celoodpružené kolo - MERIDA One-Twenty 2000-D 2011

30 nepřečtených
  • solcpetros

    Prosím info ohledně tohoto kola:

    MERIDA One-Twenty 2000-D 2011, je to celoodpružené kolo, ale rok 2011. Nyní je akce v jednou obchodě za 35 000,–.

    Mám problémy se zády proto bych raději zvolil toto celoopružené. Prosím o info, zda je toto odpružení dobré a zda je to opravdu znát? Nemám s tímto zkušenost. Ještě jsem přemýšlel o Merida Big Nine Lite 1200-D 2012 za cenu podobnou

    , ale to není celoodpužené, ale je to 29.

    Mám do toho jít, nebo co se vše může pokazit?? Slyšel jsem názory, že v nižší cenové relaci jde spíše o houpačku než o kolo,

    je toto již kvalitní odpružení???

    http://www.sterba-kola.cz/…tb-full-2011

    Potřebuji info dnes, děkuji.

    Anketa: Je toto celoopružené kolo od Meridy kvalitní, myslím odpružení?

    ano
    7x
    78%
    ne
    1x
    11%
    1x
    11%
    0 0
    • ClAyD  

      Za ty prachy bych bral spíš tohle: http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/

      0 0
    • AleZ80  

      Je to jednočep = nejjednodušší systém odpružení, který je nejvíce náchylný k pohupování. Pokud má ten tlumič propedal nebo lock, tak se to při aktivaci zlepší.

      Každopádně za 35 to má pěkné komponenty ( nehodnotím tlumič – nic jsem o něm neslyšel/nečetl ).

      0 0
      • Smazaný účet  

        k tomu pruzeni…pokud nemas zkusenost rpimo s timhle ramem a pises jenom v obecne rovine, tak to nema zadnou vahu…btw. je to prepakovany jednocep…

        0 0
        • AleZ80  

          Nejel jsem na tom. Tak tedy zůstávám u toho, že za 35 je to pěkně osazené.

          0 0
          • solcpetros  

            ještě nevím zda není zbytečný ten zvih vidlice 120?? jinak si myslím, že merida jsou dobrá kola?

            0 0
            • Smazaný účet  

              120mm je vpohode a merida taky…jenom tu na foru neni u nekterych az tak popularni, protoze je to desna masovka:) Ale to neni nic, co by te melo trapit.

              0 0
              • solcpetros  

                díky za info, ještě se chci zeptat, jak se tam piše o tom jednočepu:Je to jednočep = nejjednodušší systém odpružení, který je nejvíce náchylný k pohupování. Pokud má ten tlumič propedal nebo lock, tak se to při aktivaci zlepší.

                Ta merida má jednočep, nebo co to tam má za odpružení??

                Díky za info

                0 0
                • Smazaný účet  

                  k tomu odpruzeni…jsou to takove zabomysi valky:)

                  Ta merida ma v principu jednocem – kdyz jde kolo do zdvihu, tak osa zadniho kola opisuje cast kruznice. Je to tim, ze je pevne spojeno s vahadlem, ktere jde k tomu hlavimu cepu. navic je tam soustava s jednim ceme nad osou zadinoho kola, jednim u vahadla, jeden u tlumice do vahadla a posledni mezi tlumicem a ramem. Je to takova paka na tlumic a proto prepakovany jednocep. Hlavni vyznam prepakova ni, ze se v prubehu zdvihu meni rameno sily pusobici na tlumic (a da s eprave oblivnit polohou vsech tech cepu pri navrhu ramu) a tka se da naladit ram tak, aby mel rozumnou charakteristiku pruzeni…

                  0 0
                  • solcpetros  

                    dá se vůbec poznat při jízdě na prodejně zda pro mě to kolo je vyhovující nebo ne?? Po mých zkušenostech na starších kolech, nevím na co si dát pozor??

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak nez zjistis jak kolo jede, chvili to zabere. Bud muzes jit trochu naslepo a to kolo koupit, nebo se muzes podivat kde jsou test centra meridy a kdyztak si to kolo treba na vikend pujcit a projet…ja si myslim ze nakupem nejakou zasadni chybu neudelas, ale pokud jsi jeste na fullu nesedel, tak to pro tebe bude zmena…

                      Treba poznas, ze zalezi na stylu slapani do pedalu, pri jednom muzes na kole skakat jak namornik v bordelu, pri jinem se ti kmolo ani nemusi moc pohupovat. V sede do kopce se nemusi moc hybat zadne kolo, kdyz se potsavis, tak uz zacne divocit…a tak dal a tak podobne…pokud nemas zavodni ambice, tak bych nejake drobne ztraty na pruzeni neresil…

                      0 0
            • Smazaný účet  

              Mám One-Twenty 800-D a v pohodě. To Tebou vybrané bych bral, je o kilo a půl lehčí. Ale jsem jen tůrista a tak jsem dal přednost ceně. Toho zdvihu bych se nebál, dnes bych bral i One-Forty, ta pohodlnější jízda mi vyhovuje.

