Celopéro nebo hardtail na normální crosscountry vyjížďky

91 nepřečtených
  • tomrada

    Ahoj,

    už jsem prodal svého X-calibra a byl jsem připraven pořídit od Treku nového procalibra 9.6 gen 3. Teď jsem ale ještě narazil na nějaké články tady na bike foru, kde lidi píšou, že pro lepší pohodlí když se nechtějí honit za co nejvyšší průměrnou rychlostí by i pro crosscountry doporučili celopéro.

    Mám možnost koupit z Německa tenhle Ghost (model 2023): https://www.ramala.cz/…-grey-2023-m za stejnou cenu jako ten procaliber třeba z elementstore.

    Jak už jsem psal jinde, jezdím relativně mírný terén (od cyklostezky, přes polňačky, až po nějaké rozbité cesty plné šutrů nebo kořenů, ale žádné traily nebo horší šílenosti).

    Nevím, jestli jít do toho Ghostu, nebo to bude pro to moje ježdění spíš váha navíc a dlouhodobě horší údržba a i ta jízda bude na tom, kde chci jezdit horší. Ten procaliber má isobow, teleskopku, menší hmotnost, což možná udělá stejnou službu. Navíc z povahy HT jednodušší na údržbu. Nevím taky nakolik hraje roli to, že mám metrák … jestli to nějak nahrává spíš pro to celopéro nebo hardtail?!

    0 3
    • novas752  

      Nejlepší zkušenost je vlastní zkušenost – nějaký celoodpružený xc si někde půjč a vyzkoušej.

      2 0
    • Tatut  

      Je to v hlavě.

      Jezdit se dá i na vratech od stodoly…

      Celopero si zkus já mel 3 celopera predtim co mam ted a jsem nejvic happy na současném karbonovém HT. Ale je to tím ze v aktuální životní fázi nemam čas na tolik terénu ani resit údržbu.

      Nicmene dat 100t za HT mi v dnešní době přijde dost. To uz bych asi opravdu chtěl FULL.

      0 0
      • tomrada  

        Já právě za ten Ghost (celopéro) můžu dát 54k jako bych dal +/- za ten procaliber. V Německu to mají na jednom eshopu v zajímavé slevě.

        0 0
        • Tomcat  

          Za 54 je to hezká cena na ikdyž nad 2023 bych asi z principu dnes neuvažoval.

          Rozhodně to nebude tak rychle XC kolo jako TPC. Spíš to bude takové. downcountry

          0 0
        • J1RKA  

          test MTBS

          0 0
          • Tomas_82  

            Zajímavý pohled na řazení, srovnávat Sram Sx a Shimano XT… XT mám na jednom 6000km, na druhým přes deset a prakticky se na to nemusí šáhnout…

            2 0
        • snas89  

          Za tu cenu neres a bez do nej. I kdyby nenadchl, prodelas uplne minimum

          1 0
    • Sigina  

      Celopéro pokud to není 15kg+ je určitě pohodlnější na otřesy pro záda i na obyčejných polnačkách, rozhodně se mu nemuže vyrovnat ani moderní HT s bezdušemi, širokými ráfky s pláštěma 2.4, nízkými tlaky a inserty aby to bylo pohodlné. Nevýhoda je drahý servis (cca 10 tisíc) pro tlumič, vydlice a čepy v zadní stavbě – podle toho jak moc budeš jezdit v prachu nebo blátě …

      HT muže být o několik kilo lehčí, pořád za přijatelné peníze … Ten ghost za ty prachy co mužeš sehnat je super kauf.

      1 1
    • Jan D.  

      Jesrli máš to M, tak za podobné peníze je i BMC Fourstroke. Akorát na něm jsou dost těžká kola: https://www.bike24.de/p1777341.html

      0 0
    • tomvv  

      Na celopero se vykašli, jen tam máš další věc navíc, o kterou se musíš starat

      0 9
    • FOSA  

      Loni v létě jsem si stavěl HT do rychla, aktuálně jsem ho vyměnil za full do rychla a neměnil bych.

      S fullem (a obecně lepším kolem) roste chuť, takže to, že nejezdis větší terény neznamená, že nemůžeš začít. S gravelem se taky nevrhám na kořeny a skalky, ale s fs již ano a je to paráda. Všechno je to o tom co a jakým stylem jezdíš.

