celoodpružený ,nebo pevný rám ?

108 nepřečtených
  • LukasK1

    Zdravím

    Máte někdo zkušenost s levnějším celoodpruženým kolem ?

    Dá se koupit kvalitní full (nemyslím profesionální) ? Např. viz. odkaz níže mají nějaké akce za 20ku ale nevím jak se to může projevit při jízdě v porovnánku např. 50000 kolem . Nejezdím žádné „smrťáky“ ale běžné turistické trasy v kopcích kde je i dost slušných sjezdů … a přejíž´dky na asfaltu . Každopádně bych NEchtěl aby se mi to houpalo , když nebudu zrovna v terénu…

    NEBO raději koupit HTčko ?

    Co tyhle kola ?

    http://www.super-nakup.cz/

    http://www.super-nakup.cz/

    http://www.mojekolo.cz/

    nebo tohle za zavádějíci cenu ? :

    http://www.cykloworld.eu/

    Díky

    0 0
    • LukasK1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lišák  

      Norco

      Má dost bídnou výbavu.

      Vidlice je pružinová, tzn, musí Ti sednout síla pružiny, nebo budeš shánět novou.

      Tlumič neznám, netuším jak chodí.

      Osobně, pokud bych měl fakt jen tu dvacku, tak bych do něho šel. Jezdit se na tom dát bude. Bude to trochu těžší, ale jako základ, na postupné vylepšování fajn. Jen Tě to ve finále vyjde dráž, než komplet nové kolo na lepší výbavě. Ovščem nemusíš ty peníze mít hned, jezdíš a navíc-obměňuješ díly za ty, které tam chceš mít.

      0 0
    • thesecond96  

      Celopéro se v této cenové kategorii vyplatí maximálně z bazaru. Nová mají bídnou výbavu. U HT je to už výrazně lepší, za tyto prachy se dají pořídit už i nová HT se slušnou výbavou.

      0 0
      • jachymk  

        přesně tak za ty prachy jedině bazarovej full to je voprdel :-) nikdy nevíš co kupuješ, a nebo nové HT to bude celkem pěkný bajk a taky nebude mít váhu slavného kola UKRAJINA :D

        0 0
        • cyborg  

          tak kolo z bazaru si pred koupi projedu a poradne prohlidnu a pokud sem lama a nerozumim tomu vemu kamose ne ? Zavaznejsi problemy jdou poznat hned kdyz vis kde mas hledat

          0 0
        • MlokCZ  

          Naopak, stav u fullu se dá při osobním vyzkoušení posoudit docela dobře. Je tam mnoho věcí dle kterých se hodně pozná.

          A pokud někdo tvrdí v inzerátu, že má najeto kolo jen 500km, tak se to pak moc dobře pozná, jestli nekecal.

          0 0
          • jachymk  

            taky riskuješ že to bude čórka, ale když na to budou papíry a třeba záruka tak bych se nebál

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak původ bych tedy chtěl vždy vidět prokázaný. A ono už když začneš, že se sepíše kupní smlouva, tak když je to čorka, tak se začne prodejce kroutit.

              Dost kol v bazaru je nejen s papíry, ale i třeba ještě v záruce.

              0 0
              • jachymk  

                když je záruka a papíry, není co řešit!

                0 0
              • kyl  

                Přemýšlím čím bych dokázal u svých kol já že nejsou kradené.Jedině fakturama od objednávek.

                0 0
    • Azmir  

      Za cenu kolem 20k bych šel asi do tohohle

      0 0
      • cyborg  

        souhlas, z tech novych to vypada absolutne nej

        0 0
      • thesecond96  

        Full za ty prachy asi s nejlepším poměrem cena/kvalita.

        0 0
      • Azmir  

        Ani celkem nehoupe a jede se na tom slušně jako na XC něco to požere, ale subjektivně by to mohlo žehlit trošku více jak na velkých tak malých nerovnostech.

