• jmanek

    Zdravím, sháním full v cenovém rozpětí 40–60k se zdvihy 120mm. Určení – mix XC/AllMountain, občas technicky náročnější pasáže.

    Preferuji loňské modely, nechci platit zbytečně peníze za ročník 2011.

    Zatím jsem vybral:

    GT Sensor 1.0 2010 – http://www.velosport.cz/…te-4023.html

    Specialized FSR XC PRO 2010 – http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…-xc-pro.html

    Trek Top Fuel 9 2010 – http://www.kursport.cz/…fuel-9–2010/

    LaPierre X-Control 410 2010 – http://www.kursport.cz/…ol-410–2010/

    Uvítám doporučení některého z těchto modelů, případně i nějakého jiného. Díky za rady!

    Anketa: Co doporučujete?

    9x
    22%
    0 0
    • goofy  

      Z tehle za mne FSR XC a vymenit kliky… Tady ho mas jeste krapet levneji

      0 0
    • McBlacky  

      na GT jsem kliknul omylem :)

      z výběru bych si nejspíš nevybral.

      mrkni ještě na Giant anthem X2 2010, dá se sehnat za 50tkč

      0 0
    • kojot  

      a co treba Norco?

      0 0
    • morgan2  

      mno ja to GT mam take v hledacku,tak to jsem zvedavy,jak to tady dopadne.

      0 0
    • Sahib  

      Pravda jsem teď trochu zaujatý, ale doporučím ti RB IQ Race. vybíral jsem úplně ve stejné cenové relaci. A vybíral jsem dlouho (pár let) a pečlivě…

      Minulý týden jsem si ho přivezl domů a jsem z něj úplně vedle! V dobrém slova smyslu…

      Poměr cena/výkon je výtečný.

      Podpoříš tím také malou českou firmu…:-)

      http://www.racebike.cz/…0/78/iq-race

      (mrkni do http://www.racebike.cz/…lska-galerie)

      :-)

      0 0
      • McBlacky  

        v případě volby srdcem ok, ale to Norco je jinde jak osazením tak systémem zavěšení stavby.

        0 0
      • fousek  

        Muzes mi rict jaky byly kriteria pro peclivy vyber? Protoze koupit RBcko za 60t. mi neprijde jako 2 roky uvazenej krok

        0 0
    • pI3rre  

      Opět si opět dovolím navrhnout Haibike

      a druhý

      výbava naprosto bezkonkurenční (pokud pominu Norco) a osobně se mi hodně líbí design. Záleží, jestli bude vyhovovat velikost..

      0 0
      • MlokCZ  

        Některé ty zlevněné Haibiky jsou za ty prachy opravdu parádní. A já bych tohle přepákování preferoval před tím přepákováním co má Norco, z mojeho pohledu tenhle typ přepákování dává lepší průběh.

        0 0
      • jmanek  

        Parametrově i vizuálně hodně slušný. Pojedu přes Moravskou Třebovou příští víkend domů, tak bych to mohl zkusit projet.

        0 0
    • rock  

      Doteď mne nepřestalo fascinovat, jak X-Controlu ztuhla sama od sebe zadní stavba v okmažiku, kdy začalo být šlapání silovější (kopec strmější). Za mne z uvedeného seznamu Lapierre.

      0 0
      • MlokCZ  

        K tomu řečenému A to chce říct ale i B. Je to díky opravdu obrovskému pedalkicku.

        A je otázka jak to komu vyhovuje. I to silové šlapání ze sedla je sporné, jestli je dobré takové extrémní zamykání stavby. Mimo terén je to do výjezdu super, to je jasné.

        V terénu tohle chování ale nemám rád, sice to jde lépe za pedálem, ale zase když potřebuješ zabrat v rozbitějším výjezdu a kvůli velmi omezené zadní stavbě si hrábneš zadním, jak lehce ztratíš kontakt kola s terénem.

        A pak je tu samotné tahání za pedály, někomu nevadí vůbec, někomu hodně. Takhle extrémní pedalkick už vadí častěji.

        Takže já dodám opačný pohled. Já bych přesně kvůli této vlastnosti to kolo nechtěl.