      Full mi přijde i výhodný na delší trasy (100km+ až ultra závody), i lehké pasáže se dají jezdit v sedě, na HT jsi musel stát a pružit v kolenou, takže na fullu šetříš energii cestou z kopce.

      Nevýhodu vidím jen v náročnějším servisu zadku, ale hádám, že spousty hobiku za životnost kola na tlumič a ložiska ani nesáhnou.

      Šel bych do fulla, už jen proto, aby sis udělal vlastní zkušenost!

      6 0
    • blackboy007  

      S tvým rozpočtem jedině full se zdvihy min. 100×100 a max 140×140 mm

      0 0
    • Lachtis  

      Fakt to chce zkusit, at si udelas obraz, tohle ti nikdo nemuze potadit, kazdy jsme svym zpusobem original a preferujeme neco jineho. Ja treba mel a mam xc/dc fully, rychle xc HT a v soucasne dobe mam skveleho dc fulla, ale srdcovka je pro mne fatbike :-) a jezdim na nem nejvic

      0 0
    • Normik  

      Odkazovaný Lector v karbonu už je docela raketa, tento full tě pro tvé použití ničím omezovat nebude. Měl jsem více fullů (5?) najeto na každém tisíce km. Po každé jízdě očistit kluzné plochy tlumiče a vidlice a namazat. Větší bláto může být pro zadní stavbu dost problém, těsnění ložisek a čepů. Když jsem někdy dost fyzicky rozbitý, tak na fulla ještě sednu a jedu. Na HT už bych se nedonutil…

      0 0
      • Tomcat  

        Řekl bych že rakete s těma úhly a tím zdvihem omezená je dost a nepočítá moc s laděním na pohodu…

        0 0
    • tomrada  

      Tak nakonec to vypadá na BMC Fourstroke LT One … cena 60k.

      3 0
      • Jan D.  

        Koukám, že na Bike24 to zlevnili o dalších 200 €. Škoda že už není velikost L. Za tu cenu je to pecka.

        0 0
        • Azmir  

          Pár tisíc navíc a máš epica a ne tuhle těžkou mrchu.

          0 1
          • Lachtis  

            A musis resit lockouty dalkove :-). S virtualem ne.

            0 0
          • tomrada  

            Už tohle je o „pár tisíc navíc“ než jsem chtěl :-) Původně jsem chtěl TREK Procaliber 9.6 za 52k, pak Ghosta, který byl o cca 3 tisíce dražší, teď už jsem na 64k a odůvodňuji si to, že je dobré kolo.

            Od epicu to bude pár tisíc na orbeu, která se mi fakt líbí atd. :-)

            Už teď si myslím, že pro mě jako hobíka je to overkill.

            0 0
            • Lachtis  

              Fourstroke lt je bomba, mam ho taky, tak mi klidne mrkni do profilu. Kdybys chtel nejake info tak se klidne ozvi.

              0 0
          • Jan D.  

            Co jsem tak hledal, tak rám Epica 8 s tlumičem je jen o nějakých 300 až 400 g lehčí. To na rámu není moc, pokud ten virtuál u BMC funguje dobře.

            0 0
            • Azmir  

              Tak už tam nemusíš nic moc měnit, BMC je ráj pro někoho, kdo bude v budoucnu upgradovat. Pokud bych chtěl „hotové“ kolo, tak bych do BMC nešel.

              0 0
              • Jan D.  

                No to LT Two je docela hezky osazené, pokud člověk nelpí na elektrice. O 670€ dražší Epic 8 Evo Comp na Bike24 je podle mě osazený hůř. Nebo je někde levněji?

                0 0
                • jonti  

                  Kdyby byl někde levně Epic 8 ne-evo v L, tak dejte vědět.

                  0 0
          • Charlie_R  

            A takhle můžeme pokračovat do nekonečna :-)

            1 0
    • Jan D.  

      Ještě Cervélo je pořád za dobře, ale má vedení hlavou.

      https://www.biker-boarder.de/…3102270.html

      0 0
      • RichP  

        Ano, na BMC mi vadí press fit a opravdu těžká kola. Na Cervelu to vedení hlávkem. Za 1920 EUR je ale to BMC fakt hodně lákavé aktuálně.

