících, mezi kterými jsou pěkné hovada…

      Jinak pokud vás jede solidní grupa ( třeba 8 a víc..)a víte to dopředu, že pojedete vlakem, tak zajít na pokladnu a ohlásit počet cyklistů a přesný spoj – aniž by jste něco platili, tak ČD posílí kapacitu. Často se stává, že si jen tak hala bala přijde 12 cyklistů, do vlaku se nevlezou a pak nadávají vztekle průvodčímu a na Dráhy, že není připojený vůz, když jedou…on se sám ale nepřipojí.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jinak co se týče převážení kol v dálkových vlacích, tak se to týká pouze vlaků ČD ( i pendolina ), dopravci Leoexpress a Regiojet kola nevozí.

        0 0
      • Enzy  

        Ale zas nám se teď stalo, že jsme měli rezervaci pro 8 kol i s místenkami koupenou cca 2 týdny dopředu, jenže jaksi pozapomněli daný vagón zařadit a měli jsme smůlu.

        Takže kolo vlakem ano, ale připravte se na nekonečná překvapení od ČD ;)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nevím, co to bylo za vlak a jaké byly okolnosti, ale zapomenutí téměř nehrozí, spíš se jednalo o nenadálou poruchu daného vozu a kloudná náhrada nebyla. Ale je fakt, že stávat by se to nemělo :-(

          0 0
          • Mysee  

            Evidentně se to podle dostupných informací stává pravidelně a i samotný průvodčí říkaj, že je to dost časté.

            0 0
            • Jary24  

              Zase si vem na kolika trasách jezdí vlaky a kolik lidí se chce přepravit s kolem. Tipuji že ne vždy je reálný pokrýt všechny spoje – vždyť kolik by museli mít vagónů jen na kola.,,

              0 0
              • Mysee  

                Tak pokud to mají v rozvrhu a řádu a nejsou schopni ho ani aktualizovat (například přes zimu) tak by tak jezdit měli. Ať klidně uváděj, že pojede jen jeden vagon a prostě občas připojí druhej, když se zadaří.

                0 0
          • Petr.T.M  

            Taky se mi to stalo. Místo moderního vozu s háky pro zjednodušenou přepravu ale s povinnou rezervací (místo+kolo), byl obyčejný služební vůz s úschovou během přepravy. Prý kvůli poruše. Fígl byl pak ještě v tom, že měli zpoždění, jelikož s moderním vozem by mohli jet 160, ale s tím starým hytlákem nesměli víc než myslím 120.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ten hytlák je vůz na 140 km/h a zpoždění to nějak nezpůsobuje… Záleží na strojvedoucím, jakým způsobem jede.

              0 0
              • Petr.T.M  

                Jo, tak to bylo 140. To mi vysvětlovala průvodčí, že zatímco normálně fíra valí 160 tak s tím hytlákem víc jak 140 nesmí. A že se to prý projeví. Ale nejsem odborník, je co říkala průvodčí.

                0 0
    • Jary24  

      Já ti to řekne naprosto přesně protože jsem si jednou nekoupil místenku takže jsem jel ve vagonu s kolama a seděl jsem u nich na zemi. Kola zavěsili, kdo chtěl tak měl možnost ho zamknout – spousta lidí si kolo nakládala samostatně a průvodce přes vagon s koly prošel asi třikrát na trase Praha – Č. Budějovice. Stím že si zkouknul jestli tam nějaký kolo nelítá po vagóně.

      Je to sice pár let zpět, ale asi se moc nezměnilo…

      0 0
    • Mysee  

      Jezdím občas na trase Brno-Pardubice rychlíkem. Ze 4 zkušeností zatím jen jedna vyšla na sto procent. Podle rozvrhu vagónu a možnosti rezervace (vždy jsem ji měl do vozu s háky) dvakrát nejel ze dvou vagónu na kola ani jeden. Jednou bylo kolo zavřené v úschově, pokládal ho hodně hrubě na zem. Podruhé jsem ho musel dát na chodbičku hned za mašinu. Jen jednou bylo prázdno a dva vagóny na kola tak, jak měly být. Dnes opět o vagón méně a v tom jednom už 6 cyklistů a kočárky. Spoléhat se na dráhy rozhodně nedá, na to, že chtěj za přepravu už 55 Kč tak nic moc.