        0 0
      • Kolonožka David  

        jo, tenhle Haibike je v pohodě a i ten rock machine z odkazů nahoře je fajn. Můj názor je, že každej nepotřebuje fulla za 40 a výš. ;) Já můžu velmi doporučit Kellys-Skain

        0 0
        • Azmir  

          Jojo to je druhý adept který už i tady na BF párkrát padl. Kvůli vidlici a tlumiči bych šel do haibiku kvůli řazení a vzhledu do kellysu

          0 0
          • toram  

            kellys se tváří jako mnohem dražší kolo něž ve skutečnosti je…fakt moc pěkný..škoda tý RST…

            0 0
        • McBlacky  

          není to špatný, ale 165mm tlumič na 115 stavby nemusí být vždy ideální řešení. Skaina jsem nejel, tak jen uvažuji…

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Mě to přijde v pohodě :-) Chod zadní stavby se mi líbí. Ale funkci toho tlumiče DNM neposoudím.

            0 0
          • Luma  

            To nechápu,to jako že 165mm tlumič je malý na 115mm zdvihu,nebo jak jsi to myslel.

            0 0
            • Lišák  

              165mm tlumič má zdvih 38mm. Ten zdvih tlumiče musí pojmout zdvih rámu. Při tomto poměru zdvihů je přepákovací poměr 1:3.

              Standardně se 38mm zdvihu tlumiče používá na 100mm zdvihu rámu-tzn. 1:2,6.

              0 0
              • Luma  

                Tak pokuď to dobře chápu tak čím menší je přepakovací poměr tak tím lépe.Já mám čtyřčep 120mm zdvih a tlumič 190mm(51mm).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ne, to určitě neplatí. Moc nízký přepákovací poměr je stejně špatně jako moc vysoký. Každé přináší jiné problémy a nevýhody.

                  0 0
                • Lišák  

                  Až tak moc do toho nevidím (to spíše MlokCZ), ale podle mě s tím souvisí linearita/pro­gresivita chodu. Ovšem je to jen jedna z proměnných. Další jsou linearita/pro­gresivita samotného tlumiče, poměry délek ramen zadní stavby, umístění čepů…

                  0 0
                  • Lišák  

                    Tak vidím, než jsem to sesmolil, Mlok už reaguje :-)

                    0 0
                  • Luma  

                    Tak pokuď ten tlumič na tom Kellysu bude linearní tak by to mohlo chodit dobře,nebo né?

                    0 0
                    • Luma  

                      Třeba já mám na svém kole tlumič RS Ario a ten je hodně progresivní,vozím sag na tlumiči 25% a ještě jsem ho nedostal nadoraz.Viz kolo v profilu.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Máš spíše progresivnější stavbu + RS tlumiče jsou dost progresivní asi úplně všechny (i když se to trochu liší nejen model od modelu, ale i pro různé délky tlumičů).

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Jen od pohledu nejde říct, jaký je vhodný průběh tlumiče pro danou stavbu.

                      A žádný vzduchový tlumič není lineární, je progresivní méně nebo více.

                      A tohle je stejně jen jeden z mnoha faktorů, který určí výsledné chování té stavby.

                      Ten Kellys používá osvědčený a slušný typ přepákování. Jak moc to dobře obšlehnuly netuším, to kolo jsem nejel.

                      A ten tlumič na tom, o tom už nevím vůbec nic. Tnehle DNM vzduchový tlumič jsem ještě ani neviděl nikoho jezdit.

                      0 0
      • LukasK1  

        jo díkas

        jak tak vidím , asi dle článku nejlepší v porovnání s tím co jsem nahodil do odkazu viz.nahoře

        hmm

        kolikátku velikost , když mám 181 cm :-) 20,5 ?

        0 0
        • Azmir  

          spíš 19,5 jestli je nebo 20 ale může ti sedět i těch 20,5 ale ten haibike je v téhle velikosti už celkem vysoký ale délka bude akorát.