        0 0
        • Lachtis  

          S pressfitem jsem na BMC nemel po dobu jeho vlastnictvi tj. 7let model BMC Fourstroke FS01, ted novy model LT, nikdy zadny problem. Pokud clovek nema sh.t stredy typu raceface, nebo jine pro 30mm osy, tak ty stredy jsou naprosto cajk. A v BMCcku to nijak nikdy nelupalo, neskripalo apod… Ano, moje LT two ma v zakladu skoro 2,5kg kola, tam je mega vaha, k tomu navic v zakladu 200g duse a 900g plaste = tam jsou ty kila navic. Nicmene za tu cenu je to bomba. Kola prodas za 3 tis samotna (ja je za to prodal bez problemu) plaste taky sly hned a za dobre. No a kdyz budes chtit setrit, tak do desitky sezenes bud nova nebo na bazaru alu kola s vahou okolo 1.700g (treba i min), plaste DC s vahou okolo 750g koupis za cenu prodeje puvodnich a min 200g usetris bezdusemi. Sumasumarum za cca max 7 tis Kc budes mit upgrade kol, kde puvodni vahu (kola, plaste, duse) shodis v klidu min o 1.1–1.2 kg. Vse co pisu, jsou realna cisla, vse jsem si vazil a podstoupil. Takze za mne super deal. Ja LT two kupoval na b24 za vic a i tak to byl super kauf a to kolo je bomba.

          3 0
        • Jan D.  

          Výhoda Cervéla je jeho váha. Rám s tlumičem je víc jak o 800g lehčí jak u BMC. To není úplně málo. Chtít kolo víc do XC, tak bych asi radši to Cervélo a naučil se žít s vnitřním vedením a případným zámkem tlumiče. Jinak v tom druhém odkazu kluk sundal lak z BMC a kvalita karbonu asi nic moc. Ale kdoví, jak je na tom to Cervélo.

          Váhy DC kol odsud: https://flowmountainbike.com/…oss-country/

          Fotka BMC odsud: https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

          1 0
          • RichP  

            Já bych v této kategorii pro sebe aktuálně vzal RM Element, ale jelikož to má být kolo pro syna a určitě mi z něj vyroste, tak se na cenu ohlížím o něco víc.

            Kolem Cervela a BMC už přešlapuju měsíc a neumím se rozhodnout. (u mě normální :)) Aktuálně je mezi nimi cca 12k rozdíl ve prospěch BMC (cena + teleskop).

            Mělo by to být kolo, na kterém odjezdí rodinné výlety, ale zablbne si i na trailech.

            0 0
            • GGW  

              Já sem taky vozil BMC jednu dobu. Řešil sem i Cervelo, ale pro mne dávalo BMC větší smysl kvuli víc trail geometrii. Delší reach, víc slack vidlice a naopak předkopnutá sedlovka, delší rozvor. Cervelo je kopie SC Blur a je tam trochu znát vyšší věk toho rámu, kdy ta GEO není až tak hnaná do extrému jako u BMC.

              BMC zvládne v Lku 210 teleskop narvat do rámu až po zámek sedlovky, pochybuju že do Cervela strčíš takhle dlouhej teleskop. Hezky jede a není třeba řešit vůbec zamykaní, sjede to docela hodně. Jako na DC bude dobrý i Cervelo, ale BMC si myslím, že se dá posouvat v trailovejch schopnostech trochu dál…

              1 0
              • mirorek2  

                Jak si mám představit „naopak předkopnutou sedlovku“ ?

                0 0
                • GGW  

                  Já tyhle věci neumím psát češtině :)) Tyhle věci mám spíš naučený v EN a tady na fóru vždycky tápu. No prostě je víc steep. Jak se to říká normálně jak u lídí, co umí správně česky narozdíl ode mne? :)))

                  0 0
            • Jan D.  

              Tak aby ti nevyrostl, než se rozhodneš:)

              Jestli to berete i na traily, tak být tebou vezmu BMC LT, ale tu verzi One. V podstatě tam není nutně třeba nic měnit, pokud se člověk smíří s vyšší váhou a sram brzdami. A něco mi říká, že se BMC bude tady v ČR na bazaru líp prodávat.

