• Ričardo1

    Ahoj, přemýšlím o tom ře bych si postavil kolo s minimální údržbou na najíždění hlavně zimních kilometrů. Proto mě zaujalo řazení v náboji zatím se mi nejvíc líbí i dostupností Shimano Alfine 11ti rychlostní s řemenem ne řetězem. A chtěl bych to postavit na ocelovém rámu. Potřeboval bych posuvné patky. Máte typ na nejaké takové dostupné rámy? Stavěl bych to asi s pevnou vidlí takže možno jak Gravel tak MTB rámy. Díky za tipy.

    • Alojs01  

      Kolo s minimalni udrzbou na najizdeni kilometru postav na 1×9 nebo 1×10.

      Levny a vydrzi ranec km.

    • Foose  

      a nezapomeň na šroubovací zadní vidlici ať tam ten řemen můžeš provléci…

    • Vilém  

      Pohledej zde na foru. Ono ten remen az takova vyhra .neni. lidi co to meli na kole spis nadavali, nez by byli spokojeni.

      • Singlespeed  

        Uživatel B-F p@X by mohl o neúspěšných a nasíracích řešeních jízdního kola vyprávět romány. Měl z toho, chudák, deprese :-). Pro zachování duševní svěžesti a pohody tedy od řemene raději co nejdál :-).

        https://www.bike-forum.cz/…08-beltcross

        • Ričardo1  

          no asi mít tam jen jednorychlostní řetěz by bylo o dost snazší

        • Vilém  

          Nejen p@x, kamaro z toho taky nebyl dvakrat nadsenej a zaver byl, ze zlatej retez.

      • Ričardo1  

        aha tak to kouknu

      • kamaro  

        Jak píše Vilém, řešili jsme to tady již v několika vláknech (jak řemenový pohon, tak Alfine). Z vlastní zkušenosti je Alfine ještě použitelný (pokud ti na tom kole nebude vadit že je těžší a klade to trochu odpor, což nemusí pro najíždění kilometrů rozhodující), ale řemenu bych se z vlastní zkušenosti vyhnul. Řemen mi vůbec nepřipadal bezúdržbový, jakmile to nachytá písek tak to umí dělat dost rachot. Navíc je to dost citlivé na správné napnutí (málo – přeskakuje, hodně – klade odpor a píská). Navíc rozpojitelných rámů je také málo. Od toho písku se to musí taky očistit, stejně jako řetěz.

        Za mě je nejméně údržbově náročné řešení s řetězem máčeném v parafínu a mít třeba 3–4 sady a občas je prohodit. Pokud nechceš otevřený systém s kazetou a přehazovačkou a chceš berany, na Alfine se hůře shání silniční řadící páky a jsou celkem drahé. Pokud budou rovné řidítka, tak páčkové řazení je v pohodě (těžké, ale dobře chodící).

        Celkem fajn je systém s dvourychlostním nábojem Sturmey-Archer kick-shift. Má to dvě rychlosti (rozdíl 38%, čili jako když přehodíš na silnici z velké placky na malou) a přehazuje se to krátkým zašlápnutím zpět. Funguje to dobře a dá se na tom naučit i přehazování i podřazování i ve stoje. Nemá to žádné externí řazení, takže neřešíš jestli je to na berany nebo rovné řidítka. Pastorek je za pár korun a dá se tak snadno upravovat primární převod. Ta druhá rychlost hodně pomůže, dal jsem na tom i 2 dvoukila těsně po sobě. Ale prudké stojky jsou na tom na morál, ale aspoň potrénuješ – není kam přehodit a potřebuješ udržet alespoň nějakou kadenci ať se nekousneš v kopci :-)

        Řetězový převod 1× se dá udělat na běžném rámu (s napínákem), řemenový je náročný na výběr rámu, potřebuješ napínání a navíc rozpojitelnou stavbu. Cena celého systému je vzhledem k tomu, že to přináší více starostí než radostí, obrovská a klasický řetěz bude vycházet cenově i údržbově lépe.

    • TommyP3  

      Řemen je fajn na městské kolo, tichý, čistý a kdyby se něco stalo, tak je fakt že domů dojdu. Jak vyjedu mimo cestu jde bordel přímo do vodící drážky. Malé kaminky cca 1 – 2 mm, spíš velké zrnka písku se v ní udrží a potom ti to skřípe. Vytahuju je doma drátem nebo háčkem. Stébla trávy a větvičky z lesa to nabere jako štěpkovačka, něco vypadne a něco podrti a zarve mezi zuby. První co mě napadlo, když jsem to čistil bylo, co by se stalo kdyby tam vletelo něco silnějšího a řemen se roztrhl. Jinak je to ale fajn. Po necelem roce mám na commuteru cca 1200km najeto bez problémů. Ale na akcnejsi ježdění to není. Pokud bys sháněl nějaký hybridní ram ani gravel, ani mtb tak mrkni na cube Hyde race. Dá se udělat s beranama i bez a pobere i široké pláště. má i delenou zadní stavbu a excentr vpředu místo pátek.

      • Ričardo1  

        Jo tak to nezní vůbec bezůdržbově. Tak z řemenu jste mě vyléčili :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.