      0 0
    • l-e-t-o  

      jezdím celkem pravidelně trasu Praha-Frenštát a zpět. Domů do frenu jezdím většinou ve čtvrtek nebo pátek (zpět do prahy v neděli večer) a vždy jedu slovenskýma EC, kde je povinná rezervace pro kolo. Teď posledně co jsem jel (na druhý květnový svátek) jsem lístek kupoval v pondělí a už jsem měl poslední místo pro kolo. Cena za místenku pro kolo 20,–, cena za trasu 75,– a ještě 10,– za to, že dáš kolo do ruky průvodčímu, aby zavěsil bajk do těch jejich držáků, co tam mají. Zatím se mi s kolem nikdy nic nestalo. Na trase Valmez – Fren jezdí buď obyčejné staré červené vagónky, nebo staré zelené. Takže tam si vždy hodím kolo do vagónu, kde je piktogram kola a nikdo nic neřeší.

      0 0
    • acidb  

      Zdravím, máte někdo zkušenost, jak ČD přepravují kola, když je výluka na trati? Jedem v sobotu z Č. Budějovic do Prahy, mezi Táborem a něčím je výluka a na infolince mě řekli, že mají nachystané transity nebo něco podobného. V případě ČD mě to trochu děsí, mít někde „na kupě kolo“ se nám nechce.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jak kdy. Někdy jezdí pouze autobusy a rozšířená přeprava není poskytována a na důležitějších trasách se dává někdy transit, někdy Avia apod.

        Mě by to taky děsilo, ale nic lepšího pro danou situaci nevymyslíš. Jedině pronájem busu od worldtour stáje :-)

        0 0
        • Markony  

          Jo jezdi transit , už sem to tam několikrát zažil , ale je fakt že jsou kola naskládaný a opřena o sebe , jedině obalit izolaci co je na topení .

          0 0
      • l-e-t-o  

        jednou jsem tohle zažil na trase Veřovice-Hostašovice a tam jela jen karosa. S řidičem jsem se bavil, jestli si můžu dát kolo dolů do zavazadlového prostoru a dohodli jsme se. Sice se mu moc nechtělo, ale povolil to, protože jsem se potřeboval dostat na EC do ValMezu.

        0 0
      • prvniodkonce  

        Jel jsem takhle před 2 lety z ČB do Phy, a byl tam omezený počet míst na R přes Benešov kvůli výluce a omezené kapacitě transitu, takže určitě nutná rezervace dopředu. Jel jsem nakonec R přes Příbram, kde výluka nebyla a místa bylo dost.

        0 0
    • aymara70  

      Zdravím. Přiživím se na tématu. Chystám se na cestu vlakem Praha-Brno…jízdenka a rezervace pro mě a kolo je jasná. Ale co bagáž na kole ? Pojdem na těžko. Na webu ČD jsem o tom nic nenašel. Sundat a táhnou sebou do vagonu,nebo lze nechat na kole ? Ví někdo ? Díky

      0 0
      • Jezevec70  

        Už víš, kterým vlakem pojedeš?

        Většinou je to tak, že kolo si nakládáš sám a věšíš za přední kolo na háky ve vagonu. Takže je lepší bagáž sundat.

        Pokud jede jen jedno nebo dvě kola, lze i jen opřít, ale průvodčí to moc rádi nevidí.

        Na IDOSu si můžeš najít řazení konkrétního vlaku i nákres rozmístění sedadel v konkrétním vagonu.

        0 0
      • IndyCZ  

        Kola se ve vlacích věší, takže pokud ti to z něj nespadne, tak klidně nechat.