          0 0
    • mr.a  

      http://www.super-nakup.cz/…n-comp-2009/

      a co Mongoose? měl jsem ho v hledáčku, ale podařil se mi sehnat levně rám od Authora, takže jsem do něj nešel – jinak bych asi dnes jezdil na tomhle …

      0 0
      • Azmir  

        Ten kellys nebo haibike určitě vychází lépe i když tohle taky není úplně špatné

        0 0
    • R.A.Y.  

      Taky bych se přikláněl k mírně jetému, pokud chceš fulla. Já bych šel do http://www.cyklobazar.cz/…s-fluent-es/

      0 0
    • chupas  

      ja kdyz prechazel na full, tak jsem hledal dobry ram. prehazel jsem ze stareho a jezdim.

      ram ti zustane. komponenty menis. takze z tech vsech vyber ram , ktery bude splnovat tvoje pozadavky (vaha, uhly, pevnost, pruzeni… druh tlumice)

      dilema HT vs Full necham na tobe. to je osobni preference.

      Neni nad kvalitni pohoupani!

      0 0
    • kilekou  

      mě se docela líbí http://www.dookie.cz/…0442-c-1415/ :)

      0 0
    • frederick  

      Full se ti bude houpat hlavne na tom asfaltu:) v tereénu je to plus. A pokud čekás, že full za 20 se houpat nebude…zalezi jen na tom, jak moc se pres to preneses…me to nevadi a v terenu je to skvely!

      0 0
    • LukasK1  

      a co říkáte na např. tohle kolo :

      http://www.kubicasport.eu/…AY-1.0–2010/

      nebo

      http://www.kubicasport.eu/…RAY-1.0–09/

      ještě taková amatérká otázka , jaké osazení zadního tlumiče je lepší ( každé kolo má jiné osazení…) Dosud jsem jezdil na pevném rámu , takže jsem z toho blbý

      a zdvih:100 mm není to teda málo ?

      jinak bych chtěl kolo jen s uzamykatelným tlumičem na přejíždki po asfaltu , pak by se to asi nehoupalo , ne ?

      NO ASI BUDU MUSET ZAJÍT NĚKDE DO SHOPU :-) ale tam může být problém že mi vychváli vše jen aby prodali …

      0 0
    • fortkiller  

      A co si myslíte o tomto? kromě toho, že je to Author a má RST :-)

      http://www.agang24.cz/…---cerna.htm

      0 0
    • LukasK1  

      takže dík všem za nějaké to info ,

      skončím asi u tohohle ale za 27500

      http://www.cykloworld.eu/…ce-x-5–2011/

      0 0
      • Lišák  

        To snad raději tohohle norka . Má lepší výbavu, ale zase je už jen v „M“ a „XL“.

        0 0
      • noline  

        Prosim te, jak se ti podarilo dastat na cenu 27.500?

        0 0
        • LukasK1  

          jeden " známí " z Luhaček má cyklo shop , tak mi to dal za o něco lepší cenu . jinak všude jinde je to za cca 30ku

          0 0
      • Azmir  

        A dopadne to jako obvykle hledáš kolo za nějakou cenu lidi ti tu hodí dobré odkazy a ty nakonec koupíš kolo o 10k dražší a ještě s horší výbavou má tohle logiku?

        0 0
      • Bafoon  

        http://shop.bike4u.cz/index.php… bych teda stavěl na tomhle rámu – do 30tis z toho uděláš krásnej bajk

        0 0
        • maajkee  

          no, 15 rám, 4 kola (alespoň RM5), vidlice 4 (alespoň epicon), 3 brzdy (elixir 5 nebo slx), kliky 2,5 (slx) a zbejvá 2500 na přehazku, přesmyk, řazení, rodla, sedlovku, sedlo, představec, kazetu, řetěz, pláště, gripy :)

          Takže spíš tak do 35tis jakž takž :)

          0 0
          • Bafoon  

            a já doufal že se nikdo neozve :o) jj, spíš k těm 35tis (bych stavěl) nebo něco takového pak http://www.cykloadam.cz/…a1–2010_2630 jen to je už slabota proti stavbě, ale rám mi přijde hodně zajímavej

            0 0
            • maajkee  

              Rám se mi taky docela líbí, ale prej je to dost těžítko, na to jakej to má zdvih.