              0 0
              • RichP  

                Hehe, to snad nehrozí. Je to prcek a spíš to kolo bude mít až na příští rok. Být to akutní, tak mě to asi dokope k rozhodnutí.

                0 0
              • RichP  

                Ten rozdíl 460 EUR mezi LT ONE a LT TWO si nejsem jistý, že za to stojí. Lepší kola (byť M1900 nejsou hmotnostně taky žádný zázrak), lehčí kliky a BY Divine bude asi lepší teleskopka. Jinak je to více méně to samé ne? Není pak lepší vrazit 460 EUR do kol u té LT Two?

                0 0
                • GGW  

                  Já sem to řešil jako ženská podle barvy a platil víc za LT One protože byla v té vysněné bílé/zlaté :)) Já bych si to vzal dle barvy…

                  0 0
                  • Jan D.  

                    Souhlas. Brát to je kvůli rámu (a barvě) a chtít rozprodat díly, tak po jejich prodeji bude v tomto případě cena samotného rámu podobná.

                    0 0
                    • RichP  

                      ONE v Sku se včera vyprodalo, takže nakonec TWO. Kola půjdou pryč, až seženu za dobře lepší, možná dám SLX kliky, ale jinak zůstane zatím jak je :) Pod 50k myslím snad dobrý kup :)

                      1 0
                      • Lachtis  

                        Ano, kola pryc, bezduse a treba jine plaste a mas v klidu v rozmezi 1.1–1,5 kg dole. Ja mel dole kolem 1,5 kg u me two verze.

                        0 0
                        • va-bo  

                          Jen tak pro zajímavost, jen pro mne, nikdo to nemusí vědět. Na kolik peněz přišlo mínus 1,5 kg?

                          0 0
                          • vt  

                            Upgradoval jsem podobne Ghost Lector SF. Zaplety z bikepart.cz + bezduse + riditka z akce u Canyon + xt kazeta … je to tak 1kg za 20kkc. S ultralight cinskejma kolama se na to 1.5kg tak za 25/30 dostanes.

                            1 0
                          • Lachtis  

                            Nemam s tim problem a napocitam to i presne, tu vahu a ceny :-). Strilel jsem to 1,5 kg od boku…

                            Nova karbonova 30mm kola s dt 350, sapim cx ray draty a predni TQ koncovkou mne vysly presne na 25.400,– vaha s paskou, orechem a ventilkem 1.351g.

                            Plaste Vittoria barzo/mezcal v 2.35, ted uz mam mezcal/peyote v 2.4, ale cena byla obdobna i vaha, ale vahu uvadim na soucasny 2.4 plaste. Cena: 2.144 Kc, vaha 1.465g.

                            Bezduse, tedy tmel nepocitam, mel jsem uz z drivejska, ale dobre placnu 3 stovky :-).

                            Kotouce galfer 180mm jsem kupoval kolem 750,– kus, vaha jednoho se sroubky 136g.

                            Takze cena upgradu vyse uvedenych: 29.344,– Kc.

                            Vaha vseho: 3.288g s tim, ze tmel mam 100ml v kazdem plasti, takze jsem pricetl 200g.

                            Vaha puvodnich komponent byla: kola samotna – 2.375g (bez pasky a ventilku), koutouce-400g, plaste dohromady-1.798g, obe duse – 401g.

                            Takze celkem mela puvodni kola s uvedenymi komponenty (nepocitana kazeta): 4.974g

                            Celkova uspora dokonce: –1.686g

                            Prodej puvodnich kol byl za 3.000 kc, plaste za 1.800, takze realne mne vyse uvedeny upgrady staly 24.544,– Kc.

                            3 0
                            • kofejn  

                              Takhle vypsaný je to docela dost. Mně by stačilo pít míň piva, tolik nežrat a víc jezdit v těch našich kopečkách. Nakonec bych asi i ušetřil :)

                              1 0
                              • TK75  

                                Staci kdyz zacnou zlobit hemeroidy (zadarmo) …upravou stravy mam skoro dvacet kilo dole.To lita jak ďas tedko

                                3 0
                                • kofejn  

                                  Tak to je tedy pořádný úbytek hmotnosti, negramaříš! Já mám bohužel silně vyvinutou slabou vůli. A poslední dobou co naberu přes zimu, už přes léto neschodím.