        0 0
        • Jezevec70  

          Záleží, kolik toho na něm bude mít. S 25kg navíc, bych to asi nevěšel. :-))

          0 0
      • mvd  

        Jestli nespěcháš a nevadí Ti o 35 minut delší jízdní čas, tak doporučím Interpanter. Jezdí ve dvouhodinových intervalech. Je nízkopodlažní, takže najíždíš luxusně do vagónu i s nastrojeným kolem. Uvnitř podle situace buďto odstrojíš a pověsíš, nebo opřeš. Mají nepovinnou rezervaci, takže pro klid duše si ji můžeš udělat a víš, že jedeš. Souprava je složená z pěti vozů. Vagóny pro kola jsou jeden krajní (při jízdě z Prahy poslední, při jízdě z Brna první) a prostřední. Ten prostřední je dispozičně stísněnější, ten krajní hodně velkoryse řešený. Už několikrát jsem tam parkoval přívěsný vozík o celkové délce 3 m (slovy tři metry).

        0 0
        • Smazaný účet  

          Chudák malá nemocná, posíláš ho do intimpantera… Je pravda, že na převoz kol jsou tyto jednotky super, ale jet v tom cestu Praha-Brno, tak mě trefí šlak. Značně nepohodlný škopek.

          Pokud mohu doporučit, vyhlédni si nějaké EC Praha-Budapešť, většina vozů 2. třídy má solidní kapacitu na kola v nástupním prostoru a zároveň budeš mít pohodlí, v panteru ne. Na Railjety pozor, třeba se podívat do vysvětlivek, jezdí české i rakouské soupravy, ty rakouské kola nevozí, je to výsada českých souprav.

          0 0
          • mvd  

            V čem vnímáš to nepohodlí? Ty místa pro cyklisty v krajním vagónu (2+2 se stolkem) mně přijdou super. Tichý to je nádherně. Wi-Fi jede dobře. Snad Ti nevadí ty dva nebo tři schůdky od kol k sedačkám? :o) Jediný mínus vidím fakt jen v tom, že se víc courá. Ale když stahuje zpoždění, tak to těch 160 km/h pálí úplně stejně, jako Pendolíno.

            A když přijedeš na perón dvě minuty před odjezdem s 60kg kolem, tak se šikne, že prostě zajedeš dovnitř, a pokud vůbec odstrojuješ, tak až uvnitř po odjezdu.

            0 0
            • gollum  

              Já jsem zatím jel Interpanterem jen jednou, kdy to rozjel naplno a zážitek byl takový, že cíleně budu vyhledávat jiné vlaky. Házelo to v něm tak šíleně, že jsem skoro nebyl schopen držet hrnek s čajem, abych ho nerozlil a to jsem se na to pořádně soustředil…

              0 0
              • aymara70  

                Díky moc Všem. Pojedem ve 4 lidech,takže Interpanter se jeví jako dobrá varianta. Na čase nezáleží a že to trochu hází :-) nevadí…

                0 0
                • mvd  

                  V tom případě možná budeš řešit ještě jednu záludnost. Když budeš dělat rezervace míst kolo + místo přes internet, tak se může stát, že Tě systém bude cpát do prostředního vagónu (33) a nejde si ručně vybrat, že chceš do krajního (31) i přesto, že místa jsou volná. Mně se nepovedlo to překonat a doufal jsem v případnou domluvu s majitelem místenky do 31, že si to se mnou prohodí, protože určitě bude míň na těžko, než já.

                  Pokud bys to řešil a vyřešil, dej vědět, jak se Ti to povedlo :o)

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Přijde mi, že InterPanter je na rychlo spachtěný z pův. RegioPanteru, chybí jedny dveře, sedadla nevychází na okna…

              0 0
              • mvd  

                Ono to tak opravdu je, že z Regiopanteru vychází. Našlo by se víc „pih na kráse“, ale dá se s tím žít :o)

                Co mně přijde jako úlet, je řešení 1. třídy – průchoďák, přes který courá druhá půlka vagónu, kdykoliv se jde někdo vyčůrat. Koupit si 1. třídu v očekávání, že tam budu mít větší pohodlí a klid, tak budu asi docela nasranej.

                0 0
                • IndyCZ  

                  Já teda s interpanterem mám zkušenost veskrze dobrou, i když samo na kratší, cca hodinové trati. Snažím se vždycky zalézt na konec ke stolku a místa je tam dost… ale s tou první třídou naprosto souhlasím, naprostý nesmysl, oni skrz ni totiž neprocházejí jen lidi na záchod, ale i masy na každé zastávce, když jdou vystupovat. Sedačky skoro stejné, klid žádný → nesmysl za to připlácet.

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Tichý je do 120km/h a že tam je wi-fi…nějak mám pocit, že současné generace klidně budou sedět kbelíku od uhlí, hlavně, když bude wi-fi…

              Ad pohodlí: souprava je od cca 140km/h řádně uskákaná, tedy kdo kvituje tu wifi, tak pak už stejně na furtbuk nic nenapíše :o) Ale co mi skutečně vadí je velmi stísněný prostor, širší lidé mají problém projít uličkou, než si stoupneš, musíš se podívat nad hlavu. Sedačky jsou tvrdá pryčna, která se hodí fakt někam na příměstskou dopravu. Když se někdo na tvé sedačce sklopí stolek a datluje na ntb, tak se s tebou třese i celá sedačka. Atd, atd.

              Z mého pohledu největší komfort nabídly ty staré a často nenáviděné, dnes už skoro nejezdící kupéčka, pokud měla inovovaný interiér. Kupé samo o sobě nabídne víc soukromí, bylo tam pohodlné měkké sedáky, místa na nohy aleluja. A asi nejlepší jsou kupéčkové vozy Siemens, kterých teď ČD nakoupili kvanta od ÖBB.

              To jen takové okénko o pohodlí, ale jinak musím souhlasit, že pro cestující s koly a kočárky jsou tyto vlaky velmi přívětivé. Ty oddíly pro kola jsou fakt velké, takže když se to sejde, tak pojmou i víc, než je ofiko kapacita. Ono kolikrát jsem zažil, že se třeba do regionovy posbírali cyklisté, pár kočárků a bylo plno. Pak už musel vlakvedoucí nějakou neobjednanou x-hlavou bandu odmítnout přepravit z kapacitních důvodů, a to byla vždy málem svatá inkvizice na ČD :-)

              0 0
        • aymara70  

          Takže puťák i cestu vlakem mám za sebou. Interpanter úplně v pohodě…místa dost,schody žádné. Na kola bylo vidět ze sedadel. Místy to mrskal podle ukazatele i 160. Žádné kdovíjaké drncání jsem nepozoroval. Snad jen kafe kdyby bylo… :-) Dík za radu při výběru.

          0 0
          • mvd  

            Tak to je super, že spokojenost :o) Koukám, že jste byli v prostředním vagónu (podle prvků na nástupišti za oknem foceno v Praze na Hlaváku?) a žádný odstrojování a věšení na háky nebylo potřeba.

            Že kafe nebylo – to je nepřipravenost! Když jedeme s manželkou podobně na těžko, tak se vším komfortem. Jedna termoska na kafe, druhá na čaj, třetí na víno, … :o)

            0 0
            • Jezevec70  

              V některých InterPanterech už mají i automaty kafe. :-) Aspoň na tratí Brno – Olomouc.

              0 0
              • mvd  

                Tahle vymoženost se do těch na trase Praha – Brno ještě nedostala. My teda ten pojízdnej bufet a bar vozíme hlavně na samotný putování. Není nad to zastavit si v lese na paloučku a udělat si piknik se vším všudy :o)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Já tam ( vůz 32. ) teda viděl automat na pití a nějaké oplatky, ale automat na kafe jsem asi přehlédnul..

                0 0
                • Jezevec70  

                  Nevím, nezkoumal jsem co tam prodávají.

                  Asi máš pravdu, tímto se omlouvám za dezinformaci. Zítra jedu od Olomouce, tak se podívám. :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nevím, jen píšu, že jsem si ho nevšiml, je možné, že tam skutečně je. Železnice je jeden ze zájmů, ale zároveň jak dojíždím do práce každý den pár hodin, tak už nezkoumám, co kde je a jsem rád, když někde v klídku sednu :)

                    0 0
              • gollum  

                Jak jsem psal výše, tak na můj vkus to v InterPanterech při maximální rychlosti „trochu“ více háže, celkem bych chtěl vidět kdo tam dokáže pít za takové situace kafe z kelímku. Já se pokoušel pít vlastní čaj z termosky a měl jsem co dělat, aby se mi nerozlil…

                0 0
                • aymara70  

                  Tak takový házení jsem teda nezaregistroval.