              0 0
              • Smazaný účet  

                a to tomu jeste nakladas na divokych trailech v okoli ostravy…a porad drzi!

                0 0
              • solcpetros  

                díky za info, je nutné to kolo zamykat odpružení např. na asfaltu nebo ne. Jak čtu názory, tak z toho začínám mít chaos. Je to hodně velký rozdíl na celoodpruženém kole? Za ty peníze se Ti to zdá ok??

                0 0
                • Smazaný účet  

                  urcite to nutne neni, ja mam pri cestovnim modu 140mm vepredu, 160 vzadu a skoro nezamykam..pokud jedu svym tempem…kdyz nekoho stiham a trochu vice dupu do pedalu (tak kolem 30kmh), tak uz torchu tlumak privru…ale vpodstate zavirani tlumaku ma smysl jenom pri prudkych vyjezdech po asfaltu, kde se vlivem vetsiho zatizeni zadniho kola tlumic vice ponoruje do zdvi a zaroven se vidlice trochu vysunuje(je mene zatizena) a mas pak pocit, ze sedis do vetsiho kopce nez jedes. Zamknuti tomu trochu pomuze.

                  Naopak rpi vyjezdu v terenu s ehodi mit pruzeni aktivni pro lepsi trakci-lepsi kopirovani terenu a s tim spojena minimalizace proklouznuti.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Pokud nejsi závodník, tak to parkrát zamkneš pro porovnání a pak se na to vybodneš. Já si vzpomenu že mám lock out raz za měsíc a to vždy v polovině nějakého dlouhého asfaltového kopce. O sagu co píše Kamikaze nevím nic a tak jsem to šteloval pocitově a nakonec mám to kolečko na tlumiči na doraz protože se mi zdálo, že v opačném směru mi to moc odskakuje. Je to o tom jezdit, zkoušet a nastavovat, je to takový univerzál a časem si určitě najdeš polohu která ti bude vyhovovat. Mám vel. 18, měřím 170cm a zezačátku mi tady říkali, že to mám velké ale je to po ujetí 2 tisíc km v pohodě. Akorát sem tam si říkám, že by mohlo být lehčí, když ho někde tahám kam už nevyjedu… :-) A to Tvoje vybrané je a o dost.

                  0 0
                • notobi  

                  mam na fullu zamykání, ale ani jednou jsem to nepoužil jediný s čim si hraju je odskok na zadku a i to dělám minimálně

                  0 0
    • Kamikaze 591  

      Já ji jezdil. Ale musím říct, že pro mě to kolo mělo nevyhovující geometrii, takže moje hodnocení bude asi zcestné.

      Kolo bylo málo točivé, a zdvih jsem při sagu 20% nedokázal využít celý. Abych využil celý, sag musel být 30% potom jsem měl pocit, že se to houpe. Mlok mi radil jak to vyřešit, ale nakonec jsem koupil jiné kolo :D

      0 0
      • solcpetros  

        chci se zeptat na jízdní vlastnosti, když pojedu do kopce na tomto kole, tak jaká bude ztráta při tom pohupování, nebo jak to je??

        0 0
      • solcpetros  

        co znamená málo točivé a nevyhovující geometrie.?

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Prostě když jsem jel dolekopcom, tak se mu nechtělo moc zatáčet. Nevím jak ti to popsat. Ve výsledku to kolo pomalu zatáčelo. Ikdyž tohle už vapadá jako dobrý nesmysl, že kolo pomalu zatáčí :D

          Já už těch kol vystřídal dost a některé je točivější a některé míň. Třeba teĎ jezdím 29er a ten je daleko točivější než ta merida. Osobně mi ztráty na tomhle kole do kopce vadily, to byl taky důvod proč šlo pryč. Jenomže, nevím, jak by to bylo s tlumičem který by mi vyhovoval. Ale jak píše mitroš, nejlepší je vyzkoušet. Kolo jde prodat vždy.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Co predstavec, nebyl moc dluhy?

            0 0
            • Kamikaze 591  

              8cm jestli mě paměť neklame. Ale teď vozím 10 na té devětadváce a říkám, je to lepší. A efektivní délka horní rámové je jen o 3mm méně než na 120.

              0 0
            • hs74  

              Největší vliv na to bude mít dlouhá zadní stavba.

              To kolo je takové tankoidní, na druhou stranu hodně dobře jede po rovině, tady bych ho přirovnal k Treku Ex.

              Já jsem teď přizvedl vidlici na 140mm a pocitově je to kolo ještě větší tank, než předtím.Ale ani v rychlebech jsem neměl problém že bych se někam nevešel.

              Se 120mm vidlou je to ideální kandidát na marantonce.

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce