• rasto1

    Uz dost rokov sa venujem MTB. Rocne najazdim okolo 15k km, nejaky ten maraton. MTB ma velmi bavi ale hlavne v horsom pocasi zvyknem jazdit aj dost asfaltu. Hlavne posledne roky som najazdil dost velku cast km prave na asfalte (kludne aj 100–200 km na supu) a nemozem povedat, ze by ma to nebavilo, prave naopak! Dosial som jazdil cestne vyjazdy na zimaku – mtb so slikmi, blatnikmi atd. no proste strach a hrôza.. Ked okolo seba vidim tych nablyskanych ziletkarov tak slintam ako besny pes :) Asi proste nastal cas posunut to s tou „cestnou“ cyklistikou niekam dalej. Mal som moznost sa previest na nejakych cestakoch a viem, ze mi zavodna geometria sedi – ohybnost nie je problem. Na druhej strane rad jazdim na cyklotrasach a vedlajsich cestach kde je obcas horsi asfalt (nemam rad velku premavku).

    Vyber sa tym zuzuje na univerzalny zavodny stroj, ktory kladie aspon aky-taky doraz aj na pohodlie idealne na elektrike ale nie je podmienkou. Najviac mi padol do oka novy Canyon ultimate cf slx. Paci sa mi aj tarmac ale nebranim sa comukolvek rozumnemu pokojne aj skladaniu alebo z bazaru ak by to stalo za to. Cenovy strop je okolo 100 tis. Asi dost na prvy cestak, ale na druhej strane ak by som mal brat nejaky low-end rovno mozem ostat na zimaku… Vopred dakujem za kazdu radu.

    • hovanec  

      A požadavkem je čistě silnice nebo bys to občas rád střihnul i přes menší terén? Pak by Ti mohlo sedět toto:

      http://www.gtbicycles.cz/…rbon-ultegra

      • rasto1  

        Pozeral som aj tuto gravel kategoriu ale to uz je asi prilis. Zrejme by som to nevyuzil. Geometriu ma to GT dost podobnu ako canyon ale ako by na tom bol s bocnou tuhostou ramu pri slapani? Neviem co je na tom pravdy ale cital som, ze gravel cestaky typu roubaix, synapse atd. nedosahuju taku tuhost a nie su tak „ostre“ v zabere oproti klasickym. Ale dakujem za tip.

        • ememem1  

          clovece ja ti neviem, mam 100kg, k tomu roubaix a jedine co nepocitujem je ze by krutil. dokonca ked som ho kupoval tak pisali ze je len minimalne menej tuhy jak tarmac, docela tomu verim. pokila nechces vyhravat na GT tak by som si uz dnes z toho hlavu nerobil.

          • rasto1  

            Ako este pohodlnejsia alternativa by GT pripadne roubaix urcite stali za zvazenie ale ja by som asi radsej siel do cistokrvneho cestaka, ktory ponuka trochu viac pohodlia. To znamena nie venge a podobne tvrdsie ramy. Inak na roubaix sa mi paci, ze ma hlavovu trubku dost nizko – nizsie ako Canyon ultimate co neni myslim zvykom pri tychto pohodlnych cestakoch. Dizajnovo mi ale moc nesedi.

            • hovanec  

              Tak ještě střelím něco z Cannónu:

              http://www.cannondalebikes.cz/…-six-evo-red

            • tromboonen  

              Ja osobne nez bych do toho dal 100k tak bych si o tom vic precet, par kol vyzkousel atd..

              Porovnavas GT Grade a Roubaix – uplne jina kategorie..

              Chces spise cistokrevnou silnici, OK, ono treba novej Tarmac ma to tlumeni vibraci prej uz taky slusne, stejne jak pisu nejvic poberou plaste… rozdil je hlavne v te geometrii (nejen posed, ale i chovani kola pri jizde) a v tom, ze do Tarmacu nebo jineho zavodaka das max 25 mm plaste..

              Abys nekoupil a pak neprodaval pod cenou ze chces neco jinyho:)

        • tromboonen  

          Nevim jak Grade, na te jsem nesedel, plus jsou ruzne urovne ramu, ale Roubaix a Synapse rozhodne nejsou zadne mekke uzovky – u Roubaixe plati, ze cim novejsi generace (SL1–4) a cim vyssi model (comp,sport atd z Sworks), tim je to tuzsi, tedy bocne… to samy Synapse, 2014 a dal je hodne dobre kolo, rozhodne nebudes trpet nedostatkem bocni tuhosti..

          A mimochodem, nejsou to gravel biky (Roubaix, Synapse, Domane atd.), jsou to endurance silnicky… vyhoda je uvolnenejsi geometrie (ale kdyz das forbec dolu a bez podlozek, budes zohlej dost), vice mista pro sirsi gumy (coz ma na pohodli na spatnem povrchu nejvetsi vliv), delsi rozvor (coz kolo zklidnuje, lip vede stopu a drzi v zatackach)..

          S tou bocni tuhosti je to podle me tak trochu mytus, jako OK, Greipel a jemu podobni neco takoveho asi pozna, ale zbytek populace tezko, to uz by muselo byt hodne spatne..

          Asi pred rokem jsem vybiral endurance ram, takze o tom mam nekde schovanych par odkazu, kdybys chtel, napis a poslu..

          • rasto1  

            Ok tak s tou tuhostou ste ma presvedcili :) Ale potom je tam este ta uvolnenejsia geo. – myslim si, ze to ja nepotrebujem, kedze som ohybny az az. Jasne vzdy sa da dat predstavec do negativu a dat menej podloziek ale preco potom radsej neist do cistokrvneho cestaku? Na mtb napr. nemam ziadnu podlozku a dlhy predstavec –12° a kludne by som zniesol aj menej. Argument so sirkou pneu beriem. Keby sa islo do horsieho terenu spustim tlak a pohoda. Aku sirku plastov asi znesie taky Tarmac alebo ten Canyon ultimate?

            • tromboonen  

              Na silnicce je geometrie a velikost hodne kriticka, najdi si tady vlakna o velikosti silnicky a dobre si to spocitej, never tabulkam vyrobce, ktere jsou stylu meris 185 cm, podtrebujes Lko, jedine bike fit calculator na competitivecy­clist.com, zamerit se na ef. delku horni ramovky a pak si nakreslit kam se dostanes s dropem sedlo-riditka..

              V zavislosti na tom, jaky mas pomer mezi nohama a trupem, muzes byt i na endurance hodne zohlej.. a vetsinou se da nastavit stejne agresivni posed na endurance i na zavodaku, zalezi jak mas ty pomery a jakou zvolis velikost..

              Cistokrevne cestaky daji vetsinou 25 mm, muze se to zdat dost, ale ja treba jezdim podle me super plaste Challenge Strada Open, ofiko 25 mm, ale i na uzkem Mavic rafku maji v reale 27 mm, u dost cistokrevnych silnic bych mel problem..

              • blaf  

                Canyon Ultimate CF SL pobere i 28 plast. SLX bude to samé.

    • easton  

      Z vlastní výborné zkušenosti mohu doporučit:

      http://www.bikeclinic.cz/…2073-01-bbq/

      Jen kola je ještě dobrý upgradovat no. Ale to může přijít časem.

      Samozřejmě očekávám komentáře, že je to předražený a že jinde dostaneš za ty prachy Duru apod. a nikomu ten názor neberu.

      Pro mě je jízda na Synapse oproti všemu co jsem měl dříve nebo vyzkoušel prostě lahoda. Geometrie není čistě závodní jako na Supersix Evo nebo Tarmacu, ale na horších silnicích jak píšeš je Synapse pro mě právě ideální kompromis.

    • tromboonen  

      Tak jo, tady mas domaci ukol" par informaci re tuhost a chovani zavodaka vs. endurance.. me to presvedcilo do Roubaixe, to chovani, a nelituju, krome toho ja tu vyssi hlavovku potrebuju..

      A netlacim Te do Spesla, v zadnem pripade, jen ze ja u nej skoncil, tak mam nejvice informaci o nem, ale podobne to bude u srovnatelnych modelu jinych vyrobcu..

      https://volagi.files.wordpress.com/…rticle_1.pdf

      http://redkiteprayer.com/…-vs-roubaix/

      http://tfalin.blogspot.cz/…-review.html

      http://chinesecarbonvelo.blogspot.cz/…rks-sl3.html

      • rasto1  

        Moc zaujimave citanie, na roubaix mi to dost zmenilo pohlad.

        Este jedna recenzia na roubaixa:

        http://www.velonomad.com/…ing-roubaix/

        Ta uvolnena geometria ma vsak zacina desit :) Trochu som pomeral mojho zimaka na ktorom roky jazdim cestne vyjazdy a dospel som k pre mna celkom sokujucemu zisteniu. Stack alebo (výška řízení nad středem) je len o 6mm vyssia ako pri tarmacu v mojej velkosti (56) tj. o viac ako 2cm nizsia ako canyon ultimate alebo roubaix. Rozdiel medzi vyskou sedla a riaditok je 8–9 cm a zniesol by som aj vacsi rozdiel este. Mam preto obavy, ze na poslednych dvoch bikoch by som sa uz citil trochu ako na cruiseri…

        • tromboonen  

          Hlavne aby to nevypadalo, ze Te lamu do Spesla :)

          Trek, Bianchi, Felt, Canondale… tyhle maji vsechny endurance ramy na podobne urovni, jde o to kde Ti lip sedne geometrie, co se Ti vic libi a co sezenes… ja sel do Spesla mimo jine i proto, ze jich jsou mraky, takze se da rozumne koupit samotny ram, bud vyprodejovy model (normalne sotji 50–70k, da se koupit za 30)… ja jsem chtel jen ram a postavit si to podle sebe, ty ostatni znacky se podstatne hur shanely a byly drazsi..