                  0 0
                • mvd  

                  Taky bude hrát roli, kde ve vagónu sedíš. Místo uprostřed délky vagónu má poloviční výchylky házení, než místo nad podvozkem. První podvozek najede na nerovnost (ať už výškovou, nebo příčnou) a přenese ji (po odpružení) do skříně vagónu. Přímo nad ním bude výchylka plná, uprostřed vagónu poloviční, nad 2. podvozkem nulová. Pak najede na tu samou nerovnost 2. podvozek, a opakuje se to v opačném směru. Takže nejklidnějším místem je logicky prostředek vagónu.

                  0 0
            • aymara70  

              Jo termoska nejela :-) Vaříč a kafe jo,takže bylo později…Prostřední vagon správně. Z hlaváku jsme jeli,ale v který stanici jsem fotil to už nedám :-)

              0 0
    • 01carbon  

      Kolo na háku se nedá nijak zajistit – možná jsem trochu paranoický, ale sundaval jsem přední kolo a bral si ho s sebou i když jsem seděl od kola o 2 kupé (nebyly to kupé ale otevřený prostor) byl jsem celkem hodně nervozní v každé zastávce kdy byly otevřené dveře vagonu, zvláště když se vlak zaplnil a stálo se i v uličkách.

      0 0
      • IndyCZ  

        Nejsou v prostoru věšáků kol i sklopné sedačky?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Takový ten dlouhý stočený zámek – máš? :)

        0 0
        • Martin  

          Jo, já si kolo ve vlaku paranoidně zamykám, za ty nervy mi to stojí, kulatý navinovací zámek z Lidlu je na to super. Asi musím číst méně bikeforum a zkazky o ztracených kolech.

          0 0
      • Smazaný účet  

        paranoidni…

        …je si sedal ke kolu na zem:)

        0 0
        • 01carbon  

          ad spartakus – mam dva ale nepouzivam -precvaknuti trva par sec. Pouzivam abus 5–6 plochych segmentu. Tusim se to jmenuje Bordo.

          ad lukas – bral jsem si k sedacce predni kolo, osu, sedlovku se sedlem.

          Ale stejne jsem malem chytil tik.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Těžko se snažím představit si, jak někdo nastoupí do vlaku většinou plného lidí s půlmetrovýma pákovkama a jde lovit kolo… asi trochu paranoia :o)

            0 0
            • Tencovozikmin  

              Jel jsem takhle s kolem jednou a taky ma fantazie nestaci. Kolo na vesaku a nez jsem se z toho s ostatnima vymotal tak sem byl rad ze jsem stihl vystoupit. Leda ho hezky pripravit u dveri,ale pak zas to chce nejakou hezkou jednoduchou zastavku at vystrelis jak z praku,nebo by majitel musel chrapat,aby si nevsiml a nezareagoval. Jinak nevim jak by se tam zlodej motal v tom vagone. Jel sem jednou,tak treba jsou ty cyklovagony ruzne typy.

              0 0
            • 01carbon  

              Jel jsem s kolem vlakem jednou a to asi 5–6hod.

              Kvalitní štípačky (žádné 1m pákovky) které se vejdou do kapsy, běžný lankový zámek střihnu za cca 30sec – osobně vyzkoušeno. Navíc ten Abus Bordo mam.tak proč ho nepoužít.

              Kolo na tom háku nejde k ničemu připevnit (k háku, oku ve stěně…) – jen je možné zamknout např. zadní kolo s rámem dohromady.

              Před nějakou dobou tu nějaká slečna brečela, že jí ve stanici když se otevřely dveře vagonu někdo sebral z háku kolo a zmizel i když seděla od kola asi 2m – stačí to tu pohledat..

              a ano .To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že po tobě nejdou! (Joseph Heller)

              :-)

              0 0
            • Singlespeed  

              Na Běžný lankový zámek na kolo stačí kleštičky na bovdeny, bohužel.