                                  2 0
          • mirorek2  

            Ten sundaný karbon je pěkný ekl! Když jsem viděl na živo spešl, toto fakt nesnese srovnání, možná tak s dekáčem…

            0 0
            • Jan D.  

              Nevypadá to moc pěkně. Na druhou stranu je to za cenu dekáče, že:) Kdyžtak to jistí pětiletá záruka na rám.

              0 0
          • Cyklofanatic  

            Dá se vůbec ale takhle podle fotky poznat kvalita toho karbonu. Podle mě moc ne. Ty rámy s “přiznaným” karbonem přece vypadají dost podobně.

            2 0
    • tomrada  

      Čím víc videí vidím a názorů čtu, tím víc mě to vrací zpět k tomu hardtailu.

      K celopéru se mi rojí spíš otázky než odpovědi:

      • Jak náročný a drahý bude servis všech částí, které jsou na něm navíc?
      • Využiju vlastně vůbec ty přednosti, které to poskytuje? … Ve videích na tom vyjíždí/sjíždí trasy, na které já bych si nikdy netroufl, protože na to vůbec nemám dovednosti, případně i délkou jsou úplně někde jindy, než kolik obvykle jezdím
      • Když vezmu třeba Meridu Big.Nine.XT (2024) z Německa, vyjde mi to na nějakých 46k, což mi dává dost peněz pro dokoupení lepších komponent.
      • To se ani nebavím o X dalších věcech typu … potřebuju teleskopickou sedlovku, jak velký rozdíl pro můj případ je opravdu mezi XT nebo třeba Deore osazením, podobně s vidlicí 120 vs 100, který typ už je „dostačující“, atd.

      Samozřejmě lidi řeknou … pročti si vlákna tady … jenže ve výsledku to moc nepomůže, protože často to v nich končí podobně … začnou se tam mezi „pokročilými“ řešit detaily, ve kterých se laik akorát utopí. Další radou je: musíš si ta kola ozkoušet … bohužel vůbec nevím, co kromě toho, jestli se mi na tom nebude úplně blbě sedět já asi poznám :-)

      Prostě jsem začal s úmyslem koupit nového procalibra 9.6, pak se člověk dočte, že za stejné peníze lze koupit lepší kolo, tak se v tom začnu motat, známej pak nabídne Ghost lectora advanced za 55, pak se do toho připletou ty FS ala BMC z německa, pak najdu tu meridu Big.Nine XT 2024, nebo snad Orbea Alma M30 2025 od známého za 56k, atd. atd.

      Shrnuto:

      • Trek Procaliber 9.6 gen 3 za 52k
      • Merida Big.Nine.XT 204 za 46k
      • Orbea Alma M30 2025 za 56k
      • Ghost Lector Advanced za 55k
      • (BMC Fourstroke LT One za 65k)

      Prostě by to chtělo nezávislého osobního konzultanta, který vhodnou sadou otázek dokáže zjistit, co potřebuju :-)

      0 0
      • mirorek2  

        Potřebuješ teleskop, bez toho je to poloviční kolo. Všichni (co znám), co to odmítali z principu, gramy atd., když to zkusili, mají to do teď.

        Celopéro tě bude stát cca 2– 3 litry za repas tlumiče jednou za sezonu či dvě. Jinak ložiska vydrží dnes obecně hodně, na XC je moc lidi ani neřeší. Jinak je údržba naprosto stejná jako na HT

        1 0
      • GGW  

        Já bych do HT nešel, mne to za ty prachy co se dneska dají sehnat fully nedává smysl.

        Nicméně z toho, co máš tady v nabídce bych vzal BMC LT One a neřešil. Je to pořád XC kolo, geometricky to zvládne i nějaký traily, kdž tě to bude bavit a v LT One verzi nic není třeba na začátku měnit. Za ty prachy je to super koupě. Já to kupoval loni za 90k a říkal sem si jak to byla dobrá cena :))

        0 0
      • TK75  

        Tak hlavne vyuzijes prednost toho ze ti na polnackach a loukach pri vylete nedude kopat pevnej zadek do sedici -ho ****** zadku )) proc myslis ze se xc marathony atd jezdi s celoperem

        Hardtail je dobrej, kdyz se hlavne stoji…pomala technika vestoje, hladsi flow nebo singl.Ale takovej taky stoji dost

        2 0
        • vaclaw  

          Chtěl jsem napsat to stejný, ale byls rychlejší ;) pro jízdu v sedě na pevnym rozbitým povrchu, jako jsou právě třeba ty polňáčky, kde se přes to valí vida, jezdí traktory a pak to celý ztvrdne, je full o vesmír jinde než sebepohodlnější HT. Do důsledku i když je to těžší kolo, tak v tomhle terénu se ušetří mnohem víc energie díky tomu tlumení, než na lehkým HT.