          Mimochodem Spesly seriovky josu dost predrazene, vyplati se sehnat ten lonsky vyprodejovy ram za cca 30k a postavit si zbytek jak chces, mas pak volnejsi ruku a dostanes co ai vymyslis, plus je to zabava si to postavit..

          S tou geometrii to neber tak vazne, 54 nebo 56 je u Roubaixe dobra velikost, nevypada to jak stafle a furt se to da nastavit na nizkej posed (kluci tady dokonce rikali, ze mezi 54 a 6 je minimalni rozdil v delce, zato plus ve vysce hlavy, coz bych ja potreboval a ty naopak, ale kdyz jsem to zkousel v reale tak mi to tak nepripadalo..), 58 a vejs uz je hruza… nakresli si to viz nize a uvidis..

          Pro me osobne je hlavni plus jak se to chova, pohodli samotne se da udelat gumama (pokud je tam dostanes), ale jezdil jsem na silnickach, kde jsem se bal ve sjezdu na nekvalitnim zvlnenem a deravem asfaltu (coz je u nas skoro vsude kde se da jezdit bez velkeho provozu) pustit se jednou rukou a napit se, Roubaix a ostatni endurance proste lip drzi stopu a drzi kola na zemi, takze se citis bezpecneji, ja osobne ted jezdim z kopce rychleji nez na ziletce se zavodni geoskou, protoze tam jsem se bal..

      • rasto1  

        Pouzil som kalkulacku z competitive cyclist, ktoru si radil a toto (okrem ineho) vyplula (eddy fit):

        horna ramova trubka 54.8 – 55.2 Cm

        sedlova trubka 60 – 60.5 Cm

        predstavec 10.1 – 10.7 Cm

        vzdialenost stred – sedlo 83.4 – 85.4 Cm

        Ked sa pozrem napr na geometriu tarmaca tak podla hornej ramovej trubky som presne medzi 54 a 56 a podla sedlovej trubky by mi aj najvacsia velkost 61 bola mala (mam dlhsie nohy v pomere k trupu). Sedlovka sa da vytiahnut takze dlzka noh snad neni problem?

        A podla toho co som sa docital v historii je bud moznost zobrat 54 a dat dlhsi predstavec alebo zobrat 56 a dat kratsi predstavec. Pricom by malo platit: „menší velikost bude sportovnější, větší zase pohodlnější a milostivější k páteři“ Co dava zmysel kedze mensia velkost ma nizsiu hlavovu trubku. Vzhladom na dlzku noh by som ale asi mal ist do 56 (meriam 183 cm).

        Sorry za tieto dlhe uvahy ale skusenejsi opravte ma ak sa mylim.

        • tromboonen  

          Vezmi si geometrii tech dvou velikosti u bajku, o kterych uvazujes, nemusis se omezovat na Spesla, jine znacky maji nekdy jinou geosku… nakresli si to v meritku a udelej si verze s ruzne dlouhym a posazenym predstavcem (nahoru, dolu, podlozky atd..) a dostanes se kam potrebujes..

          Predstavec se snaz udrzet ne kratsi nez 80–90 a ne delsi nez 130 mm .. a hodne delaji i riditka, ultra kompakty (minimalni drop a reach) kdyz to potrebujes zkratit, klasictejsi hlubsi kdyz prodlouzit..

          Nejdulezitejsi je ta delka a drop, vyska sedlove trubky je u tehle slopingovych ramu irelevantni, musis si jen zkontrolovat, ze sedlovka nebude vysunuta nad maximum (nebo pak koupit delsi)… obecne cim vic vysunuta (v rozumnych mezich), tim vetsi pohodli, protoze to vic pruzi..

          Rikal jsi, ze mas radsi zavodnejsi posez, tak se jeste mrkni co Ti ten kalkulator rekne na ta ostatni nastaveni, Eddie fit je prave spis vzprimenejsi, viz napoveda..

        • ˘Ö˘ Krab  

          Máš evidentně dlouhatánské končetiny a potřebuješ relativně krátký rám. S tím koresponduje snášenlivost/pot­řeba velkého dropu řídítek.

          Takže počítej třeba i s variantou, že budeš ke své správné délce rámu (abys neměl příliš vysokou hlavovou trubku) stejně potřebovat 400 mm sedlovku a hodně vysunutou -a to i k rámu vel. 56.

          Až si budeš kreslit svůj posed, tak jako první si na rámu ustavíš sedlo podle BB-saddle a saddle setback, z jeho špičky pak uděláš kružnici saddle-handlebar, na které by měla ležet bližší hrana řídítek. To jsou ve skutečnosti jediné tři údaje, které musíš víceméně dodržet, délku, umístění a sklon představce k tomu dopasováváš.

          • tromboonen  

            Tak to je na tom podobne jako ja a nemusi se bat vysoke hlavovky, spise naopak..

    • prodi  

      podle toho, co píšeš, tak bych ti doporučil Supersix Evo. Závodní geo a zároveň i slušné pohodlí s 25mm pláštěm

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.