              0 0
              • mvd  

                Pořád je tam „faktor velikosti“. Kolo NIKDO nestrčí do kapsy :o) Takže když už o ně mám takový strach, tak při brždění do stanice zpozorním a připravím se skočit po případném pachateli. S rozjezdem ze stanice mám zase chvíli volno. Pokud cestuju rychlíkem, tak je poměr pohotovosti a volna docela snesitelný, ne? :o)

                0 0
                • Pavel  

                  Jo, to takhle jedna jednou seděla metr od kola, při brždění do stanice zpozorněla a byla připravena se skočit po případném pachateli… No, pachatel byl ale rychlejší. V silničních tretrách se skáče a běhá docela blbě…

                  Na zabránění krádeže typu lapnu kolo a mizím stačí „zamknout“ kolo přilbou.

                  0 0
                  • mvd  

                    Tu popisovanou situaci si nedokážu moc představit. To jako, že měla kolo pověšený na držáku, seděla metr od něj a nestihla zareagovat ??? I kdyby měla kolo jenom opřený hned vedle dveří, tak mi to hlava nebere.

                    Leda by to byla ta ošetřovatelka, co ji vyhodili ze zoo, že jí zdrhly želvy :o)

                    0 0
                    • Pavel  

                      Si to tady dohledej ;-)

                      Kolo měla opřené vedle dveří.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Správně, opřené ;) Nikoliv usazené do držáku ( nahoře hák protáhnout mezi špajchlema, zadní kolo do spodního držáku ). Vytáhnout kolo z toho držáku rozhodně není žádná blesková procedura, aby to bylo v sekundě. Ale holka za to nemohla, protože ve voze ( Bdmtee ), ve kterém jela, je pouze prostor na kola, háky už ne.

                        0 0
                        • Pavel  

                          Já ji dokonce pak potkal ve vlaku (už měla nové kolo; to stejné, proto jsem ji taky „poznal“), tak jsem s ní o tom pokecal. Jak píšeš, vagon neměl háky, takže ho měla jen opřený. A navíc jak měla silniční tretry, tak byla prakticky bezbranná (zkuste si v silničních tretrách vyskočit z vlaku a utíkat za někým, kdo naskakuje na vaše kolo). Přitom stačilo aspoň „zamknout“ to kolo přilbou (aby prostě na něho nešlo jen tak jednoduše naskočit a rozjet se). Jo a podle toho jsem jí taky poznal, že měla to kolo zamknuté přilbou. :-D

                          0 0
                          • maajkee  

                            Ono taky zloděj si to dovolil spíš tím, že to byla ženská. Já sedím ve vlaku vždycky vedle kola, i kdybych stál na chodbičce. Zaplaťpánbů že většinou jezdím vlakama co maj držáky.

                            0 0
                      • Tencovozikmin  

                        Tady je to vlakno a i tam popisuje jak se to stalo. Hele kdyz jsi sni mluvil tak bys to mohl vedet. Me se zda ze jsem nekde cetl asi na fb ze se to kolo naslo.

                        http://www.bike-forum.cz/…-zero-9.html

                        0 0
                        • Pavel  

                          Jo, díky za odkaz, já si za boha nemohl vzpomenout na značku kola, abych to našel. :)

                          Kolo měla tehda v tom vlaku, když jsem jí potkal, už nové, ve smyslu další nově koupené (ostatně v tebou odkazovaném vláknu je i link na její FB, kde to píše), jestli se pak „někdy“ našlo to „původní“, to nevím.

                          0 0
    • capo  

      Hele, taková zajímavá zkušenost – jedu s kolem vlakem tak možná 2× do roka. Nastoupil jsem to Citi Elefantu a snažil jsem se dát bajk do toho držáku jak se tam zavěšuje za přední kolo. No šlo to dost ztuha – 29" a 2,2" pláště. Vadí tam strop a šířka držáku. Ale o to větší bylo překvapení že vyndat ven to šlo ještě hůř – to jsme pak už regulerně páčili ve dvou asi 3 minuty.