              0 0
              • Bafoon  

                tuším 3kg bez tlumiče? já jsem ho chtěl pro přítelkyni, ale už si to moc nepamatuju

                0 0
          • Luma  

            Já bych stavěl,do 30 000,–se vleze,kliky deore stačí,brzdy sh.595 i s kotouči do 2500,–Epicona taky seženeš levněji atd.A zdvih min 120mm.

            0 0
      • AleZ80  

        Nechci ti do toho kecat, ale kupovat fulla s takovým osazením je podlě mě nesmysl. Vzhledem k částce kterou chceš za kolo dát bych doporučoval ( pokud teda trváš na fullu ) sedět nějakej čas u netu a sledovat aukro a bazary. Okolo těch 25–30 by se snad mohlo objevit něco rozumnýho, málo jetýho.

        0 0
        • LukasK1  

          ptám se jako laik , proč je tohle osazení o ničem . Ojeté kole bych asi nechtěl… i když třeba lepší , ale chápu tě.

          Co mi borec říkal , tak má s tím dobré zkušenosti a druhý nezávazný člověk mi řekl , že to kolo je dobré atd. (zamozřejmě ne jako za 50ku)

          0 0
          • AleZ80  

            Předpokládám, že s fullem budeš jezdit v terénu a to spíš v nějakým středně těžkým či těžším. Na to mi přijde Tora vidle nevyhovující ( její uplatnění bych viděl spíš na nějaký lehčí XC ). A ten zadní tlumič asi taky nebude nic extra. Ostatní komponenty jsou taky slabý.

            0 0
      • Maty.dp  

        Toho GIANTU bych se nebál. Získáš výborný rám se slušnou vidlicí a možností ihned na kole jezdit. Koupíš a jak budeš jezdit tak přijdeš na to co ti nevyhovuje a postupně budeš měnit. Takže časem bych určitě vyměnil tlumič, řazení, kliky přehazku a spotřebák jako kazetu a řetěz stejně budeš měnit často. Ber to tak že budeš mít dost dobrý základ a ten budeš vylepšovat.

        Takže bych ho klidně vzal. Rozhodně je to lepší než vzít samotný rám od GIANTU. Pokud se ti líbí tento rám tak do něj jdi.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      houpacích kol je dost, nebo chceš zkusit i houpačku???

      0 0
      • LukasK1  

        kurňa , takže jako podle vás nic moc ?! zadní tlumič a rám v pohodě ,ne ? A vzhedově se mi líbí víc než třeba haibike viz někde odkaz nahoře.

        0 0
      • LukasK1  

        až taková houpačka ??

        máš s tím nějakou zkušenost ?

        0 0
        • nox159  

          klid ;-)

          toho neřeš… konstruktivne ti nic neporadi jen ma blbe kecy… kdybys tu byl dele tak viš o co se jedna… :)

          jinak fula podle me ani nejel… ;-)

          0 0
        • thesecond96  

          Tohoto uživatele ignoruj a nevšímej si ho, ten ti neporadí. Jeho příspěvky jsou poněkud nesmysluplné. Poznáš časem :)