        Je to ale o stylu jízdy a co preferuješ. Pro chrta to může být plus.

        0 0
        • rock  

          Silové šlapání jsem měl na mysli v sedle. Já do stoje chodím jen velmi, velmi vyjímečně, což současně omezí i ten jev pedalkicku (ve stoje by se určitě projevil víc, takhle jsem neměl problém). Bude to hodně záviset na stylu jízdy a šlapání.

          Ten kontakt s terénem by samozřejmě mohl být omezením, to nepopírám.

          Odzkoušeno jen cca 15km v rámci TestFestu …

          0 0
          • MlokCZ  

            Pedalkick mě nejvíce vadí právě při jízdě v sedle a to v prudkém výjezdu na nejlehčím převodu (tam se díky převodu protočí kliky nejvíce proti směru šlapání).

            Tohle ale silovější jízda omezí, protože jedeš těžší převod, kde bude znát kopání mnohem méně.

            0 0
            • rock  

              Byla by to nuda, kdyby všem seděla stejná kola :-)

              0 0
              • roud  

                hlavně by byla nuda muset nad tím tak dlouho laborovat jako Mlok :o)

                0 0
        • Fana.A  

          Takhle extrémní pedalkick – už jsem se párkrát na LPčku svezl a o žádném extrému nemůže být řeč. Já to prakticky nevnímám.

          0 0
          • MlokCZ  

            Vždyť to píšu, že někomu to třeba nevadí (hodně dané stylem jízdy).

            To, že to nevnímáš ovšem vůbec nic nemění na tom, že extrémní pedalkick ten rám prostě má. Takže ne že nemůže být řeč, prostě ten rám extrémně velký pedalkick má (na rámu jsem jak jel a ověřil si to v praxi, tak to jasně ukazuje i model).

            Mně vadí pedalkick i na rámech, které ho mají menší než ten LP. A vnímám ho i na svojich fullech, kde je na daný zdvih hodně malý (a mnohem menší než na tom LP).

            0 0
            • Fana.A  

              Tak mám asi nějak potlačené vnímání. A zrovna pedálkicku, nebo špatně chápu slovo extrém. Jsem ale spokojenej a měnit nehodlám.

              0 0
              • Vegan  

                Dobre se to da odzkouset tak ze das kliky do vodorovne polohy pak zadni kolo zvednes trebas 30cm nad zem a pustis ho na zem a uvidis sam jak ti to pohne s klikama a kdyz pak pochopis, ze to ani neslo moc do zdvihu tedy je to uplne neco jineho nez napriklad pri doskoku kdy jdes na doraz, tak pochopis cim te to muze rozhodit…

                Nic mene pres to vsechno me trebas pedalkick nevadi take a to ho nemam na kole nijak maly

                0 0
                • MlokCZ  

                  Při doskoku skoro nikdy nebývá zařazený nejlehčí (nebo skoro nejlehčí), takže v tu chvíli se to protočení klik nemusí skoro projevit.

                  Třeba rozdíl převodu 22/34 a 44/15 udělá 5-ti násobek rozdílu v protočení klik.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Jak píšu, hrozně to záleží na stylu jízdy. Především jaké jezdíš převody a v jakých situacích.

                Pokud se jede stylem nejlehčí převod a současně v sedle a při točení nohama projedeš větší díru/větší překážku, tak v tu chvíli nelze nevnímat větší pedalkick, když ti najednou protočí třeba i o 1/10 otočky pedály proti směru šlapání.

                A při pořádné díře/překážce a vyšší kadenci to nepřetlačíš, tedy nezabráníš tomu, aby šla stavba do zdvihu a kliky se neprotočily zpět.

                Kdo třeba nejezdí moc lehké převody, tak se to vůbec moc neprojeví, protože je dané zařazeným převodem (řetěz se protáhne vždy stejně a dle zařazeného převodu to protočí klikami zpět o málo nebo hodně).

                Pokud je to jen decentní, tak taky jen vnímám, ale nijak zásadně to nevadí. Při větší hodnotě a při té popsané situaci je to extrémně nepříjemné a zcela to naruší výjezd a v tu chvíli v podstatě s výjezdem končíš.