      Takže schválně, dáváte do City Elefanta normálně 29" kola do těch držáků?

      0 0
      • maajkee  

        Já tam dávám bez problému 2,3 plášť, ale 27,5, ale dával jsem tam i RB 29ku s 2.25 ardentem a taky v poho. Chce to grif :)

        0 0
        • marasan  

          my meli problem do jednovagonovy lokalky (nastupce Hurvajze, nevim, jak se ji ted rika) dostat na 3 vesaky 3 kola v samotnym voze je vzdalenost od podlahy az ke stropu mensi, nez delka horskyho kola :o)

          0 0
    • nitraq  

      Koukám, že jsem hodně dlouho nejel vlakem. Furt jsem měl za to, že za jeden vlak se platí tři pětky a hotovo a ono ne. V pátek jedu Praha → Hradec Králové a zatímco za sebe dám 95, tak kolo vyjde na 60, taková darda:))

      0 0
      • maajkee  

        To tě pěkne natáhli. Já platím vždycky tři pětky i na dva vlaky s přestupem :)

        Naposledy minulý čtvrtek.

        0 0
        • nitraq  

          Ještě nenatáhli, ale když jsem koukal na idosu na přepravu kola, tak mě to vedlo sem, kde na tý trase se platí 50 za vlak a desetikorunu za úschovu.

          https://www.cd.cz/…adla/-26463/

          0 0
          • maajkee  

            Aha, tak to je pro mě taky novinka, že to mají podle vzdálenosti.

            Já jezdím většinou do těch 50km, takže to mám vždycky za 30.

            0 0
            • raw 4  

              Jo většinou 35 ale jsou i vlaky u kterých platíš 50 jako místenku.. takže do Žďáru nad Sázavou s Kolina já za 77 s inkartou kolo 85…

              0 0
              • mvd  

                50 Kč to stojí u průvodčího, u kasy 35 Kč. Nevím, jak teď, ale jeden čas platilo, že do vlaku s povinnou rezervací pro kolo (a to vlak na trase Kolín – Žďár n. S. je) Tě průvodčí vůbec nesměl odbavit. Nemáš místenku = nejedeš, i kdyby byly všechny háky prázdný. Asi to už zrušili. Nakupuj na e-shopu, a máš rezervaci zdarma – jak pro sebe, tak pro kolo.

                0 0
                • Jezevec70  

                  Když si koupíš jízdenku přes net, tak máš místenku a rezervaci na kolo zdarma.

                  Za kolo platíš podle vzdálenosti a je jedno, jestli zaplatíš v pokladně nebo u průvodčiho (spoluzavazadlo). Jen při „úschově během přepravy“ připlácíš 10Kč/vlak.

                  0 0
                  • raw 4  

                    Diky …budu kupovat pres net…a usetrim…protoze vetsinou je to i s mistenkou za pade..

                    0 0
    • Tomak  

      Jezdím pravidelně trasu Brno – Otrokovice a vzhledem k tomu, jak casto mi lidi koukaji a sahaji na muj Frankenbike, tak si ho i ve stojanu zamykam (zadni kolo + ram).

      Rezervace mista je zdarma, pokud to delam eshopem, kolo na teto trase stoji 50kc. Paradox, pokud jedu z Mikulova, stoji mne kolo do Brna dokonce 70 Kc.

      Blbe je, ze v jejich rezervacnim systemu si nemuzes vybrat presne misto rezervace kola a presne misto rezervace mista.

      U Rx vlaku ti mistenku pro sezeni prideluje system automaticky na tu „hanbu“, naproti kolam, vedle hajzliku.

      Ve vlaku jde jen o to, pokud nesedis na miste, ktere jsou rezerovane pro lidi s kolem, tak aby si nezamcene kolo nekdo nezdelal a neodjel na nem.

      Tezko nekdo bude sundavat predni kolo / sedlovku, to by bylo moc napadne.

      Standartne sedavam v OPEN SPACE v mistech, kde je vice prostoru na nohy, takze na kolo nevidim.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.