          0 0
    • Lálín  

      Ahoj,

      doufám že zakladateli tohoto téma to nebude vadit, ale rád bych ho využil k získání rad od vás, profíků :) Doteď jezdím na kole z mountfieldu za 10 tisíc a už se na něm prostě bojím a nebaví mě to na něm. Nejradši jezdím po horách konkrétně po Jizerkách po různejch stezkách, singltrek a tak. Chci si pořídit nové kolo za cenu okolo 20tis. V podstatě se rozhoduju jestli celopéro nebo HT u každého mám svého favorita. Konkrétně

      http://www.cykloworld.eu/…-2010-nitro/

      a

      http://www.cykloworld.eu/…faze-3–2011/

      Hrozně rád bych to celopéro protože v terénu to musí bejt paráda. zase si říkám, že ten HT má už za stejný peníze myslím celkem slušnou výbavu. Koupí toho fulla bych asi počítal s tím, že některé komponenty časem obměním ale nerad bych pak litoval že jsem nekoupil lépe vybavené HTčko.

      Předem moc děkuji za vaše rady

      0 0
      • thesecond96  

        Za mě určitě toho norka HT. Má hodně dobrou vidli a slušnou výbavu. Určitě to něco vydrží.

        0 0
      • LukasK1  

        v pohodě… :-)

        0 0
        • Lálín  

          Co v pohodě? :D

          0 0
          • LukasK1  

            jako že mi to nevadí , že jsi se přidal s vlastním tématem . Čím širší diskuze , tím více informací.

            …jinak v kolech se moc nevyznám , abych ti poradil :-)

            prostě to risknu a jdu do levnějšíhu fulla

            0 0
      • Lišák  

        Toho norka Faze3 jsem komentoval tady .

        0 0
      • nesik  

        Já osobně bych šel do celopéra,v ji­zerkách jezdim taky a na HT si singl neužiju,tak jako na fulu. Ten konfort jízdy tam je hodně znát. takže za mě Faze 3

        0 0
    • ememem  

      tazko povedat co od toho cakas.

      pokial je to seriozna znacka a nie cinska katalogovka a chces full a na viac nemas tak v konecnom dosledku preco nie.

      „bidne komponenty“ znamena hlavne ze su tazke nie ze by nefungovali, takze ak ti to nevadi…

      pokial je ram ten isty ako vyssia verzia a nie samostatna lacnejsia rada full ramov danej znacky tak bych sa ani chodu zadnej stavby az tak moc neobaval, v opacnom pripade bych dal od toho ruky prec.

      tlmic a vidla je v danej cenovej kategorii asi maximum co sa da cakat, zas uplne mimo to neni.

      konkretne napr. pri tom felte bude asi jedina zrejma nevyha celkova hmotnost co ale za tie peniaze mozes len akceptovat.

      0 0
      • Lálín  

        Achjo je to těžký… vždycky mám chvíli co jsem rozhodlej pro HT a naopak co jsem rozhodlej pro Fulla… Je asi pravda, že na tom celopéru bych si asi víc užíval a časem bych třeba povyměňoval to co by mě na něm štvalo a to má taky něco do sebe :) budu muset znovu zajít do Cykloworldu a třeba se na obou svízt a uvidím… :) A hlavně všechno bude asi tisíckrát lepší a bude fungovat líp než to kolo z mountfieldu na kterym jezdim teď :D

        0 0
    • LukasK1  

      tak jen po čase musím napsat , že s kolem Giant Trance a to jenom řadou 5 jsem spokojen a splnilo veškeré mé očekávání

      Je ale fakt , že jsem nejel na lepší třídě a nemám to s čím porovnat… tedy jen s mím dosavadním horákem :-)

      0 0
      • Lubin97  

        no sice už je to starší téme, ale pro mě aktuální…

        k tomu Trancu gratulace, já loni jezdil na X3, vyjma komponentů má lepší tlumič a letos když jsem znova usedl na svoje HT s TT-Epiconem, kterej chodí špičkově, tak prostě ta houpačka pod zadkem je super…hlavně když člověk jede po lesní cestě, kořenech, kamenech, nerovnostech, prostě může pořád šlapat :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.