          1 0
          • TK75  

            Ja si v lese uziju, zadnej problem…po louce/polnacce kilak domu je bida.Ale to jezdim a snazim se udrzet manual.Takze to zase stojim )))

            0 0
            • vaclaw  

              Já si taky nestěžuju, ht, to je životní styl ;) nicméně občas bych si možná ani nestěžoval, kdyby to do kopce tolik nedrncalo… A jinak jestli teda ten manuál udržíš ten kilometr na rozbitej cestě, tak už je možná čas přidat nějakou feature, třeba to dát ve fakie nose manualu nebo tak něco ;)

              0 0
          • zbartos  

            Někteří lidé jezdí i do kopce a tam je naopak lehčí kolo výhodou !

            Jezdím na 26" s 3ׄ8“ od roku 1990 (od ATB Velamos Terry = cca 15,5 kg až po nynější „karbonový“ 11.5 kg On-One Whippet https://www.bikeradar.com/…ippet-review), nemám teleskopku, mám řidítka 580 mm s rohy a vozím lehké duše Tubolito s 2 bary a lehké pláště 2.2 (Continental MTK a XK) .

            Jediné, co za těch 35 let pozoruji, je fakt, že jsem, navzdory všemu zlepšení u kola, pořád pomalejší a pomalejší (na stále stejném okruhu). A že od koupě toho „karbonového“ rámu je jízda pohodlnější, což se ještě dále zlepšilo po nasazení duší Tubolito a díky jejich proklamované větší odolnosti k procvaknutí, snížení tlaku v duších na 2 bary.

            Pokud tedy někdo nejezdí po kamenolomu a po souvislých pasážích s vystouplými kořeny stromů, tak mu musí na rekreační ježdění pohodlný HT ke štěstí stačit.

            0 0
            • MJ24  

              2 bary – to je na šutr, nahoď bezduše a snížit tlak na 1,1 – 1,5 podle pláště a váhy a pak poznáš rozdíl

              2 0
            • vt  

              Ja jsem taky stara struktura a novinkam se do posledni chvile snazim branit, ale prechod na disky, 29", bezduse, modeni geo a teleskopka pro mne bylo vzdycky sileny posun.

              0 0
              • Lišák  

                Mám to podobně. Teleskopka se mně líbila hned, jak jsem zjistil, že existuje, ale posílat Joplinku 3× za sezónu na servis jsem fakt nechtěl. To stejný jednoplacka – nejlehčí převod 32 / 36 nebylo pro mě řešení. Nechal jsem to prodělat „dětské nemoci“ a teď jsem velmi spokojený uživatel. I bezduší a moderních geo.

                0 0
          • TK75  

            Hele ale prekvapuje me ze na zavody jako treba Highland Trail 500 bere hodne jezdcu hardtail…jedno­duchej odolnej a ma casto vetsi prostor v ramu.Takze zalezi co je pro jezdce zrovna dulezity

            https://bikepacking.com/…il-550-rigs/

            0 0
            • Tomcat  

              Jenže bikepacking má blíže k expediční turistice, než k sportovní nebo výkonnostní cyklistice. Záleží víc na objevování a soběstačnost během té trasy než na samotným rychlosti, sportovní výkon natož správný technice jízdy.

              Taky je problém ve samotným slovu trail . Kde v českým kontextu často chápáno jako technicky náročnější, terénní stezka pro horská kola. V zahraničí ale trail mnohdy označuje i běžné turistické trasy. Tedy spíš delší, značený cesty krajinou, často bez výrazné náročnosti na techniku jízdy. To vede dost k nedorozumění nejen „začátečníků“.