                0 0
      • beavis  

        Mam Lapierra 410ku, tak muzu naprosto skvele zamykani zadni stavby jen potvrdit! Nekterymi kritizovany pedalkick neni vubec tak hrozny jak ho nekteri lici! Tak jako u vetsiny kol pedalkick i u 410ky je. Obcas ho pocitim, ale spis v mensi mire a navic opravdu jen obcas. Jinak z uvadene nabidky kol jsou v podstate vsechny biky zajimavy. Pro me asi nejvic ten Trek (taky jsem mel puvodne policino na Top Fula). Otazkou je co jezdis za tereny, jestli chrtis, jestli touzis po biku, ktery se jen tak nevidi,… a taky ty penize:-)

        0 0
        • scret  

          sohlas, púedalkick jsem malinko citil i pri letmym projeti, ale reign ho ma taky a uz to tolik nevnimam…

          tak jako tak by byl pro mne lapierek asi adept na XC full… dopredu 100 vidli a bylo by… docela mne ten system nadchnul…

          0 0
          • beavis  

            Samozrejme kazde kolo ma nejake to minus, tak abych byl objektivni, tak mi prijde az moc citliva zadni stavba. Asi je to spis dobre nez spatne, ale na to si asi jeste budu muset chvili zvykat. I kdyz to zase neni tak dramaticke:-) A pak ta kompletni sada Shimano:-( Sice vse funguje jak ma, ale puvodne sem chtel Sram:-) A nakonec pri brzdeni lehce popiskavajici brzdy:-( Letos se je pokusim zamerit:-) No nebudu si vymyslet picovinky, kolo maka, jede se na nem skvele, dela co chci,… tak jedeme daaaal:-) Kadzopadne Skritku Jean Pierre je stale k otestovani. Staci se nekde srazit…;-)

            0 0
    • jIrI___  

      Místo Top Fuelu bych kvůli těm požadovaným 120 mm zdvihům zařadil spíš Fuel EX 9 . Osazením je ale to Norco zmíněné výše bezkonkurenční.

      0 0
      • jmanek  

        Díky Vypadá hodně slušně, navíc Trek je pro mě srdcovka, takže to zkusím tady v Brně někde najít v obchodě a projet.

        0 0
        • jIrI___  

          V Brně mají Treka tuším v Hobby Sportu na Veveří.

          0 0
        • mastihuba  

          treky dělá hoby sport na veveří nebo padrnos v řečkovicích nad citroenem, ale když sem se tam byl mrknout tak tam měli ceny jak z marsu.

          0 0
    • rock  

      A ještě jeden tip: nesplňuje ale podmínku loňského modelového ročníku a je lehce přes limit (ale třeba by se něco dalo ukecat. Není to tak moc, aby nestál za zamyšlení)

      Felt Virtue Elite 2011

      0 0
    • pustipav  

      Kdyz uz tam mas top fuel, tak do te kategorii spadaji i Sparky od Scotta… abys to nemel tak lehky :))

      0 0
    • jmanek  

      Co se týče těch zdvihů, tak rozpětí 100–130mm prostě. Víc bych nechtěl. Měl by to být rychlejší full, občas techničtější pasáž, většinou ale slušnější terén.

      0 0
    • tyko  

      Pises,ze chces zdvihy 120.Trek top fuel ma 100. 120 ma trek fuel ex.

      0 0
      • singl-trip  

        Omylem jsem klikl na GT Sensor.

        Taky bych si asi nevybral. Já osobně bych šel do Giant Trance x1.

        Osobně mám X3 a nemůžu si to vynachválit. Krásně jezdivé, super ovladatelné. No šel bych do něj znovu.

        tady je za slušný peníz.

        http://www.bike-arena.cz/…nce-x1–2010/

        0 0
    • Edis  

      Podívej se zde:

      http://www.kola-dema.cz/…0-SLEVA.html?…

      0 0
    • borek7  

      FSR je moc dobrá volba. Měl jsem jej než mi vykradli sklep :-) Když jsem po něm sedl na Trance, připadnul mi jako louda. A proti ostatním dost šetříš. A místo senzoru zauvažuj nad Maratonem :-) http://www.gtbicycles.cz/…carbonexpert

      0 0
        • esti  

          Stumpa v expertu je jasná volba.

          0 0
        • marapara  

          Ten Expert má fakt téměř výjmečně dobrou cenu, která se neodmítá

          0 0
        • goofy  

          Pokud ti nevadi krapet vetsi zdvih, tak urcite ber Stumpa. Hodne pohodove kolo

          0 0
        • jmanek  

          Volal jsem tam, teď nemají, ale měli by mít brzy L a XL. Je to v barvách testovacího kola (červená), takže je to možná výprodej testovaček (ale zřejmě nejetých) – toto jen spekuluji.

          Popřemýšlím. Je to od Brna hodně daleko, možná tu zkusím projet něco podobného, abych pak jel fakt na jistotu.

          0 0
          • McBlacky  

            nafasovat testovačky, dát je do skladu a pak je prodávat nejeté.

            Proto dost dovozců nechce dávat testovačky do shopů. Podmínky se již zpřísnily, ale pořád ne dost. Spešl je v tomhle nejvíc provařený …

            0 0
            • jmanek  

              Pozor, jak říkám, tak jen spekuluji. Jediné, co vím, že to má barvu testovacího kola. Nerad bych očerňoval někoho neprávem.

              0 0
    • Gronholm  

      Letos se snad taky chystám přezbrojit a chtěl bych se zeptat, jestli už někdo má zkušenosti s novým Spešlem Camber. Testnutí samozřejmě chystám, jen to nebude hned. Zajímalo by mě, jak moc se liší od FSR XC. To má brácha, tak ho mám celkem dost projetý. Takže koupit teď FSR XC Pro, nebo počkat na slevy a vzít Cambera (Expert nebo Pro)? Stumpjumper bych asi nevyužil.

      A další otázka, jak si poradí sada 2×10 s rychlými přesuny po asfaltu (mám hlavně na mysli Barrandovský most-Zbraslav) proti klasice 3×9?

      0 0
    • Adam Nawrath  

      Asi bych sel do tohodle:http://www.teamsport.cz/…-model-2011/

      0 0
    • Hnoj  

      Koupit rám Sup F80 a dostavět :)

      0 0
    • jmanek  

      Přemýšlím i nad GT Force 1.0 2010, mají ho tu za slušnou cenu. Ten má zdvihy 140mm.

      Nevím ale, zda to splňuje požadavky: převážně slušnější lesní cesty, občas kamenité, makadam, šotolina, občas i asfalt. Nějaké skákání jen minimálně a citlivě :), žádné extra náročné a technické sjezdy. Chci na být schopen i jet ~100km trasy s převýšením kolem 2000+ m (mix terénu a občas asfaltu).

      Chci si ale terén víc užít než v současnosti na HT.

      0 0
      • marapara  

        Force není špatný stroj, nedáš na něj ale rozumně košík na flašku. Pokud by ti to ale nevadilo a jezdíš s camelem, tak by asi nemělo vadit. Jinak je celkem bytelný stroj i na hrubší zacházení. A mám takový pocit, že zdvih je 150 mm.

        0 0
      • McBlacky  

        Force má kamarád co s námi jezdí na hory bajkovat. Je to docela tank, ale žádný pírko. Spíš bych to řadil do kategorie na střední a těžší terén v rámci AM celodenních vyjížděk.

        0 0
        • marapara  

          Taky bych to tak viděl. Měl jsem předchůdce I-Drive 5, taky takový tank. Ale nebyl problém i celodenníma vyjížďkama přes 100 km a přes 2000 m výškových v terénu. Docela jezdivý stroj

          0 0
    • Fuzzy666  

      Tady máš další alternativu :

      http://www.zweirad-stadler.de/…ormation.php?…

      0 0
    • Madone 5.2  

      A co Trek Fuel EX 8…více na www.kitbike.cz, zdvihy 120/120mm FOX vpředu vzadu a XT s SLX

      0 0
    • cicmunda  

      A co tohle?http://ww­w.pepebike.cz/cz-detail-144155-haibike-hai-q-fs-rc-2011.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.