              2 0
              • TK75  

                O trail my ani neslo…celkove na BP zavody casto berou hardtail.Atlas mountain race atd a je to prave delsi trat, ktera si urcite nezada s nasi diskutovanou louka/polnacka…kde to zrovna moc nemusim

                0 0
                • TK75  

                  Jinak jasne ze highland trail neni o nasem „trailovani“ ale proste stezka/cesta nekde …sedis slapes drnca to:))

                  0 0
                • Tomcat  

                  Tak traily nebyly hlavní pointa tou je : …bikepacking má blíže k expediční turistice, než k sportovní nebo výkonnostní cyklistice… Silně pochybuji že lidi který tak moc dělají bickepacking a extrémní dálkové jízdy mají primární zájem o nějakou „techniku jízdy“ a „technický komfort kola“. Právě spíš řeší to jestli se jim tam vše vejde, jak moc se toho muže rozbít a jak se to opraví. Když na ty plně osazený kola koukám, tak to musí být na tom mnohdy útrpný jezdit. Jenže to se při tak dlouhých trasách cestou necestou jaksi zrací. Protože slovo komfort nabývá naprosto jiných rozměrů a příčin

                  Ale i tak jako argument na výběr kola pro XC mě to přijde dost neobjektivní.

                  0 0
                  • TK75  

                    Jo souhlas…vzdyt jsem psal ze me to prekvapuje.Zrovna tam bych cekal celopero vedle celopera.Asi to bude o tech rozmerech a pricinach no

                    0 0
                    • va-bo  

                      Já myslím právě naopak. Tam je potřeba něco, kde se toho může pokazit co nejmíň. Něco jako byly první Land Rovery.

                      2 0
                      • Atilla  

                        Tam je hlavní důvod aby byl prostor v trojúhelníku na brašnou. Není moc rámu kam dáš brašnou a láhev, když máš tlumič. Tabulátor to taky jezdí na fullu a jede top pozice. Já teď lituju, že jsem šel do HT a koukám kdy bude nějaký DC rám co mě nezrujnuje.

                        0 0
                        • Jan D.  

                          Kdybys narazil na něco zajímavého v L, dej vědět:)

                          0 0
                          • GGW  

                            Ja furt mentalne resim jestli si nechat Element nebo pustit Hightower ???? Tak nejaka dobra nabidka na Element by mne asi pomohla se rozhodnout ????

                            0 0
      • Pety  

        Svez se tam kde jezdíš na vypůjčeným fullu a uvidíš sám. Nikde tu nepíšeš jestli jsi na fullu někdy jel…

        4 0
    • tomrada  

      Už se nebudu dál trápit. Objednáno to BMC Fourstroke LT One. Když nesedne, tak asi nebude problém ho případně prodat.

      8 0
      • Jan D.  

        Bude to fajn. Časem třeba koupíš lehký karbonový kola. A nezapomeň si po koupi registrovat u BMC rám, abys na něj dostal prodlouženou pětiletou záruku.

        4 0
      • Lachtis  

        Super budes si chrochtat, one ma uz slusna kola, bikeyoke sedlovku, komplet gxko, takze osazeni naprosto cajk. Jen brzdy, ale to je osobni, ze ja ty stare sramy nee a radsi shimano.

        Nicmene, dostanes za mne naprosto perfektni virtual, neresis locky a dalkace, pritom kdybys chtel, tak mas tri polohy, ale vetsinou stejne budes jezdit v open/open modu. Kolo zvladne fakt hodne a spis te bude limitovat hlava ve sjezdu dolu.

        Pak udelej profil, at se nase BMC flotila rozroste a rad se podivam na jednicku.

        3 0
    • tomrada  

      Krátký update, v 11 hodin jsem objednal a teď mi volala paní z logistické firmy, že mi zítra budou doručovat kolo. Jakože trošku rychlost.

      3 0
      • RichP  

        Jsou neskutečně rychlí. Dnes ráno objednávka. Zítra chtěli doručovat :)

        0 0
    • vn25  

      Pokud bych si měl teď znova kupovat kolo a měl možnosti si vybírat z takovej kol jako ty tak vůbec nevidím důvod proč bych měl koupit HT za cenu fullu.

      1 0
    • vn25  

      Poprosil bych foto na živo

      0 0
    • vn25  

      Poprosil bych foto na živo

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.